България обмисля съдебно оспорване на част от пакета "Мобилност"

Петър Витанов

© Юлия Лазарова

Петър Витанов



България вероятно ще поиска отмяна на част от пакета "Мобилност" пред Съда на ЕС, ако не се стигне до компромис по най-спорните въпроси. Това съобщи евродепутатът Петър Витанов (Алианс на социалистите и демократите) пред EURACTIV България. Той е постоянен член на транспортната комисия в Европейския парламент.


Във вторник Комисията по транспорт в ЕП даде зелена светлина за започване на преговорите между парламента, Европейската комисия и държавите членки по правилата за реформа на транспортния сектор в ЕС. Триалогът ще започне на 1 ноември и ще се води от новата Европейска комисия. Целта е да се постигне компромис по правилата, станали известни като пакета "Макрон".


Шест държави се противопоставят на част от промените – България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия и Литва. Пакетът "Макрон" въвежда нови правила за командированите шофьори, сред които по-високо минимално заплащане и регламентиране на времето за почивки в хотели. Най-спорният въпрос е за връщането на празните камиони в страната им на произход веднъж на всеки четири седмици. Това ще попречи на транспортните фирми от Централна и Източна Европа да предоставят услугите си на богатия вътрешен пазар на Западна Европа, т.нар. каботаж.




Шестте държави поддържат позицията, че задължението за връщане на празните камиони ще е незаконна протекционистка мярка, която засяга сериозно компаниите от техните държави, води до загуба на работни места, по-голяма икономическа емиграция и противоречи на правото на ЕС. Българските представители са едни от най-гласовитите противници на пакета "Макрон". Петър Витанов коментира, че българското правителство и местният транспортен бранш трябва да допуснат компромиси с някои от промените, за да бъде договорена отмяната на най-спорните предложения.


"Връщането на празния камион (в държавата по произход) противоречи на основен принцип на ЕС – свободното движение на стоки и капитали. По мнение на специалисти тази мярка може да бъде оспорена в Съда на ЕС и би паднала", казва Петър Витанов. По този въпрос българските евродепутати и българското правителство са единни. "Това е национална позиция", уточнява Витанов.


Това означава, че България може да започне преговорите за търсене на компромис със заплаха за предаване на съд. "Няма как да задължиш някой да отиде някъде другаде. Противоречи на свободния пазар", казва Витанов.


Защита на екологията


Шестте държави ще атакуват пакета "Мобилност" и с екологични аргументи. Връщането на празния камион в държавата му на произход не би спомогнало за борбата с вредните емисии и няма икономическа логика.


По време на преговорите ще се поиска изработване на оценка за въздействие на предлаганите мерки – по отношения на икономиката и трудовия пазар, както и по отношение на влиянието му върху климата.


Има червени линии, които не можем да се съгласим да прекрачим, коментира преди седмица българският транспортен министър Росен Желязков след срещата си ресорните министри на еднакво мислещите държави по пакета "Мобилност", която се състоя на 20 септември в Брюксел.


Проблемът е, че България все още не е изработила позицията си за възможните компромиси, защото местният транспортен бранш е против почти всички нови правила в пакета "Макрон". Други страни вече имат по-фокусирана позиция. Полша се обявява главно срещу задължението за връщане на празните камиони.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 267 Неутрално
  2. 2 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Т.е. казано в прав текст - опциите за някакъв политически компромис са нулеви.
    Мътиш, не мътиш ...

  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7064 Неутрално
  4. Оня универсалния кандидат от МВРО нали щеше да го събаря тоя пакет?
    Кво стана?

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  5. 5 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Че коя е Булгар територията, че самостоятелно да води дела. Има европейски норми! Спазвайте ги! Ако не, марш обратно в Азия!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5633 Неутрално

    Хубаво. Най-сетне да погледнем реално проблема и да започнем да работим за решаването му.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на bruno__dante
    bruno__dante
    Рейтинг: 1016 Любопитно

    естонците що ни предадоха ве
    чехи хървати словенци? бах га у тапунгерите

  8. 8 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1373 Весело

    До коментар [#4] от "И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две":


    Оня универсалния кандидат от МВРО нали щеше да го събаря тоя пакет?Кво стана?
    —цитат от коментар 4 на И да Паднем и да Бием пак ше се НАПИЕМ даже СДС и ГРОБ ше БИЕМ кака Кури има тежката ДУМА нашта система четири четири две


    как кво, нищо, Джъмбъзки иска да става кмет на София !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  9. 9 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2739 Весело

    Най-спортният въпрос е за връщането на празните камиони в страната им на произход веднъж на всеки четири седмици.
    *
    Ха! Прочутият еколог Макрон да настоява за подобна мярка?!
    Това показва само колко е лицемерен в "загрижеността" си за екологията. Eдинствената му цел е да елиминира конкуренцията.
    Това изискване е толкова абсурдно, че би могло да отпадне в съда.

  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3594 Неутрално

    Ха! Българските евро дупетати (защото мислят с дупетата си) спах зимен сън, когато трябваше да се върши работа. Сега ще гонят дивото.

  11. 11 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1218 Гневно

    До коментар [#9] от "pamela":

    Е, те 100% няма да се връщат празни, ами ще натоварят нещо за България.
    Независимо от това, мярката е малоумна в цялост. За съжаление няма как да се преборим за цялостното ѝ отпадане, но поне за каботажа и връщането на камионите в България, ако успеем да се спазарим, ще е успех.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Най-спортният въпрос е за връщането на празните камиони в страната им на произход веднъж на всеки четири седмици.*Ха! Прочутият еколог Макрон да настоява за подобна мярка?!Това показва само колко е лицемерен в "загрижеността" си за екологията. Eдинствената му цел е да елиминира конкуренцията. Това изискване е толкова абсурдно, че би могло да отпадне в съда.
    —цитат от коментар 9 на pamela


    Разбира се!
    Както му е нагло лицемерено "социалносправедливото" рИванЬЕ за "горките шофьори".
    При сегашните разценки - западните транспортни фирми биха могли не чак толкова трудно да "надцакат" нашите, а шофьорите, както знаем, са като ято. Никой не може да ги спре, ако видят, че там ги канят с по-добри условия.
    Но не! Нашите шофьори продължават да се оставят да са "роби"!
    И защо?
    Ами защото западните фирми в момента не им дават нещо съществено в повече!
    И тук вече е врътката през Макрон и "пакета му", който ще удари въобще конкуренцията на нашите тираджии, а те като увиснат - и ей ти ги безработните шофьорчета ще им цопнат в мрежичката ако не при по-ниски, то поне при сегашните условия, най-вече на заплащане. Което е и целта на упражнението!

  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#9] от "pamela":Е, те 100% няма да се връщат празни, ами ще натоварят нещо за България. Независимо от това, мярката е малоумна в цялост. За съжаление няма как да се преборим за цялостното ѝ отпадане, но поне за каботажа и връщането на камионите в България, ако успеем да се спазарим, ще е успех.
    —цитат от коментар 11 на Darulio


    Това е мижи да те лажем.
    Товаропотокът към България е мижав.
    Целта на това изискване е да се натоварят допълнително с разходи българските превозвачи, което да ги направи неконкурентноспособни.
    Отделно, че директно се шатват на практика изкуствено от пазара около 5% от камионите, които вместо да работят - ще бръмкат безцелно насам-натам "за да си видят семействата".

  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#13] от "xm...":
    Опс! Необходимо уточнение:

    Товаропотокът към България е мижав спрямо капацитета на камионите, кото по "пакета" допълнително! ще бъдат принудени да бръмкат "до дома", за да "си видят семействата".
    Товаропотокът към и от България и сега си се обслужва основно от нашите. А ще стоварят и още цяла флотилия тирове допълнително. За същия товар ...

  15. До коментар [#8] от "Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !":

    Ше стане, ама някой друг път...
    Патерица на даскалицата е....

    Очите ти могат да те излъжат, не им вярвай!
  16. 16 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 547 Неутрално

    По случай екологичните напъни на българите, смятам, че ще въведат изисквания за автомобилите, превозващи пътници и товари - Евро 18р та наще пак ще бъдат фалирани, каквато очевидно е целта. Тъпите евродепутати, които не могат да свършат нищо като хората, поне да спрат с гръмките изявления, че е смешно.

  17. 17 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1218 Разстроено

    До коментар [#12] от "xm...":
    До коментар [#13] от "xm...":

    Така е.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  18. 18 Профил на Damian Damianov
    Damian Damianov
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Поредното спукване на порендата лъжа че България няма да загуби транспортата индустрия. Къде са сега гея Джамбазки и останалите евродупетати? Скриха се като мишки.

  19. 19 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#17] от "Darulio":

    Така е я. След като си в общия пазар, ще трябва да се съобразяваш с конкуренцията. Няма как да очакваш, че някой ще те остави благотворително да вършееш из неговия пазар. Иначе, варианта с прибирането лесно може да се реши - превозвача отваря база на няколко места в Европа, където да престояват автомобилите и осигурява жилища за персонала. Така ще са се прибрали на всеки 4 седмици без да се налага да идват в България. Ако не могат нашите превозвачи да се конкурират със западните компании - закриват предприятията си. Аман от претенции - правилата са за цяла Европа , а обстоятелството, че ние сме неконкорентноспособни си е наш проблем.

  20. 20 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Дано да се стигне до взаимоизгодни решения.

  21. 21 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    До коментар [#19] от "zlo38528262":

    Говориш за конкуренция, а защитаваш промяна, която я ограничава?! Кава е тая шизофрения?
    Не, драги. В момента европейските превозвачи се конкурират помежду си според правила, които са еднакви за всички. И в момента сме част от общия пазар и се "съобразяваме с конкуренцията", като толкова добре се съобразяваме, че даже мачкаме западноевропейските компании.
    Проблемът на Макрон е, че техните компании не са конкурентни на нашите и затова натиска за регулации, които изкуствено да ограничат предимствата на българските превозвачи. Така че тия лафчета за конкуренцията и общия пазар трябва да ги насочиш към Макрон, не по наш адрес.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  22. 22 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Това пък с пакета "Мобилност" ни беше баси тъпата "национална кауза"

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  23. 23 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#21] от "Darulio":

    Че как я ограничават, конкуренцията? Като си на гъза на географията и не можеш да си прибираш бракмите на всеки 4 седмици, пак ти казвам - откриваш си бази в няколко европейски държави, където камионите се прибират на всеки 4 седмици, а водачите или се прибират с Райън/Уиз еър или ги настаняваш в квартири. Така са спазени изискванията. Което важи за българските шофьори, важи и за макронските, т.е. правилата са еднакви за всички. Проблемът на нашите е, че искат за работа на една и съща територия, да плащат както плащат в България. По този начин конкурират западните си колеги, а не поради нещо друго. Т.е. сега конкуренцията е изкривена и дъмпкосана от нашите фирми. Нема нужда да ривете, очевидно тази работа няма да стане. Докато още може, бегайте у Германия и чакайте на социални помощи.

  24. 24 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Спокойно!
    Държавата ще защитава транспортните робовладелци и ще води дела.
    А пък НИЕ ЩЕ ПЛАЩАМЕ ЦЕЛИЯ МАСРАФ, естествено.
    Докога бе, братя?

  25. 25 Профил на trashgirl
    trashgirl
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Първо, пакетът мобилност не се отнася само за България, а за ВСИЧКИ държави в ЕС. Тоест каквото важи за българските шофьори важи и за френските. Така че няма никаква дискриминация.

    Връщанет на камиона в страната е за да може ШОФьОРА да види семейството си ПОНЕ ВЕДНАЖ МЕСЕЧНО, защото ако се остви на чорбаджиите да решават, той никога няма да го види.

    Изключително гнусно е също да се вадят "екологични аргументи" от държави, които отказват да спрат най-замърсяващите си и най-големи източници на СО2 въглищни централи.

    Надявам

  26. 26 Профил на trashgirl
    trashgirl
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ... Надявам се пакетът Макрон да бъде наложен, защото той е единствената защита на правата на работниците в България.

  27. 27 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1218 Весело

    До коментар [#23] от "zlo38528262":

    Понеже на Макрон и на френските превозвачи не им изнася свободната конкуренция и искат да оскъпят българските транспортни услуги, ще променим действащите общоевропейски правила и ще се налага даже и бази в чужбина да се отварят, така ли?
    Отличен български, Ваше превъзходителство мадам Робин. За момент се бях объркал чии интереси защитавате.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  28. 28 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#25] от "trashgirl":

    Ти пък говориш пълни глупости, отново. Може да е много куул шофьорите да се виждат със семействата си, но това не може да бъде внедрено с директиви, закони и тем подобни. Т.е. не може да бъде легитимна цел на законодателя. Ако можеше, всички работещи извън държавата си по произход, трябваше да бъдат задължавани на 4 седмици да се прибират. Това пък щеше да накърни правото ми да не се виждам с близките си. Такова правило беше въведено в КНДР, та китайците правят голям оборот на транспортните компании по празниците. В Европа такива правила няма и не може да има, Мунчо.

  29. 29 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darulio":

    Никакви интереси не защитавам. Казвам как може да се избегне правилото. А ако смяташ, че с тръшкане можеш да пребориш конкуренцията - продължавай.

  30. 30 Профил на ПРИСМЕХУЛНИК
    ПРИСМЕХУЛНИК
    Рейтинг: 21 Весело

    До коментар [#5] от "LiberalToTheBones":

    Обаче, ти и подобните ти, сте като по калъп с болшевиките. Ах, сладък колективизъм! О!Интернационал, тъй сладък си ти!!

  31. 31 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    ... Т.е. сега конкуренцията е изкривена и дъмпкосана от нашите фирми ...
    —цитат от коментар 23 на zlo38528262


    А стига, бе!
    И кой и как дотира този дъмпинг? Ако въобще го има ...
    Щото за да има дъмпинг - трябва на Запад да работят под националните ценови нива.
    Което не е случаят.
    Или под рентабилност? Което също не е случаят ...

    Конкуренцията не е изкривена. Тя е появила се.
    И с нея се сблъскаха челно западните превозвачи, които са отраснали и бяха свикнали да оперират в стерилна среда преди падането на Стената и доминантно поради икономическата слабост на Източна Европа след това, та чак до кризата.

  32. 32 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 264 Неутрално

    "Проблемът е, че България все още не е изработила позицията си за възможните компромиси, защото местният транспортен бранш е против почти всички нови правила в пакета "Макрон".

    Ето това ви е проблемът Витанов, че местните феодали в България не искат да свърши феодализма в транспорта, а не че празният камион трябвало да се връща в държавата по произход.

    Когато се иска еднакъв режим за почивка и престой, еднакви или сравними условия на работа и заплащане за шофьорите, това кой принцип на правото на ЕС нарушава?

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#27] от "Darulio":Никакви интереси не защитавам. Казвам как може да се избегне правилото. А ако смяташ, че с тръшкане можеш да пребориш конкуренцията - продължавай.
    —цитат от коментар 29 на zlo38528262


    Политически режисираната конкуренция, да уточним!

    А че нашите са от страната на булката - няма спор.
    Но това не значи, че трябва да казваме на черното бяло.

    И нашите превозвачи ще си намерят сами нишите. Да не рИвем на чужда нива ...
    Е, които оцелеят ...

    Има и още един аспект - колко може да бъде затлачен процеса.
    Защото нашите превозвачи се набълбукаха с камиони за луди пари, които трябва да се избиват. Даже браншът набъбна дотам, че направиха специално изложение на камиони тук. Което си е знаково за мащаба ...
    Та колкото повече се затлачи и отложи въвеждането - толкова по-малко фалити ще има ...

  34. 34 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2739 Весело

    До коментар [#25] от "trashgirl":

    И от какъв зор ще тътри цял тир из Европа за да види семейството си? Не може ли да използва някакъв друг вид транспорт (автобус, влак, самолет)?
    А ако желае да си изкара почивните дни в Европа, а не да се връща в България?
    Аргументите против връщането на камионите са железни, най-силният аргумент е екологията.

  35. 35 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#31] от "xm...":

    Ще ти кажа кое й е кривото на конкуренцията. Ако си караш камиона в България, няма проблем да ти плащат като да работиш в България. Ако обаче караш камиона в Европа - товариш в Лион, разтоварваш в Мюнхен, после товариш в Берлин, разтоварваш в Манчестър и т.н., а в същото време получаваш възнаграждение и командировка, както в България, при това не се прибираш в България месеци наред - това е нелоялна конкуренция. Практически работиш в Европа, където възнаграждението е долу-горе еднакво, а получаваш като да работиш в България, където възнаграждението е 10 пъти по-малко. Това е проблема на западните фирми, които напълно основателно искат изравняване на ставките. Това обаче не може да стане директно - няма минимално възнаграждение за Европа, а за всяка страна, съответно няма минимално възнаграждение за бранш. Целта им е да направят неизгодно за българите да работят в Европа, а да получават все едно работят в България и за това е цялата работа. Ако работиш в Брюксел, работодателят ти е задължен да се съобразява с правилата за формиране на трудовото възнаграждение в Белгия. А пък ти искаш хем да работиш там, хем да важат правилата в България - това е нелоялна конкуренция, дъмпинг и да преебеш френското си другарче.

  36. 36 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#9] от "pamela":

    Пак дезинформация. Не става дума за ПРАЗНИ камиони. Това е родна интерпретация. Става дума по принцип за връщането им в страната на регистрация на бизнеса веднъж месечно. Не може да регистрираш фирма в БГ и да стъпваш там веднъж на три години. А в Европа е пълно с такива камиони на фирми, които са регистрирани в БГ само заради ниските данъци и липсата на правила. Въждал съм гърци, които са си регистрирали фирмата в БГ, но работят само извън българска територия. Изкарваш 3000€ на месец и плащаш само 120€ здравни осигуровки (ако си решил да декларираш този доход). Това си е чиста далавера. За същия доход във Франция здравната осигуровка е над 400€! За година скатаваш няколко хиляди. За корпоративните данъци е същото - в БГ са 10%, във Франция 33.3%. Да не говорим, че в БГ фирмите шофьора е назначен на МРЗ и осигуровките са още по-смешни.

    Жизнь или Life - избор има.
  37. 37 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2739 Неутрално

    Не става дума за ПРАЗНИ камиони. Това е родна интерпретация. Става дума по принцип за връщането им в страната на регистрация на бизнеса веднъж месечно.
    —цитат от коментар 36 на Дразнител

    А ако няма какво да превозват празни ли да се връщат?
    Използването на по-добри данъчни условия не важи само за транспортните фирми, а и за всяка друга дейност. Защо само за транспорта да се въвеждат такива изисквания?
    Oтносно осигуровките работещите се лекуват в тази държава, в която ги плащат освен ако не става дума за спешни случаи. Същото важи и при пенсиониране.

  38. 38 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#35] от "zlo38528262":
    Това просто не е вярно.
    1. Джиткащите из европа не вземат колкото джиткащите в България.
    2. Това, че в Европа възнагражденията били по-големи, не е основание и не е вярно да се твърди, че им правиш нелоялна конкуренция. Конкуренцията е спрямо пазара, а е нелоялна по законово установени критерии. Това, че работиш за по-малко не е забранено, ако не е под себестойност или под националните ти норми.
    3. Не, не са 10 пъти по-големи!
    4. Не правиш разлика между транспортна фирма и предприятие/офис.
    5. Ами да си регистрират те техните превозвачи у нас!

    И въобще за какво си говорим, като сам признаваш, че цялата работа е фатка заради конкуренцията на нашите?
    Само дето ти приемаш, че те са прави ...

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    До коментар [#9] от "pamela": Пак дезинформация. Не става дума за ПРАЗНИ камиони. Това е родна интерпретация. Става дума по принцип за връщането им в страната на регистрация на бизнеса веднъж месечно. Не може да регистрираш фирма в БГ и да стъпваш там веднъж на три години....
    —цитат от коментар 36 на Дразнител


    Къде пише, че камионът трябва да си стои в гаража?
    Вълкът краката го хранят!

    И само би ли отговорил на следния въпрос:
    От къде товари, за да не се връщат камионите празни "при семействата си"?
    Щото и в момента товарооборотът за България и от България със Западна Европа се върти основно от наши превозвачи. И капията е запълнена.
    Та за всички останали от къде товари, та да не джиткат празни?

    Абе, на вас ако ви кажат да си донесете въженце - ще донесете, защото вЕрвате, че няма да ви бесят. Защото не са ви били казали това!

  40. 40 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#38] от "xm...":

    Фатка де, кой освен Мунчо ти говори за роднини. Проблемът с транспортните фирми е, че работата се извършва на територията на целия съюз, а минималните разходи за трудово възнаграждение се определят от страната по произход. Това в никой друг бранш не е валидно. Ако си на трудов договор в България, но те командироват на работа в друга страна-член на ЕС, не може да получаваш по-ниско трудово възнаграждение от това, което е уредено в страната, в която извършваш работа. Напр., ако си адвокат, регистриран в България, може ако бъдеш нает от български гражданин да се явиш на дело в Англия, има там някой формалности, но възнаграждението ти няма да бъде определено според минималния адвокатски хонорар в Англия, а според този, предвиден в България. Явил се вече в Англия, не можеш да решиш, че тъй и тъй си там, ще можеш да ходиш и по други дела. Ако си придобил правоспособност да практикуваш тази професия там, не по конкретно дело, а по принцип, когато поемаш работа ще трябва да съобразиш минималния адвокатски хонорар в Англия, не този в България. Ако подбиеш минималната ставка - подлежиш на наказание. Има пазар, но има и правила за да не се изкривява. Нашите го изкривяват и ако не тези правила, ще бъдат приети други, с които този проблем ще си го решат. Пък за това дали правя разлика между офис и предприятие - правя. В случая не визирам ни едното, ни другото. База, гараж или както искаш го наречи, ще е част от предприятието на търговеца.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK