От Париж до Сингапур, градовете слагат спирачки на електрическите тротинетки

От Париж до Сингапур, градовете слагат спирачки на електрическите тротинетки

© Reuters



Сингапур стана поредният град, взел под прицел електрическите тротинетки със забрана, влязла в сила вчера, пише "Ройтерс".


Е-тротинетките вече са честа гледка по градските улици от Берлин до Париж, но върху тях се хвърля вината за злополуки, включително и смъртта на възрастна жена в Сингапур тази година. Всеки с електрическа тротинетка по тротоарите на града е застрашен с до три месеца затвор или глоба.


Следват пет държави, ограничили или забраните е-тротинетките:


Франция




Париж забрани електрическите тротинетки по тротоарите, като нарушителите се глобяват със 135 евро.


Наложена бе максимална допустима скорост от 20 км/ч за моторизираните превозни средства из столицата, където множество хора бяха ранени, а един възрастен човек на 80 бе убит през април.


Германия


Германските депутати гласуваха през май да легализират електротротинетките по пътищата и велоалеите, но ги забраниха от тротоарите. Водачите трябва да бъдат на възраст от 14 години нагоре и да спазват ограничението на скоростта от 20 км/ч.


Испания


Миналата година Мадрид забрани електрическите тротинетки по пешеходните зони и по пътищата с ограничение на скоростта до 50 км/ч.


Великобритания


Незаконно е придвижването с е-тротинетки по обществените пътища, велоалеите и тротоарите. Нарушителите се наказват с глоба 300 евро въпреки призивите в последно време да бъде премахната забраната.


САЩ


Някои градове наложиха ограничения за електрическите тротинетки, а изследване през септември установи, че те участват във все повече инциденти, често пъти с пияни младежи.


През август Атланта забрани е-тротинетките през нощта след четири смъртни случая, включващи и водачи.


Миналата година Сан Франциско наложи временна забрана след вълна от оплаквания на жители във връзка с незаконно паркиране и задръствания по улиците. /БТА

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    Ни чакаме да има тежък инцидент и тогава ще ги ограничим, както винаги.
    Опасно е стези тротинетки, деца ги карат масово и не спазват правилата.
    Мисля, че трябва да сме като англичаните.

  2. 2 Профил на Toni K
    Toni K
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тоя подход със забраните е парадоксален. Хем забраняват да ги караш навсякъде (и по пътя и по тротоарите и по велоалеите) хем не обявяват самите тротинетки за незаконни. Тоест може да си купиш такава и да си я сложиш в рамка на стената ;)
    Във всеки случай вече има, а ще се появяват и още алтернативни превозни средства с ел.мотори и батерии, някои по-успешни и безопасни други не толкова. Та трябва забраните и ограниченията да са според техническите параметри на съответното средство, а не според това колко е популярно.
    Иначе по същата логика трябва да забранят и велосипедите или поне електрическите такива. Само че ако фаталните инциденти са критерия, тогава излиза че трябва да забранят и МПС-тата ... предполагам че само трамваи ще останат за транспорт ;)

  3. 3 Профил на tino
    tino
    Рейтинг: 16 Неутрално

    И все пак бъдещето си е тяхно. Просто голяма част от автомобилите ще бъдат изхвърлени от центровете на градовете.

  4. 4 Профил на s_topuzov
    s_topuzov
    Рейтинг: 292 Весело

    Кефи ме как глобата във Великобритания е в евро :D Надушвам превод по диагонал.

  5. 5 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Бе що не забранят автомобилите дето разсипаха планетата, ами това дребно нищо и никакво дето очите вади? Май причината е, че води до намаляване на приходите от данъци, такси и разни други подобни, а не това че убили тоя или оня. понеже ако се гледа кое колко е убило, наранило и направило инавлиди, то автомобила може да се нарече направо ГЕНОЦИД

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Не съм фен на тротинетките, но нещо ми убягва логиката - баровец с 2-тонен джип е добре дошъл в центъра, но тротинетката - не ... опасна е .

  8. 8 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 439 Неутрално

    До коментар [#3] от "tino":

    Ами не, няма да бъдат изхвърлени. В Германия беше направено такова изследване. Оказа се, че трафика от автомибили в градовете си е сущият. Тротинетките се ползват основно от хора, които преди са карали велосипед.

  9. 9 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ограниченията явно са реакция на твърде бързото навлизане на тези нови превозни средства и създадения хаос, обаче със сигурност точно в изброените градове ще измислят и как да се използват рационално - велоалеи, паркинги ...

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8441 Любопитно

    Не са ли мечтата на Екодвиженията?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#5] от "traveler1":

    Колега, защо толкова неадекватно. Толкова ли е трудно мисленето.

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    А това как ги оставят по средата на тротоарите, като и без това разминаването е трудно?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    До коментар [#6] от "Йоаникий":

    Как в една Виена има място за всички, а в София няма мясот за никой? Нито има паркоместа за автомобилите, нито има нормални тротоари за пешеходците. Само скапаните тротинетки ни липсват, изоставени на тротоара за да не можеш да минеш където и без туй е тясно. Е, имаме си колчета. Може тротоарът да е разбит до там, че де факто го няма, може да е блокиран от храсти клони, да е тесен до там, че двам души не могат да се разминат, но колчета сложиха. А колко смърдят колите по пътищата, не отговарящи на никакви стандарти, и защо никой не прави нищо?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1115 Любопитно

    До коментар [#7] от "Булаир":

    Според миналогодишно изследване от Сан Франциско - един от епицентровете на тази мода - тротинетките не изместват автомобили. А именно, мнозинството им ползвачи в противен случай биха се придвижвали с колело, пеша и/или обществен транспорт, докато само малка част биха карали кола.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  15. 15 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Не мога да схвана каква е разликата с велосипеда?

  16. 16 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Значи 1 тон желязо, задвижвано от 20 годишен дизел с премахнат катализатор и горивен филтър е напълно безопасно в града. Обаче тротинетка на ток, която вдига най-много 30 км/ч е върхът на опасността.

    Само да ми припомните, онзи ден тротинетка ли помете хората на спирката? Над милион човека загиват вследствие на автомобилни злополуки всяка година според Световната здравна организация. Не мисля, че забрана на тротинетките ще спомогне това стряскащо число да се намали. По-скоро бих предложил ограничение на скоростта от 30 км/ч по всички улици в града, където не е обособена отделна велоалея за тротинетки и велосипедисти.

  17. 17 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    интересно защо не са забранили автомобилите, с тях има повече злополуки и смъртни случаи

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  18. 18 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    Много по-просто е. Политиците не карат тротинетки. Пречат и на гъзарите които имат политици в джоба си.
    У нас преди години един депутат имаше желанието да забрани градският транспорт в центъра на София, за да облекчи трафика. Добре, че тези от тях които са чак такива дебили са все пак единици...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  19. 19 Профил на Vova Josei-ki
    Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#7] от "Булаир":

    Тротонетката да ходи ако ще и зад центъра, но няма място на тротоарите!

  20. 20 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    До коментар [#19] от "Vova Josei-ki":

    на тротоарите ги карат разни келемета и нарочно ги оставят да пречат. но борбата с подобни е работа на полицията. В някои държави ако си хвърлиш дъвката на улицата, може доста да съжаляваш след това... у нас може и джип да те блъсне в пешеходна зона.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на s_topuzov
    s_topuzov
    Рейтинг: 292 Весело

    Тръгнали Сан Франциско и Париж да обсъждат, а кочината и безобразията тук няма кой да погледне...
    —цитат от коментар 6 на Йоаникий


    Точно прочутите не-кочини Сан Франциско и Париж ли тръгна да даваш зa пример :D

  23. 23 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Аз си карам редовно от вкъщи, до работа. Карам и по тротоара на места, тъй като точно там не мисля, че има място и за мен на пътя, а тротоара е достатъчно широк, а тук таме само има хора. Карам по тях сравнително бавно, около 10км/ч, тъй като са доста разбити, плочки липсват, пълно е с паднали клони. Интересно, как са били убити тия хора от тротинетки, след като колелото е доста по-опасно, казвам го от опит, защото преди бях с такова - по-нависоко си, по-голям спирачен път, развива по-голяма скорост.
    А тия ограничения са повече от смешни:
    Великобритания - тогава защо не ги забранят за продажба, явно не можеш да ги караш никъде
    Испания - значи не е наред да карам по велоалеи, но няма проблем да изляза с нея на магистралата?
    Те по принцип са ограничени до 25, най-масовите, а в САЩ проблема е с тия под наем. Може би наистина не трябва лица под 14 да ги карат, бих казал дори 16. Надявам се скоро време да излезе нещо ново, та да ме оставят да си карам на спокойствие. Аз дори не свиря на хората, които си разхождат кучетата или бутат количките по велоалеята, защото знам, че понякога и аз карам по тротоара.

  24. 24 Профил на Vova Josei-ki
    Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#20] от "GMO VACCINES CHEMICALS":


    В някои държави ако си хвърлиш дъвката на улицата, може доста да съжаляваш след това...
    —цитат от коментар 20 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Визирате вероятно Сингапур (Място на което съм бил поне стотина пъти), но причината за дъвките е доста тривиална!
    Залепвали за обувките на пешеходците! А глобата... беше 500 сингапурски долара!
    В Сингапур са възприели най-правилната тактика! Безкомпромисни са ако трябва да ти бръкнат в джоба!

  25. 25 Профил на Vova Josei-ki
    Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#20] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Апропо!
    В Сингапур не се продават дъвки!

  26. 26 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    До коментар [#7] от "Булаир":

    Баровецът не кара върху тротоара, по витошка и не слаломира с 30 км вчас между пешеходците. Едно такова с 30 км в час и 90 килограмов мъж отггоре ако връхлети възрастен или дете като нищо ще го убие. И не ги забраняват - забраняват им да се движат по тротоарите.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#7] от "Булаир":Баровецът не кара върху тротоара, по витошка и не слаломира с 30 км вчас между пешеходците. Едно такова с 30 км в час и 90 килограмов мъж отггоре ако връхлети възрастен или дете като нищо ще го убие. И не ги забраняват - забраняват им да се движат по тротоарите.
    —цитат от коментар 26 на bludniq_sin



    До коментар [#26] от "bludniq_sin":

    Пропусна само да добавиш, че баровецът никога, ама никога не паркира на тротоара ... и пешеходците излизат на платното защото имат нужда от адреналин.

  29. 29 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 605 Неутрално

    В понеделник, пред руската църква, по тротоара се движеше тумба от около 10 тротинетки, с доста висока скорост. Не знам, защо Ушев, който е в кабинката на кръстовещето, не ги забеляза. Бяха със светнати фарове - беше тъмно. След малко прехвърча велосипедист, с явната мисъл, да избие хората по тротоара. Изкривенато му от злоба физиономия ясно показваше душевното му състояние.

    Както споменах, Ушевите, в центъра на София се чешат по главите, в които очевидно няма мозък, който да прави връзка с очите и да дава ясна идея, какво точно трябва да се направи.

    Очевидно, в бившата провинция Булгаристан ( а също и бивша съветска губерния ), трябва да стане инцидент със смъртен случай, за да могат онези лоясалите в праламента да се размърдат. За Ушевите нямам надежда: каквито и закони да се приемат, те по цял ден ще се чешат по коремите, ще чатят по телефоните, ще пията кафета, люпят семки и търкат талончета.

  30. 30 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#26] от "bludniq_sin":

    личи си, че никога не си се качвал

  31. 31 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Тротинетките да се вкарат в ЗДвП като велосипеди и да спазват правилата за колоездачите . Жилетки нощем , контрол за пияни водачи на тротинетки , плътно вдясно до бордюра , забрана за каране по Цариградско и бул. България , Околовръстен път и т.н.

  32. 32 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 4048 Неутрално

    Ни чакаме да има тежък инцидент и тогава ще ги ограничим, както винаги.Опасно е стези тротинетки, деца ги карат масово и не спазват правилата.Мисля, че трябва да сме като англичаните.
    —цитат от коментар 1 на НеКой


    --------------------
    Ако, има инцидент ще тежи на съвестта на чучелото Фандъкова и всички, които гласувахте за нея.

    Защо първо не уреди законодателството и тогава да ги пусне да изкарват пари от тези тротинетки?

    Любовта ще спаси света!!!
  33. 33 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1580 Любопитно

    Прогресът продължава и никакви забрани не могат да го спрат, Слава Богу! А това, че на мен/нас не ни харесвало нещо - много важно, който се чувства безнаказан ще продължи да си прави това, което му се забранява. А както всички знаем контрол у нас няма за никой и нищо, тук сме като в джунглата и всеки се спасява поединично...

  34. 34 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#17] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Много умно, няма що. Най-малкото, за да управляваш автомобил, се предполага да познаваш Правилника за движение по пътищата, а 15 годишен на тротинетка, без идея каква е логиката на движението може да е доста опасен предимно за себе си, но и за водачите на МПС. Само преди седмица излезе видео с подобен инцидент на бул. В. Левски в София, тротиньорът е със счупен крак, а шофьорът с изкаран акъл.

    Да се знае: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7729679
  35. 35 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    До коментар [#34] от "frisky":

    Аз пък съм сигурен, че едно 20% не знаят правилника и поне още 15%, които го знаят от части. И тия хора, управляват 1-2тона ламарини.
    Но да, според мен трябва в населени места, над 30к човека, да се въведат книжки за колело, които да са основно, да запознаят хората с правилника. Няма нужда да знаят всички знаци и от сорта, или какво ремарке могат да теглят. Едно време, като бях ученик, имаше безопасност на движението, не знам още ли го има.

  36. 36 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    Ако се декриминализира прегазването на тротинеткаджия от автомобил, за нула време ще изчезнат тротинетките без никакви забрани, ограничения и темподобни

  37. 37 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    До коментар [#36] от "Митев":

    а ако се криминализира идиотизма, няма да има кой да пази затворниците

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  38. 38 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#37] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Няма как! Европейската цивилизация е наложила императивно идиотите да правят каквото си искат, вкл. да управляват Европа. Безнаказано, именно защото са идиоти!

  39. 39 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1415 Неутрално

    До коментар [#37] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Няма как! Европейската цивилизация е наложила императивно идиотите да правят каквото си искат, вкл. да управляват Европа. Безнаказано, именно защото са идиоти!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK