В Германия, когато автомобилът се закашля, икономиката хваща хрема

В Германия, когато автомобилът се закашля, икономиката хваща хрема

© Reuters



Стълб на германската промишленост от десетилетия, автомобилният сектор вече започва да прилича на ахилесова пета, уязвима заради търговските конфликти и зле подготвена за бъдещето. Всичко това крие риск от тежки социални последици.


Здравето на "автомобилния сектор е по-зле от очакваното", отбеляза Марк Фьорстерман, експерт в компанията EY, в началото на Франкфуртското автомобилно изложение, което продължава до 22 септември. "Технологичните предизвикателства са огромни."


През първите осем месеца на годината производството на автомобили е спаднало с 11% на годишна основа според данните на федерацията на германските автомобилопроизводители VDA. Причините: търговската война, забавянето на конюнктурата и несигурността около Брекзит в момент, когато компаниите от сектора трябва масово да инвестират в производството на електрически коли.




"Въздействието върху доставчиците е много голямо, вече започват да се очертават свръхмощности", поясни пред АФП Щефан Брацел, директор в Центъра за автомобилен мениджмънт.


Неотдавнашен пример - семейната компания Eisenmann, основана през 1951 година и специализирана в производството на машини за лакиране на коли, обяви в края на юли неплатежоспособност, заплашвайки прехраната на близо 3 хил. служители.


През второто тримесечие оперативната печалба на три германски автомобилни групи спадна с 38%, което е много повече в сравнение със средното понижение в сектора на световното равнище от 18%, отбеляза EY.


Автомобилостроенето в Германия представлява една пета от промишлеността и близо 5% от брутния вътрешен продукт. В него са заети над 800 хил. души.


Малките и средните компании са застрашени


В същото време обаче от химическия сектор до машиностроенето редица клонове хвърлят индиректно вината върху автомобилостроенето за техните понижени тримесечни резултати, подклаждайки опасенията от рецесия на най-голямата европейска икономика.


Общо "поръчките за промишлените компании средно са се свивали с 1% всеки месец от началото на годината", пресмята Карстен Бжески, икономист от ING.


Сред най-засегнатите е Mittelstand ("Мителщанд"), мрежа от малки и средни предприятия, които работят активно за износ, "скритите шампиони", възприемани от десетки години като ключа за германския успех.


Барометърът за доверието на предприемачите от "Мителщанд" премина в отрицателната територия през август за пръв път от над четири години според изследване на банката KfW и института Ifo. Редица от тези предприятия обявиха неотдавна закриване на работни места или затваряне на цели заводи.


Само че тяхното безпокойство далеч не се ограничава със забавянето на конюнктурата.


Много преди протекционистките заплахи на Вашингтон Volkswagen нанесе през 2015 година първия тежък удар на сектора, като призна, че е оборудвал 11 милиона от дизеловите си коли със софтуери, които могат да фалшифицират данните за равнищата на емисиите на парникови газове.


Оттогава дизелът губи популярност там, където бе създаден: заплашен от забрани за движение в редица градове, той е заменян с бензин и все повече от електрически двигател, който много по-лесно се произвежда.


Крайната десница


Общо електрифицирането би могло да струва на Германия 75 хил. работни места според проучване на института Frauenhofer, което бе публикувано през лятото на миналата година.


Гигантът Bosch оправда закриването на 600 позиции годишно със спада в сектора на дизела и обяви нови съкращения. "Компанията не е застрашена, защото има редица дейности, отбелязва Брацел, но за сметка на това "Мителщанд" често изпитва недостиг на пари, за да се адаптира." "Това е източник на безпокойство за много малки и средни предприятия, които са били силни в старите сектори като двигателите с гориво", допълва експертът.


В края на юни в Берлин десетки хиляди демонстранти настояха по призива на синдиката IG Metall за дигитални и екологични промени, които да бъдат "справедливи" за трудещите се.


Бъдещето на дизела е толкова деликатна тема както за работниците, така и за компаниите, че почти цялата политическа класа се опита да спре забраните за движение на старите дизели, наложени от съдилищата.


И най-вече партията на крайната десница "Алтернатива за Германия" превърна защитата на тези автомобили в един от бойните си коне, а този ход получи забележителен отклик сред работническите комитети в автомобилния сектор.


Само че дори в един от бастионите на "Алтернатива за Германия" - Цвикау в провинция Саксония, Volkswagen обяви завой към електрическите коли: производството на първия модел "нула емисии" на концерна ще започне там през ноември. При инвестиции за близо 1.2 милиард евро Цвикау ще стане "най-големият завод за електрически автомобили в Европа" според Volkswagen, а следователно и най-голям залог за успеха на това возило. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 905 Весело

    Ердо започна вече спасителната акция, Volkswagen се пренася в Турция !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  2. 2 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Не са го изпипаши голфа от вътре, Nissan Leaf им къса шушулките, очаква се новия модел с 60КВч батерия и пробег около 400 км., а японеца е пълен с глезотии.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  3. 3 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3785 Весело

    Изглежда че, Фоксваген има софтуер за лъжене по врме на тест на емисиите и в Еро 6 дизеловите си двигатели:

    https://twitter.com/gerardfianen/status/1172065803996409858

    https://www.tagesschau.de/investigativ/swr/vw-abgasskandal-157.html

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1462 Гневно

    Кой, освен заклетите голфаджии, си купува немски коли?
    Предадоха Европа и я напълниха с мангали, мамят на еко-тестовете , колите им постоянно са в сервиза... И после "кой ми сра в гащите".

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на va1terego
    va1terego
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Фолксваген - безукорно честен лидер на прогреса и ... чист приятел на демокрацията :)
    повече на турската, отколкото на българската
    Фолксваген юбер аллес!

    Ама те правили квот стрували - лъгали-мазали, обаче... виновна е световната конюнктура (на соц.език, да припомним - международното положение! ;) )
    и най-вече виновен е Тръмп, тоз мръсен бял (и по ирония - с немско-шотландски произход) християнин и богаташ, дето има наглостта да си изпълнява предизборните обещания!?
    а да, и онзи другия мръсен бял (и той гадно рус) интелигентин интелектуалец и долен популист (помните ли как докато беше кмет, още преди 10-на години, не беше още толкова модерно, движеше с колело на работа?), Борис Лудия, той също е виновен, че се опитва да спази обещанията си от онази далечна кампания от 2016-а...
    Какви само зли хора, клатят лодката, аха да я обърнат, само пречат на тия добри хора германски!
    Които, зорлем ще сменят горивната база, ще отворят още по-голямо търсене на електричеството, пък то като от ядрени централи няма да го правят (зелените спят спокойно), кво им остава - въглищата им поне за още 200 години са си там, имат си ги, ше си ги копат, ше си горят (емисии йок, немска работа - чудо техническо!), и... най-вече, не на последно, а може би на първо място - руския газ, безкраен и безпроблемно заобикалящ и Украйна, и Полша, ще гори, генераторите ще върти, ток ще прави, еко колите ще движи, идилията идва, прекрасния нов свят ни дебне зад ъгъла...аха да ни фане!
    И сичкото тва е само чиста и логична, проста и прекрасна икономика, никва политика тука гадна нема!

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4612 Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":

    Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!

  7. 7 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2113 Разстроено

    До коментар [#3] от "Realist":

    ваген трябваше още за първата издънка така да ги подпукат, че да са останали на отделните си марки...

    Те ги спасиха та нищо учудващо да са толкова нагли...

    Модератора е неадекватен!
  8. 8 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1399 Весело

    А, германските производители, колко производство изнесоха по света и Китай? Колко им откраднаха като технологии (или доброволно предадоха)? И после, колко пазар и продажби им коства заиграването с червените шамани? Да пресметнат и после да мрънкат!

  9. 9 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    Няма как и Авг и Яну да е еднакъв пробега, студа мачка батерията, въпреки, че Leaf има система за подгряване, т.е не я оставя да простине. Отоплен гараж решава частично проблема. 500 км са около 80Квч батерия, предполагам новата версия на Leaf ще ги доближи. Хюндай Кона има 400 км пробег и 205 к.с, по-мощен е от Leaf (150 к.с), но пак залепения за таблото неадекватно дисплей сече целия интериор.
    Проблема с по-големите батерии е времето за заряд. Най-бързите зарядни за сега, нали, в България са 50Квт, което означава минимум 1 час престой за зареждане, нямат единна пеймънт система, защото са на различни провайдъри и да, няма инфраструктура, която да обезпечи пътуване по основната пътна мрежа с минимален престой за зареждане. Предполагам, до 5-6 години това няма да е така, ще има зарядни по-нагъсто и по-бързи, батериите ще се увеличат като плътност и ще паднат под 100$/Kwh, ще се наводни пазара с употребявани електрички, а цените на новите ще падат още.

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Успокой се, няма да го купиш. Само че германците пропуснаха момента да конструират масов градски компактен електромобил - най-масовия клас в Европа, а в кризисни моменти за автоиндустрията винаги мъниците са я спасявали: ФИАТ 1300, Рено 5, Пежо 206, Голф. Докато германците инвестираха милиарди в скъпи автомобили, предназначени за китайския пазар, китайците наводниха континента ни с електрически тротинетки. Май тоя път те излязоха по-умни?

  11. 11 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Добре ще е тук да приемем, че нито едно правителство не настоява за електрички единствено поданиците му да се возят без пари - напротив! Целта е 50% от движещите се в града автомобили да е са ДВГ, и да се намали потреблението на петролни продукти с 15-20% Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4612 Весело

    До коментар [#10] от "historama":

    Не мисля, че изглеждам притеснен, но благодаря за уточнението, че не ми позволянате да похарча честноизкараните си пари! 😂🤣

  13. 13 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Тоя е с пробег 480 километра. За 20 километра по-малко, мисля, че останалото го компенсира.
    https://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201904307454451?term=48&yearly-mileage=10000&radius=1501&postcode=ig103dn&model=I-PACE&onesearchad=New&onesearchad=Nearly New&onesearchad=Used&sort=monthly-price-asc&make=JAGUAR&deposit=1000&advertising-location=at_cars&page=1

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  14. 14 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    До коментар [#11] от "historama":

    Не, ако минем на ел автомобили спадът в потреблението на петрол ще е 10%...
    Трябва целият транспорт да мине на ел за по сериозен спад...

    Модератора е неадекватен!
  15. 15 Профил на zyb18561487
    zyb18561487
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    Да се готвят за пневмония тогава, защото завчера една много умна зелена жена, протестираща, се похвали, че са нанесли смъртен удар на автомобилната промишленост, и че са готови на всякакви законни и незаконни форми на протест.

  16. 16 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 759 Любопитно

    Айде остава да дойде масова безработица сред дойчовците и третата световна война ни е вързана в кърпа..

    Марс е изконна Американска територия!
  17. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    През 1933г. се появява революционен немски народен автомобил за 1000 райхсмарки, с гениално прост и ефективен двигател с въздушно охлаждане, който дава началото на ФВ.

    ФВ Голф - появи сепрез 1974г., с дължина 3705мм, седмата серия е 4255м, реално неголям автомобил, компактен, или най-малкия в средния клас. Продадените модели надминаха броя на калинките, ама вече не е "народна кола".

    Мерцедес 190, появ се през 1982г. - изключително успешен модел - хубав семеен автомобил, страхотно качество, уж класическа линия, а с по-малко СХ от на някои спортни автомобили. През 1983г. първи въвеждат 4 клапани на цилиндър - рязко увеличават мощността и постигат същия успех на турбото, но с по-малко технически рискове, намаляват шума на двигателите. Оттогава май нищо революционно при Мерцедес, освен удължаване на базата, и удвояване на цените.

    ФВ конструираха хубава електричка, смятат до няколко години да продадат 1 000 000 за под 30 000 евро! Да им пожелаем успех на германските ни приятели. Само че не позакъсняха ли?

  18. 18 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Само че германците пропуснаха момента да конструират масов градски компактен електромобил - най-масовия клас в Европа..
    —цитат от коментар 10 на historama


    В смисъл?
    smart EQ е от 2012 ..
    Германски, градски, компактен, електрически ..
    И кой идиот ще го купи?
    За какво му е?

    П.П
    И А-клас е на доизживяване в Европа .. къв масов клас?
    7.8% от пазара.. и според обявените намерения на фирмите в 2020 ще е ок. 1% ..

    Малко по-добре от електрокарните коли де ..
    За 2018 - 1.2 млн.

    Болшинството фирми са обявили спиране на компактните коли..
    Volkswagen Up! спира, барабар с клоновете си при Шкода и СЕАТ ..
    Citroen C1 и Peugeot 108 са до 2021 ..
    Смарт вече замина за Китай и ще се произвежда и продава само там..
    ФИАТ 500 за Европа основно се правеше в сръбския Крагуевац, ама то почти цяла година, линиите повече стояха, отколкото работеха ..

    Обяснявано беше и на много пъти защо вече няма малки коли и няма и да има - заради екологията!

    Ей го целият пазар за 2018..
    Fiat 500: бройки за 2018 - 188 488
    Fiat Panda – 168 094 (-10,1%)
    VW Up! – 97 366 бр. (-3,3%)
    Toyota Aygo – 92 187 бр.
    Renault Twingo – 86 221 бр.
    Hyundai i10 – 83 102 бр.
    Kia Picanto – 74 526
    Peugeot 108 – 57 257
    Citroen C1 – 52 020
    Ford Ka+ – 51 057
    Opel Karl – 48 292
    Suzuki Ignis – 43 774
    Opel Adam 41 817
    Skoda Citigo – 36 450
    Seat Mii – 13 031

  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Само че германците пропуснаха момента да конструират масов градски компактен електромобил - най-масовия клас в Европа
    —цитат от коментар 10 на historama


    Освен за Смарт се сещам и за Ситиго-електро , и за Адам електро и поне още 5-6 германски електро модела ..
    И кой и за какво да ги купи?

    Ми ярък пример Мицубиши .. малката електро-версия излезе в 2009..
    http://www.mitsubishibg.com/forum/index.php?showtopic=20227

    http://www.mitsubishi-motors.bg/
    И колко милиона продадоха - един милион барем има ли?

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Добре ще е тук да приемем, че нито едно правителство не настоява за електрички единствено поданиците му да се возят без пари - напротив! Целта е 50% от движещите се в града автомобили да е са ДВГ, и да се намали потреблението на петролни продукти с 15-20% Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.
    —цитат от коментар 11 на historama



    До коментар [#11] от "historama":Не, ако минем на ел автомобили спадът в потреблението на петрол ще е 10%...Трябва целият транспорт да мине на ел за по сериозен спад...
    —цитат от коментар 14 на Ivan_


    Под 5% ..

    Въобще леките коли въобще не са 100% от "Петролната ера" и даже не само 100% от леките коли, ами и 40% от малките товарни камиончета да станат електо (което не виждам как ще е физически) на Петролната ера и е на п..чето ..

  21. 21 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":Ако в ЕС произведат електроавтомобил с гарантиран (и през януари, и през август) пробег от 500 км с едно зареждане, купувам го!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Има поне 10 такива модела..
    Отивай-купувай!

    П.П
    "Гарантиран" какво означава?

    То си зависи и от твоето каране, и дали стоиш по половин час на светофари, а навън е минус 10 и се топлиш , и дали ускоряваш , и от какво ли не ..
    Тези километри се дават по някакъв стандарт и реално е с поне 40% по-малко ..
    Ама си зависи от безкрайно много неща ..

    Смятай си с 50% по-малко, да си сигурен, че ще стигнеш ..

  22. 22 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    ...ФВ конструираха хубава електричка, смятат до няколко години да продадат 1 000 000 за под 30 000 евро! Да им пожелаем успех на германските ни приятели. Само че не позакъсняха ли?
    —цитат от коментар 17 на historama


    Ми май закъсняха ..
    В Европа се появи регулация, според която много видове "въглеродно неутрални" горива бяха обявени от закона за ВЕИ и зелени ..
    Демек-колите на такова гориво са с 0% емисия ..
    И ерго-би трябвало да ползват всички привилегии на електрото за данъци, паркиране, влизане в центъра и т.н.

    И кой идиот, ще си купи електро, след като може да е въглеродно-неутрален с едно просто пълнене на резервоара със "зелен" бензин?
    ДА припомним най-важното нещо - енергоемкостта - дори и най-съвършените литиеви днешни батерии имат до 300 вата.час/кг.

    Един килограм бензин, след като обърнем от джаули в киловат.часове и т.н. има 33 пъти повече енергия вътре в себе си ..
    Дизелът още повече ..

    Та да - закъсняха .. сетила се Мара да ..

  23. 23 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Добре ще е тук да приемем, че нито едно правителство не настоява за електрички единствено поданиците му да се возят без пари - напротив!
    —цитат от коментар 11 на historama

    Много ясно, че правителствата въобще не налагат електроколи заради удобство на гражданите.
    Имат си някаква цел.. най-вероятно политическа.
    В Кремъл , примерно са се нахъсали, да забраняват ДВГ .. техните тролове не се и крият за целта на това мероприятие..
    "Ще бъде ударено, по петролните производители" , споделят доверчиво те, намествайки ушанки ..

    А най-голям производител –САЩ .. Ясни Ушанките , наредено им е да скачат и да викат "Електро! Електро!"

    Да припомним и как режимът на Путин работи, за налагане насилствено на електрокарна тяга..
    -------------------
    "«Очередная глупость»:
    в России намерены запретить бензин и дизель ...

    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах...."
    -----------------------
    Подробности: https://regnum.ru/news/2306698.html

    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    Купить электромобиль в России легко. У ... дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. .. ...
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов.

    Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь....  Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..


    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за електроколи и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и толкоз ..
    -----------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    --------------------

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..







  24. 24 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#18] от "simChо":

    C - cpeдeн aвтoмoбил (дължинa пoд 4,3 м, шиpинa пoд 1,8 м). Toвa e нaй-пoпyляpния в Eвpoпa ĸлac и в нeгo пoпaдaт aвтoмoбили c нaй-paзлични видoвe ĸyпeтa (клас Голф).

    този клас в САЩ се нарича "компактен"

  25. 25 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 991 Неутрално

    ..Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.
    —цитат от коментар 11 на historama

    и петролът ще стане обикновена стока.
    Кога ли?

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#18] от "simChо":C - cpeдeн aвтoмoбил (дължинa пoд 4,3 м, шиpинa пoд 1,8 м). Toвa e нaй-пoпyляpния в Eвpoпa ĸлac и в нeгo пoпaдaт aвтoмoбили c нaй-paзлични видoвe ĸyпeтa (клас Голф).този клас в САЩ се нарича "компактен"
    —цитат от коментар 24 на shumkar


    В Европа има и класификация "А" клас, "В" клас и т.н.
    Малките ситикар са в момента 7.8 % от пазара (за 2018 - 1,2 млн) и се очаква да изчеснат почти напълно до 2-3 години ..
    Причина-екологията..

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    ..Само тогава ОПЕК ще си седнат на задниците, и може би ще направят усилия да станат нормални, т.е. да се хванат да работят.
    —цитат от коментар 11 на historama

    и петролът ще стане обикновена стока.
    Кога ли?
    —цитат от коментар 25 на shumkar

    Мисля си, че вече и най-върлите привърженици на плана, да се удари по САЩ и американския империализъм, чрез намаляване на петролната търговия в света , вече куртулисаха ..
    Разбраха, че колкото и да пише постановления Медведев , в кабинета си в Кремъл .. нито горивата, ей така ще отстъпят , нито ще е толкова лесно минаването на самолети, кораби, багери, трактори, автобуси, тирове, асфалтополагачи, валяци, грейдери .. на батерийки ..

    А леките коли, дори и всичките на света да станат електро - уви, не са въобще 100% от Петролната ера..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK