Гориво, щадящо околната среда, но с по-скъп билет: какво предлага "Луфтханза"

Гориво, щадящо околната среда, но с по-скъп билет: какво предлага "Луфтханза"

© Reuters



Германската авиокомпания "Луфтханза" (Lufthansa) пуска уебсайт, който дава възможност на клиентите да купуват по-малко замърсяващо самолетно гориво, което намалява вредните емисии на полетите им, предаде "Асошиейтед прес".


Авиокомпанията уточни вчера, че по-щадящото природата гориво, купено от клиентите, ще бъде добавяно към горивото на самолетите на "Луфтханза", намалявайки нетните парникови емисии с 80 процента.


Самолетната индустрия е критикувана от борещите се срещу климатичните промени заради сравнително големия си въглероден отпечатък, макар че авиокомпаниите отбелязват, че секторът отделя едва 2 процента от въглеродните емисии в света, дело на човека.




Новото природощадящо предложение на "Луфтханза" обаче си има и цена. Билет икономична класа от Франкфурт до Ню Йорк е с 374 евро (414 долара) по-скъп, ако клиентът избере по-малко замърсяващото гориво - синтетична форма на керосин.


Пътниците, които предпочетат да дарят средства за залесяване, плащат допълнително 165 евро за същия полет. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Значи можело, но клиента трябва да си плати. А колко ли дръвчета ще се посадят за 165 евра? Май цяла горичка и няма да има след време къде да ги садят. Не всичко е пари приятели(от Луфтханза).

  2. 2 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1929 Любопитно

    Не разбрах, от пътниците ли ще се извлича суровината за синтетичния керосин, че да е по-малко замърсяващ или с парите ще плащат на донори?

  3. 3 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2600 Неутрално

    "авиокомпаниите отбелязват, че секторът отделя едва 2 процента от въглеродните емисии в света"

    Сега 2% но скоро 22%

    подпис
  4. 4 Профил на Пуйката
    Пуйката
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Това като маслото в двутактовите

  5. 5 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Чиста проба рекет.
    Дърветата си ги садя сама, мерси.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  6. 6 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 471 Весело

    Елегантен начин една авиокомпания да увеличи печалбите си. В бизнеса с балъците има много много пари.

  7. 7 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Сибирските авиолинии пък отделят пари от закупените билети за засаждането на дръвчета...
    https://www.s7.ru/siberia

  8. 8 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#7] от "Лео":

    След пожарите имат мегдан за засаждане.

  9. 9 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Самолети, коли... ала-бала. А какво правим с корабите? Ще ги вкара ли някой в правия път тях, защото те са най-големият замърсител на планетата! Или ние да плащаме за по-скъп керосин, за Евро 6, Евро 7 двигатели, а големите компании да правят милиарди на гърба на цялото човечество?

  10. 10 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Когато човек трябва да сибръкне в джоба, рязко му минава зелената вълна.😁

  11. 11 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 110 Неутрално

    Според мене германците лъжат, та дрънкат. Специфичното отделяне на въглероден диоксид на авиационния керосин почти не се различава от това на нафтата за автомобили: 65.78 g/MJ срещу 67.07 g/MJ. Най-ниски емисии има природният газ - 50.3 g/MJ, но той е почти чист метан и с него самолетите не могат да хвърчат засега.

    Демек мошениците от Луфтханза казват: Като сакате по-ниски емисии дайте 50 % повече пари, а ние ще намалим емисиите с цели 2 %. Кого будалкат с това? Баламите дето са пропуснали часовете по аритметика в оделенията.

    И най-вероятно смятат да добавят малко пропан към керосина за да му намалят средното молекулно тегло, но оправданиято за по-високата цена е точно за балъци - керосинът щял да бъде синтетичен.

    73! Go Go
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1462 Весело

    Не благодаря!!! Как не са сетили, да махнат тоалетната, имат светлия пример на онази м@лоумница!!!

  14. 14 Профил на Симо
    Симо
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Какво значи "синтетичен керосин" ? за първи път чувам за такова нещо.

    http://www.youtube.com/watch?v=QuBy3BzCXwg
  15. 15 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Аман от тия зелени малоумници. Ама няма спиране - държави и корпорации намериха доходоносна жила уж заради климата и няма отърване. За едни пари става дума, не за околна среда. Ако им беше мила околната среда има реално само два проблема - изсичането на тропическите гори (това може да се спре само с нео-колониална система) и замърсяването на водите с пластици. Що се отнася до въглерода в атмосферата - той е на едно от най-ниските си нива в геологическата история на земята, едвам колкото да има какво да усвояват растенията. А затоплянето е факт, да, но в исторически времена, за изтеклите няколко хилядолетия има много по-топли периоди! Изобщо не е ясно дали човекът влияе на климата в глобален мащаб.
    Въртят се едни големи пари, една голяма пропаганда и куп лъжи - това са зелените движения. Но много кресливи и настойчиви, също като веганите, лгбт и пр. движения.

  16. 16 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Клекнаха пред синдикатите, надуха заплатите на всичко, което лети и сега си избиват от пътниците. Не стига, че вдигнаха цените спрямо миналата година амаи искат още.

  17. 17 Профил на 2011
    2011
    Рейтинг: 423 Неутрално
  18. 18 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Самолети, коли... ала-бала. А какво правим с корабите? Ще ги вкара ли някой в правия път тях, защото те са най-големият замърсител на планетата! Или ние да плащаме за по-скъп керосин, за Евро 6, Евро 7 двигатели, а големите компании да правят милиарди на гърба на цялото човечество?
    —цитат от коментар 9 на truly


    "Био-керосин" си е същият като другият керосин , но е био.

    Корабите си имат еко-решение, ама бая хора викат "бе що ги усъвършенстват дизелите"
    И така ...

    Корабите си вървят и как да е иначе?
    Ако спрат Глад на Планетата..

    Това ли искаме?

  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Добра идея.
    —цитат от коментар 17 на 2011


    Еко керосинът си е керосин.
    Ама по-скъп..

    Блестяща идея..
    Балъците ги товари ... търпят..

    Ей Грета Тумберг в момента стиска да не ака!
    Спасяваме китовете!

    Щом тя може .. хем ученичка .. и баровците ще се бръкнат за еко-био-веи керосин!

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Самолети, коли... ала-бала. А какво правим с корабите? Ще ги вкара ли някой в правия път тях, защото те са най-големият замърсител на планетата! Или ние да плащаме за по-скъп керосин, за Евро 6, Евро 7 двигатели, а големите компании да правят милиарди на гърба на цялото човечество?
    —цитат от коментар 9 на truly


    Най-големите замърсители са блатата.
    На второ място - преживните животни..

    БАБАХ да види нещо - евтаназиране и загробване, а?

  21. 21 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    Плащат за залесяване, ама на къщата на директора на Луфтханза, и за басейн плащат и за изба... абе въобще плащат....

  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8218 Неутрално

    Не си ли заслужава цената?

  23. 23 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Самолети, коли... ала-бала. А какво правим с корабите? Ще ги вкара ли някой в правия път тях, защото те са най-големият замърсител на планетата!
    —цитат от коментар 9 на truly


    Има кой да ги вкарва, просто не бият постоянно камбаната, защото морските закони са леко сложни и масовите медии като "Дневник" ги мързи да четат.
    Конвенцията MARPOL е на повече от 40 години - още от 70-те, като глобите са много сериозни и засягат всякакъв вид замърсяване, не само на въздуха.
    А сега след 4 месеца влиза в сила новото правило за 0,5% сяра в общото използвано гориво в света и 0,1% в зоните SECA. Досега беше 3,5%, а преди 10 години беше 4,5%.
    Сегашното намаление е драстично и ще се отрази на морския транспорт в целия свят, като вече започнаха и скандалите - примерно с Индонезия отпреди няколко седмици.

    Какво значи "синтетичен керосин" ? за първи път чувам за такова нещо.
    —цитат от коментар 14 на Симо


    Е, пак навреме чуваш - синтетичното гориво е на около 100 години. Още през Втората световна поради недостатъчно нефт, половината гориво, което ползва Германия е синтетично. Влез в коя да е бензиностанция - ще видиш и синтетични масла.

  24. 24 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#18] от "simChо":

    Кой е казал да спират корабите? Да ги вкарат в норми сходни на автомобилите. Защото голям товарен кораб може да харчи по 350т гориво на ден. Това колко автомобила са? Като добавим и това, че изгаряните горива са тежки, обикновено някакви остатъчни фракции, но пък евтини - замърсяването само от един такъв плавателен съд на ден вероятно се равнява на това причинено от десетки хиляди автомобила. От 2020 г ще ги задължат да ползват горива с ниско съдържание на сяра, но пак ще са десетки години назад от изискванията за автомобилите.

  25. 25 Профил на Пламен  Данаилов
    Пламен Данаилов
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#24] от "truly":

    Възможно е и друго решение. Всяко ново е добре забравеното - кораби с платна. Има огромен опит в това отношение от миналото. Сега с метеорологичните прогнози, слънчеви панели, акумулатори, нови електродвигатели, компютърно управление ще направят платната много по-ефективни. Платната ще се пускат и издигат от елдвигатели за да няма нужда от много моряци.

  26. 26 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    До коментар [#24] от "truly":Възможно е и друго решение. Всяко ново е добре забравеното - кораби с платна.
    —цитат от коментар 25 на Пламен Данаилов


    Не е забравено. То даже не е и толкова старо - последните търговски ветроходи спират да плават чак през 1950-те години.
    От поне десетина години (че и повече) се говори за това и се правят работещи концептуални модели. Но ще влезе трудно, защото при товарните кораби промяната на палубите е свързана и с промени пристанищните терминали, кранове и т.н. При танкерите по би могло да стане, а при контейнеровозите - абсурд.
    Пробва се и друго - флетнерови ротори. Въртящи цилиндри, които създават зона на ниско налягане зад себе си и така движат кораба. Но засега също е само концепция.

    Доколкото знам в близките 5 години, около 50-60% от поръчките за нови кораби се очаква да бъдат с машини работещи с LNG. Така че това ще е голямата промяна в близките десетилетия.

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Какво значи "синтетичен керосин" ? за първи път чувам за такова нещо.
    —цитат от коментар 14 на Симо


    Aдаш, че аз до сега съм обяснявал поне 5-6 пъто.. ама айде пак.

    1.Европа ще става до 2030, въглеродно неутрална, нали?
    А в момента, даже в този час милиони тонове товари се движат с кораби , шлепове , самолети , камиони..

    2.И кво правим ? Махаме дизелите? А стоките с волове?

    3.Не разбира се.. правим дизела еко-био-неутрален..

    4.Технологията я има в Германия от 1927 г.
    С ток разлагаме вода, а с водорода после хидратираме въглероди..
    Райхът ей така е воювал 6 години , без нефт.

    Виж ако искаш Audi synthetic fuel ... Или Continrntal OME syntsthic fuel..

    И накрая всички са доволни.
    Грета дето стиска в океана се радва , че нещо се прави.. АУДИ се радва, че им се купуват дизелите ,зелените се радват че ЕС е въглеродно неутрален..

    Прецакан?
    Илон Мъск..

  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Според мене германците лъжат, та дрънкат. Специфичното отделяне на въглероден диоксид на авиационния керосин почти не се различава от това на нафтата за автомобили: 65.78 g/MJ срещу 67.07 g/MJ. Най-ниски емисии има природният газ - 50.3 g/MJ, но той е почти чист метан и с него самолетите не могат да хвърчат засега.Демек мошениците от Луфтханза казват: Като сакате по-ниски емисии дайте 50 % повече пари, а ние ще намалим емисиите с цели 2 %. Кого будалкат с това? Баламите дето са пропуснали часовете по аритметика в оделенията.И най-вероятно смятат да добавят малко пропан към керосина за да му намалят средното молекулно тегло, но оправданиято за по-високата цена е точно за балъци - керосинът щял да бъде синтетичен.
    —цитат от коментар 11 на Go Go


    Според мене пък е физически невъзможно на керосин да се "сложи" пропан.
    А и за какво да се слага?
    Синтетичният керосин е с 0% емисии .. В момента слагат 2% за да не пренастройват двигателя..
    Като стане 100% и емисиите СО2 са 0% и кво повече?

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#26:"tamada"][/quote]

    При корабите е същото..
    Виж в ютуб клипа на Continental за ОМЕ fuel.
    Емисиите са ти 0% СО2 и всички са доволни.

    Виж пак там Bosch synthetic fuel.

    Елементарно е .. вземаме ток , дисоциираме вода , вземаме водорода с него хидратитаме квот искаме.
    Може и СО2 от въздуха..

    Та така и за корабите..

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Не си ли заслужава цената?
    —цитат от коментар 22 на Роси


    Роси в момента амазонската джунгла , по еко-био-веи програма се првевръща в гориво.
    Дето е о ПО-СКЪПО от добитото от нефт..

    И не си ли заслужава цената?
    Майната им на горите , не е ли по-важно дереджето да е еко-веи?

  31. 31 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#26:"tamada"][/quote]

    Дизел НЕ МОЖВ да работи с LNG защото от сгъстяване въздухът се багеява до 300 кградуса , а газът се пали при 700..

    За това се прави Dual fuel ⛽ за което съм писал безкрай.
    Давал съм клипове за MAN Marine.
    Всеки може да ги види в YouTube MAN dual fuel engine.

    Волво почна да разработва и за камиони МАН също ама не получиха подкрепа.

    А и сега като излезе AUDI synthetic diesel , e-benzin ОМЕ на Continental с 0% СО2 то няма и смисъл да се въвеждат нови системи.

  32. 32 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Дизел НЕ МОЖВ да работи с LNG защото...
    —цитат от коментар 31 на simChо


    Никъде не съм казвал, че ще са дизел. Цитирам азиатски доклад, където е центърът на индустрията (85% от корабите се строят в Корея, Китай и Япония).
    https://www.seatrade-maritime.com/news/asia/lng-powered-ships-to-account-for-60-of-new-orders-by-2025-korean-study/

  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Как може да не е дизел мотор от 108 000 конски сили?
    Двигател със свещи?

    Дуал фюел е рещението.
    А иначе двигателите са от Европа.

    Финландия (давал съм линк) и МАН.

    Но МАН отеба да разработва нови неща без да е сигурен.
    Да хвърля милиарди?

    А със синтетиката емисиите са 0% и ето решението.
    Давал съм подробни линкове поне 10 пъти..

    Да се види в YouTube за neutral carbon в канала Bosch study.
    Synthetic fuel на АУДИ да се види и в сайта на "Технологии".

    Инач за кораб за основен двигател освен дизел не виждам да има реална алтернатива.

  34. 34 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Как може да не е дизел мотор от 108 000 конски сили?
    Двигател със свещи?

    Дуал фюел е рещението.
    А иначе двигателите са от Европа.

    Финландия (давал съм линк) и МАН.

    Но МАН отеба да разработва нови неща без да е сигурен.
    Да хвърля милиарди?

    А със синтетиката емисиите са 0% и ето решението.
    Давал съм подробни линкове поне 10 пъти..

    Да се види в YouTube за neutral carbon в канала Bosch study.
    Synthetic fuel на АУДИ да се види и в сайта на "Технологии".

    Инач за кораб за основен двигател освен дизел не виждам да има реална алтернатива.

  35. 35 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Много говорене, но така и не обясни, защо трябваше да пишеш неща като "Дизел НЕ МОЖВ да работи с LNG" - нещо, което изобщо не съм твърдял, че може.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK