Шефът на "Луфтханза": Въздушният транспорт ще се сведе до дванайсетина авиокомпании

Шефът на "Луфтханза": Въздушният транспорт ще се сведе до дванайсетина авиокомпании

© Reuters



Едва дванайсетина авиокомпании ще си разпределят след време пазара на въздушните превози по основните международни линии, прогнозира ръководителят на "Луфтханза" (Lufthansa) Карстен Шпор, цитиран от "Франс прес". Според него евентуална икономическа криза ще ускори консолидацията на сектора.


"Секторът върви към дванайсетина авиокомпании, развиващи дейност в световен план по големите международни връзки, освен някои по-малки национални или регионални авиокомпании", изтъкна Шпор пред журналисти.


"Три в Съединените щати, три в Китай, три в Залива и три в Европа", уточни ръководителят на най-големия европейски авиопревозвач, без да посочва наименования.




По думите му Европа закъснява с консолидацията, а икономическата криза и все по-лошите финансови резултати на компаниите... ще ускорят сливанията и придобиванията. "Ако има някакъв положителен аспект от забавянето на икономиката, той е именно в това", допълни той.


"Нашият сектор е много по-цикличен от другите", тоест по-податлив на световното икономическо развитие, обясни Шпор в момент, когато световната икономика страда от международното търговско напрежение.


Неотдавнашните фалити на нискотарифни авиокомпании в Германия, сред които "Еър Берлин" (Air Berlin) и "Германия" (Germania), позволиха на "Луфтханза" да купи маршрути и самолети. Чистата й печалба обаче спадна със 70 на сто през второто тримесечие. В Европа тя е изправена пред силната конкуренция на нискотарифни авиокомпании, с които се води уникална в света ценова война, по думите на Шпор.


Според ръководителя на германския авиопревозвач, цитиран от ДПА, секторът трябва да забави разрастването си и да инвестира в по-ефикасен и по-качествен въздушен транспорт. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3874 Неутрално

    "Три в Съединените щати, три в Китай, три в Залива и три в Европа", уточни ръководителят на най-големия европейски авиопревозвач, без да посочва наименования"
    ................
    И Аерофлот в Азия.

  2. 2 Профил на ourson
    ourson
    Рейтинг: 501 Неутрално
  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11215 Неутрално

    Луфтханса трябва да се оттърве от губещи линии колкото се може по-бързо.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  4. 4 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2341 Неутрално



    В действителност е казал:
    "три на Босфора (am Bosporus) и в Залива"

  5. 5 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 778 Неутрално

    "Три в .... и три в Европа"
    Turkish Airlines
    Aeroflot
    Air France

  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2341 Неутрално

    До коментар [#5] от "Panda":

    в пост 4 съм цитирал, точно какво е казал.
    Дневник пак са се загубили в превода.

  7. 7 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1329 Весело

    Мдам, и докато чета тази новина, ми се появява реклама на Луфтханза. Интересно.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3414 Весело

    пред силната конкуренция на нискотарифни авиокомпании, с които се води уникална в света ценова война
    _______________
    Където има много бизнес-либерастия и пране на пари - конкуренцията е нелоялна, да не говорим за начините на финансиране с ислямски финансови инструменти и ционисти като Зееви дето си купи бойнг ,А320 и около сто руски самолета на цената на една нова кола и после даже му дадоха и $10 милиона!






    Луфтханса трябва да се оттърве от губещи линии колкото се може по-бързо.
    —цитат от коментар 3 на penetrating


    Като разпарчетосат Луфтханса ще изпаднат много пари!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Хахахахаха, чакай от умрел писмо, изкуфел партизанин.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1209 Весело

    таа мяза малко на мокрите сънища на риелтарите, дето ни убеждават, че и търсенето и предлагането и цените на имотите се дигат едновременно...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  11. 11 Профил на Turk
    Turk
    Рейтинг: 408 Неутрално

    На на бас, че броят на авиокомпаниите ще расте.
    Тоз да го изгонят от Луфтханза.

    Turk
  12. 12 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3010 Любопитно

    Според някои икономости през следващия век бизнесът ще се консолидира в десетина мегакорпорации, а дребният и среден бизнес ще бъдат напълно заличени. Не звучи никак добре, но днешните политици смело ни водят именно в тази посока.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    пред силната конкуренция на нискотарифни авиокомпании, с които се води уникална в света ценова война_______________Където има много бизнес-либерастия и пране на пари - конкуренцията е нелоялна, да не говорим за начините на финансиране с ислямски финансови инструменти и ционисти като Зееви дето си купи бойнг ,А320 и около сто руски самолета на цената на една нова кола и после даже му дадоха и $10 милиона!
    —цитат от коментар 8 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Що не го купи ТИ Балкан бе, окаяно комедиантче?!? А сети се-ни пари за нова кола имаш, ни кредит можеш да изтеглиш, ни акъл имаш!

    А що разните ТИМ/СИК/други мутри не купиха Балкан за $100К?!? Те поне имаха пари (ТИМ и акъл имат, факт)?!? 'Ми щото Балкн беше с ОГРОМНИ загуби, и губеше милиони $$$ всеки месец, без перспектива за печалби в бъдещето.

    Е, дойде един евреЙн който мисли "извън кутията" и направи яки пачки. А за десерт получи от съда в Париж още $ 10 млн, за да си ядеш джигера от гняФ и да слузиш по форумите, комедиант окаян!

    'Земи си смени ника, щото с това парамилитарно "коменданте" си една от гротеските в този форум!
    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  14. 14 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    "Три в Съединените щати, три в Китай, три в Залива и три в Европа", уточни ръководителят на най-големия европейски авиопревозвач, без да посочва наименования."

    Дали една от трите в залива ще бъде ЕлАл ?
    :-)

    I Want To Believe
  15. 15 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Луфтханза па точно е една от най-мизерните авиокомпании. Неминуемо ще фалира в бъдеще.

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  16. 16 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#1] от "4ort":

    И "Булгур Татар" на Балканите.....

  17. 17 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1668 Неутрално

    Ще му се на господина, ама няма да получи така.

  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2443 Неутрално

    До коментар [#12] от "С Стоянов":

    Ако под икономисти имате предвид шефовете на въпросните корпорации може би да. Ама историята ни учи че няма нищо вечно няма. А в съвременния динамичен свят това "нищо вечно" може да е доста кратък период - само преди 10 години хартиените вестници бяха навсякъде а днес са на изчезване.

  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2764 Весело

    Не кой да е а Бил Гейтс е казал,че компютъра няма бъдеще,но се случи обратното...

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2764 Весело

    Луфтханса трябва да се оттърве от губещи линии колкото се може по-бързо.
    —цитат от коментар 3 на penetrating



    До коментар [#3] от "penetrating":

    Вътрешните линии ли имаш предвид?

  21. 21 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    Ами как ще пътуват нашите маргинали в Германия бе другари , може ли такова нещо .

  22. 22 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Три в Съединените щати, три в Китай, три в Залива и три в Европа


    Да разбирам, че японските компании няма да оцелеят, така ли? И австралийската? И сингапурската? Или ще се откажат от далечните полети щото държавите им имат много друг избор (може би завръщане на параходите)?
    Тоя си плямпа да не казвам през кое...

  23. 23 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Абе с тези климатични промени неминуемо в един момент ще трябва да си дадем сметка, че въздушния транспорт е от замърсяващите, независимо, че сега е отговорен само за 2% от емисиите. А Европа, на която по-голямата част от територията е в един климатичен пояс, ще инвестира много в бърз жп транспорт...

  24. 24 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6856 Неутрално

    "нискотарифни авиокомпании, с които се води уникална в света ценова война"

    И "Луфтханза" се е уплашила от нашествието им на пазара

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  25. 25 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#4] от "Нинов":

    Демек да речем, че тук влизат Търкиш, Емирейтс и Катар? Абу Даби имат достатъчно средства да субсидират Етихад, така че мисля, че няма да им е особено трудно да оцелеят и на тях.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11215 Весело

    До коментар [#20] от "deaf":

    Защо мислите така?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#26] от "penetrating":

    Някъде четох,че вътрешните линии - тези в самата Германия - са проблем за Луфтханза.

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11215 Весело

    До коментар [#27] от "deaf":

    Няма как да има такива коментари, защото няма такова деление :) Единственото свързано с това, което твърдите е, късите линии (такова е делението) са под ценови натиск от конкуренцията с друг превоз и там въпреки, че се увеличават превозените пътници, намалява печалбата :)
    Така обаче е и с Близкия Изток и Азия. :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    "Три в Съединените щати, три в Китай, три в Залива и три в Европа", уточни ръководителят на най-големия европейски авиопревозвач, без да посочва наименования"................И Аерофлот в Азия.
    —цитат от коментар 1 на 4ort

    Ушанката с руското никнеймче пак примъкна Расия в дискусията.

    Златен , даже и в Матушката ти твоят "Аерофлот" не е динствен а има млади частни компании..

  30. 30 Профил на Kamen Iliev
    Kamen Iliev
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Може и да са 12 компании, но те ще притежават сигурно по още 12 всяка.

  31. 31 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Ами германците да вземат малко да бачкат. Стига с тоя комунизъм. Аз с Луфтханза не бих летяла - и цените им дебели и стюардесите им също.

    Жената е покана за щастие




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK