Какво пише в писмото на Борисов и още 5 премиери за Пакета "Макрон"

Какво пише в писмото на Борисов и още 5 премиери за Пакета "Макрон"

© Reuters



Шестима премиери от Централна и Източна Европа, сред които Бойко Борисов, са изпратили миналата седмица общо писмо, в което искат да се обсъди по-внимателно Пакета за мобилност 1, засягащ фирмите за товарни превози в ЕС. Известен в медиите като Пакета "Макрон", с него се определя прилагане най-вече на шофьорите на тирове на вече съществуващи правила за безопасност на труда в техния сектор, но също така и нови изисквания, които в Източна Европа възприемат като дискриминационни.


Писмото бе публикувано днес от EURACTIV.bg и е адресирано до сегашните и бъдещи председатели на Европейската комисия и на Съвета на ЕС. По време на срещата на лидерите на ЕС в Брюксел то е подписано от министър-председателите на България, Румъния, Полша, Унгария и балтийските Латвия и Литва.


В него те заявяват, че някои текстове в предложенията са формулирани "под натиск на времето" и без "адекватни и достатъчно сериозни оценки на въздействието". Има и предложения, които според писмото противоречат на това, което Еврокомисията е представила като Пакет за мобилност 1 преди две години и половина. Те предупреждават, че в момент, когато законодателния процес навлиза в заключителната си фаза, първоначалните цели на Пакета са изчезнали.




Премиерите обръщат внимание, че бъдещият статут не трябва да поставя техните страни в по-неизгодно положение, отколкото фирмите на трети държави, те. такива извън ЕС. EURACTIV.bg обяснява, че такъв риск действително съществува, защото строгите правила няма да важат например за Турция, Молдова, Беларус или Украйна.


Други текстове според премиерите противоречат на регламента, известен като Рим I, отнасящ се до изравняване разликите между законите на различните правни юрисдикции. Тези текстове класифицират транспортните операции като покрити от регламента за командированите работници.


"Те противоречат на основните свободи на ЕС и ще имат отрицателно въздействие върху единния пазар. Освен това те не спазват стратегическата програма на ЕС 2019-2024 г., която посочва необходимостта ЕС да използва правилно потенциала си на пазара на половин милиард души, особено в областта на услугите", пишат министър-председателите.


През април евродепутатите одобриха позицията си в преговорите, като заявиха, че искат правилата за командироване да се прилагат и върху каботажните и трансграничните операции, вкл. транзит, двустранните операции и двустранните операции с едно допълнително натоварване или разтоварване във всяка посока. Тъй като превозните дружества все повече използват леки търговски превозни средства за предоставяне на транспортни услуги, тези субекти ще трябва също да спазват нормите на ЕС за транспортни операции, отбелязаха евродепутатите.


Премиерите повдигат също въпроса за отражението върху политиката на ЕС за мерки срещу промяната на климата, като най-противоречивите текстове засягат редовното завръщане на камионите в страните, където са регистрирани фирмите. Тази мярка, според тях, ще генерира допълнителни стотици хиляди тонове въглероден двуокис годишно. Евентуалната бъдеща регулация за прибиране на камионите поне веднъж на 4 седмици ще важи за всички, но предизвиква проблеми и недоволство в отдалечени от големите западноевропейски пазари за превози страни каквито са балтийските и тези в Югоизточна Европа.


Евродепутатите от предишния състав на парламента решиха през пролетта, че за справяне с проблема с т. нар. фирми "пощенски кутии" (т.е. обикновено един офис или дори само телефон или интернет адрес без реално зад него да стои фирма, собственик на превозни средства), транспортните дружества ще трябва да провеждат значителна част от дейностите си в държавата членка на регистрация.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    Предполагам, че това писмо има основания да бъде обстойно разгледнано и взето под внимание.

  2. 2 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7416 Неутрално

    Другите са го написали, Борисов само го е подписал.

  3. 3 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Стига сте ревали , смешници

  4. 4 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Не знам, ама съм чел писмото на запорожките казаци до султана. Репин ли беше...

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  5. 6 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Пакета Макрон е френския опит да се разруши общия пазар. Въвеждането на подобни квоти и ограничения е все е едно Източна Европа да въведе мита за френски стоки.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  6. 7 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    Браво, започнаха да се опъват на старшите! Меркел и Макрон досега я караха в комфорт, каквото те кажат, това става, но както виждаме, това време свърши. От Централна и Източна Европа започнаха да им се опъват и да си защитават интересите.
    —цитат от коментар 5 на gozambo



    Да си защитават интересите, или да защитават интересите на КГБ -ДС олигарсите ? Колко българи са в състояние да броят ( !!! ) 6,5 милиарда евро за закупуване на нови ТИРове ?
    Е, чии интереси се защитават ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  7. 8 Профил на Al Tikvone
    Al Tikvone
    Рейтинг: 415 Весело

    Боеко и неговата шайка могат само да напишат едно
    ЕСЕ ... и от 1.1.2020г. ще го хванат Макрон за пакета !

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK