Дания иска от ЕС план за извеждане на дизелови и бензинови коли от експлоатация

Дания иска от ЕС план за извеждане на дизелови и бензинови коли от експлоатация

© Reuters



Дания и още 10 страни от ЕС призоваха за създаването на европейска стратегия за постепенно извеждане на дизеловите и бензинови автомобили от експлоатация, която да позволи до 2030 г. забрана за продажбата им на ниво държави членки с цел борбата с климатичните промени, предаде "Ройтерс".


Дания отправи предложението в края на миналата седмица на европейска среща на министрите на околната среда, която се състоя в Люксембург.


Бъдещият председател на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен цели да превърне Европа в първия въглеродно неутрален континент до 2050 година. Според датската делегация за постигането на тази цел е необходимо транспортният сектор да намали въглеродните си емисии.




ЕС цели до 2030 г. да намали с 40 на сто въглеродните си емисии, за да помогне за борбата с глобалното затопляне, припомня "Ройтерс". През 2018 г. датското правителство обяви, че ще забрани продажбата на нови автомобили, задвижвани с изкопаеми горива. По-късно Дания се отказа от идеята, защото тя щеше да влезе в конфликт с европейските правила.


Датският министър за климата и енергетиката Дан Йоргенсен изрази надежда предложението да се разреши на отделните държави членки да забранят продажбата на нови дизелови и бензинови коли да засили натиска върху еврокомисията да предложи пълно премахване на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, в блока в следващите десетилетия.


По думите му, ако ЕС не може да се съгласи с общоевропейска забрана, ще бъде добре поне на отделните страни да бъде разрешено да прилагат подобна мярка. "План А ще е това да бъде европейска забрана", допълни той.


Литва, Латвия, Словения, България и още няколко държави предложиха да се направи повече, за да се спре "изтичането на въглерод" чрез продажбата на автомобили втора ръка от Западна Европа в източните региони.


По думите на Йоргенсен следващата стъпка на Дания ще е да създаде съюз с останалите 10 страни членки, които подкрепят стратегията й за постепенно извеждане на дизеловите и бензинови автомобили от експлоатация и възможността за забрана на продажбата им в отделни държави членки.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Хамлет нещо пак се е простудил...

  2. 2 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Че ще ходим пеша е ясно, ама друг вариант за придвижване мислят ли? Защото няма технологично време да се осигури транспорта след 2030-а според това, което иска Дания...

  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    С цел борбата с ФПЧ (които реално ни тровят и разболяват) - бих подкрепил. С цел борбата с СО2 - напълно малоумно, безсмислено и безполезно, но пък скъпо.

  4. 4 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    До коментар [#2] от "Лео":

    Това са хората на Грета, не искам да кажа малоумници, но е твърде възможно да си го мисля...

  5. 5 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4338 Любопитно

    "Дания и още 10 страни от ЕС призоваха за създаването на европейска стратегия за постепенно извеждане на дизеловите и бензинови автомобили от експлоатация, която да позволи до 2030 г. забрана за продажбата им на ниво държави членки с цел борбата с климатичните промени, предаде "Ройтерс".

    Лично аз подкрепям тази инициатива на 11 държави членки на ЕС, но не виждам как в България след 2030 г. ще бъде забранена продажбата на дизелови и бензинови автомобили.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  6. 6 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Ще се отървем от мръсния въздух и от руснаците. Браво!

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4338 Любопитно

    До коментар [#3] от "zxp53317185":

    Какво е това ФПЧ!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5275 Неутрално

    А защо още ги произвеждат ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    А план за извеждане на датските атомни реактори, които са едни от най-старите и най-важното фирмата производител не съществува, ще има ли?

  10. 10 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 970 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иво":

    Напиши го в гуглето - първия резултат.

  11. 11 Профил на Боби М.
    Боби М.
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#7] от "Иво":

    финни прахови частици

  12. 12 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4741 Весело

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Е, чок пък да мислите?! Едва ли! 😂🤣

  13. 13 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    А производството на електрика замърсява повече, отк. всички дизелови двигатели заедно.

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4622 Весело

    Ами завода на "Фолксваген" в Турция, какво ще прави?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  15. 15 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    До коментар [#13] от "Славейко":

    А ток за електричките?
    Няма да има АЕЦ според зелените, ама ще сме на ток.
    И то на перките, което е най-къпия вариант.
    Всичко е бизнес, а не както беше в един филм - любов...

  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4338 Любопитно

    До коментар [#11] от "Боби М.":

    Окей, ако искаме да се борим с ФПЧ то тогава въпросния съфорумец zxp би трябвало да подкрепи тази инициатива на Дания. Всеки който има поне малко знания по темата знае, че най-много ФПЧ отделят точно автомобилите с ДВГ и фосилни горива. Апропо, ТЕЦ-те също, основно тези които работят с въглища.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3193 Весело

    Дания и още 10 страни от ЕС призоваха за създаването на европейска стратегия за постепенно извеждане на дизеловите и бензинови автомобили от експлоатация, която да позволи до 2030 г. забрана за продажбата им на ниво държави членки с цел борбата с климатичните промени,
    ==================================

    Значи скоро всички тези коли, ще се окажат на територия Путенландска бензиностанция))
    И тогава путенофили и Путенланд ще се изправи от коленете си!))

  18. 18 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Отново Зелени кретенизми. С цел да измъкнат огромни пари и да ограничат свободите на ИНДИВИДА под уж благовидни каузи. Само че, каузи въз основа на фалшифицирано наукоподобие. Зелените трябва да се смачкат, преди да е станало късно.

  19. 19 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Тези същите дизелови и бензинови коли ще ги продадат на някоя изостанала държава,примерно в Африка и пак ще зъмърсяват Планетата.

  20. 20 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Пътят към ада е постлан с добри намерения.

  21. 21 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 736 Неутрално

    Трябва да има плана за извеждане от експлоатация на автомобили с ДВГ. Само срокът 2030 г. ми се вижда прекалено оптимистичен!

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#4] от "НеКой":

    Разбира се. Грета владее света. Искам да кажа малоумници и си го мисля.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#18] от "transvaal":

    Откъде ги отмъкват?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#14] от "hamiltonf":

    Турция е в ЕС?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво":

    Нали точно това съм написал, Бачо!?

    Само че ако се прочете статията, се вижда че предложението няма много общо с борбата с ФПЧ, ами с "глобалното затопляне". А да бориш глобалното затопляне по принжип е малоумно, а да го правиш с ел. автомобили ( които по принцип харесвам) - е архималоумно. Ел автомобилите са полезни в градове като София - наситени със смог и ФПЧ. Но произвеждат абсолютно толкова СО2 - колкото е местното производство на електричество. ОК ?

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#13] от "Славейко":

    Малииииии

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1061 Любопитно

    Дамм... А ко шъ праим с аеропланите?

    И като СО2-то е толкоз вредно, що не забранят газираните напитки? М?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  28. 28 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    Тия ще ни върнат в каменната ера. В момента наближаващата рецесия идва тъкмо откъм автомобилостроенето.
    Сигурно е добре да си платен бюджетен задник/чка, да ти е осигурено всичко за дълго време и да ръсиш необмислени глупости...
    Ей затова британците гласуваха за Брекзит и американците за Тръмп...

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#27] от "ТНТ":

    Те газираните напитки произвеждат СО2 ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#28] от "Хи-хи":

    Тъй де, я и ние да излизаме от тоя ЕС, за кво ни е...?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво":

    Най-големият естествен източник на ФПЧ са вулканите и скалите в процес на физическо изветряне. ДВГ заемат едва 5% от източниците на ФПЧ.

  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4622 Весело

    До коментар [#24] от "Darth Plagueis":

    подуянец, на теб трябва винаги повече да се обяснява, колите са предназначени основно за източноевропейския пазар...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4741 Неутрално

    До коментар [#31] от "dokker":

    Да забраним на вулканите да изригват! И на вятъра да забраним да духа! Браво! Страхотна идея!

  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#32] от "hamiltonf":

    Разбира се. Има некъв ангажимент от страна на източноевропейския пазар ли, мозъко?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#31] от "dokker":

    Ма тва къде го измери?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    [quote#27:"ТНТ"И като СО2-то е толкоз вредно, що не забранят газираните напитки? М?[/quote]

    Като за начало трябва да забранят издишането ;) . Ще е толерантно - дишай колкото си искаш - само недей да издишаш понеже е СО2 ;)

  37. 37 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво":Най-големият естествен източник на ФПЧ са вулканите и скалите в процес на физическо изветряне. ДВГ заемат едва 5% от източниците на ФПЧ.
    —цитат от коментар 31 на dokker


    В София уж няма вулкан, а се надишах мощно с ФПЧ тази сутрин ;)

  38. 38 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    "въглеродно неутрален континент до 2050 година"
    въглеродно неутрален означава и без СН4 и СпН2п, т.е. БЕЗ природен газ.
    БЕЗ природен газ, забележете!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  39. 39 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    До коментар [#16] от "Иво":Най-големият естествен източник на ФПЧ са вулканите и скалите в процес на физическо изветряне. ДВГ заемат едва 5% от източниците на ФПЧ.
    —цитат от коментар 31 на dokker


    Човекът и всяка личност, трябва да прави това което зависи от него със стремеж да разшири възнможностите в желани посоки.Не е като да бъде само култивиран зеленчук.Идентифицирането на проблема е ,че в градовете които ние пребиваваме в по-олямата си част от живота си,колите са с многоооого повече от 5-6 или 15 % замърсители от вулканичната дейност.Е ако не си до вулкан разбира се.
    А дано пък някой управленец,на сегашните не разчитам, измисли начин българите от своята изостаналост в дизел и бензин да станат по-дейни за нови идей.Иначе в Бг. да се реализира и да се наложи нова технология на останалия сват е доста химерно,да не се превъзнасяме и заблуждаваме.

  40. 40 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    "Бъдещият председател на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен цели да превърне Европа в първия въглеродно неутрален континент до 2050 година."

    За постигане на тази цел Европа трябва да похарчи колосални средства без ефект за климата на Земята , ако другите континенти не водят същата политика. Това обрича Европа на икономическо изоставане спрямо останалата част от света. Излишна саможертва без постигане на глобалната цел за запазване на климата на Земята, в това число на Европа.

  41. 41 Профил на Иван Гешев прокурор прокурор
    Иван Гешев прокурор прокурор
    Рейтинг: 1111 Гневно

    Ала бала, 2030, 2050...

    Ако искат да направят нещо реално, да забранят дизелите в населени места над 10 000 жители, през 2020.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  42. 42 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    До коментар [#18] от "transvaal":Откъде ги отмъкват?
    —цитат от коментар 23 на Darth Plagueis


    Тия пари вече ги отмъкват от твоя и моя джоб под формата на еко-данък. Видях, че в България на всяка разпечатка на сметка за ток фигурира някаква Зелена Енергия. Тук, в ЮАР, въпреки че се придържаха към Американския подход за климата, все пак въведоха някакъв еко-данък при покупка на нов автомобил и тоя данък май засяга моторите от 3-литра и нагоре. Гледам също, че говорят за еко-такса при покупка на самолетен билет, а дим без огън няма, така че скоро май ще товарят и самолетните билети с еко-такси. Лошото не е толкова в размера на тия такси. Засега са приемливо малки. Лошото е в това, че изобщо ги има, защото за едно-две десетилетия ще се увеличават и докато се усетим, ще наближат половината цена на билета за самолет (виж летищните такси колко малки бяха преди 20 години, а сега са над 30% от билета). Бензинът в повечето страни е с огромни акцизи и като го натоварят и с еко- тъпотиите, смятай колко ще ти излиза литърът! Общественият транспорт НЕ Е алтернатива на личния. Общественият транспорт е една голяма, нискоефективна, бюрократично обременена система, която е работодател на държавни служители. Оттам нататък е ясно, че това е безперспективно бреме. Личният автомобил изисква бензини, масла, сервизи, резервни части и е една огромна система, даваща работа в един напълно реален сектор, на много, ама много хора. Зелените тъпаци да представят план, като как аджеба ще осигурят тази заетост. А бе не ща и да чувам за Зелени движения, понеже всичките им т.нар. каузи ми ограничават личните свободи. Да вървят на майната си с тъпите им идеи. ПАЗАРЪТ е който може да реши еко-проблемите. Има ли участие на държавата, това е в ущърб на индивида. Дания може да иска, но аз не искам техните тъпотии. Следващият път (тук, в ЮАР) в който си купя пикап, ще гледам да е 6-цилиндров Дизел и хич не ме е грижа за разните му там емисии. Идете в Щатите, да видите какви страхотни коли и пикапи имат хората, с 6 или даже 8-цилиндрови мотори. А медиите ни занимават с малоумията на Гретето (най-вече на тия, които дърпат конците на Грете-то). Айде аман! Зелена кретения!

  43. 43 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 806 Весело

    "въглеродно неутрален континент до 2050 година"въглеродно неутрален означава и без СН4 и СпН2п, т.е. БЕЗ природен газ. БЕЗ природен газ, забележете!
    —цитат от коментар 38 на Торбеш


    Остави другото, ами ще трябва да останем и без С2Н5ОН !

  44. 44 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 806 Весело

    "въглеродно неутрален континент до 2050 година"въглеродно неутрален означава и без СН4 и СпН2п, т.е. БЕЗ природен газ. БЕЗ природен газ, забележете!
    —цитат от коментар 38 на Торбеш


    Остави другото, ами ще трябва да останем и без С2Н5ОН !

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#42] от "transvaal":

    Няма подобно нещо като еко данък. Акцизите също не са екоданък. С една дума - дълго мнение, нулев смисъл.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Хонда и Шел работят усилено върху водорода... Имат сключен съвместен договор вече.
    Плановете са, на покрива на всяка бензиностанция Шел да се изградят соларни паркове, електричеството от които ще разлага вода посредством усъвършенствана електролиза. Полученият водород и кислород ще се зарежда безплатно за собстениците на водородни хонди. Това е истинско еко решение.

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  47. 47 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 499 Неутрално

    И аз мисля, че срокът 2030 г. е твърде близък за да бъдат решени основните предизвикателства пред електрическата мобилност.

    Няма стратегия за изграждане на достатъчен брой зарядни станции. Когато електромобилите станат масов транспорт ще има огромно натоварване върху електрическата система.

    Страни като България, в които 90% от населението е концентрирано в големите градове и масово хората живеят в апартаменти в блокове, а не в еднофамилни къщи с гаражи с електричество, ще изпитат особени затруднения със зареждането.

  48. 48 Профил на nsa17624486
    nsa17624486
    Рейтинг: 4054 Неутрално

    Добре, че Фолксваген няма да строи у нас...

  49. 49 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#35] от "Darth Plagueis":

    Това ми е работата към USEPA ... И част от квалификациите ми. Не ползвам copy/paste wiki...

  50. 50 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    "въглеродно неутрален континент до 2050 година"въглеродно неутрален означава и без СН4 и СпН2п, т.е. БЕЗ природен газ. БЕЗ природен газ, забележете!
    —цитат от коментар 38 на Торбеш


    Това, дето си написал, е формулата на алкените, те не са природен газ, изобщо, почти ги нема в природата. Първото е метан, той е алкан, намира се, не само в природния газ, щото те след бутана стават течни, ама алканите са друга работа, CnH2n+2.

  51. 51 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Много правилно. Ние ще забраним ДВГ, а Китай,САЩ и Раша не и всичко ще е наред. Щото в атмосферата има междудържавни граници и те ще ни пазят от тяхното замърсяване. Например както на полюсите - там няма ДВГ и озоновият слой е плътен и стабилен. Без дупки. Умен народ са датчаните.

  52. 52 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    Добре, че Фолксваген няма да строи у нас...
    —цитат от коментар 48 на Nimart


    Нали?? Успяхме да ги финтираме! ;)

    Не ми се мисли ако бяха налели едни милиарди и едно ноу хау в България какво щяхме да правим ??

  53. 53 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 350 Неутрално

    Предложението е да се забранят продажбите на ДВГ, но не и подаряването. Примерно завършаш училище и имаш избор - съответната държава ти подарява автомобил с ДВГ по твой избор, или си купуваш елктромобил.

  54. 54 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 642 Неутрално

    Започва се ограничаването на правото на свободно придвиждване, мотивирано от противоречиви мотиви

  55. 55 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4194 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    И ще ги произвеждат. Затова Ф.В. си премести заводите в Турция, не вдена ли? Аз още като прочетох за намерението тези заводи да отидат в Турция наместо в България писах, че една от причините е спирането на дизелите. И втората, Турция е извън ЕС

  56. 56 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4338 Любопитно

    До коментар [#31] от "dokker":

    Данните които аз съм чел показват друго нещо, а именно, че най-големите замърсители с ФПЧ са транспорта и енергетиката, имам в предвид тези дето ги дишаме в градовете и селата по света, те в огромна степен са продукт на човешката дейност, ето повече подробности:

    https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1352231015303320

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  57. 57 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 979 Неутрално

    "въглеродно неутрален континент до 2050 година"въглеродно неутрален означава и без СН4 и СпН2п, т.е. БЕЗ природен газ. БЕЗ природен газ, забележете!
    —цитат от коментар 38 на Торбеш


    Въглеродно неутрален означава без нетни емисии на въглероден диоксид. Пак ще има емисии, но ще бъдат компенсирани с поглъщане (например от горите).

  58. 58 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 979 Неутрално

    В София уж няма вулкан, а се надишах мощно с ФПЧ тази сутрин ;)
    —цитат от коментар 37 на zxp53317185


    А когато дойде зима, къщички в снега се гушат, а вулканчетата пушат...

  59. 59 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Нещата с ЕС вървят от зле към по-зле. КомунъзЪма не успяхме да го построим, но упорито правим втори опит с пропказването на марксизма. Това марсизъм-комунизъм голяма зараза било. Няма отърване!!

  60. 60 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#51] от "le_bigmac":

    Един + от мен ! Отдавна казвам, че атмосферата няма адресна регистрация и няма паспорт. Но...екологията е новата религия и, като всяка религия, е склонна да се радикализира.

  61. 61 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 449 Неутрално

    А някой като дава такива смели идеи мисли ли как точно ще се пренастрои икономиката за такъв кратък период от време? Как цели огромни индустрии ще стане така, че от един сектор да преминат в друг? Ако не е мислено за това, някой поне бегло маркирал ли е резултата от грандиозните трусове от фалити, които предстоят? Също така дали някой е помислил как точно ще се придвижват над 1/2 милиярд души? Ако си мисли "ами с екетромобили", дали е помислил какво правим с милиярдите батерии само десетина години след 2030?
    Доста въпроси, които дори не чувам някой да задава а камоли да чувам смислени отговори....
    Иначе всеки е свободен да вярва в Дядо Коледа

  62. 62 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    "Датският министър за климата и енергетиката Дан Йоргенсен изрази надежда предложението да се разреши на ОТДЕЛНИТЕ държави членки да забранят продажбата на нови дизелови и бензинови коли да засили натиска върху ЕК да предложи пълно премахване на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, в блока в следващите десетилетия...."

    Е, не точно пълна забрана, а да се разреши на ОТДЕЛНИТЕ държави да забранят автомобилите с ДВГ, напр. Дания.
    И тъй като секторът и без това има затруднения, да се направи нещо подобно като в САЩ през 2009г. - затвориха голяма част от заводите в Детройт, и Мъск инвестира в електромобилите.

  63. 63 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#19] от "Сд":

    ...те ако можеха да продавад в Африка бензинови и дизелови автомобили така както го правят в Европа щяха да продават и сега. Или тезата ти е, че Мерцедес, БМВ и т.н. ще пренастроят производствените си линии на базата тези от Тата Моторс?...

  64. 64 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1334 Любопитно

    Когато/ако другите (водород, чисто електричество и т.н.) технологии за придвижване са достигнали нивото за масово внедряване в производство и са достатъчно евтини за замяна на сегашните транспортни средтва, това ще се случи и без специални директиви на ЕС или някой друг съюз или организация. Ако сега ми е изгодно да карам електрически автомобил и мога да си го позволя - ок, мятам му се веднага, ама като не става/не мога? И какво - да обречем личната свобода на придвижване на индивида в името на (уж) общото благо на кой? На континета Европа ли? А Америките? А Азия и Африка? Те ще участват ли в тая инициатива или просто ще стоят отстрани и ще ни гледат сеира на бавното ни икономическо самоубийство? Щото аз у нас (в Европа) не цапам въздуха, ама дишам такъв, който може да е довял вятъра и от Африка, и от Америка. То и сега дишаме прах на поразия от Сахара, ама какво, да забраним на вятъра да духа ли? Хайде малко по-сериозно моля, всичко си има някакви разумни граници, изтрещяването също. Аз съм абсолютен фен на електрическите возила, но въпреки това виждам и знам, че още не сме узрели за въвеждането на тази технология в масовия транспорт, ще ни се наложи да изчакаме още някоя десетилетка за да се случат нещата...

  65. 65 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 259 Неутрално

    До 2030 г ще ........
    На това му викам бош лаф. Може да се нарече и кьор фишек , бул шийтс, приказка да става и т.н.
    Ай сиктир!

  66. 66 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 966 Любопитно

    Какво мислят по въпроса най-големите замърсители - САЩ,Китай?
    Дали Нидерландия и Швейцария ще намалят драстично броя на говедата си - кравите били по-големи замърсители от колите,нали така?
    Съвременната дизелова кола,последно поколение,е много по-малък замърсител от кравата Пенка,например!
    А Хамериканците с дехните големи джипки?
    А онези,с дръпнатите очи,които имат ПОСТОЯННО смог и стоят по денонощие в задръстване?

  67. 67 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 385 Гневно

    До коментар [#13] от "Славейко":А ток за електричките?Няма да има АЕЦ според зелените, ама ще сме на ток.И то на перките, което е най-къпия вариант.Всичко е бизнес, а не както беше в един филм - любов...
    —цитат от коментар 15 на НеКой


    Ток да искаш.Не е на перките най-скъпият е на АЕЦ-а.То построяването му иди-дойди.
    Щракай с пръсти 50 години.Ама депонирането на отпадъците е луда пара.А най-скъпото е затварянето и...
    Като удариш чертата-баси мамето,най-скъпият ток.Ама нали ще го плащат ония след 50 и повече години,шапка на тояга.Тъп@нари...

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8363 Неутрално

    Какъв % от световните емисии са тези на Европа. И каква ще е ползата от всичко това.

  69. 69 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6356 Неутрално

    Навременна датска инициатива

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  70. 70 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10219 Любопитно

    Ще мога да си купя последния дизел през 2030 ?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  71. 71 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1061 Весело

    До коментар [#29] от "Darth Plagueis":

    Не бе, те, газираните напитки, СЕ произвеждат с СО2! Що, ти не знаеше ли?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  72. 72 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 2032 Неутрално

    До коментар [#15] от "НеКой":

    И тока. Само не знам дали аецовете пичелят повече отк. се харчи по въпроса. Особено след като станахме толкоз демократични, че трябва сами да си складираме отпадъците





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK