Холандия намалява максималната скорост по магистралите до 100 км/ч

Премиерът на Холандия Марк Рюте

© Reuters

Премиерът на Холандия Марк Рюте



Холандското правителство обяви днес, че намалява максималната скорост по автомагистралите до 100 километра в час, предаде "Франс прес". Тази мярка се вписва в плана за действие, приет за борба с газовите емисии, които замърсяват околната среда.


От няколко месеца правителството е изправено пред оживен дебат за начина, по който да се намалят азотните емисии, след като холандски съд обяви през май, че сегашната правителствена политика не спазва правилата на ЕС в тази област.


Новото ограничение на скоростта, което трябва да влезе в сила в Холандия през 2020 година, ще е най-ниското в Европа заедно с това в Кипър. Превозните средства ще могат да се движат със сегашната разрешена скорост от 130 километра в час през нощта между 19:00 часа (20:00 часа българско време) и 06:00 часа (07:00 часа българско време).




Премиерът на Холандия Марк Рюте заяви на пресконференция, че тази мярка не е приятна никому, но е необходима, за да се избегне застой в мерките за опазване на околната среда в Холандия.


Рюте е лидер на Народната партия за свобода и демокрация, получила прякора Бръм-бръм заради големите си постижения в облекчаването на ограниченията за скоростта.


Големите проекти за строителство на пътища и летища в Холандия, която е петата най-голяма икономика в еврозоната, бяха спрени от правителството, за да се спази разпореждането на съда.


Установяването на максимална скорост от 130 километра в час вместо 120 километра в час беше водещо предложение на партията на Рюте, което тя внесе през 2012 година. Планът за действие, който целеше намаляване на азотните емисии, включваше също така и промяна в методите на работа в земеделския сектор.


Перспективата за тези промени предизвика гнева на хиляди земеделци, които наскоро протестираха неколкократно с тракторите си в страната. Една от тези демонстрации предизвика най-голямото задръстване в историята на Холандия. Новото ограничение на скоростта цели отчасти да покаже на селскостопанските производители, че другите сектори, които замърсяват околната среда, също трябва да променят навиците си, коментират холандските медии. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    Копират канадците.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  2. 2 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Що не преминат направо на коне? Няма да има вредни емисии. За електромобилите и автомобилите на метан колко ще е ограничението?

  3. 3 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 420 Неутрално
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4865 Неутрално

    То и с повече, трудно може да се кара...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    А ние, понеже сме "страхотни карачи и пичове" за 2018-та сме УБИЛИ 611 души в катастрофи по пътищата...

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4865 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    Не сме ги убили "ние", отделно в тази статистика чуждестранните водачи заемат не малко място...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":

    И в повечето щати макс. скорост е горе долу такава - 65 мили/час, която прави около 105 км.

  8. 8 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Там разстоянията са малки. Не ги бърка толкова....

  9. 9 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Идиотска работа. Ма нали и ние копираме всичко лошо.

  10. 10 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Така е като нямат такива хубави магистрали , като Бойковите. Където скъпите коли карат с над 180 км и посещават сервизи през месец.

  11. 11 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    Бихме имали техните проблеми...

    "България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители. Това показва анализ на Евростат за тенденцията със злополуките на пътя с фатален край през 2017 г., цитиран от БТА.
    Характеристиката на фаталните инциденти при отделните категории превозни средства показва, че България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили
    с 64 смъртни случая на милион жители.
    Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили.."©️

  12. 12 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    "А ние, понеже сме "страхотни карачи и пичове" за 2018-та сме УБИЛИ 611 души в катастрофи по пътищата..."

    Едва ли карането по (читава) магострала със 120-140 км в час може да се сложи към опасните карачески умения за които говорите. На практика в България е най трудно да се кара със тази скорост. Отзад летята със 150-200, отдясно камиони с 90-100 и човек става шашав да се мести на зигзаг. Оказва се, че или със 150-160,или с 90-100. Причината е слабия контрол от страна на КАТ. Дай да бъдем конкрртни. От кшиширани обвинения няма нужда.

  13. 13 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1332 Весело

    А при нас трябва да отпадне ограничението от 140 км/ч, защото имаме най-хубавите пътища и коли в Европа, а и сме свободен народ (мразещ ограниченията), на който от нищо и за никой не му пука, въпреки жертвите, които даваме като курбан на Бога на пътищата всяка година...

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    До коментар [#1] от "DDR":И в повечето щати макс. скорост е горе долу такава - 65 мили/час, която прави около 105 км.
    —цитат от коментар 7 на Росен съм аз и голем капут


    В Индиана - 40 мили в час!

  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    Тези искат зорлем да си съсипят страната. :)

    Ама щом искат - така да бъде, що трябва да им се даваме наклон как да живеят. :)

  16. 16 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#13] от "Дългия":

    ако погледнеш водената статистика от КАТ, ще бъдеш учуден от броя жертви заради превишаване на скоростта. Но също така безотговорно е от страна на КАТ, че позвалява "пилотите" по магистралите - крайно време е да върнат и отнемане на точки, освен паричните наказания.

  17. 17 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Този лимит е заради вредните емисии, не безопасност. 1973-та заради кризата с гориво в Щатите се приема закон за национален лимит от 55 мили в час. Изчислено е, че при тази скорост ДВГ са най ефективни. Най - вероятно ще има различни лимити за електромобили в бъдещето!

  18. 18 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 852 Неутрално

    В България трябва да се осветяват нощем всички пътища,дори междуселските.

  19. 19 Профил на Firestarter
    Firestarter
    Рейтинг: 1003 Весело

    Дневник, фермерските протести с тракторите , които продължават вече втори месец не са свързани със ограничението на скоростта по холандските аутобани, както внушавате, иначе останалото е вярно.
    Following Monday’s protests, three provinces overturned their regulations to curb nitrogen-based pollution, imposed in the wake of a Council of State ruling which said the Netherlands is not doing enough to combat the impact of nitrous oxide and ammonia. Farming is said to be responsible for 41% to 46% of nitrogen-based emissions. Drenthe, Overijssel and Gelderland all said they would scrap the rules. Friesland decided on Friday to withdraw its regulations following a similar protest.

    Read more at DutchNews.nl

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  20. 20 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    В Холандия са много пренаселени магистралите. Все едно караш по нашето Цариградско шосе или в най-добрия случай като по южната дъга е потока. Имат прекрасен ЖП транспорт обаче.

  21. 21 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Повече от разумно е максималната скорост да бъде намалена до към 100-110км/ч. мах. По много причини. Не съществува никакво логично обяснение за скорост по-висока от посочената. Сам съм се убедил, че най-правилното нещо за да се намали риска и стреса при шофиране е просто да се тръгне на време.

    Stupid people make me sick
  22. 22 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Язък за хората, купили скъпи резачки. Няма да могат да ги изрежат на магистралата.

  23. 23 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 1658 Весело

    Както е тръгнало, скоро и велосипеди ще пуснат по магистралите в Холандия.

  24. 24 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И у нас трябва да се въведе незабавно такова ограничение.
    А въшкарите, които се хвалят, че карат с 300 - в затвора.

  25. 25 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Идиоти, сър
    —цитат от коментар 3 на primerno



    Идиотска работа. Ма нали и ние копираме всичко лошо.
    —цитат от коментар 9 на lordcris



    Язък за хората, купили скъпи резачки. Няма да могат да ги изрежат на магистралата.
    —цитат от коментар 22 на redguy


    Там такива като вас няма. Идиотите сте вие.

  26. 26 Профил на Uprsport
    Uprsport
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Да шофираш в Нидерландия е изключително удоволствие. Няма избиване на комплекси, няма селски пръчки, няма нищо от нашата фауна, все едно си сам на магистралите. Имат около 60 магистрали, някои от които много кратки, а пътните възли са направени в услуга на шофьорите.

  27. 27 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3451 Неутрално

    Не ща да се заяждам, само малко лична статистика...

    Карам голяма стара дизелова кола в добро състояние.
    При 100 на час харчи пет. При 120 - шест.
    Аз съм относително търпелив човек, ако всички карат в пакет, търпя. Когато някои пенсионери карат със 70, гъзарите със 140, се изнервям и се доближавам до гъзарите.
    Мога да търтя дя карам със 100.

    Еретик
  28. 28 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2846 Неутрално

    До коментар [#8] от "dma12587967":

    Цариградско щото е дълго за това карат със 120+ при ограничение 80 (когато няма много трафик)

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  29. 29 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    "Убийствата" обикновено не са по магистралите. Десет години карах интензивно по магистралите на Холандия, Франция, Белгия и Германия. Пътищата в Холандия са може би най-добрите в света. Това решение е пълна идиотщина.

  30. 30 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 499 Неутрално

    До коментар [#25] от "Uprsport":

    Има, Има.

  31. 31 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":"Убийствата" обикновено не са по магистралите. Десет години карах интензивно по магистралите на Холандия, Франция, Белгия и Германия. Пътищата в Холандия са може би най-добрите в света. Това решение е пълна идиотщина.
    —цитат от коментар 29 на Oggie Petkov


    Очевидно не е - никой не говори тук за убийствата попътищата, а за намаляване на вредните емисии. Които също убиват, но по друг начин.

  32. 32 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2019 Весело

    Там разстоянията са малки. Не ги бърка толкова....
    —цитат от коментар 8 на dma12587967


    Ама бърка в джигера на БГ рацерите, които са в Холандия и на баята от тролове тук, някои от които също са от тия с тежък десен крак, нищо че са с меки китки... Видимо по сложените минуси. Нека ви рацеристи недни. Холанците решиха да пълзите по пътищата и да се гърчите. Заслужавате го!

    мурзилка
  33. 33 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    Очевидно не е - никой не говори тук за убийствата попътищата, а за намаляване на вредните емисии. Които също убиват, но по друг начин.
    —цитат от коментар 31 на stoyanst


    То проблема е като да не пикаеш в твоята част на басейна. :)

    Колкото и да намаляш емисиите, ако съседите ти и големите замърсители като Китай не ги намалят - няма да има особен ефект.

  34. 34 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 773 Гневно

    А ако карам Тесла (ударението на Е!) или Нисан Лийф (или друг сносен електромобил), пак ли ме лови ограничението???...

    Егати теслАта!!!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  35. 35 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 773 Разстроено

    Ако могат да ми гарантират минимална скорост на магистрала от 100 км/ч ще е добре, че в БеНеЛюкс си е таковало таковата!... В един момент трафика на магистралата просто... спира! Или пъплиш на 2-ра, понякога и на 1-ва скорост! Скръндзите са се поскъпили да построят с една лента повече! В Белгия събират трафика от 4 ленти в 2, имаш 200 метра да изравниш скоростта с тази на магистралата и да се намърдаш в дясната лента... болни мозъци!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  36. 36 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    +++
    Много точно наблюдение на положението по бг магистралите.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  37. 37 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    +++
    Много точно наблюдение на положението по бг магистралите.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10286 Неутрално

    ...и не повече от 280 км пробег за 24 часа :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 773 Разстроено

    ..."България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители... почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11..."
    —цитат от коментар 11 на putinxujlo


    Ти сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч защото цопваш в морето преди това, и хората ходят предимно пеш или се движат с колела!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  40. 40 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#20] от "falkoneti":

    Ако е толкова прекрасен защо магистралите са препълнени?

  41. 41 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    Чудесна идея. Ще има и допълнителни ефекти - по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи, промяна на манталитета на шофиране.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  42. 42 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    С 90-100 е невъзможно, в тази лента карат дебили които могат и с 65 да карат. Много по лесно се кара в лявата лента. Освен това в бг има понятието "несъобразена скорост" което е достатъчно да се обясни всяко птп и за разлика от останалия свят тук детайлните причини не интересуват никого. Пишеш несъобразена скорост и всички доволни и община и пътната агенция и съд и полицаи и правителство, единственно пострадалия понякога не е доволен, но на кой му пука

  43. 43 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#38] от "penetrating":

    И всяка лична кола с карта (тахометър по старо му)
    1000 км трябва да се взимат за 4 дена и задължителни нощувки в мотел 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  44. 44 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3379 Неутрално

    До коментар [#41] от "Gopeто":

    Ако се разчита на задължителната ниска скорост за икономия и подръжка ... работата я пиши мизерна 😉 Скорости до 170 км в час на подходящ път са си ок за практикуващ водач.
    Вместо да се ограничава скоростта, трябва да се работи върху обучението на водачите, усъвършенстването на двигателите и на средствата за защита и предотврстяване на нещастия.
    Бих сравнил ограничаването на скоростта (независимо дали заради екология или безопасност) с това, един земеделец, вместо да усъвършенства начина си на работа, да вдига добивите като само увеличава площите съсипвайки гората.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 593 Неутрално

    На глобалистите им дай само забрани и простотии! Сега ще съсипят и Холандия!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  47. 47 Профил на Georgi Beorgi
    Georgi Beorgi
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#7] от "Росен съм аз и голем капут":

    В щатите няма камери на всеки километър по магистралата. в НЛ е страшна матрица.

  48. 48 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    До коментар [#11] от "putinxujlo":

    КАТ има на страницата си статистика по вид нарушения, по време на денонощието, по вид на пътя, където е станало ПТП-то и т.н. Е, пренебрежима част от инцидентите са на магистрали (доближаваме се до другите европейски страни). Същото важи и за превишената скорост. Статистиката ни я развалят междуселските пътища и отнемане на предимство, неправилно изпреварване и др.такива келешлъци. Типичен пример - случаят "Местан".

  49. 49 Профил на Svet
    Svet
    Рейтинг: 441 Весело

    Който е живял в Нидерландия знае много добре, че проблемът не е ограничението на скоростта, а това, че не можеш да го достигнеш от задръствания :) Лично съм бил свидетел как Ротердам - Лайден се взима за повече от час сутрин в 7 и как 5 ленти магистрала е задръстена с километри...

  50. 50 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Да копат магистралите напряко и само магарешки каручки... Кеф. Ще компенсират с въздушен транспорт?! Балони, надалеч - дирижабли.

    roo
  51. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Този лимит е заради вредните емисии, не безопасност.
    —цитат от коментар 17 на L Glassman


    Заради азотния окис..
    Чудатото в тази мярка е, че азотният окис/километър БИ СЕ УВЕЛИЧИЛ!

  52. 52 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    събирате се 10 души и почвате да карате с минималната разрешена скорост.

  53. 53 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8526 Неутрално

    При толкова тежки катастрофи, трябва и в България да се помисли за намаление.

  54. 54 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 402 Неутрално

    че тази мярка не е приятна никому, но е необходима, за да се избегне застой в мерките за опазване на околната среда в Холандия./ явно не само нашите са хаховци , що не забраниха яденето на боб щом искат да избегнат застоя , или това ще е следващата стъпка

  55. 55 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Чудесна идея. Ще има и допълнителни ефекти - по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи, промяна на манталитета на шофиране.
    —цитат от коментар 41 на Gopeто


    В какъв смисъл "по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи"?
    Азотният окис видяхме-би се увеличил, а по каква причина животът на двигателя би бил по-дълъг???

  56. 56 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#35] от "Хит®ата Св®ака ;)":

    О, че 200 метра за ускорение си е супер. При нас в Берлин има участъци където ускорителните ленти са дори по къси.

  57. 57 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 657 Неутрално

    Тази мярка работи само когато имаш еднакво количество преминаващи МПСта. Когато са повече и са непредвидими като количество имаш обратен ефект заради задръствания повече бавно преминали МПСта за дадено разстояние.

  58. 58 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Ако направят максималната скорост 5 км/ч направо ще занулят вредните емисии, защото магистрарите ще станат пешеходни зони. Малумници! Значи вместо правителството да спер някой ТЕЦ който бълва колкото 10000 коли, ще тормозим хората.

  59. 59 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#39] от "Хит®ата Св®ака ;)":

    Ти сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч
    =============///==============

    Значи по твоята "логика" в САЩ, Русия, Австралия могат да карат с 300-500км/ч?)

    За прекалено умни пак цитирам)
    "България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители.
    Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11.
    Средният показател за ЕС е☝️ 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили."

  60. 60 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Интересно решение. Поне си имат 250+ км/ч влакове.

  61. 61 Профил на Rauchmann
    Rauchmann
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Язък за хората, купили скъпи резачки. Няма да могат да ги изрежат на магистралата.
    —цитат от коментар 22 на redguy


    Ще го направят в съседна Германия, където впрочем го правят и доста други.

    http://rodenivbg.com
  62. 62 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Тази мярка работи само когато имаш еднакво количество преминаващи МПСта.
    —цитат от коментар 57 на patrokalche


    КАК ТОЧНО "тази мярка" би работила?
    Как със скорост до 100 км. ще се намалят баш точно азотните окиси????

    Ако ми обясните простичко физичния механизъм , ще съм върло доволен!

    B практиката терминът азотни оксиди (NOX) се използва за сумарните емисии на азотен оксид (NO) и азотен диоксид (NO2). Около 40% от емисиите на азотни оксиди от стационарни източници се генерират от котли в топлоелектрически централи. Значими количества се отделят и от други антропогенни източници, например промишлени котли, инсинератори, нефтени рафинерии, газови турбини, двигатели с вътрешно горене, металургични предприятия, производства на цимент, стъкло и азотна киселина.

    От процеса на горене се отделят три вида азотни оксиди – термични, горивни и моментални. Термичните се формират чрез реакция между молекули азот и кислород от въздуха, дисоциирани под действието на висока температура. Реакцията е необратима и протича при температура над и около 1300 °C. При горивните NOX източникът на азот е самото гориво. Те се образуват при температури над 800 °C. Моменталните азотни оксиди се образуват чрез реакция между горивни радикали и молекулен азот от въздуха. В сравнение с другите два вида оксиди, моменталните не са от съществено значение.

    И как ще се намалят окисите, при 100 км/час?
    Или ако почнем да изгаряме, при високотемпературен режим РДФ бали в ТЕЦ (щото пък те били "нисковъглеродни" и ВЕИ).

    Азотните окиси биха се увеличили!
    Дори и по най-простата сметка - че то двигателят би работил ПО-ДЪЛГО ВРЕМЕ сравнено с движение с по-висока скорост.. а условията на горене не биха се променили никак!

  63. 63 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4865 Неутрално

    До коментар [#27] от "Костадин Иванов":

    "...ако всички карат в пакет, търпя. Когато някои пенсионери карат със 70, гъзарите със 140, се изнервям и се доближавам до гъзарите."?!

    Майко мила, а бе ти добре ли си?! Това е разрешената скорост, и е право на всеки да я използва! Карал в пакет, пенсионери карали със 70?!
    Типичен пример на опасен шофер по магистралите!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#48] от "ivanpopov":

    И?!
    Ето статистика! Чети, а след това пиши своите измислици.
    "Най-често допусканите от водачите нарушения продължават да са:
    ▪️ несъобразената скорост,
    ▪️неправилните маневри
    ▪️отнемането на предимство,
    при които са настъпили общо 3584 ТПТП (74,17% от всички 4832 ТПТП, настъпили поради нарушения на водачите).
    Загиналите поради тези три вида нарушения са 319 или 73,67% от общо 433 загинали поради нарушения на водачите, а ранените са 4684 или 75,62% от общия брой 6194 ранени поради нарушения на водачите.".©️

  67. 67 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1475 Весело

    Ужас!

    Сега Ганьо Балкански къде ще си кара новото БМВ? Че то 300 вдига, а те го ограничават до 100 км/ч. А Ганьо Пернишки какво ще прави с Голфо? Дори няма да го пуснат да стъпи в Холандия, като му видят пушещия комин отзад.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  68. 68 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3451 Весело

    До коментар [#63] от "hamiltonf":

    "Майко мила, а бе ти добре ли си?! Това е разрешената скорост, и е право на всеки да я използва! Карал в пакет, пенсионери карали със 70?!
    Типичен пример на опасен шофер по магистралите!"
    =========
    Май си се издразнил от по-стари мои каментари и ме вадиш от контекст.
    По магистрала се опитвам да карам със 120, но лента с такова скорост не се обособява. В участъка от сливането на двете магистрали в посока София до Област Пловдив бавната лента е ужасна, а в бързата трябва да караш с поне 150, за да не пречиш. Е, с отвращение избирам второто.
    А за опасния шофьор е нахалство точно ти да говориш, да не ти вадя коменарите за БМВ 7, дето ти омалявали след 200 и ги вземаш на ремък.

    Еретик
  69. 69 Профил на aa1830
    aa1830
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#12] от "George Svinarov":

    Много добре казано - или някви убийци хвърчат отзад или някви таратайки се влачат. Липсата на контрол и наказания е най вече, манталитета на горе изброените също.

  70. 70 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    До коментар [#66] от "putinxujlo":

    Ти разлика между "несъобразена" и "превишена" скорост правиш ли!? Защото с тези ограничения се определя какво е ПРЕВИШЕНА скорост. А статистиката не дава и един процент тежки произшествия, следствие ПРЕВИШАВАНЕ на ограниченията на магистрала. Нещо повече - когато 2012 Бате издейства вдигане на скоростта от 130 на 140 това ИЗОБЩО не се отрази на броя на загиналите по пътищата! 2012-та и следващата 2013-та са годините с НАЙ-МАЛКО жертви.
    Докато несъобразената скорост е вкарана в закона, за да се прехвърли вината от тези, които поддържат пътя към пострадалите шофьори. И нея няма как да я определиш със законови мерки, защото за един шофьор+кола+трафик+път тя може да бъде 20км/ч, за друг да е 100км/ч. Ама за да го разбереш това, трябва да си шофьор а не трол.

  71. 71 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#39] от "Хит®ата Св®ака ;)":Ти сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч =============///==============Значи по твоята "логика" в САЩ, Русия, Австралия могат да карат с 300-500км/ч?)За прекалено умни пак цитирам)
    —цитат от коментар 59 на putinxujlo


    Не е уместно да се сравнява риска по пътищата на България (като дължина и качество) с тези в Малта (където разстоянията са много по-къси, а пътищата - много по-добри - по-скъпо излиза инфраструктура на рядко населена страна). В САЩ, Русия и Австралия да карат и с 500 ако искат стига да си направят съответната инфраструктура и техника (в Япония му викат Шинкансен). Да, в големи територии влак-стрела и самолет му е майката!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  72. 72 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Соросоиди, сър.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  73. 73 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    До коментар [#5] от "selqnin":

    "Махистрала" и "пътища" има разлика....

  74. 74 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10286 Весело

    До коментар [#43] от "DDR":

    Именно. Тогава ще се отвори място за няколк обизнеса - ел. автомобили, хотели и ресторанти. Успоредно с това ще паднат заплатите (по-малко се работи, повече се пътува) :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  75. 75 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    Скоро регулациите ще включват макс 1.5 деца на джендър, 0.5 автомобила на джендър, 85% ФОД на човек.
    Това мъжество Вилдерс кво квичат по въпроса?

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  76. 76 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1983 Неутрално

    *ДОД

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  77. 77 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Мдааам, пътят към ада е постлан с... газови емисии. Или по-точно, с борбата срещу тях. А мангизите не капят, а шуртят и това оправдава всичко.

  78. 78 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#70] от "ivanpopov":

    Ти разлика между "несъобразена" и "превишена" скорост правиш ли!?
    ====================

    🤦🏻‍♂️🙄
    Първо, взех това от статистиката, която споменахте! (КАТ)
    Второ, научете мат.част))

    ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА

    Чл. 179, ал. 2 (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Който поради движение 👉с несъобразена скорост, неспазване на дистанция или нарушение по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се наказва с глоба в размер 200 лв., ако деянието не съставлява престъпление.

  79. 79 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 865 Неутрално

    Аз за нашето просто българско племе смятам че забрана на колите над 1 тон и над 100 коня ни спасила поне половината от тези 700 жертви ма година

  80. 80 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 865 Неутрално

    А за рецидив - да речем три пъти превишаване на скоростта с над 30 да се отнема колата за да бъде съобразена справедливо глобата с доходите на джигита

  81. 81 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Със 100 километра в час аз летя ли летяяя....
    https://www.youtube.com/watch?v=Xq3az71xH7g

    Марс е изконна Американска територия!
  82. 82 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 331 Весело

    До коментар [#72] от "dream_er":

    педераст, сър!

  83. 83 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Холандия, държавата-мечта. Ако не беше тъмната северна зима, в която нехоландците изпадат в тежка депресия и пълен витаминен недостиг, Холандия щеше да бъде раят на земята. Няма по-чиста, интелигентно устроена, безопасна, работеща за хората си държава в Европа. И за капак тревата е легална! То може би затова са толкова напред де.

  84. 84 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Боековистите от Люлин-емнайсе с 15-годишните беемвета НЕ ОДОБРЯВАТ! С добавка - "да ви еба майката, соросоиди".

    Обичам да грухтя и плюскам.
  85. 85 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 581 Неутрално

    При равни други условия(на директна предавка) при 130 км/ч изгарянето е по-добро отколкото при 100 км/ч. Респективно вредните вещества, които отделя автомобилът, са по-малко при по-високата скорост! Що за идиотизъм?

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 916 Неутрално

    В България има само една причина за безумното каране - слаб контрол на КАТ.
    Това е ! Разбира се всеки може да се окаже в произшествие, но умишлено да нарушаваш правилата и нормите за поведние на пътя, без да понесеш снкция за това е катализатор за още и още по голям хаос по нашите пътища.

  88. 88 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    До коментар [#44] от "DDR":
    И защо не нужно да караш със 170 км/ч? 100 км/ч си е идеална, комфортна скорост за пътуване по магистрала, и не само. Подобни мерки са въпрос на съвест. Ако всеки наложи на себе си ограничение на емоциите и личното удоволствие, няма да се налага да се налагат по-строги законови ограничения. Още един страничен положителен ефект би имало върху човека предприел успешно подобна стъпка - ще знае, че може да е отговорен и е много вероятно да го прави и в други свои дейности.
    Примерът ви със земеделеца е тотално грешен. Правилното е земеделецът да не търси по-голама продукция, а да прилага върху наличната земя такива практики, които да я поддържат с векове - по-малко механизация, по-малко препарати, различни култури, взаимодействие с други производители и лоялни клиенти.
    А още по точен пример за това, което говоря е човек с наднормено тегло да намали количеството храна и да се движи повече, а не да чака доктор да му наложи строга диета, след като се разболее.
    Автомобилите трябва да се усъвършенстват, но хората трябва да намалят употребата им. Ако остане сегашния трафик, но автомобилите са с електрически или водороден двигател, ползата ще е минимална.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  89. 89 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#40] от "ivant88":

    Еми 30 милиона на площ на половин България, плюс тирове към големите пристанища. Реално влаковете са като градски транспорт. Стигаш на 100 км бързо, бачкаш и вечерта обратно. На гарата те чака колелото...

  90. 90 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    100 км/ч си е идеална, комфортна скорост за пътуване по магистрала, и не само. Подобни мерки са въпрос на съвест.
    —цитат от коментар 88 на Gopeто


    Съвременните коли, са или с автоматични трансмисии , или с ръчни с 6-7 степени ..
    Те са така изчислени да вървят с високи скорости и тогава са с оптимални обороти.

    Каква е идеята да върви не със 150 км. /час , а с 100 и какво ще бъде постигнато, освен по-дълго време за пътуване?

  91. 91 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Съвременните коли, са или с автоматични трансмисии , или с ръчни с 6-7 степени ..
    Те са така изчислени да вървят с високи скорости и тогава са с оптимални обороти.
    —цитат от коментар 90 на simChо

    Дрън, дрън. В повечето европейски и не само европейски страни ограничението на МАГИСТРАЛИ е 120 км/ч. За останалите пътища - 80 или 90 км/ч. И какво да правят тези аФФтоНобили, които не могат да вървят с по-малко от 150 км/ч? Всяка кола може да се кара и с 5 и с 10, 20, 50, 100 км/ч, ако ще и да е 800 к.с. Шофьорът е длъжен да се съобразява със законите. Щото ако е в нормална страна, ще му лепят глоби, д9окато не му отнемат книжката за правоуправление. Пък нека си плаче на арменския поп колко били оптималните обороти.

  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Съвременните коли, са или с автоматични трансмисии , или с ръчни с 6-7 степени ..
    Те са така изчислени да вървят с високи скорости и тогава са с оптимални обороти.
    —цитат от коментар 90 на simChо

    Дрън, дрън. В повечето европейски и не само европейски страни ограничението на МАГИСТРАЛИ е 120 км/ч.
    —цитат от коментар 91 на alexsilver


    Абсолютен дрън-дрън!
    КАКВО показва цитирането на лимитите в европейските страни в Дискусия за азотни окиси и двигатели, освен умствените способности на изтъкналият този аргумент??!

    Те я те крива на въртящият момент на съвременен двигател

    https://cimg4.ibsrv.net/gimg/www.f150forum.com-vbulletin/1300x659/f150_engine_comps_d4b00a93780c332b6733cfa4f598259c219a5fbc.jpg

    И кво виждаме, къде са най-ефективните обороти?
    Ако видим и данните на трансмисията - ще разберем колко е акълът на властите в "В повечето европейски и не само европейски страни.."

    Та КАК ще се НАМАЛЯТ АЗОТНИТЕ ОКИСИ.. нещо не разбрах , доста чудато ми се видя обяснението:
    ----------------------
    "В повечето европейски и не само европейски страни"
    ----------------------

    Ми ОК!
    И кво?
    КАК ще се намали окисът баш при скорост 100 км?

  93. 93 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Шофьорът е длъжен да се съобразява със законите. Щото ако е в нормална страна, ще му лепят глоби, д9окато не му отнемат книжката за правоуправление. Пък нека си плаче на арменския поп колко били оптималните обороти.
    —цитат от коментар 91 на alexsilver


    Абсолютно вярно!

    ВСЯКА КОЛА може да върви и с 5 км/час, и с 100км/час и със всякаква скорост!
    И си върви и си лумка АЗОТНИ ОКИСИ и всякакви неща и хич и няма идея да се жали на арменския поп..


    Хората - те да се жалят на арменския поп!
    Ама те - тъпи , като прочетат че нещо е "еко" или било "намалявало азотните окиси" се радват , като малки деца!

    А КАК баш ще ги намали и що въобще трябва скоростта да е 120.. или 100 .. а не да са 150 км./час някой изчислявал ли е, правил ли е разчети, смятал ли е тягови характеристики на съвременни двигатели, или е прието ограничението, както говорят звездите?

    И общо взето - всеки да се оправя!
    Първото следствие от мярката е, че автомобилите ще пътуват по-дълго време от точка А до точка В , ерго - двигателите им ще работят повече!
    Щом това устройва населението - ОК!

  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    При равни други условия(на директна предавка) при 130 км/ч изгарянето е по-добро отколкото при 100 км/ч. Респективно вредните вещества, които отделя автомобилът, са по-малко при по-високата скорост! Що за идиотизъм?
    —цитат от коментар 85 на iq146


    Идеята е малоумна отвсякъде!
    Зеленисти, сър..!

  95. 95 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Но освен всичко, заради пусто СО2 и азотни окиси, те са емнали да намаляват и поголовието на фермерите

    Ей и червендалестото ББС

    "Last month, farmers reacted angrily to claims that intensive farming was partly to blame for the emissions problem, after a report called for drastic measures to reduce livestock as well as action on the roads..."

    Спират се 1800 строежи , защото там работят машини (основно дизели) и май ще бъде отменена Формула-1.

    A project to bring the Formula 1 Grand Prix back to Zandvoort next year was criticised by some environmentalists, who raised concerns about emissions from the race as well as from work to extend the circuit.

    Така е .
    Няма не искам, няма недей!

  96. 96 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2009 Неутрално
  97. 97 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 917 Неутрално

    В Холандия са много пренаселени магистралите. Все едно караш по нашето Цариградско шосе или в най-добрия случай като по южната дъга е потока. Имат прекрасен ЖП транспорт обаче.
    —цитат от коментар 20 на falkoneti


    Прекрасен, и много скъп! И често закъсняващ, често с отменени влакове. Но разбира се, при всички проблеми е на светлинни години напред от българското жп.

  98. 98 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Общо-взето не особено умно решение, тъй като и сега има големи участъци около големите градове, където ограничението е 100 км/час. И рядко се спазва. Тъй като карам всеки ден, говоря от опит.
    Но да, не е и голяма трагедия, тъй като излизат статистики, в които се казва, че в Холандия е трудно да намериш участък, по който да караш със 130 км/ч в продължение на час. А спестяването на време за 1 час е 6 минути (между 130 и 100 км/ч).
    Все още се водят спорове дали електромобилите (каквито в Холандия има в изобилие) да имат специален режим на придвижване.
    Така или иначе, мисля, че за намаляване замърсяването има и по-добри мерки от ограничение на скоростта по идеални пътища. Но доколкото разбирам, Рюте са го натиснали коалиционите партньори....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK