
© Reuters
Илън Мъск
Типично за Мъск: съвсем неочаквано, по време на една церемония в Германия, основателят на "Тесла" съобщи, че ще открие завод за електромобили в Бранденбург. В община Грюнхайде, за която са чували малцина, пише Хенрик Бьоме в статия за "Дойче веле". Защо точно там?
Ако новото берлинско летище беше открито навреме (по план - през 2011 година), първата фабрика на "Тесла" в Германия можеше да бъде построена на мястото на старото летище "Тегел". Тъй като обаче откриването на летище "Вили Бранд" и съответно преустановяването на дейността на "Тегел" бяха отложени, заводът Gigafactory на Илън Мъск ще бъде издигнат в община Грюнхайде. Малцина са чували за нея - намира се на около 30 км югоизточно от Берлин в провинция Бранденбург, съвсем близо до новото летище, което някой ден може би ще бъде открито. Така Берлин, който е отделна провинция, ще остане с празни ръце от инвестицията на "Тесла".
Защо Мъск бърза толкова много?
За Илън Мъск най-важното е заводът да започне работа максимално бързо. Може би и поради това той е избрал провинция Бранденбург, а не Берлин. Мъск може би просто не вярва, че берлинчани ще са достатъчно бързи.
А защо е тази надпревара с времето? Защото германските автомобилопроизводители най-после усетиха духа на времето и се насочиха към производството на електрически автомобили. Мъск със сигурност е чул, че преди десетина дни "Фолксваген" започна строителството на фабрика за електромобили в Цвикау в провинция Саксония. Най-големият производител на автомобили в света иска до 2021 година нататък от фабриката да излизат по 330 хил. електромобила годишно.
Решението на "Фолксваген" - като един от най-големите производители в света на пазара на електромобилите - явно представлява истинска заплаха за компанията на Мъск. Решението му за завод в Германия вероятно може да се разбира като заявка, че "Тесла" е готова за битка.
Добра новина за местните хора
Дори във високоплатения сегмент, в който "Тесла" работи, най-голямата конкуренция идва от Германия: от "Порше" (с Taycan), "Ауди" (със серията E-Tron) и "Даймлер" (с Mercedes EQC). Но и в Китай, където "Тесла" успя да издигне своята трета Gigafactory за едва 10 месеца, има сериозни конкуренти като "Байтън", "Вей", "Хонгки". С решението на "Тесла" да инвестира в Германия надпреварата за доминация на пазара на електромобили в държавата, в която е изобретен двигателят с вътрешно горене, е официално открита.
Извън многото въпроси, които повдига темата, това е една добра новина за хората в региона, защото "Тесла" ще открие хиляди нови работни места. И то в правилното време - на юг от планираната Gigafactory, в областта Лужица, хиляди работни места бяха закрити заради решението за преустановяване на добива на кафяви въглища.
В Германия вече се приемат и залози кое ще е готово първо - новото летище в Берлин или германският завод на "Тесла"?
ТНТ
Рейтинг: 1023 Неутрално"В Германия вече се приемат и залози кое ще е готово първо - новото летище в Берлин или германският завод на "Тесла"?"
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Бафмааму! Гигафабрика за 10 месеца! В Китай!
Залагам за "Тесла". А вие?
L Glassman
Рейтинг: 466 НеутралноОсвен фабриката, в Берлин ще има и център за развойна дейност. Има много талантливи млади инженери в Германия (местни и от Източна Европа), които мечтаят да работят в компания като Тесла
Dark Avenger alias Дечо Пора
Рейтинг: 1107 Неутралнозаради яките субсидии !
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert EinsteinRealist
Рейтинг: 3165 НеутралноДневник:
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.1. За тази фабрика в Европа отдавна се говореше. Поне от 2 години.
2. Изненадата бе, че ще е в Берлин. А не, близо до Громан Аутомайшън или, пак в германия, но близо до другата фабрика на Тесла в ЕС, в Холандия, където се сглобяват Модел S от поне 4 години.
10-15 месеца. И не вярвам, производителите на коли с ДВГ скоро да се пренастроят. Особено, германските!
Realist
Рейтинг: 3165 НеутралноГермания от години играе сечено на Тесла. Приема такива закони, които да облагодетелстват германските производители и да накажат Тесла на германският пазар. От това губи германският потребител, защото не може да направи избор, губят и германските производители, защото живеят в пашкул специално направен за тях от майка Германия!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
zxp53317185
Рейтинг: 1666 НеутралноПрави завода в Брандербург естествено понеже е по - евтино. Не съм чувал местните да се отличават с особена скорост/бързина. Там са абсолютни източняци, а и Полша е на по малко от час. Всеки гледа евтинкото- дори и големите иноватори - визионери 😉
Dark Avenger alias Дечо Пора
Рейтинг: 1107 НеутралноДо коментар [#5] от "Realist":
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einsteinhttps://www.sueddeutsche.de/wirtschaft/elon-musk-der-milliardenmann-1.2528815
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоТесла и друго трябва да вземе в предвид. Германия е царството на профсъюзите, там си счупиха зъбите и Амазон, и Уолмарт. Други американски производители, като Форд например са успешни, но пък те си имат същите проблеми с профсъюзите в Мичиган.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДо коментар [#7] от "Dark Avenger alias Дечо Пора":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Много глупава статия, говори се за кредити, които ползва всеки друг автомобилен производител. И Тесла, от 11 месеца вече не ползва $7500 федерален кредит. Единственият друг производител, който е с орязан кредит за електрически автомобили в САЩ е друг американски производител, GM (Дженерал Моторс). Кредита намалява двойно, след първите 200 000 автомобила, двойно след 6 мезеца, и още двойно за 6-те месеца след това. След това става $0. тесла в момента се купува с $1800 федерален кредит. Както и Шевролет Болт на GM. Кредита на Тесла ще е $0 от 1-ви януари, кредита на GM ще е нула от 1-ви март.
Всички германски производители продават електрическите си автомобили на пълен федерален данъчен кредит, $7500.
Кредита на Калифорния е за коли до ^40 000, което автоматично изключва S, X п Пърформанс 3 на Тесла.
Realist
Рейтинг: 3165 Неутрално$60 000 цена за автомобил е максимума за да ползваш калифорнийският данъчен кредит. 2/3 от моделите на Тесла не отговарят на критерия.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
haq30626233
Рейтинг: 703 НеутралноТова е бъдещето. За ужас на някои. Нашите /като Плевню и компания/да спрат да търчат подир Фолксваген. Да си правят завода където искат. Ние трябва да гледаме напред и да опитаме да докараме производител на електромобили или компоненти за тях.
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДо коментар [#10] от "Realist":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."$60 000 цена за автомобил е максимума за да ползваш калифорнийският данъчен кредит. 2/3 от моделите на Тесла не отговарят на критерия."
И като допълнение за кредита за електрически автомобили на Калифорния. За да го ползваш, доходът ти трябва да е под $150 000 за несемейни и $300 000 за семейни. Основният пазар на Тесла е богатата събърбия край Лоса Анжелес и Сан Франсиско. Там такива заплати са на бедни хора.
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноЛично аз съм казал за 60% електро! След не повече от 7 години!
Заради политиците- даже Медведев се тъкми , насилствено, по путински да качи хората на електо-коли!
Със забрани и рестрикции!
А електромобилите, това им е хубаво, че са лесни за производство и поддръжка, и като цяло са бая по-прости от съвременните, усложнени коли и двигатели ..
Евтина работна ръка, прости компоненти - и лумкаш!
Лошо само, че ги не купуват , колкото другите ..
scott
Рейтинг: 895 НеутралноШе пукесам от смех!
Енрон си рекламира поредния "догвор".
Еломобилът е сгрешена технологиа, по дизайн на богатите. ке пукне.
Realist
Рейтинг: 3165 НеутралноНовини от тундрата, а? медведчето ще те свали от колхозният Москвич в Коми? Има си предимства ушанка, няма да те погребат накрая прав, щот нали знаеш, собствениците ма Москвич ги погребват прави, защото цял живот са лежали под колата!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноНо и в Китай, където "Тесла" успя да издигне своята трета Gigafactory за едва 10 месеца, има сериозни конкуренти като "Байтън", "Вей", "Хонгки".
---------------------
Ми има!
BYD е НОМЕР ЕДНО в света!
И то от няколко години!
https://en.wikipedia.org/wiki/BYD_Company
tug16553936
Рейтинг: 352 НеутралноДо коментар [#5] от "Realist":
Не и ако завода е в Германия.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноИ докато русоробите-ушанкисти не са се домъкнали и със ЗАЗ (дано са научили, че ЗАЗ е украински!) ей още за НАЙ-ГОЛЕМИЯ световен производител ..
https://www.bloomberg.com/news/features/2019-04-16/the-world-s-biggest-electric-vehicle-company-looks-nothing-like-tesla
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоТака и не разбрах от тази статия това фабрика за батерии ли ще е или за автомобили...:)
Модератора е неадекватен!Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоКолегите ти в Коми, каращи ЗАЗ, с много дръпнати очи , бре каскет. И тебе кли те подложиха на тази операция?
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#13] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Реалисте,
ще почерпиш ли когато вземеш първият си дивидент от Тесла?
Не мен или някой тук от форумът, правниците ше ги почерпиш ли?
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоИ за двете, Иванчо, и за коли, и за батерии! Това е Гигафабрика, всичко е вертикално интегрирано. на входа постъпват материалите- алуминй, стомана, литиева сол, ..... На изхода излиза, готова Тесла.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДнес черпя приятели, че това което вложих в акции на Тесла ми се удвои за половин година. Ти си земай дивидента от това в което си инвестирал. Ако си шиортнал Тесла, не ми се мисли за тебе, ама всеки си пати от акъла, Иванчо!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
moreee
Рейтинг: 1741 НеутралноТрябва да си голям баламурник да изсипеш толкова пари и да висиш на кабела докато другите зареждат за 5 минути и тръгват.
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоЗначи, Тесла зарежда по 70 мили (100 километра) за 5 минути. На практика, за 15 минути колата ти е заредена. Трябва да си ужасен баламурник, че да не ползваш гориво, което е няколко пъти по- евтино, а пред ресторанти, хотели, магазини, дилършипи, на работата, даже безплатно!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Ivan_
Рейтинг: 2775 НеутралноДо коментар [#24] от "Realist":
Модератора е неадекватен!О, боже, фабриката във височина ли развита, колко е висока, че е вертикално интегрирно?
ПП Така и не разбрах само батерии ще се произвеждат ли?
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#25] от "Realist":
Модератора е неадекватен!То че ти се е удвоило добре, въпросът е пара взел ли си?
Защото то на хартия или на екран и да ти се утрои все тая...
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоВъв всички измерения, Иванчо, ама като продукт на образователните проекти от времето на Людмила явно можеш само вертикалната компонента да разбереш!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#25] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Мен не ме мисли, аз съм самопенсионирал се преди 40 навършени години...
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#30] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Е поне едно нещо успявам да разбера, за разлика от теб...
tsyrvulan
Рейтинг: 2022 НеутралноХмм...аз не съм фен на автомобилите. Имам една Toyota. Но се замислям дали следваща кола която купя да бъде електрическа. Надявам се че цените скоро ще станат сносни.
БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#30] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Реалисте,
като стана дума за разбиране така и не разбрах онзи ден под една друга статия за Тесла Зеленоокият защо така допускаше грешки докато пишеше коментари.
та той се извини човекът че пътувал в своята Тесла Ес и затова докато шофирал и пишел допускал грешки.
та ти нали обясняваше във същата статия как Тесла дистанционно се ъпгрейдвала, а под други статии обясняваш какъв супер мупер автопилот има Тесла...
Вземи му напиши на Зеленоокия как да си упгрейдне теслата и да и се кефи на автопилота, а ние тук да не четем извинения как грешал, защото шофирал...
Ivan_
Рейтинг: 2775 НеутралноДо коментар [#33] от "tsyrvulan":
Модератора е неадекватен!Следващата ще е електрическа със сигурност, особенно ако си в ЕС.
Цените ще станата нормални след около 2-3 години.
Има вариант и доста да паднат цените на ел. автомобилите. Започват проби в промишлени условия на нови батерии, на базата на алуминий. Ако резултатите потвърдят научните резултати, ще се мине на алуминиеви батерии и понеже алуминият вече е глобално разработен материал цените на батериите ще паднат доста, а от там и на ел. автомобилите.
та ако не си на зор, изчакай 2-3 години и така...
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДо коментар [#34] от "Ivan_":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Зеленоокия е с Тесла от 2013-та, което, "самороден иксперте", означава, че е с Автопилот версия 1. Това не означава, че колата му не се кара сама и не получава ъпдейти за автопилота си. Но все пак, версия 2 е стотина пъти по- автономна и по- интелигентна.
И ие ти разбирам "въпросите"! Ако наистина се беше информирал, нямаше да напишеш толкова глупав коментар.
scott
Рейтинг: 895 НеутралноДо коментар [#25] от "Realist":
Реалистен,
не допускаш ли, че има и други дет търугаве с акциес в този сайт?
Да ти кажем: преди 2 години продадех акциес на тесла по коледа на 371, ама ги купих на 335 месец преди това. Оттогава: само надолу. Беха 206 най-ниско, а най високо са у момента - 336. МЪСК НИКОГА НЕ Е РАЗДАВАЛ ДИВИДЕНТ НА АКЦИОНЕРИТЕ, А кака така си купувал скъпо и продавал ефтино последната година, че и си удвоил хечалбата си? Дан говорим, че има и маржин, и пипсове и цел куп условиа да те издои платформата през която търгуваш? Дан си купил тесла на БФБ? Прогнозирен - тесла даун продажбен 0 и ЕНРОН СИТУАЦИА. То, ясно, че си рекламен манекен на тез, теслите, ама поне карай по опорни. Кой ти спусна, че може да си удвоил печалбата чрез търговия с акции на тез през последната година? ХУДИНИ? НОСТРАДАМУС, ХОКНИГС? КОЙ БЕ!
sandman
Рейтинг: 1305 НеутралноЗащото се надява, и то съвсем правилно, да развие малко промишлен шпионаж в допусимите граници. например, ако успее да наеме разработчици от конкурентните фабрики. Така или инак немците са технологично поне една декада пред останалия свят по отношение на батерии и прочие. Най -много патенти. мисля над 500, за батерии се държат от ФВ.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Реалиста нека си разправя колко били назад немците.Добре е че си вярва.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#36] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Добре де, ясно, че е със старият модел...
ти обаче напоително коментираш как тесла била уникална с това че се ъпгрейдвала и то дистанционно...
Та сега какво се опитваш да ми обясниш, че лъжеш ли?
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#37] от "scott":
Модератора е неадекватен!Реалиста е уникален, на него даже и звездите не смеят да му говорят, толкова е "напред" човекът в разбирането на тия работи...
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоВсяка Тесла, селчо се ъпдейтва автоматично, защото дори 2012-ти модел има безплатен вграден 3G интернет (който за $100 можеш да ъпгрейднеш в сервиза на 4G LTE за старите модели). Автопилота е само един от пакетите, които се продават с всяка Тесла. И не само автопилота се ъпдейтва, преди седмица, всички коли Тесла получиха софтуерен ъпгрейд на разстоянието което изминават на заряд със софтуерно оптимизиране на спирачките, инвертора и електрическият мотор.
По принцип, за Тесла, автомобилът ти става по- добър с времето. При останалите производители е обратно!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
L Glassman
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#34] от "Ivan_":
Full self driving се купува отделно, ако не си платил го нямаш. По старите Модел Ес нямат и необходимия хардуер. А иначе, относно ъпгрейдите, след последния ъпдейт Модел 3 прави 0-100 за 2.9 секунди. Няма друг производител в момента, който да предлага нещо подобно.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#41] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Добре де, ясно разбрахме го това за Тесла...
Сега пак да попитам, Зеленоокия да не е обидил нещо лично Мъск, че неговата тесла не се ъпгрейдва?
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДо коментар [#43] от "Ivan_":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Ако назнайваш, английски, ето ти инфо от извора, един от най- добрите коментатори за автомопбили в интернет, Дъг Демуро:
https://www.youtube.com/watch?v=YvsnIL0AIAk
И това е преди ъпдейта, след него 0-100 е за 2.9 секунди.
Преди ъпдейта, иии, на първо място в класацията!
Дългия
Рейтинг: 1298 ВеселоЕййй, антиТесларите веднага налазиха новината, нямат пропуск... на амбразурата. И да ги пита човек чий интерес защитават? Плюят, та плюят, па и се нервят, щото ТЕСЛА-та не ставала... Ми таварищи, не си я купувайте бе, никой не ви кара на сила (то не, че имате пари да си я купите де). Ма всички знаем - гроздето за някои е винаги кисело, дори и Масквича е недостижима мечта... Ха-ха-хааа... А Мъск превзема континент по континент, с бъдещия завод в Германия удря ДВГ-то право в сърцето му, в родината му...
tsyrvulan
Рейтинг: 2022 НеутралноДо коментар [#40] от "Ivan_":
БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!Спорът ви тука ме накара да се пизамисля малко за това какво отражение дават технологичните нововъведения върху ежедневието ни и личността като цяло. Понеже знам че си тренирал плуване, пимниш ли как треньорите/инструкторите ни караха да броим колко маха с ръцете си направил, колко с краката. На всеки мах, един, два или три удара с краката и прочее. Пък сега, купуваш си технологична джаджа, и хоп...брои вместо теб, измерва разстоянието, време, пулс, калории и т. н. Смарт телефони, часовници, гривни, телевизори и какво ли още не. Даже вече и смарт автомобили които се самоуправляват. Вече по-малко ли трябва да мислим в ежедневието си с настъпването на AI и IoT?
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#44] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Е, реалиста, хайде спокойно, накъдето си тръгнал от там се връщаме...
интересно Дъг защо все европейски автомобили шофира и е фен на мерцедес...
даже живее там при вас, където тесла е много добре представена...
Ако искаш да си попишем за ""извора", ...
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#42] от "L Glassman":
Модератора е неадекватен!Благодаря за информацията, тя е ясна, остави го реалиста нали е "специалист" да се гърчи...
Ivan_
Рейтинг: 2775 НеутралноДо коментар [#46] от "tsyrvulan":
Модератора е неадекватен!Човек, погледни само какви коментари пиша като граматика, пълен ужас и не е проблемът само, че живея извън България...
Ако във момента ме накараш да взема химикал и тетрадка и ми продуктуваш една страница текст, съм сигурен че няма да мога да го запиша на ръка...
Толкова пишем електронно, че ръчно вече не можем...
С какво ли не е така, навлизат технологии и се чудиш какво ства.
На едни от първите каравани с автопилоти, се наложило да слагат изрично предупреждение, че не може да оставиш караваната на автопилот, да станеш и да отидеш да си правиш кафе...
Хората все повече свикваме да го караме по по лесно и леко...
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДо коментар [#47] от "Ivan_":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро."Е, реалиста, хайде спокойно, накъдето си тръгнал от там се връщаме...
интересно Дъг защо все европейски автомобили шофира и е фен на мерцедес..."
Мнеее, автомобила, който има Дъг в момента е 2006-ta Форд GT, а Ландровъра си смени наистина с Мерцедес, G клас, 2006-та с гюрук, който никога не се е продавал в САЩ. По принцип, Дъг събира такива автомобили, които ще вдигат цената си в бъдеще.
Но това не значи, че не е фен на Тесла. Можеш да изгледаш видеотата му и за X, и за 3 Лонг рейндж, и за 3 Пърформанс.
Приятно гледане, дървен философе!
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#50] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Всъщност ландровъра не го смени, а го остави на съпругата си, а той не си взе Г клас , а си взе един мерцедес Е клас комби АМГ... и да колекционира автомобили, но аз ти пиша какво той шофира ежедневно, а не какво колекционира...
та толкова си "запознат с Дъг"... което не ти пречи "по-твой навик" да ми обясняваш...
tsyrvulan
Рейтинг: 2022 НеутралноОт инженерна гледна точка, електричките са доста опростени като конструкция и изчисления сравнени с ДВГ автомобилите. Ел. моторите имат по-голям КПД от класическите двигатели. Проблемите идват от батериите. По-специално енергийната плътност и износоустойчивост. Мисля в шоследните години доста усилия и средства се вложиха в развитието не само на батерии, но и на ултра-капаситори ( не знам дали така се изписва на Български). Така че е логично да се надяваме на пробив/пробиви.
БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДо коментар [#51] от "Ivan_":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Изгледай видеотата, чукча и тогава пиши. не пиши предварително както са те учили в Чукотка! Щом Дъг Демуро е фен на немски автомобили и поставя Тесла пред тях в собствената си класация това би трябвало да ти говори нещо. Разбира се, ако имаш нормалнио реакции, като кучето на Павлов.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#53] от "Realist":
Модератора е неадекватен!ъха, поставя тесла пред немските в своята интернет класация, а той самият шофира мерцедес...
интересно, защо ли така?
Я да те попитам, знаеш за каква фирма работи Дъг?
Ivan_
Рейтинг: 2775 НеутралноДо коментар [#52] от "tsyrvulan":
Модератора е неадекватен!Навлизането на ел. автомобилите отваря огромен нов сегмент за продажби на батерии.
Съответно в цял свят се вкараха доста средства в разработки на батерии и други технологии заместители.
както написах, наскоро имаше пробив в разработката на алуминиеви батерии, ако научната разработка се потвърди и във промишлени условия това буквално ще доведе до нов скок в ел. автомобилите.
Да видим, но каквото и да става бъдещето на ел. автомобилите. В ЕС ще си изготвят съответните регулации и според мен до 2030 ДВГ ще е екзотика, а и доста вероятно забранен поне в населените места...
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоДо коментар [#54] от "Ivan_":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Нали Иванчо, беше, за твърденията има доказателства. Приятно гледане:
https://www.youtube.com/watch?v=OJuu24LksEM
И не забравяй, че това което са те учили в Чукотка, е наобратно. Първо трябва да се информираш преди да пишеш, не да пишеш преди да се информираш и даже да пишеш без да си се информирал! Така не се става милионер и пенсионер на 40!
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#56] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Точно Реалисте, вземи и се информирай преди да пишеш.
та човекът инвестира във автомобили и ПРИТЕЖАВА доста автомобили...
Сега това не е проблем, проблемът е ЗАЩО на ТЕБ ти е трудно да разбереш, че може да притежаваш 100+ автомобила като колекция но в ежедневният си живот реално използваш за придвижване 2-3 от тях, те на са от колекцията ти, те са автомобилите, които ти шофираш...
Та вземи и изгледай видеата и се ИНФОРМИРАЙ, че човекът шофира Мерцедес Е клас комби АМГ...
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#56] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Бай дъ уей, защо така избирателно пропускаш да отговориш къде/за каква фирма работи Дъг?
нали си много "информиран" , я кажи за каква фирма работи Дъг...
Realist
Рейтинг: 3165 НеутралноАутотрейдър дот ком, други въпроси?
https://www.autotrader.com/
За, допълнение към останалите коментари които написах под тази статия. Иначе, под тази статия, наистина спирам да отговарям на малоумието!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Ivan_
Рейтинг: 2775 НеутралноДо коментар [#59] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Стига, сериозно ли дъг работи за компания която продава автомобили...
Е, сега сещаш ли се защо прави ревюта на доста различни марки/модели включително и Тесла...
penetrating
Рейтинг: 10095 НеутралноНовата фабрика на Теска ще е готова първа, летището ще закъснее още. Дали това ще и помогне? Не знам. Фолсваген е огромен производител. Просто няма какво да произвежда сега и това е шансът на Тесла, но не е за дълго...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertIvan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#59] от "Realist":
Модератора е неадекватен!"наистина спирам да отговарям на малоумието"
Вярно ли!
казваш вече под статии за бизнес на автомобилопроизводител няма да пишеш за ТЕХНИЧЕСКИ характеристики на автомобили, а ще пишеш за БИЗНЕСА на автомобилопроизводителя/и...
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоНе се сещам, Гуньо, ама ти като всепризнат форумен ганьовец се опитваш да ми намекнеш. Тесла не рекламира и няма рекламен бюджет за автомобилите си. Тесла не плаща на никого за реклама. Това ако не го знаеш, няма какво да спориш и да ме налайваш, защото кервана си върви, и да лаеш и дфа не лаеш. Ето ти подобно мнение от друга американска автомобилна икона, Джей Лено:
2012-та:
https://www.youtube.com/watch?v=LoFVO31CbE0
2018-та:
https://www.youtube.com/watch?v=Sw51nzQiWfw
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоНяма да получиш такъв комфорт, по принцип не оставям мухите да наплюят и изк*ндзат навсякъде!
Иначе, извинявам се на останалите (и модератора), това ми е последният коментар под тази статия!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
tsyrvulan
Рейтинг: 2022 НеутралноПичове, направете си по един чай или си сипете по едно питие и се успокойте. Безсмислено е да се дразните едни други.
БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!joro4900
Рейтинг: 647 Весело„В Германия вече се приемат и залози кое ще е готово първо - новото летище в Берлин или германският завод на "Тесла"?“
Е, и още залози има, дали не достроеното летище ще има достатъчно площ, на която да бъдат складирани непродадените коли, произведени в завода на Мъск...
angeles
Рейтинг: 924 НеутралноЖена ми си кара I 3 ката и си е доста доволна,е не е Тесла 3 ,но какво да се прави....един от най-добрите ми приятели си купи Тесла 3,е не може да се сравнява с малккият ми Баварец,друго ниво е!
Полковник Чепига
Рейтинг: 169 НеутралноМи пълно е с мюсюлмански индженери от афганистан и сомалия. Ще ускорят развойната дейност.
L'espoir fait la vieIvan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#65] от "tsyrvulan":
Модератора е неадекватен!:)
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#63] от "Realist":
Модератора е неадекватен!той Дъг не работи за тесла, за търговец на автомобили работи, пък този търговец всъщност плаща за реклама...
Нищо, ясно е че ти е трудно да разбираш подобни неща...
angeles
Рейтинг: 924 ВеселоДо коментар [#65] от "tsyrvulan": Това ги подържа жизнени..))))))
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#64] от "Realist":
Модератора е неадекватен!А, добре, занчи продължаваме да си пишем за технически харектиристики когато за финанси иде реч...
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#71] от "angeles":
Модератора е неадекватен!Реалиста не мога да го пропусна под подобна статия...
Супер ми е забавен с незнанието си и неустоимото си желание да поучава...
Realist
Рейтинг: 3165 ВеселоПак греда, ама ти толкова си можеш! Дъг има колонка в Аутотрейдър дот ком като всеки журналист по света. На този свят, не всички са от селото от което си се пръкнал:
https://en.wikipedia.org/wiki/Doug_DeMuro
Douglas Robert DeMuro (born May 22, 1988)[1][2] is an American automotive columnist, reviewer, and author, and Youtuber. He writes articles for the Autotrader.com blog Oversteer and posts car reviews on his YouTube channel, which has over three million subscribers. In the past, he has written for the car websites The Truth About Cars and Jalopnik.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#67] от "angeles":
Модератора е неадекватен!Понеделник ходих до Марбея и в задръстването до мен имаше едно И8, отвън поне изглежда много футористично, не зная за другото но поне на външен вид е интересно...
БМВ и Мерцедес ще дръпнат здраво в ел. моделите, в момента загряват край страничната линия, не ги мисли...
tsyrvulan
Рейтинг: 2022 ВеселоДо коментар [#67] от "angeles":
БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!Аз пък съм си доволен от Тойотата дето имам. Добра е да се придвижа от точка А до точка Б и обратно. И от Нисан бях доволен. Вярно че не са имиджови марки, ама са идеални да си вършиш работата. Живот и здраве, следващата ми кола може да е електричка. Пък сега ще си направя чай от ибискус. Полезен е за сърцето, пък и е студено.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#74] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Е, не зная за света, но във моето село когато ти плащат за публичност се води реклама.
Ако не ти плащат е друго, пък на него (Дъг) му плащат, сега по вашето село калифорнийскототова може да се нарича по друг начин, но при нас му казват реклама...
Ех, реалисте, пак си ги "разбрал" работите...
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#76] от "tsyrvulan":
Модератора е неадекватен!+++
:)
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноОт статията: "Решението на "Фолксваген" - като един от най-големите производители в света на пазара на електромобилите..."
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Ха! Фолксваген били един от най-големите производители на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !?!?!?!?!
Те едва прохождат в тоя бизнес и още не са се научили да ходят. Дори от китайците са много изостанали!!! Германците взеха да го докарват само от към хвалби, като руснаците.
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноОт статията: "Решението на "Фолксваген" - като един от най-големите производители в света на пазара на електромобилите..."
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Ха! Фолксваген били един от най-големите производители на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ !?!?!?!?!
Те едва прохождат в тоя бизнес и още не са се научили да ходят. Дори от китайците са много изостанали!!! Германците взеха да го докарват само от към хвалби, като руснаците.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#74] от "Realist":
Модератора е неадекватен!Дълъг "последен" коментар става този твоят...
tsyrvulan
Рейтинг: 2022 НеутралноДо коментар [#61] от "penetrating":
БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!Фолксваген наистина е огромен производител, ама е бъгав такъв, образно казано. Масовите марки по шапката на споменатия концерн въобще не си заслужават парите, щото като качество са на нивото на Хюндай или Сузуки, а като цена хварчат.
vassilun
Рейтинг: 4623 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "Wornoxmaniak":
Тръмпоманът се изака и тук! В Карруково откога има Wi-Fi?
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноЗдравей, глупако. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноЗдравей, глупако. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#80] от "quatro_4x3":
Модератора е неадекватен!То за ел. автомобили от китайците май всички са изостанали...
vassilun
Рейтинг: 4623 ВеселоДо коментар [#15] от "scott":
Едва ли би липсвал на някого! 😂🤣
joro4900
Рейтинг: 647 ВеселоДо коментар [#45] от "Дългия":
„Ха-ха-хааа... А Мъск превзема континент по континент, с бъдещия завод в Германия удря ДВГ-то право в сърцето му, в родината му...“
А бе то това удряне е малко като това на Вуте дето с две тухли блъскал по таша//ците си, а ма като го питали боли ли казвал, да бе боли, но м/у два удара е мнооого гот... Съседът ми, не е от най-богатите, банков служител от горните етажи, има 3 коли. Сутрин яха Мерцедса и отива на работа. Преди него жена му наблъсква двете деца с училищните такъми в едно елегантно нисанче Leaf зa 45000 Евр. и ги разкарва до две различни училища в две отдалечени една от друга част на града, после се връща в къщи,
оставя нисана в гаража да се зарежда и да е готов за след обяд за прибиране на децата. После яха БМВ-то и отива на работа(не знам какво работи). Идилия и опазване на околната среда... Всичко ОК, но сега, след 3 години експлоатация се оказва, че 150 килограмовата батерия вече е свършила и трябва да се смени. Офертата за нова е 18000 Евр. и срок за замяна след 4 месеца. А рециклирането на старата естествено струва пари, нещо като 4000 Евр. Та сега съседа е в дилема какво да прави, но отсича, никога пак ново електроауто...
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 Неутрално[quote#14:"simChо"][/quote]
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Не ти ли омръзна да се опитваш да пробутваш тая тъпотия?!
Тъп, но упорит!
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноЗа салфетки. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
vassilun
Рейтинг: 4623 ВеселоДо коментар [#26] от "moreee":
Така са разправяли предците ти, сравнявайки волската си талига с модел Т на Форд!
penetrating
Рейтинг: 10095 НеутралноДо коментар [#82] от "tsyrvulan":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertАз говоря за количество. За качество - не знам. Важното е кой продава най-много, а Фолксваген се доказва като такъв, дори с лъжите си за дизела. Верно, че се оказа, че всички го правят, но това не оправдава Фолксваген :)
vassilun
Рейтинг: 4623 ЛюбопитноДо коментар [#31] от "Ivan_":
По болест ли си се пенсионирал? Ментална болест? 🤣😂
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноВземи научи първо български, преди да пишеш коментари! Полу грамотни коментари никой не взема на сериозно. То такова им е и съдържанието. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноПо брийки електро возила може и да са, но по електро АВТОМОБИЛИ.... РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#94] от "quatro_4x3":
Модератора е неадекватен!Уау, сериозно ли?
Е, добре, ще се поуча от "виден" филолог като теб самият...
Имаше в училище нещо наречено разбор на изречение, по български език се правеше, та ето ти твоето първо изречение:
"Вземи научи първо български, преди да пишеш коментари!"
хайде сега направи му разбор и да видим колко е коректно това изречение, по отношение на българският език...
ПП Нямам никакви претенции да пиша коректно на български език, зная че не го правя и не твърдя обратното. Виж когато ти поставяш подобен въпрос като важност, вземи е се опитай поне въпросният ти коментар да е коректно написан, понеже става леко комично... И какво правиш в Дневник, как успяваш да четеш тези стати, защото те са изключително некоректно написани по отношение на българският език, взимаш ли ги насериозно?
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#93] от "vassilun":
Модератора е неадекватен!Ъха, самопенсионирал се, имаш ли идея какво означава?
Ivan_
Рейтинг: 2775 ВеселоДо коментар [#95] от "quatro_4x3":
Модератора е неадекватен!А, видният "български филолог" какъв коментар написа...
Сега да го взимаме ли насериозно...
По същество, Китай е доста напред в ел. автомобилите, не само в ел.возилата...
Предполагам не си съвсем наясно и затова за бройки си мислиш.
Няма как да произведеш ел. автомобил без да вложиш ел. батерия в него. Китай контролира над 70% от материалите, от които се произвеждат ел. батерии, например...
Та вземи горното като отправна точка и започни да осмисляш къде е Китай по отношение на ел. автомобилите...
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноИнвалидизиран поради мозъчна недостатъчност??? Деменция? Милиционер или военен? Но няма значение, то е същото. РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
quatro_4x3
Рейтинг: 1291 НеутралноДо коментар [#96] от "Ivan_": " Е, добре, ще се поуча от "виден" филолог като теб самият..."
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.самиЯ
Тюрлю гювеч от пълен и непълен член.