"Мерцедес", "Фолксваген" и други: старата германска слава залязва

"Мерцедес", "Фолксваген" и други: старата германска слава залязва

© Associated Press



Магистралите, "Мерцедес", БМВ, "Фолксваген" и "Ауди": споменаването им кара сърцата на мнозина германци да се изпълват с гордост. Но символите на германската слава и блясък постепенно избледняват, пише Карстен Грюн в статия за "Дойче веле".


След като "Фолксваген" и БМВ обявиха драстични съкращения на персонал, към тях се присъедини и концернът "Даймлер", който произвежда марката "Мерцедес". Според автомобилния експерт професор Фердинанд Дуденхьофер предстои мащабно съкращаване на работните места в целия автомобилен бранш. Пред радио "ffn" Дуденхьофер каза, че само в провинция Долна Саксония до 2030 година могат да бъдат закрити 40 000 работни места. По негови сметки от германското автомобилостроене ще отпаднат общо 125 000 души.


Долна Саксония е най-силно засегната


Преструктурирането на бранша ще засегне особено сериозно провинция Долна Саксония, казва Дуденхьофер. Автомобилостроенето е най-важният индустриален сектор и най-големият работодател там. Около 250 000 души са заети пряко или косвено в този бранш. Редом с "Фолксваген" ще бъдат засегнати също компании като МАН и поддоставчика на части "Континентал".




Нуждата от намаляване на персонала според Дуденхьофер е възникнала поради сегашната американска митническа политика, както и тенденцията за преминаване към производство на електромобили. Електрическите автомобили се нуждаят от значително по-малко части, отколкото колите с двигател с вътрешно горене, затова са необходими и по-малко работници за производството им. Скоростна кутия също не е необходима.


"Оптимизиране на предприятията"


Програмата за намаляване на разходите в концерна "Даймлер" за идните три години ще доведе до съкращаване на повече от 10 000 работни места в цял свят. За да икономиса 1.4 милиарда евро от разходите за заплати, щутгартският концерн смята да не запълва вакантните места, да въведе съкратен работен ден за хората пред пенсия и да предлага обезщетения на онези, които доброволно напускат.


Тези ключови моменти бяха договорени от ръководството и синдикатите. Не всички подробности са окончателно уточнени, но едно е сигурно: предвидено е до края на 2029 г. да няма съкращения на реални работни места. Пред инвеститори в Лондон главният изпълнителен директор Ола Калениус вече обрисува в общи черти плановете за намаляване на разходите.


Гледната точка на "Даймлер" е, че броят на служителите (178 000 само в Германия) е твърде голям, което намалявало конкурентоспособността. И точно в настоящия момент "Даймлер" е длъжен да осигури средствата, нужни за развитието на технологии на бъдещето - електромобилността и безпилотните автомобили.


Нуждата от свежи пари идва в неподходящ момент: Глобалната автомобилна индустрия не е в цветущо здраве, има проблеми с производството и продажбите, концернът трябваше да плати милиардни глоби заради скандала с дизеловите автомобили. Придържането към въведените от Европейския съюз по-строги норми за нивата на въглеродния окис при новите модели също ще струва много пари.


Доставчиците са под натиск


Когато сметките на автомобилопроизводителите излязат криви, част от тях плащат доставчиците. Така на "Бош" се налага да закрие 500 работни места. При "Континентал" става въпрос за около 20 000 работни места в цял свят. Компанията заяви, че по този начин отговаря на намаленото автомобилно производство и растящото дигитализиране на работните процеси.

Ключови думи към статията:

Коментари (206)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5251 Неутрално

    Токов удар за автомобилостроенето.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Кофти.....но германците са умни хора ....ще измилят изход от сиуацията

  3. 3 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Интересно кой държи Дойче веле?

  4. 4 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 643 Неутрално

    До коментар [#3] от "WWW":

    Мафията..

    Много хитър
  5. 5 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3410 Неутрално

    Дойче веле напоследък публикува все отрицателни материали за Германия от които научаваме , че германският пенсионер е беден , германците емигрират в чужди страни за по-добро заплащане и живот , лекарствата не достигат , автомобилната промишленост е в криза. Очакваме още новини колко зле е в Германия.

  6. 6 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    Тесла!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  7. 7 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    С други думи нема да има пари за социални издръжки на арабеските защото Ханс ще е безработен...

  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6935 Неутрално

    Да речем справедлива германска самокритика, но Германия си остава водеща сила в ЕС

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Абе човек. Спри да пишеш за всичко и си избери теми, които ти допадат и по които си с висок интерес. Какъв токов, сочат ти времеви прозорец до 2030г.

  10. 10 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Тесла!
    —цитат от коментар 6 на Realist


    А защо и Дойче веле работи за Тесла?

    Да не е купена вече от Уолстриит, а да се маскира все още като немска информационна агенция?

    А Тесла кои ги държи?
    Кои наля над десетките милиарди инвестиции досега + държавни дотации от поне 20 - 30 държави?

  11. 11 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Много закъсняха германците с електричните.
    Корейците и японците отдавна се наместиха на пазара.

    Panta rhei....
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    Учудващо е как основните пазари на германски луксозни автомобили пресъхват за сметка на Тесла. Калифорния, Източното крайбрежие, Холандия, Норвегия, Дания, Великобритания, че и Китай.

    Уволняване на поне 10% от работната сила. Ауди скоро каза, че ще уволни 10 000 от 60 000 работника които работят за тях.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    Много закъсняха германците с електричните.Корейците и японците отдавна се наместиха на пазара.
    —цитат от коментар 11 на Molossian


    Никой все още не се е намесил. И корейците, и японците са на същото дередже като германците. Че и, GM, Форд и Крайслер. Форд скоро изкара Мустанг, може би, най- добрата си марка в 100 годишната си история заедно с Ф-150 на ток, за да конкурира Тесла. И това може да не е достатъчно. Това е ефект подобен на ефекта на Ай-Фона.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на Вежди Вежди
    Вежди Вежди
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Интересно кой държи Дойче веле?
    —цитат от коментар 3 на WWW


    Дойче веле е независима медия и казва всичко с както си е...Независимо дали става за държавно или частно управление.За проваление режим в Турция са особенно точни...В Турция някои получават газове...

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 573 Неутрално


    Franz von Holzhausen -- Дизайнера на Tesla Cybertruck .

  18. 18 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    Не знам дали сте гледали Мустанг Мах Е, ето ви линка:

    https://www.ford.com/suvs/mach-e/2021/

    Сайта е като този на Тесла. Колата прилича на моделите на Тесла. И макар че засега се резервира само в САЩ, резервациите вече минаха цялата годишна продукция, 50 000 бройки. Нямало търсене, а?

    Който не се промени, ще загине, също както през 2007-ма Нокия, Моторола и Блякбери.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3071 Любопитно

    До коментар [#9] от "grayeagle":Миличък, К'во да те сторвам кат' не вдяваш !?!?
    —цитат от коментар 16 на КМЕТ В СЯНКА


    Кметичке, вдяна ли кога се прави профилактика на АЕЦ?

  20. 20 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 335 Неутрално

    ....Електрическите автомобили се нуждаят от значително по-малко части, отколкото колите с двигател с вътрешно горене, затова са необходими и по-малко работници за производството им......(цитат)

    А защо са значително по-скъпи?

  21. 21 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Говори се все за закриване на работни места. Ама нали на мястото на умиращите професии, щяха да идват нови. Нали броя на работните места нямаше да намалява. ?????
    В Германия им предлагат съкратен работен ден. В Испания само съкратена заплата. 😊

  22. 22 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#20] от "le_bigmac":

    Заради батерията, която съставлява от 40 до 60 % от стойността на целия автомобил.

  23. 23 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Говори се все за закриване на работни места. Ама нали на мястото на умиращите професии, щяха да идват нови. Нали броя на работните места нямаше да намалява. ????? В Германия им предлагат съкратен работен ден. В Испания само съкратена заплата. 😊
    —цитат от коментар 21 на half truth


    МНого са големи заплатите в Западна Европа - 2-3 хилки за специалисти.
    В ИСпания каква е средната заплата за квалифициран работник?

    Има държави които предлагат качествени стоки, а заплатите им са по ниски, и стоките имат по добри цени - Корея, Китай ... Индия дори, ВИетнам ...

    Скъпари са западняците, затова намалява деманда за техните стоки.

  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#13] от "Realist":

    Айде сега, и аз харесвам Тесла но това са нелепици. Тесла скоро произведоха едномилионния си автомобил откакто съществуват. А ФВ самостоятелно произвеждат мисля Около 9 милиона на година.

  25. 25 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    UNITED EU UNION

    А ний ручаме надежди за Ф-16?

    До коментар [#14] от "Realist":

    Форд скоро изкара Мустанг, може би, най- добрата си марка в 100 годишната си история заедно с Ф-150 на ток,
    за да конкурира Тесла.

  26. 26 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9831 Неутрално

    Трудно, но оздравяващо...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  27. 27 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    Няма проблем. Освободените работници ще започнат работа в новите мегазаводи на Тесла. Германците проспаха революцията в автомобилостроенето и сега ще сглобяват и карат американски коли.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    До коментар [#24] от "zxp53317185":

    Маржина, маржина е проблема, Фолкваген може да произвежда по 10 милиона автомобила на година, обаче, маржина им е 5-6%, Тесла тази година може да изкара 350-400 000 автомобила, ама маржина им миналото тримесечие е 22%.Като сигурно ще нарастне на 30% съвсем скоро.

    Проблемът на всички автомобилни производители е, че, Тесла продава с сегментите с най- висок маржин и тези сегменти пресъхват за останалите. И останалите не могат да си избият загубите от масовите сегменти!

    Последното е с тръка на Тесла! Това ще удари много ГМ, Форд, Крайслер и Тойота в САЩ.

    Тойота тази година е единственият автомобилен производител в САЩ в влошаваща се ефективност на автомобилите. И производител, който застана в редиците на администрацията на Тръмп, на тези, които искат намаляване на изискванията за икономичност на автомобилите.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4496 Весело

    До коментар [#14] от "Realist":

    Корейците? Май си пропуснал, че Hyundai Motor построи завод за $880 милиона в Индонезия, който вече произвежда по 250 000 електромобила/година.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  30. 30 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 391 Неутрално

    [quote#15:"AGAINST CHINA"][/quote]

    'Дойче веле е независима медия и казва всичко с както си е...'


    ------

    това е добро :):):)
    печен хуморист си !

    независима вика медия, която казва всичко с както си е :)

    Значи верно е купена от американски капитал?
    след като американец я хвали, е от вашите

  31. 31 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#24] от "zxp53317185":Маржина, маржина е проблема, Фолкваген може да произвежда по 10 милиона автомобила на година, обаче, маржина им е 5-6%, Тесла тази година може да изкара 350-400 000 автомобила, ама маржина им миналото тримесечие е 22%.Като сигурно ще нарастне на 30% съвсем скоро.
    —цитат от коментар 28 на Realist


    На какво марджина?
    На печалбата ли?

    Не се ли губи пари от всяка произведена Тесла?
    Преди 1-2 години пишеха е всяка тесла губи на компанията от порядъка 3-4-5 000 долара
    Сега друго ли е?

  32. 32 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Скъпият германски танк залязва бавно. И не поради този скандал. Просто инерция и себестойност. Не говоря за старите таралясници, издигнати в култ у нас и наоколо. Новата им продукция за богаташи се пързаля надолу. А боклуците ще се харчат, докато някой не удари вноса им, или не изпукаме от задушаване. Мечтиии.

    roo
  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    Корейците? Май си пропуснал, че Hyundai Motor построи завод за $880 милиона в Индонезия, който вече произвежда по 250 000 електромобила/година.
    —цитат от коментар 29 на hamiltonf


    Всички влагат по много, GM и LG Chem, влагат $2.5 милиарда във фабрика за батерии в Мичиган.

    Електрическите и автономните автомобили ще променят света. И като погледнете сега, един автомобил виси 90% от времето на паркинг или в гаража. Автономният автомобил ще може да работи много по- често и повече. И като стане, хората няма да се нуждаят от 2-3 коли на семейство, а от една. Някои въобще няма да се нуждаят от личен автомобил, защото ще бъдат абонирани за услуга.

    Автомобилите ще издържат по 2 милиона километра без основен ремонт.

    И тогава, целият този капацитет от 100 000 000 автомобила на година няма да е нужен.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2023 Весело

    До коментар [#23] от "WWW":

    С пръдня боя не се прави. Природен закон

    Use your Illusion
  35. 35 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3783 Неутрално

    Новите пазарни реалности пренаписват правилата в автомобилната индустрия ! Не е точно да се каже, че старата немска слава залязва, просто трябва да се адаптира към новите условия на електрическите автомобили, без двигател с вътрешно горене ! Все пак това си е цяла революция в този отрасъл, където до скоро беше абсолютно немислимо да се кара масов автомобил без такъв двигател.....

  36. 36 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1640 Неутрално

    Очаквано за мен. Те отдавна забравиха как да правят качествени автомобили, а бизнес модела им се превърна в един нагъл обир, унизителен за клиентите им. В същото време, започнаха безсмислен over-engineering. Прословутата надеждност и качество изчезнаха, колите им с нищо вече не са по-добри от френските и дори и английските. За сравнение по този показател с японските няма какво да говорим изобщо.
    Сега ще сърбат попарата от собствената си алчност и късогледство.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  37. 37 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2023 Весело

    До коментар [#31] от "WWW":

    Орденът на кармелитките изглежда дава достатъчно пари на теслите така че да продължават да джиткат. Или пък правят нещо как требе.

    Между другото двете неща са практически неразличими, много забавен феномен

    Use your Illusion
  38. 38 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Цяла Германия ще залезе скоро по една проста причина - промяна на етническия състав.

    Спаси, Господи, Твоите чеда и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  39. 39 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 752 Неутрално

    : ДДД Дойче веле - ляви-либерална манипулативна медия, отново прави опит да внуши, колко зле е Германия. Явно не щат нови пришълци : Д

    Мерцедес е мерцедес.

    Тесла е (все още) бутиков автомобил. Колко време може да се използва неговата батерия, колко време отнема едно зареждане и колко струва това зареждане?

    Не знам дали осъзнавате, че с тези батерии в лап-топи и телефони консумацията на електроенергия се повишава и вероятно това ще изисква нови мощности, които обаче да не са зависими от капризите на времето?

    Така че, спокойно, докато има богати хора ще има и пазар за луксозни стоки и автомобили. Не знам дали си давате сметка, че Фолксваген освен собствеената си марка притежава Порше, Ауди, Сеат, Ламборгини, Бугати, Бентли, Шкода, Скания, МАН и Дукати.

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    Не се ли губи пари от всяка произведена Тесла?
    —цитат от коментар 31 на WWW


    Печалбата на Тесла от всеки произведен автомобил никога не е падала под 18%. Миналото тримесечие бе 22%, а според мастити анализатори, Тесла съвсем скоро може да достигне печалба от 30% на автомобил.

    Тесла е на загуба не защото продава на загуба, а защото расте! И на загуба е нещо много условно, защото от миналите 5 тримесечия, 3 са на печалба, 1 на загуба, и 1 на горе- долу 0. За това време, Тесла се е удвоила като компания.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Това бъдеще чака не само автомобилостроенето.

    Роботите навлизат все повече, един робот тип "човешка ръка" струва $36,000 и се изплаща за няколко месеца, дори смятано за минималната часова ставка. Отделно че не се уморява, не стачкува, не иска повишаване на заплатата, не участва в профсъюзи.

    Това унищожава работни места "отдолу", в изпълнителската дейност. Изкуственият интелект пък ликвидира работни места "отгоре", в дейностите доскоро монопол на човешкият интелект.

    Както е тръгнало, за 20-30г работните места ще станат лукс достъпен за малцина. Останалите на социални помощи :(

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  42. 42 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    Интересно кой държи Дойче веле?
    —цитат от коментар 3 на WWW


    А теб жена ти как те търпи?Сигурно и те издържа.

    SHADOWS of SOFIA
  43. 43 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#20] от "le_bigmac":

    Щото батерията си е еб... майката . Там отиват доста ценни и скъпи ресурси . И за това заради батерията цялата стойност на колата е доста висока .Ако няма батерия или изпозват за нея по евтини материали то и колата ще падне като цена . НО там сме в сферата на ако и може би .

  44. 44 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    До коментар [#14] от "Realist":Корейците? Май си пропуснал, че Hyundai Motor построи завод за $880 милиона в Индонезия, който вече произвежда по 250 000 електромобила/година.
    —цитат от коментар 29 на hamiltonf


    И продава завода си в България. Въпреки нечии заклинания.

    SHADOWS of SOFIA
  45. 45 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#33] от "Realist":

    Твърде много от думичката АКО и ЩЕ .
    То хубаво ама има и други проблеми . Тоя ток от небето ли ще дойде ? То и сега има доста голям недостиг на електричество пък ако навлязат масово електричките ко правим .
    Отделно доста специални ресурси отиват за производството на тия автомобили (батерията ) та и там ще възникне 1 проблем .
    Отделно 2 000 000 км . Това кога ? НИе ще бъдем ли живи ? ПО скоро не .

  46. 46 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    До коментар [#41] от "Fred":

    Погледнете само промяната на автомобилостроенето:

    1. Автономните автомобили няма да се нуждаят от застраховка. Или, ако се застраховат, това ще е нещо много минимално.

    2. Шофьорите на камиони и автобуси ще изчезнат. Това е едно от последните места на едновременно ниско квалифицирана и добре платена работа.

    3. Електрически + автономен камион ще транспортира по- евтино от най- евтиният транспорт в момента, влаковият.

    4. Цялата инфраструктура за добив, преработка и продажба на горива или ще намалее драстично, или ще изчезне.

    5. Евтиният транспорт ще ви носи всичко нужно, купено през компютъра пред вратата. Магазините ако не изчезнат, ще намалеят.

    И какво ли не още.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  47. 47 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#39] от "doxen":

    ТИ остави лаптопи и телефони . ВИж че населението се увеличава . Само за нуждите на хората ще се изисква страшно много мощности . Доста от който АЕЦ и ТЕц . После вече вземай под внимание и колко ел. Енергия ще отива за машинки като ел. коли ,телефони ,лаптопи и всякаква останала ел.техника .
    Имаше една прогноза че до 2050та ще се създадат към 150+ АЕЦ и още поне двойно повече ТЕц . Само за да може населението да не седи гладно и на тъмно .

  48. 48 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2023 Весело

    До коментар [#46] от "Realist":

    "И какво ли не още"

    На първо време ВТОРИ МАНДАТ за Сенсей Доналд.

    Едно по едно да караме :)

    Use your Illusion
  49. 49 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#46] от "Realist":

    Далече сме от това всичкото АКОО.
    АВтономни камиони ??? МНОГО сме далече от това да ги виждаш на магистралата . Ама много . Да не говорим че за тях ще се иска и малко по специална пътна мрежа .
    ВЪобще харесват ми мечтите . Ама слез малко тука на Земята . Няма да сме живи за да видим. Просто защото сега тия неща са твърде ограничени . ПЪк и поне в близко бъдеще не се вижда огромно разширение .

  50. 50 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    До коментар [#49] от "vesko19":

    Далече, далече, 10 години, по- вероятно, 5!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  51. 51 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    Залязва и главата на автирката.Сигурно и книжка няма.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  52. 52 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1043 Неутрално

    До коментар [#50] от "Realist":

    Ахаха ок щом казваш . Много малко вероятно .

  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    Между другото, Гугъл в момента предлага абонаментен транспорт с автономно такси във Финикс, Аризона! Ако сте чували са Уеймо, това е поделението на Гугъл за автономни автомобили. Колите стават компютри на колела. Сегашните автомобилни производители вероятно ще станат производителите на желязото (хардуера), с ниски печалби. А печалбата ще се обира от някоя софтуерна компания като Гугъл.

    Също като производителите на смартфони за Андроид.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2023 Весело

    До коментар [#53] от "Realist":

    Ябълките правят МРЪСНО много пари от хардуер. При това фаблесс :)

    Use your Illusion
  55. 55 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Кофти.....но германците са умни хора ....ще измилят изход от сиуацията
    —цитат от коментар 2 на KRAFTWERK


    Динозаврите и те така.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    Ябълките правят МРЪСНО много пари от хардуер. При това фаблесс :)
    —цитат от коментар 54 на Saint of Me


    И Тесла, и Тесла! Някои като Тесла, които отрано са вложили в софтуер и автономност сигурно ще са като Епъл. GM също има доста як компютърен шофьор, поделението е Круз Аутомотив, в който Хонда вложи преди година $2 милиарда за да има правото да го използва.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#46] от "Realist":Далече сме от това всичкото АКОО.АВтономни камиони ??? МНОГО сме далече от това да ги виждаш на магистралата . Ама много .
    —цитат от коментар 49 на vesko19

    Доста по-близо сме до тях отколкото си мислиш. Защото:
    - При тях пътната обстановка е значително по-опростена отколкото при автономните коли движещи се по-градовете. Това улеснява разработването на съответният софтуер.
    - Има икономически ефект, заменят шофьор на който се плаща заплата докато личната кола си е караш сам.
    - Носят печалба от транспортната услуга която може да се реинвестира, докато личната кола е само за твоите нужди.
    - Могат да се свързват в "автовлакове".

    Затова бъдещето им по магистралите е съвсем наблизо, по-бързо и лесно отколкото при личните коли. Единствено отстъпват по параметъра "серийност", затова и основните надежди все пак са в личните автомобили.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  58. 58 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    Кофти.....но германците са умни хора ....ще измислят изход от сиуацията
    —цитат от коментар 2 на KRAFTWERK


    Ми изходът го има..
    Фолксваген си направиха , например още един бренд Jetta..
    Бюджетен! За първа кола на младежи!
    Цените са от 62 000 до 117 000 юана .. Jetta VS5 е 84 800 юана , а седан Jetta VA3 65 800 юана.

    От септември до ноември, 30 000 коли продадени!
    При това най-доброто, според мениджърите на "Фолксваген" е, че "Джета" не заема пазарен дял на другите модели на концерна..
    Те си имат своя ниша!
    И както за миналата 2018 имаха 4.2 милиона на пазара, с "Джета" могат да надминат 5 милиона!
    Дай Боже всекиму такава криза!

    "Даймлер" пък си направи съвместна инвестиция с "Джийли".. и ще строят нови заводи!
    https://img.drive.ru/i/0/5c9cb274ec05c4bd3c000012.jpg
    Жалко все пак за "Континентал"-една от най-иновативните автокомпании..

    Опитаха се да носят много дини и хвърлиха много пари за разработки, а доста от нещата не могат да се откупят веднага..

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Впрочем направление което малко се споменава, автономни селскостопански машини - трактори, комбайни, берачки и т.н.

    Наскоро гледах и филмче за напълно компютризиран доилен агрегат за кравите, без никакво човешко участие, с индивидуална идентификация на кравите и т.н. При което кравата сама избира кога е време да я доят. Съвсем сериозно го казвам, работните места се топят като сняг напролет.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  61. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2433 Неутрално


    Новите пазарни реалности пренаписват правилата в автомобилната индустрия ! Не е точно да се каже, че старата немска слава залязва, просто трябва да се адаптира към новите условия на електрическите автомобили, без двигател с вътрешно горене.....
    —цитат от коментар 35 на samoedin


    "Фолксваген", с ДВГ за 2018 е с някъде 12 милиона МПС..
    Като минат на електрички 30 милиона ли ще продадат???

  62. 62 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    "....от германското автомобилостроене ще отпаднат общо 125 000 души....... концернът трябваше да плати милиардни глоби заради скандала с дизеловите автомобили....... При "Континентал" става въпрос за около 20 000 работни места в цял свят."

    Лоша работа! Волксваген има да плаща 30 млд глоби. А за Боковите 200 автозаводчета що нищо не пиши?
    Мдаааа, по цял свят вече се научиха сами да си правят возила и скъпите германски коли не се харчат. Ами сега!?

  63. 63 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    "...Мдаааа, по цял свят вече се научиха сами да си правят возила и скъпите германски коли не се харчат. Ами сега!?
    —цитат от коментар 62 на Judjuk



    "Фолксваген Груп" 11 . 18 милиона ..
    "Тесла"- ок . 240 000 ..

  64. 64 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    Токов удар за автомобилостроенето.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Спад..
    Заради китайския пазар, според мнозина ..

    Все пак - 95 милиона поне , май все пак ще има реализирани за 2019 ..

    Прогнозите за над 100 милиона рухнаха ..


  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  66. 66 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#13] от "Realist":Айде сега, и аз харесвам Тесла но това са нелепици. Тесла скоро произведоха едномилионния си автомобил откакто съществуват. А ФВ самостоятелно произвеждат мисля Около 9 милиона на година.
    —цитат от коментар 24 на zxp53317185


    А от кога съществува Фолксваген!? Над сто години се произвеждат автомобили с ДВГ. И точно това в момента работи срещу тях, защото това е технология, която почти напълно е изчерпала своя потенциал за развитие и усъвършенстване. При електромобилите е точно обратното. Нова технология( зная, че някога са правени опити за производство на такива), която е в самото начало на своето развитие. Много елементарен пример ще ти дам. Когато се появиха мобилните телефони, стационарните бяха развили до степен, когато нищо повече не може да се измисли и предложи на клиентите. Мобилните бяха в началото на своето развитие и за десетина години погребаха стационарните. Тогава се чуваха същите коментари като сега за ел. колите, че са скъпи, че ще ти се изтощи батерията, разговорите скъпи и т.н. Сега вече никой не се сеща за това. След 10-15 години прекрасните днес БМВ, Ауди, ФВ, Мерцедеси и др. с ДВГ ще изглеждат както днес стационарните телефони - можеш да ги ползваш, но не ги искаш.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  67. 67 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2433 Неутрално

    Тесла рулез!! Един мой колега си купи Ривиан трък и много го хвалиhttps://rivian.com/
    —цитат от коментар 65 на satanail13


    Жива, здрава "Тесла"
    "Фолксваген" 50 пъти повече МПС.. за печалби да не говорим ..
    А те викат "в криза е"..

    Дай Боже , всекиму криза!

  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    "Фолксваген Груп" 11 . 18 милиона ..
    "Тесла"- ок . 240 000 ..
    —цитат от коментар 63 на simChо


    Какво каза шефа на Фолксваген, Херберт Диез, съвсем скоро за Тесла, ушанка? Вземи прочети. Или викаш, на вас, шапкарите, новините ви ги карат с каруци, като продоволствието на учение!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на bgpainter
    bgpainter
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    До коментар [#27] от "Viva la Evolution":

    Нищо не са проспали германците. Виж Даймлер колко притежава от Тесла. Скандала с дизела и емисиите им дойде дюшеш. Иначе как да освободят толкова народ?! Просто им е скъпо да произвеждат и сглобяват в Германия. Иначе за какво им е да правят завод нов във Турция VAG?

    А Континентал да не се оправдават, защото много добре знаем къде са си изнесли производството на частите, Бош също.

    Жената е покана за щастие
  70. 70 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    Нищо не са проспали германците. Виж Даймлер колко притежава от Тесла.
    —цитат от коментар 69 на bgpainter


    Даймлер притежаваше част от Тесла, и 2013 се освооди от това което притежаваше с 250% печалба. Ако бяха държали акциите, сега печалбата им щеше да е десетократна. Същото се случи и с Тойота, които също притежаваха част от Тесла в началото. Която по- късно продаде!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    Тесла рулез!! Един мой колега си купи Ривиан трък и много го хвалиhttps://rivian.com/
    —цитат от коментар 65 на satanail13


    Ривиан също са много обещаващи, особено след $2.5 милиардната инвестиция на Амазон, Форд и Кокс Аутомотив.

    Както и Саудитският фонд, който инвестира $1 милиард в Лусиц моторс, компания от силиконовата долина, създадена от инженери, напуснали Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    До коментар [#71] от "simChо":

    Ако са те учили на нещо друго освен руски в милиционерската академия може да се пообразоваш:

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-10-24/volkswagen-s-ceo-says-tesla-is-no-niche-automaker-anymore

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  75. 75 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#39] от "doxen": "
    Мерцедес е мерцедес.

    Тесла е (все още) бутиков автомобил. Колко време може да се използва неговата батерия, колко време отнема едно зареждане и колко струва това зареждане?"

    Има ТОЧНА информация за всичко което питаш. Просто чети за да не пишеш на слуки.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  76. 76 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    Брех, американските мита още не са въведени и станаха причина за съкращаването на стотици хиляди германци! Какво ли ще е когато ги въведат!?
    Либерастите пак ви налъгаха. Главната причина са регулациите и новата зелена политика. Нали затова говорим,че зелената чума ше деиндустриализира Европа.

  77. 77 Профил на the only easy day was yesterday
    the only easy day was yesterday
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Това което сполятя Детройт неминуемо ще сподели и Германските производители на автомобили но изглежда закъсня с 10 години.
    Високите заплати дългите отпуски, профсъюзите и задълженията им към тях са една от причините докато на същия фон азиатските производители нямат тези задължения и спестените пари ги инвестират в по доброто качество и менаджмент на производството. В крайна сметка се получава разочарование за тези които са купили по скъпа кола на висока цена но с по некачествено обурудване и работна ръка и на всичко отгоре ако искаш екстри още плащаш още.
    Така поне беше с американските коли и хората спряха да ги купуват така почва да става с германските а азиатските както винаги се учат от грешките на германците и макар да излизат по късно с някои разни по колите си то те са защото са се поучили от тези грешки.
    Профсъщзите и пенсиите на работещите в този сектор бяха ненормални както и заплатите някак си достигнаха до спорасумение с тях за да продължат да съществуват след банкрута но все пак те са убийственни за производителите .

  78. 78 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#39] от "doxen": "Не знам дали осъзнавате, че с тези батерии в лап-топи и телефони консумацията на електроенергия се повишава и "

    Ти изобщо имаш ли някаква представа колко ел. енергия използва един лаптоп??? За телефон пък няма и да те питам, че е смешно!
    Не пиши по теми, в които си тотално(!!!) неграмотен.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  79. 79 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    Това бъдеще чака не само автомобилостроенето. Роботите навлизат все повече, един робот тип "човешка ръка" струва $36,000 и се изплаща за няколко месеца, дори смятано за минималната часова ставка. Отделно че не се уморява, не стачкува, не иска повишаване на заплатата, не участва в профсъюзи. Това унищожава работни места "отдолу", в изпълнителската дейност. Изкуственият интелект пък ликвидира работни места "отгоре", в дейностите доскоро монопол на човешкият интелект.Както е тръгнало, за 20-30г работните места ще станат лукс достъпен за малцина. Останалите на социални помощи :(
    —цитат от коментар 41 на Fred


    Такива неща са говорени при появата на първите машини. Спомни си лудитите, последователите на Нед Луд„ във Великобритания. Сега им се смеем на простотията.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  80. 80 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#20] от "le_bigmac":Щото батерията си е еб... майката . Там отиват доста ценни и скъпи ресурси . И за това заради батерията цялата стойност на колата е доста висока .Ако няма батерия или изпозват за нея по евтини материали то и колата ще падне като цена . НО там сме в сферата на ако и може би .
    —цитат от коментар 43 на vesko19


    Батерията струва долу-горе колкото ДВГ и скоростната кутия в аналогични автомобили, каквито в ел. колите няма. Ел. моторите са по-евтини.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  81. 81 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#41] от "Fred":

    Който слага производството пред пазаруването, накрая ще плаче. Тези с роботите и ИИ също ще плачат...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  82. 82 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    [quote#33:"Realist"][/quote]

    Това са фантазии. Знаеш ли от кои години четем подобни глупости,които никога не се сбъдват?

  83. 83 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2830 Неутрално

    Много закъсняха германците с електричните.Корейците и японците отдавна се наместиха на пазара.
    —цитат от коментар 11 на Molossian



    До коментар [#11] от "Molossian":

    Опел Ампера беше обявен за най-добрият електромобил по някое време.

    А по американските сериали като "Военни престъпления" например,героите все карат немски коли...

  84. 84 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2830 Неутрално

    До коментар [#15] от "AGAINST CHINA":

    Дойче веле е медия на германската ДЪРЖАВА. Тя поръчва "музиката".

  85. 85 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    Новите пазарни реалности пренаписват правилата в автомобилната индустрия ! Не е точно да се каже, че старата немска слава залязва, просто трябва да се адаптира към новите условия на електрическите автомобили, без двигател с вътрешно горене ! Все пак това си е цяла революция в този отрасъл, където до скоро беше абсолютно немислимо да се кара масов автомобил без такъв двигател.....
    —цитат от коментар 35 на samoedin


    За какви пазарни реалности говориш? Реалности са,но не са основани на свободен пазар, а вследствие административни принуди. Решили са,че ще съсипват индустриите,основани на петрол,въглища и пр. И ще толерират ел.автомобилите. за едните санкции,такси,глоби и лимити,за другите преференции и субсидии от държавния бюджет.

  86. 86 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1333 Неутрално

    До коментар [#5] от "tacheaux":

    Струва ми се, че съзнателно се създава неприемлив имиддж за потенциални имигранти. След провала на политиката на "отворени обятия" на г-жа Меркел не е чудно, че се търсят удобни начини за ограничаване на достъпа на "навлеци" в Германия.

  87. 87 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    [quote#40:"Realist"][/quote]

    Тесла печели,държавата субсидира веднъж производството й,втори път продажбите. Така лесно се печели.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Неутрално

    Между другото, традиционните производители, защото не са вертикано интегрирани търсят 2 неща за бъдещите си електрически и явтономни автомобили:

    1. Скейтборд платформата, която включва батерията, електрическите мотори и мощната електроника. Върху това се строи всеки електрически автомобил.

    2. Автопилота.

    Форд скоро сключи договор с Ривиан за закупуване на тяхната скейтборд платформа за бъдещ трък и SUV на Форд. Амазон сключи договор с Ривиан за същата платформа, на която те ще слагат ван за Амазон.

    На практика върху скейтборд платформата моцже да се построи всеки тип автомобил.

    Ако Тесла започне да продава своята скейтборд платформа, това също ще е голям бизнес. Интерес вече има от Фиат Крайслер Пежо и от Фолксваген. Тесла има 2 платформи сега- S и X, 3 и Y. като скоро ще има и трета- за Тръка. И аз залагам и малка платформа за Модел 2 и SUV базирано на Модел 2.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#45] от "vesko19": "Отделно 2 000 000 км . Това кога ? НИе ще бъдем ли живи ?"

    Знаеш ли колко елемента , подлежащи на износване има в един електромотор??? Само 2 ! По един лагер в двата края на ротора!!! Не струват почти нищо за подмяна и ел. моторът става практически нов. А знаеш ли колко детайли , подлежащи на износване, има в един ДВГ, скоростната му кутия и останалите агрегати свързани с тях? От стотин до хиляди. Един ДВГ издържа 500 000 - 1 000 000 километра пробег. Тогава автомобилът струва по-малко от смяната на двигател и скоростна кутия с нови. При ел. автомобилите подмяната на тия 2 лагера не е нещо съществено. И електромоторът става нов. Ако останалото е в добро състояние, няма никакъв проблем електромоторът да измине и повече от 2 000 000 километра пробег. С други думи не зависи от електромотора какъв пробег електромобила ще е в експлоатация. Батерията също подлежи на замяна само на дефектирали елементи от нея.
    Германците се радваха на добрите си ДВГ и скоростни кутии и точно те стават излишни при електромобилите. На германците не им остава с какво да се похвалят! Може да наваксат, но може и много да им закъсат автомобилните компании и няма да са първите фалирали.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  91. 91 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    За ентусиастите,които мечтаят за автомобили без шофьори ще кажа нещо. Пичове,вие не сте ремонтирали и поддържали нищо през живота си. Ако бяхте щяхте да знаете,че всяка електроника се прецаква. Аз съм сменял хиляди контролни платки на машини. Не дай Боже електрониката да излезе от строя,когато автомобилът се е засилил с вашите деца.

  92. 92 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1781 Весело

    Истината е в "Тойота" бе, ей...!!! :D :D :D

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  93. 93 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    В Германия съкращават работници,в Америка безработицата удари 3,5%, което е рекорд за последните 5 години. В Америка незаетите работни места са много повече,отколкото безработните. В момента Тръмп предприема мерки да изкара от системата на социалните помощи и купоните за храна 3 милиона американци, които предпочитат да лежат на социални помощи,вместо да работят. Има реакция в защита на тези калпазани,но от администрацията на Тръмп казват,че най-доброто социално осигуряване е да имаш работа.
    Тръмп такъв,онакъв,но Америка търси работници,Германия съкращава работници.

  94. 94 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#14] от "Realist":

    Какво викаш са изкарали Форд, електрически пикап?!? F150

    Не е лошо да четете повечко и да проверявате преди да пишете разни...

    https://www.foxnews.com/auto/electric-ford-f-150s-insides-patent

    Още в началото на статията има 1 изречение, което дава отлична представа колко далече са Форд от ел.пикап.

    Ford is working on an electric F-150 pickup that will be going on sale in a couple of years...

    Като знам с какво темпо работят, какви затруднения имат, какви съкращения правят по целият свят, този електрически пикап или няма да се появи изобщо или докато излезне в продажби вече ще е тотално излишен. По-скоро винаги ще остане мечта на Форд.

    За да не съм голословен ще ти дам една инфомот вътре - всичките електрически коли за Сев.Америка на Форд се продават под себестойността си. Просто цената на производството им е като за 2 тесли. Нямат опит, нямат технология. Закъсняха много. Много назад са Форд, повярвай ми. Те са още в сферата на изкопаемите горива. Както и GM. На фона на всичко, търсенето на пикапи намалява осезаемо. Това е причината да затварят завод след завод.

  95. 95 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8232 Неутрално

    Да не ги мислим германците.

  96. 96 Профил на bellend
    bellend
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":


    "Печалбата на Тесла от всеки произведен автомобил никога не е падала под 18%. Миналото тримесечие бе 22%, а според мастити анализатори, Тесла съвсем скоро може да достигне печалба от 30% на автомобил."


    Не по-горе от гумите, г-н Реалист. Става дума за gross margin на автомобил - БРУТНА печалба 20% за последното тримесечие за 3. Много избързахте с това компанията да е печеливша. Продажбите на 3 - с много по-нисък gross profit margin от S и X - канибализираха продажбите на S и X в цял свят, а продажбите общо на 3, S и X в US за последното тримесечие в US за спаднали с ... 39%.

    Автономност?! Телса има автономност ниво 2 и от ниво 4 по SAE я дели поне десетилетие.

  97. 97 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3136 Весело

    До коментар [#82] от "gozambo":

    Четем разбира се, ето какво е писал гозамбо когато бе пръв обамист и демократ:
    "На Америка й трябват друг вид автомобили, задължително с ел.енергия. Поне 40-50 мили да могат да навъртят с едно зареждане на батерията. В Хаваи вече електифицират всяко паркинг място. Ще последват и всички останали щати."

    А сега завалията плюе Тесла и прогреса към ел. автомобили...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    До коментар [#94] от "tolex":

    Знам, знам. между другото, електрическите продукти на Форд са дело на един много талантлив екип във ГФорд, наречен Тийм Едисон! А Бил Форд III е известен американски енвайроменталист. Лично аз имам от 2008-ма Форд Екскейп Хайбрид, и съм много доволен от тази кола!

    А сделката с Ривиан е нещо съвсем друго за което не е лошо да попрочетете.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2860 Весело

    До коментар [#96] от "bellend":

    Ми тя е печеливша другарко, плюс това свободният кеш удари $5 милиарда.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK