България и още пет държави поискаха преразглеждане на пакета "Мобилност"

България и още пет държави поискаха преразглеждане на пакета "Мобилност"

© Правителствена информационна служба



България и още пет страни - Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния, са поискали с писмо до европейските институции преразглеждане на правилата за реформа на транспортния сектор в ЕС, известен като пакета "Мобилност". Това съобщи премиерът Бойко Борисов пред журналисти в Брюксел.


"Така е накърпен, толкова кръпки му сложиха, че той загуби първоначалния си смисъл", мотивира искането Борисов.


В писмото, изпратено до Европейския парламент и Европейската комисия, се посочва, че е необходима задълбочена дискусия, която взима предвид националните специфики на всички държави членки, включително на тези на външните за ЕС граници. "Няма да приемем мерки, които създават ненужни разделения в ЕС. Ние сме силно убедени, че новите законодателни мерки трябва да бъдат реалистични, пропорционални и недискриминационни. Те трябва да съхранят конкуренцията в транспортния сектор на ЕС, без да поставят нашите компании в по-лоша позиция, отколкото компании, произхождащи от трети страни", се отбелязва в писмото, цитирано от правителствената информационна служба. Друг мотив е, че някои от предложенията в пакета ще доведат до увеличаване броя на празните курсове на камионите, което автоматично означава и сериозни допълнителни стотици хиляди тонове въглеродни емисии годишно.




Шестимата премиери призовават ЕП и ЕК внимателно да анализират предложенията, свързани с пакета "Мобилност I", и да извършат оценка на въздействието на всички обсъждани мерки, преди предговорите да продължат. България вече съобщи, че вероятно ще поиска от Съда на ЕС отмяна на част от пакета, ако не се стигне до компромис по най-спорните въпроси.


На 1 ноември ще започнат преговори между европарламента, Европейската комисия и държавите членки по правилата за реформа на транспортния сектор в ЕС, станали известни и като пакета "Макрон". Пакетът въвежда нови правила за командированите шофьори, сред които по-високо минимално заплащане и регламентиране на времето за почивки в хотели. Най-спорният въпрос е за връщането на празните камиони в страната им на произход веднъж на всеки четири седмици, което ще попречи на транспортните фирми от Централна и Източна Европа да предоставят услугите си на богатия вътрешен пазар на Западна Европа, т.нар. каботаж.

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8719 Неутрално

    Хич да не се надяват. Трябваше да поискат нещо по-разумно, а не да прокарват безумни идеи и да ходят да крещят в Брюксел.

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Тримa бългaрcки eврoдeпутaти ca прoпуcнaли глacувaнeтo нa ceдмичнaтa прoгрaмa, кoeтo приключи прeди мaлкo и в кoeтo ниe и ocтaнaлитe прoтивници нa пaкeтa "Мoбилнocт" зaгубихмe caмo c 2 глaca, прeдaдe "24 чaca".

    Тoвa ca Cвeтocлaв Мaлинoв (Рeфoрмaтoрcки блoк/EНП), Нeжми Aли (ДПC/AЛДE) и Никoлaй Бaрeкoв ("Прeзaрeди Бългaрия"/EКР).

    Ако на 25-ти март тази година тези продажници бяха отишли и гласували, сега нямаше да се молим.
    Ето това са родоотстъпниците, запомнени им добре имената.
    И никога, ама никога не гласувайте за такива предатели!

  3. 3 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    Хич да не се надяват. Трябваше да поискат нещо по-разумно, а не да прокарват безумни идеи и да ходят да крещят в Брюксел.
    —цитат от коментар 1 на Роси


    2% от бвп - с незаменимата помощ на изпусналия самолета, ей така - без да иска - лилав тулуп, забрих му името на тоя пореден кървав херой

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  4. 4 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1978 Весело

    До коментар [#2] от "НеКой":

    И ако любителя на платената любов иТВОЙ ДУХОВЕН ГУРУ Джамбазки не беше ПРОСПАЛ заседанията на комисията по Транспорт на която е член, където всеки текст се разглежда поотделно, можеше да се стигне до съвсем различни текстове.

    Защото повечето предложения са в полза на българските шофьори и срещу феодалните им господари от транспортните фирми.

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#4] от "idiotstavrev":

    Лъжец, Джамбазки беше шести по активност в целия Европарламент и не е пропускал заседания.

  6. 6 Профил на hhhuuunnnn
    hhhuuunnnn
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":И ако любителя на платената любов иТВОЙ ДУХОВЕН ГУРУ Джамбазки не беше ПРОСПАЛ заседанията на комисията по Транспорт на която е член, където всеки текст се разглежда поотделно, можеше да се стигне до съвсем различни текстове.Защото повечето предложения са в полза на българските шофьори и срещу феодалните им господари от транспортните фирми.
    —цитат от коментар 4 на idiotstavrev


    имате предвид, че ни предлагат безплотно вазелина ли? я идете да питате българските шофьори

    нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
  7. 7 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 778 Любопитно

    То е ясно , че собствениците на транспортните фирми карат работниците си да протестират.Кой нормален човек не иска по-висока надница,кой не иска да спи в хотел вместо в кабината на камиона,кой не иска да се прибира по-често , и да види децата си и жена си?

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  8. 8 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#4] от "idiotstavrev":

    Я се скрий.
    Много неподготвен се изказваш.

    Panta rhei....
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Изпуснахме питомното, а сега ще гоним дивото. Българска ни работа. Ама Тиквоний се бие в гърдите.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на Vivian Apostolov
    Vivian Apostolov
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Някак си ми е жал за тези мъже. Постоянно на път, почиват на магистралните паркинги, сами в тоя грамааден ТИР. Не знам колко им плащат, но колкото и да е не е достатъчно. За подобен ненормиран труд и в постоянен стрес по магистрали и други пътища. Гледам ги как карат, един беше явно на зиг-заг пред мен, та го задминах набързичко.
    Борисов се загрижил за въглеродните емисии. Дали ще се намалят те, ако шофьорите карат2-3 месеца без почивка??

    Нека се опитаме да храним добрия "вълк" в себе си.
  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#5] от "НеКой":

    Как ли е гласувал Джамбазки по газовата директива? Защото евро-депутатите на ГЕРБ, направо изчезнали... ;)

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на Kamss
    Kamss
    Рейтинг: 366 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Лилавите много добре знаят това за Малинов и гледай как сега ще скочат да плюят по всеки който иска преразглеждане на пакта мобилност ....

  15. 15 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    До коментар [#4] от "idiotstavrev":Лъжец, Джамбазки беше шести по активност в целия Европарламент и не е пропускал заседания.
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Значи за едноклетъчни мозъци като тебе да обясня пак, плоскочел:

    Пленарни заседания на ЕП са едно, заседанията на комисиите друго. Той и да бил там, ги е "ПРОСПАЛ", защото Комисията не успя да промени нито един съществен текст, когато са се разглеждали в периода 2017 - 2018. Какви предложения е имал Радиоточката, освен че е бил "против"? Само с инат не става, тва не ти е митинг на партията на Шкембе-войводите пред кебапчийницата.

    Пакета "Мобилност" включва доста неща и е организиран на 3 вълни - между Май 2017 и Май 2018.

    Къде е СПАЛ твоя идол поне от началото на 2018 до гласуването в зала през Март 2019?

    После стана ясно, че през 2017-2018, когато проектътите са се обсъждали по комисии, българските представители (най-вече Джамбазки и онова недоразумение министъра на транспорта като най-високопоставени) нито на ниво министър, нито на ниво Европейски парламент НЕ СА търсили подкрепа в членовете на комисии или в Европейския съвет по това време, когато са се решвали нещата и можело да се искат промени и да се редактират текстове. Март 2019 беше финалното гласуване анблок. Там няма шанс да се се обсъжда и променя НИЩО!

    Какво е правил твоя Мунчо, че не успя направи нещо в собствената си комисия, на която е заместник-председател за повече от 1 година? Сигурно е бил по-зает да изучава нови рецепти за "шкембе чорба". На кривата ракета, космосът и е виновен.


  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1470 Весело

    Дано се провалят тия мутренски подлоги.
    —цитат от коментар 11 на Vrijheid


    Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния - "мутренски подлоги", а?
    Съвсем изтрещяхте под опашката на коня........

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#15] от "idiotstavrev":

    Как да ги промени като Франция и Германия карат влака и в тези комисии?
    Колкото до обидите, не се обиждам от прости хора. Те не са виновни...

  18. 18 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    До коментар [#2] от "НеКой":

    Можело и с конкретни имена.

  19. 19 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    [quote#15:"idiotstavrev"][/quote]

    Джанбазки просто експлоатира темата предизборно.Много добре е осъзнавал , че не може да промени пакета. Да не говорим , че защита му беше половинчата защитавайки само интересите на превозвачите без да защити интереса на водачите.

    SHADOWS of SOFIA
  20. 20 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#12] от "tolkoli":

    На Борисов не му пука за въглеродните емисии , просто са взели едни пари от шефовете на фирмите и сега трябва да ги връщат.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  21. 21 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#12] от "tolkoli":

    На Борисов не му пука за въглеродните емисии , просто са взели едни пари от шефовете на фирмите и сега трябва да ги връщат.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  22. 22 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    Полша съвсем не е за пренебрегване.

  23. 23 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    До коментар [#12] от "tolkoli":

    шофьорите ги осигуряват на минимална заплата, престоят в чужбина е командировка(!), и използват една празнина в данъчното законодателсто, че командировъчните не се облагат със данък !
    Бизнесмодела е добър за чорбаджийте-работодатели, държавата няма абсолютно никаква полза, а шофьорите, като и дойде време да се пенсионират, ще го духат яката !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  24. 24 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#11] от "Vrijheid":

    "Дано се провалят тия мутренски подлоги."

    Нежен, заради такива като теб, ДемБГ е в миманса и с право са наричани антибългари. БСП и дори ДПС се държат по-националноотговорно. Няма въобще нужда такъв умнокрасив материал, нито да живее в България, нито да гласува, нито да работи, нито нищо. Подводници с български документи, това сте вие.

  25. 25 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    Ганьовците ги накараха да се къпят и резко стана проблем. Нема такива мизерници, ей.
    Българинът иска само европейската заплата, но не и европейския труд и навици.

  26. 26 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#11] от "Vrijheid":"Дано се провалят тия мутренски подлоги."Нежен, заради такива като теб, ДемБГ е в миманса и с право са наричани антибългари. БСП и дори ДПС се държат по-националноотговорно. Няма въобще нужда такъв умнокрасив материал, нито да живее в България, нито да гласува, нито да работи, нито нищо. Подводници с български документи, това сте вие.
    —цитат от коментар 24 на z_axis


    Ти като си грозен и глупав си е за твоя сметка. За да проумееш за какво се борят ще ти разкажа.
    Влизаш в която и да е спедиция в стара Европа и търсиш товар.Там навлото е с цена без значение дали за Български или за местен превозвач.И тук идва интересното. Превозвачите от стара Европа дават пари за хотел(мотел) на водача а нашите не.Пак да ти напомня цената за превоза(навлото) е една за всички.
    Ако нещо не си разбрал попитай ще ти го обясня цветно.

    SHADOWS of SOFIA
  27. 27 Профил на reality
    reality
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#15] от "idiotstavrev":Как да ги промени като Франция и Германия карат влака и в тези комисии?Колкото до обидите, не се обиждам от прости хора. Те не са виновни...
    —цитат от коментар 17 на НеКой


    "Карат влака" хората, които имат мнение и умствения капцитет да го изразят. Хора, които се аргументират и застават с идеи и позиции на заседанията. Хора, които търсят решения и консенсус. Работя от 7 години с комисията по транспорта. Как един български представител не съуми да бъде лидер или да инициира нещо?

    Дори смотания Маринеску от Румъния стана докладчик по правилата за дронове...

    Stupidity should be painful
  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10601 Неутрално

    Макрон сбърка като се наложи.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#26] от "К2":

    "Влизаш в която и да е спедиция в стара Европа и търсиш товар.Там навлото е с цена без значение дали за Български или за местен превозвач.И тук идва интересното. Превозвачите от стара Европа дават пари за хотел(мотел) на водача а нашите не.Пак да ти напомня цената за превоза(навлото) е една за всички."


    Умнокрасивий, става въпрос за това, че в потърпевшите държави са единодушни в мнението си по такива въпроси, и управляващи, и опозиция. А тук умнокрасивите наскачахте да защитавате Франция и да наричате собствениците на транспортни фирми мутри. Има и мутри, но има и много повече немутри (обикновени хора с по 1-2 камиона/буса) отколкото можеш да си предтавиш. И те са много по-ощетени отколкото големите фирми.

    Нали не си толкова зле, че да мислиш, че на Макроня му пука за потните български тираджии? И това го кара да предложи такъв закон?
    ЕЕстествено, че не. Това е протекционизъм, който е формулиран изключително заобиколно, понеже няма как да забранят на чужди транспортни фирми да оперират. Наистина командировъчните в БГ са по-ниски и от там се получава разликата, но не е това начина за решаване на проблема.

  30. 30 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#12] от "tolkoli":

    Не бих задминала някой, който кара на зиг-заг

  31. 31 Профил на Vrijheid
    Vrijheid
    Рейтинг: 995 Весело

    Разследване на OFFNews за корупцията в схемата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и техническите пунктове на "наши" хора: Срещу 1500 лева цена на черно можеш да си купиш и получиш по куриер удостоверение и стикер за ГТП, извършен в България. Камионът изобщо не се връща у нас и ежедневно застрашава живота и здравето на хората от държавите в Западна Европа. Добре е да го знаем преди да се гневим юнашки на френския президент Еманюел Марон за пакета Мобилност, с който иска да държи по-надалеч родните тираджии.

    https://offnews.bg/razsledvane/daj-dai-edno-vazmozhno-obiasnenie-za-balgarskata-razhdiasala-shtajga-705516.html?fbclid=IwAR39ZgQPn_7bDqwLLL6XTk1D1OGW4WtT_9YqSnxUjFxXLCsjXQlFHUtKLKU

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  32. 32 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Много са загрижени за заплащането и условията на работа на тираджийте,
    но този пакет ще съсипе превозвачите и шоферите ще останат на сухо !!!

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  34. 34 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 1412 Неутрално

    Банкянския - и тук те ошамари Макрон. Стига си правил за смях България.

  35. 35 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1223 Гневно

    Някои не могат или не искат да разберат, че драйверите са също хора!

    Малинчо
  36. 36 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1223 Гневно

    До коментар [#34] от "krf54523578":

    Едно време разсмиваха Бг трима Тодоровци, а сега само един Тиквоний! Не е ли феноменален?

    Малинчо
  37. 37 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Бг и още 5 държави поискали робството да продължи и нашите,а и другите де,шофьори да живеят като скотове ..Да ви е... в държавниците-лобисти!

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  38. 38 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#32] от "valtoro":

    Няма кой да им вземе ръцете на шофьорите,но не бива да живеят като животни по паркинги и кабини.Недоспали,неумити...,на другия ден сядат на волана и резултатите ги виждате в...новините

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  39. 39 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#4] от "idiotstavrev":

    Джамбаза може да е всякъв ма е редовен, за разлика от представителя на ДБ който не беше успял да гласува !

    This is the place where puddings die.
  40. 40 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#38] от "bzm":


    Недоспали,неумити...
    —цитат от коментар 38 на bzm


    И най-вече пияни, откъдето тръгна проблемът: във Франция и Германия се доказа, че многото катастрофи с източноевропейски тирове се дължат на алкохол, който пък е от това, че не се прибират при семействата си, а висят по паркинги и пият.

    Не зная дали това не е преувеличено, но зная, че е важно човек да е информиран за аргументацията на противника. А българските медии мълчат... Аз поназнайвам езици и съм се информирал, но повечето българи май не и могат лесно да бъдат водени за носа - по всяка тема. Лоша работа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK