Германия значително увеличава таксите за самолетните билети

Германия значително увеличава таксите за самолетните билети

© Reuters



Германското правителство одобри снощи проектозакон, предвиждащ увеличение на таксите за самолетните билети, съобщава в. "Фигаро" в електронното си издание.


Текстът, който предстои да бъде представен пред Бундестага (долната камара на парламента), предвижда увеличаване на таксите със 74 процента за вътрешните и европейските полети и с 41 процента при полетите на далечни разстояния. Това представлява такси от 13 евро за вътрешните и европейските полети, 33 евро за полетите на средни разстояния и около 60 евро за дългите полети.


Проектозаконът бе приет на основата на плана за борба с климатичните промени, представен от канцлера Ангела Меркел през септември в отговор на масовите демонстрации в защита на климата в големите германски градове. Позовавайки се на младата шведска екоактивистка Грета Тунберг, канцлерът обеща мащабни мерки за намаляване на парниковите емисии с 55 процента през 2030 година спрямо 1990 година. Целта е много амбициозна за Германия, която изостава в тази област, отбелязва "Фигаро". Проектът включва преразглеждане на таксите за силно замърсяващия авиационен сектор.




Климатичният план на стойност 100 милиарда евро не може да се осъществи без финансови постъпления. По изчисления на германското правителство само от таксата върху самолетните билети ще се осигурят допълнителни постъпления от 740 милиона евро годишно от 2020 година.


Тези приходи би трябвало да позволят да се компенсират отчасти данъчните намаления за железопътния сектор. Целта е секторът да стане по-конкурентоспособен чрез намаляване на таксите от 19 до 7 процента при влаковете на дълги разстояния. Климатичният план на германското правителство предвижда да бъдат предоставени 20 милиарда евро на жп дружеството "Дойче бан" (Deutsche Bahn) до 2030 година.


Страните, които облагат с най-големи такси самолетните билети, са Великобритания (14 евро за полетите на къси дистанции и 86 евро за далечните полети) и Швеция (съответно 6 и 40 евро). Общо шест европейски страни, сред които Австрия, Италия и Норвегия, са въвели такова облагане. Франция също планира да наложи екотакса за самолетните билети. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5205 Неутрално

    Поредното НЕумно решение и грешна политика.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    Радостна новина. Имаше за какво онези светли личности от XR да се катерят по самолета -- надявам се да бъдат възнаградени от печелившите.

    За да се зарадвате още повече -- Венецуела най-после се сдоби с място в Съвета по човешките права на ООН. (Да не си мислите, че ООН опазва само климата).

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  5. 5 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 848 Неутрално

    В България ние по традиция възхваляваме всичко немско, но Германия е една от европейските държави с най-големите монополи в икономиката си. Един пример за това е държавната Deutsche Bahn, в която ще бъдат налети още милиарди евро (както статията посочва) за да се стимулира железопътния превоз, вместо да се стимулира КОНКУРЕНЦИЯТА на пазара на железопъен превоз в Германия. Който е пътувал с влак там, знае какъв хаос цари на гарите и какъв (български) МИТ е историята за "точността" на германските влакове.

  6. 6 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    А с парите от таксите баба Меркелица ще ни купи по една яхта.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Неутрално

    Самотели, влакове, автомобили. Всичко започва да бъде забранявано, а така се ограничава свободата на придвижване.
    А, да не забравя: конете пък изпускат газове.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    Самотели, влакове, автомобили. Всичко започва да бъде забранявано, а така се ограничава свободата на придвижване. А, да не забравя: конете пък изпускат газове.
    —цитат от коментар 7 на penetrating


    Даже и гретето изпуска газове -- нещо повече, от всичко, което изпуска, това е най-безвредното.

    И още нещо -- ако модераторите ви цензурират за език на омразата, казвайте им, че се учите от Петер Хандке и загрявате за Нобелова награда.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  10. 10 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 351 Неутрално

    До коментар [#7] от "penetrating":

    И акат яко.

  11. 11 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2428 Весело

    Ха дано по-скоро започне глобално застудяване, та лидерите на западните държави да престанат да се водят по акъла на зомбирани тинейджърки!

  12. 12 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Поредната идиотия. Проблемът е в това, че структурата на потребление коренно се промени за изтеклите 30-40 години, като делът от доходите, който отива за храна и дрехи значително намаля. Силно се увеличи разполагаемият доход. Затова, всякакви институции и организации правят всичко възможно да отхапят парче от този разполагем доход, който умножен по стотици милиони хора, прави трилиони потенциални печалби. Затова, в световен мащаб се съсипа образованието и уверено се замества от частни училища, които с нищо не са по-добри от публичните, медикал ейд се превърнаха в банкери (а по-рано личеше, че се грижат за здравните услуги), в много страни се сложиха камери за Тол-такси по магистрали, а от десетина години насам всякакви правителства и еко-зелени и пр. организации вдигат непоносим шум за климата. Всичко това е с цел да ни измъкнат едни пари, които ние все пак имаме, но не желаем да ги даваме. Затова, се стига до абсурда, държавата по законен начин да ни ги измъкне. Ей това е цялата работа. Затова, най-правилно отношение по въпроса за климата имат в Щатите - там няма да усетиш дори мирис на бензин или дизел, но същевременно, никой не си помисля да ограничава свободите на ИНДИВИДА (придвижване например) заради някакви шантави природозащитници. Който иска да кара колело, да ходи пеш, да ползва публичен транспорт, да бъде веган, ако ще да е лгбт - е свободен да прави каквото си ще, но - без шум и най-вече да не ме агитира, защото отговорът ми ще е въоръжен - да вървят на майната си всички тия зелени малоумници. Много ме зарадваха вчера Британците, които влязоха в открит сблъсък с тия нахалници в Лондонското метро. Време е да се дава отпор на зелените навсякъде. Защото обслужват едни неясни интереси. Ако искат с нещо да допринасят - да садят дървета, да опазват горите и пр., а не да ме товарят с идиотски данъци. А колко ми е карбоновият отпечатък си е ИЗЦЯЛО моя работа, пък и не ме интересува, понеже всички тия затоплизми НЕ СА НАУЧНО-ОБОСНОВАНИ а са спекулации с цел трилиони Долари!

  13. 13 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1270 Разстроено

    Голями простотии и ще продължават (от ЕС) в същия дух, все едно ще спрат климата да се развива по неговите си правила и закони, за които ние хората, почти нищо не знаем...

  14. 14 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    бабичката когато и да я арестуват и започнат да я съдят, все ще е късно!! Крайно време е да я махнат от властта, че такива зулуми натвори, че с векове ще им берем гайлето европейците.

  15. 15 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    И като го наречем “Еко такса” , не можем да го протестираме като завишаване на цените? А заплатите как ще бъдат компенсирани?

  16. 16 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4109 Любопитно

    До коментар [#5] от "olga_kokoshkina":

    Аман от глупостити.....говорите на кило!В Германия конкуренция в ж.п.превозите има!Дори полски влакове возят от Берлин и Потсдам!А това за "хаоса" си го заврете....там!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  17. 17 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#8] от "Платон Фъшкиев":

    Блъскаш се с " мигрантите" в Duisburg, а ти какъв си - ариец?!?

  18. 18 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#11] от "pamela":

    Няма надежда. И застудяването отдават на глобалното затопляне.

  19. 19 Профил на mbt34598035
    mbt34598035
    Рейтинг: 335 Разстроено

    За съжаление една страна, която се възстанови с бързи темпове от последната световна война /за около 5-7 години/ и стана пример за икономически растеж, социално развитие и обединение, се срина с много по-бързи темпове /само за някакви си 3 години/ с последното си нереалистично управление на една жена, която нанесе огромни щети не само на собствената си страна, но и на целия ни континент. Само да добавя, за да няма недоразумение - аз изключително подкрепям немскоговорящото пространство по ред лични причини, но това, което се случва в последните години ме огорчава много.

  20. 20 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    Самолетите били кофти. Да си оправят лъжицте от Фолксваген по напред, че остава май само пеша да ходим.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  21. 21 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Грета Тунберг започна да изплаща инвестираните в нея пари. На всички които си правеха майтап с нея, много поздрави от спонсорите й - във вид на увелимени такси за самолетни билети днес, а утре още акцизи за бензин и дизел. Тази шведска хлапачка само привидно изглежда нерепа. Зад нея сметките са бетон!

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  22. 22 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#16] от "Willy Messerschmitt":

    Ти нормален ли си? Полските влакове возели от Берлин. Българските влакове също возят до Солун, това означава ли че в България има конкуренция на БДЖ?!? Фактът че през Германия минават международни линии като тази на Thalys например, не означава че реално Deutsche Bahn има някаква конкуренция на местния пазар. А ако никога не си чакал отменен влак на германска гара, значи никога не си живял в Германия.

  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Весело

    До коментар [#10] от "le_bigmac":

    Забравих :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4109 Любопитно

    До коментар [#22] от "olga_kokoshkina":

    Кокошкина ...само не разбирам защо не си стояхте в московска област ами давате акъл на европейци!Колкото до Германия-очевидно познанията Ви са от РТ и Первии канал!ЖП превозите и в Австрия са държавни и в Унгария......Да случват се и закъснения но изказването Ви е демагогски фейк!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  25. 25 Профил на olga_kokoshkina
    olga_kokoshkina
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#24] от "Willy Messerschmitt":

    Колкото ти си willy messerschmitt, толкова и аз съм рускиня (пази Боже!). Изказването ми било "демагогско", но гледам вече започваш да обръщаш палачинката, че се "случвали закъснения". Това че в Унгария били държавни железниците, какво извинение е за Германия?

  26. 26 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6284 Неутрално

    Тези такси непрекъснато се увеличават, в момента с обяснение за плана за борба с климатичните промени

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  27. 27 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    Меркел се позова на бавноразвиващата се Грета,браво,браво да продължава в същия дух.Как нямаше някоя Грета и когато каза willkommen

  28. 28 Профил на Платон  Дермоедов
    Платон Дермоедов
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#8] от "Платон Фъшкиев":Блъскаш се с " мигрантите" в Duisburg, а ти какъв си - ариец?!?
    —цитат от коментар 17 на olga_kokoshkina


    Аз съм ромей от Пазарджишко.

    Всичко Дефи кьорфишек,плачеш за брутален тек!Група либерални роми,да те лашкат в парк на пейка,ти покрита с хематоми да завиеш кат линейка! BACHO LUD
  29. 29 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Наистина ми е любопитно дали в Германия, страна лидер на Европа, този регулативен акт е приет с "Оценка на въздействието"? Един такъв писан текст, който е задължителен дори в нашата млада демокрация.
    В документа би трябвало да има малко числа и анализ.
    Какво се цели, колко ще струва и кога ще се постигне?
    Иначе номера с "таксите" го въведоха банкерите - първо по света и после у нас пред 15-20г.
    Преди това имаше само лихва по депозит и кредит и от разликата между двете се разбираше кой банкер е добър и кой не толкова. Лихвата бе оценка на бизнеса.
    После се появиха таксите и стана мазало.
    Стигна се до там, че банкерите (уж уважавана професия с доверие) да се правят на маймуни и пущат "бързи" реклами, където ГПР-а не може да се дори забележи, камо ли осъзнае.
    За голяма част, и то по-умната, от хората банкерите станаха крадци и мошеници.
    Да, оправят се засега. Политици им ринат напечатани пари с кошове, матряла им се връзва, корпорации гушат, но тенденцията им е ясна.
    С тия такси ще ожулят още малко от гермнаската средна класа, ама после да не се сърдят като крайните им фашяги им станат още по-популярни на следващите избори.

  30. 30 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1342 Любопитно

    Значи оправяме климата с пари, измъкнати от джобовете на хората. Гледай ти какви времена настанаха ей! И климата взе да иска пари и да става алчен.Тц, тц, тц... Дали градусите застудяване са линейно зависими от откраднатите пари или как?
    Нищо де, тя икономика на просперитет се гради с десетилетия, ама един идиот е достатъчен за няколко години, да обезмисли труда и успехите на няколко поколения.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  31. 31 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Какво ли ще се случи, когато с данъци и такси демотивираш хората да работят и печелят и ги превърнеш в работещи бедни? Май се сещам преди какво се е случвало. и то в Германия. Преди това и във Франция.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2218 Весело

    "Климатичният план на стойност 100 милиарда евро не може да се осъществи без финансови постъпления. По изчисления на германското правителство само от таксата върху самолетните билети ще се осигурят допълнителни постъпления от 740 милиона евро годишно от 2020 година."

    А останалите 99.26 милиарда евро как ще ги събират? Трябваше да турят 60 евро такса за ползване на тоалетна (домашна, самолетна, летищна, яхтна-химическа като за Гретхен Тунберг), а таксата за билет да е поне 30 хил. евро. Така ще се стимулира самолетната индустрия - всеки, който иска да хвърка, си купува личен самолет. Ей на, как у нас се разви автомобилната индустрия - "копърките" като туриха такса 5 лв. на км , българите се сдобиха с 4 млн. автомобила (при участващи на избори 3.5 млн. "правоспособни" хора)

  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2218 Весело

    До коментар [#30] от "sandman":

    "Значи оправяме климата с пари, измъкнати от джобовете на хората."

    Всяка борба иска жертви! Дали ще се бориш против фашизма и капитализма, дали против комунизма или глобализма и неговото затопление, героите-борци требе да бъдат възнаградени поне с една пожизнена пенсия за "активен борец". По-активните - и с авторски възнаграждения за мемоарите в 36 тома. Семейство Тунберг засега е само на третия том. Но при 100 млрд. евро финансиране могат да надминат Правешкия хитрец.

  34. 34 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    До коментар [#31] от "sandman":
    Кво ще се случи?
    Ами то го има в литературата.
    https://knizhen-pazar.net/index.php?option=add_book&id=913584&title=Човече ами сега
    Увлекателен роман от пред фашистките времена в Германия между войните.
    Да напомним за тия дето са пропуснали уроците по история:
    Тогава манията е, че не им е достатъчно "жизненото пространство" сега се борят със световната температура.
    " Колкото по-голяма е лъжата, толкова повече хора ще повярват в нея. "
    Германец го е казал.

  35. 35 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4380 Неутрално

    До коментар [#12] от "transvaal":

    Браво! Чудесен коментар!

    klimentm
  36. 36 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 292 Неутрално

    До коментар [#34] от "k_":

    Всъщност австриец го е казал...

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK