Пакет "Мобилност: ЕС се договори за връщането на камионите и почивката на водачите

Пакет "Мобилност: ЕС се договори за връщането на камионите и почивката на водачите

© Надежда Чипева, Капитал



Тази нощ е постигнато предварително споразумение между Европейската комисия, европарламента и Съвета по пакет "Мобилност", съобщи Европейският парламент.


БНР съобщава, че по силата на сделката водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя.


Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици независимо къде се намира. Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Според председателя на транспортната комисия в европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии".
"Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели.
Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. умни тахографи, които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.




Шест държави се противопоставят на част от промените – България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия и Литва. Те поддържат позицията, че задължението за връщане на празните камиони ще е незаконна протекционистка мярка, която засяга сериозно компаниите от техните държави, води до загуба на работни места, по-голяма икономическа емиграция и противоречи на правото на ЕС.


Предвижда се съгласуваните изменения да бъдат одобрени от Съвета на ЕС и от ЕП. Правилата засягат командироването на водачи на товарни автомобили, времето за тяхната почивка и т. нар. каботаж.


Евродепутатът Исмаил Ертуг, вносител на част от измененията, изразява задоволство от постигнатото неокончателно споразумение след три години на спорове. По неговите думи новите правила ще предотвратят т. нар. социален дъмпинг и дейността на дружествата "пощенски кутии" чрез установяването на ясна връзка между превозните средства и държавите членки, където е базирана транспортната компания.


Хенна Виркунен, докладчик по предложението за времето за почивка на шофьорите, коментира: "Преразглеждането на правилата е ключово за целия сектор. Договорената сделка гарантира честна конкуренция, функциониране на единия пазар, пътна безопасност и подобрени условия за работа. Прилагането и контрола в голяма степен ще се подобрят с въвеждането на умни тахографи. Важна добавка е включването на леките търговски превозни средства, действащи на международно ниво в обхвата на този регламент, за да се гарантират равни условия в пътнотранспортния сектор".


Евродепутатът Катерина Конечна, която е докладчик по предложението за командироване на шофьори, смята, че според нея пакет "Мобилност" ще помогне на шофьорите и на европейския бизнес, защото най-накрая ще има яснота в правилата. "Европейските шофьори заслужават най-добрите възможни условия и знам, че всички ние ще оценим това шофьорите да са отпочинали, когато карат камиони по евроепйските пътища."

Коментари (157)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Пакет Мобилност е доказателството, че Макрон е в "мозъчна смърт".

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел
    _____________
    Брюкселските зелки са брутални лобисти!
    Ми да договорят да се къпят не повече от 3 пъти на душ а останалото време само евро-жакузи и поне веднъж на курс превозвачите да им плащат тангенторен масаж!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Stoyan Dimitrov
    Stoyan Dimitrov
    Рейтинг: 101 Неутрално

    правилно решение, всеки с малко образование ще го разбере..вместо това българите си искат да спат като кучета, да не се бръкне робовладелецът им малко повече

  4. 4 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    Като гледам камионите които цинкулират по Европа са дизел. Та държавата-безиностация ли ще се подпомага така? Не само немците а и франсетата имат слабост към раша!

  5. 5 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Евала на Европейския съюз за това решение.Напълни се с български фирми които осигуряват и плащат данъци на 460 лева заплата,а под масата дават по 1500-2000 евро на месец.Какви са тия пари - пари на които не са платени данъци.

    Да разгледаме следния сценария - Петър работи в Испания,осигурява се в Испания и плаща данъци там.Петър взима 2000 евро чиста заплата - върху тях собственика плаща още най малко 800 евро данъци - данъци които поддържат испанските магистрали.
    И накрая - Гошо взима поръчката ( този дето се осигурява в България ) заради далеч по ниската цена която е дал неговия шеф.Ама ходи да чупи магистралите на този който си плаща данъците в Испания.

    Е това няма как да стане.Трябва да спрат даже превозите на българските превозвачи в Европа.Като се научат да плащат данъци и заплати на реален размер,тогава.Нещо като наказанието на Русия - 4 години без олимпиади.Така и за транспорта трябва.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  6. 6 Профил на DonaldDumb
    DonaldDumb
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Надявам се по този начин да намалеят камикадзетата от източна Европа, бизнеса да се регистрира и плаща там където оперира и правата на работещите да бъдат добре защитени!

  7. 7 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Написаното в статията е тотално сгрешено. Шофьорите ще могат да прекарват намалената седмична почивка от мин. 24 часа в кабината, която е допустима веднъж на 2 седмици. Нормалната почивка от мин. 45 часа щ е трябва да бъде прекарвана извън кабината, на хотел или друго подходящо за целта място.

  8. 8 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4664 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stoyan Dimitrov":

    Точно! Поне 80% от форума обвинява работодателите, че плащат мизерни заплати, но е против за смитка на работодателите да се осигурят прилични условия за шофьорите!

  9. 9 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stoyan Dimitrov":

    Никой сериозен превозвач няма да го съборят 50-60 евро на две седмици, за да спи шофьора на хотел. Няма нормални условия за престоя и охраната на камиона във времето, в което шофьора е на хотел. Това, вносителите на проекта ще разберат по трудния начин.

  10. 10 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1057 Любопитно

    Каква е тази склонност към нощния труд?
    Някаква спешност ли има по въпроса, та се налагат компромиси по нощите?

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4219 Весело

    " БНР съобщава, че по силата на сделката водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. "

    Ето затова са всички драми, които т. нар. работодатели инсценират ! Ще трябва да полагат някакви грижи за своите шофзори, да инвестират, да им осигурят някакви нормални условия на труд, а защо да е така, като може да си спестят всички тия " излишни" пари и да си ги приберат в банковата сметка ? Мафията у нас напълно ги подкрепя, те всъщност са си нейни представители, но в ЕС удариха на камък......

  12. 12 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1945 Весело

    До коментар [#5] от "Петър Петров":

    И накрая Петър е прее*ан, носи на семейството си по-малко пари в края на месеца, цените на стоките и услугите в магазините са по-високи, но за сметка на това Бойко, Еманюел и Педро имат още няколкостотин евро, изкарани с честен труд от Петър, за раздаване на ДП или безработния лекар-инженер от Сомалия Банго-донго.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  13. 13 Профил на nzs52629721
    nzs52629721
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Щото в Западна Европа не крият данъци?
    - Корпина Депмецо - топ курорт в Италия - не издават касови бележки
    - Фолксваген Германия - дизел гейт!
    - Данъците на всички футболисти?

    Мога да продължавам много, много, много, но важното е да се правим на по-вярващи от Папата нали?

    Моето предложение е българските фирми да се регистрират в Македония или Сърбия или Турция и така правилата няма да важат, но данъците ще си плащат там.

  14. 14 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 414 Неутрално

    Каквото и да си говорим, всички правила за свободен пазар, конкуренция, свободно движение на хора, капитали и стоки са до момента в който не се обърнат срещу интереса на силния. Случи ли се това, всичко отива в киреча. Е, в транспортните услуги вече се случи и реакцията не закъсня. За съжаление, към момента, източноевропейците не сме от страната на силния.

  15. 15 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5144 Весело

    А какво ще каже Грета Тунберг за безсмисленото разкарване на камионите до държавата на регистрация?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    Каква е тази склонност към нощния труд?Някаква спешност ли има по въпроса, та се налагат компромиси по нощите?
    —цитат от коментар 10 на АзКлавдия


    Погледни датата днес.
    Бюджетите за 2020 да се изчистят и приемат ... кога?
    Реално остава седмица - десетина дена ...

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darulio":
    Така се прави гоуем БВП в Европата и баце ще има с какво да се хвали. Също така се "намалява" външния дълг като процент от БВП. По абсолютна стойност май расте.

  19. 19 Профил на DonaldDumb
    DonaldDumb
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stoyan Dimitrov":Не става въпрос за това къде ще спи шофьора, бе калъф!Проблема е с връщането на камиона до България. Това е чиста загуба на пари и идеята е точно да се ограничат фирмите от Източна Европа да оперират в Западна Европа.На френския камион му е много по-евтино да се прибере до Франция, това е тънката идея на Макарон.
    —цитат от коментар 17 на niakoi_si


    Фирмите от източна Европа нямат никакъв проблем да се регистрират и оперират там където работят, за да отговарят на същите условия както всички други! Нещо неясно?!

  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    В пакета Мобилност са направени големи отстъпки за източно европейските превозвачи. Нашите би трябвало да са доволни!

  21. 21 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#11] от "samoedin":

    Много си зле, никой не му пука за хотела, това 50 евро, бълха ги ухапала. Проблема е къде ще стои камиона през това време и кой ще охранява товара!

    А още по-големия проблем е връщането на камиона до България на 8 седмици. Това е един празен курс от 4-5к километра и загубени поне 5-7 дни, което е чиста загуба на пари. А какво става с прословутата екология, ще бръмчат празни камиони залудо, само за да може Макарон да намери работа на мързеливите мароканци като шофьори (щото сега не могат да се вредят от българи и поляци)!

  22. 22 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stoyan Dimitrov":Никой сериозен превозвач няма да го съборят 50-60 евро на две седмици, за да спи шофьора на хотел. Няма нормални условия за престоя и охраната на камиона във времето, в което шофьора е на хотел. Това, вносителите на проекта ще разберат по трудния начин.
    —цитат от коментар 9 на encor3


    Това за паркингите би трябвало да го знаят.
    Преди достатъчно много време, май в края на лятото, излезе доклад на ЕС, че за тая работа ще им трябват допълнително нови 6 000 ли, дали не бяха даже 9 000 ли паркинга.

    Бе ... ще пада веселба!
    Проектиране и строеж - как да е. Ама ще трябва да пада и масово отчуждаване на терени ...

  23. 23 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1490 Любопитно

    До коментар [#7] от "encor3":
    От статията :
    ''''''...... водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел,....'''''
    - = - = -




    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи": Написаното в статията е тотално сгрешено. Шофьорите ще могат да прекарват намалената седмична почивка от мин. 24 часа в кабината, която е допустима веднъж на 2 седмици. Нормалната почивка от мин. 45 часа щ е трябва да бъде прекарвана извън кабината, на хотел или друго подходящо за целта място.
    —цитат от коментар 7 на encor3


    - = - = - = - = -

    И пак за соло камионите и бусовете ще намерят чалъм за "" друго подходящо за целта място"""!
    Лично съм го правил преди двайсетина години, една от най-малките каравани се прикачва и веднага става "" друго подходящо за целта място. ""
    Имах соло камион Ивеко 17 т с малка кабина за вътрешни превози, а също и товарен бус и с една малка караванка си реших проблема за международни превози . . . . .
    Даже ми е била по-удобна от легло в кабината !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    "....А какво ще каже Грета Тунберг за безсмисленото разкарване на камионите до държавата на регистрация?...."

    Ще каже да не се разкарват. Какво друго?


  25. 25 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#19] от "farhi":

    Фирмите от източна Европа нямат никакъв проблем да се регистрират и оперират там където работят, за да отговарят на същите условия както всички други! Нещо неясно?!
    —цитат от коментар 19 на farhi


    Т.е. да плащат данъци не на България, а на Франция? Ликуй народе и пълни френския бюджет!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  26. 26 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    До коментар [#19] от "farhi":

    Фирмите от източна Европа нямат никакъв проблем да се регистрират и оперират там където работят, за да отговарят на същите условия както всички други! Нещо неясно?!
    —цитат от коментар 19 на farhi


    Т.е. да плащат данъци не на България, а на Франция? Ликуй народе и пълни френския бюджет!

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  27. 27 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#23] от "Чардо":

    Ами не е точно така. Соло камионите над 7.5 т. имат задължително тахографи, а след 2006-та дигитални такива. Съответно Ханс ако ти чукне на прозореца в Неделя и ти поиска разпечатка, няма къде да избягаш. Отделно, че някои държави предвиждат при поискване от властите да представяш фактури от хотел, или документ от база, съответстващ на местоположението на камиона през дадения уикенд.

  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5144 Весело

    Коя ще е държавата "Панама" на автомобилните превозвачи ?
    Обзалагам се че ще е Люксембург :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3459 Неутрално

    До коментар [#19] от "farhi":

    Точно това е идеята, да плащат данъци и осигуровки в техните системи. Ако идеята е за условията на шофьорите защо и селскостопанските работници, строители ... не се връщат на 4 седмици а мотика/мастар на 8 седмици? Нима условията в кабината да са по лоши от фургона?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4326 Любопитно

    "БНР съобщава, че по силата на сделката водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя."

    Това би трябвало да е добре за шофьорите.

    "Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици независимо къде се намира.'

    Пак плюс за шофьорите, ще могат да се видят със семействата си поне веднъж в месеца.

    "Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици."

    Само тази мярка ми се струва излишна, ако въпросната транспортна фирма има свои логистични центрове и паркинги в чужбина какъв е проблема те да останат там до идването на шофьора. Ако камиона трябва да мине техническа проверка също би трябвало да може да направи това във всяка държава членка на ЕС, а не само там където е регистрирана транспортната фирма.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4326 Любопитно

    "Европейските шофьори заслужават най-добрите възможни условия и знам, че всички ние ще оценим това шофьорите да са отпочинали, когато карат камиони по евроепйските пътища."

    Разбира се, че го заслужават.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    "....Т.е. да плащат данъци не на България, а на Франция? Ликуй народе и пълни френския бюджет! ...."

    А ти намираш ли го за нормално да работи във Франция, и да не плаща никакви данъци? Българските тарикатлъци не ги ценят зад граница!

    Между другото твърде е вероятно и в България да не плащат данъци! Много от тези фирми са офшорни.
    Да не говорим, че една от причините застрахователите да увеличават ГО са именно транспортните средства, опериращи в чужбина (най-вече във Франция и Германия).

  33. 33 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#24] от "historama":

    Ми нищо кво. Един от големите бг превозвачи има 500 тежко товарни камиона. Всички работят в зап. Европа. На всеки осем седмици трябва да минат средно по 2500 км. до България, за да изпълнят великото изискване на Макрон. Модерен "тир" презен харчи около 20 на 100. Което прави средно по 500 литра на камион по 500 камиона, някакви си 250 000 литра, нали кво толкоз. Някакви си 250 тона, които ще отидат във въздуха не само на България, а и на всички страни в ЕС и това по минимум 6 пъти в годината. Станаха 1500 тона гориво. Кво толкоз.

  34. 34 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Договорили са се, но още не е прието. Тези лакърдии нарушават свободната конкуренция. Това е ясно на всеки, но другарите от Франция и Германия са силни и приемат разпоредби изгодни за тях. Нашите пък ще стачкуват. Българите, румънците и поляците като затворят няколко магистрали с камионите и онези друга песден ще запеят.

  35. 35 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Евала на Европейския съюз за това решение.Напълни се с български фирми които осигуряват и плащат данъци на 460 лева заплата,а под масата дават по 1500-2000 евро на месец.Какви са тия пари - пари на които не са платени данъци. Да разгледаме следния сценария - Петър работи в Испания,осигурява се в Испания и плаща данъци там.Петър взима 2000 евро чиста заплата - върху тях собственика плаща още най малко 800 евро данъци - данъци които поддържат испанските магистрали. И накрая - Гошо взима поръчката ( този дето се осигурява в България ) заради далеч по ниската цена която е дал неговия шеф.Ама ходи да
    чупи магистралите на този който си плаща данъците в Испания. Е това няма как да стане.Трябва да спрат даже превозите на българските превозвачи в Европа.Като се научат да плащат данъци и заплати на реален размер,тогава.Нещо като наказанието на Русия - 4 години без олимпиади.Така и за транспорта трябва.
    —цитат от коментар 5 на Петър Петров



    ++++++
    Почти същото го пиша откакто се заговори за пакета « Мобилност « и получавам минуси . Българските « бизнесмени « ( разбирай мафиоти ) или ще влезнат в транспортния бизнес и ще престанат да дъмпингуват белите държави, или ще бъдат АУТ !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  36. 36 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#19] от "farhi":

    Супер и като се регистрират там, ще плащат данъци там, ще хранят пенсионерите на Макрон, а нас тука кучета ни яли, нал тъй!

  37. 37 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    Защо е празен курс? Да разбирам ли , че признаваш, че в този бизнес става дума за пощенски кутии фирми?

    Модератора е неадекватен!
  38. 38 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#9] от "encor3":

    "Няма нормални условия за престоя и охраната на камиона във времето, в което шофьора е на хотел. Това, вносителите на проекта ще разберат по трудния начин."

    А как във Русия има? И то от време оно?
    Дори в Сибир по гкавните пътища е пълно с крайпътни комплекси, където има широк избор - самостоятелна стая или само легло, охрсняеми стоянки, сервузи, заваръчни постове, гумаджийници. Може дори просто да вземеш душ срешу равностойността на 3-4 лева
    Как в Русия може, а в могъщия, великия Евросъюз - не може????

    В Русия съм! В Русия съм!
  39. 39 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#3] от "Stoyan Dimitrov":

    Има може би десетки фирми на руснаци (украинци, молдовци), регистрирани в България и ползващи се от предимствата, които дава ЕС, но са си проксита на кремълските орки.

  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    До коментар [#30] от "Иво":

    Не може да минеш технически преглед в различна държава от тази на регистрация, особенно за камиони. В нормалните държави тези проверки са по-различни от тези във България също.

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1312 Неутрално

    И кво толкова сме договорили? Нашите превозвачи ще си пререгистрират фирмите в чужбина за да могат да работят. Нямат какво друго да направят. Тия от ГЕРБ а ВМРО вместо да спят или постфактум да прехвърлят вината върху депутати на опозицията трябваше да скочат срещу проблема още в началото, а Бойко трябваше да покаже на "великите", че може да гласува против тях, когато става дума за нещо предложено от тях. Пак показахме, че цървули ни представляват навсякъде!

  42. 42 Профил на DonaldDumb
    DonaldDumb
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#19] от "farhi":Супер и като се регистрират там, ще плащат данъци там, ще хранят пенсионерите на Макрон, а нас тука кучета ни яли, нал тъй!
    —цитат от коментар 36 на niakoi_si


    Ще работиш байо и ще изискваш от държавнците дето си избрал да събират данъци! Няма да гледаш само в чуждата паница! Да дойдат Европейцуте да те издържат, баси наглостта!

  43. 43 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#15] от "penetrating":

    "А какво ще каже Грета Тунберг за безсмисленото разкарване на камионите до държавата на регистрация?"
    Защо да е разкарване? Те нали са уж командировани, само временно, и се прибират?
    Аааа, ма те искат да са регистрирани тук пък да работят във Франция! Не става, балкански хитрецо!

    В Русия съм! В Русия съм!
  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    До 33
    "....Ми нищо кво. Един от големите бг превозвачи има 500 тежко товарни камиона. Всички работят в зап. Европа...."

    500 камиона! Фирмата ДПС-арска ли е, офшорка ли е, или направо руснак "инвестирал" у нас?

  45. 45 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 539 Неутрално

    А на берачите на ягоди що не искат работодателите да ги настаняват в хотел и да се връшат на 4 седмици в страната? Гиди лицемерие!

    Мърфи е оптимист!
  46. 46 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    До коментар [#33] от "encor3":

    Пич, то точно това е проблемът. Има 500 камиона и всичките въртят из западна Европа. Защо го прави това този собственик освен за да не плаща данъци? Е, не става така, като не му отърва да си премести камионите в САЩ там няма такива проблеми...

    Модератора е неадекватен!
  47. 47 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4212 Неутрално

    До..."niakoi_si"...:Супер и като се регистрират там, ще плащат данъци там, ще хранят пенсионерите на Макрон, а нас тука кучета ни яли, нал тъй!....."

    Те и тук не плащат данъци.

  48. 48 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#38] от "Веселин Дечев":

    Остави си камиона без надзор 2 дена в Русия, и после ако си намериш дори тасовете, ще те почерпя. Отделно в Сибир вървят камиони на месец, колкото за ден минават през Северен Рейн-Вестфалия. Мащабите са крайно различни.

  49. 49 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    "Много си зле, никой не му пука за хотела, това 50 евро, бълха ги ухапала. "
    Кви 50 евро бе?? На човек? На нощ??
    Това да не е цебтъра на Москва или Виена бе, како Сийке!

    В Русия съм! В Русия съм!
  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    До коментар [#36] от "niakoi_si":

    Е, значи прибират кинти от франсетата да им карат вътрешни курсове, а когато франсетата искат да си получат данъците стават лоши, така ли? Като не им харесва да се прибират във България и да ги оставят тези франсета да умрат от глад без нашите хубави превози...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Като гледам камионите които цинкулират по Европа са дизел. Та държавата-безиностация ли ще се подпомага така? Не само немците а и франсетата имат слабост към раша!
    —цитат от коментар 4 на telqk


    ЦИНКУЛИРАТ?????

    АХАХАХАХАХХАХАААААА

  52. 52 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1808 Весело

    До коментар [#29] от "дерибеев":

    "Ако идеята е за условията на шофьорите защо и селскостопанските работници, строители ... не се връщат на 4 седмици а мотика/мастар на 8 седмици? Нима условията в кабината да са по лоши от фургона?"

    Защото работата е сезонна. Наистина. А не като с "командириваните" камиони. А и в/край фургоните има бани и тоалетни, място за готвене.

    В Русия съм! В Русия съм!
  53. 53 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#46] от "Ivan_":

    Какво общо има къде се движат камионите с плащането и/или неплащането на данъци не разбрах?

  54. 54 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 613 Неутрално

    И внезапно един тревожен глас попита -
    - А какво ще каже Грета Тунберг?
    ...

    Плача...

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  55. 55 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1808 Любопитно

    До коментар [#33] от "encor3":

    "Ми нищо кво. Един от големите бг превозвачи има 500 тежко товарни камиона. Всички работят в зап. Европа. "

    Ми значи ще се регистрират в Западна Европа. Елементарно!
    Друго: ще отдели 100(примерно) които ще опееират постиянно там, а другите ще покриват курсове от/до България, според колко товари има принципно.
    Дай сега 2 милиона за консултантски услуги.🙂

    В Русия съм! В Русия съм!
  56. 56 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2226 Весело

    До коментар [#21] от "niakoi_si":

    Какъв товар бе, манипулатор!?! Камионите нали бяха празни. Или искаш да кажеш, че камионите и товарите имат застраховка проформа, колкото да покрият минималните изисквания, а не действителната стойност?

  57. 57 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Щом не искат да върнат камиона поне веднъж на месец,значи камионът им няма никаква работа в мястото на регистрацията си. Искат само скъпите курсове в ЕС,а добитъкът да спи и яде по кабините и да се къпе по паркингите.Това било защита на националния интерес.

    ВЛАСТ ПОВЕЧЕ ОТ АКЪЛА ! ! ! МНОГО ПОВЕЧЕ.
  58. 58 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#55] от "Веселин Дечев":

    Значи ти си съгласен да се регистрират в западна Европа и да плащат данъци в тяхната хазна, вместо в нашата? Нашия казан вярно няма нужда от пазач...

  59. 59 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1808 Любопитно

    До коментар [#58] от "encor3":

    Съгласен съм.
    Кой където заработва - там да плаща.
    Ти ако работиш в Германия да не би да плашаш данък в Италия?

    В Русия съм! В Русия съм!
  60. 60 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#59] от "Веселин Дечев":

    Добре камиона за 30 дни е в 10 различни държави. Има такива варианти. Въпроса е на коя държава да плаща данъци? :)

  61. 61 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1790 Неутрално

    Традиционно,до сега имаме само нахъсване на мат'ряла,без никаква конкретика.Например: едиколко си фирми извършват товарен транспорт извън страната.Осигурили са толкова работни места,платили са толкова осигуровки,толкова корпоративен данък и толкова ДДС. Вместо това,пишман патриотари обикалят телевизиите,разнасят воня и общи приказки.

    ВЛАСТ ПОВЕЧЕ ОТ АКЪЛА ! ! ! МНОГО ПОВЕЧЕ.
  62. 62 Профил на hieros_logos
    hieros_logos
    Рейтинг: 442 Весело

    Умници, купувайте си електромобили и не карайте нормални коли щот са мръсни и щото ЕС обява климатична извънредна ситуация. През това време хиляди "екологични" дизелови камиони ще обикалят празни от Неапол до Рига и от Кале до Свиленград без да харчат енергиен ресурс и без да замърсяват въздуха и да излъчват емисии, щото така трябва. Няма такава идиотия.

  63. 63 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2436 Неутрално



    До коментар [#33] от "encor3":"Ми нищо кво. Един от големите бг превозвачи има 500 тежко товарни камиона. Всички работят в зап. Европа. "Ми значи ще се регистрират в Западна Европа. Елементарно!Друго: ще отдели 100(примерно) които ще опееират постиянно там, а другите ще покриват курсове от/до България, според колко товари има принципно.Дай сега 2 милиона за консултантски услуги.🙂
    —цитат от коментар 55 на Веселин Дечев


    Ми да се регистрира назапада, ама там баджанака не е данъчен. И като почне да плаща осигуровки на пълни заплати и да спазва всички правила, резко ще се окаже че е в грешния бизнес.

  64. 64 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 1057 Любопитно

    До коментар [#16] от "xm...":

    Как се намесва бюджетът тук?

    Доброто е заразно
  65. 65 Профил на dlagnikov
    dlagnikov
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Митингджийските протести в Брюксел не дадоха никакъв резултат.Отдалеч беше ясно,че българската позиция е слаба.Необходимо беше да се търси компромис, от българските евродепутати и официални власти по дипломотичен път.

  66. 66 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Вижте фирма Hartl - пощенска кутия в софия.А капитала е австрийски или по вероятно руски или криминален.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  67. 67 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Два въпроса имам:
    Малинов с какво се занимава към днешна дата, за да знаят къде да го намерят хората от бранша?
    Кога ЕС ще изравни правата на шофьорите с тези на моряците, щото морякът и той е човек или не? Ще трябва ли господата моряци да се прибират на всеки 4 седмици да си спят дома, а ще им подсигурят ли плаващи хотели (щото за тези, които не знаят, и такива екстри съществуват по широкия свят) и ако не, защо? А корабите ще ги разкарваме ли по морета и океани, да не би някоя западноевропейска фирма да се чувства прецакана?

    Да се знае: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7729679
  68. 68 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Българският шофьор ще спи в хотел и няма да вечеря консерва и да се мие от кофа...
    Успех за шофьорите и беда за централните им офиси и мениджъри.

  69. 69 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 726 Неутрално

    До коментар [#67] от "frisky":

    Относно българските моряци:
    1.Работят и извън ЕС.
    2.Прехраната им е 7,5-10$ден,за оф.празник двоен порцион.
    3.кабините са им климатизирани, перални помещения, индивидуални Сан.възли.

  70. 70 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#35] от "niksan1":

    Папагалски истории правите, колко хора от този бранш познавате лично, та знаете заплати и осигуровки? Аз познавам един, осигуряват го почти на тавана, но се пазя от обобщения как са всички останали.

    Да се знае: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7729679
  71. 71 Профил на GreenBush
    GreenBush
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Чакам Ганьо Джамбазки и другите ПатрЕоти да излязат и да започнат да кълнат, заплашват и плюят по ЕС. След като се умори обаче, тихичко ще отиде да отмаря в апартамента си в Париж.

  72. 72 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Резултатът:
    превозите ще поскъпнат, а цената ще я плати крайният клиент, демек НИЕ.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  73. 73 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Българският шофьор ще спи в хотел и няма да вечеря консерва и да се мие от кофа... Успех за шофьорите и беда за централните им офиси и мениджъри.
    —цитат от коментар 68 на STRATOR38


    А когато камионът му, оставен на произвола, се напълни с мигранти или остане без стока, всички ние дружно ще пролеем по една сълза за него и ще продължим да папагалстваме по темата.

    Да се знае: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7729679
  74. 74 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#19:"farhi"][/quote]

    Да, има нещо неясно. Когато българска фирма се регистрира във Франция, тя става френска фирма. Работниците им се осигуряват във френската пенсионна и здравна система. И произвежда френски БВП.

    Та въпроса ми е. Откъде пари за БГ пенсиите.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  75. 75 Профил на frisky
    frisky
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#36] от "niakoi_si":Е, значи прибират кинти от франсетата да им карат вътрешни курсове, а когато франсетата искат да си получат данъците стават лоши, така ли? Като не им харесва да се прибират във България и да ги оставят тези франсета да умрат от глад без нашите хубави превози...
    —цитат от коментар 50 на Ivan_


    Значи, ако аз платя на френски уеб дизайнер да ми направи сайт, човекът си плати данците във Франция, да ревна, че е ошетил България ли?
    Свободно движение на стоки, хора и услуги, да ти говори нещо?
    Прави са всички, които дават пример с берачите на плодове и зеленчуци, бъхтят като луди по няколко месеца, спят в бараки на полето при мизерни услови, но никой не ги е завръщал по родните им места.

    Да се знае: https://www.24chasa.bg/mnenia/article/7729679
  76. 76 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#73] от "frisky":

    Камионът му "като се напълни" с мигранти, няма да им взема по € 1000 на човек, а ще се обади на полицията.

  77. 77 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#72] от "DS":

    Не няма да поскъпнат а ще поевтинят.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  78. 78 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#77] от "Петър Петров":

    Трябва да си тотално неадекватен, за да твърдиш, че ще поевтинеят превозите...

  79. 79 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Не мога да преценя, как ще се отразят тия глупости на комбинирания транспорт на ПИМК.

    Ще връщат и изпращат камиони с влака.

    А дали само за камиона важат тия 8 седмици или и за ремаркето. А ако влекача е Български, а полуремаркето Португалско.

    Личното ми мнение е че този пакет няма как да проработи.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  80. 80 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 302 Разстроено

    До коментар [#79] от "Индианец":

    Какво неясно има тука камиона първо закарва ремаркето в Португалия и после си се прибира в БГ.После обратната процедура.

  81. 81 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#74] от "Индианец":

    От "над 250 завода. Всеки ден се открива нов завод", по думите на един "паниран мозък"

  82. 82 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#78] от "encor3":

    Трябва да си тотално неадекватен за да не помислиш следния факт.В момента превозите от България са криминални.Не се плащат осигуровки и данъци в цял размер.Ако се платят,парите няма да потъват в нечий джоб а ще се разпределят по системата.Да ти дам един пример.Вдигаш една услуга с 20 процента,но и заплатара я дигаш с 20 процента.Услугата ти е 50 лева,заплатата 1000 лева.Резултата какъв е.Я помисли малко.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  83. 83 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Мен лично този пакет не ме притеснява, щото обикновено всичко се връща като бумеранг за хитреците, които се опитват да манипулират "невидимата ръка" на пазара.

    Ето моята прогноза:
    1. Транспорта от и за България поевтинява. Транспорта в Западна Европа поскъпва.

    2. Българските стоки поевтиняват, френските и германските поскъпват.

    3. Лидл, Била и Карфур минават изцяло на българска минерална вода. Фабриката за шоколад в Своге увеличава производството си 4 пъти и т.н.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  84. 84 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 302 Неутрално

    Бай Мангал харесва това.Десетки хиляди камиони без шофьори оставени за ден два по разни паркинги извън градовете пазени от един двама мързели на минимална заплата.

  85. 85 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#82] от "Петър Петров":

    Никъде в пакета Мобилност няма нищо свързано, говорещо, или отнасящо се до доходите на шофьорите. Има поставени условия за почивките на шофьорите /абсолютно справедливи/. Има поставени условия за режима на прибиране на камионите. Шофьорите дори бяха напълно изключени от командированите работници, с което отпада ангажимента на работодателите да им заплащат минимална заплата по немската мин. часова ставка докато са на територията на Германия например /закона MiLoG/ . Това с вдигаш една услуга и вдигаш заплатата може да го обсъдите с Алиса и заека й в страната на чудесата.

  86. 86 Профил на Индианец
    Индианец
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#82] от "Петър Петров":

    Това са пълни глупости. Не се плащали осигуровки в БГ... дрън-дрън.

    Като изключим услугите в курортите, бизнеса в БГ, изсветля почти целия още преди 5 г.

    То в момента е по-скъпо да водиш двойно счетоводство, отколкото да хитрееш.

    Правителството трябва да падне заради Наредба 18. Горанов в затвора за саботаж на БВП и чуждите инвестиции.
  87. 87 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#83] от "Индианец":

    Транспорта от/за България няма как да поевтинее, защото и в момента се кара почти на себестойност. Всеки в транспортния бизнес може да ти каже защо. Другото са безплатни мечти.

  88. 88 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1945 Весело

    До коментар [#77] от "Петър Петров":
    До коментар [#82] от "Петър Петров":

    Абсолютно неадекватен си. Не знам дали изобщо някой те взима насериозно. :Д

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  89. 89 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#37] от "Ivan_":

    Не просто не возят до/от България. Или поне не им се връзва точно на 8 - я месец да имат такъв курс. Логистиката е много динамична и конкуретна, като тетрис е....

  90. 90 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#42] от "farhi":

    Бе ти болен ли си нещо или си така по принцип?

  91. 91 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ivan_":

    Не мисля, че някой има претенции за вътрешните курсове на франсетата. Тук борбата за кокала са курсовете до и от Западната част на Европа, които са с по-висока добавена стойност.

    Интересно обаче, къде във вашата логика се вместват турските тирове, които им е през уя за законите на Макарон и сега реално им правят готин подарък, като им удрят конкуренцията.

  92. 92 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#82] от "Петър Петров":

    В пакта на Макарон, не се коментират заплати. Само условия за почивка и най-вече принудителни блокирания на камиона. Толкоз. Което само показва, че му е все тая за заплатите, просто разчиства бранша от досадните "източняци"...

    Но не е познал. Той на където е тръгнал, нашите от там идват... Бранша вече е готов с workaround-a :)

  93. 93 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    До коментар [#35] от "niksan1":Папагалски истории правите, колко хора от този бранш познавате лично, та знаете заплати и осигуровки? Аз познавам един, осигуряват го почти на тавана, но се пазя от обобщения как са всички останали.
    —цитат от коментар 70 на frisky



    Познавам президент на транспортна фирма и всичките му шофьори, защото се очакваше и аз да стана един от тях, но предпочетох да свиря в Мюнхен .
    За твое сведение, няма шофьор на ТИР, който не би искал да работи при бели условия на труд, да получава заплата равна на заплатата на Мюлер и Жан, да бъде осигуряван като тях и един ден да получи пенсия като техните .
    НЯМА ТАКЪВ АБДАЛ !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  94. 94 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    До коментар [#5] от "Петър Петров":

    Дай по тази логика да ни забранят да си караме колите в другите държави от ЕС, що за безумие. Как се осигуряват хората е съвсем друга тема и тя няма връзка с това решение, всяка държава от ЕС плаща част от бюджета на ЕС, почти навсякъде се купуват винетки, парите от които отиват в съответната държава. Няма никаква логика в този закон, уж сме за отворена търговия и граници в ЕС пък когато се засегнат интересите на по-големите държави веднага сменяме позицията, това е лицемерие.

  95. 95 Профил на runmen._
    runmen._
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#43] от "Веселин Дечев":
    " "А какво ще каже Грета Тунберг за безсмисленото разкарване на камионите до държавата на регистрация?"
    Защо да е разкарване? Те нали са уж командировани, само временно, и се прибират?"

    Какво е твоето разумно обяснение за връщането на камионите в страната на регистрация? Защо шофьорите трябва да се връщат при семействата си с камион, а не със самолет?

  96. 96 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    До коментар [#7] от "encor3":

    Я дай някакъв линк че вече не се знае на кой прва, кой крив !

  97. 97 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    Кой прав, кой крив. Сори !

  98. 98 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    До коментар [#53] от "encor3":

    Е, малко е дълго да ти се обясни ако не го разбираш.

    Започни от това защо една държава събира данъци, след като ги събере за какво ги използва и това за което ги използва кой , защо и как го използва.

    Модератора е неадекватен!
  99. 99 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2363 Весело

    До коментар [#60] от "encor3":

    Този въпрос отдавна е измислен. Там където му е основната дейност, там плаща, важи не само за камиони, но и за хората също...

    Хайде стига си се опитвал да се преструваш, не са космически науки нещата, хапнаха безплатно собствениците на транспортни фирми от изтока, сега ако искат да продължават ще трябва да се бръкнат, гювеча свърши...

    Модератора е неадекватен!
  100. 100 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2363 Весело

    До коментар [#73] от "frisky":

    Хайде, само българските камиони обикалят. Стига сте ги пращали тези мафиоти да обират доматите и краставиците които карат...

    За застраховки чувал ли си или и това е нещо непознато за българският транспортен бизнес?
    Заплащате ли двоен надник на шофьорите след като ги ползвате и като охранители?

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK