Kлиматична неутралност до 2050? В ЕС се задава битка

Kлиматична неутралност до 2050? В ЕС се задава битка

© Reuters



Нетните парникови емисии да бъдат сведени до нула до 2050 г. За такова споразумение ще се настоява на срещата на евролидерите в Брюксел другата седмица, показва черновата на общото им изявление, възвестявайки задаваща се остра битка, предаде "Ройтерс".


Намерението за срещата на върха на 12 и 13 декември на лидерите от съюза е да бъде подкрепена "целта за постигането на климатично неутрален ЕС до 2050 г." според документа, видян вчера от "Ройтерс".


Предишни опити обаче бяха блокирани от Полша, Унгария и Чехия, които са зависими от въглищата. Те са заявявали, че са против климатична неутралност до 2050 г. поради опасения, че намаляването на парниковите емисии ще задуши икономиките им.




За да бъде убеден лагерът на нежелаещите, в черновата на заключителното комюнике е записана формулировката "справедлив и социално балансиран преход", споменава се също за съобщението на Европейската инвестиционна банка за деблокиране на 1 трилион евро за зелени инвестиции до 2030 г., както и за нуждата от гарантиране на енергийната сигурност и конкурентоспособността по отношение на чужди сили, които не преследват постигането на подобни цели за климата.


Черновата, която е подготвена предварително преди обсъжданията на лидерите, все още подлежи на промени. Но накрая за приемането й ще е нужна единодушната подкрепа на националните лидери от ЕС, за да бъде постигнато споразумение.


Новата Еврокомисия също си поставя за цел да настоява за климатична неутралност до средата на века и иска да направи целите за климата на ЕС до 2030 г. по-амбициозни.


Сегашните цели предвиждат до 2030 г. съюзът да намали парниковите си емисии с 40 процента в сравнение с равнищата от 1990 г. Новата комисия, ръководена от германката Урсула фон дер Лайен, се надява да повиши тази цел до поне 50 процента. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (108)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Гневно

    Абсолютна химера, в чието преследване ултраглобалистите се канят да присвоят половината ни пари.

  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1479 Любопитно

    Представете си пълна с пушачи стая, в която един си поставя за цел да спре да пуши, за да изчисти въздуха, докато другите продължават да си пушат.
    Идиотизъм?
    Неее, нищо подобно, не е идиотизъм, просто "климатична неутралност"........

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Гневно

    На всичкото отгоре дори и да беше възможно горното и само много скъпо - каква полза от това при положение, че Китай, Индия, Русия, САЩ и др. нямат никакво намерение да правят нищо подобно - Европа не живее под стъклен похлупак със своя собствена атмосферата.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Ами както и да го погледнем, в настоящия момент и ние сме напълно зависими от въглищата. Ако не се построи Белене - не че ми харесва идеята, или поне един нов реактор на Козлодуй такива и ще останем. Всичко друго засега е ала-бала.
    Сега, дали правителството ще блокира някакви общоевропейски мерки е съвсем друга работа.

  5. 5 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Ами както и да го погледнем, в настоящия момент и ние сме напълно зависими от въглищата. Ако не се построи Белене - не че ми харесва идеята, или поне един нов реактор на Козлодуй такива и ще останем. Всичко друго засега е ала-бала.
    Сега, дали правителството ще блокира някакви общоевропейски мерки е съвсем друга работа.

  6. 6 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1329 Весело

    Аз като ултразелен не съм доволен от неутралността! Трябва да сме на плюс! Искам да се прочете, например Тацит, да се види къде в Еврпоа преди 2 000 години е имало непроходими гори и да се възстановят - предимно във френските и в германските територии...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5004 Неутрално

    Масова ядрена енергетика, масово отопление на ток, масов електрически транспорт. Това е решението, но не е "зелено".

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3227 Неутрално

    Интересно как ще е постигнат тази климатична неутралност :)

    Няма да дишаме, за да не отделяме СО2 ли? ;)

  9. 9 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2390 Неутрално

    Пак се готвят да прахосат парите на данъкоплатеца за безумия...

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  10. 10 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3227 Неутрално

    И добре ние ще постигнем, ама ако продължаваме да внасяме от Китай стоки произведени там, за да не цапат тука - то няма да има голям ефект. :)

  11. 11 Профил на Прокопеевски
    Прокопеевски
    Рейтинг: 530 Неутрално

    "Борбата с климатичните промени" е новият мега-балон, който трябва да оправдае продължаването на финансовото безумие докато световният дълг стигне половин квадрилион , а Големите тарикати си подсигурят удобно и скрито местенце, на което да преживеят експлозията на балона, която ще унищожи милиони и ще съсипе живота на милиарди.

  12. 12 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Масова ядрена енергетика, масово отопление на ток, масов електрически транспорт. Това е решението, но не е "зелено".
    —цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град


    Вие лично чули ли сте някой да говори за ядрена енергетика в ЕС като часто от плановете за тази "въглеродна неутралност"? Аз понеже не съм и в момента в топ 10 на ядрени мощности в строеж няма нито една страна от ЕС а средния срок от проектиране до пускане в действие вече надхвърля 10г.

  13. 13 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Масова ядрена енергетика, масово отопление на ток, масов електрически транспорт. Това е решението, но не е "зелено".
    —цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град


    Освен това - електрически самолети още няма измислени, електрическите камиони до момента са пълен провал. За "въглеродна неутралност" ще трябва да забраним и всичкото земеделие и животновъдство и да засадим гори, треви и храсти по обработваемите земи и да внасяме храни на 100%. А също и никакъв цимент повече, като и половината химическа промишленост.

  14. 14 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    Това при положение, че няма нито една достъпна технология за продължително съхраняване на енергия е меко казано идиотизъм.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  15. 15 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    Климатични промени има, това е факт. Доказано е че човешката дейност допринася за климатичните промени. Обаче нищо не може да се направи и трябва по-скоро да се готвим за отбрана от пълчищата безразсъдно размножаващи се хомосапиенси от Ориента и Африка, това още никой не го казва...

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  16. 16 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2469 Весело

    До коментар [#2] от "pag":

    Всъщност положението е като в сатирическиото стихотворение от сборника "Смехът на България" - моля за извинение, че съм забравили автора и точното заглавие - чел съм го преди около 40-50 години.
    Н морето кораб с 300 пътници с триста чувала кораб е застигнат от ураган. За да облекчи корабът, капитанът предлага на пътниците да изхвърлят половината от съдържанието на чувалите в морето. Е, наредили си те на палубата, уж хвърлят нещо в бушуващите води, но всеки си казва наум: Е какво толкоз ще стане ако един не си хвърли от багажа? И кой ще види?
    "И бурята се развилняла и прибрала
    във дълбините кораба
    и хитреците с тристата чувала..."

  17. 17 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Сега през зимата не се говори за глобално затопляне,защото си е студено,а за климатични промени.Но в жегите лятото се почва колко бил горещ климата.
    Тези които изпомпват петрола,те да плащат за мерките за промяна.Арабите си броят милиардите и ни се смеят на акъла.

  18. 18 Профил на NIKE
    NIKE
    Рейтинг: 162 Разстроено

    Това при положение, че няма нито една достъпна технология за продължително съхраняване на енергия е меко казано идиотизъм.
    —цитат от коментар 14 на Цецо


    Това , че ти незнаеш как става не те прави пълен идиот , но не си далече.........

  19. 19 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Да видим дали правилно съм разбрал. Занчи ще изхарчим 1 000 000 000 000 евро за десет години за борба с нещо, дето не е много сигурно, че е резултат от нашата дейност. Освен това другите около нас, понеже не са толкова умни, ще си спестят тези разходи. Ако някой не си е направил труда да го сметне става дума за 100 000 000 000 годишно...сещам се за доста други, по-полезни неща, дето може да се направят с тези пари...

  20. 20 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#15] от "GMO VACCINES CHEMICALS":


    Климатични промени има, това е факт. Доказано е че човешката дейност допринася за климатичните промени. ..
    —цитат от коментар 15 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Най-учтиво моля да ми посочите тези доказателства.

  21. 21 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#17] от "Сд":

    Мда до декември температурите бяха положителни. Като бях малък още от октомври беше обичайно да има слана сутрин

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  22. 22 Профил на falkoneti
    falkoneti
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#2] от "pag":

    Ти откъде предлагаш да се почне? То от такова мислене като твоето човечеството е на този хал.

  23. 23 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#19] от "lz73":

    сигурно е, както е сигурно че нищо не може да направим, вече е късно

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  24. 24 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    също така освен изчезналите видове, ще има и такива дето ще се размножат много, защото ще се адаптират без конкуренция. За съжаление тия видове май са от неприятните, не от вкусните...

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  25. 25 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    Единствената енергия която не вреди на природата е атомната.

  26. 26 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#20] от "lz73":

    тоя филм съм го гледал, най-учтиво, не е моя работа

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  27. 27 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2469 Неутрално

    До коментар [#21] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Е, тази година на два пъти имаше слана сутрин още през септември.

  28. 28 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#25] от ".":

    така е, тя вреди основно на хората, примерно в Припят природата си е супер.

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  29. 29 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#27] от "Patsis":

    някъде над 1500 метра сигурно е имало...

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  30. 30 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Масова ядрена енергетика, масово отопление на ток, масов електрически транспорт. Това е решението, но не е "зелено".
    —цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град


    Измислените проблеми - решение нямат, нали затова са измислени. Целта е да се налеят едни пари в правилните джобове, а после ще измислим и друг проблем.
    Create a problem to make a profit.

  31. 31 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    Затоплизмът е едно от идеологическите оръжия на глобализма.

    Климатична неутралност означава още повече изнесени насила производства в Третия свят, където екологични норми няма, експлоатация на евтиния труд там, свръхпечалба за глобалисткия капитал и най- важното- местните правителства биват купени и подчинени за целите на либерал- глобалистите.

    Така неомарксистите разпространяват властта си в Азия, Африка и Латинскаа Америка.

  32. 32 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Представете си пълна с пушачи стая, в която един си поставя за цел да спре да пуши, за да изчисти въздуха, докато другите продължават да си пушат.Идиотизъм?Неее, нищо подобно, не е идиотизъм, просто "климатична неутралност"........
    —цитат от коментар 2 на pag


    Ако останалите пушачи имат акъл за 5 стотинки, ще видят примера на спрелия и ще спрат и те.

  33. 33 Профил на grozmaistor
    grozmaistor
    Рейтинг: 433 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    Есин нов АЕЦ не може да замени ТЕЦ, дори и 10 пъти да е по-мощен. ТЕЦа можеш да пуснеш и спреш. АЕЦа работи постоянно и от тук се пораждат едни нерешими проблеми с усвояването на енергията от АЕЦа.

  34. 34 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#31] от "faeton.":

    А Земята е плсока...

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  35. 35 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#19] от "lz73":

    Да видим дали правилно съм разбрал. Занчи ще изхарчим 1 000 000 000 000 евро за десет години за борба с нещо, дето не е много сигурно, че е резултат от нашата дейност.
    —цитат от коментар 19 на lz73


    А освен това няма да сме в състояние дори да измерим и да кажем какъв е бил ефекта от профукването на тая планина пари.

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":

    Една Германия прозизвежда 40% от енергията си от перки и солари, една Дания произвежда 110% от перки ( не е грешка, произвеждат повее от необходимото). И в тия държави тока не е много по скъп от България. А една България, дето е на 1000 км по на юг, планинсна и духлива държава все няма начин.

  37. 37 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#32] от "katerina_slavova":

    А ако не им пука , както става на практика какво правим ?!?

  38. 38 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Затоплизмът е едно от идеологическите оръжия на глобализма.Климатична неутралност означава още повече изнесени насила производства в ц, където екологични норми няма, експлоатация на евтиния труд там, свръхпечалба за глобалисткия капитал и най- важното- местните правителства биват купени и подчинени за целите на либерал- глобалистите.Така неомарксистите разпространяват властта си в Азия, Африка и Латинскаа Америка.
    —цитат от коментар 31 на faeton.


    "Третият свят" е термин от миналото и не значи това, което си мислиш. Евтиният труд на изток е на път да стане легенда и мит с постоянното повишаването на стандарта на хората там, а това за неомарксистите ме разсмя. Забавен си. Кажи нещо и за рептилите.

  39. 39 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#33] от "grozmaistor":

    Големия проблем на АЕЦ че е безумно скъп поради два проблема: мерки за сигурност и утилизация на ядрени отпадъци. Проблема с консумацията е по-малък и може да се реши с ПАВЕЦ, както и при Козлодуй.

  40. 40 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1479 Любопитно

    До коментар [#2] от "pag":Ти откъде предлагаш да се почне? То от такова мислене като твоето човечеството е на този хал.
    —цитат от коментар 22 на falkoneti


    Кое "да се почне" - борбата с вятърните мелници, пардон, "климатичните промени"?

    Човечеството, колега, според моето скромно мнение, е "на този хал" поради две основни причини:
    - алчност у едни, които зомбират останалите в "първия свят" в див консюмеризъм, за да печелят все повече и повече
    - безотговорно размножаване в "третия свят"

    Пожелавам ви успех в борбата с алчността, глупостта и инстинкта за размножаване, започвайте откъдето искате. Нито един трилион, нито сто трилиона ще ги преборят, само ще излязат от едни джобове (нашите) и ще влязат в други (чужди, на баш "борците").

    Колкото до планетата, да ви открехна - нея ще я има и след като човечеството изчезне.


    Знанието е сила, информацията - власт
  41. 41 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#36] от "m17":

    До коментар [#4] от "boevbisser":Една Германия прозизвежда 40% от енергията си от перки и солари, една Дания произвежда 110% от перки ( не е грешка, произвеждат повее от необходимото). И в тия държави тока не е много по скъп от България.
    —цитат от коментар 36 на m17


    Не те ли е срам да лъжеш толкоз нагло?

    https://bit.ly/2OJXUEZ

  42. 42 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    Няма скоро да изчезнат комините...
    Причината е проста - бедните горят евтини суровини... а бедните са много, много повече от богатите...

    Не, че богатите не припалват и те камините.... ей така, за гъзария...

  43. 43 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#38] от "katerina_slavova":

    " Третият свят " не е географско понятие, а термин, имащ точно определени икономически показатели.

    Запознай се с тях, преди да е изхвърляш смело и безотговорно!

    А щом неомарксизмът те забавлява, предполагам , че си веселячка по душа!

  44. 44 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#38] от "katerina_slavova":" Третият свят " не е географско понятие, а термин, имащ точно определени икономически показатели.Запознай се с тях, преди да е изхвърляш смело и безотговорно!А щом неомарксизмът те забавлява, предполагам , че си веселячка по душа!
    —цитат от коментар 43 на faeton.


    Къде съм писала, че е географско понятие? Или ти се привижда от ракийката нещо, рано сутрин?

    Апропо, грешиш - Швеция и Швейцария се водят държава и от третия свят. Не знаеш защо, нали? :)

  45. 45 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1936 Любопитно

    До коментар [#36] от "m17":

    ааа, колега, така не бива.
    Дания е произвеждала 48 % от тока си от въглища допреди 12 г., сега около половината - 24 %, други 12 % от тока внася от ядрени централи извън страната - източник уикипедия.
    Делът на тока от въглища пада, но не изчезва, а и доколкото знам, токът в Дания, както и почти всичко друго, е от най-скъпите в Европа.
    Най-високи са им й данъците, това между другото.
    Доколкото съм запознат, не може да има електроенергийна система изцяло от възобновяеми източници, основата се прави от ток от ТЕЦ или АЕЦ.

  46. 46 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2163 Весело

    Естествено е вниманиeто на затоплистите да бъде насочено към Eвропа, защото европейците са добре облъчени със затоплистка пропаганда, а освен това имат и пари.

  47. 47 Профил на ggg41308177
    ggg41308177
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#32] от "katerina_slavova":ама нямат

  48. 48 Профил на ggg41308177
    ggg41308177
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#32] от "katerina_slavova":ама нямат

  49. 49 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    До коментар [#17] от "Сд":

    Именно, арабите само цоцат нефт и се плодят.

    https://www.youtube.com/watch?v=EAFhosqaLlA

    Трябва спешно да се реформира не само транспорта, но и търговията като основен клиент на транспорта. От Добрич носят хляб в София, а от София в Добрич. Какво е това, а?
    А също така намаляване до екзистенциалния минимум на всички петролни продукти - пластмаси, найлони, целофани, гумени истории, изкуствени влакна и т.н. Тогава и китайските заводи няма да бълват толкова мръсотии, щом няма кой да им купува "боклуците".

    Апокалипсисът апокалиптичен
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    До коментар [#33] от "grozmaistor":

    ще направим разни CO2 scrubbers да работят с излишната енергия :)

    Какво мисли обикновеният руснак: Болгары русских предают при каждом удобном случае- свойство всех маленьких государств, ложиться под сильного. Раздавят же большие дяденьки сапожищем, как таракана, не поморщатся.
  52. 52 Профил на ecolinks1234
    ecolinks1234
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#33] от "grozmaistor":

    То и затова е базова мощност.

  53. 53 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    До коментар [#33] от "grozmaistor":

    Усвояване на енергия значи?
    Прави се един АЕЦ около яз. Искър. Ще има топла вода и парно за всички 2 млн. жители на столицата целогодишно. И то по гравитачен път. И загубите по преноса на ток ще са минимални.
    Уловката е, че централа не трябва да гърми в никакъв случай.

    Воала. :)))

    Апокалипсисът апокалиптичен
  54. 54 Профил на hqx04506254
    hqx04506254
    Рейтинг: 337 Неутрално

    А ето и кой финансира цялата кампания, свързана с климата, както и зелените НПО, които стоят зад нея:

    https://www.georesources.net/index.php/global-news/ngos-for-sale-how-the-us-super-rich-influence-eu-climate-and-energy-policy

    Много интересно четиво.

  55. 55 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Амбициозно. Само ми е чудно как ще спрем да издишваме въглероден диоксид?! Ще издишваме в найлонови торбички... опс, тях също ги забранихме...
    😂😂

  56. 56 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Амбициозно. Само ми е чудно как ще спрем да издишваме въглероден диоксид?! Ще издишваме в найлонови торбички... опс, тях също ги забранихме...
    😂😂

  57. 57 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#44] от "katerina_slavova":

    " Апропо, грешиш - Швеция и Швейцария се водят държава и от третия свят. Не знаеш защо, нали? :)

    Третият свят е икономическо понятие.
    Нямам представа за какво говориш.

  58. 58 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    До коментар [#55] от "Котаракът на Шрьодингер":

    Не бе, ти си дишай! Само че ще ти сложим налог на издишаното. И на теб и на децата ти.
    За климата го правим всичко!!!!

  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    Пък наш Боко ко рече? Ми не гой казал, щот политнекоректно, ма си го е помислил: "Догодина, до друга я камилата, а камиларя". Не палачете деца! До 2050-та от прехваления ЕС и помен няма да има. Мислете за днес, евентуално за утре. Щото без днес няма утре, без утре няма нищо.

  60. 60 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Нека изясним някои фундаментални неща, които масово не се знаят и съзнателно се пропускат в дискусиите. Глобалното затопляня или застудяване зависи от слънчевата активност и парниковия ефект. На слънчевата активност, по разбираеми причини не можем да влияем. Можем да влияем само на парниковия ефект, чтез количеството отделяни парникови газове. Бай дъ уей, без парниковия ефект, глобалната температура на въздуха, би била -18 градуса, при сегашни +15 градуса. Тоест, водата на планетата би била в замръзнало състояние.
    Основни парникови газове са водните пари - 55% от парниковия ефект се дължи на тях и въглеродния диоксид - 39%. Прости сметки показват, че дори нулеви емисии на въглероден диоксид в Европа, не могат изобщо да намалят парниковия ефект, защото Европа има 9% принос за парниковите газове, генерирани от човешката дейност. Приносът на метана като парников газ е 2% и не виждам как ако станем вегани и не ядем месо, това би променило нещо... А за водните пари смятам, че няма нужда от коментар.

  61. 61 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#20] от "lz73":

    Изсичането на горите, масовото размножаване на 3 континента, все по голямото консуматорство и стремежа на индустрията да направи стоките с все по малък срок на употреба и увеличавайки замърсяването по този начин, но за съжаление не виждам някой да прави нещо по въпроса, явно защото правилните мерки не изнасят на индустрията, а имено:

    - залесяване
    - ограничаване на раждаемоста ( 2 деца на семейство )
    - натиск над индустрията да увеличи здравината и срока на употреба на стоките ( примерно 10-15 год задължителна гаранция)

  62. 62 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3178 Неутрално

    Големо тепане ще бъде. Даже и захаринът за заглавията на Дневник май започва да свършва.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  63. 63 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Това, че осираме планетата с бързи темпове е факт.
    Както е и факт, че това се използва като генерално оправдание - от повишаването на цените на всичко до внушението, че индивидът е само и единствено виновен за лайната(не наложените ненормални консуматорски модели и мега концерните ) и трябва да си плаща и да пътува със самолет веднъж примерно на 5 години и глупости като отказване на месото.

    Ама много е важно на пазара да има 100 вида чипс и 200 вида шокодесертчета, всяко в малко спретнато станиолче и струващо по-малко от опаковката.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  64. 64 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Любопитно

    До коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":

    ...Основни парникови газове са водните пари - 55% от парниковия ефект се дължи на тях и въглеродния диоксид - 39%.
    —цитат от коментар 60 на Котаракът на Шрьодингер


    Къде сте ги срещали тия цифри? Аз оценки за по-малко от 80% дял на водните пари не съм срещал никъде - обикновено ги дават между 80 и 96% (заради различната наситеност на въздуха с водни пари):

    https://www.ib-rauch.de/datenbank/CO2-daten-Dateien/image270f.gif

  65. 65 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10708 Весело

    На друго място в друго време радетелите за климатична неутралност можеха да ги обвинят за малтусианци :)
    И щяха да са прави

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  66. 66 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Тия кретени ще ни направят най-бедния континент скоро.

    -voxy
  67. 67 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3995 Неутрално

    До коментар [#49] от "БМЗ":

    От Добрич носят хляб в София, а от София в Добрич. Какво е това, а?
    ======
    Демокрация , разбира се....
    А североизточните щати на САЩ ,вече втори ден са под снега .....

    Bukalemun
  68. 68 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Любопитно

    До коментар [#41] от "Jazzdevil":

    Вие забелязахте ли какъв процент от цената е данъка ?. И като сравните цената без данък в България и Германия какво виждате ?

  69. 69 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Любопитно
  70. 70 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#68] от "m17":

    Да ама, понеже, обаче, защото... Ти написа в коментар №36, че цената на тока в Германия и Дания не била много по различна от България при положение, че е над 3 ПЪТИ по-висока. И за твое сведение - голяма част от тия данъци и дакси отиват именно за субсидиране на неефективните и скъпи вятърни и слънчеви мощности.

  71. 71 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#61] от "Quo Vadis?":

    И какво общо има това с парникови газове?

  72. 72 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#45] от "boevbisser":

    В момента (2017) 71% от тока в Дания е от възобновяеми източници като има инсталиран капацитет за 138%: https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Denmark #Production_by_source

  73. 73 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Това, че осираме планетата с бързи темпове е факт.Както е и факт, че това се използва като генерално оправдание - от повишаването на цените на всичко до внушението, че индивидът е само и единствено виновен за лайната(не наложените ненормални консуматорски модели и мега концерните ) и трябва да си плаща и да пътува със самолет веднъж примерно на 5 години и глупости като отказване на месото.Ама много е важно на пазара да има 100 вида чипс и 200 вида шокодесертчета, всяко в малко спретнато станиолче и струващо по-малко от опаковката.
    —цитат от коментар 63 на dgd


    Ако никой не искаше чипс и шоколадчета, нямаше да ги има и на пазара.

  74. 74 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Любопитно

    До коментар [#69] от "m17":

    Ти функциоинално негамотен ли си що ли? 35% е сумарно с ВЕЦ, централите на биогорива и боклук (които отделят СО2 емисии) - без тях на фотоволтаици и вятърни централи се падат 24% - това се вижда и във твойта графика.

  75. 75 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#26] от "GMO VACCINES CHEMICALS":


    До коментар [#20] от "lz73":тоя филм съм го гледал, най-учтиво, не е моя работа
    —цитат от коментар 26 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Най-учтиво благодаря!
    За съжаление е моя работа, щото искат да изхарчат и моите пари. Господ ме е дарил с възможността да живея в Европа..., но един американски президент беше споменал, че задължение на всеки е да защитава страната си, дори и от нейното правителство...

  76. 76 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    До коментар [#60] от "Котаракът на Шрьодингер":


    Нека изясним .... Прости сметки показват, че дори нулеви емисии на въглероден диоксид в Европа, не могат изобщо да намалят парниковия ефект, защото Европа има 9% принос за парниковите газове, генерирани от човешката дейност. Приносът на метана като парников газ е 2% и не виждам как ако станем вегани и не ядем месо, това би променило нещо... А за водните пари смятам, че няма нужда от коментар.
    —цитат от коментар 60 на Котаракът на Шрьодингер


    То това добре, ама колко процента от въглеродния двуокис въобще са резултат на човешка дейност?

  77. 77 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#45] от "boevbisser": В момента (2017) 71% от тока в Дания е от възобновяеми източници като има инсталиран капацитет за 138%: https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Denmark #Production_by_source
    —цитат от коментар 72 на m17


    Евростат казва друго:
    https://bit.ly/34N2054

    И освен това - ако ще 1000% инсталиран НОМИНАЛЕН капацитет да имаш - в момента, в който не духа вятър (или духа прекалено силно) РЕАЛЕН ток от тях няма да получиш.

  78. 78 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#76] от "lz73":

    То това добре, ама колко процента от въглеродния двуокис въобще са резултат на човешка дейност?
    —цитат от коментар 76 на lz73


    Към 29 от общо 800Гигатона годишно са около 3.6%.

  79. 79 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#70] от "Jazzdevil":

    Цената на нещо в абсолют ни единици е доста относително понятие. Както виждате, производствената цена на тока е доста близка. Очевидно и крайната цена е ок, щом въобще имат икономика.

  80. 80 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#77] от "Jazzdevil":

    Само дето няма вариант да не духа никъде в рамките на една дори малка държава. А да духа много няма проблем - перките са с регулируем ъгъл. На практика ако се изгради добра система е напълно възможно постигане на 90% ВЕИ - вятър, солар, вода в повечето европейски държави. А в Африка могат да го постигнат и само със солари.

  81. 81 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#74] от "Jazzdevil":

    Очевидно вие сте функционално неграмотен - ВЕИ значи възобновяеми енергийни източници и биомаса (7%) и боклуци(1%) спадат към нея щото са неизчерпаеми. Отделно биомасата е СО2 неутрална щото това което излита от изгарянето, утре се консумира от растящо дърво.

  82. 82 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#70] от "Jazzdevil":Цената на нещо в абсолют ни единици е доста относително понятие. Както виждате, производствената цена на тока е доста близка. Очевидно и крайната цена е ок, щом въобще имат икономика.
    —цитат от коментар 79 на m17


    Дааа - явно сте фунционално неграмотен...и цената на стока или услуга в абсолютни стойности си остава абсолютна - относителни явно са връзките между невроните в мозъка ви.

  83. 83 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#77] от "Jazzdevil":Само дето няма вариант да не духа никъде в рамките на една дори малка държава. А да духа много няма проблем - перките са с регулируем ъгъл. На практика ако се изгради добра система е напълно възможно постигане на 90% ВЕИ
    —цитат от коментар 80 на m17


    Ето го и примера - малката страна България има инсталирани 691МВт вятърни и 1024МВт соларни мощности - в насоящия (явно невъзможен) момент вятърните произвеждат 51МВт (7% от капацитета си) а соларните 33МВт (3% от капацитета си)

    http://www.eso.bg/?did=124 #Оперативни данни

  84. 84 Профил на Phaeton.
    Phaeton.
    Рейтинг: 3932 Неутрално

    До коментар [#20] от "lz73":Изсичането на горите, масовото размножаване на 3 континента, все по голямото консуматорство и стремежа на индустрията да направи стоките с все по малък срок на употреба и увеличавайки замърсяването по този начин, но за съжаление не виждам някой да прави нещо по въпроса, явно защото правилните мерки не изнасят на индустрията, а имено:- залесяване- ограничаване на раждаемоста ( 2 деца на семейство )- натиск над индустрията да увеличи здравината и срока на употреба на стоките ( примерно 10-15 год задължителна гаранция)
    —цитат от коментар 61 на Quo Vadis?


    Добър коментар!

  85. 85 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#83] от "Jazzdevil":

    Какъв е инсталирания капацитет е едно, каква им е квотата е второ а колко им е позволил ЕСО в конкретния момент е съвсем друго.

  86. 86 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 893 Весело

    До коментар [#83] от "Jazzdevil":Какъв е инсталирания капацитет е едно, каква им е квотата е второ а колко им е позволил ЕСО в конкретния момент е съвсем друго.
    —цитат от коментар 85 на m17


    Хахахахаха - ясно - в това тихо и мъгливо време соларите произвеждат 90% от капацитета си а перките 100% ама лошото въглищно лоби (напук на всичките европейски разпоредби и директиви) не позволява на НЕК да ползва техния ток.
    Сам ли не се усещаш колко си смешен вече?

  87. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8849 Неутрално

    Всички трябва да го поискат. Достатъчно е Китай и САЩ да не са съгласни и всичко отива на кино.

  88. 88 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#71] от "lz73":

    Климатични промени има, това е факт. Доказано е че човешката дейност допринася за климатичните промени. ..
    —цитат от коментар 15 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Най-учтиво моля да ми посочите тези доказателства.


    Нали искаше доказателства как човека влияе на климата ?

    най простото и банално е изсичането на гори и развитие на интензивно земеделие на освободените площи .....

  89. 89 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2357 Весело

    До коментар [#35] от "Jazzdevil":

    “А освен това няма да сме в състояние дори да измерим и да кажем какъв е бил ефекта от профукването на тая планина пари. “

    Няма проблем с измерванията! Само трябва да се посочи “политкоректната мерна единица”. Броят на “жълтите жилетки”, инфлацията, раждаемостта, “отрицателната доходност” и “отрицателната лихва” не са от политкоректните. Ще е някоя мета-аналитична, дето мери избирателно в петото измерение (четвъртото, времето-бъдещето) вече е продадено (дългът надвишава стойността на произведения брутен продукт).

  90. 90 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2357 Весело

    До коментар [#2] от "pag":


    “Представете си пълна с пушачи стая, в която един си поставя за цел да спре да пуши, за да изчисти въздуха, докато другите продължават да си пушат.”

    Достатъчно е да “отвори вратата” - в глобален аспект, да увеличи водната повърхност (напояване) и площта на зелените растения (със съответните противопожарни мерки срещу екоталибаните, летуващи “сред природата” с барбекю/газово котлонче или друго пожаро-опасно средство).
    В публикацията се говори за “нетни емисии” - разликата от отделените “враждебни” емисии и “пленяването” им от Природата. Само да не се борим срещу “отрицателната разлика”.

  91. 91 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    Абсолютна химера, в чието преследване ултраглобалистите се канят да присвоят половината ни пари.
    —цитат от коментар 1 на Jazzdevil


    Глупости, съвсем възможно е!
    Да припомним революционните крачки по този път..

    -ЕС призна за въглеродно-неутрално изгарянето на дърва и био-остатъци..

    -ЕС призна за въглеродно неутрално изгарянето на бали с боклук!

    Остава само да правим достатъчно боклук и воала - въглеродно-неутрални сме!

    Ние можем!

  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    До коментар [#20] от "lz73":Изсичането на горите, масовото размножаване на 3 континента, все по голямото консуматорство и стремежа на индустрията да направи стоките с все по малък срок на употреба и увеличавайки замърсяването по този начин, но за съжаление не виждам някой да прави нещо по въпроса..
    —цитат от коментар 61 на Quo Vadis?


    Че ТОВА е въглеродната неутралност!
    Изсичаме и горим дърва - ерго .. сме неутрални ..

    Имаме много отпадъци - отиват за РДФ и произвеждат ВЕИ енергия в ТЕЦ!

    Комуто не му отърва в ЕС .. чемодан, вокзал, Масква..!

  93. 93 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    До коментар [#69] от "m17":Ти функциоинално негамотен ли си що ли? 35% е сумарно с ВЕЦ, централите на биогорива и боклук (които отделят СО2 емисии) - без тях на фотоволтаици и вятърни централи се падат 24% - това се вижда и във твойта графика.
    —цитат от коментар 74 на Jazzdevil


    Глупости!
    ТЕЦ на боклуци е ВЕИ и въглеродно неутрален!
    Горенето на дърва, слама, разни клони , пелети и т.н. Е ВЪГЛЕРОДНО НЕУТРАЛНО!

    Комуто не му харесва - не го държим в ЕС ..!

  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    До коментар [#4] от "boevbisser":Есин нов АЕЦ не може да замени ТЕЦ, дори и 10 пъти да е по-мощен. ТЕЦа можеш да пуснеш и спреш. АЕЦа работи постоянно и от тук се пораждат едни нерешими проблеми с усвояването на енергията от АЕЦа.
    —цитат от коментар 33 на grozmaistor


    АЕЦ работи и нине, и присно , и во веки веков!
    Нема спиране!

    Не моа се запра!

    Такива са АЕЦовете!
    Хора бдете!

  95. 95 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    До коментар [#83] от "Jazzdevil":Какъв е инсталирания капацитет е едно, каква им е квотата е второ а колко им е позволил ЕСО в конкретния момент е съвсем друго.
    —цитат от коментар 85 на m17


    Инсталираният капацитет на перките, водните турбини и фотоволтаиците може да е милиарди киловати, но ако няма вятър, слънце или вода в момента , производството е кръгла 0!

  96. 96 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3405 Неутрално

    До коментар [#40] от "pag":
    "Колкото до планетата, да ви открехна - нея ще я има и след като човечеството изчезне."

    Ако си представим , че от възникването на планетата до сега са изминали 24 часа , то човечеството се е появило на тази планета последните 5 секунди от тези 24 часа. Планетата , че ще я има , ще я има , проблемът е дали ще го има човечеството. Дали Творецът не е планирал то да се самоизтреби. Това е въпросът.

  97. 97 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1775 Неутрално

    До коментар [#54] от "hqx04506254":
    Благодаря.
    Интересно четиво с данни. Наш Юлиан Попов и той в борда нареден сред принцеса (няква холандска, ама то такива в Европа с лопата да ги ринеш) и други важни клечки.
    Юлиан, естествено е представен като "бивш министър на екото в България".
    Обаче, само на него не са дали важна оперативна служба, българче е все пак, не е принц я.

  98. 98 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#93] от "simChо":

    Не е лошо първо да прочетете, после да помислите и тогава да плескате глупости. И да, горенето на биомаса е въглеродно неутрално а на въглища не е. За вас остава да си го обясните защо е така.

  99. 99 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#95] от "simChо":

    Само дето в рамките на една държава вятъра никога не спира.

  100. 100 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    До коментар [#95] от "simChо":Само дето в рамките на една държава вятъра никога не спира.
    —цитат от коментар 99 на m17


    "В неделя сутрин се будиш до мен. С бяло виктори, скъпа, нямаш цветя до себе си
    Правиш ми като вятъра, май така е най-добре .."

    А иначе КАКВО КАТО НЕ СПИРА??
    За да е сравнително ЕФЕКТИВНА инвестиция от вятърни перки, трябва да имаме място С ПОСТОЯННИ ВЕТРОВЕ ..

    Иначе да - вятър има наврем, доста хора правят като вятъра - май така е най-добре ..и можем да наслагаме стълбове навред и да чакаме да подухне ..
    А за стомана , и за транспорт и за монтаж на ветрогенераторите, ще сме изразходили толкова СО2 , колкото ветрогенераторите ще спестят за 100 години, а?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK