
© Reuters
Нетните парникови емисии да бъдат сведени до нула до 2050 г. За такова споразумение ще се настоява на срещата на евролидерите в Брюксел другата седмица, показва черновата на общото им изявление, възвестявайки задаваща се остра битка, предаде "Ройтерс".
Намерението за срещата на върха на 12 и 13 декември на лидерите от съюза е да бъде подкрепена "целта за постигането на климатично неутрален ЕС до 2050 г." според документа, видян вчера от "Ройтерс".
Предишни опити обаче бяха блокирани от Полша, Унгария и Чехия, които са зависими от въглищата. Те са заявявали, че са против климатична неутралност до 2050 г. поради опасения, че намаляването на парниковите емисии ще задуши икономиките им.
За да бъде убеден лагерът на нежелаещите, в черновата на заключителното комюнике е записана формулировката "справедлив и социално балансиран преход", споменава се също за съобщението на Европейската инвестиционна банка за деблокиране на 1 трилион евро за зелени инвестиции до 2030 г., както и за нуждата от гарантиране на енергийната сигурност и конкурентоспособността по отношение на чужди сили, които не преследват постигането на подобни цели за климата.
Черновата, която е подготвена предварително преди обсъжданията на лидерите, все още подлежи на промени. Но накрая за приемането й ще е нужна единодушната подкрепа на националните лидери от ЕС, за да бъде постигнато споразумение.
Новата Еврокомисия също си поставя за цел да настоява за климатична неутралност до средата на века и иска да направи целите за климата на ЕС до 2030 г. по-амбициозни.
Сегашните цели предвиждат до 2030 г. съюзът да намали парниковите си емисии с 40 процента в сравнение с равнищата от 1990 г. Новата комисия, ръководена от германката Урсула фон дер Лайен, се надява да повиши тази цел до поне 50 процента. /БТА
Jazzdevil
Рейтинг: 854 ГневноАбсолютна химера, в чието преследване ултраглобалистите се канят да присвоят половината ни пари.
pag
Рейтинг: 1380 ЛюбопитноПредставете си пълна с пушачи стая, в която един си поставя за цел да спре да пуши, за да изчисти въздуха, докато другите продължават да си пушат.
Знанието е сила, информацията - властИдиотизъм?
Неее, нищо подобно, не е идиотизъм, просто "климатична неутралност"........
Jazzdevil
Рейтинг: 854 ГневноНа всичкото отгоре дори и да беше възможно горното и само много скъпо - каква полза от това при положение, че Китай, Индия, Русия, САЩ и др. нямат никакво намерение да правят нищо подобно - Европа не живее под стъклен похлупак със своя собствена атмосферата.
boevbisser
Рейтинг: 1829 НеутралноАми както и да го погледнем, в настоящия момент и ние сме напълно зависими от въглищата. Ако не се построи Белене - не че ми харесва идеята, или поне един нов реактор на Козлодуй такива и ще останем. Всичко друго засега е ала-бала.
Сега, дали правителството ще блокира някакви общоевропейски мерки е съвсем друга работа.
boevbisser
Рейтинг: 1829 НеутралноАми както и да го погледнем, в настоящия момент и ние сме напълно зависими от въглищата. Ако не се построи Белене - не че ми харесва идеята, или поне един нов реактор на Козлодуй такива и ще останем. Всичко друго засега е ала-бала.
Сега, дали правителството ще блокира някакви общоевропейски мерки е съвсем друга работа.
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 1252 ВеселоАз като ултразелен не съм доволен от неутралността! Трябва да сме на плюс! Искам да се прочете, например Тацит, да се види къде в Еврпоа преди 2 000 години е имало непроходими гори и да се възстановят - предимно във френските и в германските територии...
Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 4764 НеутралноМасова ядрена енергетика, масово отопление на ток, масов електрически транспорт. Това е решението, но не е "зелено".
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевrealguru
Рейтинг: 2940 НеутралноИнтересно как ще е постигнат тази климатична неутралност :)
Няма да дишаме, за да не отделяме СО2 ли? ;)
С Стоянов
Рейтинг: 2216 НеутралноПак се готвят да прахосат парите на данъкоплатеца за безумия...
ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВОrealguru
Рейтинг: 2940 НеутралноИ добре ние ще постигнем, ама ако продължаваме да внасяме от Китай стоки произведени там, за да не цапат тука - то няма да има голям ефект. :)
Прокопеевски
Рейтинг: 544 Неутрално"Борбата с климатичните промени" е новият мега-балон, който трябва да оправдае продължаването на финансовото безумие докато световният дълг стигне половин квадрилион , а Големите тарикати си подсигурят удобно и скрито местенце, на което да преживеят експлозията на балона, която ще унищожи милиони и ще съсипе живота на милиарди.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноВие лично чули ли сте някой да говори за ядрена енергетика в ЕС като часто от плановете за тази "въглеродна неутралност"? Аз понеже не съм и в момента в топ 10 на ядрени мощности в строеж няма нито една страна от ЕС а средния срок от проектиране до пускане в действие вече надхвърля 10г.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноОсвен това - електрически самолети още няма измислени, електрическите камиони до момента са пълен провал. За "въглеродна неутралност" ще трябва да забраним и всичкото земеделие и животновъдство и да засадим гори, треви и храсти по обработваемите земи и да внасяме храни на 100%. А също и никакъв цимент повече, като и половината химическа промишленост.
Цецо
Рейтинг: 1492 НеутралноТова при положение, че няма нито една достъпна технология за продължително съхраняване на енергия е меко казано идиотизъм.
Дневник, разкарайте таз малоумна визия!GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноКлиматични промени има, това е факт. Доказано е че човешката дейност допринася за климатичните промени. Обаче нищо не може да се направи и трябва по-скоро да се готвим за отбрана от пълчищата безразсъдно размножаващи се хомосапиенси от Ориента и Африка, това още никой не го казва...
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.Patsis
Рейтинг: 2314 ВеселоДо коментар [#2] от "pag":
Всъщност положението е като в сатирическиото стихотворение от сборника "Смехът на България" - моля за извинение, че съм забравили автора и точното заглавие - чел съм го преди около 40-50 години.
Н морето кораб с 300 пътници с триста чувала кораб е застигнат от ураган. За да облекчи корабът, капитанът предлага на пътниците да изхвърлят половината от съдържанието на чувалите в морето. Е, наредили си те на палубата, уж хвърлят нещо в бушуващите води, но всеки си казва наум: Е какво толкоз ще стане ако един не си хвърли от багажа? И кой ще види?
"И бурята се развилняла и прибрала
във дълбините кораба
и хитреците с тристата чувала..."
Сд
Рейтинг: 837 НеутралноСега през зимата не се говори за глобално затопляне,защото си е студено,а за климатични промени.Но в жегите лятото се почва колко бил горещ климата.
Тези които изпомпват петрола,те да плащат за мерките за промяна.Арабите си броят милиардите и ни се смеят на акъла.
NIKE
Рейтинг: 161 РазстроеноТова , че ти незнаеш как става не те прави пълен идиот , но не си далече.........
lz73
Рейтинг: 1432 НеутралноДа видим дали правилно съм разбрал. Занчи ще изхарчим 1 000 000 000 000 евро за десет години за борба с нещо, дето не е много сигурно, че е резултат от нашата дейност. Освен това другите около нас, понеже не са толкова умни, ще си спестят тези разходи. Ако някой не си е направил труда да го сметне става дума за 100 000 000 000 годишно...сещам се за доста други, по-полезни неща, дето може да се направят с тези пари...
lz73
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#15] от "GMO VACCINES CHEMICALS":
Най-учтиво моля да ми посочите тези доказателства.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноДо коментар [#17] от "Сд":
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.Мда до декември температурите бяха положителни. Като бях малък още от октомври беше обичайно да има слана сутрин
falkoneti
Рейтинг: 1354 НеутралноДо коментар [#2] от "pag":
Ти откъде предлагаш да се почне? То от такова мислене като твоето човечеството е на този хал.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноДо коментар [#19] от "lz73":
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.сигурно е, както е сигурно че нищо не може да направим, вече е късно
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 Неутралносъщо така освен изчезналите видове, ще има и такива дето ще се размножат много, защото ще се адаптират без конкуренция. За съжаление тия видове май са от неприятните, не от вкусните...
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся..
Рейтинг: 1536 НеутралноЕдинствената енергия която не вреди на природата е атомната.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноДо коментар [#20] от "lz73":
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.тоя филм съм го гледал, най-учтиво, не е моя работа
Patsis
Рейтинг: 2314 НеутралноДо коментар [#21] от "GMO VACCINES CHEMICALS":
Е, тази година на два пъти имаше слана сутрин още през септември.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноДо коментар [#25] от ".":
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.така е, тя вреди основно на хората, примерно в Припят природата си е супер.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноДо коментар [#27] от "Patsis":
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.някъде над 1500 метра сигурно е имало...
zxp53317185
Рейтинг: 1666 НеутралноИзмислените проблеми - решение нямат, нали затова са измислени. Целта е да се налеят едни пари в правилните джобове, а после ще измислим и друг проблем.
Create a problem to make a profit.
Phaeton.
Рейтинг: 3703 НеутралноЗатоплизмът е едно от идеологическите оръжия на глобализма.
Климатична неутралност означава още повече изнесени насила производства в Третия свят, където екологични норми няма, експлоатация на евтиния труд там, свръхпечалба за глобалисткия капитал и най- важното- местните правителства биват купени и подчинени за целите на либерал- глобалистите.
Така неомарксистите разпространяват властта си в Азия, Африка и Латинскаа Америка.
katerina_slavova
Рейтинг: 493 НеутралноАко останалите пушачи имат акъл за 5 стотинки, ще видят примера на спрелия и ще спрат и те.
grozmaistor
Рейтинг: 407 НеутралноДо коментар [#4] от "boevbisser":
Есин нов АЕЦ не може да замени ТЕЦ, дори и 10 пъти да е по-мощен. ТЕЦа можеш да пуснеш и спреш. АЕЦа работи постоянно и от тук се пораждат едни нерешими проблеми с усвояването на енергията от АЕЦа.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноДо коментар [#31] от "faeton.":
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.А Земята е плсока...
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#19] от "lz73":
А освен това няма да сме в състояние дори да измерим и да кажем какъв е бил ефекта от профукването на тая планина пари.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#4] от "boevbisser":
Една Германия прозизвежда 40% от енергията си от перки и солари, една Дания произвежда 110% от перки ( не е грешка, произвеждат повее от необходимото). И в тия държави тока не е много по скъп от България. А една България, дето е на 1000 км по на юг, планинсна и духлива държава все няма начин.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#32] от "katerina_slavova":
А ако не им пука , както става на практика какво правим ?!?
katerina_slavova
Рейтинг: 493 Неутрално"Третият свят" е термин от миналото и не значи това, което си мислиш. Евтиният труд на изток е на път да стане легенда и мит с постоянното повишаването на стандарта на хората там, а това за неомарксистите ме разсмя. Забавен си. Кажи нещо и за рептилите.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#33] от "grozmaistor":
Големия проблем на АЕЦ че е безумно скъп поради два проблема: мерки за сигурност и утилизация на ядрени отпадъци. Проблема с консумацията е по-малък и може да се реши с ПАВЕЦ, както и при Козлодуй.
pag
Рейтинг: 1380 ЛюбопитноКое "да се почне" - борбата с вятърните мелници, пардон, "климатичните промени"?
Човечеството, колега, според моето скромно мнение, е "на този хал" поради две основни причини:
- алчност у едни, които зомбират останалите в "първия свят" в див консюмеризъм, за да печелят все повече и повече
- безотговорно размножаване в "третия свят"
Пожелавам ви успех в борбата с алчността, глупостта и инстинкта за размножаване, започвайте откъдето искате. Нито един трилион, нито сто трилиона ще ги преборят, само ще излязат от едни джобове (нашите) и ще влязат в други (чужди, на баш "борците").
Колкото до планетата, да ви открехна - нея ще я има и след като човечеството изчезне.
Знанието е сила, информацията - власт
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#36] от "m17":
Не те ли е срам да лъжеш толкоз нагло?
https://bit.ly/2OJXUEZ
Велков
Рейтинг: 2680 НеутралноНяма скоро да изчезнат комините...
Причината е проста - бедните горят евтини суровини... а бедните са много, много повече от богатите...
Не, че богатите не припалват и те камините.... ей така, за гъзария...
Phaeton.
Рейтинг: 3703 НеутралноДо коментар [#38] от "katerina_slavova":
" Третият свят " не е географско понятие, а термин, имащ точно определени икономически показатели.
Запознай се с тях, преди да е изхвърляш смело и безотговорно!
А щом неомарксизмът те забавлява, предполагам , че си веселячка по душа!
katerina_slavova
Рейтинг: 493 НеутралноКъде съм писала, че е географско понятие? Или ти се привижда от ракийката нещо, рано сутрин?
Апропо, грешиш - Швеция и Швейцария се водят държава и от третия свят. Не знаеш защо, нали? :)
boevbisser
Рейтинг: 1829 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "m17":
ааа, колега, така не бива.
Дания е произвеждала 48 % от тока си от въглища допреди 12 г., сега около половината - 24 %, други 12 % от тока внася от ядрени централи извън страната - източник уикипедия.
Делът на тока от въглища пада, но не изчезва, а и доколкото знам, токът в Дания, както и почти всичко друго, е от най-скъпите в Европа.
Най-високи са им й данъците, това между другото.
Доколкото съм запознат, не може да има електроенергийна система изцяло от възобновяеми източници, основата се прави от ток от ТЕЦ или АЕЦ.
pamela
Рейтинг: 1967 ВеселоЕстествено е вниманиeто на затоплистите да бъде насочено към Eвропа, защото европейците са добре облъчени със затоплистка пропаганда, а освен това имат и пари.
ggg41308177
Рейтинг: 496 НеутралноДо коментар [#32] от "katerina_slavova":ама нямат
ggg41308177
Рейтинг: 496 НеутралноДо коментар [#32] от "katerina_slavova":ама нямат
БМЗ
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#17] от "Сд":
Апокалипсисът апокалиптиченИменно, арабите само цоцат нефт и се плодят.
https://www.youtube.com/watch?v=EAFhosqaLlA
Трябва спешно да се реформира не само транспорта, но и търговията като основен клиент на транспорта. От Добрич носят хляб в София, а от София в Добрич. Какво е това, а?
А също така намаляване до екзистенциалния минимум на всички петролни продукти - пластмаси, найлони, целофани, гумени истории, изкуствени влакна и т.н. Тогава и китайските заводи няма да бълват толкова мръсотии, щом няма кой да им купува "боклуците".
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2781 НеутралноДо коментар [#33] от "grozmaistor":
Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.ще направим разни CO2 scrubbers да работят с излишната енергия :)
ecolinks1234
Рейтинг: 31 НеутралноДо коментар [#33] от "grozmaistor":
То и затова е базова мощност.
БМЗ
Рейтинг: 1404 НеутралноДо коментар [#33] от "grozmaistor":
Апокалипсисът апокалиптиченУсвояване на енергия значи?
Прави се един АЕЦ около яз. Искър. Ще има топла вода и парно за всички 2 млн. жители на столицата целогодишно. И то по гравитачен път. И загубите по преноса на ток ще са минимални.
Уловката е, че централа не трябва да гърми в никакъв случай.
Воала. :)))
hqx04506254
Рейтинг: 315 НеутралноА ето и кой финансира цялата кампания, свързана с климата, както и зелените НПО, които стоят зад нея:
https://www.georesources.net/index.php/global-news/ngos-for-sale-how-the-us-super-rich-influence-eu-climate-and-energy-policy
Много интересно четиво.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 992 НеутралноАмбициозно. Само ми е чудно как ще спрем да издишваме въглероден диоксид?! Ще издишваме в найлонови торбички... опс, тях също ги забранихме...
😂😂
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 992 НеутралноАмбициозно. Само ми е чудно как ще спрем да издишваме въглероден диоксид?! Ще издишваме в найлонови торбички... опс, тях също ги забранихме...
😂😂
Phaeton.
Рейтинг: 3703 НеутралноДо коментар [#44] от "katerina_slavova":
" Апропо, грешиш - Швеция и Швейцария се водят държава и от третия свят. Не знаеш защо, нали? :)
Третият свят е икономическо понятие.
Нямам представа за какво говориш.
zxp53317185
Рейтинг: 1666 НеутралноДо коментар [#55] от "Котаракът на Шрьодингер":
Не бе, ти си дишай! Само че ще ти сложим налог на издишаното. И на теб и на децата ти.
За климата го правим всичко!!!!
Judjuk
Рейтинг: 3414 НеутралноПък наш Боко ко рече? Ми не гой казал, щот политнекоректно, ма си го е помислил: "Догодина, до друга я камилата, а камиларя". Не палачете деца! До 2050-та от прехваления ЕС и помен няма да има. Мислете за днес, евентуално за утре. Щото без днес няма утре, без утре няма нищо.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 992 НеутралноНека изясним някои фундаментални неща, които масово не се знаят и съзнателно се пропускат в дискусиите. Глобалното затопляня или застудяване зависи от слънчевата активност и парниковия ефект. На слънчевата активност, по разбираеми причини не можем да влияем. Можем да влияем само на парниковия ефект, чтез количеството отделяни парникови газове. Бай дъ уей, без парниковия ефект, глобалната температура на въздуха, би била -18 градуса, при сегашни +15 градуса. Тоест, водата на планетата би била в замръзнало състояние.
Основни парникови газове са водните пари - 55% от парниковия ефект се дължи на тях и въглеродния диоксид - 39%. Прости сметки показват, че дори нулеви емисии на въглероден диоксид в Европа, не могат изобщо да намалят парниковия ефект, защото Европа има 9% принос за парниковите газове, генерирани от човешката дейност. Приносът на метана като парников газ е 2% и не виждам как ако станем вегани и не ядем месо, това би променило нещо... А за водните пари смятам, че няма нужда от коментар.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1215 НеутралноДо коментар [#20] от "lz73":
Изсичането на горите, масовото размножаване на 3 континента, все по голямото консуматорство и стремежа на индустрията да направи стоките с все по малък срок на употреба и увеличавайки замърсяването по този начин, но за съжаление не виждам някой да прави нещо по въпроса, явно защото правилните мерки не изнасят на индустрията, а имено:
- залесяване
- ограничаване на раждаемоста ( 2 деца на семейство )
- натиск над индустрията да увеличи здравината и срока на употреба на стоките ( примерно 10-15 год задължителна гаранция)
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2834 НеутралноГолемо тепане ще бъде. Даже и захаринът за заглавията на Дневник май започва да свършва.
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)dgd
Рейтинг: 2197 НеутралноТова, че осираме планетата с бързи темпове е факт.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Както е и факт, че това се използва като генерално оправдание - от повишаването на цените на всичко до внушението, че индивидът е само и единствено виновен за лайната(не наложените ненормални консуматорски модели и мега концерните ) и трябва да си плаща и да пътува със самолет веднъж примерно на 5 години и глупости като отказване на месото.
Ама много е важно на пазара да има 100 вида чипс и 200 вида шокодесертчета, всяко в малко спретнато станиолче и струващо по-малко от опаковката.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 ЛюбопитноДо коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":
Къде сте ги срещали тия цифри? Аз оценки за по-малко от 80% дял на водните пари не съм срещал никъде - обикновено ги дават между 80 и 96% (заради различната наситеност на въздуха с водни пари):
https://www.ib-rauch.de/datenbank/CO2-daten-Dateien/image270f.gif
penetrating
Рейтинг: 10095 ВеселоНа друго място в друго време радетелите за климатична неутралност можеха да ги обвинят за малтусианци :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertИ щяха да са прави
voxy
Рейтинг: 607 НеутралноТия кретени ще ни направят най-бедния континент скоро.
-voxyeti mehter
Рейтинг: 3735 НеутралноДо коментар [#49] от "БМЗ":
BukalemunОт Добрич носят хляб в София, а от София в Добрич. Какво е това, а?
======
Демокрация , разбира се....
А североизточните щати на САЩ ,вече втори ден са под снега .....
m17
Рейтинг: 2533 ЛюбопитноДо коментар [#41] от "Jazzdevil":
Вие забелязахте ли какъв процент от цената е данъка ?. И като сравните цената без данък в България и Германия какво виждате ?
m17
Рейтинг: 2533 ЛюбопитноДо коментар [#50] от "Jazzdevil":
2019 е постигнала 35% средно: https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-energy-consumption-and-power-mix-charts а някои дни достига 100%: https://money.bg/business/germaniya-izkara-1-may-iztsyalo-na-elektroenergiya-ot-vei.html
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#68] от "m17":
Да ама, понеже, обаче, защото... Ти написа в коментар №36, че цената на тока в Германия и Дания не била много по различна от България при положение, че е над 3 ПЪТИ по-висока. И за твое сведение - голяма част от тия данъци и дакси отиват именно за субсидиране на неефективните и скъпи вятърни и слънчеви мощности.
lz73
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#61] от "Quo Vadis?":
И какво общо има това с парникови газове?
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#45] от "boevbisser":
В момента (2017) 71% от тока в Дания е от възобновяеми източници като има инсталиран капацитет за 138%: https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Denmark #Production_by_source
katerina_slavova
Рейтинг: 493 НеутралноАко никой не искаше чипс и шоколадчета, нямаше да ги има и на пазара.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 ЛюбопитноДо коментар [#69] от "m17":
Ти функциоинално негамотен ли си що ли? 35% е сумарно с ВЕЦ, централите на биогорива и боклук (които отделят СО2 емисии) - без тях на фотоволтаици и вятърни централи се падат 24% - това се вижда и във твойта графика.
lz73
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#26] от "GMO VACCINES CHEMICALS":
Най-учтиво благодаря!
За съжаление е моя работа, щото искат да изхарчат и моите пари. Господ ме е дарил с възможността да живея в Европа..., но един американски президент беше споменал, че задължение на всеки е да защитава страната си, дори и от нейното правителство...
lz73
Рейтинг: 1432 НеутралноДо коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":
То това добре, ама колко процента от въглеродния двуокис въобще са резултат на човешка дейност?
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноЕвростат казва друго:
https://bit.ly/34N2054
И освен това - ако ще 1000% инсталиран НОМИНАЛЕН капацитет да имаш - в момента, в който не духа вятър (или духа прекалено силно) РЕАЛЕН ток от тях няма да получиш.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноДо коментар [#76] от "lz73":
Към 29 от общо 800Гигатона годишно са около 3.6%.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#70] от "Jazzdevil":
Цената на нещо в абсолют ни единици е доста относително понятие. Както виждате, производствената цена на тока е доста близка. Очевидно и крайната цена е ок, щом въобще имат икономика.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#77] от "Jazzdevil":
Само дето няма вариант да не духа никъде в рамките на една дори малка държава. А да духа много няма проблем - перките са с регулируем ъгъл. На практика ако се изгради добра система е напълно възможно постигане на 90% ВЕИ - вятър, солар, вода в повечето европейски държави. А в Африка могат да го постигнат и само със солари.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#74] от "Jazzdevil":
Очевидно вие сте функционално неграмотен - ВЕИ значи възобновяеми енергийни източници и биомаса (7%) и боклуци(1%) спадат към нея щото са неизчерпаеми. Отделно биомасата е СО2 неутрална щото това което излита от изгарянето, утре се консумира от растящо дърво.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноДааа - явно сте фунционално неграмотен...и цената на стока или услуга в абсолютни стойности си остава абсолютна - относителни явно са връзките между невроните в мозъка ви.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 НеутралноЕто го и примера - малката страна България има инсталирани 691МВт вятърни и 1024МВт соларни мощности - в насоящия (явно невъзможен) момент вятърните произвеждат 51МВт (7% от капацитета си) а соларните 33МВт (3% от капацитета си)
http://www.eso.bg/?did=124 #Оперативни данни
Phaeton.
Рейтинг: 3703 НеутралноДобър коментар!
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#83] от "Jazzdevil":
Какъв е инсталирания капацитет е едно, каква им е квотата е второ а колко им е позволил ЕСО в конкретния момент е съвсем друго.
Jazzdevil
Рейтинг: 854 ВеселоХахахахаха - ясно - в това тихо и мъгливо време соларите произвеждат 90% от капацитета си а перките 100% ама лошото въглищно лоби (напук на всичките европейски разпоредби и директиви) не позволява на НЕК да ползва техния ток.
Сам ли не се усещаш колко си смешен вече?
Роси
Рейтинг: 8348 НеутралноВсички трябва да го поискат. Достатъчно е Китай и САЩ да не са съгласни и всичко отива на кино.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1215 НеутралноДо коментар [#71] от "lz73":
Климатични промени има, това е факт. Доказано е че човешката дейност допринася за климатичните промени. ..
—цитат от коментар 15 на GMO VACCINES CHEMICALS
Най-учтиво моля да ми посочите тези доказателства.
Нали искаше доказателства как човека влияе на климата ?
най простото и банално е изсичането на гори и развитие на интензивно земеделие на освободените площи .....
wanderer
Рейтинг: 2239 ВеселоДо коментар [#35] от "Jazzdevil":
“А освен това няма да сме в състояние дори да измерим и да кажем какъв е бил ефекта от профукването на тая планина пари. “
Няма проблем с измерванията! Само трябва да се посочи “политкоректната мерна единица”. Броят на “жълтите жилетки”, инфлацията, раждаемостта, “отрицателната доходност” и “отрицателната лихва” не са от политкоректните. Ще е някоя мета-аналитична, дето мери избирателно в петото измерение (четвъртото, времето-бъдещето) вече е продадено (дългът надвишава стойността на произведения брутен продукт).
wanderer
Рейтинг: 2239 ВеселоДо коментар [#2] от "pag":
“Представете си пълна с пушачи стая, в която един си поставя за цел да спре да пуши, за да изчисти въздуха, докато другите продължават да си пушат.”
Достатъчно е да “отвори вратата” - в глобален аспект, да увеличи водната повърхност (напояване) и площта на зелените растения (със съответните противопожарни мерки срещу екоталибаните, летуващи “сред природата” с барбекю/газово котлонче или друго пожаро-опасно средство).
В публикацията се говори за “нетни емисии” - разликата от отделените “враждебни” емисии и “пленяването” им от Природата. Само да не се борим срещу “отрицателната разлика”.
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноГлупости, съвсем възможно е!
Да припомним революционните крачки по този път..
-ЕС призна за въглеродно-неутрално изгарянето на дърва и био-остатъци..
-ЕС призна за въглеродно неутрално изгарянето на бали с боклук!
Остава само да правим достатъчно боклук и воала - въглеродно-неутрални сме!
Ние можем!
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноЧе ТОВА е въглеродната неутралност!
Изсичаме и горим дърва - ерго .. сме неутрални ..
Имаме много отпадъци - отиват за РДФ и произвеждат ВЕИ енергия в ТЕЦ!
Комуто не му отърва в ЕС .. чемодан, вокзал, Масква..!
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноГлупости!
ТЕЦ на боклуци е ВЕИ и въглеродно неутрален!
Горенето на дърва, слама, разни клони , пелети и т.н. Е ВЪГЛЕРОДНО НЕУТРАЛНО!
Комуто не му харесва - не го държим в ЕС ..!
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноАЕЦ работи и нине, и присно , и во веки веков!
Нема спиране!
Не моа се запра!
Такива са АЕЦовете!
Хора бдете!
simChо
Рейтинг: 2004 НеутралноИнсталираният капацитет на перките, водните турбини и фотоволтаиците може да е милиарди киловати, но ако няма вятър, слънце или вода в момента , производството е кръгла 0!
tacheaux
Рейтинг: 3292 НеутралноДо коментар [#40] от "pag":
"Колкото до планетата, да ви открехна - нея ще я има и след като човечеството изчезне."
Ако си представим , че от възникването на планетата до сега са изминали 24 часа , то човечеството се е появило на тази планета последните 5 секунди от тези 24 часа. Планетата , че ще я има , ще я има , проблемът е дали ще го има човечеството. Дали Творецът не е планирал то да се самоизтреби. Това е въпросът.
k_
Рейтинг: 1647 НеутралноДо коментар [#54] от "hqx04506254":
Благодаря.
Интересно четиво с данни. Наш Юлиан Попов и той в борда нареден сред принцеса (няква холандска, ама то такива в Европа с лопата да ги ринеш) и други важни клечки.
Юлиан, естествено е представен като "бивш министър на екото в България".
Обаче, само на него не са дали важна оперативна служба, българче е все пак, не е принц я.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#93] от "simChо":
Не е лошо първо да прочетете, после да помислите и тогава да плескате глупости. И да, горенето на биомаса е въглеродно неутрално а на въглища не е. За вас остава да си го обясните защо е така.
m17
Рейтинг: 2533 НеутралноДо коментар [#95] от "simChо":
Само дето в рамките на една държава вятъра никога не спира.
simChо
Рейтинг: 2004 Неутрално"В неделя сутрин се будиш до мен. С бяло виктори, скъпа, нямаш цветя до себе си
Правиш ми като вятъра, май така е най-добре .."
А иначе КАКВО КАТО НЕ СПИРА??
За да е сравнително ЕФЕКТИВНА инвестиция от вятърни перки, трябва да имаме място С ПОСТОЯННИ ВЕТРОВЕ ..
Иначе да - вятър има наврем, доста хора правят като вятъра - май така е най-добре ..и можем да наслагаме стълбове навред и да чакаме да подухне ..
А за стомана , и за транспорт и за монтаж на ветрогенераторите, ще сме изразходили толкова СО2 , колкото ветрогенераторите ще спестят за 100 години, а?