Гняв в Берлин заради електрическите тротинетки

Гняв в Берлин заради електрическите тротинетки

© Reuters



Електрическите тротинетки разпалват страстите не само в България. В Германия те се появиха по улиците на градовете през лятото на тази година. И набързо се превърнаха във всеобщ дразнител. Особено в столицата Берлин, пише Владимир Есипов в статия за "Дойче веле".


В Германия най-лесно можеш да си навлечеш гнева на колегите, ако споменеш, че си дошъл на работа с тротинетка. "Ненавиждам ги", казват в един глас трима едновременно. А по медиите не минава и ден без заглавия, свързани с модерните возила: "В Потсдам минувачи се сбиха заради тротинетки", "В Берлин жена падна от тротинетка и се нарани тежко", "В Ерфурт полицаи бяха ранени при сблъсък с минувачи, защитили пияна водачка на тротинетка", "В Бон лекарите се борят за живота на водач на тротинетка, който с висока скорост се блъснал в такси".


Всички се оплакват


Електрическите тротинетки се появиха по улиците на германските градове през юни тази година. Очакваше се, че те ще се наложат като екологична алтернатива на автомобилите, но ето че се превърнаха във всеобщ дразнител. Вече всички се оплакват от тях - и пешеходците, и велосипедистите, и шофьорите. Защо?




Всички знаем колко важни са правилата и редът за германците. А електрическите тротинетки погазват и едното, и другото. Техните водачи без никакви угризения на съвестта се движат по тротоарите (което правилата забраняват), а на финала на пътуването си оставят возилата където им падне, създавайки хаос по тротоарите. Така симпатичните играчки за възрастни предизвикват все повече гняв.


"В тях няма нищо симпатично", категоричен е Роланд Щимпел от Германския съюз на пешеходците. "Стоят насред пътя, хората се спъват в тях. Разхвърляни са навсякъде - пред входовете на къщите и на метрото, струпани са направо на камари. И всичко това не е собственост на конкретни хора, а имущество на компании, които печелят от това, че не плащат за използването на обществените места като паркинги", казва Щимпел.


Това лято в Берлин се състоя първият протест против тротинетките. А оттогава досега по думите на Щимпел възмущението на обществеността само се е увеличило. Причината - по берлинските тротоари остава все по-малко място за пешеходците. Щимпел е на мнение, че Бремен е единственият германски град, постъпил правилно с тротинетките. Тамошната управа е въвела такива правила за лицензирането, че бизнесът с тротинетките е загубил всякакъв смисъл. "Ние, пешеходците, не сме против електрическите тротинетки като заместители на големите миризливи машини по улиците. Но сме против това да ни крадат пространството", обяснява Щимпел.


15 хиляди тротинетки само в Берлин


Общият брой на тротинетките в германската столица е към 15 хиляди, а един от лидерите на пазара в тази сфера е берлинската фирма "Tier". Според нейния говорител Бодо фон Браунмюл проблемът не е в тротинетките, а в тесните велоалеи. В Копенхаген например, където има добре развита инфраструктура, гражданите нямат никакъв конфликт с тротинетките. За разлика от Берлин, където полицията е затрупана с жалби, свързани с новото превозно средство. За да успокоят поне донякъде страстите, полицаите раздават брошури на пет езика, които съдържат указания за ползването на тротинетки.


"Мога да разбера възмущението на обществеността. Тротинетките ги има едва от няколко месеца, докато с велосипедите отдавна сме свикнали. И макар инцидентите с велосипеди да са много повече от тези с тротинетки, общественото внимание е приковано именно към това ново превозно средство", посочва Райнер Печ от берлинската полиция. Според него след година-две хората ще свикнат с тротинетките. И тогава страстите ще се успокоят.

Ключови думи към статията:

Коментари (78)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2903 Неутрално

    Пак затоплиска простотия! Като се замисля, т.н. "зелени" до сега не са свършили нищо разумно в интерес на обществото! Нищичко!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Проблемът е с тия под наем, никой не си захвърля своята, където му падне. Защо не са задали някакви регламенти, на фирмите, които ги пускат? Оставяш ги само на място по предназначение. А може би изобщо да се забранят подобни фирми, тъй като е явно, че няма как да се контролират хората.

  3. 3 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4397 Неутрално

    " "Ние, пешеходците, не сме против електрическите тротинетки като заместители на големите миризливи машини по улиците. Но сме против това да ни крадат пространството", обяснява Щимпел."

    Това да ви е проблема - ограничавали ви пространството ! Щото у нас основно проблемът с тротинетките е, че се карат по такъв начин, че създават условия за катастрофи и се застрашава човешкия живот. Иначе аз лично обичам да карам колело - полагаш някакви усилия все пак и се поддържаш във форма. Не че няма опасност и при каращите колело от пътни инциденти !

  4. 4 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 685 Неутрално

    ... Защо не са задали някакви регламенти, на фирмите, които ги пускат? Оставяш ги само на място по предназначение...
    —цитат от коментар 2 на chepokalipsis


    И как фирмата ще контролира това? Ще наемат служител да търчи след всяка тротинетка, да гледа къде и как се паркира) Проблемът са клиентите, които явно се чувстват като отвързани. Зашарваш ги с глоби като ги хванеш в крачка (там това го могат) и всичко ще утихне много бързо.

    Аз лично не мога да си представя да си захвърля колелото или тротинетка (каквато още не съм карал) като мръсно коте насред тротоара. Колкото и да бърза човек, все може да помисли за секунда-две и да я подпре някъде, където не пречи.

  5. 5 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 162 Неутрално

    До коментар [#4] от "parcaleste":

    Много лесно......
    Например жетон както при пазарските колички или нещо подобно

  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    За да няма оставяне на кой където му падне, наема се прекратява само когато се върне на определено място до определено време.
    Ето например в Монреал как работи системата за колела под наем:
    https://m.dnevnik.bg/photos/2019/08/08/3949044_fotogaleriia_s_kolelo_iz_monreal_kanada/

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  7. 7 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Тротинетките са много опасни, пък било то и електрически!

    Аз винаги карам моята с каска с допълнителна мигаща червена светлина,светлоотразителна жилетка, ръкавици с протектори, а на самата тротинетка съм сложил огледало за обратно виждане, допълнителен фар и два звънеца, единия от които електрически (с четири типа звънене)!

  8. 8 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Тротинетките са много опасни, пък било то и електрически!

    Аз винаги карам моята с каска с допълнителна мигаща червена светлина,светлоотразителна жилетка, ръкавици с протектори, а на самата тротинетка съм сложил огледало за обратно виждане, допълнителен фар и два звънеца, единия от които електрически (с четири типа звънене)!

  9. 9 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 384 Любопитно

    "Всички знаем колко важни са правилата и редът за германците. А електрическите тротинетки погазват и едното, и другото."
    Те тротинетките самички си пърхат. Или ги карат някакви марсианци?

  10. 10 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Гняв и в София - не може да се минава с 20-25 км/ч по тротоари и в паркове, при това до детски площадки (Борисова градина и Южен парк).

  11. 11 Профил на borkar
    borkar
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Гняв и в София - не може да се минава с 20-25 км/ч по тротоари и в паркове, при това до детски площадки (Борисова градина и Южен парк).

  12. 12 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Нещо не ми се връзва... Хем германците били луди по реда, възмущават се ако няма такъв, хем тези с тротинетките масово нарушавали правилата, хем ги хвърляли където им падне?! Тези дето ги карат какви са, Суринамци?

  13. 13 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    Време е и тук да се надигнем с гняв. За щастие тротинетките все още не са много, но карат по тротоарите и в градините. Това е недопустимо. Между другото разбирам карането на колело, има елемент на спортуване, но тротинетката си е жива гъзария.
    От статията ми направи впеатление, че в Германия имало съюз на пешеходците. Не съм чувала тук да имаме такъв, а би било полезно, освен ако не е казионен.

  14. 14 Профил на sbaleev
    sbaleev
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#10] от "borkar":

    Велосипедите развиват до 40км/ч

  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3675 Неутрално

    "Ненавиждам ги", казват в един глас трима едновременно"
    ==================
    В този им вид на употреба - и аз.

    Еретик
  16. 16 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Хем германците били луди по реда, хем ги хвърляли където им падне?
    —цитат от коментар 12 на diegos


    Много просто - докато няма правила и контрол, германецът не знае какво да прави и как да се държи и прави свинщини.

  17. 17 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Новите неща винаги срещат съпротива. По същия начин е имало съпротива и негодувание при навлизането на автомобила сред файтони и конски впрягове в края на 19-ти век. След време ще се урегулират нещата, защото прогресът не може да бъде спрян. Това е една добра алтернатива за намаляване на замърсяването в града.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  18. 18 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3119 Неутрално

    Тротинетките не са виновни. Важно е ЗКУ. Като го нямаш в главата става зле. Иначе са много удобен превоз, практични, не заемат място, можеш да минеш почти навсякъде. Спестяват много време.

  19. 19 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 4092 Неутрално

    В Марсилия наблюдавах през лятото как местните арабуки се засилват с общинските тротинетки и скачат С ТЯХ в залива от една площадка над пристанището!

    Това им беше забавлението!
    Полицаите не смееха да гъкнат! Понеже това са културни особености на работниците на Макрон!

    След това изплуват щастливи и мокри , а тротинетките остават на дъното.

    За половин час поне 30 тротинетки останаха на дъното на залива, с батериите.

    После община Марсилия плаща луди пари да ги вади и ги хвърля, понеже вече не стават за нищо!

  20. 20 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 575 Неутрално

    ВТИМАНИЕ! Комунистическа пропаганда и милиционерски манталитет в статията!!!

  21. 21 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Тротинетките са нелоша идея, но липсата на разумна регулация води до хоас и напрежение!

  22. 22 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Винаги, по всяка тема се дава право на глас само на мрънкачите които са против всичко и най вече всичко ново.............

  23. 23 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мондиана":

    Ще ти обясня моя случай, за да го разбереш, явно е трудно за разбиране.
    Карах колело, но на отиване към работа е байр нагоре, след време започна да ме боли коляното + отиваш лятото потен на работа. Ходих пеша 2 години, но е 3км в едната посока и пак започна да ме боли коляното + отново се потиш лятото. Ако ти може да стоиш потна на работа ок, но около мен има други хора.

    С тротинетка - не се потиш, нямам проблем с коляното. И между другото, карането на колело, не е от най-добрите спортове при мъжете. "Яйцата" не обичат да им е топло.

  24. 24 Профил на Октавиан
    Октавиан
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мондиана":

    представям си колко много неща са недопустими в текезесарския, контролиран от претоплени представи и недопускащ нищо ново свят. С изключение на което Ви е удобно там

  25. 25 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2078 Любопитно

    До коментар [#23] от "chepokalipsis":

    Ще задам един наивен въпрос. А с градски транспорт не можеш ли да ходш на работа?

  26. 26 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#25] от "Мондиана":

    Единствената линия, която ходи до работа е на 10 мин пеша до нас, тоест половината разстояние, а в обратна посока, или закъснява или изобщо не идва, особено в студените месеци, когато вали. Дори ако съм пеша, защото вали, предпочитам да се прибера пеша, отколкото да чакам 40 минути.

  27. 27 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1333 Весело

    сигурен съм, че при липса на пресни и гръмки ЛГБТ новини, просто в редакцията са подскачали от радост докато са подготвяли статията.

    на мен специално ми е много смешно, когато някой каже че му пречат тротинетките като начин на придвижване.

    могат да пречат само на такива, дето на мен ми пречат - лоясали, затлъстели, пушещи, несъобразителни, спрели (в пряк и преносен смисъл) фенове на дизела.

    статистиката е безпощадна - умират и ще умират много повече от изброените, а причината няма да е свързана с тротинетките.

    за протокола - спортувам и карам олд скул тротинетка (от тези дето искат и мозък, и сила).

  28. 28 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3493 Неутрално

    Хората са много глупави. Изтикани от автомобилите, тровени еведневно от тази ревяща и смърдяща ламарина, сега се нахвърлят срещу тротонетките (кой го измисли това тротинетка})! Автомобилите превзеха градовете, вече красив град няма, защото навсякъдв си натикан на тротоара! Единствено по една пешеходна зона. И тротонетките са надежда да се махнат колите, хората да си върнат градовете, ама самите хора я провалят. Като при Оруел - обичат си мъчителя!

    Мърфи е оптимист!
  29. 29 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Прогресът няма да бъде спрян, без значение колко наредби и закони ще се изпишат. Който намира придвижването си с тротинетка за удобно, ще си намери начин да го практикува, същото важи и за колело, и за ролери и т.н. средства за придвижване. Основния проблем са хората, които ги ползват - липсата на възпитание и толерантност към останалите си личат от километри...

  30. 30 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2182 Неутрално

    До коментар [#12] от "diegos":

    Личните, си ги карат германци. Тези под наем, се наемат от туристите.

  31. 31 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2078 Неутрално

    До коментар [#26] от "chepokalipsis":

    Разбирам. Всъщност да наблегна на нещо - не ми пречат тротинетките, даже и когато ги оставят, където им падне. Пречат ми и ме дразнят жестоко, когато се карат по тротоарите и градините. Впрочем на един модел от споделените тротинетки изрично пише "No riding on sidewalks".

  32. 32 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    За тротинетките са техните производители и затоплистите. Против: съюзът на автомобилистите, съюзът на велосипедистите, съюзът на пешеходците и нормалните хора (за Германия говоря).

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  33. 33 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Напълно разбирам възмущението! Обаче защо се обръща внимание само на електрическите тротинетки? Защо никой не говори за бягащите "за здраве" из парковете? Та нима един 100кг спринтьор, който прави сутрешният си джогинг, с АйФона в джоба и тапите-слушалки в ушите да е по-безопасен за децата на площадката, ако ги сгази със шпайковете? Кога ще видим специални алеи за бягащи, за да не се смесва потокът пешеходци по тротоара с тези дето искат да си счупят нещо, дивеейки на воля из пешеходните зони?

  34. 34 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2311 Неутрално
  35. 35 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Че тротинетките, както у нас е и с велосипедите, по обективни и субективни причини се внася хаос в движението на МПС-тата и пешехдците е факт. Но както се казва по-горе от други колеги, въпрос на време, организация за движението, както и с контрол по спазване на правилата, нещата вероятно ще се наместят.
    Не може обаче да не намесим и въпроса с екологията. Велосиедите са наистина екологичен начин на транспорт за хората и освен това носят полза за здравословното състояние на хората, които ги изпозлват,. Не може да се каже същото за електрическите тротинетки ( механичните са подобни на велосипедите), които самите те са в немалка степен не екологични, защото производството им, особено на акумулаторите, както и производството на електренергията, с която се захранват, не са екологично щадящи дейности. Отделен е въпроса, дали хората които ги използват, освен че увелиават риска за травми на използващите ги и околните, в чисто здравословен план, особено в хладно и студено време, може да докарат на техните любители сериозн здравословни проблеми.
    Та има над какво да се помисли, но най-вече трябва да се работи на реда и организацията за ползване и контрол върху спазване на приетите правила.

  36. 36 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Че тротинетките, както у нас е и с велосипедите, по обективни и субективни причини се внася хаос в движението на МПС-тата и пешехдците е факт. Но както се казва по-горе от други колеги, въпрос на време, организация за движението, както и с контрол по спазване на правилата, нещата вероятно ще се наместят.
    Не може обаче да не намесим и въпроса с екологията. Велосиедите са наистина екологичен начин на транспорт за хората и освен това носят полза за здравословното състояние на хората, които ги изпозлват,. Не може да се каже същото за електрическите тротинетки ( механичните са подобни на велосипедите), които самите те са в немалка степен не екологични, защото производството им, особено на акумулаторите, както и производството на електренергията, с която се захранват, не са екологично щадящи дейности. Отделен е въпроса, дали хората които ги използват, освен че увелиават риска за травми на използващите ги и околните, в чисто здравословен план, особено в хладно и студено време, може да докарат на техните любители сериозн здравословни проблеми.
    Та има над какво да се помисли, но най-вече трябва да се работи на реда и организацията за ползване и контрол върху спазване на приетите правила.

  37. 37 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1659 Неутрално

    Трябва да се работи в посока промяна на културата на всички участници в придвижването в градовете. Който е на две колела - с каска. Нагледал съм се на колоездачи, други с ролери, скейт-ове, тротинетки(вече и ел) да фучат по пътя или сред пешеходците, като парадокса е, че го правтя при наличие на вело алеи до пътя :) Нагледал съм се и на пешеходци, ходещи по пътя и велоалеи(това им е любимо), само защото тротоара е от другата страна. Единственота опастност от тротинетки идва от малките гуми и сериозната скорост която развиват... особено като ги карат маломерни келешчета :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  38. 38 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#26] от "chepokalipsis":Разбирам. Всъщност да наблегна на нещо - не ми пречат тротинетките, даже и когато ги оставят, където им падне. Пречат ми и ме дразнят жестоко, когато се карат по тротоарите и градините. Впрочем на един модел от споделените тротинетки изрично пише "No riding on sidewalks".
    —цитат от коментар 31 на Мондиана


    Аз понякога карам по тротоара, но при положение, че ходя рано сутрин на работа - хора няма, а и карам с 10, защото липсват плочки и са пълни с клони и листа.

  39. 39 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    С избраният модел за наемане чрез регистрация и плащане се събира доста информация за всеки клиент. Достатъчно е да въведат възможност за докладване на нарушител и ще има селекция с индивидуални ограничения. Лайм има ограничения и макс скорост в паркове е намалена.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  40. 40 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Трябва да се работи в посока промяна на културата на всички участници в придвижването в градовете. Който е на две колела - с каска. Нагледал съм се на колоездачи, други с ролери, скейт-ове, тротинетки(вече и ел) да фучат по пътя или сред пешеходците, като парадокса е, че го правтя при наличие на вело алеи до пътя :) Нагледал съм се и на пешеходци, ходещи по пътя и велоалеи(това им е любимо), само защото тротоара е от другата страна. Единственота опастност от тротинетки идва от малките гуми и сериозната скорост която развиват... особено като ги карат маломерни келешчета :)
    —цитат от коментар 37 на ь


    Аз нямам проблем с хора, които вървят по алеята, защото не им се пресича, заобикалям ги криво ляво или си тътря бавно зад тях. Макар че ми се е случвало в 7 сутринта 1 да си върви по алеята, при положение, че е единствен на целия тротоар и няма никой на него, точно там тротоарът е широк 5 метра. И на тях не им свиря, приемам, че им се спи.
    Не бих казал, че 25км/ч е сериозна скорост, приемам че това е максимума на масовите, спирачният път е доста по-малък от колелото, а и ме съмнява, всеки да лети на макс между хората.
    Може би единственият проблем е с хората разхождащи кучета, които са през велоалеята и с колело, ако си с 40км/ч може да не видиш поводът на кучето, минаващ през велоалеята.

  41. 41 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Аз лично не мога да си представя да си захвърля колелото или тротинетка (каквато още не съм карал) като мръсно коте насред тротоара. Колкото и да бърза човек, все може да помисли за секунда-две и да я подпре някъде, където не пречи.
    —цитат от коментар 4 на parcaleste


    Проблемът изобщо не е в бързането, а в алчността. Плащаш тротинетката на минута и като ѝ спре тока, е доста досадно да я буташ блокирана, за да я паркираш някъде. Трябва да направят така, че да може поне да се деблокира за 30 секунди примерно, за да може да се прибута и паркира като хората. Но фирмите, предлагащи протинетки, НЕ ЖЕЛАЯТ ТОВА, защото така може да я ползваш безплатно, макар и не на ток, а като се прибутваш с крак.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  42. 42 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4384 Любопитно

    Пак затоплиска простотия! Като се замисля, т.н. "зелени" до сега не са свършили нищо разумно в интерес на обществото! Нищичко!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    И поради каква причина зелените са ти виновни?
    Къде в статията видя намесата на "зелените"?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  43. 43 Профил на stg44
    stg44
    Рейтинг: 334 Любопитно

    Досега не крякахте с/у велосипедите, а те имат доста сходен статут с тротинетите!

    Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода.
  44. 44 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#43] от "owm32552406":

    аме верно ли?
    Велосипедът е 10 пъти по-управляем от тротинетката!
    И поне 100 пъти по-полезен от таз гадна твар тротито.
    За да караш велосипед требва да си във форма. със секи метар придвижване чрез собствения двигателс вътрешно горене си подобряваш здравети, развиваш си силата и вниманието! А ТРОТИТАТА РАЗВИВАТ МЪРЗЕЛА, УНВЪРЖДАВАТ ЕГОТО БЕЗПРИЧИННО И ТИ БЪРКАТ ЯКО У ДЖОБЪТ! На всичкото отгере казват: вашта мамка общества. Сичко, дето е измислено у затоплиска калифорниа, независимо колко вредно и нелепо, че и опасно е: МАРШИРУВА ПО СВЕТЪ И ГАЗИ. ДОРИ ДИСЦИПЛИНЕН И ОРГАНИЗАЦИОНЕН НА НАМЦИТЕ! ТРОТОНЕТКИТЕ ДАУН! Пълна забрана, за да нема разправа и закана. На всичкото отгоре ги карат ени голи пилещарчета-гъзарчета. ТОЕС, ДОПЪЛНИТЕЛНО ЗАСИЛВАТ ОТВРАЩЕНИЕТО.

  45. 45 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 522 Неутрално

    "Ние, пешеходците, не сме против електрическите тротинетки като заместители на големите миризливи машини по улиците."

    За съжаление, е-тротинетките не са заместител или алтернатива на автомобилите - тези, които се ползват в момента за отдаване под наем са заместител на ходенето пеш. Туристите ги вземат, за да стигнат от забележителност А до забележителност Б и след това просто ги изоставят където им падне. Засега единствената реална алтернатива на автомобилите с ДВГ са електрическите автомобили, било то тези с батерии или с водородна клетка.

  46. 46 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 4092 Неутрално

    Велосипедът е незаменим!
    Тук слагам и НЕЗАСЛУЖЕНО пренебрегнатите РОЛЕРИ!
    Тротинетката е за хора с двигателни или други здравословни проблеми.

    Млад човек на тротинетка е глупост!
    Дамите трябва да знаят, че от мъжка естетическа гледна точка изглеждат по- добре на велосипед, отколкото на някаква тротинетка!
    Велосипедът прави телата им стегнати, бедрата им- издължени е елегантни!
    Ролерите - също !

    Но в усилията за намаляване на дизеловите пушляци по улиците и трите имат място и трябва да се стимулират.

  47. 47 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#33] от "ivanpopov":

    На колко инцидинета с бягащи си бил свидетел? Самите бягащи избягват пренаселените алеи, защото им развалят ритъма.

    Ти си първия дето чувам да се оплаче от това в световен мащаб, бре :)

  48. 48 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#41] от "Дразнител":

    Ами да. Аз затова една вечер, като се спънах и почти пребих в една така зарязана полегнала тротинетка, вместо да я забутам отстрани, просто я вдигнах и я преместих в коритото на близката река. Ей така душевно кеф си направих.

  49. 49 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Пак затоплиска простотия! Като се замисля, т.н. "зелени" до сега не са свършили нищо разумно в интерес на обществото! Нищичко!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    Като се замислиш?
    Bitch, please....

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 817 Неутрално

    До коментар [#10] от "borkar":Велосипедите развиват до 40км/ч
    —цитат от коментар 14 на sbaleev

    Само по нанадолнище или дълъг прав участък може да се развие такава скорост с колело. На равен терен ел.тротинетката ускорява по-бързо и развива по-висока скорост. Отделно колело е забранено да се кара по тротоарите, макар че има не малко кретени, които го правят.

  52. 52 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Пишете, че тротинетките не ви пречат. И на мен не ми пречат. Но има голяма разлика в мащаба. В статията пише, че в Берлин са 15 000. А сега представете си толкова хора всеки ден да прелитат по тротоарите. Толкова тротинетки да бъдат захвърлени навсякъде.

  53. 53 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3303 Неутрално

    "В Берлин жена падна от тротинетка и се нарани тежко"
    "В Бон лекарите се борят за живота на водач на тротинетка, който с висока скорост се блъснал в такси"

    Това е проблем на водачите, а не на обществото. :)

    Те може да паднат от колело, от стълба, в банята щото е лъзгаво и пр.

    Така че да не смесваме личните проблеми на хората с тези на обществото.

  54. 54 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1549 Неутрално

    Я, я кажете какъв лицензионен режим са направили в Бремен?

    Бог да благослови Америка за България!
  55. 55 Профил на v_vassilev
    v_vassilev
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Всички знаем колко важни са правилата и редът за германците.....
    - просто думи, без реално покритие в живота

  56. 56 Профил на fio41315648
    fio41315648
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#4] от "parcaleste":
    Лесно, всяка тротинетка има GPS, така че може да се следи конкретния потребител къде ги е зарязал и да му се начисляват глоби! Или още по-лесно взимаш от стоянка и си длъжен да върнеш на стоянка( не същата), докато не си я върнал се води, че я ползваш и съответно си я плащаш!

  57. 57 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#51] от "ДСиБ":

    не се издавай че не си виждал велосипед през живота си.
    Съвременните дигат 30 от лежанка за има нема едни 200 метра..............Предцтави си, спускат със 100..............а да поддържаш 20 в продължение на едно 100 километра си е безусилно направо. Кажи ся за тротиентките, да се посмеем още. скорости, параметри, такиви неща.

  58. 58 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 782 Неутрално

    След като фирмите не могат да контролират олигофрените които зае@#$ат тези боклуыи където им падне, тогава просто да им забранят да вършат тази дейност. С велосипедите под наем няма такъв проблем - значи може.

  59. 59 Профил на goro6
    goro6
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#13] от "Мондиана": "Време е и тук да се надигнем с гняв" -
    - Ами то си ни е навик от соца. Ако някой пръдне, ние се посираме. Германските толерасти свикнаха разни индивиди да им оправят жените, дъщерите и отвреме навреме мъжете и започнаха на тротинетките да си го изкарват. Въпросът се решава по елементарен начин, но нали трябва да се отклонява вниманието на хората от действително важните проблеми.

    До коментар [#29] от "Дългия": "Основния проблем са хората, които ги ползват - липсата на възпитание и толерантност към останалите си личат от километри...."
    - Липсата на възпитание се компенсира от създаването на правила и съответните санкции при не спазването им. Толерантноста е функция и има пожелателин характер. Да си спомним думите на Хайтов - В една зверилница, толерантноста е равна на смърт." Тежко и горко на немците, щом тротинетките им станаха главен проблем.

  60. 60 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Трябва да се оправят нещата. Разбирам ги немците, които са си ммалко германци....трябва да има регламент. В Сф е хаос. Лятото един индивид с тротнентка ми изправи косите на кръговото пред телевизионната кула, когато ми изкочи пред колата.

  61. 61 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3604 Неутрално

    Пак затоплиска простотия! Като се замисля, т.н. "зелени" до сега не са свършили нищо разумно в интерес на обществото! Нищичко!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    Ако бяха зелени щяха да карат колело или да ходят пеша, това са болни душици - жертви на либералните маркетингови шамани, които харчат за реклами насърчаващи потреблението на идиотски стоки!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  62. 62 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 825 Неутрално

    На мен пък са ми дразнещи всички тия, дето са решили, че е нормално, за да се придвижиш от точка А до точка Б, да повлечеш със себе си и 2 тона стомана. Кво правим?

  63. 63 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3303 Неутрално

    [quote#61:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    Тротинетките си имат своя плюс, сега че няма инфраструктура, водачите им са безотговорни, компаниите са безотговорни и пр. това е друга тема.

    Иначе се карат по-лесно, прибират се по-лесно, по-малко място заемат там където ги оставяш. В София може да качиш тротинетка в офиса и да я пъхнеш под бюрото да се зарежда. Но това не може да го направиш с колело.

  64. 64 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Поредната безсмислена мода дошла отвън.То не бяха хипстъри,пендели,вегани,антиваксъри...Сега тия чучела...Дано някой ден да не навлезе мода хората да ходят по улиците с набит кочан от царевица в задника.

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  65. 65 Профил на goro6
    goro6
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#20] от "Октавиан": "ВТИМАНИЕ! Комунистическа пропаганда и милиционерски манталитет в статията!!!"
    - Е олекна ми. Бях се разтревожил, че никой няма да забележи явната намеса на "комунистите". Надявам се, че не си пропуснал и дългата ръка на Путин, но това е ясно, че се подразбира. Подразбира се и връзката на милиционерите и китайските комунисти. Въобще си за завиждане. Ние се измъчваме при решаването на всеки ментален проблем, а на тебе всичко ти идва от само себе си. Не напразно Айнщайн е забелязял че: "Вселената и глупостта са безкрайни, но за първото не съм сигурен".

  66. 66 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    И поне 100 пъти по-полезен от таз гадна твар тротито.
    —цитат от коментар 44 на scott


    Има много велосипеди с електрозадвижване, тях къде ги слагаме: при гадните или при полезните?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  67. 67 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#66] от "Корки":
    РЛИ ГАДНИТЕ!
    Сичко, с което си развиваш МЪРЗЕЛЪТ, ЧЕ И ТЕ ЛЪЖЕ КОЛКО СИ БЪРЗ, ВЕЛИК И Т.Н. Е ГАДНО!
    На сичкото отгоре, си джиткаш кат МОТОР, а си защитен като велосипедист, тоест, падаш и оставаш на место, щот може и велото да те затисне, че и да не прецениш...особено ако караш у ринъмът: афтомобил, елвелосипед.
    Само чистия мелосипед, задвижван ото собствена мускулва сила има полезно действие върху човека. Останалото е мода, реклама, изгъзица, датоплиска лъжа и калифорнийста измишльотина, която може да ти коства живота и по-лошо.

  68. 68 Профил на vesela
    vesela
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Нищо зелено няма в тротинетките, както и в електромобилите. Те ползват енергия от батерии, създадена без нищо зелено. Съвсем различно е положението с велосипедите. И макар, че велосипедистите се шматкат по улиците като изоглавени, все пак ползват собствената си (зелена) енергия. Остава само да спазват правилата и да пресичат улиците като пешеходци. А не като следват уличното платно и изведнъж да свиват по пешеходна пътека без да слизат от велосипеда. Само който е имал опит с такъв безразсъден донор на органи може да ме разбере.

    vesela
  69. 69 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2903 Неутрално

    Тротинетките са много опасни, пък било то и електрически!Аз винаги карам моята с каска с допълнителна мигаща червена светлина,светлоотразителна жилетка, ръкавици с протектори, а на самата тротинетка съм сложил огледало за обратно виждане, допълнителен фар и два звънеца, единия от които електрически (с четири типа звънене)!
    —цитат от коментар 8 на sbaleev


    Трябвало да сложиш и парашут за спиране!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  70. 70 Профил на 06210311
    06210311
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Истината е, че технологиите, респективно новите начини за придвижване, се развиват много по-бързо от възможносите за развитие на градската среда. Доказателство за това е, че проблема с тротинетките в момента, е проблем и за смятани за развити и устроени градове като Берлин...Прага също е пропищяла, сигурен съм има и други градове. Факт е, че тротинетката пречи и на тротоара и на пътното платно със сравнима сила. Единственото решение предвид сегашното устройство на градовете е всеобхватна мрежа от велоалеи където да се движат всички двуколесни безмоторни и двуколесни електрически с "до еди каква си мощност/скорост" . Това заедно с въвеждането на съответния набор от правила важащ за тези превозни средства - точно както има правила за МПС и правила за пешеходци. Някой вероятно ще каже "пфу, правила!?!?...кой ли ти ги спазва?" Ок, така да е, но това е следващия проблем, който при наличие на воля е решим. Сегашното положение е без решение дори на теория, понеже тези тротинетки си нямат дори правила. Ами утре ще се пръкне нещо дето лети/левитира...сещате се предполагам в какъв ступор ще изпадне всяка градска управа и отново в изходна позиция - къде да го денем?

  71. 71 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Ами утре ще се пръкне нещо дето лети/левитира...
    —цитат от коментар 70 на 06210311


    https://www.dnevnik.bg/sviat/2019/11/11/3989867_letiashtite_taksita_imat_obeshtavashto_budeshte/

  72. 72 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Неутрално

    Проблемът не е в тротинетки те, а в хората и правилата :)
    Примерно наемането на велосипед не е като наемането на тротинетка. И с велосипедите няма проблеми.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  73. 73 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Га падне снег и задуха ветър, гневът естествено ще бъде укротен . На пролет пак !

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  74. 74 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Неутрално

    Проблема е в инфраструктурата, която не е отделила място за алтернативен транспорт. Абе същия проблем като с клавиатурата пред вас: навремето пишещите машини се чупели ако пишеш бързо и направили клавиатурата да пречи да се пише бързо, та да не се чупят. Днес, сме наследили "бавното" разположение на символите по клавиатурата, въпреки че скоростта на писане няма да повреди компютъра... Та и градовете ни са предвидени предимно за пешеходци и автомобили, и почти нищо за алтернативи от рода на велосипеди, тротонетки и там каквото още измислят. Дори в по-старите градове (Европа), улиците са били мислени като за една каруца и е трудно въобще за транспорта.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  75. 75 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2174 Весело

    Га падне снег и задуха ветър, гневът естествено ще бъде укротен . На пролет пак !
    —цитат от коментар 73 на schwimmwagen


    Споко, ще ги направят я с широки колелета със зимен грайфер, я с вериги, я ще им добавят някакъв пиниз като на снегомобил... Като гледаш модата за мебелите от палети, сещай се докъде може да се стигне, когато модата го поиска (и има кой да плаща).

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  77. 77 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 878 Неутрално

    [quote#51:"ДСиБ"][/quote]

    Може да ускорява по-бързо, но далече не развива по-висока скорост, оня ден един доставчик с колело, щеше да ме отнесе на алеята, при положение, че аз си карах с колкото мога.
    И мога да ти покажа, как вдигам 40км/ч на равен терен, с колело. Баир надолу съм вдигал 58. А рекорда ми на голям баир е 72км/ч. Хора които не са се качвали дори на колело (поне в последните 10г), да говорят за такива неща е смешно.

  78. 78 Профил на gerotheone
    gerotheone
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#4] от "parcaleste":

    Има толкова много технологични решения на този проблем - всяка тротинетка има GPS и се знае къде се намира с точност до 1-2 метра. Следващото решение е RFID тагове на всяка тротинетка и да могат да се паркират само на определени места. Трето решение е както с колелата под наем - можеш да го слоциш на стойка и да го свържеш с кабел. Има толкова решения, че чак не ми се пише колко варианти има.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK