Във Финландия например, аплатата на един редовен учител е 5000 евра, а на учител по саместване - наполовина! Учителят по престиж се нарежда след лекаря и пред адвоката!
Ниски заплати, липса на престиж, липса на признание, липса на статус, липса на творчество... Всичко това е равно на феминизиране. Фактите са дадени по-горе, но кой знае никой не иска да ги види, а се занимават само с регистрацията им. Може би защото не е политкоректно.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
ами кой мъж ще иска да работи като обслужващ персонал - детегледачка без права, задължена да свежда официалната идеология до глезени деца - това е всичко друго, но не учителство - това е унижение за истинските учители; това е навсякъде резултатът от марксистко-либералната идеология - следствието ще е изоставане на Европа и Америка от Азия
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневник
Не всичко опира до пари. За много професии се иска да вложиш сърце, призвание един вид. Винаги ми е било интересно да набкюдавам хора, които упражняват една и съща професия, но единият е там за пари или престиж или от немай къде а другият е по призвание. Разлика от земята до небето. В момента масово хората не разбират смисъла и посланието на работата, която упражняват.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
В кръга на майтапа, може да се приеме, че това е дискриминация - само 28% от учителите са мъже. Трябва веднага да се пуснат задължителни квоти за учители мъже. А иначе, много ми е интересно как се възпитават момчетата до пълнолетие: в яслите и детските градини от жени, в училище - предимно жени, бащите си не виждат, защото те работят по много и не се виждат често и общо взето копират мъжко поведение предимно от улицата, от други деца или от жени. Това е само наблюдение, не е някакъв извод, него си го направете само.
Перефразирам - Момчетата не искат да са момичета. Къде е трагедията! И момичетата не искат да стават момчета, защото всички хора са еднакви, но си имат различни природни дадености. Аз не усещам красивото така както го усещат всички жени около мен.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
14
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
15
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
"-Значи...Вие сте рокер? -И учител по биология!" ------------------------------------ "-Начи, Малчо, играеш футбол? И можеш да водиш кръжок..." Така ме посрещна директорът на училището, когато отидох по разпределение преди 40 и косур години. Тогава не мислех за ниската заплата, нито пък някой ми даде акъл да търся нещо по-платено. Можех да стана моряк, но бях решил да уча. Професията избрах заради свободното време, което ползвах да работя допълнително. Освен това специалността ми беше приятна за преподаване. Сега не виждам кой знае какви разлики, и през соца жените преобладаваха в бранша. Е, самата промяна на обществото от 89-та насам даде доста разлики, напр. претенциите за демокрация. Тъй като темата е дълга, да не обяснявам повече,все пак професията бих я препоръчал.
В България не знам какви хора все още искат да стават учители, защото всичко първо тръгва от домашното възпитание, което от десетилетия вече липсва на децата и от учителите се очаква да се разправят с едни малки същества, които мама, тате и бабите са ги научили, че са най-централният център на света.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
Така се получава като системата е централизирана и държавна.
Закрийте МОН и всичко ще си дойде на мястото. :)
Едно време като сме били под турско робство е нямало министерство, но е имало училища и системата криво ляво е работела. Учели са децата да четат, пишат и смятат.
Познавам мъже и то доста успешни, които са споменавали, че биха желали да станат учители някой ден, но това, което ги спира, са множеството ограничения, които ще им се налагат, за да приложат идеите си. Заплатите не са проблем.
Най важно - ти по темата на Бойко да не прекаляваш. Още една стъпка и маразъм) Пич, мисля, че когато българин не познава членуването - това е проблем) Когато руския - не е проблем) Във всеки случай за мен.Това е вече твоя проблем))
Мъж в учителски колектив в българско училище е все едно наблюдател на бой между кокошки. Той каже нещо конструктивно с логични аргументи, те се нахвърлят срещу него със заучените фрази.
Познавам мъже и то доста успешни, които са споменавали, че биха желали да станат учители някой ден, но това, което ги спира, са множеството ограничения, които ще им се налагат, за да приложат идеите си. Заплатите не са проблем.
Затова си трябва децентрализация на системата. Да останат там 5 човека в МОН дето да изготвят някакви матури. Финансирането и управлението да останат в общините.
Щото сега и да имаш идея трябва да отидеш при министъра и той ще ти каже "Абе аре бегай от тука с тея тъпи идеи, че знаеш ли колко работа имам тука". Плюс това министъра не му се рискува, щото ако идеята се провали ще трябва да си подава оставката. Затова залага на сигурно.
Ако е децентрализирана системата, ще ти е много по-лесно да отидеш при директора или при общинския кмет/съветници или дори на родителска среща и да кажеш "Имам идея, дайте да я пробваме тука за 2-3 месеца в някой клас дали ще се получат нещата".
А в момента и училите и лекарите са се превърнали в писарушки да пишат доклади, отчети и др. бележки и да гонят някакви критерии спуснати отгоре. И те се адаптират така че да гонят тези критерии спуснати отгоре, къде чрез нагласяне в отчетите, къде чрез фокусиране върху тях и занемаряване на останалите дейности.
И вместо да се върви към децентрализация, хората все повече и повече искат правила, процедури и "държавата да поеме отговорност" и така се товарят и учителите и лекарите с още повече писарушка работа, щото нали новите правила трябва да се спазват/отчитат и пр.
Защо още е нужно за да преподаваш на ученици да си завършил педагогика. Нужна е повече гъвкавост при наемането на учителите. Важни са способностите и знанията, а не специфична диплома от СУ завършен преди години. Знанията вече трябва да се обновяват непрекъснато , колко от педагозите го правят и имат ли желание за това.
"Доклад от 2017 г. на Европейския институт за равенство между половете показа, че мъжете доминират в области като инженерство и технологии, но присъстват много по-слабо в други, например преподаването, във всички страни от ЕС. Има няколко професии, които все още се смятат масово за "само женски". Сред тях са предучилищното образование, сестринските грижи и акушеството, секретарската работа, болногледаческите грижи."
Сега евро-бюрократите ще погледнат този доклад и ще си харесат 2-3 точки я за равенство на половете, я за други глупости и ще изготвят препоръки, директиви и още др. глупости, които ще ги спуснат надолу към националните правителства. Националните правителства и те ще почнат да изпълняват тази програма криво ляво и ще натоварят още учителите с разни "несвойствени" дейности. И пак ще има нови глупави критерии и пак ще има адаптиране и отчитането на тези глупави критерии. И после хората пак ще мрънкат че образованието ставало по-зле и децата по-тъпи.
ами кой мъж ще иска да работи като обслужващ персонал - детегледачка без права, задължена да свежда официалната идеология до глезени деца - това е всичко друго, но не учителство - това е унижение за истинските учители;това е навсякъде резултатът от марксистко-либералната идеология - следствието ще е изоставане на Европа и Америка от Азия
Що ве, ко напраят заплатите на даскалите по 5- 6 хиляди евро, ша са главя за даскал... сред колектив само от млади даскалици... охааа.... на ръце ша ма носят!
Феминизирането на професията е проблем сам по себе си. Може да звучи сексистко, но считам, че именно феминизирането променя обществената (също и тази на учениците) нагласа към професията. Възприятието към жените масово е, че те са грижовни и... обслужващи. Тези качества обаче се приемат някак за даденост, а не като ценност, за която някой да плати. Знам, че не успявам да го обясня добре, затова ще вмъкна още един важен елемент при учителската професия - упражняването й няма ясно дефинирана цел, каквато има при повечето останали професии. Напр. целта на лекаря е да те излекува, на адвоката е да спечели делото, на инженера е да планира и произведе продукт с точно определени качества и т.н. При учителите продуктът е изключително неясно дефиниран. Няма как да бъде иначе, но това дава възможност други характеристики, като феминизирането ("това е женска професия"), да натежат при обществената оценка на дадена професия.
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
Има един по-лесен начин, с който да се справим с феминизацията на професията. Просто трябва да въведем Истанбулската конвенция, джендъра и тогава всичко ще си дойде на мястото. Като знам какви директорки има в някои училища, но простете ми, това не са жени! Затова трябва да либерализираме пола, да засилим социалния пол и да оставим учителите да си решават сами - днес са жени, утре са мъже, в други ден са някой от другите 36 пола. И проблем няма да има! Ето, дори в статията се вижда! В Германия този проблем не е така ярко изразен в сравнение с държавите, където все още имат влияние ватенките
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
99% от миньорите, заварчиците и строителните работници са мъже!! Очаквам статия по въпроса от Дневник за полово ранообразие и престижност на тези професии. :-)
Липсата на пари до голяма степен се компенсира с краткото работно време и големите отпуски. Освен това - няма проблем да преподаваш за 30 лв на час - толкова плащах за уроците на детето по математика, щото непрекъснато ходеше по състезания - Ойлер-Мойлер, Гаус-Маус, не се учат в училище в 3-4-5-ти клас, а по състезанията даваха такива задачи.
Проблема е друг - липсата на уважение и УНИЖЕНИЕТО. Трябва наистина да ти дават МНОГО, АМА МНОГО пари, за да търпиш съвременните ученици, две-трети от които са лекета. Айде - ако само се разсейваха и не внимават - как да е. Но те са нагли - обиждат, заплашват, родителите им са същите.
Когато стане възможно да изгониш ученик от клас, да го изхвърлиш от училището за обида на учител - тогава ще се промени обстановката и статуса на учител.
Някой да е чувал болен пациент да псува лекуващ лекар?
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
Нормално и очаквано.И вече за младите престижни професии няма,има желани заради съотношението ползи,тежести, рискове,възможности.Другото специфично при учителите е,ча са пред очите на учениците и те имат лични,включително и подсъзнателни впечетления от тежестите и рисковете,както и от удовлетворението от живота на учителите,а това е сериозен приоритет.И нямат проблем да го заявят за разлика от нас,дето ни бяха набутали да казваме разни клишета .Нищо общо със соца,дори по времето,по което бях ученик и като после контактувах с европейски работници ,служители менижмънт останах с впечетлението,че при тях отношението към работата беше в по малка степен утилитарно и меркантилно,но с малко и в посока подобна на модни предпочитания.А и има сериозна разлика между престижна,желана и избрана професия.
Принципно си прав. С едно изключение - "големите отпуски", това е мит. Ваканцията на учениците не води до отпуск на учителя. И второ изключение - "краткото работно време". Изобщо не е кратко, почти постоянно е по 8 - 12 часа астрономически часа работа, но това може да го разбере човек, специализирал се в сферата на услугите, в частния сектор. Сериозно, бачкането е много и е съсипващо. Не случайно учителите имат право на ранно пенсиониране (това, че да се възползваш от него е набутване е съвсем друг въпрос)
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Иначе, баси.... В навечерието на 30 годишнината от избухването на демокрацията не ви ли прави нещо впечатление? По времето на дедо ви Тодор даскалите бяха със статус почти като лекарите. Като в Русия. Сега са детегледачки.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Иначе, баси.... В навечерието на 30 годишнината от избухването на демокрацията не ви ли прави нещо впечатление? По времето на дедо ви Тодор даскалите бяха със статус почти като лекарите. Като в Русия. Сега са детегледачки.
Именно, За най-малкото нещо ни гонеха от час. Да те пратят при директора беше ужаст некъф.... Пошляпваха ни зад врата и с показалката. И си мълчахме. Родителите ходеха със свито сърце на родителски срещи, а майка ми се връщаше разплакана след среща на четири очи с някой учител..... Всички имахме респект от учителите.
А, да - и всички циганчета бяха в училищата......
Може би тогава е било така, защото искаха да ни правят ВСЕСТРАННО РАЗВИТИ ЛИЧНОСТИ. Да-да - ЛИЧНОСТИ.
А сега искат да ни правят доверчиви и наивни ПОТРЕБИТЕЛИ. Тъпи, глупави, необразовани. С ниски критерии към управляващи, услуги, качество. Които ниски критерии могат евтино да бъдат задоволявани. Умните хора искат симфоничен оркестър или Елтън Джон. Това е скъпо. Матряла се задоволява с Азис, Криско или Веско Маринов. Личностите искат здравословни и чисти храни. Матряла маа хамбургери и дюнери. Личностите искат енциклопедии - а те са скъпи. Матряла се задоволява с Даниел Стийл и Пауло Куельо. Личностите не позволяват да бъдат мачкани. Стадото блее доволно, докато го стрижат.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
Има хиляди учители мъже, само че, те преподават специализирани курсове на хора имащи интерес и плащащи за това. Погледнете какви пари е една сертификация в IT сферата. Има интерес, има и желание, само че се работи с нормални хора. Вашите звезди, винаги прави роми и делегирани бюджети може да си ги поделите. Докато учителят не почне да има авторитет поне като в соца много трудно ще привличате когото и да е. Малко са хората ( освен бг съдиите) които ще са щастливи да им се подиграват неграмотни ромчета, а те да ги избутват защото иначе няма заплата ))))) и нека сме толерантни, какво като е негоамотен и на 12 има 3 деца, що да не е академик примерно, трябва да има равенство) Да живее ЕС и толерантността, неговия пророк
Аха МИТ и руския и американския вече са продали сградите и цъкат само ютюб. Че кво толкоз това лазери, радиоактивности, колайдери, операции, изследвания, това е само за изкуфели старчета, сичко е онлайн - както в онзи филм - отваряш очи и "аз знам кунгфу" yeah
Има все по-малко мазохисти изпитващи нужда да стават за подигравка на негоамотни отрочета и техните родители. Твърде малко са хората изпитващи радост от факта че са безправна паплач... но все още има
Стига с тия мантри и клишета.Контакта с хора е основния источник на стрес в работата,началници,подчинени,клиенти,контрагенти,администрация ,дори при оптимална организация и свестни и съвместими хора в организацията.Това,как учениците били псували и унижавали учителите е пресилено оплакване и хейтене по младите. И отдавна такова нещо като авторитет и уважение извън установените протоколни правила няма.И учениците се придържат към тях.Или не стъпват в училище,това е друго.Исключения има разбира се,и то от двете страни и те се санкционират.Не можел да изгони ученик за обида и да наложи санкция.То почти никой не може и така и трябва,не може страна в спора да взема решение по него.А емоционалната зависимостта от оценка нужда от признание е ако не патология,то поне проблем,който сериозно влошава удовлетворението от живота и е най сигурния и кратък път към личностни и разстройства и заболявания от тревожно депресивния спектър.
Е за какво да се става учител, след като децата не искат да учат - те искат да не ходят на училище, а да са активисти. Периодично се набива в меките глави на подрастващите, че борбата и искането е по-важна от знанието
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
Постоянно работя с хора,от най-различни професии.От заварчика до професора, какво да се направи, в моят бранш връзката по веригата бизнес - обучение- наука- прости изпълнители е реална и жива. А ти се поогледай в ежедневието, масово кой как се отнася към работата си и как чака ду му свърши работният ден ...
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Като човек от практиката, винаги много съм се забавлявал с всякакви учени хора, които много подробно и по научному ми обясняват как нещо не може да стане. Слушам ги, радвам им се, кимам разбиращо......и накрая ги питам директно......".......а как тогава ето там, това нещо е направено и работи?".
Та да питам и теб: Как, тогава, в Китай, Корея и Япония, учителят е с висок социален статус и децата са възпитани, внимателни и респектирани? И преди да почнеш да залиташ към националните особености на азиатците, да те насоча към изводите от доклада, които казват, че учителите се ползват с респект и уважение още в арабските страни, Африка, отчасти Русия? Даже и Финландия Литва.....
Явно нещо там са по-напред с "установените протоколни правила"? Всъщност, точно липсата на строги правила за поведение в класната стая водят до този резултат.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
До преди 70 год нещата са били и у нас така. Не случайно най-големите "авторитети" в едно село са били Даскала, Попа и Кмета. После става партийния секретар и нещата оттичат.
Много показателно е, че общественият статут на учителската професия е по-нисък в Европа, отколкото в Азия. Това трябва да бие тревога в политическите среди в Европа - ако нещата не се променят, ясно е на кого принадлежи бъдещето. Жалко за толкова векове култура, но сами сме си виновни.
Преди 70 години навсякъде в Европа е било различно що се отнася до учителската професия. Просто икономическият модел, който изисква бързи резултати от инвестициите, поставя по естествен начин учителската професия в неизгодна позиция.
Той един колега горе го е писал. Що в Япония и Южна Корея може? Що там икономическия модел не поставя учителя на долно стъпало. Въпреки че и те са развити колкото Запада и там би трябвало да действат същите икономически модели.
Причината са съвсем други - даване на права на децата, все едно те са равни с родителите. И отричане на боя като възпитателно средство. :)
И резултатът е видим. Та крайно време е родителите да спрат да се държат като приятели с децата си, ами като родители.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Това не е вярно. Добри са им заплатите на учителите във Финландия, но дори директор няма годишна данъчна декларация от 60 000 евро. Обикновено заплатите са им около средната т.е. към 35-38 000 евро годишно, рядко повече. Друго прави тази професия силно желана и доста уважавана във Финландия, нещо което разбойниците управляващи и чалгизираното ни общество отнеха на българския учител и го направиха даскал.
Да така е , работният ден е често непосилен, но малко хора го сънават. Същото важи за университетските преподаватели. За подготовката на един час преподаване са нужни поне десет часа работа. В страни, които са дръпнали и са се развили благодарение на образованото си население, трудът на чутеля, преподавателя и учения се цени и уважава, но системата не търпи некадърници и няма мошеници като некои директори на и-тути в БАН или крадливи ректорчета.
Аха, яко обучаваха през соца, особено накрая в строителни войски, дето ги учеха да говорят български и им даваха занаят, щото преди това в училище нищо не научаваха, ма ходели. А да, и това че навсякъде имаше "работно място за всеки" и не личеше кой колко е научил в училище... Да, точно така. Днес поне няма лицемерието. Пък авторитет дето се крепи на шамарите зад врата, голяма работа беше. А да, и да не забравиш Пондьо, "Наш Пондьо"...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
До коментар [#33] от "г-н Саранди Говедаров": "Някой да е чувал болен пациент да псува лекуващ лекар?"
Почти винаги , когато някой се опита да излекува едно болно общество чрез оздравителни реформи , той не само бива псуван , но може да му се случат и по-лоши работи.
Потресаващо. Но отзвуците под клиповете също са многозначителни като оценка на руското общество и състоянието на Русия:
Поколение РАБов‼ православный талибан деградация полным ходом инквизицию ещё осталось сделать . "Спасение душевное"! По-моему, этих уже ничто не спасёт. Совсем с ума сошли! какой ужас....средневековье Страшно, очень страшно, за поколение будущее. Всё глубже во мрак средневековья… Зря только детей затваривают. Мракобесы. Омерзительно. страшно становиться
Мъж в учителски колектив в българско училище е все едно наблюдател на бой между кокошки. Той каже нещо конструктивно с логични аргументи, те се нахвърлят срещу него със заучените фрази.
До коментар [#43] от "Роси":Има все по-малко мазохисти изпитващи нужда да стават за подигравка на негоамотни отрочета и техните родители. Твърде малко са хората изпитващи радост от факта че са безправна паплач... но все още има
Има все по-малко мазохисти изпитващи нужда да стават за подигравка на ....негоамотни .....отрочета и техните родители...... до тук - добре....
Твърде малко са хората изпитващи радост от факта че са безправна паплач..... може ли по-полека с ПАПЛАЧ, А????? Заради подобно отношение младите бягат от учителството, до 2-3 години ще търсите каквито и да са преподаватели, но дали ще има...?
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Е какво лошо има в това, че професията била феминизирана? Колкото по-малък е човек, толкова повече търси "майка си". Остава да въведат квоти при акушерството! Във висшето образование нещата не са феминизирани, повечето професори са мъже. И какво от това?
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Илиана
Рейтинг: 289 ЛюбопитноВъв Финландия например, аплатата на един редовен учител е 5000 евра, а на учител по саместване - наполовина! Учителят по престиж се нарежда след лекаря и пред адвоката!
penetrating
Рейтинг: 8714 НеутралноНиски заплати, липса на престиж, липса на признание, липса на статус, липса на творчество... Всичко това е равно на феминизиране.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertФактите са дадени по-горе, но кой знае никой не иска да ги види, а се занимават само с регистрацията им. Може би защото не е политкоректно.
Сд
Рейтинг: 802 НеутралноКато няма мъже ,учителите ще са жени.Те са създадени да възпитават.
putinxujlo
Рейтинг: 2869 НеутралноЗащо учители?) Попи най хубави учители)))
"Чуждестранен агент"Да организират, като в Путенланд, детско църковно шествие с молебен за добри оценки и всичко ще бъде наред))
https://youtu.be/nRz4DZcneHE
https://youtu.be/VD7wvglSLbg
https://youtu.be/fTnf9jpLXIY
hhhuuunnnn
Рейтинг: 564 Неутралноами кой мъж ще иска да работи като обслужващ персонал - детегледачка без права, задължена да свежда официалната идеология до глезени деца - това е всичко друго, но не учителство - това е унижение за истинските учители;
нищо не прилича повече на Работническо Дело от Дневниктова е навсякъде резултатът от марксистко-либералната идеология - следствието ще е изоставане на Европа и Америка от Азия
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
DDR
Рейтинг: 2499 НеутралноНе всичко опира до пари. За много професии се иска да вложиш сърце, призвание един вид. Винаги ми е било интересно да набкюдавам хора, които упражняват една и съща професия, но единият е там за пари или престиж или от немай къде а другият е по призвание. Разлика от земята до небето.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?В момента масово хората не разбират смисъла и посланието на работата, която упражняват.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
troi
Рейтинг: 587 ВеселоВ кръга на майтапа, може да се приеме, че това е дискриминация - само 28% от учителите са мъже. Трябва веднага да се пуснат задължителни квоти за учители мъже.
забавление и приключениеА иначе, много ми е интересно как се възпитават момчетата до пълнолетие: в яслите и детските градини от жени, в училище - предимно жени, бащите си не виждат, защото те работят по много и не се виждат често и общо взето копират мъжко поведение предимно от улицата, от други деца или от жени. Това е само наблюдение, не е някакъв извод, него си го направете само.
atmanpg
Рейтинг: 1192 НеутралноУсловията в които е поставен учителя, не му позволяват да си върши нормално работата.
Докато това на се промени, положението ще се влошава.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Иван K
Рейтинг: 2903 Неутрално"Момчетата не искат да са учители"
подписПерефразирам - Момчетата не искат да са момичета.
Къде е трагедията! И момичетата не искат да стават момчета, защото всички хора са еднакви, но си имат различни природни дадености. Аз не усещам красивото така както го усещат всички жени около мен.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
man_un
Рейтинг: 527 Неутрално"-Значи...Вие сте рокер?
-И учител по биология!"
------------------------------------
"-Начи, Малчо, играеш футбол? И можеш да водиш кръжок..." Така ме посрещна директорът на училището, когато отидох по разпределение преди 40 и косур години. Тогава не мислех за ниската заплата, нито пък някой ми даде акъл да търся нещо по-платено. Можех да стана моряк, но бях решил да уча. Професията избрах заради свободното време, което ползвах да работя допълнително. Освен това специалността ми беше приятна за преподаване. Сега не виждам кой знае какви разлики, и през соца жените преобладаваха в бранша. Е, самата промяна на обществото от 89-та насам даде доста разлики, напр. претенциите за демокрация. Тъй като темата е дълга, да не обяснявам повече,все пак професията бих я препоръчал.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
zo
Рейтинг: 971 НеутралноВ България не знам какви хора все още искат да стават учители, защото всичко първо тръгва от домашното възпитание, което от десетилетия вече липсва на децата и от учителите се очаква да се разправят с едни малки същества, които мама, тате и бабите са ги научили, че са най-централният център на света.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
realguru
Рейтинг: 2351 НеутралноТака се получава като системата е централизирана и държавна.
Закрийте МОН и всичко ще си дойде на мястото. :)
Едно време като сме били под турско робство е нямало министерство, но е имало училища и системата криво ляво е работела. Учели са децата да четат, пишат и смятат.
4okuto
Рейтинг: 1573 НеутралноПознавам мъже и то доста успешни, които са споменавали, че биха желали да станат учители някой ден, но това, което ги спира, са множеството ограничения, които ще им се налагат, за да приложат идеите си. Заплатите не са проблем.
putinxujlo
Рейтинг: 2869 НеутралноДо коментар [#11] от "Мунчету на Боeку":
"Чуждестранен агент"Най важно - ти по темата на Бойко да не прекаляваш. Още една стъпка и маразъм)
Пич, мисля, че когато българин не познава членуването - това е проблем) Когато руския - не е проблем)
Във всеки случай за мен.Това е вече твоя проблем))
irobot
Рейтинг: 589 НеутралноМъж в учителски колектив в българско училище е все едно наблюдател на бой между кокошки. Той каже нещо конструктивно с логични аргументи, те се нахвърлят срещу него със заучените фрази.
realguru
Рейтинг: 2351 НеутралноЗатова си трябва децентрализация на системата. Да останат там 5 човека в МОН дето да изготвят някакви матури. Финансирането и управлението да останат в общините.
Щото сега и да имаш идея трябва да отидеш при министъра и той ще ти каже "Абе аре бегай от тука с тея тъпи идеи, че знаеш ли колко работа имам тука". Плюс това министъра не му се рискува, щото ако идеята се провали ще трябва да си подава оставката. Затова залага на сигурно.
Ако е децентрализирана системата, ще ти е много по-лесно да отидеш при директора или при общинския кмет/съветници или дори на родителска среща и да кажеш "Имам идея, дайте да я пробваме тука за 2-3 месеца в някой клас дали ще се получат нещата".
А в момента и училите и лекарите са се превърнали в писарушки да пишат доклади, отчети и др. бележки и да гонят някакви критерии спуснати отгоре. И те се адаптират така че да гонят тези критерии спуснати отгоре, къде чрез нагласяне в отчетите, къде чрез фокусиране върху тях и занемаряване на останалите дейности.
И вместо да се върви към децентрализация, хората все повече и повече искат правила, процедури и "държавата да поеме отговорност" и така се товарят и учителите и лекарите с още повече писарушка работа, щото нали новите правила трябва да се спазват/отчитат и пр.
rightful.liberty
Рейтинг: 331 НеутралноЗащо още е нужно за да преподаваш на ученици да си завършил педагогика. Нужна е повече
гъвкавост при наемането на учителите. Важни са способностите и знанията, а не специфична диплома от СУ завършен преди години. Знанията вече трябва да се обновяват непрекъснато , колко от педагозите го правят и имат ли желание за това.
realguru
Рейтинг: 2351 Неутрално"Доклад от 2017 г. на Европейския институт за равенство между половете показа, че мъжете доминират в области като инженерство и технологии, но присъстват много по-слабо в други, например преподаването, във всички страни от ЕС. Има няколко професии, които все още се смятат масово за "само женски". Сред тях са предучилищното образование, сестринските грижи и акушеството, секретарската работа, болногледаческите грижи."
Сега евро-бюрократите ще погледнат този доклад и ще си харесат 2-3 точки я за равенство на половете, я за други глупости и ще изготвят препоръки, директиви и още др. глупости, които ще ги спуснат надолу към националните правителства. Националните правителства и те ще почнат да изпълняват тази програма криво ляво и ще натоварят още учителите с разни "несвойствени" дейности. И пак ще има нови глупави критерии и пак ще има адаптиране и отчитането на тези глупави критерии. И после хората пак ще мрънкат че образованието ставало по-зле и децата по-тъпи.
Phaeton.
Рейтинг: 1416 ВеселоЩо ве, ко напраят заплатите на даскалите по 5- 6 хиляди евро, ша са главя за даскал... сред колектив само от млади даскалици... охааа.... на ръце ша ма носят!
Нинов
Рейтинг: 1848 Неутрално
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.мъжете пък преобладават като преподаватели, консултанти и лектори за възрастни с/у хилядарка на ден.
keen
Рейтинг: 1329 НеутралноФеминизирането на професията е проблем сам по себе си. Може да звучи сексистко, но считам, че именно феминизирането променя обществената (също и тази на учениците) нагласа към професията. Възприятието към жените масово е, че те са грижовни и... обслужващи. Тези качества обаче се приемат някак за даденост, а не като ценност, за която някой да плати.
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...Знам, че не успявам да го обясня добре, затова ще вмъкна още един важен елемент при учителската професия - упражняването й няма ясно дефинирана цел, каквато има при повечето останали професии. Напр. целта на лекаря е да те излекува, на адвоката е да спечели делото, на инженера е да планира и произведе продукт с точно определени качества и т.н. При учителите продуктът е изключително неясно дефиниран. Няма как да бъде иначе, но това дава възможност други характеристики, като феминизирането ("това е женска професия"), да натежат при обществената оценка на дадена професия.
peen40
Рейтинг: 799 НеутралноТи пък от къде имаш поглед върху абсолютно всички професии,пък за хората които ги упражняват да не говорим
Günther
Рейтинг: 798 НеутралноИма един по-лесен начин, с който да се справим с феминизацията на професията. Просто трябва да въведем Истанбулската конвенция, джендъра и тогава всичко ще си дойде на мястото.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Като знам какви директорки има в някои училища, но простете ми, това не са жени!
Затова трябва да либерализираме пола, да засилим социалния пол и да оставим учителите да си решават сами - днес са жени, утре са мъже, в други ден са някой от другите 36 пола. И проблем няма да има! Ето, дори в статията се вижда! В Германия този проблем не е така ярко изразен в сравнение с държавите, където все още имат влияние ватенките
wnl03619584
Рейтинг: 255 Неутрално99% от миньорите, заварчиците и строителните работници са мъже!! Очаквам статия по въпроса от Дневник за полово ранообразие и престижност на тези професии. :-)
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 1096 НеутралноЛипсата на пари до голяма степен се компенсира с краткото работно време и големите отпуски.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!Освен това - няма проблем да преподаваш за 30 лв на час - толкова плащах за уроците на детето по математика, щото непрекъснато ходеше по състезания - Ойлер-Мойлер, Гаус-Маус, не се учат в училище в 3-4-5-ти клас, а по състезанията даваха такива задачи.
Проблема е друг - липсата на уважение и УНИЖЕНИЕТО.
Трябва наистина да ти дават МНОГО, АМА МНОГО пари, за да търпиш съвременните ученици, две-трети от които са лекета.
Айде - ако само се разсейваха и не внимават - как да е. Но те са нагли - обиждат, заплашват, родителите им са същите.
Когато стане възможно да изгониш ученик от клас, да го изхвърлиш от училището за обида на учител - тогава ще се промени обстановката и статуса на учител.
Някой да е чувал болен пациент да псува лекуващ лекар?
Илиян Колев
Рейтинг: 826 НеутралноНормално и очаквано.И вече за младите престижни професии няма,има желани заради съотношението ползи,тежести, рискове,възможности.Другото специфично при учителите е,ча са пред очите на учениците и те имат лични,включително и подсъзнателни впечетления от тежестите и рисковете,както и от удовлетворението от живота на учителите,а това е сериозен приоритет.И нямат проблем да го заявят за разлика от нас,дето ни бяха набутали да казваме разни клишета .Нищо общо със соца,дори по времето,по което бях ученик и като после контактувах с европейски работници ,служители менижмънт останах с впечетлението,че при тях отношението към работата беше в по малка степен утилитарно и меркантилно,но с малко и в посока подобна на модни предпочитания.А и има сериозна разлика между престижна,желана и избрана професия.
Günther
Рейтинг: 798 НеутралноДо коментар [#33] от "г-н Саранди Говедаров":
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Принципно си прав. С едно изключение - "големите отпуски", това е мит. Ваканцията на учениците не води до отпуск на учителя.
И второ изключение - "краткото работно време". Изобщо не е кратко, почти постоянно е по 8 - 12 часа астрономически часа работа, но това може да го разбере човек, специализирал се в сферата на услугите, в частния сектор. Сериозно, бачкането е много и е съсипващо. Не случайно учителите имат право на ранно пенсиониране (това, че да се възползваш от него е набутване е съвсем друг въпрос)
Günther
Рейтинг: 798 НеутралноИначе, баси.... В навечерието на 30 годишнината от избухването на демокрацията не ви ли прави нещо впечатление? По времето на дедо ви Тодор даскалите бяха със статус почти като лекарите. Като в Русия. Сега са детегледачки.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 1096 НеутралноИначе, баси.... В навечерието на 30 годишнината от избухването на демокрацията не ви ли прави нещо впечатление? По времето на дедо ви Тодор даскалите бяха със статус почти като лекарите. Като в Русия. Сега са детегледачки.
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!До коментар [#36] от "Günther":
Именно,
За най-малкото нещо ни гонеха от час.
Да те пратят при директора беше ужаст некъф....
Пошляпваха ни зад врата и с показалката. И си мълчахме.
Родителите ходеха със свито сърце на родителски срещи, а майка ми се връщаше разплакана след среща на четири очи с някой учител.....
Всички имахме респект от учителите.
А, да - и всички циганчета бяха в училищата......
Може би тогава е било така, защото искаха да ни правят ВСЕСТРАННО РАЗВИТИ ЛИЧНОСТИ.
Да-да - ЛИЧНОСТИ.
А сега искат да ни правят доверчиви и наивни ПОТРЕБИТЕЛИ. Тъпи, глупави, необразовани.
С ниски критерии към управляващи, услуги, качество. Които ниски критерии могат евтино да бъдат задоволявани.
Умните хора искат симфоничен оркестър или Елтън Джон. Това е скъпо. Матряла се задоволява с Азис, Криско или Веско Маринов.
Личностите искат здравословни и чисти храни.
Матряла маа хамбургери и дюнери.
Личностите искат енциклопедии - а те са скъпи.
Матряла се задоволява с Даниел Стийл и Пауло Куельо.
Личностите не позволяват да бъдат мачкани.
Стадото блее доволно, докато го стрижат.
EU Fighter
Рейтинг: 510 Неутрално21 век. Цялото обучение отдавна е онлайн, никой нормален не ходи физически в университет...
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 1096 Неутрално21 век. Цялото обучение отдавна е онлайн, никой нормален не ходи физически в университет...
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!До коментар [#39] от "LiberalToTheBones":
Ъхъм,
И онлайн ядат кифтета.
И секса го правят онлайн.
Онлайна е голяма работа.
Само дето в Харвард и Кеймбридж май още държат на лекциите, упражненията и курсовите работи.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Роси
Рейтинг: 7720 НеутралноДа си учител не е само работа, то е призвание. Явно, все по-малко млади хора чувстват, че там е тяхното призвание.
ceci_
Рейтинг: 686 ЛюбопитноИма хиляди учители мъже, само че, те преподават специализирани курсове на хора имащи интерес и плащащи за това. Погледнете какви пари е една сертификация в IT сферата. Има интерес, има и желание, само че се работи с нормални хора. Вашите звезди, винаги прави роми и делегирани бюджети може да си ги поделите. Докато учителят не почне да има авторитет поне като в соца много трудно ще привличате когото и да е. Малко са хората ( освен бг съдиите) които ще са щастливи да им се подиграват неграмотни ромчета, а те да ги избутват защото иначе няма заплата ))))) и нека сме толерантни, какво като е негоамотен и на 12 има 3 деца, що да не е академик примерно, трябва да има равенство) Да живее ЕС и толерантността, неговия пророк
ceci_
Рейтинг: 686 ВеселоДо коментар [#39] от "LiberalToTheBones":
Аха МИТ и руския и американския вече са продали сградите и цъкат само ютюб. Че кво толкоз това лазери, радиоактивности, колайдери, операции, изследвания, това е само за изкуфели старчета, сичко е онлайн - както в онзи филм - отваряш очи и "аз знам кунгфу" yeah
ceci_
Рейтинг: 686 НеутралноДо коментар [#43] от "Роси":
Има все по-малко мазохисти изпитващи нужда да стават за подигравка на негоамотни отрочета и техните родители. Твърде малко са хората изпитващи радост от факта че са безправна паплач... но все още има
Илиян Колев
Рейтинг: 826 НеутралноДо коментар [#33] от "г-н Саранди Говедаров":
Стига с тия мантри и клишета.Контакта с хора е основния источник на стрес в работата,началници,подчинени,клиенти,контрагенти,администрация ,дори при оптимална организация и свестни и съвместими хора в организацията.Това,как учениците били псували и унижавали учителите е пресилено оплакване и хейтене по младите.
И отдавна такова нещо като авторитет и уважение извън установените протоколни правила няма.И учениците се придържат към тях.Или не стъпват в училище,това е друго.Исключения има разбира се,и то от двете страни и те се санкционират.Не можел да изгони ученик за обида и да наложи санкция.То почти никой не може и така и трябва,не може страна в спора да взема решение по него.А емоционалната зависимостта от оценка нужда от признание е ако не патология,то поне проблем,който сериозно влошава удовлетворението от живота и е най сигурния и кратък път към личностни и разстройства и заболявания от тревожно депресивния спектър.
baizuo
Рейтинг: 1189 ВеселоЕ за какво да се става учител, след като децата не искат да учат - те искат да не ходят на училище, а да са активисти.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Периодично се набива в меките глави на подрастващите, че борбата и искането е по-важна от знанието
DDR
Рейтинг: 2499 Весело[quote#30:"gonz0104"][/quote]
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Постоянно работя с хора,от най-различни професии.От заварчика до професора, какво да се направи, в моят бранш връзката по веригата бизнес - обучение- наука- прости изпълнители е реална и жива.
А ти се поогледай в ежедневието, масово кой как се отнася към работата си и как чака ду му свърши работният ден ...
г-н Саранди Говедаров
Рейтинг: 1096 НеутралноИ отдавна такова нещо като авторитет и уважение извън установените протоколни правила няма.И учениците се придържат към тях
Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!До коментар [#47] от "slonsco":
Като човек от практиката, винаги много съм се забавлявал с всякакви учени хора, които много подробно и по научному ми обясняват как нещо не може да стане.
Слушам ги, радвам им се, кимам разбиращо......и накрая ги питам директно......".......а как тогава ето там, това нещо е направено и работи?".
Та да питам и теб:
Как, тогава, в Китай, Корея и Япония, учителят е с висок социален статус и децата са възпитани, внимателни и респектирани?
И преди да почнеш да залиташ към националните особености на азиатците, да те насоча към изводите от доклада, които казват, че учителите се ползват с респект и уважение още в арабските страни, Африка, отчасти Русия? Даже и Финландия Литва.....
Явно нещо там са по-напред с "установените протоколни правила"?
Всъщност, точно липсата на строги правила за поведение в класната стая водят до този резултат.
realguru
Рейтинг: 2351 НеутралноДо коментар [#50] от "г-н Саранди Говедаров":
До преди 70 год нещата са били и у нас така. Не случайно най-големите "авторитети" в едно село са били Даскала, Попа и Кмета. После става партийния секретар и нещата оттичат.
iget
Рейтинг: 289 НеутралноМного показателно е, че общественият статут на учителската професия е по-нисък в Европа, отколкото в Азия. Това трябва да бие тревога в политическите среди в Европа - ако нещата не се променят, ясно е на кого принадлежи бъдещето. Жалко за толкова векове култура, но сами сме си виновни.
iget
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#51] от "realguru":
Преди 70 години навсякъде в Европа е било различно що се отнася до учителската професия. Просто икономическият модел, който изисква бързи резултати от инвестициите, поставя по естествен начин учителската професия в неизгодна позиция.
Александър
Рейтинг: 321 НеутралноА жените не искат да бъдат водопроводчици.
Равенството между половете не означава еднаквост. Половете има доста различия помежду си.
kazushi
Рейтинг: 948 НеутралноМъже не трябва да се допускат да работят с деца. Дори само един да е педофил е твърде много. Но сега педофилията е особено модерна.
realguru
Рейтинг: 2351 НеутралноДо коментар [#53] от "iget":
Ми не е вярно.
Той един колега горе го е писал. Що в Япония и Южна Корея може? Що там икономическия модел не поставя учителя на долно стъпало. Въпреки че и те са развити колкото Запада и там би трябвало да действат същите икономически модели.
Причината са съвсем други - даване на права на децата, все едно те са равни с родителите. И отричане на боя като възпитателно средство. :)
И резултатът е видим. Та крайно време е родителите да спрат да се държат като приятели с децата си, ами като родители.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Чубрица
Рейтинг: 560 ВеселоСлед мъжете, и жените трябва да се откажат от тая професия, та най-накрая децата да си отдъхнат! :)
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaireolimpipanov
Рейтинг: 874 НеутралноДо коментар [#1] от "Илиана":
Това не е вярно. Добри са им заплатите на учителите във Финландия, но дори директор няма годишна данъчна декларация от 60 000 евро. Обикновено заплатите са им около средната т.е. към 35-38 000 евро годишно, рядко повече. Друго прави тази професия силно желана и доста уважавана във Финландия, нещо което разбойниците управляващи и чалгизираното ни общество отнеха на българския учител и го направиха даскал.
До коментар [#35] от "Günther":
Да така е , работният ден е често непосилен, но малко хора го сънават. Същото важи за университетските преподаватели. За подготовката на един час преподаване са нужни поне десет часа работа. В страни, които са дръпнали и са се развили благодарение на образованото си население, трудът на чутеля, преподавателя и учения се цени и уважава, но системата не търпи некадърници и няма мошеници като некои директори на и-тути в БАН или крадливи ректорчета.
gost22
Рейтинг: 1745 ВеселоДо коментар [#38] от "г-н Саранди Говедаров":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Аха, яко обучаваха през соца, особено накрая в строителни войски, дето ги учеха да говорят български и им даваха занаят, щото преди това в училище нищо не научаваха, ма ходели. А да, и това че навсякъде имаше "работно място за всеки" и не личеше кой колко е научил в училище... Да, точно така. Днес поне няма лицемерието. Пък авторитет дето се крепи на шамарите зад врата, голяма работа беше. А да, и да не забравиш Пондьо, "Наш Пондьо"...
tacheaux
Рейтинг: 4304 НеутралноДо коментар [#33] от "г-н Саранди Говедаров":
"Някой да е чувал болен пациент да псува лекуващ лекар?"
Почти винаги , когато някой се опита да излекува едно болно общество чрез оздравителни реформи , той не само бива псуван , но може да му се случат и по-лоши работи.
tacheaux
Рейтинг: 4304 НеутралноДо коментар [#4] от "putinxujlo":
Потресаващо. Но отзвуците под клиповете също са многозначителни като оценка на руското общество и състоянието на Русия:
Поколение РАБов‼
православный талибан
деградация полным ходом
инквизицию ещё осталось сделать .
"Спасение душевное"! По-моему, этих уже ничто не спасёт.
Совсем с ума сошли!
какой ужас....средневековье
Страшно, очень страшно, за поколение будущее.
Всё глубже во мрак средневековья…
Зря только детей затваривают. Мракобесы.
Омерзительно.
страшно становиться
и так дале..
the_flea
Рейтинг: 1199 НеутралноПрав! Прав! Идея си нямаш колко си прав.... И 10 плюса са малко. 50 кокош....колежки....са ми....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
the_flea
Рейтинг: 1199 ГневноИма все по-малко мазохисти изпитващи нужда да стават за подигравка на ....негоамотни .....отрочета и техните родители...... до тук - добре....
Твърде малко са хората изпитващи радост от факта че са безправна паплач..... може ли по-полека с ПАПЛАЧ, А?????
Заради подобно отношение младите бягат от учителството, до 2-3 години ще търсите каквито и да са преподаватели, но дали ще има...? Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
areta
Рейтинг: 1503 НеутралноДо коментар [#33] от "г-н Саранди Говедаров":
"Някой да е чувал болен пациент да псува лекуващ лекар?"
Аз съм чувала. Даже ги бият. Е не точно пациентите, но роднините им от една специфична етническа група.
dante_18
Рейтинг: 755 НеутралноАз пш
If you are going through hell... Keep going!До коментар [#44] от "ceci_":
Това е вярно. Аз платих 9000 лева за едни лекции по хирургия.
gecheto
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#7] от "DDR":
Да, немската дума "Beruf' всъщност означава призвание.
gecheto
Рейтинг: 233 НеутралноДо коментар [#20] от "realguru":
Много добре е работела дори.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
m_style
Рейтинг: 580 НеутралноЕ какво лошо има в това, че професията била феминизирана? Колкото по-малък е човек, толкова повече търси "майка си". Остава да въведат квоти при акушерството! Във висшето образование нещата не са феминизирани, повечето професори са мъже. И какво от това?