В писмо до ЕС Джонсън предложи промяна в сделката за Брекзит

Борис Джонсън

© Reuters

Борис Джонсън



Британският премиер Борис Джонсън е изпратил до председателя на Европейския съвет Доналд Туск писмо, в което предлага предпазният механизъм за ирландската граница да бъде заменен с алтернативни договорки, които да действат до края на преходния период след Брекзит, предаде "Ройтерс".


В писмото, публикувано от кабинета на Джонсън, премиерът повтаря предложението си предпазният механизъм - който дава гаранции, че няма да има "твърда" граница на остров Ирландия - да бъде изключен от споразумението, постигнато с ЕС от предшественичката му Тереза Мей.


Джонсън, който се зарече да изведе Великобритания от ЕС на 31 октомври със или без споразумение, смята, че е възможно да се постигне съгласие по въпроса за предпазния механизъм и определя това като най-голям приоритет на правителството му.




"Обединеното кралство и ЕС вече имат съгласие, че алтернативни договорки могат да бъдат част от решението. Затова предлагам предпазният механизъм да бъде заменен с поемане на задължение да се изработят такива договорки възможно най-бързо преди края на преходния период, в рамките на бъдещите отношения", пише Джонсън до Туск.


Той добавя, че Великобритания е готова да обсъди конструктивно и гъвкаво какви ангажименти могат да засилят доверието между двете страни за развитието на бъдещите им отношения, ако такива договорки не бъдат готови до края на преходния период.


В писмото Джонсън изразява мнение, че предпазният механизъм е несъстоятелен, защото е антидемократичен и несъвместим със суверенитета на Обединеното кралство като държава. Но той е готов да даде гаранции, че няма да има твърда граница между Република Ирландия и британската провинция Северна Ирландия.


Предпазният механизъм ще задължи Великобритания да спазва някои правила на ЕС, ако не намери друг начин да задържи отворена границата по суша между Северна Ирландия и Ирландия, която е член на ЕС. За Дъблин това е решаващо за запазване на мира на острова.


"Правителството няма да въвежда инфраструктура, проверки или контрол по границата между Ирландия и Северна Ирландия. С радост ще поемем законово обвързващ ангажимент в тази посока и се надяваме, че и Европейският съюз ще го стори. Времето напредва. Обединеното кралство е готово да действа бързо и с оглед на постигнатото досега се надявам, че това важи и за ЕС", гласи писмото на Джонсън до Туск.


Европейският съюз досега отстоява, че споразумението за излизане на Великобритания от ЕС не може да бъде предоговаряно, напомня "Ройтерс". /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Развод ми дай, развод ми дай
    и повече не ме мъчи. 😄

    Апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Споразумението от Белфаст предвижда провеждане на референдум за присъединяване на Северна Ирландия към Ейре.
    На мен това ми се струва като демократично решение на "антидемократичния" бекстоп.

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2919 Весело
  4. 4 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    "Той добавя, че Великобритания е готова да обсъди конструктивно и гъвкаво какви ангажименти могат да засилят доверието между двете страни...."

    Доверието отлетя.
    Идва ред на плащанията към ЕС. Точно там доверието към БД не е било никога високо.

  5. 5 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2520 Неутрално
  6. 6 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    А дано се съгласят на предоговаряне, ама надали.

    забавление и приключение
  7. 7 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 2649 Любопитно

    Дефендрията каза,че Брекзит нема да има!
    Спете спакойна деца!

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  8. 8 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    Северна Ирландия не е проблем на ЕС. При напускане, напуска и С.Ирландия като част от Великобритания. Толкова е ясно. Нама какво британците да си прехвърлят болежките на ЕС.
    Да са мислили преди допитването кое и как.

  9. 9 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Типично за англичаните. Аз ви давам гаранции, но не гарантирам за другите след мен. Но има нещо друго, започна да се гъне като змия, която си сменя кожата.

  10. 10 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4041 Любопитно

    До коментар [#8] от "gmbh":

    " Северна Ирландия не е проблем на ЕС. При напускане, напуска и С.Ирландия като част от Великобритания. Толкова е ясно. Нама какво британците да си прехвърлят болежките на ЕС.
    Да са мислили преди допитването кое и как."

    Напуска и Шотландия ! За какво му е на ЕС да се ангажира с глупостта на една самозабравила се клика, която излъга собствените си поданици и сега се чуди кой ще и плаща сметката ? Но самозаблудите са безплатни, а шоуто в случая - също ! Британците да му мислят след 1 ноември, когато всички лъжи лъснат в целия си блясък, започнали още от Камерън, минали през Мей и сега поддържани от Джонсън, Фараж и компания ! Новият план ще предвижда всеки удавник сам да си търси дъска за спасение в откритото море и ще бъде съобщен ...когато корабът окончателно катастрофира ! Честито предстоящ Брекзит на британците ! Сами си го гласуваха, а това, което сам си го направиш.......

  11. 11 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    Ето и отговора на Туск:

    "На море съм.
    Вечно твой полски водопроводчик Туск"

  12. 12 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 900 Неутрално

    ЕС ще е по-добре вез англичаните. Те винаги са били против консолидацията на Европа. Даже си мисля, че Татчър ги вкара, за да стимулира разеделение. Даже договорът с англичаните беше с редица облекчиня за тях. До тогава нямаше разногласия вътре в ЕС, въпреки дори СССР.

  13. 13 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Тоя май ще разцепи Разединеното Кралство окончателно. Което е добре от една страна.

  14. 14 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Тези така и не разбраха, че не ЕС им е проблемът, а десетките милиони варвари, които променят етническия състав на Албиона и го завличат към дъното.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4657 Любопитно

    До коментар [#2] от "АзКлавдия":

    Абсолютно ЗА това разумно предложение! +++

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1046 Весело

    ... Даже си мисля, че Татчър ги вкара, за да стимулира разеделение....
    —цитат от коментар 12 на evtimvz


    Аз пък защо ли си мисля, че си много, ама много!, скаран с историята и истината...

  17. 17 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 3048 Неутрално

    До коментар [#12] от "evtimvz":

    "Даже си мисля, че Татчър ги вкара,..."

    Не е Тачър и след Втората война до средата на седемдесетте икономическото им развитие изоставаше от няколко големи и няколко малки страни от западна Европа.
    Това беше основанието им да се присъединят и започнаха постепенно да наваксват изоставането си.

  18. 18 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    ЕС ще е по-добре вез англичаните. Те винаги са били против консолидацията на Европа. Даже си мисля, че Татчър ги вкара, за да стимулира разеделение. Даже договорът с англичаните беше с редица облекчиня за тях. До тогава нямаше разногласия вътре в ЕС, въпреки дори СССР.
    —цитат от коментар 12 на evtimvz


    С всичко съм съгласен, само не и че баронесата има заслуги за вкарването на Великобритания в ЕС.

  19. 19 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Грозната страна на евентуалния Брекзит засега само тревожи и подтиква към компромиси. Едно е ясно - всички ще страдат, но някъде може и да умират.

  20. 20 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2377 Неутрално

    Многократно беше казано - предоговаряне няма да има!
    И така трябва да бъде.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  21. 21 Профил на unx59578324
    unx59578324
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Това е начина, но ще задълбочи европейските проблеми

  22. 22 Профил на Администратор
    Администратор
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Тези така и не разбраха, че не ЕС им е проблемът, а десетките милиони варвари, които променят етническия състав на Албиона и го завличат към дъното.
    —цитат от коментар 14 на Мизийски


    Но гласуваха червеногъзите селяци.

  23. 23 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2348 Весело

    Нали щял да вади Великобритания дори и без сделка?! Защо се натиска за предоговаряне?

    С нетърпение очаквам деня, в който този палячо-популист ще стане за смях :)

  24. 24 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мизийски":

    То варвари са били и племето англи при завладяването на тези територии, ама това не е спряло нито времето, нито развитието на хората на острова; нещо повече "варварите" са доминирали на световната сцена няколко века, а до началото на миналия век варварски Лондон е бил най-големият град в света. Въпросът с варварите е сложен.

  25. 25 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Извиват ръце джънкерите. С надежда да си оправят ишиасите.

  26. 26 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Опитва се да влезе в разговор, като използва медиите, какво да очакваш от компрометиран журналист и дипломат.

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8681 Неутрално

    Нагъл тип. Обещава на британците неща, които не зависят от него.

  28. 28 Профил на cmy12603507
    cmy12603507
    Рейтинг: 2182 Любопитно

    До коментар [#24] от "hammurabi": То и въпросът със системата на правото им е доста сложен, но това не променя нещата- ако не беше битката при Хейстингс през 1066 г., нямаше сега да има о.к.:) Я да видим ПРЕДИ 1066 г. имало ли е българска държавност, българско обичайно право, български закони, вече завършено формиране на българската народност, Златен век на българската култура и писменост? Да! А при “великите“ англичани съществували ли са тези неща? Не! Точка по въпроса!

  29. 29 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Бре, Борето можел и да пише?
    Досега плашеше, а сега нешо омеква и пак се опитва да хитрува. На мен ми изглежда малко нагличко - та нали ако няма граница и митница между двете Ирландии, целия стокоборот може да минава от там и тогава ще излезе, че ВБ без да е член на съюза, в това отношение си запазва всички права.
    След като на мен ми минава през главата, не виждам как преговарящите може да се съгласят.

  30. 30 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Крайно време беше да предприеме нещо, различно от разтягането на локуми. Лошото е, че новата ЕК още не е сформирана, та няма с кого да преговаря.

  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3430 Неутрално

    "... Затова предлагам предпазният механизъм да бъде заменен с поемане на задължение да се изработят такива договорки възможно най-бързо преди края на преходния период, в рамките на бъдещите отношения..."!

    Голям тарикат тоя, Борката Джонсън...! Искали да напуснат без предпазен механизъм, пък после щели да видят, във възможно най-кратък срок. Да бе...! Другите са балами, англичаните най-хитри. Да напускат с предпазен механизъм, пък после ЕС ще мисли...!
    Англичаните, да се оправят. Пожелавам, възможно най-скорошно обединение на Ирландия!

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    ЕС ще е по-добре вез англичаните. Те винаги са били против консолидацията на Европа. Даже си мисля, че Татчър ги вкара, за да стимулира разеделение. Даже договорът с англичаните беше с редица облекчиня за тях. До тогава нямаше разногласия вътре в ЕС, въпреки дори СССР.
    —цитат от коментар 12 на evtimvz


    Пич, Обединеното кралство влиза 1973 година в ЕС, а Тачър е министър-председател от 1979 до 1990 година. Върни се и си дочети. Иначе си прав, че англичаните са троянския кон на САЩ в ЕС и винаги са били и против еврото и против Шенген и против всички процеси на интеграция. Ето сега още не са излезли и бързат да правят търговско споразумение със САЩ.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  33. 33 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3460 Неутрално

    Дефендрията каза,че Брекзит нема да има!Спете спакойна деца!
    —цитат от коментар 7 на Платон Зурлеф



    И аз казвам същото - Брекзит няма да има !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  34. 34 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#18] от "dorn":"С всичко съм съгласен, само не и че баронесата има заслуги"

    Тя има заслуги за договаряне на облекчени условия за членство на англичаните в ЕС

  35. 35 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#32] от "Darcas":

    Да, прав си. Но имах пред вид, че Маргарет Тачър през 1984 г. договаря да се намалят вноските на англичаните в ЕС

  36. 36 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Без сделка е най добрата сделка.

    Но, Джонката добре вкара орверката между Меркел и Макарона.

    Меркел е демократ за който победите стоят под принципите. Макарончето не би се поколебал да си пикае на демокрацията за постигане на лесни победи.

  37. 37 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Никакво отстъпване от вече договореното!
    Самото бритаснко правителство е подписало сделката.
    Точка!

    какъв е иначе смисълът от договори и споразумения, ако след няколко месеца цъфне някой шут на власт и реши да "ремонтира". Това да не е 15 век???

    Джонсън се направи на мъж и обеща да излязат на 31.10! Със или без сделка! Да си сърба попарата.
    Точка!

  38. 38 Профил на Hutya Puylo
    Hutya Puylo
    Рейтинг: 411 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мизийски":

    Сигурен съм, че много от тези "варвари" са с повече мозък от теб, защото всеки расист е боклук. Да се считаш за по-висш от друг, защото му е по-тъмна кожата, автоматично те превръща в човешки отпадък и отрепка.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    "Правителството няма да въвежда инфраструктура, проверки или контрол по границата между Ирландия и Северна Ирландия. С радост ще поемем законово обвързващ ангажимент в тази посока и се надяваме, че и Европейският съюз ще го стори. Времето напредва."

    —Поредният дилетантски опит на Джонсън да припише своите проблеми другиму. Да припомним, Великобритания напуска ЕС, а не обратното. Това, че Джонсън нямало да слага граничари по границата между Ълстър и Ирландската република не означава, че ЕС е длъжен да държи своята граница широко отворена за държава, която не желае да следва общите правила и условия за търговия, стандарти, свобода на движение и т.н. Все едно Путин и Ердоган да изискат от ЕС да отвори границите за тях, понеже "времето напредва".

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  41. 41 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#38] от "Hutya Puylo":

    Отлично казано! А, конкретно в неговия случай, отдавана доказано.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  42. 42 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3019 Неутрално

    ЯДЕЦ!!!!
    Номера на шмекера Джонсън не минава!!!

  43. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3536 Неутрално

    Т'ва нанобританците са бафти и долната, нагла пасмина!
    Баси циганиите!

    Ся - сложете ръка на сърце и си кажете чеСно:
    Ако ваш съсед или довчерашен ортак ви врЪти същите нУмера в кооперацията - к'во ша си помислите за него и к'во ша гу напрайте?

    Бе ай ... биийййййппп!!!

  44. 44 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    А не не, опря ножа до кокала и цирка започна. Излизайте, че скоро става студено - ще затваряме вратата.

  45. 45 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ако ЕС се съгласи на това инфантилно предложение, утре Джонсън може да сключи споразумение за свободна търговия с Китай или който и да било друг, и да наводни ЕС през отворената ирландска граница с необмитени и/или неотговарящи на законите стоки. И когато ЕС поиска да прекрати това като въведе митнически проверки на външната си граница (без които, по дефиниция, митнически съюз е невъзможен), Джонсън ще обвини лошите бюрократи в Брюксел.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  46. 46 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Да ми каже БД, една разумна причина ЕС да започне да предоговаря договореното. Защото Парламента в ОК бил отхвърлил сделката? Tough luck казват британците в такива ситуации. Или се надява новата ЕК да започне мандата си с провал като започне преговори?
    Мен тоя Брекзит ме съмнява отдавна, че ще се случи, само трябва да се намери механизмът да се отмени.

  47. 47 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1571 Весело

    До коментар [#28] от "cmy12603507":
    Точка? Според мен запетая! Къде се намира държавата ни днес, въпреки изброените от вас чутовни постижения? Правилно- на м@йната си! Ако прадядо ви е бил цар, а вие метете улиците, това е по-скоро лош атестат за профпригодност! Иначе казано, който няма повод за гордост в настоящето, се забива в миналото! То обаче, има едно отвратително свойство- приключило е!
    Всичко написано по- горе, не означава, че Брексит е разумно решение! И Фараж, и Джонсън, са патологични лъжци! Последвалите ги балъци, вече плащат сметката, но тя може и да се увеличи експоненциално! Лошото е, че ще се плаща солидарно!
    Затова егалитарното избирателно право е бреме за всяка държава, тъпаците винаги са много повече!

  48. 48 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Това обаче ще бъде изключително лош сигнал за всички които в бъдеще преговарят с ЕС. Ще си кажат – можело и така. На лоялната, предвидима и коректна Мей която успя с цената на политическата си кариера да постигне споразумение ( както го наричат възможно най-доброто и за двете страни), се позволиха едни параметри, а на тоя тарикат който иска да запази всичко което ЕС им отстъпи, но да предоговори всичко което Великобритания е отстъпила, съвсем други (по благоприятни). Това ще бъде прекия път към разпадане на ЕС. Че то ако това си позволява и ЕС , то при всяка промяна на парламент и правителство в някоя от 27 -те от ЕС може да се иска предоговаряне на споразумението.

  49. 49 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1571 Весело

    До коментар [#38] от "Hutya Puylo":
    Не допускането на чуждо мнение, само защото не ви харесва, също е форма на варварство. Представете си, че човекът подхожда индуктивно, или да речем поразходете се из някое гето, ако предпочитате дедуктивния метод!

  50. 50 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4020 Неутрално

    До 28:"cmy12603507".... ПРЕДИ 1066 г. имало ли е българска държавност, българско обичайно право, български закони, вече завършено формиране на българската народност, Златен век на българската култура и писменост? Да! А при “великите“ англичани съществували ли са тези неща? Не! Точка по въпроса!....."

    Тези патриотарски изблици вече не вървят и по ТВ СкАТ.
    Още преди 1066г. (в 1018г.) българските провинции са включени във Византия, т.е. ПБЦ реално го няма. В западната част на Европа Френското и Английското кралства бележат невероятен възход, и само след 150 години Константинопол е превзет. Византия и България излизат от кризата, възстановяват се, ама май отчасти. В България вече няма монументални строежи, а Византийската империя се свива главно в европейските си земи, и една малка част от Анатолия.
    Балканските монархии загниват още преди да са достигнали максимума на феодалната с-ма.

  51. 51 Профил на xefgo
    xefgo
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Някой поставя каруцата пред коня. На първи ноември ще стане ясно кой. Мисля, че британците са най-добри в хард-рока, а "музиката" вече е хард.

  52. 52 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2272 Неутрално

    Само да вметнем в историческите шпори, че преди шест години Кембридж Юниверсити празнува 800 години.

  53. 53 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    А защо проспаха двете години след уведомлението????

    В Русия съм! В Русия съм!
  54. 54 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 1916 Неутрално

    До коментар [#52] от "О, ко ма напрай!":

    Ако Иван Шишман беше учил там нямаше да сме на туй дередже.

  55. 55 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 822 Весело

    Значи вместо формални, обвързващи договорености - лично обещание "вярвай ми".
    Ако баба Меркел беше с 50 години по-младо гадже и ставаше дума за лични отношения - можеше и да мине.

  56. 56 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    До коментар [#2] от "АзКлавдия":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++

  57. 57 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4351 Неутрално

    Този тъпанар само се чуди какво още да изпроси от Брюксел ................без да има шанс да го получи

  58. 58 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2737 Неутрално

    "Но той е готов да даде гаранции, че няма да има твърда граница между Република Ирландия и британската провинция Северна Ирландия."

    Какви гаранции би могъл да даде този?!

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK