"А ние, понеже сме "страхотни карачи и пичове" за 2018-та сме УБИЛИ 611 души в катастрофи по пътищата..."
Едва ли карането по (читава) магострала със 120-140 км в час може да се сложи към опасните карачески умения за които говорите. На практика в България е най трудно да се кара със тази скорост. Отзад летята със 150-200, отдясно камиони с 90-100 и човек става шашав да се мести на зигзаг. Оказва се, че или със 150-160,или с 90-100. Причината е слабия контрол от страна на КАТ. Дай да бъдем конкрртни. От кшиширани обвинения няма нужда.
А при нас трябва да отпадне ограничението от 140 км/ч, защото имаме най-хубавите пътища и коли в Европа, а и сме свободен народ (мразещ ограниченията), на който от нищо и за никой не му пука, въпреки жертвите, които даваме като курбан на Бога на пътищата всяка година...
ако погледнеш водената статистика от КАТ, ще бъдеш учуден от броя жертви заради превишаване на скоростта. Но също така безотговорно е от страна на КАТ, че позвалява "пилотите" по магистралите - крайно време е да върнат и отнемане на точки, освен паричните наказания.
Този лимит е заради вредните емисии, не безопасност. 1973-та заради кризата с гориво в Щатите се приема закон за национален лимит от 55 мили в час. Изчислено е, че при тази скорост ДВГ са най ефективни. Най - вероятно ще има различни лимити за електромобили в бъдещето!
Дневник, фермерските протести с тракторите , които продължават вече втори месец не са свързани със ограничението на скоростта по холандските аутобани, както внушавате, иначе останалото е вярно. Following Monday’s protests, three provinces overturned their regulations to curb nitrogen-based pollution, imposed in the wake of a Council of State ruling which said the Netherlands is not doing enough to combat the impact of nitrous oxide and ammonia. Farming is said to be responsible for 41% to 46% of nitrogen-based emissions. Drenthe, Overijssel and Gelderland all said they would scrap the rules. Friesland decided on Friday to withdraw its regulations following a similar protest.
Read more at DutchNews.nl
Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Ken Kesey
В Холандия са много пренаселени магистралите. Все едно караш по нашето Цариградско шосе или в най-добрия случай като по южната дъга е потока. Имат прекрасен ЖП транспорт обаче.
Повече от разумно е максималната скорост да бъде намалена до към 100-110км/ч. мах. По много причини. Не съществува никакво логично обяснение за скорост по-висока от посочената. Сам съм се убедил, че най-правилното нещо за да се намали риска и стреса при шофиране е просто да се тръгне на време.
Да шофираш в Нидерландия е изключително удоволствие. Няма избиване на комплекси, няма селски пръчки, няма нищо от нашата фауна, все едно си сам на магистралите. Имат около 60 магистрали, някои от които много кратки, а пътните възли са направени в услуга на шофьорите.
Не ща да се заяждам, само малко лична статистика...
Карам голяма стара дизелова кола в добро състояние. При 100 на час харчи пет. При 120 - шест. Аз съм относително търпелив човек, ако всички карат в пакет, търпя. Когато някои пенсионери карат със 70, гъзарите със 140, се изнервям и се доближавам до гъзарите. Мога да търтя дя карам със 100.
"Убийствата" обикновено не са по магистралите. Десет години карах интензивно по магистралите на Холандия, Франция, Белгия и Германия. Пътищата в Холандия са може би най-добрите в света. Това решение е пълна идиотщина.
До коментар [#5] от "selqnin":"Убийствата" обикновено не са по магистралите. Десет години карах интензивно по магистралите на Холандия, Франция, Белгия и Германия. Пътищата в Холандия са може би най-добрите в света. Това решение е пълна идиотщина.
Ама бърка в джигера на БГ рацерите, които са в Холандия и на баята от тролове тук, някои от които също са от тия с тежък десен крак, нищо че са с меки китки... Видимо по сложените минуси. Нека ви рацеристи недни. Холанците решиха да пълзите по пътищата и да се гърчите. Заслужавате го!
мурзилка
Ако могат да ми гарантират минимална скорост на магистрала от 100 км/ч ще е добре, че в БеНеЛюкс си е таковало таковата!... В един момент трафика на магистралата просто... спира! Или пъплиш на 2-ра, понякога и на 1-ва скорост! Скръндзите са се поскъпили да построят с една лента повече! В Белгия събират трафика от 4 ленти в 2, имаш 200 метра да изравниш скоростта с тази на магистралата и да се намърдаш в дясната лента... болни мозъци!
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
..."България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители... почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11..."
Ти сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч защото цопваш в морето преди това, и хората ходят предимно пеш или се движат с колела!
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
Чудесна идея. Ще има и допълнителни ефекти - по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи, промяна на манталитета на шофиране.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
С 90-100 е невъзможно, в тази лента карат дебили които могат и с 65 да карат. Много по лесно се кара в лявата лента. Освен това в бг има понятието "несъобразена скорост" което е достатъчно да се обясни всяко птп и за разлика от останалия свят тук детайлните причини не интересуват никого. Пишеш несъобразена скорост и всички доволни и община и пътната агенция и съд и полицаи и правителство, единственно пострадалия понякога не е доволен, но на кой му пука
Ако се разчита на задължителната ниска скорост за икономия и подръжка ... работата я пиши мизерна 😉 Скорости до 170 км в час на подходящ път са си ок за практикуващ водач. Вместо да се ограничава скоростта, трябва да се работи върху обучението на водачите, усъвършенстването на двигателите и на средствата за защита и предотврстяване на нещастия. Бих сравнил ограничаването на скоростта (независимо дали заради екология или безопасност) с това, един земеделец, вместо да усъвършенства начина си на работа, да вдига добивите като само увеличава площите съсипвайки гората.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КАТ има на страницата си статистика по вид нарушения, по време на денонощието, по вид на пътя, където е станало ПТП-то и т.н. Е, пренебрежима част от инцидентите са на магистрали (доближаваме се до другите европейски страни). Същото важи и за превишената скорост. Статистиката ни я развалят междуселските пътища и отнемане на предимство, неправилно изпреварване и др.такива келешлъци. Типичен пример - случаят "Местан".
Който е живял в Нидерландия знае много добре, че проблемът не е ограничението на скоростта, а това, че не можеш да го достигнеш от задръствания :) Лично съм бил свидетел как Ротердам - Лайден се взима за повече от час сутрин в 7 и как 5 ленти магистрала е задръстена с километри...
че тази мярка не е приятна никому, но е необходима, за да се избегне застой в мерките за опазване на околната среда в Холандия./ явно не само нашите са хаховци , що не забраниха яденето на боб щом искат да избегнат застоя , или това ще е следващата стъпка
Чудесна идея. Ще има и допълнителни ефекти - по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи, промяна на манталитета на шофиране.
В какъв смисъл "по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи"? Азотният окис видяхме-би се увеличил, а по каква причина животът на двигателя би бил по-дълъг???
Тази мярка работи само когато имаш еднакво количество преминаващи МПСта. Когато са повече и са непредвидими като количество имаш обратен ефект заради задръствания повече бавно преминали МПСта за дадено разстояние.
Ако направят максималната скорост 5 км/ч направо ще занулят вредните емисии, защото магистрарите ще станат пешеходни зони. Малумници! Значи вместо правителството да спер някой ТЕЦ който бълва колкото 10000 коли, ще тормозим хората.
Ти сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч =============///==============
Значи по твоята "логика" в САЩ, Русия, Австралия могат да карат с 300-500км/ч?)
За прекалено умни пак цитирам) "България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители. Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е☝️ 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили."
КАК ТОЧНО "тази мярка" би работила? Как със скорост до 100 км. ще се намалят баш точно азотните окиси????
Ако ми обясните простичко физичния механизъм , ще съм върло доволен!
B практиката терминът азотни оксиди (NOX) се използва за сумарните емисии на азотен оксид (NO) и азотен диоксид (NO2). Около 40% от емисиите на азотни оксиди от стационарни източници се генерират от котли в топлоелектрически централи. Значими количества се отделят и от други антропогенни източници, например промишлени котли, инсинератори, нефтени рафинерии, газови турбини, двигатели с вътрешно горене, металургични предприятия, производства на цимент, стъкло и азотна киселина.
От процеса на горене се отделят три вида азотни оксиди – термични, горивни и моментални. Термичните се формират чрез реакция между молекули азот и кислород от въздуха, дисоциирани под действието на висока температура. Реакцията е необратима и протича при температура над и около 1300 °C. При горивните NOX източникът на азот е самото гориво. Те се образуват при температури над 800 °C. Моменталните азотни оксиди се образуват чрез реакция между горивни радикали и молекулен азот от въздуха. В сравнение с другите два вида оксиди, моменталните не са от съществено значение.
И как ще се намалят окисите, при 100 км/час? Или ако почнем да изгаряме, при високотемпературен режим РДФ бали в ТЕЦ (щото пък те били "нисковъглеродни" и ВЕИ).
Азотните окиси биха се увеличили! Дори и по най-простата сметка - че то двигателят би работил ПО-ДЪЛГО ВРЕМЕ сравнено с движение с по-висока скорост.. а условията на горене не биха се променили никак!
"...ако всички карат в пакет, търпя. Когато някои пенсионери карат със 70, гъзарите със 140, се изнервям и се доближавам до гъзарите."?!
Майко мила, а бе ти добре ли си?! Това е разрешената скорост, и е право на всеки да я използва! Карал в пакет, пенсионери карали със 70?! Типичен пример на опасен шофер по магистралите!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
65
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Сега Ганьо Балкански къде ще си кара новото БМВ? Че то 300 вдига, а те го ограничават до 100 км/ч. А Ганьо Пернишки какво ще прави с Голфо? Дори няма да го пуснат да стъпи в Холандия, като му видят пушещия комин отзад.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
"Майко мила, а бе ти добре ли си?! Това е разрешената скорост, и е право на всеки да я използва! Карал в пакет, пенсионери карали със 70?! Типичен пример на опасен шофер по магистралите!" ========= Май си се издразнил от по-стари мои каментари и ме вадиш от контекст. По магистрала се опитвам да карам със 120, но лента с такова скорост не се обособява. В участъка от сливането на двете магистрали в посока София до Област Пловдив бавната лента е ужасна, а в бързата трябва да караш с поне 150, за да не пречиш. Е, с отвращение избирам второто. А за опасния шофьор е нахалство точно ти да говориш, да не ти вадя коменарите за БМВ 7, дето ти омалявали след 200 и ги вземаш на ремък.
Много добре казано - или някви убийци хвърчат отзад или някви таратайки се влачат. Липсата на контрол и наказания е най вече, манталитета на горе изброените също.
Ти разлика между "несъобразена" и "превишена" скорост правиш ли!? Защото с тези ограничения се определя какво е ПРЕВИШЕНА скорост. А статистиката не дава и един процент тежки произшествия, следствие ПРЕВИШАВАНЕ на ограниченията на магистрала. Нещо повече - когато 2012 Бате издейства вдигане на скоростта от 130 на 140 това ИЗОБЩО не се отрази на броя на загиналите по пътищата! 2012-та и следващата 2013-та са годините с НАЙ-МАЛКО жертви. Докато несъобразената скорост е вкарана в закона, за да се прехвърли вината от тези, които поддържат пътя към пострадалите шофьори. И нея няма как да я определиш със законови мерки, защото за един шофьор+кола+трафик+път тя може да бъде 20км/ч, за друг да е 100км/ч. Ама за да го разбереш това, трябва да си шофьор а не трол.
До коментар [#39] от "Хит®ата Св®ака ;)":Ти сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч =============///==============Значи по твоята "логика" в САЩ, Русия, Австралия могат да карат с 300-500км/ч?)За прекалено умни пак цитирам)
Не е уместно да се сравнява риска по пътищата на България (като дължина и качество) с тези в Малта (където разстоянията са много по-къси, а пътищата - много по-добри - по-скъпо излиза инфраструктура на рядко населена страна). В САЩ, Русия и Австралия да карат и с 500 ако искат стига да си направят съответната инфраструктура и техника (в Япония му викат Шинкансен). Да, в големи територии влак-стрела и самолет му е майката!
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
Именно. Тогава ще се отвори място за няколк обизнеса - ел. автомобили, хотели и ресторанти. Успоредно с това ще паднат заплатите (по-малко се работи, повече се пътува) :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Ти разлика между "несъобразена" и "превишена" скорост правиш ли!? ====================
🤦🏻♂️🙄 Първо, взех това от статистиката, която споменахте! (КАТ) Второ, научете мат.част))
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
Чл. 179, ал. 2 (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Който поради движение 👉с несъобразена скорост, неспазване на дистанция или нарушение по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се наказва с глоба в размер 200 лв., ако деянието не съставлява престъпление.
Холандия, държавата-мечта. Ако не беше тъмната северна зима, в която нехоландците изпадат в тежка депресия и пълен витаминен недостиг, Холандия щеше да бъде раят на земята. Няма по-чиста, интелигентно устроена, безопасна, работеща за хората си държава в Европа. И за капак тревата е легална! То може би затова са толкова напред де.
При равни други условия(на директна предавка) при 130 км/ч изгарянето е по-добро отколкото при 100 км/ч. Респективно вредните вещества, които отделя автомобилът, са по-малко при по-високата скорост! Що за идиотизъм?
В България има само една причина за безумното каране - слаб контрол на КАТ. Това е ! Разбира се всеки може да се окаже в произшествие, но умишлено да нарушаваш правилата и нормите за поведние на пътя, без да понесеш снкция за това е катализатор за още и още по голям хаос по нашите пътища.
До коментар [#44] от "DDR": И защо не нужно да караш със 170 км/ч? 100 км/ч си е идеална, комфортна скорост за пътуване по магистрала, и не само. Подобни мерки са въпрос на съвест. Ако всеки наложи на себе си ограничение на емоциите и личното удоволствие, няма да се налага да се налагат по-строги законови ограничения. Още един страничен положителен ефект би имало върху човека предприел успешно подобна стъпка - ще знае, че може да е отговорен и е много вероятно да го прави и в други свои дейности. Примерът ви със земеделеца е тотално грешен. Правилното е земеделецът да не търси по-голама продукция, а да прилага върху наличната земя такива практики, които да я поддържат с векове - по-малко механизация, по-малко препарати, различни култури, взаимодействие с други производители и лоялни клиенти. А още по точен пример за това, което говоря е човек с наднормено тегло да намали количеството храна и да се движи повече, а не да чака доктор да му наложи строга диета, след като се разболее. Автомобилите трябва да се усъвършенстват, но хората трябва да намалят употребата им. Ако остане сегашния трафик, но автомобилите са с електрически или водороден двигател, ползата ще е минимална.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
Еми 30 милиона на площ на половин България, плюс тирове към големите пристанища. Реално влаковете са като градски транспорт. Стигаш на 100 км бързо, бачкаш и вечерта обратно. На гарата те чака колелото...
Съвременните коли, са или с автоматични трансмисии , или с ръчни с 6-7 степени .. Те са така изчислени да вървят с високи скорости и тогава са с оптимални обороти.
Каква е идеята да върви не със 150 км. /час , а с 100 и какво ще бъде постигнато, освен по-дълго време за пътуване?
Съвременните коли, са или с автоматични трансмисии , или с ръчни с 6-7 степени .. Те са така изчислени да вървят с високи скорости и тогава са с оптимални обороти.
Дрън, дрън. В повечето европейски и не само европейски страни ограничението на МАГИСТРАЛИ е 120 км/ч. За останалите пътища - 80 или 90 км/ч. И какво да правят тези аФФтоНобили, които не могат да вървят с по-малко от 150 км/ч? Всяка кола може да се кара и с 5 и с 10, 20, 50, 100 км/ч, ако ще и да е 800 к.с. Шофьорът е длъжен да се съобразява със законите. Щото ако е в нормална страна, ще му лепят глоби, д9окато не му отнемат книжката за правоуправление. Пък нека си плаче на арменския поп колко били оптималните обороти.
Съвременните коли, са или с автоматични трансмисии , или с ръчни с 6-7 степени .. Те са така изчислени да вървят с високи скорости и тогава са с оптимални обороти. —цитат от коментар 90 на simChо
Дрън, дрън. В повечето европейски и не само европейски страни ограничението на МАГИСТРАЛИ е 120 км/ч.
Абсолютен дрън-дрън! КАКВО показва цитирането на лимитите в европейските страни в Дискусия за азотни окиси и двигатели, освен умствените способности на изтъкналият този аргумент??!
Те я те крива на въртящият момент на съвременен двигател
И кво виждаме, къде са най-ефективните обороти? Ако видим и данните на трансмисията - ще разберем колко е акълът на властите в "В повечето европейски и не само европейски страни.."
Та КАК ще се НАМАЛЯТ АЗОТНИТЕ ОКИСИ.. нещо не разбрах , доста чудато ми се видя обяснението: ---------------------- "В повечето европейски и не само европейски страни" ----------------------
Ми ОК! И кво? КАК ще се намали окисът баш при скорост 100 км?
Шофьорът е длъжен да се съобразява със законите. Щото ако е в нормална страна, ще му лепят глоби, д9окато не му отнемат книжката за правоуправление. Пък нека си плаче на арменския поп колко били оптималните обороти.
ВСЯКА КОЛА може да върви и с 5 км/час, и с 100км/час и със всякаква скорост! И си върви и си лумка АЗОТНИ ОКИСИ и всякакви неща и хич и няма идея да се жали на арменския поп..
Хората - те да се жалят на арменския поп! Ама те - тъпи , като прочетат че нещо е "еко" или било "намалявало азотните окиси" се радват , като малки деца!
А КАК баш ще ги намали и що въобще трябва скоростта да е 120.. или 100 .. а не да са 150 км./час някой изчислявал ли е, правил ли е разчети, смятал ли е тягови характеристики на съвременни двигатели, или е прието ограничението, както говорят звездите?
И общо взето - всеки да се оправя! Първото следствие от мярката е, че автомобилите ще пътуват по-дълго време от точка А до точка В , ерго - двигателите им ще работят повече! Щом това устройва населението - ОК!
При равни други условия(на директна предавка) при 130 км/ч изгарянето е по-добро отколкото при 100 км/ч. Респективно вредните вещества, които отделя автомобилът, са по-малко при по-високата скорост! Що за идиотизъм?
Но освен всичко, заради пусто СО2 и азотни окиси, те са емнали да намаляват и поголовието на фермерите
Ей и червендалестото ББС
"Last month, farmers reacted angrily to claims that intensive farming was partly to blame for the emissions problem, after a report called for drastic measures to reduce livestock as well as action on the roads..."
Спират се 1800 строежи , защото там работят машини (основно дизели) и май ще бъде отменена Формула-1.
A project to bring the Formula 1 Grand Prix back to Zandvoort next year was criticised by some environmentalists, who raised concerns about emissions from the race as well as from work to extend the circuit.
В Холандия са много пренаселени магистралите. Все едно караш по нашето Цариградско шосе или в най-добрия случай като по южната дъга е потока. Имат прекрасен ЖП транспорт обаче.
Прекрасен, и много скъп! И често закъсняващ, често с отменени влакове. Но разбира се, при всички проблеми е на светлинни години напред от българското жп.
Общо-взето не особено умно решение, тъй като и сега има големи участъци около големите градове, където ограничението е 100 км/час. И рядко се спазва. Тъй като карам всеки ден, говоря от опит. Но да, не е и голяма трагедия, тъй като излизат статистики, в които се казва, че в Холандия е трудно да намериш участък, по който да караш със 130 км/ч в продължение на час. А спестяването на време за 1 час е 6 минути (между 130 и 100 км/ч). Все още се водят спорове дали електромобилите (каквито в Холандия има в изобилие) да имат специален режим на придвижване. Така или иначе, мисля, че за намаляване замърсяването има и по-добри мерки от ограничение на скоростта по идеални пътища. Но доколкото разбирам, Рюте са го натиснали коалиционите партньори....
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
DDR
Рейтинг: 1734 НеутралноКопират канадците.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?George Svinarov
Рейтинг: 352 НеутралноЩо не преминат направо на коне? Няма да има вредни емисии. За електромобилите и автомобилите на метан колко ще е ограничението?
primerno
Рейтинг: 294 НеутралноИдиоти, сър
hamiltonf
Рейтинг: 4750 НеутралноТо и с повече, трудно може да се кара...
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAselqnin
Рейтинг: 2157 НеутралноА ние, понеже сме "страхотни карачи и пичове" за 2018-та сме УБИЛИ 611 души в катастрофи по пътищата...
hamiltonf
Рейтинг: 4750 НеутралноДо коментар [#5] от "selqnin":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAНе сме ги убили "ние", отделно в тази статистика чуждестранните водачи заемат не малко място...
Росен съм аз и голем капут
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#1] от "DDR":
И в повечето щати макс. скорост е горе долу такава - 65 мили/час, която прави около 105 км.
wwwtoчkacom
Рейтинг: 558 НеутралноТам разстоянията са малки. Не ги бърка толкова....
lordcris
Рейтинг: 711 НеутралноИдиотска работа. Ма нали и ние копираме всичко лошо.
pitanka_3
Рейтинг: 540 НеутралноТака е като нямат такива хубави магистрали , като Бойковите. Където скъпите коли карат с над 180 км и посещават сервизи през месец.
putinxujlo
Рейтинг: 3445 НеутралноБихме имали техните проблеми...
"Чуждестранен агент""България е на първо място в ЕС по брой загинали при катастрофи с леки автомобили на 1 милион жители. Това показва анализ на Евростат за тенденцията със злополуките на пътя с фатален край през 2017 г., цитиран от БТА.
Характеристиката на фаталните инциденти при отделните категории превозни средства показва, че България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили
с 64 смъртни случая на милион жители.
Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11. Средният показател за ЕС е 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили.."©️
George Svinarov
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#5] от "selqnin":
"А ние, понеже сме "страхотни карачи и пичове" за 2018-та сме УБИЛИ 611 души в катастрофи по пътищата..."
Едва ли карането по (читава) магострала със 120-140 км в час може да се сложи към опасните карачески умения за които говорите. На практика в България е най трудно да се кара със тази скорост. Отзад летята със 150-200, отдясно камиони с 90-100 и човек става шашав да се мести на зигзаг. Оказва се, че или със 150-160,или с 90-100. Причината е слабия контрол от страна на КАТ. Дай да бъдем конкрртни. От кшиширани обвинения няма нужда.
geordgeo
Рейтинг: 1129 ВеселоА при нас трябва да отпадне ограничението от 140 км/ч, защото имаме най-хубавите пътища и коли в Европа, а и сме свободен народ (мразещ ограниченията), на който от нищо и за никой не му пука, въпреки жертвите, които даваме като курбан на Бога на пътищата всяка година...
vassilun
Рейтинг: 5224 НеутралноВ Индиана - 40 мили в час!
realguru
Рейтинг: 2443 НеутралноТези искат зорлем да си съсипят страната. :)
Ама щом искат - така да бъде, що трябва да им се даваме наклон как да живеят. :)
iceto_
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#13] от "Дългия":
ако погледнеш водената статистика от КАТ, ще бъдеш учуден от броя жертви заради превишаване на скоростта. Но също така безотговорно е от страна на КАТ, че позвалява "пилотите" по магистралите - крайно време е да върнат и отнемане на точки, освен паричните наказания.
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноТози лимит е заради вредните емисии, не безопасност. 1973-та заради кризата с гориво в Щатите се приема закон за национален лимит от 55 мили в час. Изчислено е, че при тази скорост ДВГ са най ефективни. Най - вероятно ще има различни лимити за електромобили в бъдещето!
S
Рейтинг: 2457 НеутралноВ България трябва да се осветяват нощем всички пътища,дори междуселските.
Al Tikvone
Рейтинг: 294 ВеселоДневник, фермерските протести с тракторите , които продължават вече втори месец не са свързани със ограничението на скоростта по холандските аутобани, както внушавате, иначе останалото е вярно.
Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken KeseyFollowing Monday’s protests, three provinces overturned their regulations to curb nitrogen-based pollution, imposed in the wake of a Council of State ruling which said the Netherlands is not doing enough to combat the impact of nitrous oxide and ammonia. Farming is said to be responsible for 41% to 46% of nitrogen-based emissions. Drenthe, Overijssel and Gelderland all said they would scrap the rules. Friesland decided on Friday to withdraw its regulations following a similar protest.
Read more at DutchNews.nl
falcone
Рейтинг: 809 НеутралноВ Холандия са много пренаселени магистралите. Все едно караш по нашето Цариградско шосе или в най-добрия случай като по южната дъга е потока. Имат прекрасен ЖП транспорт обаче.
Хакуна Матата !
Рейтинг: 643 НеутралноПовече от разумно е максималната скорост да бъде намалена до към 100-110км/ч. мах. По много причини. Не съществува никакво логично обяснение за скорост по-висока от посочената. Сам съм се убедил, че най-правилното нещо за да се намали риска и стреса при шофиране е просто да се тръгне на време.
Stupid people make me sickredguy
Рейтинг: 962 НеутралноЯзък за хората, купили скъпи резачки. Няма да могат да ги изрежат на магистралата.
karatista
Рейтинг: 3072 ВеселоКакто е тръгнало, скоро и велосипеди ще пуснат по магистралите в Холандия.
mr. Gorbachev, tear down this wall!jmf29537805
Рейтинг: 296 НеутралноИ у нас трябва да се въведе незабавно такова ограничение.
А въшкарите, които се хвалят, че карат с 300 - в затвора.
Uprsport
Рейтинг: 2813 НеутралноТам такива като вас няма. Идиотите сте вие.
Uprsport
Рейтинг: 2813 НеутралноДа шофираш в Нидерландия е изключително удоволствие. Няма избиване на комплекси, няма селски пръчки, няма нищо от нашата фауна, все едно си сам на магистралите. Имат около 60 магистрали, някои от които много кратки, а пътните възли са направени в услуга на шофьорите.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 НеутралноНе ща да се заяждам, само малко лична статистика...
ЕретикКарам голяма стара дизелова кола в добро състояние.
При 100 на час харчи пет. При 120 - шест.
Аз съм относително търпелив човек, ако всички карат в пакет, търпя. Когато някои пенсионери карат със 70, гъзарите със 140, се изнервям и се доближавам до гъзарите.
Мога да търтя дя карам със 100.
Моето име
Рейтинг: 3246 НеутралноДо коментар [#8] от "dma12587967":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠Цариградско щото е дълго за това карат със 120+ при ограничение 80 (когато няма много трафик)
Oggie Petkov
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#5] от "selqnin":
"Убийствата" обикновено не са по магистралите. Десет години карах интензивно по магистралите на Холандия, Франция, Белгия и Германия. Пътищата в Холандия са може би най-добрите в света. Това решение е пълна идиотщина.
Oggie Petkov
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#25] от "Uprsport":
Има, Има.
stoyanst
Рейтинг: 520 НеутралноОчевидно не е - никой не говори тук за убийствата попътищата, а за намаляване на вредните емисии. Които също убиват, но по друг начин.
Маршалов
Рейтинг: 524 ВеселоАма бърка в джигера на БГ рацерите, които са в Холандия и на баята от тролове тук, някои от които също са от тия с тежък десен крак, нищо че са с меки китки... Видимо по сложените минуси. Нека ви рацеристи недни. Холанците решиха да пълзите по пътищата и да се гърчите. Заслужавате го! мурзилка
realguru
Рейтинг: 2443 НеутралноТо проблема е като да не пикаеш в твоята част на басейна. :)
Колкото и да намаляш емисиите, ако съседите ти и големите замърсители като Китай не ги намалят - няма да има особен ефект.
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 626 ГневноА ако карам Тесла (ударението на Е!) или Нисан Лийф (или друг сносен електромобил), пак ли ме лови ограничението???...
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!Егати теслАта!!!
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 626 РазстроеноАко могат да ми гарантират минимална скорост на магистрала от 100 км/ч ще е добре, че в БеНеЛюкс си е таковало таковата!... В един момент трафика на магистралата просто... спира! Или пъплиш на 2-ра, понякога и на 1-ва скорост! Скръндзите са се поскъпили да построят с една лента повече! В Белгия събират трафика от 4 ленти в 2, имаш 200 метра да изравниш скоростта с тази на магистралата и да се намърдаш в дясната лента... болни мозъци!
Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!DDR
Рейтинг: 1734 НеутралноДо коментар [#12] от "George Svinarov":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?+++
Много точно наблюдение на положението по бг магистралите.
DDR
Рейтинг: 1734 НеутралноДо коментар [#12] от "George Svinarov":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?+++
Много точно наблюдение на положението по бг магистралите.
penetrating
Рейтинг: 8835 Неутрално...и не повече от 280 км пробег за 24 часа :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertХит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 626 РазстроеноТи сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч защото цопваш в морето преди това, и хората ходят предимно пеш или се движат с колела! Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
ivant88
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#20] от "falkoneti":
Ако е толкова прекрасен защо магистралите са препълнени?
Gopeто
Рейтинг: 1569 НеутралноЧудесна идея. Ще има и допълнителни ефекти - по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи, промяна на манталитета на шофиране.
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петровceci_
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#12] от "George Svinarov":
С 90-100 е невъзможно, в тази лента карат дебили които могат и с 65 да карат. Много по лесно се кара в лявата лента. Освен това в бг има понятието "несъобразена скорост" което е достатъчно да се обясни всяко птп и за разлика от останалия свят тук детайлните причини не интересуват никого. Пишеш несъобразена скорост и всички доволни и община и пътната агенция и съд и полицаи и правителство, единственно пострадалия понякога не е доволен, но на кой му пука
DDR
Рейтинг: 1734 НеутралноДо коментар [#38] от "penetrating":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?И всяка лична кола с карта (тахометър по старо му)
1000 км трябва да се взимат за 4 дена и задължителни нощувки в мотел 😉
DDR
Рейтинг: 1734 НеутралноДо коментар [#41] от "Gopeто":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Ако се разчита на задължителната ниска скорост за икономия и подръжка ... работата я пиши мизерна 😉 Скорости до 170 км в час на подходящ път са си ок за практикуващ водач.
Вместо да се ограничава скоростта, трябва да се работи върху обучението на водачите, усъвършенстването на двигателите и на средствата за защита и предотврстяване на нещастия.
Бих сравнил ограничаването на скоростта (независимо дали заради екология или безопасност) с това, един земеделец, вместо да усъвършенства начина си на работа, да вдига добивите като само увеличава площите съсипвайки гората.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ivo
Рейтинг: 965 НеутралноНа глобалистите им дай само забрани и простотии! Сега ще съсипят и Холандия!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Georgi Beorgi
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#7] от "Росен съм аз и голем капут":
В щатите няма камери на всеки километър по магистралата. в НЛ е страшна матрица.
ivanpopov
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#11] от "putinxujlo":
КАТ има на страницата си статистика по вид нарушения, по време на денонощието, по вид на пътя, където е станало ПТП-то и т.н. Е, пренебрежима част от инцидентите са на магистрали (доближаваме се до другите европейски страни). Същото важи и за превишената скорост. Статистиката ни я развалят междуселските пътища и отнемане на предимство, неправилно изпреварване и др.такива келешлъци. Типичен пример - случаят "Местан".
Svet
Рейтинг: 466 ВеселоКойто е живял в Нидерландия знае много добре, че проблемът не е ограничението на скоростта, а това, че не можеш да го достигнеш от задръствания :) Лично съм бил свидетел как Ротердам - Лайден се взима за повече от час сутрин в 7 и как 5 ленти магистрала е задръстена с километри...
babyroo
Рейтинг: 294 НеутралноДа копат магистралите напряко и само магарешки каручки... Кеф. Ще компенсират с въздушен транспорт?! Балони, надалеч - дирижабли.
roosimChо
Рейтинг: 294 НеутралноЗаради азотния окис..
Чудатото в тази мярка е, че азотният окис/километър БИ СЕ УВЕЛИЧИЛ!
blondofil
Рейтинг: 2648 Неутралносъбирате се 10 души и почвате да карате с минималната разрешена скорост.
Роси
Рейтинг: 7590 НеутралноПри толкова тежки катастрофи, трябва и в България да се помисли за намаление.
rossen4i4o
Рейтинг: 237 Неутралноче тази мярка не е приятна никому, но е необходима, за да се избегне застой в мерките за опазване на околната среда в Холандия./ явно не само нашите са хаховци , що не забраниха яденето на боб щом искат да избегнат застоя , или това ще е следващата стъпка
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноВ какъв смисъл "по-малки разходи за гориво, по-дълъг живот на двигателя, по-малко катастрофи"?
Азотният окис видяхме-би се увеличил, а по каква причина животът на двигателя би бил по-дълъг???
a4kataaa
Рейтинг: 295 НеутралноДо коментар [#35] от "Хит®ата Св®ака ;)":
О, че 200 метра за ускорение си е супер. При нас в Берлин има участъци където ускорителните ленти са дори по къси.
patrokalche
Рейтинг: 294 НеутралноТази мярка работи само когато имаш еднакво количество преминаващи МПСта. Когато са повече и са непредвидими като количество имаш обратен ефект заради задръствания повече бавно преминали МПСта за дадено разстояние.
Стефан
Рейтинг: 523 НеутралноАко направят максималната скорост 5 км/ч направо ще занулят вредните емисии, защото магистрарите ще станат пешеходни зони. Малумници! Значи вместо правителството да спер някой ТЕЦ който бълва колкото 10000 коли, ще тормозим хората.
putinxujlo
Рейтинг: 3445 НеутралноДо коментар [#39] от "Хит®ата Св®ака ;)":
"Чуждестранен агент"Ти сега с малкия остров ли ще ни сравняваш, дето не можеш да ускориш до 100 км/ч
=============///==============
Значи по твоята "логика" в САЩ, Русия, Австралия могат да карат с 300-500км/ч?)
За прекалено умни пак цитирам)
"България се нарежда с най-висок дял смъртност в категорията на леките автомобили с 64 смъртни случая на милион жители.
Това е почти шест пъти повече от най-ниското съотношение в Малта - 11.
Средният показател за ЕС е☝️ 23 смъртни случая на 1 милион при категорията леки автомобили."
tjj54611191
Рейтинг: 415 НеутралноИнтересно решение. Поне си имат 250+ км/ч влакове.
Royal Ranger
Рейтинг: 468 НеутралноЩе го направят в съседна Германия, където впрочем го правят и доста други. http://rodenivbg.com
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноКАК ТОЧНО "тази мярка" би работила?
Как със скорост до 100 км. ще се намалят баш точно азотните окиси????
Ако ми обясните простичко физичния механизъм , ще съм върло доволен!
B практиката терминът азотни оксиди (NOX) се използва за сумарните емисии на азотен оксид (NO) и азотен диоксид (NO2). Около 40% от емисиите на азотни оксиди от стационарни източници се генерират от котли в топлоелектрически централи. Значими количества се отделят и от други антропогенни източници, например промишлени котли, инсинератори, нефтени рафинерии, газови турбини, двигатели с вътрешно горене, металургични предприятия, производства на цимент, стъкло и азотна киселина.
От процеса на горене се отделят три вида азотни оксиди – термични, горивни и моментални. Термичните се формират чрез реакция между молекули азот и кислород от въздуха, дисоциирани под действието на висока температура. Реакцията е необратима и протича при температура над и около 1300 °C. При горивните NOX източникът на азот е самото гориво. Те се образуват при температури над 800 °C. Моменталните азотни оксиди се образуват чрез реакция между горивни радикали и молекулен азот от въздуха. В сравнение с другите два вида оксиди, моменталните не са от съществено значение.
И как ще се намалят окисите, при 100 км/час?
Или ако почнем да изгаряме, при високотемпературен режим РДФ бали в ТЕЦ (щото пък те били "нисковъглеродни" и ВЕИ).
Азотните окиси биха се увеличили!
Дори и по най-простата сметка - че то двигателят би работил ПО-ДЪЛГО ВРЕМЕ сравнено с движение с по-висока скорост.. а условията на горене не биха се променили никак!
hamiltonf
Рейтинг: 4750 НеутралноДо коментар [#27] от "Костадин Иванов":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA"...ако всички карат в пакет, търпя. Когато някои пенсионери карат със 70, гъзарите със 140, се изнервям и се доближавам до гъзарите."?!
Майко мила, а бе ти добре ли си?! Това е разрешената скорост, и е право на всеки да я използва! Карал в пакет, пенсионери карали със 70?!
Типичен пример на опасен шофер по магистралите!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
putinxujlo
Рейтинг: 3445 НеутралноДо коментар [#48] от "ivanpopov":
"Чуждестранен агент"И?!
Ето статистика! Чети, а след това пиши своите измислици.
"Най-често допусканите от водачите нарушения продължават да са:
▪️ несъобразената скорост,
▪️неправилните маневри
▪️отнемането на предимство,
при които са настъпили общо 3584 ТПТП (74,17% от всички 4832 ТПТП, настъпили поради нарушения на водачите).
Загиналите поради тези три вида нарушения са 319 или 73,67% от общо 433 загинали поради нарушения на водачите, а ранените са 4684 или 75,62% от общия брой 6194 ранени поради нарушения на водачите.".©️
Lou
Рейтинг: 1735 ВеселоУжас!
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Сега Ганьо Балкански къде ще си кара новото БМВ? Че то 300 вдига, а те го ограничават до 100 км/ч. А Ганьо Пернишки какво ще прави с Голфо? Дори няма да го пуснат да стъпи в Холандия, като му видят пушещия комин отзад.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3753 ВеселоДо коментар [#63] от "hamiltonf":
Еретик"Майко мила, а бе ти добре ли си?! Това е разрешената скорост, и е право на всеки да я използва! Карал в пакет, пенсионери карали със 70?!
Типичен пример на опасен шофер по магистралите!"
=========
Май си се издразнил от по-стари мои каментари и ме вадиш от контекст.
По магистрала се опитвам да карам със 120, но лента с такова скорост не се обособява. В участъка от сливането на двете магистрали в посока София до Област Пловдив бавната лента е ужасна, а в бързата трябва да караш с поне 150, за да не пречиш. Е, с отвращение избирам второто.
А за опасния шофьор е нахалство точно ти да говориш, да не ти вадя коменарите за БМВ 7, дето ти омалявали след 200 и ги вземаш на ремък.
aa1830
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#12] от "George Svinarov":
Много добре казано - или някви убийци хвърчат отзад или някви таратайки се влачат. Липсата на контрол и наказания е най вече, манталитета на горе изброените също.
ivanpopov
Рейтинг: 296 НеутралноДо коментар [#66] от "putinxujlo":
Ти разлика между "несъобразена" и "превишена" скорост правиш ли!? Защото с тези ограничения се определя какво е ПРЕВИШЕНА скорост. А статистиката не дава и един процент тежки произшествия, следствие ПРЕВИШАВАНЕ на ограниченията на магистрала. Нещо повече - когато 2012 Бате издейства вдигане на скоростта от 130 на 140 това ИЗОБЩО не се отрази на броя на загиналите по пътищата! 2012-та и следващата 2013-та са годините с НАЙ-МАЛКО жертви.
Докато несъобразената скорост е вкарана в закона, за да се прехвърли вината от тези, които поддържат пътя към пострадалите шофьори. И нея няма как да я определиш със законови мерки, защото за един шофьор+кола+трафик+път тя може да бъде 20км/ч, за друг да е 100км/ч. Ама за да го разбереш това, трябва да си шофьор а не трол.
Хит®ата Св®ака ;)
Рейтинг: 626 НеутралноНе е уместно да се сравнява риска по пътищата на България (като дължина и качество) с тези в Малта (където разстоянията са много по-къси, а пътищата - много по-добри - по-скъпо излиза инфраструктура на рядко населена страна). В САЩ, Русия и Австралия да карат и с 500 ако искат стига да си направят съответната инфраструктура и техника (в Япония му викат Шинкансен). Да, в големи територии влак-стрела и самолет му е майката! Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
John C
Рейтинг: 294 НеутралноСоросоиди, сър.
Liberalism Is a Mental Disorder!wre501051215
Рейтинг: 3075 НеутралноДо коментар [#5] от "selqnin":
"Махистрала" и "пътища" има разлика....
penetrating
Рейтинг: 8835 ВеселоДо коментар [#43] от "DDR":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИменно. Тогава ще се отвори място за няколк обизнеса - ел. автомобили, хотели и ресторанти. Успоредно с това ще паднат заплатите (по-малко се работи, повече се пътува) :)
Суджук Герберите
Рейтинг: 466 НеутралноСкоро регулациите ще включват макс 1.5 деца на джендър, 0.5 автомобила на джендър, 85% ФОД на човек.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Това мъжество Вилдерс кво квичат по въпроса?
Суджук Герберите
Рейтинг: 466 Неутрално*ДОД
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!alexsilver
Рейтинг: 894 НеутралноМдааам, пътят към ада е постлан с... газови емисии. Или по-точно, с борбата срещу тях. А мангизите не капят, а шуртят и това оправдава всичко.
putinxujlo
Рейтинг: 3445 НеутралноДо коментар [#70] от "ivanpopov":
"Чуждестранен агент"Ти разлика между "несъобразена" и "превишена" скорост правиш ли!?
====================
🤦🏻♂️🙄
Първо, взех това от статистиката, която споменахте! (КАТ)
Второ, научете мат.част))
ЗАКОН ЗА ДВИЖЕНИЕТО ПО ПЪТИЩАТА
Чл. 179, ал. 2 (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Който поради движение 👉с несъобразена скорост, неспазване на дистанция или нарушение по ал. 1 причини пътнотранспортно произшествие, се наказва с глоба в размер 200 лв., ако деянието не съставлява престъпление.
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноАз за нашето просто българско племе смятам че забрана на колите над 1 тон и над 100 коня ни спасила поне половината от тези 700 жертви ма година
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноА за рецидив - да речем три пъти превишаване на скоростта с над 30 да се отнема колата за да бъде съобразена справедливо глобата с доходите на джигита
satanail13
Рейтинг: 625 НеутралноСъс 100 километра в час аз летя ли летяяя....
Марс е изконна Американска територия!https://www.youtube.com/watch?v=Xq3az71xH7g
mekarshalev
Рейтинг: 371 ВеселоДо коментар [#72] от "dream_er":
педераст, сър!
Green Day
Рейтинг: 409 НеутралноХоландия, държавата-мечта. Ако не беше тъмната северна зима, в която нехоландците изпадат в тежка депресия и пълен витаминен недостиг, Холандия щеше да бъде раят на земята. Няма по-чиста, интелигентно устроена, безопасна, работеща за хората си държава в Европа. И за капак тревата е легална! То може би затова са толкова напред де.
Свинчуга
Рейтинг: 1735 НеутралноБоековистите от Люлин-емнайсе с 15-годишните беемвета НЕ ОДОБРЯВАТ! С добавка - "да ви еба майката, соросоиди".
Обичам да грухтя и плюскам.iq146
Рейтинг: 591 НеутралноПри равни други условия(на директна предавка) при 130 км/ч изгарянето е по-добро отколкото при 100 км/ч. Респективно вредните вещества, които отделя автомобилът, са по-малко при по-високата скорост! Що за идиотизъм?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
dorn
Рейтинг: 1420 НеутралноВ България има само една причина за безумното каране - слаб контрол на КАТ.
Това е ! Разбира се всеки може да се окаже в произшествие, но умишлено да нарушаваш правилата и нормите за поведние на пътя, без да понесеш снкция за това е катализатор за още и още по голям хаос по нашите пътища.
Gopeто
Рейтинг: 1569 НеутралноДо коментар [#44] от "DDR":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровИ защо не нужно да караш със 170 км/ч? 100 км/ч си е идеална, комфортна скорост за пътуване по магистрала, и не само. Подобни мерки са въпрос на съвест. Ако всеки наложи на себе си ограничение на емоциите и личното удоволствие, няма да се налага да се налагат по-строги законови ограничения. Още един страничен положителен ефект би имало върху човека предприел успешно подобна стъпка - ще знае, че може да е отговорен и е много вероятно да го прави и в други свои дейности.
Примерът ви със земеделеца е тотално грешен. Правилното е земеделецът да не търси по-голама продукция, а да прилага върху наличната земя такива практики, които да я поддържат с векове - по-малко механизация, по-малко препарати, различни култури, взаимодействие с други производители и лоялни клиенти.
А още по точен пример за това, което говоря е човек с наднормено тегло да намали количеството храна и да се движи повече, а не да чака доктор да му наложи строга диета, след като се разболее.
Автомобилите трябва да се усъвършенстват, но хората трябва да намалят употребата им. Ако остане сегашния трафик, но автомобилите са с електрически или водороден двигател, ползата ще е минимална.
falcone
Рейтинг: 809 НеутралноДо коментар [#40] от "ivant88":
Еми 30 милиона на площ на половин България, плюс тирове към големите пристанища. Реално влаковете са като градски транспорт. Стигаш на 100 км бързо, бачкаш и вечерта обратно. На гарата те чака колелото...
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноСъвременните коли, са или с автоматични трансмисии , или с ръчни с 6-7 степени ..
Те са така изчислени да вървят с високи скорости и тогава са с оптимални обороти.
Каква е идеята да върви не със 150 км. /час , а с 100 и какво ще бъде постигнато, освен по-дълго време за пътуване?
alexsilver
Рейтинг: 894 НеутралноДрън, дрън. В повечето европейски и не само европейски страни ограничението на МАГИСТРАЛИ е 120 км/ч. За останалите пътища - 80 или 90 км/ч. И какво да правят тези аФФтоНобили, които не могат да вървят с по-малко от 150 км/ч? Всяка кола може да се кара и с 5 и с 10, 20, 50, 100 км/ч, ако ще и да е 800 к.с. Шофьорът е длъжен да се съобразява със законите. Щото ако е в нормална страна, ще му лепят глоби, д9окато не му отнемат книжката за правоуправление. Пък нека си плаче на арменския поп колко били оптималните обороти.
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноАбсолютен дрън-дрън!
КАКВО показва цитирането на лимитите в европейските страни в Дискусия за азотни окиси и двигатели, освен умствените способности на изтъкналият този аргумент??!
Те я те крива на въртящият момент на съвременен двигател
https://cimg4.ibsrv.net/gimg/www.f150forum.com-vbulletin/1300x659/f150_engine_comps_d4b00a93780c332b6733cfa4f598259c219a5fbc.jpg
И кво виждаме, къде са най-ефективните обороти?
Ако видим и данните на трансмисията - ще разберем колко е акълът на властите в "В повечето европейски и не само европейски страни.."
Та КАК ще се НАМАЛЯТ АЗОТНИТЕ ОКИСИ.. нещо не разбрах , доста чудато ми се видя обяснението:
----------------------
"В повечето европейски и не само европейски страни"
----------------------
Ми ОК!
И кво?
КАК ще се намали окисът баш при скорост 100 км?
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноАбсолютно вярно!
ВСЯКА КОЛА може да върви и с 5 км/час, и с 100км/час и със всякаква скорост!
И си върви и си лумка АЗОТНИ ОКИСИ и всякакви неща и хич и няма идея да се жали на арменския поп..
Хората - те да се жалят на арменския поп!
Ама те - тъпи , като прочетат че нещо е "еко" или било "намалявало азотните окиси" се радват , като малки деца!
А КАК баш ще ги намали и що въобще трябва скоростта да е 120.. или 100 .. а не да са 150 км./час някой изчислявал ли е, правил ли е разчети, смятал ли е тягови характеристики на съвременни двигатели, или е прието ограничението, както говорят звездите?
И общо взето - всеки да се оправя!
Първото следствие от мярката е, че автомобилите ще пътуват по-дълго време от точка А до точка В , ерго - двигателите им ще работят повече!
Щом това устройва населението - ОК!
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноИдеята е малоумна отвсякъде!
Зеленисти, сър..!
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноНо освен всичко, заради пусто СО2 и азотни окиси, те са емнали да намаляват и поголовието на фермерите
Ей и червендалестото ББС
"Last month, farmers reacted angrily to claims that intensive farming was partly to blame for the emissions problem, after a report called for drastic measures to reduce livestock as well as action on the roads..."
Спират се 1800 строежи , защото там работят машини (основно дизели) и май ще бъде отменена Формула-1.
A project to bring the Formula 1 Grand Prix back to Zandvoort next year was criticised by some environmentalists, who raised concerns about emissions from the race as well as from work to extend the circuit.
Така е .
Няма не искам, няма недей!
simChо
Рейтинг: 294 НеутралноЛинк към ББС
https://www.bbc.com/news/world-europe-50396037
Orchid
Рейтинг: 925 НеутралноПрекрасен, и много скъп! И често закъсняващ, често с отменени влакове. Но разбира се, при всички проблеми е на светлинни години напред от българското жп.
Orchid
Рейтинг: 925 НеутралноОбщо-взето не особено умно решение, тъй като и сега има големи участъци около големите градове, където ограничението е 100 км/час. И рядко се спазва. Тъй като карам всеки ден, говоря от опит.
Но да, не е и голяма трагедия, тъй като излизат статистики, в които се казва, че в Холандия е трудно да намериш участък, по който да караш със 130 км/ч в продължение на час. А спестяването на време за 1 час е 6 минути (между 130 и 100 км/ч).
Все още се водят спорове дали електромобилите (каквито в Холандия има в изобилие) да имат специален режим на придвижване.
Така или иначе, мисля, че за намаляване замърсяването има и по-добри мерки от ограничение на скоростта по идеални пътища. Но доколкото разбирам, Рюте са го натиснали коалиционите партньори....