В "Луфтханза" започна двудневна стачка, щe бъдат засегнати 1300 полета

В "Луфтханза" започна двудневна стачка, щe бъдат засегнати 1300 полета

© Reuters



Двудневна стачка на кабинния персонал на германската авиокомпания "Луфтханза" започна днес, като се очаква да бъдат засегнати 1300 полета и 180 хил. пътници, предаде ДПА.


За днес са отменени 700 от планираните 3 хил. полета, а за утре 600 полета ще бъдат анулирани.


Стачката е организирана от синдиката на кабинния персонал УФО (UFO) и е част от спор за заплатите и правния статут на синдиката, посочва "Асошиейтед прес".




"Луфтханза" изготвя алтернативно разписание и пътниците ще могат да намерят информация за полета си на сайта на превозвача. Предлагат се и опции за безплатно пререзервиране за друг полет, допълва ДПА.


Вчера франкфуртски съд отхвърли опита на компанията да блокира стачката. "Луфтханза" обяви, че ще обжалва.


Повечето от полетите на "Луфтханза", потеглящи от Германия, са анулирани, включително много междуконтинентални връзки от Франкфурт и Мюнхен.


Компаниите "Суис", "Остриън", "Бръсълс еърлайнс" и "Еделвайс" няма да бъдат засегнати, въпреки че са притежавани от "Луфтханза". Може да бъде засегнат нискотарифният превозвач "Юроуингс", който е филиал на "Луфтханза". /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    Гретхен ще е доволна.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Неутрално

    Поредна стачка на Луфтханза...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    Тия ми втръснаха с техните стачки, поне няколко пъти годишно прецакват маса народ. И спряха всякаква храна, една гадна бисквита ми дадоха есента а на връщане даже и тя беше свършила. Зарекъл съм се ползвам БгЕър ако нямам трансфер.

  4. 4 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#2] от "penetrating": Ще стачкуват я? Персоналът се скъсва от бачкане, а не получава нищо от нетната печалба от 2,4млд. Повишават се изискванията и натовареността, а заплатата им не.

  5. 5 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#3] от "m17": Не са я спрели. Ако искаш храна плащаш допълнително затова или си купваш билет за бизнес или 1ва класа. Най-готино е да си купиш цял полет с бизнес джет!

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10289 Весело

    До коментар [#4] от "Гарван":

    И намлява размера на обяда на борда :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#5] от "Гарван":

    Разликата между економи и бизнес е 2-3 пъти, сандвича е 3 евро цена на едро. Аз не искам да ям гурме с метални прибори, искам да вкарам един сандвич ако в бързането съм пропуснал да го направя на летището. Ако държат да оптимизират, да вземат да направят услугите платени като в други компании. На много места и храната и забавленията се доплащат и това е чудесно - плащаш си возенето с билета и си добавяш каквито екстри искаш допълнително.

  8. 8 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#5] от "Гарван":

    Полет София-Франкфурт не се споменаваше да има доплащане за храна и нито един друг човек не получи нищо т.е никой не го е знаел ако го е имало. В далечните им полети си го рекламират - базова храна е включена, за някакви специални си доплащаш.

  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#4] от "Гарван":

    Който иска да получава част от печалбата, да си купи акции. И да си носи риска при проблеми в бизнеса да му се обезценят. Щото ако при печалба им вдигат заплатите, дали ще са навити при загуби да им ги намалят ?

  10. 10 Профил на Elysium
    Elysium
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Не, не може да бъде! Това може да се случи само на нискотарифни компании като "Райънеър" и "Уизеър"! Или поне така тръби "елитът", пишещ коментари под статиите в "Дневник".
    Извън комплексираните хорица, за които е много важно да си лепнат определен статус (къде ядат, с какво пътуват, за повече пари, без значение на един елементарен анализ разходи-ползи), тези стачки, обявени в последния момент, са много дразнещи и лично аз така няма как да подкрепя дори и чисто морално протестиращите. Да ги обявят месеци преди съответните дати, така хората няма да си купуват билети за въпросната компания и ще има наистина наказващ ефект.

  11. 11 Профил на patilanskomeze
    patilanskomeze
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    До коментар [#3] от "m17": Не са я спрели. Ако искаш храна плащаш допълнително затова или си купваш билет за бизнес или 1ва класа. Най-готино е да си купиш цял полет с бизнес джет!
    —цитат от коментар 5 на Гарван


    Това е признак на изчезването на западната средна класа--в смисъл че постепенно година след година, очаквания стандарт падна до почти непоносими нива, а ако искаш повече--качи си нивото ве, парцалев.

    Не е ОК това. Повече от нормално е да се очкава един минимум удобства в самолет, в автобус, в тролей, в трамвай, в метро, и в такси. Това че големите корпорации отдавна не изпитват някаква лоялност нито към своите държави нито към своите потребители, е свинщина.

    Изпитват лоялност единствено към качване на бонуси на своите шефчета, и да правят "върчу сигналинг" постановки колко са загрижени за правата на травеститите в Конго.

    Така че е ясно защо стачкуват техните служители, но е разбираемо и пътниците да озверяват от тези глупости, а Луфтханза има смисъл да се ползват само ако се лети междуконтинентално--там нивото е друго.

    Ако в рамките на Европа и големите си свалят стандарта към ниво лоу костове--ми директно лоу костове тогава.

  12. 12 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#8] от "m17": ЛХ ползвам само при дълги полети, където храната е вкл. в цената на билета. За къси полети ( до 2часа) ползвам дъщерните Суиз и АУА. Винаги съм получавал запитване дали искам допълнително храна, при чекирането онлайн също те питат дали искаш такава или ъпгрейд на класата.

  13. 13 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#11] от "patilanskomeze":
    Както съм споменавал откакто авиационният транспорт започна да става масов, нещата се измениха. Ако се гледа този принак, определено мога да заява, че средната класа не изчезва, а просто прави стъпка напред ( поради това, че е изместена от по-долните слоеве). Средната класа се вози в бизнес или 1ва класа, съоветно елита има собствени самолети или ползва услугите на т.н. EVA (executive & vip aviation)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK