Как се строят автомагистрали в Германия

Как се строят автомагистрали в Германия

© Associated Press



Германия е известна в цял свят със своите магистрали, а мнозина дори ѝ завиждат за тях. Но как се строят скоростните пътища? Елена Калугина разказва в статия за "Дойче веле".


Германия с право е смятана за една от страните с най-високо качество на пътната инфраструктура. В класацията на Световния икономически форум Федералната република изпреварва страни като Швеция, Испания, Великобритания и Канада.


Планирането на пътищата


Строителството на пътищата, както и на всеки друг инженерен обект, започва с планирането. В Германия това е най-важната и по правило бавна фаза. За пътното планиране на магистрала например съществуват специални указания как да бъде трасиран обектът: трябва да се отчетат допустимите наклон и радиуси, ширината на платното, броят и ширината на лентите, банкетът. И обичайно това е продължителен процес.




"Днес за строителството на магистралите в Германия се използват и асфалт, и бетон. Дискусията по въпроса кой материал е по-добър продължава и до ден-днешен. Има и ограничения за определени трасета - например по отношение на шума. В този случай се използва т.нар. шумопоглъщащ асфалт - силно порест асфалт, който позволява да се намали шумът от преминаващите автомобили", посочва професор Маркус Фридрих от Щутгартския университет.


Председателят на Института по пътно дело професор Михаил Вистуба на свой ред казва, че в 75 процента от случаите се използва асфалт. Тази настилка се състои от три слоя с различна смес: базов и свързващ слой от асфалтобетон плюс покритие.


Самовъзстановяващ се асфалт


Пътностроителните фирми в Германия използват няколко метода за полагане на пътната настилка. Изборът им зависи от обекта. "При строежа на аутобани нашата фирма най-често използва технологията за нанасяне на гореща асфалтова смес върху платното и уплътняването ѝ с валяк. На участъците с по-голяма натовареност обичайно се използва технологията на летия асфалт. Сместа се разпределя и се "стяга", за да се получи плоска повърхност. Посипването със ситен чакъл позволява да се създаде такава структура на най-горния слой, че той дълго време да остане грапав", разказва Кристоф Дрьоге от отдел "Пътна инфраструктура" в Северен Рейн-Вестфалия.


Важен елемент от работата по изграждането на пътната инфраструктура в Германия е внедряването на иновативни технологии. В тази сфера се прилага федералната изследователска програма "Пътища в 21 век", сред чиито приоритети са енергоспестяващите, екологичните и трайни пътища. Специално за изпробването на най-новите технологии преди две години в провинция Северен Рейн-Вестфалия е построен специален експериментален участък с дължина от около два километра.


Там например са направени тестове на т.нар. самовъзстановяващ се асфалт. Тази технология позволява да се увеличи трайността на повърхностния слой на пътната настилка за сметка на индукционната енергия. Към асфалтовата смес се добавят магнитни елементи, които при рязко нагряване със специална машина дават възможност за стягане на цепнатините.


"Основната технология вече е разработена достатъчно добре. Следващите изследвания ще бъдат свързани с индукционната енергия, а по-точно - с машината за генериране на тази енергия", казва говорителят на Федералния институт по пътно строителство Кристофер Герхард. По неговите думи самовъзстановяващият се асфалт е най-целесъобразно да се използва на неголеми участъци - там, където затварянето на магистралата за ремонт може да доведе до огромни задръствания.


Технологии против задръстванията и "умен" мост


В един участък между Нюрнберг и Мюнхен от 2017 година насам се тества технологията, наречена "умен" мост. Нейната цел е да се получат данни за състоянието на този вид обект в допълнение към извършваните планови изследвания. На двулентова конструкция на детелината са поставени сензорни устройства, които дават информация за основните ѝ параметри. Функционалната способност на цялата "умна" система и на отделните компоненти ще бъдат анализирани в продължение на пет години.


Но най-важният въпрос, над който работят и пътните инженери, и изследователите, си остава възможността за намаляване на неудобствата за шофьорите заради строителни работи и ремонти. Времето за извършването им може да се съкрати, например, чрез т.нар. компактен асфалт (едновременно полагане на два слоя) и поставянето на покритие със специална машина, която пръска основата и същевременно полага горния слой.


"Доброто качество е нужно, за да може да се удължи максимално срокът на експлоатация. Именно така могат да се увеличат интервалите между ремонтните работи. Колкото повече са ремонтите по автомагистралната мрежа, толкова по-голям е рискът от големи задръствания. Затова този фактор е много важен в опитите за предотвратяване на задръствания", обяснява Кристоф Дрьоге.


Както казват специалистите, качеството на германските пътища се гарантира чрез щателния подбор и смесване на строителните материали, чрез системния многостепенен контрол на качеството и стриктното придържане към указанията за планиране и строителство на съоръженията. Наред с това има и ясно разделение на отговорностите: кой отговаря за строителството и кой - за поддръжката на трасето.

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1435 Неутрално
  2. 2 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3601 Весело

    Самовъзстановяващ се асфалт, умен мост.
    Дрън-дрън.
    Ей сега кремълските орки ще обяснят, че Германия е победена и окупирана страна.
    Няма ракети и атомни подводници.
    А Рассия е най-велика на света...

  3. 3 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 1041 Разстроено

    "Как се строят автомагистрали в Германия?"

    Не както в България. Нашите не се учат от успешните примери.

  4. 4 Профил на оuzo
    оuzo
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Колко струва един километър магистрала в Германия?

  5. 5 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Винаги съм искал тази тема да е по - добре застъпена в България. И не само за магистрали, но за пътно строителство като цяло. Още си спомням как една нова малка квартална уличка беше напълно разрушена и направена на ново заради незабележимо с просто око отклонение. Тези хора са перфекционисти. Това ми е от любимите клипове на тази тематика

    https://youtu.be/cy8M7pvR9e0

  6. 6 Профил на Абсент
    Абсент
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Това са неприложими у нас технологии защото може би не позволяват толкова кражби, което директно ги прави непригодни за българските условия.

    По-добре здрав и богат отколкото беден и болен
  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4102 Неутрално

    Не мога да повярвам, че строят магистрали без Бойко Борисов.

    А кой им реже лентите?! Има ли поп да ръси за здраве? Тия хора добре ли са изобщо?! 😈

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    Строят качествено, защото нямат ограничение на скоростта, а изискванията при хиляди движещи се автомобили с над 250 км/ч., да не говорим за над 300 км/ч., са много сериозни...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3470 Неутрално

    Ядът бетон (щото новите ги правят с бетон)

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  10. 10 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Колко струва един километър магистрала в Германия?
    —цитат от коментар 4 на оuzo


    Със сигурност общите разходи са по - ниски от тези в България. Спестяват си ремонти както на самия път, така и на превозните средства, а и се пести най - важното- човешки живот. С времето сметката на немците им излиза по - добре от нашата, където от вечни ремонти в пари никога няма да се видим. Нито ще видим нормална инфраструктура.

  11. 11 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf":

    По тази логика Landstraße-то трябва да е като нашето, понеже е с ограничение. А то не е 😉

  12. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#4] от "оuzo":

    средно €10млн излиза 1 км аутобан, като най-скъп е тунелът във Фрайбург със €169млн. / км.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално


    в Афганистан също няма огр. на скоростта... колкото даде Аллах - толкоз.

  14. 14 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Тесни са и нямат буферно пространство отляво като в САЩ. През седмицата
    са пълни с камиони, които карат много бавно и постоянно се изпреварват,
    така че трябва много да се внимава със скоростта.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  15. 15 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1435 Неутрално

    До коментар [#8] от "hamiltonf":


    Строят качествено, защото нямат ограничение на скоростта, а изискванията при хиляди движещи се автомобили с над 250 км/ч., да не говорим за над 300 км/ч., са много сериозни...
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    Господине ....тук живея и ви казвам съвсем окровенно , че ако успеете да се предвижите 5-6 км със 130 е огромна радост....сутрин и късен следобед......Например Улм-Щутгарт-Карлсруе през 10 км имате ограничение 80 по еднса или друга причина.....същото е Мюнхен - Нюрнберг.....а и много други....аутобани са така ......просто трафика е несъизмерим с която и да е друга държава

  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално



    значи на аутобана аз карам по моментален разход на гориво - стремейки се да го държа в постоянен минимум, при което се получава доста приятна за пътуване скорост с възможност за наблюдение на близкия и далечен ландшафт и съпътстващите го елементи.

  17. 17 Профил на Нагъл чекист
    Нагъл чекист
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Само в България могат да се строят магистрали!
    В Германия имат само скапани селски пътища с дупки...

  18. 18 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Всяка дьржава е извест пред света с нещо...нашата с киселото мляко,Германия с аутобаните,Франция сьс сиренето,Англиябс чая.

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!
  19. 19 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Весело

    До коментар [#2] от "palav_nik": Те пък си имат самовъзстановяваща дупка и умна локва!!!!
    За жалост като че ли и ние си ги имаме!)))

  20. 20 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#2] от "palav_nik":Самовъзстановяващ се асфалт, умен мост.

    До тук добре, а бихте ли попитали банкянски бек дали няма саморемонтиращ се асвалт, защото в бойколандия ремонтите започват седмица след рязане на лентичките?

  21. 21 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Весело

    До коментар [#6] от "Абсент":


    Ами по веригата ако ти останат 7-80% от отпуснатите кинти,ако трябва да си смениш Ролса,къщата в Испания.....как да се получи това асфалтиране?)))))

  22. 22 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Весело

    До коментар [#8] от "hamiltonf":


    Дооообре бе пилоте,а ние като имаме ограничение на скоростта(въпреки че Накои като теб не я спазват)за това строим некачествено(магистралата от Пловдив към твоя град),Ае стига с тея измислици!!! Те другите държави като имат ограничения на скоростта,строят като Боко хейехехе!

  23. 23 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2010 Весело

    Ей сега кремълските орки ще обяснят, че Германия е победена и окупирана страна.Няма ракети и атомни подводници.А Рассия е най-велика на света...
    —цитат от коментар 2 на palav_nik


    Предполагам, че повечето читатели се замислиха за България, но такива като теб първо мислят за Русия.
    Русороби.

  24. 24 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Весело

    До коментар [#15] от "просто трафика е несъизмерим с която и да е друга държава“ хахааа я си помисли пак за трафика!!!)))))) Ела в LA и ще запееш друга песен!!! Рай сте там!

  25. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Весело

    До коментар [#16] от "Нинов":


    Значи не си като Хамилтона!)))) То като кара с над 300 вижда само ландшафти от страни😂😂😂

  26. 26 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#22] от "angeles":

    Между другото, левите ленти са в отлично състояние където и да съм карал, проблема е, вярно има и некачествено строителство, но и то щеше да издържи, ако не бяха многобройните претоварени тирове, тирове, които никой не ги лови, плащат си хората на една от най-корумпираните агенции в държавата. Няколко пъти споменавах подробно за една фирма с над 200 камиона, които средно се претоварвани с 8-9 тона. На месец, всеки един камион от тези навърта 15 000 км., и те буквално не спират цяла година (изчисленията си ги прави ти). И само те да са?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  27. 27 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1626 Весело

    До коментар [#23] от "Virgin":

    И що да се замислят за България, статията е за Германия. Какво преì да се замислиш за Молдова ?

  28. 28 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2691 Весело

    До коментар [#5] от "zxp53317185":

    Тази тема във България е по-добре застъпена отколкото във Германия.

    Просто крайната цел във двете държави е различна, но и на двете места целта е постигната, във Германия качественно изпълнен проект, а във България коректно "отчетени" пари...

    Модератора е неадекватен!
  29. 29 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2691 Весело

    До коментар [#8] от "hamiltonf":

    Вярно ли Хамилтончето затова строели качественно във Германия?

    Матриалът от коментар 5 за тази малка второкласна уличка в село Х и там ли изискванията сакато за 300 км/ч трасе?

    Модератора е неадекватен!
  30. 30 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    До коментар [#26] от "hamiltonf":

    +++
    Определено си прав. И заради липсата на каквато и да е ТОЛ система (камо ли адекватна) рушат без пари.

  31. 31 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Разстроено

    До коментар [#18] от "Mia san Bayern":

    България въобше не е известна. Дори за киселото мляко, гръцкия/турският тип е много по-известен и се намира лесно в странство. Същото не може да се каже за нашенското.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  32. 32 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2712 Весело

    До коментар [#8] от "hamiltonf":


    Строят качествено, защото нямат ограничение на скоростта, а изискванията при хиляди движещи се автомобили с над 250 км/ч., да не говорим за над 300 км/ч., са много сериозни...
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    В крайна дясна има ограничение без да има знак ! Но самите камиони имат ограничение от 95 км/ч и на тези ленти много често се повяват коловози и си имат и пътен знак: "Внимание коловози!" . . .
    Не го знаех, а и за пръв път се прибирах от Франция с току що закупен 17 тонен Ивеко на старо. А и аз бях аджамия за камион, от как взех книжката 1964 и то на Молотовка не се бях качвал на нещо повече от бус Ниса и Жук!
    Т.е. нямах никакъв опит като шофьор на камион,макар да имах книжка и да не бях слизал от л.кола и мотор от 1964 до 1995-та - но не и камион!
    Камиона още във Руан го прегледаха в приятелски сервиз към който бяха 260 ТИРа и изведнъж как навлязох в Германия от Люксембург при Трир, предницата започна да се тресе , да сее, а сме колона само камиони заковали на 95 км/ч. Започнах да намалявам скоростта, но ефект нямаше и на първата отбивка на едно съвсем малко паркингче се отбих, вдигнах кабината и над 3 часа проверявах всички свръзки! Всичко си бе наред. . . . И реших че ще карам бавно , па живот и здраве като се прибера в София ще му търся оправия. .
    Тръгнах и как излизам от паркингчето го видях знака:
    " Внимание коловози ! "
    Ако знаеш що псуване отнесе ! Влезнах си в колоната с 95 км/ч нищо , че сее, нарочно излизах в другите две ленти в ляво - там нямаше, ни сеене , ни тресене 😎

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  33. 33 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2691 Весело

    До коментар [#26] от "hamiltonf":

    " левите ленти са в отлично състояние където и да съм карал, "

    Без коментар!

    ПС Разбираш го ти "каренето", направо прозира колко сте на ти...

    Модератора е неадекватен!
  34. 34 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#22] от "angeles":

    Преди две годинки пътувах по тая магистрала Бойкава гордост. Впечатлениеята ми не са особено ласкави. Вече беше почнала да се амортизира. Имаше пукнатини , кръпки, вълнички и прочее. Според мен е са я строили през куп за грош.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#25] от "angeles":

    високите скорости изискват свръхконцентрацая в пътя и другите автомобили.

    Трудно може да караш с над 200 км/ч. дори и в три- или четирилентов участък, защото все застигаш някого пред теб.
    Стига се до ситуация да "избутваш" тези пред теб. Бързаците вървят в пакет, мъчейки се да се надцакат.
    Цялото нещо обаче си има цена: над 20 литра разход на 100 км... и то от най-скъпия премиум-бензин.
    Пък аз с четиритя литра от най-йефтития пак стигам до целта... е да, понякога с час-два закъснение.

  36. 36 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#26] от "hamiltonf":
    На всякъде има коловози в десните ленти дето има много тирове(знаеш че това ми е бизнеса),и тук е така,въпреки че не могът да са претоварени камьоните( с изключение на Over weigh товари но те си плащат допълнително)това е горния слой над бетона с железата,и се сменява почти всяка пролет повсеместно дето го има!Знаеш,че не е САМО ТОВА причината за пътищата в БГ!! Просто много се краде бе пич!!!!!!

  37. 37 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Весело

    До коментар [#34] от "tsyrvulan":


    И на мен ми се случи това лято! Бях се засвяткал с 150,и не съм очаквал да видя знак 90,нещо тресеше.....брей не се вижда нищо а тресе,това да са искали,да не са могли да я направят на вълнички!!! Коловози нямаше никакви,......

  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#35] от "Нинов":

    Нинов, леко с литрите, при движение с 200 примерно, от време на време намаляване, ускорение, и пак от същото, разхода трудно може да премине 11 л.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  39. 39 Профил на bylgarofil
    bylgarofil
    Рейтинг: 263 Неутрално

    Предполагам, че и цената на километър е поне четири пъти по малка от тази в България!?...

  40. 40 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#35] от "Нинов":
    Да,но стигаш😉 И на мен отдавна ми мина тая мания за скорости,въпреки че пак карам 300 коня,повече от 10 над спид лимита никога не вдигам! Лошото е че тук в СА ни избиха зъбите с бензина,в средните щати 2$ тук 4,усеща се,а и тия хали си горят като не слизаш от тях!

  41. 41 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Любопитно

    До коментар [#38] от "hamiltonf":

    Ба, трудно. Колко литра ти е двигателя?

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  42. 42 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Весело

    До коментар [#36] от "angeles":

    В Испания, особено пък в Холандия, или пък във Франция, не съм виждал да подскачат тировев дясната лента.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  43. 43 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 1382 Весело

    Ние май не живеем на една планета с тези!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  44. 44 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#42] от "hamiltonf":
    Еййййй ма си,нали за това не подскачат,защото се строи не по боковски! Нали и Чардо ти е обяснил за коловозите!!! Не съм бил в Западна Европа от 20 години,на година ,живот и здраве ще обиколя и пак ще обсъдим! Със снимки надявам се))))

  45. 45 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#42] от "hamiltonf":


    Коловозите носят,знаеш го,не подскачат! Подскачат само в дясната лента по магистралата за вашия град,и знаеш защо!)))) Там коловози нямаше(поне лятото като минах от там)!

  46. 46 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#38] от "hamiltonf":

    на аутобана обаче трябва често да намаляваш от над 200 км/ч. до под 130 км/ч. и после пак да ускоряваш докато настигнеш следващия бавен, когото трябва да избуташ.

    Едно нерпекъснато газ-спирачка.... и светене на стопове като дискотека.

    Така се стига до 20 л. ....
    Иначе при постоянна скорост от 200 км/ч. отиват 15 литра за цепене на въздуха, независимо колко е ефикасен моторът.

  47. 47 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#41] от "tsyrvulan":


    Имам познати със спортни коли,ма нито един не се е похвалил със 20 майла на галон! Имам познат Дубаец с едно Ферари (не е 12 так даже а 6 так) ! Такъв разход не прави и със 70 мили в час а да не говорим за 120-130!))))

  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#41] от "tsyrvulan":

    Доста, ама не ми се влиза в обяснения и разяснения за личния ми автомобил, че знам какво ще стане. Драмата при разхода при подобна скорост е при по-малките двигатели. По-малките, може и да преминат 20, ако успеят да достигнат 200. Средните, като този на съпругата ми, 2.2 дизел, около 200 к.с., мах до 228 км/ч., повече не може, автоматик, когато го карам на дълъг път със съпругата ми и двете деца (защото тя, ако трябва да пътуваме заедно, никога не иска да се качва в моят автомобил, скоростна невроза е развила някаква, не че и при нейния СУВ отвреме на време, не иска да слезе от колата), при макс натоварване, все над 4 000 об., 10.7 - 10.9, с климатик, естествено.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  49. 49 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Весело

    До коментар [#45] от "angeles":

    При нас не са само коловози, има доста пропадания, от това стават и подскачанията. Пропаданията между другото, все са в равни райони, където винаги вали много, събира се вода, подпочвените също са много, явно хидроинженерно не са изчислили някои работи...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  50. 50 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#46] от "Нинов":

    "светене на стопове като дискотека", това винаги показва слабия, несъобразителния шофьор, много са и в България, виждат от 300 метра, че излиза някакъв с 100 км./ч и тръгва да изпреварва ТИР, движещ се със 92 км/ч., това веднага се усеща, вижда се. За какво трябва да продължаватш да натискаш, да пресветкаш, и после да спираш рязко, просто вдигаш крака от педала на газта.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  51. 51 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#14] от "dream_er":

    Я погледни тук.
    https://www.businessinsider.com/germanys-autobahn-vs-us-highways-compared-2016-3?r=US&IR=T #ride-free-there-are-no-tolls-8

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#50] от "hamiltonf":

    когато обаче караш с 200 бързо се застигат тези със 100 и само с махане на педала от газта няма да стане... требе да се бият спирачки... както този с бентлито, така и поршето след него и ламбото след поршето даже и дукатито след ламбото, мъчещи се да нацепят 300 км/ч.... ама йок.... стопове светят в тъмницата.

  53. 53 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Германците са едни от най дисциплинираните и ''бързо-загряващи'' шофьори. Винаги ми е било приятно да карам в Германия.
    Но...вече и там са се навъдили много черни ''овце'', които правят лошо впечатление понякога.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  54. 54 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#52] от "Нинов":

    В Германия специално, автомобили със 100 км./ч в най-лявата лента не съм виждал. Такива ако има, със сигурност след някой друг километър ще бъдат спрени от магистралната полиция, знаеш го много добре. Спират и предупреждават всеки с лек автомобил, който се движи по-бавно от 90 км.ч., независимо в коя лента на магистралата.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  55. 55 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#47] от "angeles":

    Хмм, бе ти ускорявай и после наналявай непрекъснато и после ще те питам. Все пак говорим за скорост от 200 на магистрала. Няма как да бе натиснеш спирачка и в последствие пак газ. Моята при ускорение има моментен разход над 30. Като не говоря за достигане на някаква голяма скорост.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  56. 56 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#32] от "Чардо":

    Чардо, камионите са ограничени до 90 км/ч. За кратки превишения на скоростта, да речем че си се спускал отнякъде и си стигнал до 95 км/ч. ще си затворят очите.Пипнат ли ти тахографа с постоянна скорост над 90, свършен си. Нека някой професионален шофьор, работещ в момента ти обясни за какво иде реч, но са глоби в хиляди евро.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  57. 57 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2482 Неутрално

    До коментар [#54] от "hamiltonf":

    ще те спрат ако караш под 50 км/ч.

    На аутобана има много превозни средства с огр. на максималната скорост - ремаркета, каравани и всякакви екзотики. С кръгла лепенка с 80 , 90 или 100.

    Със 100 трудно може да видиш някого в лявата лента, но е бъкано с такива като мен предприели изпреварване със 120 - 130. Смартът (трето поколение) има огр. при 155 км/ч., а при по-старите е 140 км/ч.

    Освен това не трябва да се забравя най-най-важния факт, а именно на 2/3 от общата дължина на герм. аутобани има огр. знаци за скоростта от 130 ; 120 и 100 км/ч.
    Само 1/3 е без ограничение.
    Аутобанът не е само за бентлитата, но и за камиони, автобуси, джипове теглещи ремарке с два коня дет зяпат ландшафта от малки джамеци, олдтаймери и автоджамбази натоварили катастрофирали коли.

  58. 58 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Весело

    До коментар [#55] от "tsyrvulan":

    Следващият път, като дойдеш пак до Варна обади се, често имам път в града, поне ще ти донеса и лично ракията, която тази година беше приватизирана от съхранителя, който след това не спря да "проси" още и още. Беля си навляках...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  59. 59 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#58] от "hamiltonf":

    Хаха...по всичко изглежда че за Коледа/Нова Година няма да си ходя в БГ. Вероятно Януари. Все още датата не е уточнена. Но когато и да е, ще те информирам, живот и здраве.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  60. 60 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    Я намерете как китайците строят пътища!

  61. 61 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1314 Неутрално

    До коментар [#4] от "оuzo":средно €10млн излиза 1 км аутобан, като най-скъп е тунелът във Фрайбург със €169млн. / км.
    —цитат от коментар 12 на Нинов


    Несъизмеримо по- скъпо от нашите, които са в пъти по- евтини ... но и в пъти по- нетрайни :) Убеден съм, че в крайна сметка съотношението цена/ качество е в полза на германските.
    п.п Докато направят Хемус ще останем без Тракия ... процеса на разрушаване върви с пълна сила ... щото у нас зимите са в "пъти" по- люти :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  62. 62 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#59] от "tsyrvulan":

    Живот и здраве, обади се.
    А сега, понеже доколкото разбирам, си инженерно насочен, колко гори автомобил със 645 к.с., при скорост 200 км.ч, примерно, и същия, след само софтуерна намеса и мощност 755 к.с.?
    Няма да те мъча, разхода е абсолютно един и същ. А защо?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  63. 63 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1614 Неутрално

    До коментар [#62] от "hamiltonf":

    Защото кинематиката, механиката и прочее технически параметри не са променени.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  64. 64 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#63] от "tsyrvulan":

    Браво!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  65. 65 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Само дето не сте написали колко излиза на данъкоплатците в Германия 1 км магистрала и могат "случайни" фирми да спечелят поръчка :)

  66. 66 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2712 Весело

    До коментар [#56] от "sandman":


    До коментар [#32] от "Чардо":Чардо, камионите са ограничени до 90 км/ч. За кратки превишения на скоростта, да речем че си се спускал отнякъде и си стигнал до 95 км/ч. ще си затворят очите.Пипнат ли ти тахографа с постоянна скорост над 90, свършен си. Нека някой професионален шофьор, работещ в момента ти обясни за какво иде реч, но са глоби в хиляди евро.
    —цитат от коментар 56 на sandman


    Прочети внимателно и обърни внимание на годината 1995:

    .......... Т.е. нямах никакъв опит като шофьор на камион,макар да имах книжка и да не бях слизал от л.кола и мотор от 1964 до 1995-та - но не и камион!.............
    —цитат от коментар 32 на Чардо

    Дължиш ми извинение! 😄
    Преди да правиш забележка друг път прочети внимателно , че става въпрос за 1995 година ! !
    Още бяха старите тахографи , които се манипулираха само с едно ластиче !
    Нашите автобусни шофьори , които караха редовно на запад си караха винаги между 110 и 120 и от тях го научих този номер.
    Ако можеш да си представиш на времето какви идиотии ставаха . . . . . как се преодолявах смешни забрани за нас от бившите соц страни. . .
    Романи могат да се напишат!

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  67. 67 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#56] от "sandman":

    "Чардо, камионите са ограничени до 90 км/ч."


    Издишаш, до 87 км./ч., твърдо!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  68. 68 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4729 Неутрално

    До коментар [#66] от "Чардо":

    Чардо, ще взема да снимам и публикувам медалите от рали "Златни пясъци", да разберат какъв човек си!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  69. 69 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2712 Любопитно

    До коментар [#68] от "hamiltonf":

    Няма нужда , било е 1966 - 82-ра
    Било е !
    А и болшинството даже още не са и били в тестисите на бащите си в този период.
    Те не могат в никакъв случай да си представят какво е било
    Тяхното сравнение сега е само с разлика от 20-тина години, т.е. те имат спомени само от настоящи век и слушат в повечето случаи изкривени истории за онова време , защото винаги се намираха варианти за живеене и щуреене , както и сега се намират такива варианти.
    Важното е да ни си расъл и мислиш в калъп!
    И да се научат да мислят!

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  70. 70 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2712 Любопитно

    До коментар [#68] от "hamiltonf":

    Сега ме подсети, че ме има по календари и на кока кола и на швепс от рали Златни и забравих да ти ги дам календарите

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  71. 71 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Pri niska skorost har4at pove4e benzin a sa6to i pri po golema skorst nad 60 mili.

  72. 72 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Шофирал съм доста в Германия и мога да кажа, че непрекъснато ремонтират. Трудно се изминават повече от 60-70 километра без да има ограничение на скоростта за ремонт. Не ги критикувам, просто споделям, че е малко фантастична представата, която много хора имат, за ширнали се магистрали, по които всички карат с над 200. Последно шофирах от Берлин до Мюнхен и обратно. Едва ли имаше и 100 километра от цялата дистанция, в които да няма ограничения на скоростта.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#52] от "Нинов":В Германия специално, автомобили със 100 км./ч в най-лявата лента не съм виждал. Такива ако има, със сигурност след някой друг километър ще бъдат спрени от магистралната полиция, знаеш го много добре. Спират и предупреждават всеки с лек автомобил, който се движи по-бавно от 90 км.ч., независимо в коя лента на магистралата.
    —цитат от коментар 54 на hamiltonf


    Не е само на магистралата. Ако пътят разрешава да се движиш с 40, значи се движиш с 40. Опиташ ли да се влачиш с 20 или 30, ще ти надуят главата с клаксоните. Тук не рядко може да се види някоя кокона, излязла "на разходка" с колата, която се движи по някой широк булевард с 30, при разрешени 50, че и се учудва когато й правят забележка, че спъва движението, правейки се на звезда.
    Има го и обратния елемент - ако в жилищна зона е разрешено 20, се кара с 20. И ако има повдигнати препятствия, то те почти не се чустват. А не както тук, където на ул.Оборище, в София, покрай музикалното, има легнали полицаи, които не с 50, ами и с 10 да ги минеш, почваш да мислиш за ремонт на ходова част.

  75. 75 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 392 Неутрално

    До коментар [#35] от "Нинов":

    Дали ще караш със 150 или 110, наваксваш за час най-много с 5 минути.
    Откакто се преместих от Хесен в NRW съм отвратен от състоянието на магистралите, през 5 километра нещо се строи или ремонтира, А3 е ужасна. Карам по 300-400 км всеки божи ден и в края на деня съм уморен, сякаш съм копал нива. В Холандия са най-добрите пътища, има си ограничение и се спазва от всички, там шофирането е удоволствие.

    "Пенсионер вее руско знаме, а иска немска пенсия!! Ама откъдя, накъдя, бе....??" - фейсбук статус
  76. 76 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#67] от "hamiltonf":

    Хамилтоне, не знам дали издишам, но също и не помня бройката на тези които съм програмирал на 90 и на темпомат, по молба на собственика на фирмата на 85. Продавай си лекарствата , определено има разбираш повече отколкото аз/ хич ме няма/. Но в това което работя, не ми давай акъл.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  77. 77 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#66] от "Чардо":

    Е, по енези години с шайбите се манипулираше яко, а в някои държави дори нямаше ограничители на мкс. скорост.
    Извинявам се!
    Но вече не е така.
    А след още десетина години, докато камиона си върви с колкото е ''преценил'', шофьора ще си чете книжка или сърфира из нета.
    Времената се менят.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK