Кметовете на най-големите датски градове искат зони, свободни от стари дизели

Кметовете на най-големите датски градове искат зони, свободни от стари дизели

© Associated Press



Всички градове в Дания трябва да имат възможност да определят специални екологични зони, в които например може да бъде забранено движението на стари дизелови автомобили. Това посочват в съвместно изявление кметовете на четирите най-големи града в кралството - Копенхаген, Орхус, Оденсе и Олборг, предаде ТАСС.


"Това не е война против автомобилите, а война срещу емисиите на дизеловите коли, които са вредни за здравето. Длъжни сме да започнем да установяваме екологични изисквания за леките коли, които ще се движат в градовете ни, на първо място за най-замърсяващите околната среда дизелови автомобили", заявяват кметовете.


"Знаем, че в отработените газове на дизеловите автомобили има много твърди частици, което е вредно за здравето. Всяка година има 4200 смъртни случая, свързани с емисиите на твърди частици, и бихме искали да направим нещо по този въпрос. Ето защо искаме да поставим изисквания към дизеловите автомобили и да отстраним от градските центрове колите, които замърсяват най-много", посочи кметът на Оденсе Петер Рабек Юел. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1564 Весело

    Предлагам и зони, свободни от грозни жени.

    В Русия съм! В Русия съм!
  2. 2 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1678 Весело

    Народа трябва яко да остане без въздух за да се осъзнае ... а полоната дизели в родината бълват черен пушек които после се диша ... Ма е по важно да си гъзар и да караш А8/БМВ7 дизел 2001 година ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  3. 3 Профил на paralelepiped
    paralelepiped
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Голяма напаст е дизелът. По улиците трябва да се диша на пресекулки за да не се интоксикира човек. Кога ще вземат и в София подобни мерки?

  4. 4 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Лично аз бих искал поне 80% от автомобилите да изчезнат яко дим, без оглед на това какво горят. Моята също!
    Вече няма от къде да минеш пеша или с колело, навсякъде задръстено с купища привидно лъскави пластмаси и ламарини. Ама нали бюджета чака на данъците и акцизите от мързела и навиците на хората, та едва ли някой ще посмее да пипне тая златна кокошка...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1678 Неутрално

    До коментар [#3] от "paralelepiped":

    Когато Фандъкова не е кмет ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  6. 6 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1678 Неутрално
  7. 7 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 456 Разстроено

    Сега Бай Ганьо пак ще ни обясни как датчаните нищо не разбират, че за капак искат и детето да му вземат, мерзавците...
    И как той си натиска дизела, защото малко му харчел...

    Stef
  8. 8 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Когато отнемеш нещо от някого, трябва да му дадеш нещо в замяна. Иначе ще те намрази. В случая с дизела - забраняваш старите дизели, но даваш на хората друга опция - например бърз и адекватен градски транспорт. На гербаджиите им е много по-лесно и изгодно просто да оставят раята да кара каквото си иска.

  9. 9 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    То у нас има доста повече стари дизели. За Дания не знам, ама едва ли са над 5% тези коли. Предполагам че повечето са разни камиончета, бусове и пр. които зареждат или ремонтират.

    Реално забраняват Евро 4 и по-ниски. Евро 5 и 6 трудно могат да минат за стари и замърсяващи.

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4631 Неутрално

    Предлагам и зони, свободни от грозни жени.
    —цитат от коментар 1 на Веселин Дечев


    Аз предлага зони, свободни от дебили! Моля модераторът на Дневник да направи форума първата такава зона!

  11. 11 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3970 Любопитно

    Това у нас няма как да стане!Само да се заговори за някъкво ограничение на дизелите и автоталибаните ще направят въстание!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  12. 12 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Хм, Норвегия май ще забрани всички автомобили с ДВГ до няколко години.
    Начи имало и умни хора.
    http://www.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#12] от "traveler1":

    Нормално Норвегия е Катар-а на Европа. Имат толкова ресурс на глава от населението, че могат да си позволят каквото искат да правят, включително да раздадат по една безплатна електричка на всеки пълнолетен гражданин.

    Не се сравнявай с тях... Нито им завиждай. Може да са богати, но не живеят дълго. Мрака не прощава.

  14. 14 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#8] от "kapitan_laino":

    какво му е на градския транспорт в София?

  15. 15 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#12] от "traveler1":

    Колко ще са тези няколко?

  16. 16 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#4] от "traveler1":

    никога няма да посмеят,ако сте забелязали последните 30 години(с изключение на 1997)единствените спонтанни протести бяха породени от :

    1.високите цени на горивата
    2.поскъпването на винетките
    3.Опитът да се вдигнат данаците на старите коли.
    уви за българинът това са единсвените неще ,които имат значение.(а и любимата му тема за разговор)

  17. 17 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#8] от "kapitan_laino":какво му е на градския транспорт в София?
    —цитат от коментар 14 на taratanki


    Освен че в 90% от случаите е 3-4 пъти по-бързо да се придвижиш с кола - нищо.

  18. 18 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 929 Весело

    Не се сравнявай с тях... Нито им завиждай. Може да са богати, но не живеят дълго. Мрака не прощава.
    —цитат от коментар 13 на niakoi_si


    Сериозно?

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_life_expectancy

    За който го мързи да клика - Норвегия е на 15то място по продължителност на живота. Ние, в слънчева България, сме на 80то.

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    Хм, Норвегия май ще забрани всички автомобили с ДВГ до няколко години.Начи имало и умни хора.http://www.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4
    —цитат от коментар 12 на traveler1


    By dropping VAT, CO2 tax and weight tax a Tesla imported for $70k becomes cheaper than an Audi that cost $35k when it crossed the Norwegian border. Add in the lowered road tax and free passage through toll roads, free places on ferries and free parking, as well as the difference in the fuel price, such cars are 75 percent cheaper to operate.

    Norway is spending about $2 billion each year on the subsidies – as much as it expends on parental leave pay – and with the current uptake rate and existing rules the current figure will balloon into the tens of billions.

  20. 20 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3970 Любопитно

    До коментар [#13] от "niakoi_si":

    Написаната простотия кой ви я каза?Средната продължителност на живота в Дания и Норвегия е с.....14 години по-голяма от тук.....А вие си пишете!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  21. 21 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3970 Любопитно

    До коментар [#18] от "kapitan_laino":

    Сори колега и аз коментирах същото ...просто пропуснах поста Ви!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  22. 22 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Да не ги мислим датчаните... интересна статистика - по колко ли човека в България на година умират заради твърдите частици от дизелите?

    Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8121 Неутрално

    До коментар [#10] от "vassilun":

    +++++++++++++

  24. 24 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Един колега по-нагоре вече го е написал - проблемът са всякаквите по размер дизелови баничарки, бусчета, бусове, камиончета и камиони, които зареждат вся и всйо. Личните дизеляци са миша пръдня, но се плямпа само за тях, докато за товарните мълчат като пукъли!

  25. 25 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#2] от "danvan":
    До коментар [#3] от "paralelepiped":
    До коментар [#4] от "traveler1":

    И да си седиш пред кюмбето и да гориш дръва, въглища и гуми. (може и биологични отпадъци).
    Я малко прочетете доклада на СЗО за София - 80 % от замърсяването се дължи на битовото отопление.
    Запали кюмбето и нацепи малко дръвца, а? И сложи от онези парцали дето ги донесох днеска.....
    Еколози, ама пред компа.....

  26. 26 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 546 Неутрално

    До коментар [#12] от "traveler1":
    Чети сериозните издания - Евростат, а не разни....
    25 % от автомобилите в Норвегия са над 20 годишни, какви ДВГ и т.н. Бръмбари в главата.... Щели да ги забранят?????
    Чети приетата Програма на МС за контрол на атмосферния въздух от преди 2 дена - ограничаване вноса на автомобили под евро 4-5, но при условие ако ЕК разреши.....
    Четете бе. Не слушайте лаици......


  27. 27 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 901 Весело

    След като Европа 30 години натиска с регулации да се купуват "по-екологичните" дизели, сега реши, че това ще убие планетата и трябва да забрани използването им....Тц, тц, тц, велико. След десетина години, след като са набутали на популацията електрически автомобили, няма да се учудя ако ги забранят, щот използват токсични за околната среда елементи в батериите.
    Не че не е правилно, но отбелязвам колко е хипократско, имайки предвид че дизеловият двигател беше черешката на точно европейските автомобилни производители.

  28. 28 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Да не ги мислим датчаните... интересна статистика - по колко ли човека в България на година умират заради твърдите частици от дизелите?
    —цитат от коментар 22 на Халдип Исйолов


    Че то и от бензиновите коли има твърди частици .. а и от електроколите ..
    Даже от дизелите частиците били по-големи и по-малко вредни за здравето, а от бензиновите коли са били по-вредни ..

    Попадна ми публикация в "Шпигел" ..
    Иначе дизелът има по-малко емисия СО2 за единица работа, сравнен с алтернативите ..

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    П.П
    Ама в Дания, в центъра на Копенхаген горят боклуци в ТЕЦ ..
    И се оказва - от отделяните диоксини никой не се разболява?
    А от ДВГ - се разболяват масово?

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Един колега по-нагоре вече го е написал - проблемът са всякаквите по размер дизелови баничарки, бусчета, бусове, камиончета и камиони, които зареждат вся и всйо. Личните дизеляци са миша пръдня, но се плямпа само за тях, докато за товарните мълчат като пукъли!
    —цитат от коментар 24 на Митко Палаузофф


    Да не говорим и друго, важно за Копенхаген поне - корабите..
    Лично аз, съм наблюдавал в един момент, между Малмьо и Копенхаген поне 10 кораба които се виждат,,
    Ще кажете - "ама колите са стотици".. да, ама един кораб има двигател в порядъка на 50 000, че и до 108 000 конски сили..
    Двутактов дизел.

    И стигат ли, до Копенхаген емисии..

    Ми стигат - кво ги спира .. Амагер например, си е до морето ..

  31. 31 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Хм, Норвегия май ще забрани всички автомобили с ДВГ до няколко години.Начи имало и умни хора.http://www.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4
    —цитат от коментар 12 на traveler1


    Умни, умни, колко да са умни .. подлъга ги пропагандата на Медведев ..

    В Кремъл са се нахъсали, да забраняват ДВГ .. техните тролове не се и крият за целта на това мероприятие..

    "Ще бъде ударено, по петролните производители" , споделят доверчиво те ..

    А най-голям производител –САЩ ..



    Да припомним и кои режими в света работят за налагане насилствено на електрокарна тяга..

    "«Очередная глупость»:
    в России намерены запретить бензин и дизель ...

    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах...."
    -----------------------
    Подробности:
    https://regnum.ru/news/2306698.html


    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    Купить электромобиль в России легко. У ... дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. .. ...
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов.

    Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь.... Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно. Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%! По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..


    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за електроколи и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" , и за компоненти за електроколи сглобени в Русия - 0% и толкоз ..
    -----------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    --------------------

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..

    Патилият руски народ погледна, почеса се и не рачи да купува електрокари ..

    Норвежците пък се вързаха ..

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    От друга страна- електроенергия ще има .. зелените енергии се развиват..

    Ей как в Германия са решили проблемът с трудностите при изграждане на мрежата от зарядни станции ..



    Да припомним-ако всичко стане електро, зарядни станции трябва да има навсякъде-в градовете, в селата, покрай пътищата .. из планината, на морето ..

    А силовите кабели?

    Ами хиляди километри.



    Друг вариант?

    Ами мобилни системи-на дизел .. не ни трябват кабели, не ни трябват подстанции, не ни трябват тецовете на Ковачки..



    Ето-намерих го на руски и за заинтересувах..



    https://elektrovesti.net/66742_nemetskie-inzhenery-izobreli-zaryadnuyu-stantsiyu-dlya-elektrokarov-na-metanole



    "Берлинская компания MEenergy создала уникальную заправочную станцию, на которой могут зарядиться электромобили. На станции стоят двигатели внутреннего сгорания .. такая зарядная станция полностью автономна и не зависит от электросети."



    https://hello-moto.com/news/v-germanii-elektromobili-budut-zaryazhat-ot-dvs

    "Перед тем, как обрисовать, что придумали инженеры из стартапа ME Energy, стоит сказать, что современная установка суперчарджеров подразумевает безумно дорогую прокладку силовых кабелей, которые будут обеспечивать необходимую мощность. Если использовать более дешевые или менее сильные кабеля, батареи будут заряжаться в разы дольше, что совсем недопустимо. Плюс в некоторых регионах прокладка может вестись только подземным способом, что также увеличивает стоимость из-за земельных работ и восстановления дорожного полотна.

    Так, молодые инженеры из ME Energy подошли к решению вопроса более кардинально и решили вовсе обойтись без прокладки кабелей и, соответственно, порчи городской инфраструктуры. По предложенному проекту, развертывание одной станции можно осуществить в течение пары часов.

    Суть проекта в том, чтобы подвозить к месту расположения станции уже готовое к работе оборудование и просто закреплять его в положенном месте. Для этого, собственно, нужен суперчарджер и источник энергии. Таким источником выступит ДВС."





    Гениално!

    Дизели покрай пътищата и зареждат "Тесли".. 

    Не ти трябва инфраструктура допълнителна ..



    Ей и сайта на  берлинчаните:

    http://www.meenergy.com/index.html

  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Един колега по-нагоре вече го е написал - проблемът са всякаквите по размер дизелови баничарки, бусчета, бусове, камиончета и камиони, които зареждат вся и всйо. Личните дизеляци са миша пръдня, но се плямпа само за тях, докато за товарните мълчат като пукъли!
    —цитат от коментар 24 на Митко Палаузофф


    Ми кво да се каже за товарните?
    Има магистрала - от Германия , през цяла Зеландия , по мостове, през Копенхаген и към моста за Малмьо (над Балтийско море, между Швеция и Дания има мост) .. и по магистралата са си камиони и автобуси един след друг ..
    С двигатели равни на 5-6 леки коли ..

    Ми вървят си .. кво друго?
    Да ги спрем, или как??

    Да спрем и корабите???!

    И багерите, и тракторите ..
    ... между другото, един трактор като оре, вдига цял облак фини частици , а не са само от дизела ..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK