Паспорти и самолетни билети: изплуват детайли за бизнеса с виетнамски мигранти

Паспорти и самолетни билети: изплуват детайли за бизнеса с виетнамски мигранти

© Reuters



Срещу сума, която може да достигне 50 хил. долара, виетнамските кандидати за миграция във Великобритания могат да получат "ВИП пропуск", включващ самолетен билет, фалшив паспорт и дори адвокат. Процедурата определено е скъпа, но се смята за по-сигурна от организирано от каналджии пътуване по суша.


Подробностите за тези добре организирани миграционни пътища се озоваха под светлината на прожекторите след откриването на 39 трупа в камион с българска регистрация близо до Лондон.


Първоначално жертвите бяха обявени за китайци, но сега се смята, че вероятно са виетнамци, след като семейства от тази страна споделиха страховете си, че техни близки може да са били в хладилния камион.




Качеството на пътуването на мигрантите зависи от количеството пари, което семействата им са в състояние да събират. За пътуване по суша са необходими около 15 хил. долара, но сумата достига 50 хил. долара за пътуване със самолет, което е далеч по-бързо и удобно, казаха редица запитани от АФП експерти.


ВИП пропускът включва пътни документи и полети към Европа, често пъти Франция, Германия или Испания, преди последния етап до Великобритания.


Тези посредници "ви свързват пряко с група във Франция, която ви помага", обясни за АФП Чунг Фам, който работи с "Локейт интернешънъл", британска организация, която помага за откриването на изчезнали виетнамски мигранти.


След пристигането си във Великобритания мигрантите получават помощ от адвокати и преводачи в случай, че бъдат арестувани от полицията. "Това ви показва колко добре са организирани" тези групи, подчерта Чунг Фам. Великобритания отдавна е ценена от мигрантите дестинация благодарение на добре внедрените престъпни мрежи, които дори им предлагат работа, макар и често пъти на по-ниски заплати от първоначално обещаваните.


Централните провинции на Виетнам са особено бедни и там има множество каналджии и посредници. Семействата на кандидатите за миграция продават земи или вземат заеми, за да финансират пътуването им, залагайки на рентабилността на тази инвестиция.


ВИП


Семейството на Хоанг Ван Тиеп мисли, че той е една от намерените близо до Лондон 39 жертви, въпреки че каналджиите обещали, че техните 13 хил. долара му гарантират сигурен маршрут през Франция.


"Чух, че щял да има ВИП преминаване с кола, но ни излъгаха", каза майката на 18-годишния младеж Хоанг Тхи Ай в къщата си в Диен Тхин в централната провинция Нге Ан.


Младежът е прекарал една година във Франция, а семейството му вече било платило 17 500 долара, за да стигне той дотам през Русия. Последното плащане трябвало да се даде при пристигането му във Великобритания, но семейството му останало без вести.


То не е платило за фаталното пътуване с камиона, но още дължи 4300 долара на банката. "Ако знаех, че ще се качи на този камион, никога нямаше да го пусна", каза майка му.


Въпреки обещанията каналджиите закарват виетнамските мигранти само до Франция или Белгия и тогава те често пъти нямат друг избор освен да предприемат последно опасно пътуване за прекосяване на Ламанша.


"Големи рискове"


За хората с по-малко средства пътуването е по-дълго и опасно. "По "селския път" се пътува пеша или с камион през гората в продължение на месеци", каза Чунг Фам.


По дългия си път на запад мигрантите често са принудени да работят, за да платят следващия етап от пътуването си, с риск да бъдат заловени от полицията. Те работят в кухни, заводи или по пазари. Някои, включително непълнолетни, са принудени да се проституират.


Много мигранти са излъгани от каналджиите, които ги примамват с описания на безпрепятствено пътуване, ако платят достатъчно. "Те поемат големи рискове. Няма как да проверят истинността на обещанията на каналджиите, могат само да се надяват, че те ще спазят обещанието си", разказва пожелал анонимност виетнамски мигрант, който се е завърнал в родината си.


Дори и при такива рискове обаче перспективата за нов живот за много хора е неустоима. Нгуен Ван Хунг тази година е платил 17 хил. долара на каналджии за паспорт и полет до Русия. Семейството му е получило заем, като казало на банката, че иска да отглежда фъстъци.


Оттам той стигнал до Франция (семейството му не знае как) и преди няколко седмици им се обадил да поиска пари от майка си за последния етап от пътуването му. "Оттогава нямаме никакви вести", каза майка му. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2532 Весело

    С Брекзит или без Брекзит , бившите колониални господари ще си прибират плодовете от миналото , пардон слугите !

    Ама ролите вече са разменени ...

  2. 2 Профил на waterfall
    waterfall
    Рейтинг: 928 Любопитно

    Защо не му е харесало във Франция?

  3. 3 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 954 Любопитно

    Ъхъ!
    Точно тея виетнамци дето имат по 50 000 долара, ще си потрошат краката, за да тръгнат към Ънглия!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  4. 4 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    Защо не му е харесало във Франция?
    —цитат от коментар 2 на waterfall


    Резонен въпрос , като имаме предвид, че във Франция , като бивша метрополия на Виетнам, има голяма виетнамска общност от имигранти.

  5. 5 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 954 Разстроено

    Защо не му е харесало във Франция?
    —цитат от коментар 2 на waterfall


    Защото не му разрешавали да посещава джамията!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  6. 6 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    За колко време един мигранти ще изкара 50 хиляди в Англия?Ако приемем, че работи нископлатена работа и не върши престъпления.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  7. 7 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    Нека западните левичари , които подкрепяха виетнамските комунистическите партизани, водели въоръжена борба за сваляне на южновиетнамското некомунистическо правителство в Сайгон през 70-те години на ХХ век, да се запитат защо виетнамците бягат от комунистически Виетнам.

  8. 8 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 967 Неутрално

    И трафикантите имат права, точно като убийците, педофилите и изнасилвачите. Нали така, БХК?

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  9. 9 Профил на Vova Josei-ki
    Vova Josei-ki
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    До коментар [#5] от "Платон Фъшкиев":


    Защото не му разрешавали да посещава джамията!
    —цитат от коментар 5 на Платон Фъшкиев


    Внимавай с тъпомера! Ще се счупи!

  10. 10 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    За 5 дни разплетоха схемата и почна делото. Тук за 5 г. не можаха дори да хванат връзката на Пеевски и Спас Русев с източването на КТБ....

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Разстроено

    Тази човешка трагедия в ОК трябва да накара всички европейските правителства и полицейски служби да противодействат на този мръсен и незаконен бизнес на име трафик на хора.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Любопитно

    "Първоначално жертвите бяха обявени за китайци, но сега се смята, че вероятно са виетнамци"

    Какво казват баш разследващите полицаи от Белингкат? Тия идват от Русия. Следователно са бивши агенти на КГБ. Я да им изнамерят истинските имена и паспорти, издадени с поредни номера. Или не са им платили за създаването на фейкове?

  13. 13 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    Борба срещу расизма, а? А какво е, когато цветът на паспорта ти те поставя в привилегировано положение? С един паспорт влизаш без проблеми, а с друг се криеш по контейнери? Да,да, сега ще се изтъкнат сто причини, но фактът си е факт. И докато го има този държавно установен расизъм, ше е добре да намалят двцибелите, когато пищят срещу расизма! Не спазваш ли принципа, че дискриминиращ не може да е нито цвета на кожата, нито сексуалната ориентация, нито пола, защо така замиташ под покривката цветът на паспорта? Така че, в качеството си на практикуващ расист, трай си по въпроса, иначе е лицемерие пар екселанс!

    Мърфи е оптимист!
  14. 14 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Любопитно

    До коментар [#10] от "Viva la Evolution":

    "За 5 дни разплетоха схемата и почна делото"

    Да, бе, дори не са идентифицирали жертвите - китайци ли са, виетнамци, руски казаси на служба в КГБ.
    Не са установили тоя ирландски шофьор е чий агент е. Няма как един шофьор да осигури превозните документи на влекач, па и на ремарке. Някой чужд разузнавач е трябвало да подкупи "честните" гранични и инспектиращи служби.

  15. 15 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Любопитно

    До коментар [#13] от "султана глаушева":

    "С един паспорт влизаш без проблеми, а с друг се криеш по контейнери? "

    Да не би да твърдите, че англичаните са толкова неграмотни и не могат и досега да прочетат паспортите на загиналите 39 "тайни агенти"? Или са намерили 195 паспорта и търсят кой в Москва ги е издал с поредни номера?

  16. 16 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Нека западните левичари , които подкрепяха виетнамските комунистическите партизани, водели въоръжена борба за сваляне на южновиетнамското некомунистическо правителство в Сайгон през 70-те години на ХХ век, да се запитат защо виетнамците бягат от комунистически Виетнам.
    —цитат от коментар 7 на tacheaux


    Мдааа… И още един въпрос: кога ДЕЙСТВИТЕЛНО свършва една война и кой спечели тази във Виетнам?

  17. 17 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    До коментар [#12] от "wanderer":

    А нещо още по-тъпо? С претенции за ирония?

  18. 18 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    До коментар [#5] от "Платон Фъшкиев":Защото не му разрешавали да посещава джамията!
    —цитат от коментар 5 на Платон Фъшкиев

    Внимавай с тъпомера! Ще се счупи!
    —цитат от коментар 9 на Vova Josei-ki


    Говориш на световния шампион. Той отдавна ги е строшил всичките.

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#2] от "waterfall":

    Може би, защото е искал да изкарва повече пари. Във Великобритания заплатите са по-големи от тези във Франция.

    Иначе в Европа най-голямата виетнамска общност е във Франция.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4592 Неутрално

    [quote#5:"Платон Фъшкиев"][/quote]

    На тебе вероятно ти разрешават да посещаваш джамията!

  21. 21 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4592 Неутрално

    До коментар [#7] от "tacheaux":

    Много е опрастено да се говори само за комунизъм като причина за емиграцията към развитите страни! Има страни, където никога не е имало и следа от социализъм (Индия, Пакистан, Мали, Нигер и др.), а хората мигрират към развития свят! Причината е по-скоро, че хората искат да живеят по-добре и то веднага.

  22. 22 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Борба срещу расизма, а? А какво е, когато цветът на паспорта ти те поставя в привилегировано положение? С един паспорт влизаш без проблеми, а с друг се криеш по контейнери? Да,да, сега ще се изтъкнат сто причини, но фактът си е факт. И докато го има този държавно установен расизъм, ше е добре да намалят двцибелите, когато пищят срещу расизма! Не спазваш ли принципа, че дискриминиращ не може да е нито цвета на кожата, нито сексуалната ориентация, нито пола, защо така замиташ под покривката цветът на паспорта? Така че, в качеството си на практикуващ расист, трай си по въпроса, иначе е лицемерие пар екселанс!
    —цитат от коментар 13 на султана глаушева


    Не е цветът на паспорта - мисля си, че ако покаже сума пари, нает хотел и т.н., ще влезе безпрепятствено като турист. И ние преди да влезем в ЕС трябваше да докажем, че има къде да отседнем и с какво да се издържаме няколко дни поне (300 евро беше сумата минимум). Все пак не говорим за САЩ, а за Европа.

  23. 23 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#15] от "wanderer":
    Не си ме разбрал. Ако от виетнамците не се изискваха визи, те щяха да влязат през границата с паспортите си. Като теб и мен. Всеки визов режим е практикуващ расизъм - факт. Цветът на паспорта ти решава, ще влизаш ли като бял човек, ще се редиш ли по опашки за визи или ше се криеш в контейнери! Оричини бол може да има, но фактът си е факт. И практикуваш ли го, не се бори лицемерно против расизъм! Ясно ли се изразих?

    Мърфи е оптимист!
  24. 24 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#13] от "султана глаушева":

    Факт, тази несправедливост и дискриминация я има в много държави. Примерно всички граждани на ЕС могат спокойно да посетят голяма част от африканските държави без виза (конкретно знам, че така е за Мароко, Тунис и Египет), но гражданите на тези три африкански държави имат нужда от виза (която не се получава толкова лесно и се плаща) за да посетят някоя държава членка на ЕС.

    Всъщност и ние българите сме обект на подобна несправедливост. Защото американските граждани идват в България свободно без виза, докато българските, които посещават САЩ все още имат нужда от виза.

    П.П.
    Специално за Виетнам, защото тя е обект на тази статия, тамошното правителство е решило да спазва визова реципрочност... там всички граждани на ЕС, както и на САЩ имат нужда от виза, съответно и виетнамците, които посещават САЩ и ЕС също имат нужда от виза.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#16] от "gr52":

    Какъв е твоя отговор на тези въпроси, че ми стана интересно?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#21] от "vassilun":

    Точно това е причината. Поради същата причина и над един милион българи след падането на Желязната завеса в Източна Европа напуснаха България и се установиха главно в Западна Европа и Северна Америка.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#22] от "lalleen":
    Че и спрямо нас си беше расизъм! Но много бързо забравихме времето, когато бяхме от другата страна на чертата! А това, къде си роден, не нито твой грях, нито твоя добродетел, за да получаваш от такова нещо сивиденти или да търпиш дискриминация!

    Мърфи е оптимист!
  28. 28 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Защо в Англия!? Предлагам, за служители в екоравновесие, да бъдат приемани (с предимство) лица, имащи доказан виетнамски произход.

  29. 29 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#24] от "Иво":
    Ами това казвам. Абсурдно е страни, подписали хелзинкската конвенция, в която свободата на придвижване е основно човешко право, да налагат визи! Иначе се получава недоразумения като БХК! Но ние много бързо забравихме времето, когато бяхме от другата страна на чертата. Хайде със здраве, че трябва да строя капитализъм😊

    Мърфи е оптимист!
  30. 30 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    До коментар [#23] от "султана глаушева":

    Извинявайте, госпожа Глаушева, мразя да обвинявам в намерения, ама вие още малко и ще поискате равенство между хората!!!

    А по-вредна идея в човешката история още не е измислена.

  31. 31 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    До коментар [#25] от "Иво":

    То само това остана, и на теб да давам разяснения! Нали сме го правили вече - аз обяснявам, и ти разбираш нищо.

  32. 32 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    Вместо да се бутат в хладилниците, да бяха питали Джереми Корбин -- той е във възторг от страни като Виетнам и Венецуела и черпи от тях вдъхновение.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  33. 33 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#30] от "
    Не равенство, а равни шансове! Това са различни бири

    Мърфи е оптимист!
  34. 34 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    До коментар [#30] от "Не равенство, а равни шансове! Това са различни бири
    —цитат от коментар 33 на султана глаушева


    В едно еленско село навремето пристигнал активист на БСП, със задача да направи партийна организация. Наговорил им там, на хората, какво светло бъдеще ги чака - на кой иска кон, кон с каруца, на кой иска вол - и теле под вола ще дадат, коги комунизмът дойде, значи, и всички се записали. Оставало само да си изберат партиен секретар.
    - Някой истински пролетарий трябва да бъде - обяснил активистът.
    - ??????
    - Пролетарий бе, пролетарий... такъв, дето нищо си няма. Нямате ли си пролетарии във ваше село?
    - А, имаме, имаме, как да нямаме! Иване бе, оди да донесеш Петко Хайлазина, че си най-як... Нали го знаеш - сигурно пак се търкаля пиян във вадата.
    - Точно такъв човек си имаме, сега ще го донесат. Що къщя и ниви му оставиха майка му, баща му, па и разни бездетни лели и чичовци, ама той ги пропи всичките, и сега нищо си няма...

  35. 35 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1749 Весело

    До коментар [#6] от "Пипера е много лют":
    Изкара, или спести?

  36. 36 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1749 Весело

    До коментар [#24] от "Иво":
    Въпрос на търсене и предлагане, а и на сигурност! Вие пускате ли непознати у дома?

  37. 37 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    До коментар [#13] от "султана глаушева":

    И какво като имаше визи? Вярно, че се губеше време, но туристически визи за Шенген се издаваха без проблем. Тази виза обаче не даваше право на работа.
    Ако пускат на Запада без визи за всички държави половината Азия и Африка ще се изсипе там и после не могат да ги изгонят. Всяка държава, вкл. и България си пази интереса.
    По-бедните държави, разчитащи на туризъм не искат визи за посетителите, защото няма опасност от масова миграция.

  38. 38 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    До коментар [#37] от "pamela":
    Браво, домързя ме да пиша очевидни неща, а вас не. +++

  39. 39 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#15] от "wanderer":Не си ме разбрал. Ако от виетнамците не се изискваха визи, те щяха да влязат през границата с паспортите си. Като теб и мен. Всеки визов режим е практикуващ расизъм - факт. Цветът на паспорта ти решава, ще влизаш ли като бял човек, ще се редиш ли по опашки за визи или ше се криеш в контейнери! Оричини бол може да има, но фактът си е факт. И практикуваш ли го, не се бори лицемерно против расизъм! Ясно ли се изразих?
    —цитат от коментар 23 на султана глаушева


    Ти наистина ли си толкова наивна или се правиш на такава? Нали ти е ясно, че дори и да няма изискване за виза ти не можеш просто да отидеш в една страна и да започнеш да работиш там, пък дори да си с американски паспорт. Безвизов режим има за туристи, а тези виетнамци/ пакистанци/ африканци и всички други пристигащи с лотки, камиони, или пеш определено не са тръгнали с цел туризъм. Или предлагаш просто всеки да си ходи където иска и да се заселва там, т.е. няма държави, няма граници, но страхувам се че тогава няма да има и социални помощи, болници, полиция и т.н.

  40. 40 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#15] от "wanderer":Не си ме разбрал. Ако от виетнамците не се изискваха визи, те щяха да влязат през границата с паспортите си. Като теб и мен. Всеки визов режим е практикуващ расизъм - факт. Цветът на паспорта ти решава, ще влизаш ли като бял човек, ще се редиш ли по опашки за визи или ше се криеш в контейнери! Оричини бол може да има, но фактът си е факт. И практикуваш ли го, не се бори лицемерно против расизъм! Ясно ли се изразих?
    —цитат от коментар 23 на султана глаушева


    Ти наистина ли си толкова наивна или се правиш на такава? Нали ти е ясно, че дори и да няма изискване за виза ти не можеш просто да отидеш в една страна и да започнеш да работиш там, пък дори да си с американски паспорт. Безвизов режим има за туристи, а тези виетнамци/ пакистанци/ африканци и всички други пристигащи с лотки, камиони, или пеш определено не са тръгнали с цел туризъм. Или предлагаш просто всеки да си ходи където иска и да се заселва там, т.е. няма държави, няма граници, но страхувам се че тогава няма да има и социални помощи, болници, полиция и т.н.

  41. 41 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#13] от "султана глаушева":Факт, тази несправедливост и дискриминация я има в много държави. Примерно всички граждани на ЕС могат спокойно да посетят голяма част от африканските държави без виза (конкретно знам, че така е за Мароко, Тунис и Египет), но гражданите на тези три африкански държави имат нужда от виза (която не се получава толкова лесно и се плаща) за да посетят някоя държава членка на ЕС. Всъщност и ние българите сме обект на подобна несправедливост. Защото американските граждани идват в България свободно без виза, докато българските, които посещават САЩ все още имат нужда от виза. П.П.Специално за Виетнам, защото тя е обект на тази статия, тамошното правителство е решило да спазва визова реципрочност... там всички граждани на ЕС, както и на САЩ имат нужда от виза, съответно и виетнамците, които посещават САЩ и ЕС също имат нужда от виза.
    —цитат от коментар 24 на Иво


    И ти мислиш, че тези хора са тръгнали на туризъм и след като са посетили Айфеловата кула в Париж, са решили да продължат за Лондон да разгледат Британския музей и после обратно на камиона и във Виетнам?

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9862 Неутрално

    Трагедията е голяма, но не виждам мерките. Трафикантите не са само тези 3-4 души, които са хванати на последния етап от "пътуването"

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Любопитно

    До коментар [#17] от "gr52":

    Колко по-тъпо искаш? Една седмица вече и още не се знае чии граждани са жертвите. По-тъпо от това не мога. А ония всезнайковци от Белингкат седят и мълчат като посрани. Или и те избирателно, расистки, се занимат, опс преписват престъпната дейност в Англия на други страни.

  44. 44 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Любопитно

    До коментар [#11] от "Иво":
    “незаконен бизнес на име трафик на хора.”

    Как ще е незаконен!? Либертастите ни проглушиха ушите за “свободното движение на стоката “работна сила” и как “свободният пазар на труда” бил определял стойността на тая стока в зависимост от търсенето и предлагането. Всякаква незаконна дейност се представя като “пазарни мигранти”, които горят от нетърпение да уравновесят търсенето с предлагането.
    Незаконни са само осигуровките и Гражданството, които държавите не ги даряват безвъзмездно на “пазарните грантаджии”.

  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#40] от "labby":
    Тогава не подписваш конвенции за свободно придвижване на хора, не водиш смешни борби срещу “расизъм” по стадионите и не се кичиш с перушината на демократ-радетел на равните шансове. Казваш “такива са даденостите”, изреждаш аргументите, които ти си написала и дотам. За това говоря. Хем нещо дорая, хем душата в рая, не става. Казва му се лицемерие. Или фарисейство. Както ти се хареса.

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Весело

    До коментар [#22] от "lalleen":

    “мисля си, че ако покаже сума пари, нает хотел и т.н., ще влезе безпрепятствено като турист. ”

    То и Майкъл Чорни, и Майкъл Капустин (канадец - да не се объркат русофобчетата) така мислеха, но се оказаха на различни места (първия в Израел, втория в затвора).

  47. 47 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Неутрално

    До коментар [#23] от "султана глаушева":

    “Всеки визов режим е практикуващ расизъм - факт. ”

    Не съм съгласен с Вас. Визовият режим е елемент на националната сигурност. Не е само въпрос за предпазване от шпионки, а също и от епидемии, болестни, духовни и “печатни” (на парични знаци). За да се допусни безвизов режим между две държави, трябва да имат почти еднакво законодателство, сходни традиции и много обща/взаимна култура. В противен случай някой ще се оплаква непрекъснато от насилие, домашно, икономическо, психологическо, че дори и сексуално.

  48. 48 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Весело

    До коментар [#25] от "Иво":То само това остана, и на теб да давам разяснения! Нали сме го правили вече - аз обяснявам, и ти разбираш нищо.
    —цитат от коментар 31 на gr52


    Хахаха.... по-скоро сценарият е този - ти пишеш някакви твои измишльотини и глупости, а аз след това ги разобличавам и ти обяснявам защо грешиш и заблуждаваш. ;-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#36] от "fio41315648":

    Примера ти е нерелевантен просто.

    А, иначе според мен този тази тема (визовата) трябва да се основа на реципрочност.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2230 Весело

    До коментар [#30] от "gr52":

    “ама вие още малко и ще поискате равенство между хората!!!

    А по-вредна идея в човешката история още не е измислена.”

    Сиреч Хитлер (висшата раса), Ницше (“силния човек”, ама Ан Райд се оказа слаба и отиде да я лекуват в болница), “избрания народ” (от Йехова) са прогресисти, нали? Тъй де, не прилат “най-вредната идея”.

  51. 51 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#41] от "labby":

    Не мисля това разбира се. То затова има различни видове визи и тези за цел туризъм обикновено важат за определен период от време. Обикновено 30 дни.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  52. 52 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#47] от "wanderer
    Виж в #45, да не се повтарям.

    Мърфи е оптимист!
  53. 53 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    Че ние през деветдесетте, когато се изнасяхме масово, на туризъм ли ходехме? Музеи ли да гледаме? Музеите дойдоха после, като си стъпихме на краката. Отивахме да работим! И законите бяха абсолютно рестриктивни, до там, че котката се захапва за опашката - за разрешение за работа ти трябва разрешение за пребиваване, а за него пък трябва да удостовериш, че имаш работа. Питай двата М българи, дето се изнесоха, всеки ще ти разкаже за какви ли не одисеи. Нещата се уталожиха доста по-късно. Но бързо забравихме откъде сме тръгнали. А това е лошо!

    До коментар [#41] от "labby":

    Мърфи е оптимист!
  54. 54 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#37] от "pamela":
    #45 и #53, да не пиша едно и също

    Мърфи е оптимист!
  55. 55 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#13] от "султана глаушева":

    С интерес изчетох написаното от Вас. Започнах с любопитство, накрая вече се заливах от смях...😂😂😂
    Расизъм основан на цвета на паспорта —трябва да го патентовате.
    Искренно Ви благодаря за прекрасното чувство за хумор и тънък бъзик, които сте вложила в своят пост. (а като гледам има и хора, дето не са разбрали, че се шегувате)😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  56. 56 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Че ние през деветдесетте, когато се изнасяхме масово, на туризъм ли ходехме? Музеи ли да гледаме? Музеите дойдоха после, като си стъпихме на краката. Отивахме да работим! И законите бяха абсолютно рестриктивни, до там, че котката се захапва за опашката - за разрешение за работа ти трябва разрешение за пребиваване, а за него пък трябва да удостовериш, че имаш работа. Питай двата М българи, дето се изнесоха, всеки ще ти разкаже за какви ли не одисеи. Нещата се уталожиха доста по-късно. Но бързо забравихме откъде сме тръгнали. А това е лошо! До коментар [#41] от "labby":
    —цитат от коментар 53 на султана глаушева


    Трудно ми е да ви следя мисълта. Каква е тезата която защитавате? какво трябва да се направи за да се избегнат подобни трагедии според вас?

  57. 57 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Добре, че не сме набъркани в кашата, поне за сега.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  58. 58 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    До коментар [#48] от "Иво":

    Нямам подобен спомен, но ми стана интересно: как точно си въобразяваш, че ще го направиш, с демонстрираните тук култура и интелект? Хайде, чакам, разобличи ме!

  59. 59 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#48] от "Иво":Нямам подобен спомен, но ми стана интересно: как точно си въобразяваш, че ще го направиш, с демонстрираните тук култура и интелект? Хайде, чакам, разобличи ме!
    —цитат от коментар 58 на gr52


    С удоволствие ще те разоблича отново, но за да направя това трябва първо да отговориш на въпроса си в коментар [#16], а именно, цитирам те: "И още един въпрос: кога ДЕЙСТВИТЕЛНО свършва една война и кой спечели тази във Виетнам?"

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  60. 60 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#56] от "labby":
    Защо питаш мен? Аз не управлявам държава, за да мога да взимам решения. Това, което казвам е, че истерията, която разиграват с футболните запалянковци, обвинявайки ги в расизъм, е лицемерна и фарисейска, защото те го практикуват в много по-брутална форма. Ти казваш, че обстоятелствата го налагат - тогава да не си слагат подписа под конвенции като хелзинкската, където на всяко човешко същество е гарантирана свобода на избор къде да живее. “Всеки има право да живее навсякъде по света”(по памет). И да не всигат толкова лицемерна пара за расизъм, и то към чернокожи милионери, а да си затварят очите пред един чисто расистки акт, какъвто са визовите ограничения - цветът на паспорта е нещо, което не се различава от цвета на кожата - не е нито твоя заслуга, нито твой грях, че заради него да получаваш облаги или ограничения. Това е, нито повече, нито по-малко! Просто мразя лицемерие...

    Мърфи е оптимист!
  61. 61 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    До коментар [#7] от "tacheaux":

    Не вини подведените от добре платени руски агенти хора. Но за виетнамците си прав. А и не са само те. Говорих с няколко алжирци, хора на моята възраст. И всички те съжаляват за подкрепата си за национализма навремето. И свободата, която ДеГол им даде. Казаха ми (е, с много малки изключения!) - сега щяхне да бъдем в ЕС...

  62. 62 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#55] от "DDR":
    Не е чувство за хумор. Моя позиция е. Не си длъжен нито да я приемаш, нито да я харесваш. Когато принадлежността ти към една нация е достатъчна, за да ти ограничава свободата на придвижване, ако това не е расизъм, здраве му кажи! А ти се смей колкото си искаш, няма лошо.

    Мърфи е оптимист!
  63. 63 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#61] от "charlesdegaulle":

    Интересна работа, аз това лято бях в Тунис и с разговарях с няколко местни хора точно по тази тема. Никой не съжали, че едно време техните патриоти (Хабиб Бургиба например) са водили борба за национална независимост и държавност. Виетнамски приятели също имам и те всички споделят, че са щастливи да живеят в своя собствена и независима държава. За някои хора свободата и независимостта на родината им са по-важни от парите.

    Апропо, не Де Гол е дал свобода на алжирците, тунизийците и виетнамците, те сами извоюват тази своя свобода, държавност и независимост с много усилия и саможертва като побеждават във войните за независимост френските окупатори, империалисти и колониалисти.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  64. 64 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#63] от "Иво":

    В Алжир ДеГол вообще не се намеси... Верно имаше блокада, но това беше просто за да измъкне хората си от там. Не знам колко си годишен и дали помниш тези времена. Но французите в Алжир, а и доста от богатите алжирци се изнесоха за 24 часа на френските кораби. Няколко мои познати, основно лекари, бяха там на работа веднага след събитията. И бяха настанени точно в празните им къщи. Казваха ми, че дори масата след вечерята не е била вдигната, взели са със себе си само това, дето може да се носи в ръце. Представям си за тях какъв ужас е бил.
    А след това Алжир просто колабира икономически. И почти съсипа италианската макаронена индустрия. Защото произвеждаше твърда зимна хлебна пшеница. Която изчезна за десетилетие. Произвеждана от френските колониалисти там. Апропо, колон на френски май значи селскостопанска ферма... Та когато правиш революция и отнемаш собственост, трябва да знаеш добре точно какво правиш. Нали? ДеГол беше готов да им даде доста широка независимост, само и само да не пипат аграрния сектор. Която те отказаха. А и те самите не можеха да направят много, без "братската " помощ на СССР. И България... Просто ги снабдихме с оръжие и то даром. Същото стана и във Виетнам. Е, Тунис беше малко по-друга манджа.

  65. 65 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 935 Неутрално

    За колко време един мигранти ще изкара 50 хиляди в Англия?Ако приемем, че работи нископлатена работа и не върши престъпления.
    —цитат от коментар 6 на Пипера е много лют


    Мъж няма как да ги изкара(от тия в статията).А пък на жена няма да и ги оставят.

  66. 66 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4026 Любопитно

    До коментар [#64] от "charlesdegaulle":

    На 35 съм, но не мисля, че това има значение. Фактът е, че французите бяха победени както в Алжир, така и във Виетнам. Факт е, че алжирци и виетнамци се бориха за своята свобода, независимост и държавност и я постигнаха.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  67. 67 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#55] от "DDR":
    Дип, че съм добро момиче и обичам да разсмивам хората, а не да ги ядосвам. Ето ти да се посмееш:

    “Das Verbot der Diskriminierung aus Gründen der Staatsangehörigkeit im Personenfreizügigkeitsabkommen“

    Каква е връзката между гражданство (или цвета на паспорта, образно казано) и визови ограничения е ясна, нали? Също и между дискриминация и расизъм. Приятен смях😊

    Мърфи е оптимист!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK