Джонсън поиска от Тръмп да отмени митата върху шотландското уиски

Борис Джонсън

© Reuters

Борис Джонсън



Британският премиер Борис Джонсън призова в телефонен разговор президента на САЩ Доналд Тръмп да отмени митата върху шотландското уиски и други стоки, предаде "Ройтерс".


Джонсън призова Тръмп и да не налага мита за коли, каза говорител на "Даунинг стрийт" 10.


"Двамата лидери отново потвърдиха ангажимента си към засилване на специалните отношения чрез солидно двустранно споразумение за свободна търговия, след като Обединеното кралство напусне ЕС", се казва в комюнике на Белия дом във връзка с телефонния разговор.




Миналия месец САЩ наложиха 25-процентни мита върху вноса на скоч и други европейски продукти като ответна мярка на европейските субсидии в самолетостроенето.


Правителството на Тръмп заплаши да наложи мита и върху вноса на европейски автомобили и авточасти. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3884 Неутрално

    Всичко Мара втасала, та до уискито опряла.
    Боре Джонсън вече е дотолкова затънал в собствената
    си лъжа и некомпетентност, че вече се лови
    като удавник за сламка и за най-ексцентрични поводи
    като този за уискито.....

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 3869 Весело

    Дай малко, бе бате...
    Дай и ше ти играем кючек...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Браво, а и тръмп ще се съгласи

  4. 4 Профил на Джони  Глупавия
    Джони Глупавия
    Рейтинг: 329 Неутрално

    Това е проблемът, клоуни...

  5. 5 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    като направят един щотландски референдум и ще им решат проблема с митата :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  6. 6 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 205 Любопитно

    Спокойно Боре,след Брекзит бай Дончо ше отмени митата!

    И те вечно ще горят в огъня на своя собствен ад и ще копнеят за смърт и унищожение.Но никога няма да се доберат до смъртта.
  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4235 Любопитно

    И Тръмпи Рекетьора какво е отговорил на своята британска дружка Борката!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Това е проблемът, клоуни...
    —цитат от коментар 4 на Джони Глупавия



    ++++++
    Изпревари ме .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  9. 9 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3966 Весело

    Тия двамата няма какво да ги мислим - ще се разберат, от една порода са ! Даже и не на по чаша уиски.....

  10. 10 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1074 Весело

    "Миналия месец САЩ наложиха 25-процентни мита върху вноса на скоч и други европейски продукти като ответна мярка на европейските субсидии в самолетостроенето."
    --------------
    Ъхъ. Темата за субсидиите е дълга. Но не може да бъде повод за санкции. Боинг също има държавна подкрепа. Дори на ниво лицензиране. Разликата е тънка. Еърбъсите не са летящи ковчези.

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6388 Неутрално

    Тръмп си направи оглушки :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Битката на перуките, да викнат и Михайлов, вече бил свободен.

  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    "Джонсън призова Тръмп и да не налага мита за коли, каза говорител на "Даунинг стрийт" 10."

    ++++++

    Което означава, че във Великобритания се произвеждат автомобили за износ към САЩ, както и чарколяци, които се вграждат в ЕС-автомобили, отиващи за САЩ.

  14. 14 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    Дано и ЕС не обложи скоча след Брекзита- ползвам го ("умерено и с чувство за отговорност" ;-))), и не съм единствен.

  15. 15 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1537 Любопитно

    До коментар [#13] от "Нинов":

    Сигнал че предстоящите санкции върху европейските автомобили са неизбежни?

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  16. 16 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    "Джонсън призова Тръмп и да не налага мита за коли, каза говорител на "Даунинг стрийт" 10."++++++Което означава, че във Великобритания се произвеждат автомобили за износ към САЩ, както и чарколяци, които се вграждат в ЕС-автомобили, отиващи за САЩ.
    —цитат от коментар 13 на Нинов


    Да, това не е тайна. Друг е въпросът как ще се отрази брексит на тези производства. Независимо дали ще има мита. Някои производители вече планират да се изнасят.
    Това не касае само този тип индустрия. Има една група хора, които плямпат за бъдещо англосаксонско обединение, започващо с брексит. Аз съм доста скептичен по въпроса. По вероятно е Тръмп да го нафърфори на Борето (ако успее да се задържи Борко, не е сигурно). С голямо удоволствие ще го стори, знам. Независимо от приликите в манталитета или именно заради тях. :)

  17. 17 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    Джонсън какво го бъзна Тръмбовото мито върху шотландското уиски.
    Едно нещо трябва да е ясно, голяма част от досегашното уискипроизводството не е в британски ръце.
    Вместо да си бърборят с Тръмб, БД да събира пари дължими към ЕС включително и за няколко нововъзникнали шотландски дестилерии финансирани по европейски програми като Kingsbarns и Folkirk.

  18. 18 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    Само не разбрах дали Борето е "поискал", "помолил" или е "изплакал".
    То когато тава дума за двама с очевидни психо-проблеми, няма как да е ясно за какво става дума.

  19. 19 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 382 Любопитно

    Правителството на Тръмп МОЖЕ да заплаши да наложи мита и върху вноса на ИНТЕРДЕВОЧКИ от Украѝна и Русия, но няма да го прави, защото на него и на сънародниците му е омръзнало да ползват "услугите" на дебелите, разплути и безформени американки !!!!

  20. 20 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1074 Весело

    Само не разбрах дали Борето е "поискал", "помолил" или е "изплакал".То когато тава дума за двама с очевидни психо-проблеми, няма как да е ясно за какво става дума.
    —цитат от коментар 18 на tsvetko_51


    Мда. Уместна забележка.
    Според мен Борето си е изплакал душата. След което, Тръмп се е замислил за секунда. И е открехнал шлифера. За да покаже как ще продължат нещата. Борко заплакал...

  21. 21 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Ами за 2018-та износът на уиски от ВК за САЩ е на стойност 1,3 милиарда долара. Нормално е да се разтревожат.

  22. 22 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#16] от "Vili Jambov":

    Всъщност точно това е идеята на Джонсън. Ако Тръмп му "опрости" митата за автомобили и части за тях, а ги наложи за ЕС, производителите може и да не се изнесат от острова.

    Тънки игрички, ясно е, че без САЩ, ЮК ще го закъса здраво след Брекзит. Тръмп доста ги побутна, с какви ли не обещания, а какво ще изпълни след това, предстои да видим.

  23. 23 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#21] от "redguy":

    Мда, САЩ са производител на уиски и предпочитат тоя милиард да си остане там...

    Не ми обяснявайте, че скоча е различен от американското уиски. Знам, ама на Тръмп не му дреме от това, а потребителя може да се превъзпита. Ако не ще - ще плаща мито, което пак влиза във бюджета на САЩ. Т.е. хода на Тръмп си е съвсем логичен.

  24. 24 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4020 Весело

    Американците си имат останало още от "сухия режим" та затова.....

  25. 25 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    "До коментар [#23] от "niakoi_si":

    "Не ми обяснявайте, че скоча е различен от американското уиски."

    Разликата е твърде голяма и на лаици няма как да бъде обяснена с няколко изречения.
    За митата; при реципрочност страдат производителите. Всички производители на глобално известни спиртни напитки разчитат на износ повече от представянето им на вътрешен пазар. При всички случаи печелят канадските и японски производители на уиски. Също така е твърде вероятно да спечелят ирландците от Kilbeggan и Old Bushmills, въпреки, че и тяхното уиски е твърде различно от шотландското, американското и останалите.
    Айде стига толкова обяснения, че ми стават смешни някой коментиращи.

  26. 26 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    До коментар [#25] от "gmbh":

    ако става дума за евтините усиките които сигурно са 90% от общия обем, на никой не му пука за разликата. Особено тези дето пият от хартиена торбичка или си го мешат с кола :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1927 Неутрално



    Индия е най-големият производител и консуматор на уиски в света. Голяма част от производството е домашно.

    Черпил съм индийци с най-добрата българска гроздова ракия (направена от грозгье, а не от пращина) и те се мръщят.
    Аз им викам: "Ей уьо, вас англичаните са ви повредили форевър не само с тоз крикет, ами и с пиячка! Немате ли плодове... сливи, праскови, кайсии да си вàрите рикийка?"
    "Имаме, имаме, ама никой н'ги бере - маймуните ги ядят."

  28. 28 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3734 Весело

    След като БоДжо изпълни обещанието си за Брекзит не по-късно от 31 октомври, нормално е да се заеме с националните приоритети.
    Производството на уиски е стратегически отрасъл за Великобритания - все пак с какво ще давят мъкат наивниците, след като осъзнаят как ги преметнаха Фураж и Борето с обещанията за благоденствие след Брекзита?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  29. 29 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Уискито е стратегически важен износ на Шотландия. Прилича по-скоро на жест към шотландците. Не вярвам оранжевия язовец да се навие.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  30. 30 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#26] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    "Особено тези дето пият от хартиена торбичка или си го мешат с кола :)"

    Точно тези, ще ги нарека поркаджии, отдавна са на водка, текила, мескал и джин.
    Статистиката от 6-7 години сочи спад на евтините за сметка на качество и въпреки това разликата е голяма. В полза на евтините допринася и т.нар. коктейл култура.
    За качеството допринася силното развитие на уиски туристическите обиколки в Шотландия и вече се смятат за едно от важните пера в уиски индустрията. Много дестилерии обновяват и разширяват посетителските си центрове в отговор на повишен интерес към тяхното производство. Безспорно, евтиното винаги ще преобладава.

  31. 31 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#25] от "gmbh":

    Сигурен бях, че някой професор на тема скоч ще ми скочи на въпреки.

    Да наясно съм, че е голяма, както съм наясно, че масовия потребител пие всякаква шльокавица, стига да му е изгодно. Дали ще му пробуташ "червено жони" или "жак" - все му е тая. И това важи с пълна сила и за американския потребител.

    А ценителя, дето мазни със скоч от 200$ бутилката митото няма да го събори. Той и без това една бутилка я пие половин година. Но пък това мито пак ще влезне във бюджета на САЩ. Така, че хода с митата върху уискито е много смислен за САЩ и в ущърб на ЮК. А дали Тръмп ще се съгласи да се откаже от тая добра фискална мярка, зависи какво може да получи от ЮК в замяна.

  32. 32 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#27] от "Нинов":

    Ми то и в БГ е така, де си видял циганин да събира плодове и да вари ракия?

  33. 33 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 382 Весело

    До коментар [#28] от "vesolr":...с какво ще давят мъкат наивниците, след като осъзнаят как ги преметнаха Фураж и Борето с обещанията за благоденствие след Брекзита?

    Прав си, уискито за британците ще стане като обещанието за ИДИЛците, че ще отидат директно в рая, където ще ги чакат по 40 надървени девици, Аллах ще им разлива шербет, а Мохамед ще им пощи пучите въшки!!!!

  34. 34 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 382 Любопитно

    До коментар [#32] от "niakoi_si":

    Що тябва баѝ Мангал да събира плодове и да вари ракия, като в НОЩНИЯ МАГАЗИН има всичко за без пари????

  35. 35 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#31] от "niakoi_si":

    "Професорската" тема няма какво да я коментирам.
    Ключовата дума е >реципрочност< при повишаване на митата и отражението на митата върху коментираното производство.
    Тръмб и Брекзит могат да окажат силно негативно въздействие на индустрията и от двете страни на голямата вода. Историята помни и други такива случаи, няма да е за първи път.
    Дано само идиотията не засегне възникнали традиции преди 200-300 години, защото и това се е случвало.

  36. 36 Профил на gonz0104
    gonz0104
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Прав си, уискито за британците ще стане като обещанието за ИДИЛците, че ще отидат директно в рая, където ще ги чакат по 40 надървени девици,
    —цитат от коментар 33 на Илиана

    При някои алкохола замества пола,а муслимите като си нямат достатъчно алкохол,ще се надяват на девици.

  37. 37 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 967 Неутрално

    До коментар [#35] от "gmbh":

    Начи първо на Тръмп му е през.... за традиците в Шотландия, нали се сещаш... Виж Джонсън има от какво да се притеснява, особенно на фона на мераците на Шотландия за по-голяма независимост.

    Второ - не виждам как митото на скоча, може да навреди на американските производители и техните традиции. Точно обратното -колкото по-малко скоч се консумира, толкова повече Тенеси ще продадат.

  38. 38 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#37] от "niakoi_si":

    "Второ - не виждам как митото на скоча, може да навреди на американските производители и техните традиции. Точно обратното -колкото по-малко скоч се консумира, толкова повече Тенеси ще продадат."

    "Начи", явно четеш през ред и се затрудняваш при осмисляне на прочетеното.
    Повече Тенеси ще се продават, къде, на вътрешен или на външен пазар?
    Явно си "правил разчет", колко скоч ще бъде заместен от Тенеси, канадско и японско. Писах вече за тях, и как производителите разчитат повече на външни пазари. Чети и проверявай статистики, има ги в изобилие.
    За традициите, погледни няколко години на основаване.
    1773 Bufalo Trace в Щатите.
    1772 littlemill скоч
    1775 Glenturret
    1779 Bowmore
    1797 Glen Garioch (една от любимите ми)
    И още и още....
    На Тръмб му е през....за много работи. Има една малка подробност, президенстването му е преходно явление, след него ще е друг президент(рано или късно) и така....
    Няма гаранции, че днешните му изпълнения ще са за век и веков.
    Правомощията му опират само до размер и промяна на митата. За сключване на търговски споразумения между Щатите и други страни, по конституция няма правомощия.

  39. 39 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#5] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Без да осъзнаваш защо - си напълно прав - ако Шотландия се отдели от ОК, те веднага ще са извън ЕС и съответно извън санкциите на Тръмп ;)

  40. 40 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2349 Неутрално

    Джонсън се опитва да спаси неспасяемото положение на торите в Шотландия, след оставката на Рут Дейвис.От 13 депутата в момента, я им останат 3-4, я не..

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  41. 41 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2349 Весело

    До коментар [#39] от "Kosta Delev":

    Мъдро.И ще търгуват по правилата на СТО, щото нямат споразумение.Демек, пак ще плащат мита.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8137 Неутрално

    Ааа, сиренето е с пари.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK