Майката на 4 деца, която стана тираджийка в Германия

Майката на 4 деца, която стана тираджийка в Германия

© DW/O.Pieper



Да си жена зад волана на камион не е лесно. Кати Радке обича професията си и се ползва с уважение сред колегите си. Ако фирмите наемат повече жени, Германия ще реши проблема с недостига на квалифицирани шофьори, пише Оливер Пипер в статия за "Дойче веле".


Трябва да разполагаш със спокойствието на Кати Радке, за да можеш да работиш като шофьор на тежкотоварен камион. 36-годишната жена всеки ден си пробива път със своя електрически мотокар през тесните пространства на спедиторския склад в Ешвайлер край Аахен, за да вземе пакетите, които по-късно натоварва на своя камион. "Това сега поглъща моето време, това е моето хоби," казва майката на четири деца, докато стартира двигателя на 12-тонната машина. Радке е осъществила мечтата си. "Повечето деца си играят с лего като малки, аз пък все си играех с камиончета", спомня си тя. Да бъде зад волана винаги ѝ е носило чувство за свобода, макар пътуванията й сега да са само до съседни градове.


Спокойствието, организационният талант и дружелюбността са задължително нещо за Радке, но най-важното според нея е все пак човек да обича работата си: "Трябва да обичаш това, което правиш. Иначе тази професия не е за теб". Проблемът на индустрията е именно че все по-малко хора имат интерес и желание да работят като шофьори и недостигът на квалифицирани работници придобива драматични измерения.


Остра нужда от шофьори




Малцина разбират това по-добре от Хайди Радлер. През 1999 г., когато започва работа в спедиторската фирма "Хинцен", семейният бизнес разполага само с малък офис и осем шофьори. Двадесет години по-късно компанията се е разраснала и разполага с 90 човека, които доставят стоки до Айфел, Аахен и Кьолн. Въпреки че да намериш квалифицирани шофьори става все по-трудно: "Конкуренцията е жестока, трудно е да се намерят надеждни хора, а още по-трудно е след това да ги задържим", оплаква се асистент-мениджърът в "Хинцен".


Една трета от шофьорите на тежкотоварни автомобили в Германия са около и над 55 години. Според проучване на Световната банка след 10 години в Германия ще има остра нужда от приблизително 150 хил. нови кадри, като дори шофьорите от Източна Европа няма да могат да запълнят тази празнина. Браншът има сериозен проблем с набирането на персонал.


По-рано германските въоръжени сили са обучавали професионални кадри, които след това веднага са успявали да започнат работа като шофьори в спедиторския бизнес, но днес такава практика вече не съществува. "Или карате тригодишен курс на обучение, или се записвате в автошкола и вземате шофьорска книжка, което струва между 4 хил. и 5 хил. евро. Кой може да си го позволи?", пита Радлер. Освен това много шофьори се страхуват, че ще загубят работата си, ако по германските пътища се появят автономни автомобили.


Лош имидж


Днес обаче ситуацията е друга и ако нямаше шофьори на камиони като Кати Радке, Германия нямаше да може да функционира. Те са малка, но важна брънка в гигантската логистична машина, тъй като с разширяването на онлайн търговията се увеличава и желанието на клиентите да разопаковат пратките си кажи-речи веднага след като са направили поръчката. Въпреки това тираджиите имат ужасна репутация: "По принцип тази професия не се ползва с признание", обяснява Хайди Радлер. "Твърди се, че затрудняваме движението по магистралите, причиняваме задръствания, а също така съсипваме околната среда". От няма и къде и тъй като липсват мъже, кандидати за тази длъжност, спедиторската фирма, в която работи Кати Радке, решава да я наеме и обучи за професионален шофьор на камион.


Повече жени зад волана


"Кандидатствах в 20 други фирми. Дванадесет от тях дори не ми отговориха, а останалите осем ме поканиха на интервю. "Хинцен" беше единственият работодател, който искаше да ме наеме ", спомня си Радке. Работното ѝ време от 35 часа седмично е съобразено изцяло с нейните задължения. В момента шофьорките на камиони са едва около 1.7 процента, тъй като трудната съвместимост между семейните задължения и работата все още отблъсква много жени от тази професия. "Освен това трябва да се утвърдите като професионалист в предимно мъжка среда, което никак не е лесно. Като жена трябва да сте много уверена в себе си", обяснява Хайди Радлер.


"Бях наясно, че като тираджийка ще трябва да се справям с неприятните подхвърляния по мой адрес", разказва Кати Радке с усмивка. Един клиент директно й казал, че жените нямат място зад волана, а друг неин колега й се сопнал, че работи по-малко часове от него.


Въпреки това вече половин година тя управлява своя камион, като междувременно е спечелила уважението и признанието на своите колеги. Може ли Германия наистина да намали недостига на квалифицирани водачи на тежкотоварни превозни средства, като наема повече жени? Кати Радке е сигурна, че това може да се случи, но спедиторските фирми ще трябва да преосмислят условията си и да ги направят по-благоприятни за хора със семейства.

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Платон  Дермоедов
    Платон Дермоедов
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    Бравос на Кати!
    Требе и други професии да упражнява,защото инджинерите от Азия и Африка получават алергия от работата!
    Благодарско и на Дойчо Велев,за убавото материалче.

    Всичко Дефи кьорфишек,плачеш за брутален тек!Група либерални роми,да те лашкат в парк на пейка,ти покрита с хематоми да завиеш кат линейка! BACHO LUD
  2. 2 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 525 Неутрално

    " Ако фирмите наемат повече жени, Германия ще реши проблема с недостига на квалифицирани шофьори"... Дописникът на ДВ е силно заблуден. С много лека ръка подминава това "По-рано германските въоръжени сили са обучавали професионални кадри, които след това веднага са успявали да започнат работа като шофьори в спедиторския бизнес." На това трябва да се постави ударението и в Германия, и в България, в частност. И не само за професии като шофьорската, но и много други.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Радка опъва каиша по цял ден за да изхрани четирите си деца, а Айшето се търкаля по цял ден на дюшека и гони рекорда от 14 деца... които Радка ще изхранва от данъците си... ашколсун танте Меркел- ти построи социализма

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  5. 5 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1129 Весело

    Още 3 деца да народи от други тираджии и може да стане и председател на следващата Еврокомисия, сегашната председателка /все още не встъпила официално :)/ е със 7 дечурлига :):):)

  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3506 Весело

    Тираджийки и шофьорки на автобуси има от мнооого отдавна в Германия. По повод на тираджийките даже вървеше майтапа, че за тях дали има ”магистралници”😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  7. 7 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 875 Неутрално

    На летището в Брюксел слушах един българин, собственик на камиони,обясняваше на друг ,че не може лесно да намериш шофьори да карат машини струващи над 100 хиляди .Ако ги повредят,той губи.

  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4133 Неутрално

    Уважение за борбеността и усилията на тази многодетна майка да си вади хляба по честен начин ! Няма нищо тук, което да е обидно или унизително ! Напротив, подобни примери показват как човек винаги има възможност да бъде полезен и на себе си, и на цялото общество !

  9. 9 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Срамна работа няма(освен активист на някое нпо), а жените не са по-лоши шофьори от мъжете, колкото и да се клишира обратното. Важното е да работиш и да си гледаш децата и семейството.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  10. 10 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 640 Неутрално

    "Според проучване на Световната банка, след 10 години в Германия ще има остра нужда от приблизително 150 хил. нови кадри, като дори шофьорите от Източна Европа няма да могат да запълнят тази празнина."

    Мдааааа, официално си ни броят за донори....

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1332 Любопитно

    И тук има жени-шофьори и даже на никого не му хрумва да пише статии за тях, щото у нас има равенство на половете, за разлика от у тях.

    Умилителна е комбинацията "работното ѝ време от 35 часа седмично е съобразено изцяло с нейните задължения" и "но спедиторските фирми ще трябва да преосмислят условията си и да ги направят по-благоприятни за хора със семейства".

    Може би да работи по 4 часа на ден, 20 часа седмично?

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Весело

    Значи не заради равенство на половете, а от немай къде

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Афганистанците дето си ги внасоха камиони не могат ли да карат? Опа, те когато подкарат камион, обикновенно мачкат хора...

    Нищо продължавайте да "интегрирате" пиявици... Те ще ви се отблагодарят, както те си знаят...

  14. 14 Профил на M
    M
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Всъщност след 10 години камионите най-вероятно ще са автономни, няма да се нуждаят от шофьор :-)

  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3506 Неутрално

    До коментар [#4] от "venci4":

    Ей, нямаш угодия😂
    Вместо да се зарадваш, че една германка дава нагледен пример на бг кариеристките (а то една кариера...) че повече от едно дете е възможно, ти пак ревеш😨
    Повече оптимизъм😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  16. 16 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3506 Неутрално

    До коментар [#14] от "M":

    За камионите не знам, но ако направят автономни кучкари, дето да могат да озаптяват псетата, цена няма да има.👏

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3506 Весело

    До коментар [#12] от "penetrating":

    Ами то всяко нещо е от немай къде. Айо можеше да се кара на фотосинтеза, що народ щеше да лежи по цял ден на припек😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  18. 18 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    До коментар [#14] от "M":

    Султано, да не си сменила ника?

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4550 Любопитно

    Евала на Кати, че се е захванала с тази мъжка професия. Всъщност в бъдеще би трябвало да изчезнат напълно това деление на професии на мъжки и женски. И двата пола да работят заедно рамо до рамо навсякъде.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#9] от "dgd":

    Не знам да има по-срамна работа от това да си трол, но гледам, че доста хора са се хванали на това хоро.

  21. 21 Профил на dr.web
    dr.web
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Всяка застаряваща страна (най-вече европейските страни) започва вече да изпитва нужда от редица граждански професии (по същия начин, както се откриват и нови такива), така че Германия не прави изключение в това числа от България. Но в Германия, като страна с доста по-висок жизнен стандарт, пристигат и икономически емигранти от други по изостанали страни, а в България обикновено бягат от нея навън - "терминал 2" не случайно е станал нарицателно име в това отношение в държавата ни. Разликата единствено е в заплащането на извършвания труд.

  22. 22 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1214 Весело

    наистина преди време имаше донаборни школи за шофьори,и като за наборни пак...ок ама всичко това струва пари...а родните бизнесмене не им се плащат данъци....искат всичко наготово.и кадри и поръчки и ако може да не плащат... безплатен обяд няма другаре...те и затова много наддават вой че влизането в еу и падането на визите било грешка...ами основната грешка е че такива като вас от партийна номенклатура станахте бизнесмене...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    Феминстките са в потрес :)

    Равенство в бордовете на компаниите където заплатите са високи, но не равенство където трудът е тежък. :)

  24. 24 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Недостиг на квалифицирани шофьори - това е другото, което разбрах от публикацията. Звучи като покана за хора, които са готови да хванат геврека в чужбина. Както е тръгнала работата с българските транспортни фирми със сигурност маса хора ще "прелеят" в чужбина.

  25. 25 Профил на dr.web
    dr.web
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#22] от "не на безразличието":

    ...не само данъци, до 2003-2004 година връзкарите, т.е. родните бизнесмени, искаха и "флюънт инглиш" да владееш - сега незнам как е, но няма да се учудя ако нещата са станали още ... по-флюънт.

  26. 26 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    "след 10 години в Германия ще има остра нужда от приблизително 150 хил. нови кадри,"

    Е що не научат новопоканените от Меркел да карат камиони и така да си решат проблема.
    А, извинявам се. Те са само супер-хипер квалифицирани инженери, лекари и учители.
    Освен това са твърде заети да тестват матраци.

    Не става.

    Panta rhei....
  27. 27 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    До коментар [#4] от "venci4":Ей, нямаш угодия😂Вместо да се зарадваш, че една германка дава нагледен пример на бг кариеристките (а то една кариера...) че повече от едно дете е възможно, ти пак ревеш😨Повече оптимизъм😉
    —цитат от коментар 15 на DDR


    Пак не си разбрал смисъла на поста ми, ама на теб ти е простено...

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  28. 28 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2509 Неутрално

    Евала на тази жена шофьор на Тир.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  29. 29 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    След като 6 милиона са на социал, не може ли по някакъв начин да се накарат да работят?

  30. 30 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    До коментар [#1] от "Платон Фъшкиев":

    Инджинерите от Азия и Африка не са дошли да работят, а да паразитират върху гърба на европейския данъкоплатец! Любимците на леля Ангела. "Либерални" "ценности"...

  31. 31 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    Няма лошо жените да правят кариера и да работят в типично "мъжки" професии, но тогава кой ще гледа децата? Ако си въобразяват че това ще сме ние мъжете, ще имат много здраве! :))

  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 719 Неутрално

    И тук има жени-шофьори и даже на никого не му хрумва да пише статии за тях, щото у нас има равенство на половете, за разлика от у тях.Умилителна е комбинацията "работното ѝ време от 35 часа седмично е съобразено изцяло с нейните задължения" и "но спедиторските фирми ще трябва да преосмислят условията си и да ги направят по-благоприятни за хора със семейства".Може би да работи по 4 часа на ден, 20 часа седмично?
    —цитат от коментар 11 на pag


    Това е лирично отклонение на ДВ. Всеки може да работи на по-малко проценти стига да го устройва. В нашата фирма работят колежки примерно на 2дни Х 4 часа, а други само понеделник и петък на пълен работен ден.

  33. 33 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Поредната безполезница, която получава пари бадева, ни риба ни рак, която хем се прави на многодетна майка, хем на работничка и в нито едното не успява. Материалчето за тази "майка героиня" много завоалирано ни съобщава, че има оплаквания за това, че тя работи по-малко от останалите, вероятно не взима дълги курсове, за да може да се прибере при децата, а когато трябва да се свърши някаква тежка работа, като да се привърже товара, например, все ще се намери някой милостив колега, да помогне. Както обикновено това не се отчита и въпреки, че някой трябва, заради нея, да върши двойна работа, на нея и се плаща, колкото на останалите, че има и рев за "pay gap"на всичкото отгоре.

  34. 34 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#33] от "dds27557755":

    Доколкото ми е известно, на нея й се плаща на час. Товаренето и разтоварването вероятно е автоматизирано или с това се занимават други работници. Hейните колеги се вършат тяхната работа и едва ли ще вършат работата на някой друг.
    В Мюнхен ме е возила шофьорка на такси. Независимо дали клиентът е мъж или жена, тя вдига багажа и го поставя в багажника, т.е. изпълнява си задълженията като всеки друг шофьор, а не чака клиентът да товари и разтоварва багажа.

  35. 35 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    На мен ми направи впечатление , че 4- 5 хиляди евро са непосилна сума за тази жена, а явно и за доста германци?!

    Явно парите за социал на клетите мигранти изяждат Германия .

    Сега и САЩ налагат мита за европейските стоки и положението от лошо ще стане епек!

    " Съединените щати въвеждат от днес мита на редица стоки от Европейския съюз по силата на решение на администрацията на президента Доналд Тръмп, съобщи БТА.

    Това стана, след като в началото на октомври Световната търговска организация (СТО) разреши на САЩ да наложат наказателни мита върху стоки от ЕС за 7,5 млрд. долара заради незаконно отпуснати субсидии на "Еърбъс". Решението е пореден етап от дългогодишния конфликт между европейския самолетостроител и американския му конкурент "Боинг". "

  36. 36 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3958 Неутрално

    До коментар [#34] от "pamela":

    Шофьорки на такси има навсякъде по света и някак е прието.

    Ама шофьорка на ТИР ми звучи доста зле....за жената , имам предвид женската физика и физиология.

    Не от хубаво е станала шофьорка на ТИР тази жена!

  37. 37 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1332 Весело

    [quote#32:"Гарван"][/quote]

    В статийката пише "спедиторските фирми да преосмислят условията си", т.е. пак за групови привилегии, в случая за "семейни".
    Под "семейни" естествено се визират само жени, нищо че мнозинството от мъжете шофьори също са семейни.
    Въобще не става дума за работа на половин ден срещу половин заплата, което се практикува много отдавна.

    Знанието е сила, информацията - власт
  38. 38 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    Всяка застаряваща страна (най-вече европейските страни) започва вече да изпитва нужда от редица граждански професии (по същия начин, както се откриват и нови такива), така че Германия не прави изключение в това числа от България. Но в Германия, като страна с доста по-висок жизнен стандарт, пристигат и икономически емигранти от други по изостанали страни, а в България обикновено бягат от нея навън - "терминал 2" не случайно е станал нарицателно име в това отношение в държавата ни. Разликата единствено е в заплащането на извършвания труд.
    —цитат от коментар 21 на dr.web


    Интересно Япония, която е най-застаряваща и не приема мигранти. Там 99.99% са си японци. Как точно си решава тези проблеми. :)

    Начи има начин.

    Почти подобно е положението и в Южна Корея. :)

  39. 39 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3600 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":

    М-да. Не е рядкост да видиш в Западна Европа и много млади жени, които карат камиони и автобуси.

    Бивш tww09306483.
  40. 40 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    След като 6 милиона са на социал, не може ли по някакъв начин да се накарат да работят?
    —цитат от коментар 29 на pamela


    Може, ама не е демократично и хуманно. :)

    Могат да им спрат помощите само. Но тогава те ще почнат да се занимават с престъпност. Не че и сега не го правят.

  41. 41 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3600 Неутрално

    До коментар [#34] от "pamela":

    Товаренето и разтоварването дава доста допълнително пари към възнаграждението за шофьор. Естествено, всичко е механизирано и максимално улеснено с техника и всякакви приспособления по складовете и в камиона.

    Бивш tww09306483.
  42. 42 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#34] от "pamela":

    Когато си с четири деца, не поемаш дълги курсове с преспиване. Това означава, че някой друг освен своите трябва да кара и нейните. Оказва се, че едни шофьори са свръхнатоварени, за да може една майка да избяга от задълженията си и феминистките да налагат квоти за женско включване, като заплащането е еднакво, т.е. мъжете получават същото за двойна работа.

  43. 43 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3087 Неутрално

    До коментар [#39] от "Petleshev":

    В България на тирове още не съм виждал, но може и да има. Иначе на автобуси в градския транспорт или ватманки си има отдавна.

    На автобусите имат по-висока категория от на камионите.

  44. 44 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2347 Весело

    До коментар [#9] от "dgd":Не знам да има по-срамна работа от това да си трол, но гледам, че доста хора са се хванали на това хоро.
    —цитат от коментар 20 на truly


    Говорим за едни и същи хора :), с по 5-6 ника

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  45. 45 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#42] от "dds27557755":
    В Германия всичко е точно разписано в трудовия договор. За курсове с преспиване вероятно се заплаща допълнително, защото никой не би се навил да работи без да може да се прибере след работа за същите пари.
    Не мога да разбера какво значи "нейните" курсове. Тя е сключила договор да работи 35 часа седмично с условие всяка вечер да се прибира в къщи. Другите шофьори вероятно работят по 40 часа седмично, като заплащането е на час.
    В Германия никой не работи извънредно без да му се плаща и договореното работно време се спазва абсолютно точно.

  46. 46 Профил на Анийдмъни
    Анийдмъни
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#38] от "realguru":

    Япония не е цъфнала и вързала, че да се дава за пример. А и там (както и в Ю.Кореа) борбата за автоматизация е страшна, именно с тази цел. Тези държави се опитват сами да си решат проблема (докъде успешно докъде не), превръщайки работата в култ и измирайки от умора по работните места. За западните европейци свикнали на по-социални политики това няма как да стане, така че ще трябва да се компенсира с повече хора. Докато няма пълна автоматизация - мигрантите ще са един от най-ценните ресурси.

    При положение, че в Китай се спичат от бъдещия възрастов състав на населението и се премахна One child policy, като вместо това сега пропагандират че две деца били екстра - смятай. А тяхната икономика е голяма (бори се със Щатите за топ) и продължава да расте....

    panem et circenses
  47. 47 Профил на dds27557755
    dds27557755
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#45] от "pamela":

    Тук говорим за производителност на труда. Ако твоята фирма има петима шофьори, които трябва да изпълнят пет дълги курса, но единият шофьор е жена, която е наложена по програма за включване и не може да поеме своя курс, това означава, че или, като началник, отказваш този курс и си на загуба, или останалите четирима го поемат. Това също означава, че и началникът трябва да осигури маршрут на шофьорката, който да е съобразен с нейните изисквания, което е допълнително усложнение и работа за него.

  48. 48 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1724 Весело

    Шофьорки на такси има навсякъде по света и някак е прието.Ама шофьорка на ТИР ми звучи доста зле....за жената , имам предвид женската физика и физиология!
    —цитат от коментар 36 на faeton.


    Аааа, не, я виж тази мома какви ги върши (това аз и ти заедно не можем да го направим😀):

    https://www.facebook.com/CarToq/videos/366799717566027/

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  49. 49 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Неутрално

    До коментар [#17] от "DDR":

    Не съм съвсем съгласен :)
    Хората имат интереси и често действат "ирационално" водени много по-често от духовни, не само физиологични интереси :)
    Само когато "свързват двата края" тогава свеждат всичко до физиологично оцеляване. Затова и политиците се опитват да балансират хората до това ниво за да им е по-лесно в управлението.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  50. 50 Профил на kykyyy
    kykyyy
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Бе техните спедиторски фирми плащат крайно неконкурентно. Особено за далечните курсове с преспивания никой не иска да се навие за тия пари. И да, брадатите ги пробват, но не се задържат дълго. Явно не стаат. И причината е, че всичките са лекари и инженери.

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8655 Неутрално

    Да не ги мислим германците. Те ще намерят шофьори от такива, като нас.

  52. 52 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2242 Неутрално

    До коментар [#1] от "Платон Фъшкиев":

    Е снимала се вече може да слиза от кабината рекламата е готова

    гошо
  53. 53 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#1] от "Платон Фъшкиев":

    завършен дебил :)

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  54. 54 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 3120 Неутрално

    До коментар [#11] от "pag":

    ми напиши ти бе

    The Universe is under no obligation to make sense to you.
  55. 55 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1572 Весело

    До коментар [#31] от "Джон Глен":

    "Ако си въобразяват че това ще сме ние мъжете, ще имат много здраве! :))"

    Що бе Джони? Не можете да се справите със задачата или НЕ ИСКАТЕ да го правите, щот ви се вижда досадно? :))))

  56. 56 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1572 Весело

    До коментар [#26] от "Molossian":

    "Е що не научат новопоканените от Меркел да карат камиони и така да си решат проблема."

    Ми не става само с вземане на книжка. Налага се освен това да си отговорен, да си пазиш камиона, да спазваш разписание, да си учтив с клиентите... Новопоканените не са научени на такива неща, уви.

  57. 57 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    До коментар [#55] от "areta":

    Тези които искат, нека го правят, аз не искам. Никак не одобрявам модерния изпедерастен тип мъже...

  58. 58 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иво":

    Не става! Я си представи жена механик на тежки строителни машини или големи камиони. Знам ,че пред клавиатурата е лесно, но иди в някой сервиз за тежки камиони и ги помоли да ти позволят да свалиш главина от мост или да демонтираш карданен вал.
    Може да пробваш да смениш и комплект съеденител и маховик. Имаш ли представа колко тежат? Колко жени биха се справили?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  59. 59 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Глада за транспорт нараства, но и фирмите производители не спят. В обозримо бъдеще доста камиони ще са на автономен режим.Така че, донякъде транспорта ще бъде облекчен откъм нужда от персонал.
    Освен това, ДАФ- а дето го кара дамата не е тежкотоварен камион, до 12т. си е среден камион за градска и междуградска дистрибуция."ТИР" както сте го нарекли, в повечето случаи е над 16т. Обикновено допустимо тегло с едно полуремарке на цялата композиция е 40т.А има и по- големи.
    Иначе браво на жената, че работи това, което и харесва.В скандинавието има доста жени шофьори и никой не се впечатлява от това.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  60. 60 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#36] от "faeton.":

    Що? какво му е трудното да караш съвременен камион, тъпкан с електроника и асистенти? Вътре е тихо, топло,/лятото хладно/ общо взето уютно.
    Е да имаш габарити, с които трябва да посвикнеш и отговорност за товара.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  61. 61 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#48] от "venci4":

    Изпълнението и е ''полу-професионално''. Виждал съм жени, които я правят тази маневра от един път. И все пак полуремарке на заден ход е сравнително лесно. Виж, ремарке с теглич и завиващ преден мост, на заден ход е класика.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  62. 62 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#56] от "areta":


    Новопоканените не са научени на такива неща
    —цитат от коментар 56 на areta


    Ще се научат.
    Те и българите, когато бяха новопоканени, бяха същата стока.
    Пък ти кога стана старопоканен, кога ти почерня …

  63. 63 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#62] от "iazdakaja":

    На запад българина е доста опретен и ефективен работник, с добри професионални качества. Мои лични наблюдения. За вашите не мога да знам.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  64. 64 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 794 Неутрално

    До коментар [#63] от "sandman":

    Всеки мисли така за своите хора - ефектът на мехура.

    Според (не)личните наблюдения на германската агенция по труда повече от половината българи не са подготвени за германския трудов пазар и се нуждаят от помощ под някаква форма. С това те НЕ се отличават от други националности, с изключение на афганистанци и субсахарски африканци, които обаче предвид пропадналите държави на произход, се справяли доста добре.

  65. 65 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    До коментар [#64] от "iazdakaja":

    "Според (не)личните наблюдения на германската агенция по труда повече от половината българи не са подготвени за германския трудов пазар и се нуждаят от помощ под някаква форма. "

    Говорите за различни групи. "sandman" говори за българи, които въобще не са клиенти на германската агенция по труда, повечето от тези хора са добре подготвени за трудовия пазар.

    Тези, които са клиенти на германската агенция по труда са ниско-квалифицирани работници или въобще без квалификация. В добавка не е ясно колко от тях са от малцинството, нали всички се водят български граждани.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK