Бристол е на път да стане първият британски град, забранил дизелите в центъра

Снимката е архивна

© Associated Press

Снимката е архивна



Бристол планира да стане първият град във Великобритания с широкомащабна забрана за движение на дизелови автомобили в опит да намали замърсяването на въздуха, предаде ДПА.


Градският съвет одобри план, според който движението на дизелови автомобили, собственост на частни лица, да бъде забранено в централния район на града между 7:00 и 15:00 часа. Търговските автомобили ще трябва да плащат, за да могат да влязат в зоната, уточнява Би Би Си.


Автомобилите, които навлязат в района, ще плащат глоби, с изключение на такситата и линейките.




Схемата, която трябва да бъде одобрена и от правителството, ще започне да се прилага през 2021 година. Планира се и по-широка "зона за чист въздух", в която частните коли ще могат да се движат, но камиони, ванове, автобуси и таксита ще трябва да плащат такси.


Градският съвет одобри бизнес план за идеята, но конкретни детайли като размер на глобите и категории автомобили и граждани, за които ще може да бъде направено изключение, все още не са уточнени. Властите на Бристол са законово задължени възможно най-бързо да намалят замърсяването на въздуха в града, най-вече нивата на азотния диоксид


Местните власти се надяват, че до 2025 година ще успеят да изпълнят плана за намаляване на замърсяването, отбелязва Би Би Си.


Въвеждането на "зони с ниски емисии" вече се обсъжда в няколко други британски града, включително Бирмингам, Лондон и Лестър. Много от тези схеми предвиждат движението на по-стари, по-силно замърсяващи дизелови коли да бъде забранено в централните градски зони или шофьорите да плащат такса, за да могат да влизат в тях.


Подобни системи вече съществуват в редица европейски градове. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5335 Неутрално

    Скоро и в София. Бойко вече го заповяда в изборната нощ.
    Разпореди се и за увеличаването на данъците !!!
    Изборите са спечелени с много пари и уйдурми.
    Дойде време за осребряването им !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3465 Неутрално

    Ако това се случи в София, улиците ще бъдат заляти от стотици хиляди мъже в анцузи, които ще палят гуми, боклукчийски кофи и ще скандират в хор:

    Кола акбар,
    нафт акбар,
    народът иска да паркира
    върху градинка или тротоар!

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  3. 3 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1243 Весело

    "Уууу!
    Затоплисти, зелена мафия, еко-талибани!"
    Докато нашите трольове спят Грета Тумберг па ги е изработила подло и коварно!
    ----
    Едно на ум: сепак, да забраниш CO2-то и пушилките само в центъра е като да кажеш, че се пика само в първи коридор на басейна :)

  4. 4 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3465 Неутрално

    "Уууу!Затоплисти, зелена мафия, еко-талибани!"Докато нашите трольове спят Грета Тумберг па ги е изработила подло и коварно!----Едно на ум: сепак, да забраниш CO2-то и пушилките само в центъра е като да кажеш, че се пика само в първи коридор на басейна :)
    —цитат от коментар 3 на ali_ibn_isa


    Къде пише за СО2? Ако беше до въглеродния двуокис, трябваше да забранят първо бензиновите.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    БРАВО.

    Очаквам, цяла Швейцария, Холандия, Белгия и, ... . За да има възможност у нас да ги доизносим до спукване на блок, примерно.

  6. 6 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Тъжна новина за всички български анцуг-консерватори.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  7. 7 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 1243 Любопитно

    Къде пише за СО2? Ако беше до въглеродния двуокис, трябваше да забранят първо бензиновите.
    —цитат от коментар 4 на cinik

    Защо бензиновите?
    В общия цикъл 'производство-употреба-бракуване' банзиновите и дизеловите автомобили имат сходни крайни емисии, НО...
    Във фазата 'употреба' дизелите изхвърлят повече CO2 и което е ПО-ВАЖНО изхвърлят и ситни прахови частици. Освен това, емисиите в тази фаза се отделят непосредствено в гъсто населени райони.
    ----
    Ето ти повече инфо по темата:
    https://www.europarl.europa.eu/news/bg/headlines/society/20190313STO31218/emisii-vghleroden-dioksid-ot-kolite-fakti-i-danni-infoghrafiki

  8. 8 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1626 Неутрално

    Като гледам пушещите дизеляци, трябва тотално и навсякъде да се забранят. И как си отварят багажниците тия хора, всичко е в сажди и мазнотия.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4875 Неутрално

    Влизането на автомобили в центъра на Лондон е срещу заплащане от години!

    И така трябва да бъде! Който е тежкар, да плаща!

  10. 10 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4875 Неутрално

    До коментар [#8] от "nema_labavo":

    Дизел, произведен след 2010-та замърсява много по-малко от 90% от бензиновите таралясници в България, които са на над 30 години! Не трябва да има ограничения, основани на гопивото, а такива в зависимост от замърсяването / годината на производство!

  11. 11 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#3] от "ali_ibn_isa":

    "Едно на ум: сепак, да забраниш CO2-то и пушилките само в центъра е като да кажеш, че се пика само в първи коридор на басейна"

    Освен духовит, коментара ти е и много точен!
    Поздравления!

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  12. 12 Профил на NoBrainNoPain
    NoBrainNoPain
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Бристол е на път да стане първият британски град, забранил дизелите в центъра
    -----------------------------------------------------
    Ясно , че около центъра няма как да сложат въздушни филтри , че да спрат замърсяването от извън-центъра, по-скоро да свиква народонаселението .
    Също така добре , че са с десен волан, че се напълнихме с чистак-бърсак нови 10-годишни бараки с променлива геометрия - на всеки баир им се увеличава дължината с по 5 метра поне заради пушека който бълват.
    Ама тука е така - общината като направи един плах и половинчат опит да вдигне данъците за колите с нисък евросертификат що рев се изрева.
    Другаря Паргов ризата си късаше да защити правото на софиянци да карат евтини и цапащи коли.

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10480 Весело

    До коментар [#3] от "ali_ibn_isa":

    Много точно :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#3] от "ali_ibn_isa":

    Вижда ти се странно нали?! Колко са тъпи тия западняци. Това го виждам от години. Ганьо най-много ги разбира нещата и живее в кенефа на Европейският съюз. Подсказка: когато един автомобил не може да се движи навсякъде, вероятността да го закупи някой намалява значително!

  15. 15 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 996 Любопитно

    А в Индия?В Китай?А сега тръмпито,като изтегли САЩ от споразумението,какво ще направи?Само не ми казвайте,че ще накара хАмериканците да тръгнат пеша!Или хАмериканските коли - най-екологичните коли?

  16. 16 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 484 Гневно

    До коментар [#8] от "nema_labavo":Дизел, произведен след 2010-та замърсява много по-малко от 90% от бензиновите таралясници в България, които са на над 30 години! Не трябва да има ограничения, основани на гопивото, а такива в зависимост от замърсяването / годината на производство!
    —цитат от коментар 10 на vassilun


    Пълни глупости, точно на базата на гориво трябва. Евро 6 дизел не покрива нормите за изключително отровните азотни окиси дори за евро 3. Чисто нови от магазина, а отзад смрад се не трае - две вдишвания и усещаш кисело на гърлото и в носа и главата те заболява ако ще 2020 да е модела...
    https://www.eea.europa.eu/media/infographics/comparison-of-nox-emission-standards/image_large

    Stef
  17. 17 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2313 Неутрално
  18. 18 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1582 Весело

    Цял Перник е в траур. Без дизела и Голфо живот няма на тая планета. Сега перничани как ще ходят в Бристол?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  19. 19 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 739 Неутрално

    А в София, Варна, Плавдив кога?

  20. 20 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Евро 6 дизел не покрива нормите за изключително отровните азотни окиси дори за евро 3.
    —цитат от коментар 16 на stef


    Това е при условие, че системата за пречистване на дизела наистина работи. При реални условие обаче нормите се надвишат многократно. Рекордьор е Fiat 500X който надвишава 20 пъти емисиите на азотните окиси:

    https://res.mdpi.com/d_attachment/sustainability/sustainability-10-02313/article_deploy/sustainability-10-02313-v2.pdf

  21. 21 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Къде бяха политиците, да ми кажат когато си купувах дизел преди 20 години?
    Моят разчет е, тази кола да я ползвам 35 години.

  22. 22 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Way to go, Bristol!
    София ще е последната Европейска столица, която ще забрани "печките"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK