Европа може да се сдобие с първия си завод за авиогориво от отпадъци

Европа може да се сдобие с първия си завод за авиогориво от отпадъци

© Reuters



"Шел" (Shell), "Бритиш еъруейз" (British Airways) и "Велосис" (Velocys) планират да построят първия в Европа голям завод за производство на самолетно гориво от битови и търговски отпадъци, което да се използва за зареждане на самолети от 2024 година, информира "Ройтерс".


На авиацията се падат около 2.5 процента от световните емисии на въглероден диоксид, но се очаква тази цифра да нарасне с увеличаването на въздушния трафик в момент, когато държавите се опитват да ограничат отделянето на вредни газове, за да намалят промените в климата.


Авиационната индустрия се стреми да понижи емисиите си с 50 процента до 2050 година спрямо нивата от 2005 година и възприема появата на нисковъглеродни биогорива като жизненоважна стъпка за изпълнение на тази цел.




"Шел", "Бритиш еъруейз" и "Велосис", които са подали до местните власти в Североизточен Линкълншър молба за разрешително за строеж на завода, предвиждат да използват битови и търговски отпадъци, които иначе биха попаднали в специализирани депа или пещи.


Превръщането на отпадъци в енергия вече се прилага широко в енергетиката - боклукът на домакинствата като хранителни остатъци или окосена трева се изгаря, за да се произвежда електричество.


Изграждането на завода край устието на река Хъмбър в североизточната част на Англия би могло да започне през 2021 година, а търговски обеми устойчиво самолетно гориво да има три години по-късно. Проектът носи името на подразделението на компанията за горивни технологии "Велосис" - "Алталто Имингам" (Altalto Immingham). Решението за лиценз на властите в Североизточен Линкълншър се очаква до края на ноември.


До момента трите компании са инвестирали общо 7.3 милиона британски лири (8.8 милиона долара) в проекта, чието изпълнение според плановете ще струва стотици милиони лири. Британското правителство също е осигурило 500 хил. лири финансиране за проекта, който би могъл да създаде около 130 постоянни работни места.


Освен това "Бритиш еъруейз" и "Шел" ще изкупуват произвежданото биогориво, което отделя нетно с около 70 процента по-малко газове с парников ефект спрямо еквивалента си от изкопаеми горива. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Весело

    Малоумни журналисте, 1 кг синтетичен и 1 кг несинтетичен керосин произвеждат приблизително еднакво количество въглероден диоксид и няма как да промените природните закони! (Разликата идва от условията на горене и примесите и на практика е пренебрежима).

    "Освен това "Бритиш еъруейз" и "Шел" ще изкупуват произвежданото биогориво, което отделя с около 70 процента по-малко газове с парников ефект спрямо еквивалента си от изкопаеми горива. /БТА" ?!?!?!?!?!?!?

  2. 2 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Малоумни журналисте, 1 кг синтетичен и 1 кг несинтетичен керосин произвеждат приблизително еднакво количество въглероден диоксид и няма как да промените природните закони! (Разликата идва от условията на горене и примесите и на практика е пренебрежима)."Освен това "Бритиш еъруейз" и "Шел" ще изкупуват произвежданото биогориво, което отделя с около 70 процента по-малко газове с парников ефект спрямо еквивалента си от изкопаеми горива. /БТА" ?!?!?!?!?!?!?
    —цитат от коментар 1 на Quo Vadis?


    Синтетичното гориво скоро ще е 100%..
    Петролните сатрапии треперите.

  3. 3 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Малоумни журналисте, 1 кг синтетичен и 1 кг несинтетичен керосин произвеждат приблизително еднакво количество въглероден диоксид и няма как да промените природните закони! (Разликата идва от условията на горене и примесите и на практика е пренебрежима)."Освен това "Бритиш еъруейз" и "Шел" ще изкупуват произвежданото биогориво, което отделя с около 70 процента по-малко газове с парников ефект спрямо еквивалента си от изкопаеми горива. /БТА" ?!?!?!?!?!?!?
    —цитат от коментар 1 на Quo Vadis?


    Синтетичното гориво скоро ще е 100%..
    Петролните сатрапии треперите.

  4. 4 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1518 Весело

    " ...инвестирали общо 7.3 милиона британски лири (8.8 милиона долара)..."

    Статията явно е писана на български, но за американски. Ако беше предназначена за българи, щяха да обърнат паундите в левове.
    И журналистите ни са като всичко останало!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  5. 5 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 580 Неутрално

    При горенето на въглища и на трева се отделят различни количества въглероден диоксид. Различните горива отделят различни количества. Биогоривата са по-качествени в това отношение. При ползване на нефт и въглища остават отпадъци. При биогоривото се оползотворяват отпадъци, които при евентуално изгаряне също отделят газове. Тази технология е по-добра. Иначе нямаше да навлиза.

    Димитър Димов
  6. 6 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1071 Весело

    Говорим за териториална Европа, а не за ЕС, нали...?

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Весело

    До коментар [#2] от "simChо":

    Дали ще изкопаеш или ще синтезираш същото гориво няма никаква разлика за това как гори. Отвори си учебника по химия за 9-ти клас. Няма как да получиш 70% разлика в нивото на отделения въглероден диоксид ако използуваш въглеводородно гориво.

    Ако подкарад самолетите с водород виж тогава и 100% ще съкратят парниковите газове ама за това ще трябват и нови самолетни двигатели

  9. 9 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":Дали ще изкопаеш или ще синтезираш същото гориво няма никаква разлика за това как гори. Отвори си учебника по химия за 9-ти клас. Няма как да получиш 70% разлика в нивото на отделения въглероден диоксид ако използуваш въглеводородно гориво.Ако подкарад самолетите с водород виж тогава и 100% ще съкратят парниковите газове ама за това ще трябват и нови самолетни двигатели
    —цитат от коментар 8 на Quo Vadis?


    Пълни глупости.
    Ако гледаш самото горене синтетичното гориво отделя ПОВЕЧЕ ВРЕДНОСТИ

    Но е ВЪГЛЕРОДНО НЕУТРАЛНО а Европа до 2030 трябва да е въхлеродно неутрална и значи всичкото гориво ще е синтетика.
    За коли, за камиони , за комбайни за вършачки , за трошачки..

    Дизел , газ , бензин - синтетика и толкоз!

  10. 10 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#9] от "simChо":

    Интересно с какви суровнини ще произведеш тази синтетика и от къде ще дойде енергията за това ?

  11. 11 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":Ако подкарад самолетите с водород виж тогава и 100% ще съкратят парниковите газове ама за това ще трябват и нови самолетни двигатели
    —цитат от коментар 8 на Quo Vadis?


    Точно пък на водород ще подкараш самолет-бутилките в багажника.
    Може и на метан,а?

    Абе вие луди ли сте?

  12. 12 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#2] от "simChо":Ако подкарад самолетите с водород виж тогава и 100% ще съкратят парниковите газове ама за това ще трябват и нови самолетни двигатели
    —цитат от коментар 8 на Quo Vadis?


    Точно пък на водород ще подкараш самолет-бутилките в багажника.
    Може и на метан,а?

    Абе вие луди ли сте?

  13. 13 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    При горенето на въглища и на трева се отделят различни количества въглероден диоксид. Различните горива отделят различни количества. Биогоривата са по-качествени в това отношение. При ползване на нефт и въглища остават отпадъци. При биогоривото се оползотворяват отпадъци, които при евентуално изгаряне също отделят газове. Тази технология е по-добра. Иначе нямаше да навлиза.
    —цитат от коментар 5 на Димитър Димов


    Глупости.
    Във въглищата и в тревата ИМА РАЗЛИЧНО КОЛИЧЕСТВО ВЪГЛЕРОД.

    Ако искаме да получим примерно 1000 джаула енергия от изгаряне на въглерод е все едно , при идеални условия , от къде е въглерода.
    Един атом въглерод се съединява с два кислород.
    И ОТДЕЛЯ ТОЧНО ОПРЕДЕЛЕНА ЕНЕРГИЯ.
    ТОВА КАК МОЖЕМ ДА ГО ПРОМЕНИМ С БИО ГОРИВО?

    Освен това био горивата имат ПОВЕЧЕ ЕМИСИИ..

  14. 14 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Весело

    До коментар [#11] от "simChо":

    Изгарянето на водород дава като краен продукт само вода => 0г СО2
    Изгаряне на въглерод съдържащо гориво винаги ще дава СО2 и няма как да се намали драстично защото енергията идва от окисления въглерод и няма как да промениш ефективно количеството СО2 защото на самолета му трябва определено количестео енергия да лети.

    П.С. Дадох ви за пример водорода защото е сравнително добре овладяно гориво и има подобни двигатели.

    Чисто химично нах добре ще е да се гори дициан който отделя най много енергия при окисление и може да намли СО2 емисиите поради голямата си калоричност ама проблема със съхранението му си е доста проблемен

  15. 15 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#11] от "simChо":Изгарянето на водород дава като краен продукт само вода => 0г СО2Изгаряне на въглерод съдържащо гориво винаги ще дава СО2 и няма как да се намали драстично защото енергията идва от окисления въглерод и няма как да промениш ефективно количеството СО2 защото на самолета му трябва определено количестео енергия да лети.П.С. Дадох ви за пример водорода защото е сравнително добре овладяно гориво и има подобни двигатели.Чисто химично нах добре ще е да се гори дициан който отделя най много енергия при окисление и може да намли СО2 емисиите поради голямата си калоричност ама проблема със съхранението му си е доста проблемен
    —цитат от коментар 14 на Quo Vadis?

    Намаляване на емисии НЕ НИ Устройва..
    До 2030.ЕС въглеродно неутрална!

    0% емисии!

    Иначе да, двигател за.метан, водород , пропанбутан има .. Ей примерно "Юнкерс" Jumo 40.

    Фюрерът е имал Юнкерс с три такива двигателя , ама си го е коландрил на бензин - не му е сложил газова..

    Та няма не искам , няма недей ..
    Всичко на синтетика!

    Въглеродна неутралност!
    Виж YouTube - carbon neutral cars synthetic fuel.

    На AUDI примерно за e-gaz.или e-benzin

    Или на Continental канала пак там.
    Виж OME fuel synthetic fuel explained.


  16. 16 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    Отвори бе. .
    Виж сайта на АУДИ отвоори Технологии ..

    Виж за e-diesel..

    Виж Continental с ОМЕ горивото.
    Въглродно неутрални!

    Това гоним!
    До 2030 да има 100% от горивото

    Самолети , трактори ,кораби - на ОМЕ гориво!

  17. 17 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#9] от "simChо":Интересно с какви суровнини ще произведеш тази синтетика и от къде ще дойде енергията за това ?
    —цитат от коментар 10 на Quo Vadis?


    Няма не искам - няма недей!

    Макрон обеща въглерод неутрална Франция , Грета Тунберг е без кенеф и стиска , насред океана , Германия и тя ще е въглеродно неутрална..
    Ножът е до кокъл!

    Енергия ще се намери , ще видите!
    И то спешно!

  18. 18 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#9] от "simChо":Интересно с какви суровнини ще произведеш тази синтетика и от къде ще дойде енергията за това ?
    —цитат от коментар 10 на Quo Vadis?


    Няма не искам - няма недей!

    Макрон обеща въглерод неутрална Франция , Грета Тунберг е без кенеф и стиска , насред океана , Германия и тя ще е въглеродно неутрална..
    Ножът е до кокъл!

    Енергия ще се намери , ще видите!
    И то спешно!

  19. 19 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Весело

    До коментар [#16] от "simChо":

    Ако гледаш рекламите на фирмите за бързи кредити, може да откриеш че само това ти трябва за да си щаслив и богат. Пробвай :)

  20. 20 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Май не схващате, че не се гледа единствено самият процес на горене, а целия производствен цикъл - при биогоривата голямото количество СО2 е на първо място извлечено от околната среда - затова следва че е по-малко вредно.

    Отговорете ми и на въпроса - какво ще се случи с тези боклуци, ако не се преработят по този (или подобен) начин?

    Подсказвам ви, че отговорът не е: "Ще се превърнат на теменужки с отделяне на кислород и вода"... Най-честото явление е сметищата да се запалват, при което така и така се отделят тези вредни емисии (само че без никаква полза, а само с вреда).

  21. 21 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#16] от "simChо":Ако гледаш рекламите на фирмите за бързи кредити, може да откриеш че само това ти трябва за да си щаслив и богат. Пробвай :)
    —цитат от коментар 19 на Quo Vadis?


    Професионалист!
    Работиш във фирма за кредити и леко неадекватно правиш реклама?
    ОК!

    А иначе няма не искам , няма недей..
    Макрон обеща въглеродно неутрална Франция..

    Как?
    Ми със синтетично гориво 100% неутрално .. слагаш в камиона и караш..
    Друг разумен вариант просто няма.

    П.П
    А в линковете обясняват технологиите..
    Ама като са ти ясни ОК.

  22. 22 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално

    До коментар [#16] от "simChо":Ако гледаш рекламите на фирмите за бързи кредити, може да откриеш че само това ти трябва за да си щаслив и богат. Пробвай :)
    —цитат от коментар 19 на Quo Vadis?


    Професионалист!
    Работиш във фирма за кредити и леко неадекватно правиш реклама?
    ОК!

    А иначе няма не искам , няма недей..
    Макрон обеща въглеродно неутрална Франция..

    Как?
    Ми със синтетично гориво 100% неутрално .. слагаш в камиона и караш..
    Друг разумен вариант просто няма.

    П.П
    А в линковете обясняват технологиите..
    Ама като са ти ясни ОК.

  23. 23 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    До коментар [#20] от "Kosta Delev":

    За биогоривата обикновено като суровина се използва биомаса и се освобождава СО2 натрупан вече от растенията. Не виждам разликата с използване на газ или нефт като суровина, освен че доста гора трябва да се изсече за да се засее примерно рапица.


    До коментар [#21] от "simChо":
    Макрон обеща въглеродно неутрална Франция..

    Как?
    Ми със синтетично гориво 100% неутрално .. слагаш в камиона и караш..
    Друг разумен вариант просто няма.

    ??????

    По какъв начин синтетичното гориво е неутрално и към какво???

    На този свят няма перпетум мобиле ...
    От някъде трябва да се вземат суровините и енергията за синтез на това гориво и това със сигурност ще е за сметка на нещо друго

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1643 Неутрално



    По какъв начин синтетичното гориво е неутрално и към какво???
    —цитат от коментар 23 на Quo Vadis?


    Нали за това препоръчах - преди да се говори .. да се попрочете , да се погледне..

    Нямаше да ги има тогава задъхани въпроси като по-горните..
    Нямаше да ги ома ентусиазираните предложения , самолетите да са с газови уредби .. багажник - огромен ,що бутилка ще хване..

    Един път да ги монтираме , и метан вече можем да сложим , и водород , и пропан..

    Та да се чете!
    Що е то въглеродна неутралност да се види първом!

    П.П
    Наистина има самолетни двигатели дето биха се движили с посочените горива - буталните..
    Хитлер наистина е имал подобен самолет , но не му е сложол газова , а го е оставил на бензин.
    "Искам да дава ряз" обяснявал е..

  25. 25 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 551 Любопитно

    До коментар [#2] от "simChо":Дали ще изкопаеш или ще синтезираш същото гориво няма никаква разлика за това как гори. Отвори си учебника по химия за 9-ти клас. Няма как да получиш 70% разлика в нивото на отделения въглероден диоксид ако използуваш въглеводородно гориво.Ако подкарад самолетите с водород виж тогава и 100% ще съкратят парниковите газове ама за това ще трябват и нови самолетни двигатели
    —цитат от коментар 8 на Quo Vadis?


    М@лоумен,да?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK