Меркел не дочакала реда си за получаване на поръчания от нея "Трабант"

Ангела Меркел

© Reuters

Ангела Меркел



Германският канцлер Ангела Меркел, обяви вчера, че не е дочакала реда си за получаване на кола, защото Берлинската стена паднала, преди нейният "Трабант" да бъде произведен от завода в град Цвикау, предаде ДПА.


"В ГДР моята поръчка за "Трабант" не можа да бъде изпълнена", каза канцлерът пред работници в завод в същия град, който сега произвежда автомобили "Фолксваген".


Цвикау в провинция Саксония е имал по времето на ГДР дългогодишни традиции в автомобилостроенето. Там са се произвеждали култовите източногермански автомобили, наричани "Траби" от почитателите им.


В ГДР "Трабантът" бе много популярен, но заради плановата икономика хората често трябваше да чакат до 15 години, преди да си купят кола, отбелязва ДПА. /БТА

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    Тея лакърдии да ги разтяга на Ишиаса. Партиен секретар не се возеше на Трабант..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 1855 Неутрално

    В София съм виждал Трабант зашит с тел. Нещо мукавата се беше сцепила и собственикът взел една по-дебела тел и направил шев на картона.

  3. 3 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1534 Весело

    Слоганът беше: "Картонени коли за железни мъже..."

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  4. 4 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Интересно, у нас за Трабант не се чакаше. Поне по времето, когато ние бяхме решили да се автомобилизираме.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  5. 5 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1292 Весело

    В София съм виждал Трабант зашит с тел. Нещо мукавата се беше сцепила и собственикът взел една по-дебела тел и направил шев на картона.
    —цитат от коментар 2 на anonim440


    Аз пък по време на прехода се возих един път на такси Трабант. Шофьорката беше махнала предната дясна седалка и направо сядаш отзад и опъваш краката като в лимузина..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Калниците на някои от новите модели леки автомобили също са произведени материали, които са вкусни на кучетата. Резултатът не е лицеприятен. Но разликата между Трабито и тези автомобили е от небето до земята. Трабито печели само надпреварата за носталгичните спомени по отминалата младост и времето, когато моженето беше повече от имането.

  8. 8 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Имах един познат монтьор, който казваше: Караш кола, поддържаш мотор! ;)

  9. 9 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 704 Неутрално

    До коментар [#4] от "simval":

    И в ГДР не се чакаше , бабата леко послъгва и се оправдава защо не се е возила на Трабант. Август 89-а с очите си гледах Трабант на магазина за 20 000 източни марки, новият Симсон който така и не дойде в България за 6000.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Траби бе от сегмента на народните автомобили, които изиграха много за мобилността на населението (за времето си). Непретенциозни, евтини, прости автомобили, такива като Citroеn 2CV, оригиналното Mini, Volkswagen Beetle (костенурката), Fiat 500...

  12. 12 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    В София съм виждал Трабант зашит с тел. Нещо мукавата се беше сцепила и собственикът взел една по-дебела тел и направил шев на картона.
    —цитат от коментар 2 на anonim440


    Аз съм виждал в едно село Трабант, разпорен от рогата на една крава.

  13. 13 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#4] от "simval": И в ГДР не се чакаше , бабата леко послъгва и се оправдава защо не се е возила на Трабант. Август 89-а с очите си гледах Трабант на магазина за 20 000 източни марки, новият Симсон който така и не дойде в България за 6000.
    —цитат от коментар 9 на kasko


    Ти послъгваш, за всичко се чакаше, и то много. Това, че е бил на витрината, не значи, че се е продавал на минувачите.

  14. 14 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    Траби бе от сегмента на народните автомобили, които изиграха много за мобилността на населението (за времето си). Непретенциозни, евтини, прости автомобили, такива като Citroеn 2CV, оригиналното Mini, Volkswagen Beetle (костенурката), Fiat 500...
    —цитат от коментар 11 на Panda


    Така е. Трабант беше за простолюдието. За елита имаше Варбург.

  15. 15 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    До коментар [#1] от "venci4":
    Абсолютише! То и банкянския бек щеше да помоли Путин да му бронира една ладичка (извинява се в стойка партер , плонжове) и с нея да джитка ма май повече му ареса държавния джип!

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#13] от "galapagas":

    Ти лъжеш! За Трабант,(Полски)Фиат,Шкода и Москвич се чакаше само по няколко МЕСЕЦА. А ако имаше на склад и толкова не се чакаше.

  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4402 Неутрално

    До коментар [#11] от "Panda":

    "Непретенциозни, евтини, прости автомобили, такива като Citroеn 2CV, оригиналното Mini, Volkswagen Beetle (костенурката), Fiat 500..."

    Доста лекомислено е всяко сравнение на Трабант с изброените по-горе автомобили! Посочете колко бройки са произведени от тях и от Трабант!

  18. 18 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4402 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    "А ако имаше на склад и толкова не се чакаше."

    Но "на склад" имаше само за "наши хора"! Чакаше се за всичко! Дори и за маслини!

  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Обаче вижте колко нагло лъже Меркел! (Съвсем като Борисов! Не знам кой от кого се е учил!) Тя не твърди директно че се е чакало за Трабант,а че разрушаването на Берлинската стена и попречило да се дореди за колата.

  20. 20 Профил на elanafh
    elanafh
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Хайде да не си говорим глупости. Аз лично имах вноска за Шкода (тогава 120L) и към 1990 г. бяха минали само 5 години и имах да чакам още... Ако някой не вярва, сигурно мога да намеря и хартията...

  21. 21 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 571 Весело

    Първият ми автомобил... Евтина поддръжка, просто устройство, висока надеждност, нулев комфорт и ограничен пробег преди основен ремонт на около 90000км....

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    До коментар [#4] от "simval": И в ГДР не се чакаше , бабата леко послъгва и се оправдава защо не се е возила на Трабант. Август 89-а с очите си гледах Трабант на магазина за 20 000 източни марки, новият Симсон който така и не дойде в България за 6000.
    —цитат от коментар 9 на kasko


    без ред Тръбичът струваше 30 хил. остмарки. С ред (около 10 год) = 10 хил. остмарки.

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":Хайде да не си говорим глупости. Аз лично имах вноска за Шкода (тогава 120L) и към 1990 г. бяха минали само 5 години и имах да чакам още... Ако някой не вярва, сигурно мога да намеря и хартията...
    —цитат от коментар 20 на elanafh



    До коментар [#20] от "elanafh":

    Възможно е. Вероятно някой ви е прередил. Тогава всичко ставаше с връзки. Лъже е че бяхме равни. Някои се записваха нарочно по няколко пъти за автомобил. И после ги препродаваха...

  24. 24 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Доста лекомислено е всяко сравнение на Трабант с изброените по-горе автомобили! Посочете колко бройки са произведени от тях и от Трабант!
    —цитат от коментар 17 на vassilun

    Trabant - 3,7 милиона
    Citroen 2CV - 3,9 милиона
    Fiat 500 - 3,9 милиона

  25. 25 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Страшният проблем беше с намирането на резервни части за автомобилите. Включително и за Трабант-а. Страшен проблем...

  26. 26 Профил на Димитър Димов
    Димитър Димов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Ние за москвич чакахма 3 години и няколко месеца

    Димитър Димов
  27. 27 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":
    Единствената кола за която не се чакаше беше полско фиатче 5500лв., но искаха 2500 кеш, останалото на изплащане за 5 години. Това се случи 1985г когато станаха събитията в Полша и на власт дойде оная отрепка ярозелски.

  28. 28 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Веднага ще и подаря един, да го пали и да ходи на майната си !!!

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2354 Неутрално



    Чакането за кола можеше да се удължи, ако искаш определе цвят.

  30. 30 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#26] от "Димитър Димов":


    До коментар [#27] от "telqk":

    Вижте коментар №23

  31. 31 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Траби бе от сегмента на народните автомобили, които изиграха много за мобилността на населението (за времето си). Непретенциозни, евтини, прости автомобили, такива като Citroеn 2CV, оригиналното Mini, Volkswagen Beetle (костенурката), Fiat 500...
    —цитат от коментар 11 на Panda


    Аз имах през деветдесетте оригинално Мини. Да го сравняваш с Трабант е да сравняваш самолет с хвърчило..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  32. 32 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1196 Любопитно

    До коментар [#16] от "deaf":Ние за москвич чакахма 3 години и няколко месеца
    —цитат от коментар 26 на Димитър Димов


    "Москвич" произведен в Ловеч?

  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#32] от "plamen_b":

    Дизайнът на Москвич-408 е на гениалният Пининфарина. И на Полонез също.

  34. 34 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Тая баба дали има шоф. книжка въобще

  35. 35 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Ако беше взела трабанта, да беше катастрофирала и да ни лиши от себе си... сега щяхме да живеем в една по-добра и по-мирна Европа! Ехееее размечтах се много! Но не спирам да пожелавам да лиши света от себе си!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  36. 36 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 382 Неутрално

    оригинално Мини. Да го сравняваш с Трабант е да сравняваш самолет с хвърчило..
    —цитат от коментар 31 на venci4

    Аз не сравнявам автомобили.
    Сравних значението на тези 2 модела.

  37. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    До коментар [#32] от "plamen_b":


    До коментар [#31] от "venci4":

    Ето и линк със соц. колите с италиански дизайн на Пининфарина:

    https://www.vansello.blog.hu/2019/06/30/kgst_autok_olasz_fomatervvel

  38. 38 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4054 Весело

    До коментар [#1] от "venci4":

    Меркел кога е била партиен секретар?! Нейната политическа кариера стартира с промените през 1989, а от статията става ясно, че е трябвало да го получи след това. Оказва се, че е прескочила няколко еволюционни стъпала, Трабант - Вартбург - Волга - Чайка, и е скочила директно в Мерцедес като млада депутатка от източните провинции.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  39. 39 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2911 Неутрално

    Трабантът, покрай всичките си достойнства, беше и много еко-френдли.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5472 Весело

    Не са и доставили Трабанта и сега Фолксваген страда :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5472 Весело

    До коментар [#40] от "penetrating":

    Впрочем аз моя си го купих без ред :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Интересно, у нас за Трабант не се чакаше. Поне по времето, когато ние бяхме решили да се автомобилизираме.
    —цитат от коментар 4 на simval


    Чакаше се. Ама румънците ги поразкостваха, когато минават през тяхна територия, та имаше "с транспортен дефект", демек липсващи части, които можеше да се купят веднага и ти до си направиш окомплектовката.

  43. 43 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Весело

    Имах един познат монтьор, който казваше: Караш кола, поддържаш мотор! ;)
    —цитат от коментар 8 на batzdravo


    Аз имам един, майстор на Трабант и Вартбург в сервиза, който казва: "Германска машина! От 64-та година го карам, не е мръднал!" Преди 2 години го видях за последно, продължаваше да го разправя и си караше същия Трабант.

  44. 44 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    До коментар [#38] от "vesolr":
    "Меркел кога е била партиен секретар?! "

    Не е била партиен секретар , но е била платен комсомолски секретар. Такива ставаха най-верните кадри на партията, които ги подготвяха за партийна кариера. Меркел е признавала , че когато при падането на берлинската стена хиляди германци ентусиазирано са я къртили с чук и длето, тя си е стояла в къщи. Никак не е била въодушевена от тези събития.

  45. 45 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3183 Неутрално

    [quote#28:"valtoro"]Веднага ще и подаря един, да го пали и да ходи на майната си !!![/quot

    Подари го на мен!
    Тя вече го е получила нейния.
    Релето му как е, че много съм страдал от релета! После излезе с електронно запалване, но такъв не съм карал.
    Това е кола за риба – пролет и есен, защото "климатикът" е с характер 🤣!
    Носталгията е към младостта, не точно към колата.

  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    " Там са се произвеждали култовите източногермански автомобили, наричани "Траби" от почитателите им.
    В ГДР "Трабантът" бе много популярен, но заради плановата икономика хората често трябваше да чакат до 15 години, преди да си купят кола, отбелязва ДПА"

    Цинично е да се твърди , че колите Трабант били "популярни" и имали "почитатели" при положение , че е било забранено и не е имало възможност обикновените германци отвъд желязната завеса да си купят западни автомобили, а за Трабант и съветски коли е трябвало да чакат с години.

  47. 47 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    Поне са имали пари за нова кола!Сега нова кола и то в България , не са много хората, които могат да си го позволят!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  48. 48 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1390 Любопитно

    До коментар [#4] от "simval":

    Не знам за кое време говориш, но по бай тошово не само се чакаше, но и най-дълго! Защото беше най-евтината кола. Цената всъщност беше "предпазна", достатъчно висока, целта беше да не се купи... Чакаше се поне 8 години с вноска 1500 лева, без лихва по тях. А заплатата на един служител с висше образование започваше от 120 лв!

  49. 49 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#47] от "Тиква загубена":

    Бе то проблемът е, че няма хич хора, които могат да си позволят да произвеждат Трабант, иначе всеки щеше да може да си го купи, 6400 лева е нов, ма нема производител, който да вярва, че ще го продава. И са прави, да ти кажа, твойта една бройка не може да оправдае инвестицията.

  50. 50 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4054 Любопитно

    До коментар [#44] от "tacheaux":

    Какво значи “платен”?
    Доколкото съм чел биографията и тя се е занимавала с научна дейност.
    По онова време всички бяха “комсомолци”, тя да не е била лидер от национален мащаб като нашия “бизнесмен” Ники Банев?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  51. 51 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките!
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#44] от "tacheaux": Какво значи “платен”?Доколкото съм чел биографията и тя се е занимавала с научна дейност.По онова време всички бяха “комсомолци”, тя да не е била лидер от национален мащаб като нашия “бизнесмен” Ники Банев?
    —цитат от коментар 50 на vesolr


    Значи, че е била върл комунист. А за комунист като за мъртвец, или добро или нищо, за бабичката НИЩО!

    "Единственото хубаво нещо, което идва от изток, е слънцето." - финландска поговорка.
  52. 52 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    До коментар [#50] от "vesolr":
    "Какво значи “платен”?

    Във всички държавни учреждения имаше назначени партиен секретар , комсомолски секретар и профпредседател. Те не се занимаваха с нищо друго , освен с партийна , комсомолска и профсъюзна работа. Това бяха синекурни длъжности за партийните другари, с високи заплати и никаква отговорност.

  53. 53 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4054 Неутрално

    До коментар [#51] от "Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)":

    Едва ли. Костов да не би да е бил убеден комунист и затова да е кандидатствал за член на БКП? Не, просто по онези времена напредването в кариерата зависеше до голяма степен и от правилната политическа принадлежност. За щастие дойде 10 ноември и това безумие бе прекратено... но успешно бе въздодено възродено от партиите отрочета на БКП. Само че сега не му викат Комсомол ами младежко ДПС, младежка организация на ГЕРБ и т.н.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  54. 54 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4054 Неутрално

    До коментар [#52] от "tacheaux":

    Точно пък за Меркел не съм чел да е била платен комсомолски секретар занимаващ се с партийна дейност. Бил е член на немския Комсомол, на “доброволни” начала, а заплатата и е от научна дейност. Все пак е писала дисертация и е преподавала. Напомня кариерата на Костов - млад учен, който успешно се преквалифицира в политик. Все пак в Германия имаше истинска далеч по-сериозна лустрация и ако е била партийна активистка, нямаше да бъде допусната в обединена Германия да управлява.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  55. 55 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 360 Весело

    До коментар [#24] от "Panda":
    Количества произведени за затворен пазар, не показават реално търсене, ако беше обратното, заводът нямаше да мине на Фолксваген!

  56. 56 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 360 Весело

    До коментар [#33] от "deaf":
    Изпълнението, обаче.....

  57. 57 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    В двигателя на Трабанта нямаше бензинова , маслена и водна помпа, а това са движещи се механизми и първи се повреждат. Липсваше и делко, защото имаше по бобина за всеки цилиндър. Дебелите кабели бяха алуминиеви и в описанието надлежно бе обяснено, че след 10 тата година алуминият е по-добър проводник от медта.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  58. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7378 Неутрално

    Това беше скъпият ,така скъпият на сърцето на някои, комунизъм.

  59. 59 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1039 Неутрално

    До коментар [#13] от "galapagas":Ти лъжеш! За Трабант,(Полски)Фиат,Шкода и Москвич се чакаше само по няколко МЕСЕЦА. А ако имаше на склад и толкова не се чакаше.
    —цитат от коментар 16 на deaf


    Или си Галева/Нинова и лъжеш като комунист, или си роден след 1990. Първо каза, че не се чакало, сега, че се чакало няколко месеца. Аз съм внесъл на държавата през 1980 сумата от 1500 лева за Москвич и не го дочаках. Инфлацията на Луканов ги изяде и накрая получих едно голямо нищо от комунягите. Чакаше се с години за абсолютно всички видове коли, както и за голяма част от домакинската техника, освен ако човек не извадеше връзки и да бутне нещо на магазинерката или склададжията. Чакал съм 6 месеца за ел. печка Ряховец и 1 година за пералня Перла-05. За телевизор Велико Търново 14 инча чаках една година и после го взех от познат в завода в Търново. Хладилник и акумулираща печка взех с рушвет от склададжията-съученик.

  60. 60 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#57] от "Корки":
    На времето гледам един комшия извадил двигателя на Трабанта, а се стъмва. Та го питам, какво точно сега си решил да правиш?А той вика, "А , ще си го занеса горе в апартамента да го попрявя ...".

  61. 61 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3521 Любопитно

    "Меркел не дочакала реда си за получаване на поръчания от нея "Трабант"


    До 15 години чакане за едно Траби в ГДР-то.................даже в България се чакаше по-малко за една "Лада"..............?!

  62. 62 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1545 Весело

    И мойте 5 копейки по темата:

    БиФшата ми си беше 'аресала един цвят на нейната поръчана кола (Форд Сиера, 1800 сс, фул аутоматик+поуер стиринг+бреакс) -ИМПЕРИАЛ РЕД, ама "сребрист". И чакаше ДВА МЕСЕЦА да и го доставя. Ей тамо през....1979-1980.

    А аз завалията карах пикапче Субаро Леоне 1600 сс, ама със пристроена "къщичка" отзад, две скамейки за общо още6 пътника. Е, служебна кола, вършеше ми работата, малка кола лесна за паркиране. И ДЗВЕР насветофара-БИЕХ разни теШкари с баварци/мрджани/'мирикански коли.

    Не беше престижна кола, но след развода се кефех по светофарите к'о седи до мен (млада сочна мацка) и к'о седи до другите шофьори на мерджаците/баварците/'мириканските талиги-стари чанти/благоверните им съпруги от преди 20++г.

    Тук да спомена за първата ми "служебна" кола, ей тамо през...1971 май. 5 годишна Бюик спейшъл, поуер стиринг+поуерр брейкс. Още като студент бачках тех'надзоор заедин ново'риш, който беше И авто'джамбас. Та Бюика беше непродаваем, та ми го даде да се движа между Технион'Хайфа и Йокнеам.

    Кола ПИЧЕЛОВКА!!! Първия месец бях цялия в синьо отпред , щото не знаех че натисна ли спирачката колата КОВЕ!!! И се кьосках ц в стъклото/кормилото . Нопък беше кеф с един пръст да въртякормилото..

    С този авто'джамбаз опознах куп коли-от 'мирикански (обширни)тапрез2-3 модел ФВ, и Субару (от мини/джусти, дето е клатеше ако я задминаваха камиони, та до Леоне)

    Нещо лично относно Трабанта: След прехода като бях в Българуя наемах коли от рент'а'кар-разни фиати, опели и др (ПРИНЦИПНО не наемах Мерджаци щото ме наплашиха че ги крадяли насилие). Та един приятел ми предложи неговия ТРАБАНТ.

    БЯХ ОЧАРОВАН! Пали безотказно при минусови температури, вътре обширен (подабеше плосък освен ръчката зА скорости) ИДЕАЛНА кола за градко шофиране до 10-15мин (седалките бяха кофти)

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  63. 63 Профил на Manol Nedyalkov
    Manol Nedyalkov
    Рейтинг: 260 Весело




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK