Германия създава съюз за насърчаване на алтернативите на колите в градовете

Германия създава съюз за насърчаване на алтернативите на колите в градовете

© Reuters



Подобряването на условията за пешеходци, велосипедисти и обществения транспорт в германските градове получи нова подкрепа в края на миналата седмица със създаването нов алианс за "модерна мобилност", предаде ДПА.


Тъй като градското планиране в повечето населени места в Германия продължава да дава предимство на колите, дълго възхваляваният обрат в транспортната политика все още не е завзел толкова добри позиции, колкото поддръжниците му се надяват.


Новият алианс на федералното правителство, германските провинции, градове и местни общности ще търси решения на проблемите на градската среда.




Мобилността в градовете става по-разнообразна и трябва да бъде по-модерна и устойчива, посочи Маркус Леве, вицепрезидент на Асоциацията на германските градове.


Целта на сдружението е да накара повече хора да вървят пеша, да карат колело или да използват обществения транспорт, както и да се подобрят транспортните връзки с околоградските райони, допълни той.


Федералният министър на транспорта Андреас Шойер неотдавна заяви, че по пътищата трябва да бъде оставено повече място за велосипедистите.


Правителството увеличи бюджета за регионален обществен транспорт, отпускайки допълнителни 1.2 млрд. евро (1.3 млрд. долара) за нови автобусни и жп линии между 2020 и 2023 година. Така бюджетът достига общо 9.8 млн. евро. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Каруците другари, забравихте каруците!!! Язденето на кон и магаре също е алтернативно придвижване. Мислете, излезете от клишетата. хахаха :-)

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4284 Неутрално

    "Така бюджетът достига общо 9.8 млн. евро. "


    Объркали сме пак милиардите с милионите...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  3. 3 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    Обикновено хората се сещат за здравето си едва когато вече е късно. Докато си млад и можеш да си позволиш да се придвижваш както си искаш, обикновено избираш колата, караш така с години и когато станеш на 50, а теглото ти отдавна чупи кантара в къщи се сещаш, че трябвало да се движиш повече. Ама тогава вече нито колело ти се кара, нито пеш ти се ходи, а здравето ти е сериозно увредено и разклатено... И те така, това е съвременното общество...

  4. 4 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1030 Весело

    Ааа, недейте така! Как така ще лишите автоталибаните от любимите им гъзовози?
    :D

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4269 Неутрално

    В Мюнхен, по улици с по две платна за автомобили, вече са направили велоалеи колкото цяло автомобилно платно. Колите се тъпчат в едното платно, а другото стои празно, защото минават по 3-4 педаловръткащи на минута. Задръстванията си остават.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Германците, както винаги се занимават не с "мечти" а с "графици"!
    УВАЖЕНИЕ за стратегически правилното и умно решение!

  7. 7 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Физически здравите хора да се движат повече , ходят пеш, карат велосипед, механични тротинетки или ролери.
    Тези с двигателна недостатъчност да карат ел. тротинетки.
    Всички да ползват повече градския транспорт.

    Така ще бъдат по- здрави , а въздухът - по- чист!

    Що се отнася до другите замърсители на градския въздух- промишлени, битови- там са нужни други мерки, технологични.

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1030 Весело

    Обикновено хората се сещат за здравето си едва когато вече е късно. Докато си млад и можеш да си позволиш да се придвижваш както си искаш, обикновено избираш колата, караш така с години и когато станеш на 50, а теглото ти отдавна чупи кантара в къщи се сещаш, че трябвало да се движиш повече. Ама тогава вече нито колело ти се кара, нито пеш ти се ходи, а здравето ти е сериозно увредено и разклатено... И те така, това е съвременното общество...
    —цитат от коментар 3 на Дългия


    +++++
    Това е пътя на "лесното удобното и цивилизованото", дето ти "сменя" социалния статус :)
    А никой не се и замисля, че статуса в обществото се определя най-вече от твоето собствено мислене най-напред, а всичко останало е най-подир. Дори и на Бугати да се качиш, като си цървул, си оставаш такъв до края на живота, и в същия момент дори и да си част от кралския двор и с благородно мислене, ти си оставаш такъв до края на живота дори и на каруца или велосипед да се качиш.
    https://www.24chasa.bg/novini/article/5286238


    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дългия":

    Така е, от друга страна пък, не знам доколко да въртиш педалите около пушещи коли е особено здравословно.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    "Бате к*ре, ън 7 милиона тюфлека им кааме така: у Германия цкоро неъ ъ мое ъ це кАчиш ън колата као бел чоек, ъ ци купиш цигари от на Пешо гаражчето отсреща. Ей тфа им кааме и ноу яко че це цдухат!"

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1030 Весело

    В Мюнхен, по улици с по две платна за автомобили, вече са направили велоалеи колкото цяло автомобилно платно. Колите се тъпчат в едното платно, а другото стои празно, защото минават по 3-4 педаловръткащи на минута. Задръстванията си остават.
    —цитат от коментар 5 на Незнайко в Слънчевия град


    При нас е обратното, правят се все по-широки и по-широки булеварди, а те стават все по-задръстени и по-задръстени, така че не в разширението им е решението, а в ограничението, щото вече въздух не остана. Тъй че съвсем правилно са тръгнали в Мюнхен, да не говорим, че имат чудесен градски, крайградски и между градски релсов транспорт.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 923 Неутрално

    А в София кога ? Лято и пролет ходя пеш до офиса ми. През зимата и късната есен в София е невъзможно да се излиза навън за повече от 5 мин навън. Не е заради студа, а заради тотално замърсения въздух.

  13. 13 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    Така е, от друга страна пък, не знам доколко да въртиш педалите около пушещи коли е особено здравословно.
    —цитат от коментар 9 на usero


    А тези в колите, те какво дишат? Сигурно са с химически противогази на главите... Всеки, който ходи пеш или кара колело си избира маршрут за придвижване (аз съм от тези с колелата). С колелото мога да си позволя да повъртя педалите без много зор по по-дълъг маршрут, но по-тих и не толкова натоварен, правя го на практика всеки ден, целогодишно. По късия маршрут от вкъщи до работата ми сега са 2 км, по дългия 4, но пък много по спокойно ми е, въпрос на преценка и личен избор...

  14. 14 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дългия":Така е, от друга страна пък, не знам доколко да въртиш педалите около пушещи коли е особено здравословно.
    —цитат от коментар 9 на usero


    Да , това е проблем, но ако велосипедистите станат повече, автомобилистите ще се съобразяват с тях, а не както е сега.
    Освен това можеш да си избереш маршрут през парка или по по- малки улици, където трафикът е по- слаб.

    Има градове в България, където велоалеите ВЕЧЕ са много развити и обхващат целия град. Трябва да стават все повече.

  15. 15 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 477 Неутрално

    "Бате к*ре, ън 7 милиона тюфлека им кааме така: у Германия цкоро неъ ъ мое ъ це кАчиш ън колата као бел чоек, ъ ци купиш цигари от на Пешо гаражчето отсреща. Ей тфа им кааме и ноу яко че це цдухат!"
    —цитат от коментар 10 на cinik


    Не зная какво целите като пишете по този начин, явно иронизирате някого, но резултатут е че това което сте написали е напълно неразбираемо, поне за мен и директно прескачам постовете ви

  16. 16 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Алтернативата на колите е градският транспорт. Колело или пеша - добре, но ако разстоянията са дълги и времето лошо? Също така не всички са млади и здрави за да карат колела или да ходят пеша.

  17. 17 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Поредна затоплистка идиотия. Градовете трябва да се планират така, че всеки човек да може да бъде на четири колела. Свободата на придвижване е ФУНДАМЕНТАЛНО право и не е нормално това право на ИНДИВИДА да се нарушава под какъвто и да било уж благовиден предлог. Общественият транспорт е една язва на обществото - 200 човека натъпкани в същия салон с всички вируси и пр. инфекции в него. Да не говорим за това, че се нарушава личното пространство. Общественият транспорт излиза прекалено скъп, за да му се дава преднина, и като всичко обществено е неефикасен с прекомерни админ разходи и се дотира от данъкоплатеца. Единственият резон да има обществен транспорт са деца и много възрастни хора, които по разни причини не могат да са на четири колела. Велосипедите са приложими по равни терени и в хубаво време и то главно като занимание за почивни дни. Градовете трябва да имат големи подземни или многоетажни автоматични паркинги и трябва да имат пространство за по един автомобил на всеки жител независимо от възраст. Европейските градове в повечето случаи не са пригодни, понеже структурата им е предопределена още от Средновековието. Поради това са нужни огромни преустройства, най-вече с подземни инфраструктури. Автомобилът е едно от най-великите блага на 20-тия и 21-ия век.

  18. 18 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 949 Неутрално

    А в София кога ? Лято и пролет ходя пеш до офиса ми. През зимата и късната есен в София е невъзможно да се излиза навън за повече от 5 мин навън. Не е заради студа, а заради тотално замърсения въздух.
    —цитат от коментар 12 на Индиана


    Не са автомобилите, които ти замърсяват въздуха. Най-голям замърсител са печки на въглища и горенето на всякакъв отпадък. Едно време, София беше още по-мръсна заради Пернишки печки, макар и автомобилите да бяха една десета от сегашните.

  19. 19 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Когато посещавам България за седмица-две, ползвам обществен транспорт най-много през първия ден - отвратително нещо. Където и да е - Париж, Истанбул или София, общественият транспорт е едно изключително неудобство. Защото трябва да стигнеш пеш до някаква спирка. После чакаш возилото. После пребиваваш в един салон с много хора, което е неприятно и в някои сезони е нездравословно. После в много случаи се прекачваш. Стигаш до някаква спирка, от която трябва да ходиш пеш до дестинацията. Идиотия пълна. Европа все измисля някакви неудобни за индивида неща, някакви ограничения, някакви спънки в името на измислени и съмнителни цели. Ами вместо това, да почерпят от опита на Америка, Австралия и пр. Аз живея в ЮАР, където е нормално за разстояния над 300 метра да се ходи навсякъде с кола. Удобно, чисто, без навлеци около личното пространство. Движението си е съвсем отделно нещо - ходене, бягане, джим и пр. активности. От това, че ще ходиш пеш до магазина, най-много да се изгърбиш. Еко-идиотиите да си ги пазят за себе си. Аз съм против. Против са ВСИЧКИ хора, които познавам.

  20. 20 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Телепортация? Щото няма сила, която ще ми забрани да си карам колата.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  21. 21 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 739 Любопитно

    Обикновено хората се сещат за здравето си едва когато вече е късно. Докато си млад и можеш да си позволиш да се придвижваш както си искаш, обикновено избираш колата, караш така с години и когато станеш на 50, а теглото ти отдавна чупи кантара в къщи се сещаш, че трябвало да се движиш повече. Ама тогава вече нито колело ти се кара, нито пеш ти се ходи, а здравето ти е сериозно увредено и разклатено... И те така, това е съвременното общество...
    —цитат от коментар 3 на Дългия


    ти що си мислиш, че всички работят като теб седнали, та се налага да ходят на фитнес, за да си премахват тлъстините от мързел?

  22. 22 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#21] от "our12595545":

    Много хора и да не работят седнали пак пренебрегват здравето и пак пускат шкембета. Това да работиш физически труд не компенсира спорта.

  23. 23 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1698 Любопитно




    До коментар [#21] от "our12595545":

    Нищо не мисля, то се вижда с просто око. А ти не знаеш аз какво работя и дали не съм прав по цял и физически натоварен, нали? Иначе никой не ти пречи да се дундуркаш в колата си колкото искаш, това си е твоя избор...

  24. 24 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    "Целта на сдружението е да накара повече хора да вървят пеша, да карат колело или да използват обществения транспорт, както и да се подобрят транспортните връзки с околоградските райони, допълни той. "

    В Германия да караш колело е доста по-достъпно, спрямо България. Спомням си веднъж как наблюдавах красива млада германка да се връща от пазра с готино колело. Такова едно безгрижие... Наистина много приятно. /ние бяхме с колата.../

  25. 25 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2409 Неутрално

    Каруците другари, забравихте каруците!!! Язденето на кон и магаре също е алтернативно придвижване. Мислете, излезете от клишетата. хахаха :-)
    —цитат от коментар 1 на wnl03619584



    А в София кога ? Лято и пролет ходя пеш до офиса ми. През зимата и късната есен в София е невъзможно да се излиза навън за повече от 5 мин навън. Не е заради студа, а заради тотално замърсения въздух.
    —цитат от коментар 12 на Индиана


    В София? Отдавна. Цигански каруци им викат.

  26. 26 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#11] от "traveler1":

    "При нас е обратното, правят се все по-широки и по-широки булеварди"???? Къде това?
    Говори се само за магистрали. Правят се булеварди???? То едно околовръстно не се направи, а ти сънуваш булеварди.....

  27. 27 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    Когато посещавам България за седмица-две, ползвам обществен транспорт най-много през първия ден - отвратително нещо. Където и да е - Париж, Истанбул или София, общественият транспорт е едно изключително неудобство. .....
    Аз съм против. Против са ВСИЧКИ хора, които познавам.
    —цитат от коментар 19 на transvaal



    Типичен авто-талибан!

    Правото на чист въздух и чиста храна е далеч по-важно и първично от това да се пренесат 50-100 кг жива маса с "помощта" на над 1500кг тенекии и други атрибути на "прогреса"...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  28. 28 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Другари, пропуснах да спомена, че освен магаретата и конете, язденето на камили също е алтернативен метод а за придвижване. Сигурен съм, че в Германия ще има много желаещи да яздят до работа. Екологично е, някак и алтернативно. :-)

  29. 29 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 949 Неутрално

    [quote#27:"B52"][/quote]

    До коментар 27 на Б52 -
    Това, че си карам колата по никой начин не ти разваля въздуха. Въздуха ти го развалят с горене на въглища, некачествен дизел горен от стари мотори, изгарянето на отпадъците и праховите частици отделяни от транспорт и индустрия. Днешните и новите бензинови мотори никому не пречат. СО2 е на едно от най-ниските нива в цялата геологическа история на Земята. Всеки нормален човек иска да се придвижи от точка А до точка Б, без да се налага да ходи, да чака, да се блъска с други хора, да диша вируси в един салон с тях, да им слуша тъпотиите и да се съобразява с тях. Аз пътувам с кола без всички тия извратености, мога да си пуша в колата, мога да слушам или да не слушам музика, а бе, като свободен човек. Така трябва да бъде всеки човек. Това е нормалното и естествено състояние на човека с лична свобода и лично пространство без навлеци. Колело обичам да карам, също и да ходя пеш, но като спорт и почивка, а не да ходя до магазина и да нося торби. И повярвяйте, тази идеология изповядвам от 16-годишна възраст, въпреки, че раснах в соца, като всички останали, но разбирах, че човек трябва да ходи навсякъде с личната си кола и да живее в еднофамилна къща с двор и градина, защото не е нормално да имаш съседи отгоре, отдолу, отляво и отдясно, да им гледаш тъпите физиономии във входа, който пък мирише на кисело зеле и вехтории от мазетата. Живеенето в блокове и пътуването в обществен транспорт са една извратеност. Това е една от причините да живея в ЮАР. Защото в Европа смятат, че такъв начин на живот е за избрани хора. Аз пък смятам, че начинът на живот в Америка, Австралия, ЮАР и някои други места е много по-хубав от Европейския и на останалите 70% от човечеството. Който иска да се блъска със себеподобните си в обществен транспорт и в етажна собственост - има свободата да го прави. Аз не ща.

  30. 30 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1698 Любопитно

    До коментар [#29] от "transvaal":

    Не си предстваям 8-9 милиарда човека и всеки със собствен автомобил... И да, начинът ви на живот си ваш, нормално, има доста места по света, на които ако живее човек може и се налага да не слиза от автомобила. Но в един (много)милионен град физически няма място за толкова автомобили, така, че тезата ви издиша и е практически неприложима. Та оттам са се задействали градския транспорт и всеки друг алтернативен транспорт, проста география...

  31. 31 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    Няма по-голям идиотизъм български от този, където набутаха половин България в София и останалата половина в няколко големи града. Това създава проблеми, които нямат решение. Ако някой се захване някога да оправя България, което аз не го вярвам, той ще трябва да започне с разселване на софиянци. Първата му работа ще трябва да е да премести столицата на друго място и да преместки всички министерства и агенции в други градове.

  32. 32 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално


    А тези в колите, те какво дишат? Сигурно са с химически противогази на главите...
    —цитат от коментар 13 на Дългия


    Е, с колелото е физическо усилие, което учестява дишането, а и в колата все пак си на закрито, не всичката мърсотия влиза вътре.

  33. 33 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    Не са автомобилите, които ти замърсяват въздуха. Най-голям замърсител са печки на въглища и горенето на всякакъв отпадък. Едно време, София беше още по-мръсна заради Пернишки печки, макар и автомобилите да бяха една десета от сегашните.
    —цитат от коментар 18 на transvaal


    Да, заговорихме се с чичо ми миналата година и той разправяше, че през 60-те София е била много по-мръсна, като се приберял вечер, яката и ръкавите му били винаги черни.

  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8675 Неутрално

    Велосипедите са най-естествената алтернатива. Всъчщност автомобилите са станали алтернатива на велосипедите. В Свиленград като хлапе бях изумен от това, че всички бяха с колела :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#31] от "gozambo":


    Няма по-голям идиотизъм български от този, където набутаха половин България в София и останалата половина в няколко големи града. Това създава проблеми, които нямат решение. Ако някой се захване някога да оправя България, което аз не го вярвам, той ще трябва да започне с разселване на софиянци. Първата му работа ще трябва да е да премести столицата на друго място и да преместки всички министерства и агенции в други градове.
    —цитат от коментар 31 на gozambo


    Първата работа е да се направят силни закони срещу корупцията и силен котрол. След това да се оставят 90 % от данъците в общините и накрая да се даде на общините право сами да определят сатвките на данъците си, за да се получи конкуренция между общините. Така ще могат да привличат и бизнеси и жители!! Но както е ясно, политицте никога няма да позволят подобне децентрализация!!

  36. 36 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 713 Любопитно

    До коментар [#29] от "transvaal":

    Това може да е твоето лично мнение, но обективните икономически факти показват точно обратното: Хората в голямата си част тичат да живеят именно в градовете. Дори и в хвалената от теб Америка (която за мен като европеец е един автомобилен ад), напливът е в посока Ню Йорк, Сан Франциско и т.н. а не към провинцията. Вижда се по това, че една боксониера на тези места струва колкото еднофамилна къща в провинцията. Ако имаш малко представа от пазарна икономика и от търсене и предлагане, ще разбереш как се стига до това. Та очевидно поне за голямата част от хората животът в градовете не е толкова лош, както ти го описваш, а точно обратното.

    И относно личната свобода на предвижване да ти кажа едно нещо: тя наистина е свещена, но е такава а човека в естественото му състояние - като пешеходец. В съвременната реалност личната свободата на човека да се предвижва свободно бива ограничавана именно от автоталибаните, които се опитват да резервират огромна част от общественото пространство за себе си - за това работим в посока да ги изхвърлиме от градовете.

    И за качеството на живот да кажа: то е много субективно - за мен качество на живота е да мога за нула време пеша да ида да напазарувам, на ресторант или на кръчмата да ида на работа или на театър, това което се нарича градски начин на живот. И когато бях в Америка научих какво е да си наистина ограничен - да не можеш даси купиш и една дъвка без да палиш мотор.

    Та ти си свободен да си караш возилото докато си на майната си, но ако искаш да влизаш в градовете, ще го правиш в естественият си вид, а не с един тон ламарина около тебе. Европейските градове не са правени за такъв трафик и навсякъде важи правилото: транспортните средства се ориентират спрямо естествените дадености, а не да се изнасилват естествените дадености за да се наложи едно определено транспортно средство...

  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1543 Весело

    До коментар [#35] от "wnl03619584":
    Никога не си бил кмет или чорбаджия, дето плаща заплати на хората. Само като ти прочета мерака за "90% от данъците да остават в общините" и ми стана ясно. Накратко, по тази схема, която община има много данъци ще има още повече, ще харчи за благоустрояване и ще привлича още повече жители. От другата страна на уравнението ще са малките общини, които имат малки постъпления и понеже големите данъци си стоят в големите общини, тези ще се сгъват още повече и повече, докато накрая се обезлюдят, щото 90% данъци от база стотина пенсионера си е едно голямо нищо накрая, което нищо не стига ни за инфраструктура, ни за доктор, ни за нищо. Дори за заплата на кмета няма да стигне...
    Та е хубаво, преди да си пожелаеш нещо мноооооого добре да го обмислиш, а не "от яйцата направо към замъка" щото накрая и яйца няма да ти останат (ако се сещаш за приказката).

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#36] от "antikommunist":

    Технологичните нива днес са такива, че няма никакъв технически проблем, дори в големите градове да има място за четири колела за всеки човек. Това развива пазари, движи маса пари. А тия бициклети само ще доведат то стагнация, криза и колапс на икономиката. Един автобус вярно, харчи колкото 3-4 коли и вози 100 човека. Но тия сто човека на собствени автомобили генерират огромен пазар - бензиностанции, масла, сервизи, заводи и пр. с милиони, десетки милиони работни места. Вашите бициклети не могат да генерират една хилядна от икономиката на автомобила. Затова нямате никакво, ама никакво бъдеще пешеходите и бициклетистите. Базата може да се смени от петролна към електрическа, но личният автомобил ще остане един от стълбовете на икономиката. Защото и пътища трябват за него и паркинги. Кто няма място ще се правят под земята, на по 20 етажа, но ще ги има. И то по тертип Американски, родени от естествените импулси на Човека, на Свободния Човек (както са повечето неща) а не Европейски малоумия родени в главите на малоумни бюрократи от соц-планов тип.

  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1543 Любопитно

    До коментар [#38] от "transvaal":

    А-а-а, да сме точни, автобуса харчи като за четири автомобила, но през повечето време е далеч от превоза на 100 човека. Сещаш ли се, автобусите и въобще ГТ си имат график и се таралянкат пълни или празни по този график. Като туриш в кръчмарската сметка и това, че автомобила те вози по всяко време от/до всяка точка и има огромен багажник и сметките коренно се променят. Добавяш и един коефициент "гадно време" и автобусите загубват още от тези 100 човека. Това поне всеки шофьор го знае: щом завали, задръстванията се умножават по 2 и по 3.
    Въобще, транспорта в едно населено място е много тънка сметка, дори е по-близо до теориите за (измерване и озаптяване на) хаоса и игрите, нерде до едното голо "автобуса вози 100човека пък харчи като 4автомобила".
    Ето, дори нещо тъпо че чак вдлъбнато като таксуването за превоз в ГТ още не могат да го оправят в София, че се ритат и хапят по спирките, а във Варна отдавна няма гратисчии и никой не желае да въведе работещата система с кондукторките, и все четем за побоища между контролите и пътниците.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK