Заради мръсния въздух Варшава ограничава движението на коли и отоплението с въглища

Заради мръсния въздух Варшава ограничава движението на коли и отоплението с въглища

© Associated Press



Властите във Варшава представиха вчера план за допълнително ограничаване на движението на автомобили в централната част на града, отоплението с въглища на частни домове и разширяване на зелените райони в рамките на усилията да се подобри качеството на въздуха, предаде "Асошиейтед прес".


Най-вече през есента и през зимата, когато въздухът е влажен и хората използват въглища за отопление, полската столица често пъти потъва в смог. Проблемът е още по-голям в Южна Полша, в Краков и промишлената и въгледобивна Шльонска област, където също се предприемат мерки срещу замърсяването.


Кметът на Варшава Рафал Тшасковски заяви, че таксите за паркиране и глобите в центъра ще бъдат увеличени значително, а ще бъдат изградени повече буферни паркинги, за да се насърчат шофьорите да ползват метрото, автобусите и трамваите. В дългосрочен план се планира пълна забрана за автомобили в туристическите зони в Стария град, където ще бъде разрешено движението само на автобуси без въглеродни емисии.




Градът освен това субсидира семействата и малкия бизнес с до 200 хил. злоти (около 47 хил. евро), когато сменят силно замърсяващото отопление на въглища с безвъглищно отопление.


Тшасковски обеща да се изградят повече зелени райони и повече станции за контрол на качеството на въздуха в града. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Платон  Дермоедов
    Платон Дермоедов
    Рейтинг: 1396 Разстроено

    Всичко ограничава Варшава,даже и влизането на мигранти ограничи!
    А ние тука си дишаме на воля!

    Всичко Дефи кьорфишек,плачеш за брутален тек!Група либерални роми,да те лашкат в парк на пейка,ти покрита с хематоми да завиеш кат линейка! BACHO LUD
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Това, което вчера беше в София, днес е в Полша - Варшава, Краков https://waqi.info/ #/c/50.703/17.573/7z

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Сега ще се появят дизел-юнаците да обяснят как ДВГ са по-екологични от електрическите и колко тъпи са поляците, германците, датчаните, холандците, французите, шведите и т.н...

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    До коментар [#1] от "Платон Мусаибе":

    Кога е днес Брекзита? В колко часа е, да не го изпуснем?

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3465 Неутрално

    Ако подобна мярка се въведе в София, улиците ще бъдат заляти от стотици хиляди мъже в анцузи, които скандират:

    Кола акбар,
    Нафта акбар,
    Народът иска да паркира
    Върху градинка или тротоар!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    Сутринта гледах интервю с човек от платформата еърбългария и той каза , че през изминалите два дни в цяла Западна България въздуха е бил замърсен, от София до Чипровци и голяма част за това е заради пожарите последните дни.
    Днес пък всичко било зелено от София до Чипровци, заради вятъра и дъжда

  7. 7 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Всичко ограничава Варшава,даже и влизането на мигранти ограничи!А ние тука си дишаме на воля!
    —цитат от коментар 1 на Платон Мусаибе


    Е това е основната разлика между България и Полша. Тук, вие комундетата си дишате спокойно. България е на опашка в ЕС, а Полша е в подем.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10480 Любопитно

    Човекът мисли за здравето на хората си...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#5] от "cinik":

    В демократичните държави тези въпроси се решават с избори - нека някои го издигне като ключово обещание в платформата си и да видим какво искат хората. И само между другото, аз съм твърдо ЗА. А ако предложи зелена зона в цяло София и повишаване на данъка за таралясниците, обещавам да събирам подписи за него в Красно Село.

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1911 Неутрално

    Синофилите хубаво да разгледат Китай в линка, който съм дал. Това, което вчера дишахме в София в Китай е НЕПРЕКЪСНАТО.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    А варшавяни също ли искат да си сменят ГРАДОНАЛЧАЛНИКА , който да "диша " вместо тях мръсния въздух или просто да мине на ФОТОСИНТЕЗА ????Мая Ма научи ли вече ???

  12. 12 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2209 Весело

    Ех,да бе взела и Фандъчка да субсидира циганите с по 90 хиляди лева да не горят дрехи, мебели и гуми! Всички гласове на софиянци щеше да обере!

  13. 13 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Сега ще се появят дизел-юнаците да обяснят как ДВГ са по-екологични от електрическите и колко тъпи са поляците, германците, датчаните, холандците, французите, шведите и т.н...
    —цитат от коментар 3 на redguy


    Мани ги дизел-юнаците.

    ТИ за тебе си изясни, дали ще стане по-добре, ако се емнем да произвеждаме енергия при Ковачки и да задвижваме с нея транспорта ще сме шес и какво ще е дереджето.

    Отваряй - чети!

  14. 14 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Иначе ей ги Зелените Технологии - идват!

    "В англоезичните страни терминът “Refuse Derived Fuel” обикновено се отнася само за преработените фракции с висока калоричност.

    Термините “вторично гориво” и “алтернативно гориво” по-често се използват за горива, базирани на промишлени отпадъци като гуми и разтворители...
    .. Обработката на биоразградими отпадъци чрез различни технологии за механично-биологично третиране спомага за намаляването на количеството парникови газове, отделяни в атмосферата, и влиянието им върху глобалното затопляне.
    RDF гориво може да се използва за производство на електроенергия и топлина в различни видове съоръжения, базирани на разнообразни методи и технологии. То може да се използва и успоредно с традиционните горива в топло- и електроцентралите.

    В Европа RDF горивото намира широко приложение в циментовата промишленост, в която са налице строги стандарти, определени от Директивата за изгаряне на отпадъци"
    --------------------------------
    "Съвместното изгаряне на отпадъчна биомаса в централите на въглища се очаква значително да се увеличи след прилагането на новите изисквания на Европейския съюз по отношение на възобновяемата енергия, които ще допринесат за адекватното регулиране на задълженията на индустриалните потребители, свързани с възобновяемите източници."
    -----------------------------


    Така ще е в Европа!
    Така ще е и в България!

    Ковачки , поляците, германците , датчаните глупави ли са?
    Не са глупави!

    В София е поето по този еко-път!

  15. 15 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Сега ще се появят дизел-юнаците да обяснят как ДВГ са по-екологични от електрическите и колко тъпи са поляците, германците, датчаните, холандците, французите, шведите и т.н...
    —цитат от коментар 3 на redguy


    Ковачки ,холандците, датчаните - не са тъпи.

    Те ще произвеждат енергия безспир - ние ще я вземаме , ще я слагаме в батерийки и ще се движим насам-натам!
    Такова ще е бъдещето!

  16. 16 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2263 Неутрално

    До коментар [#8] от "penetrating":

    Като мисли за здравето им да пусне "вятър и дъжд" вместо да им спира линейките и доставките на стоки от първа необходимост. Дали ще е екотакса "пръдлив пешеходец" или "мощен екологичен дизел", си е все обирджийство.

  17. 17 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Чудя се за София , ако се ограничи достъпа до идеалния център , и колите почнат да висят в задръствания по периферните булеварди , дали ще има ефект върху чистотата на въздуха в целия град !? И ако се спре отоплението с въглища , гуми , стари дрехи и т.н. в рамките на града , а в селата около града се отопляват със същите замърсяващи горива , то ще има ли ефект , като имаме в предвид географското разположение на столицата !?

  18. 18 Профил на Бойчо Огнянов
    Бойчо Огнянов
    Рейтинг: 2679 Весело

    До коментар [#7] от "gianni":

    "Е това е основната разлика между България и Полша. Тук, вие комундетата си дишате спокойно. България е на опашка в ЕС, а Полша е в подем."

    Тъкмо е в подем, да спира въглищата и да са топли с шистов газ, преобладаващ с "демократични молекули"...

    Нали си изграждат терминали, за "евтин" газ? 😏

    (не се чете)
  19. 19 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Ние тук нямаме такива проблеми, питайте нено.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    До коментар [#12] от "Patsis":


    Ех,да бе взела и Фандъчка да субсидира циганите с по 90 хиляди лева да не горят дрехи, мебели и гуми! Всички гласове на софиянци щеше да обере!
    —цитат от коментар 12 на Patsis


    За Фандъкова не знам дали "би субсидирала" с 90 000 лв ( макар че няма да ги плаща от заплатата си, а ще са пак от нашите пари), но в текста се казва, че това се отнася за "семействата и малкия бизнес" и субсидията е "до" а не "в размер" на 200 000 злоти.
    Това наистина е едно от възможните решения, но за да се замени използването на твърдо гориво за отопление, особено от семействата трябва първо да има заместител, примерно да се прекарат тръби и се газифцира ( инвестиция №1), послед да се заменят печките с газови уреди + радиатори за отопление ( инвестиция №2) и трето, да се постигне съгкасие за това или се наложи с някакви глоби.
    Как ще се извърши такова нещо в циганските гета, където всичко е незаконно, не си плащат тока и водата, а ще започнат да си купуват газ...доста сложен въпрос.
    За колите да не говорим, не избори ще се губят, ами революция ще стане, ако някой тръгне да ограничава движението. Спомнете си само с въвеждането на зоните, как веднага започнаха протестите.
    Иначе казано иска се политическа воля от уравляващите, каквото точно сегашните очевидно нямат, но и съгласие между нас, гражданите, което също далеч не е на лице.

  21. 21 Профил на nsa17624486
    nsa17624486
    Рейтинг: 4157 Неутрално

    Карайки из София, а и в другите градове, често се срещат движещи се пушещи "печки"! Дано след изборите централната власт да вземе сериозни мерки!

  22. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10480 Весело

    До коментар [#16] от "wanderer":

    Таксите са "въздуха" на администратора :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  23. 23 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    Фандъкова не може да се справи с колите, които имат някакъв проблем и пушат, като комин на тец.
    Да вземе да ги глобява поне.

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  24. 24 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Хайде и в София да се забрани всяко говедо да се движи с кола.

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#20] от "tsvetko_51":

    Не съм чул нито ДБ нито СС да обещават ограничения за таралясниците, от Мая пък съвсем.

  26. 26 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#12] от "Patsis":
    да се прекарат тръби и се газифцира ( инвестиция №1), послед да се заменят печките с газови уреди + радиатори за отопление ( инвестиция №2) и трето, да се постигне съгкасие за това или се наложи с някакви глоби.
    —цитат от коментар 20 на tsvetko_51


    Да - ама не!

    Съвсем друга е Зелената Политика в ЕС!
    Къв газ - за него се плащат Въглеродни квоти!

    ------------------------
    “Топлофикация София е в процес на изграждане на нова инсталация за оползотворяване на модифицирано твърдо гориво (RDF - Refuse Derived Fuel), съобщиха от дружеството. Така в летните месеци топлата вода в центъра на София ще бъде обезпечена изцяло от новото съоръжение
    . „По този начин компанията ще намали консумацията на природен газ с до 11%“

    ---------------------------
    Цели:
    С инсталацията за производство на топлинна енергия от РДФ постигаме следните резултати:

    Намаляваме под 10% отпадъците, които депонираме.
    Намаляваме емисиите въглеродни оксиди с 87,2 т/г (7%).
    Произвеждаме 58 MW топлинна енергия за 40 000 домакинства.
    Произвеждаме 20 MW електро енергия за 30 000 домакинства.
    Осигуряваме максимално високи екологични стандарти и най-висока степен на сигурност
    Стари производствени мощности на ТЕЦ София няма да работят на пълен капацитет и ги заменяме с ново поколение мощност.
    Спестяваме 17 млн. лв. на година от такса за депониране
    Спестяваме 65 млн. куб. м природен газ, който заместваме с РДФ-гориво
    Спестяваме между 15 и 18 млн. евро от природния газ, който заместваме с РДФ-гориво.
    Спестяваме 5 млн. лв., които в момента плащаме на циментовите заводи за оползотворяване на РДФ от завода за отпадъци.“
    ------------------------

    Така е тука - твърдо гориво - изцяло нисковъглеродно!
    Спасяваме климата!

    Зелени политики!
    Намаляваме - а не увеличаваме природния газ - нека ги е яд Мурзилите!

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    България е на опашка в ЕС, а Полша е в подем.
    —цитат от коментар 7 на gianni


    Полша е в подем!
    Ето

    https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/sviat/2018/10/08/3322400_vupreki_problemite_s_emisiite_polsha_stroi_ogromen_tec/

    “Полската държавна компания Energa няма да се откаже от инвестицията от 6 млрд. злоти (1.6 млрд. долара) в нова топлоелектрическа централа в Остроленка, съобщава Bloomberg.“

    А ние слушаме Сульо и Пульо!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK