Българите са сред европейците с най-високо доверие в ЕС и с най-ниска подкрепа за еврото

Българите са сред европейците с най-високо доверие в ЕС и с най-ниска подкрепа за еврото

© EU2018BG



Българите са сред европейците с най-високо доверие в ЕС, показа проучване на Евробарометър. Според него 60% от българите по-скоро имат доверие в ЕС, а 25% - по-скоро нямат. Преди България по-високо доверие се наблюдава единствено в Литва (66%) и Дания (63%). На противоположния полюс с най-ниско доверие са Великобритания (29%), Франция (32%) и Гърция (34%) при средно за ЕС 43%. В България и Румъния доверието е нараснало с пет процента и достига съответно 60 и 57 на сто. Това е най-голямото повишение в общността от пролетта на 2019 г.


Доверие в Европейския съюз (%)<br /><br />Източник: Евробарометър

Доверие в Европейския съюз (%)


Източник: Евробарометър


Образът на ЕС е разглеждан положително най-често от гражданите на Ирландия (63 на сто), България (61 на сто) и Португалия (59 на сто). Средно в ЕС едва 42 на сто от гражданите заявяват, че виждат общността в положителна светлина.




Данните сочат спад в общото доверие в ЕС с един процент за една година. Одобрението за образа на ЕС е намаляло с три на сто в последната година, като се отчита покачване в същия мащаб на неодобрението. С три на сто (до 52 процента) намалява задоволството от европейската демокрация.


Че гласът им има значение в ЕС, смятат 49% от българите при средно за блока 45%. На противоположното мнение са 40% от българите, а 11% дават отговор "Не знам". По-висок е процентът на далите този отговор единствено в Литва (12%). Най-много хора смятат, че гласът им има значение в ЕС в Дания (72%), а най-малко – в Гърция (23%).


Гласът ми има значение в ЕС (%)<br /><br />Източник: Евробарометър

Гласът ми има значение в ЕС (%)


Източник: Евробарометър


Доволни от начина, по който демокрацията работи в ЕС, са 56% от българите, а недоволни са 23%. Тук е най-високият процент в ЕС, дали отговор "Не знам" - 21%.


На въпрос дали се чувстват граждани на ЕС българите са в края на таблицата, като едва 56 на сто отговарят положително. По-ниски са резултатите само сред отговорите на гражданите на Италия (55 на сто), Великобритания (53 на сто) и Гърция (51 на сто). Първите три места в чувството на европейска принадлежност заемат гражданите на Люксембург (91 на сто), Испания (86 на сто) и Германия (83 на сто).


Чувствате ли се граждани на ЕС? (%)<br /><br />Източник: Евробарометър

Чувствате ли се граждани на ЕС? (%)


Източник: Евробарометър


Проучването показва, че за европейците най-важните въпроси пред ЕС са имиграцията, околната среда и климатичните промени и икономическата обстановка. Най-малки са тревогите им за престъпността, енергийните доставки, данъците и пенсиите.


В България на първо място е имиграцията (48%), следвана от тероризма (32%) и икономическата ситуация (14%), като тук климатичните промени и околната среда са посочен като две от възможните опции. Когато обаче бъдат обединени в един отговор, в България на първо място отново е имиграцията (48%), следвана от тероризма (28%) и климатичните промени и околната среда наравно с покачващите се цени/инфлацията/разходите за живот (по 14%).


На национално равнище в ЕС най-много тревоги предизвикват здравеопазването, околната среда, безработицата и цената на живота. В България са покачващите се цени/инфлацията/разходите за живот (43%), здравеопазване и социално осигуряване (38%), икономическа ситуация (25%).


България е втора (85%) по одобрение на идеята за подсилване на външните граници на ЕС с повече европейски служители. Преди нея са само Кипър и Гърция с по 91%.


Попитани кое според тях трябва да е основен приоритет в Европейската зелена сделка (повече четете тук), най-много българи (52%) посочват борба срещу пластмасовите отпадъци, подкрепа за европейските фермери, за да получават справедливо заплащане и да предоставят достъпна и безопасна храна (46%), развитие на възобновяемата енергия (38%).


Подкрепа за европейския икономически и валутен съюз с единна валута еврото изразяват 39% от българите, а неодобрение – 41%.


"За" или "против" европейски икономически и валутен съюз с единна валута, евро (%)<br /><br />Източник: Евробарометър

"За" или "против" европейски икономически и валутен съюз с единна валута, евро (%)


Източник: Евробарометър


Прилагането на нови мерки на ниво ЕС за подобрение на равенството между половете на работното място се подкрепя от 74% от българите при средно за ЕС 78%, против са 8% от българите.


За единен цифров пазар в рамките на ЕС са 48% от българите. По-ниска е подкрепата само във Великобритания (38%) и в Швеция (37%).


Като добра оценяват ситуацията на националната икономика само 20% от българите (един от най-ниските проценти в ЕС, по-нисък е само в Италия, Испания и Гърция), а като лоша – 74 на сто.


Пълното проучване можете да видите в прикачения файл.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Слава на Бог! Браво на българите ! Явно "професорът - 80% дебили " е загубил позиции и рейтинг!

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    Точно както си го представях преди 12 години - заради собствените ни прасещини ЕС ще се окаже единствената ни надежда да се съхрани поне известна степен на нормалност и цивилизованост в Отечеството....
    За съжаление точно така стана...

  3. 3 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 860 Неутрално

    "Българите са сред европейците с най-високо доверие в ЕС"
    Мен не са ме питали. Аз нямам доверие никому.

    мурзилка
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3071 Разстроено

    До коментар [#2] от "selqnin":

    Европопейщина не идва по поръчка , а по убеждение.
    Скромните са по-европейци от нахалните.

    Еретик
  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4591 Неутрално

    В най-важната класация сме в челната тройка, така че, по-малко с плюенето по България!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":

    В случая скромността и нахалството нямат общо.
    Става въпрос за това,че за съжаление ние, 30 годишната ни плуралистична обществено- политическа практика показа, че ние, като народ, общество и държава очевидно не сме в състояние да направим институции и ред, който да обслужват общественият договор и общественият интерес.
    Заради това доверието ни това да се случи се прехвърля към институциите на ЕС.
    Нещо неясно ... отново...?!?!?!
    Да го обясня по-просто...?!?!?!

  8. 8 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3719 Неутрално

    Глупаците много искат пак да има гръмнали банки ... Еврозоната е гаранция за стабилност на вложенията, ама де толкова акъл :)
    —цитат от коментар 6 на danvan


    Това е в резултат на медийната кампания срещу еврото. Внушават на българина , че като се въведе, всичко щяло да поскъпне двойно.

  9. 9 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3775 Неутрално

    Липсата на подкрепа за еврото е по-скоро страх от неизвестното....Макар да ми е трудно да разбера този страх, той наистина съществува.
    Личи си по изказванията на много хора.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3775 Неутрално

    Това е в резултат на медийната кампания срещу еврото. Внушават на българина , че като се въведе, всичко щяло да поскъпне двойно.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux


    Ходя много често до Авствия и откровено казано, не виждам разлика в цените.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":В случая скромността и нахалството нямат общо.Става въпрос за това,че за съжаление ние, 30 годишната ни плуралистична обществено- политическа практика показа, че ние, като народ, общество и държава очевидно не сме в състояние да направим институции и ред, който да обслужват общественият договор и общественият интерес.Заради това доверието ни това да се случи се прехвърля към институциите на ЕС.Нещо неясно ... отново...?!?!?!Да го обясня по-просто...?!?!?!
    —цитат от коментар 7 на selqnin


    +++
    Напълно подкрепям!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  12. 12 Профил на bzd45626642
    bzd45626642
    Рейтинг: 37 Весело

    А някои как си мечтаеха бълтарите да искат да излязат от ЕС....

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    Валутния борд не връзва ли лева за еврото? Поради що се страхуваме от еврото? Щото сме тъмни балкански субекти ли?

  14. 14 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1906 Неутрално

    До коментар [#12] от "bzd45626642":

    Те и сега не просто си "мечтаят", а за съжаление активно работят против интересите на Отечеството в колаборация със североизточната сатрапия под знамето на нейната токсична пропаганда!!!!

  15. 15 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3071 Весело

    До коментар [#10] от "Храбър":

    Ам чи то Австрия си оостваа по-социална от България преди 20 години . Важното е на хората да им е хубаво.

    Еретик
  16. 16 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":В случая скромността и нахалството нямат общо.Става въпрос за това,че за съжаление ние, 30 годишната ни плуралистична обществено- политическа практика показа, че ние, като народ, общество и държава очевидно не сме в състояние да направим институции и ред, който да обслужват общественият договор и общественият интерес.Заради това доверието ни това да се случи се прехвърля към институциите на ЕС.Нещо неясно ... отново...?!?!?!Да го обясня по-просто...?!?!?!
    —цитат от коментар 7 на selqnin


    Национал-нихилизмът ти личи от километър.
    Аз пък смятам, че и като общество и като държава и като институции и ред - по нищо не отстъпване на останалите държави от ЕС.
    Икономически сме малко поизостанали, но следващата икономическа криза ще поизравни нещата.
    В смисъл, че ще свали нивото на останалите - по близо до нашето.

  17. 17 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    Да бе... При изравнени цени на храни и горива, как ще поскъпне всичко два пъти? Ама, кой да мисли...?!
    Освен това си мисля, че нашите другари въобще нямат желание към момента да въвеждат еврото. Мисля, че поне още един път ще изтупат депозитите на мат`ряла. Изпуска ли се такава златна възможност? ;)

    Бивш tww09306483.
  18. 18 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#10] от "Храбър":

    Точно. Цените на основните храни и горивата са изравнени в целия ЕС. За качество на храна не ми се говори, че тук е много зле. С леки разлики тук-там, почти навсякъде е еднакво. Естествено, жилища и услуги имат големи разлики, според стандарта и мястото.
    Най-лошото е, че като покупателна способност сме пълна катастрофа...!

    Бивш tww09306483.
  19. 19 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Ей, това изследване показва, че има и русофилистици, подкрепящи ЕС! Иначе уж нямат доверие в еврото, но си кътат спестяванията в евро...... пък после хвърлят евро от прозорците на телефонните измамници.

  20. 20 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Аз още навремето говорих с гърци и германци, работници по пристанищата, редови работяги. Всички казаха за страните си - двойно поскъпване след приемане на еврото.
    Ако мен ме лъжат и аз ви лъжа.

    В Русия съм! В Русия съм!
  21. 21 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2334 Неутрално

    До коментар [#20] от "Веселин Дечев":

    Поскъпването идва от обезценяването на валутата, посредством печатане на допълнителна парична маса.
    около 3% на година.
    То и с един долар през 1960 година, е можело да се купи 85 пъти повече, отколкото днес.

  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#20] от "Веселин Дечев":

    Кога навремето? Преди има няма 20 години?! И какво да сравняваме цени в драхми, лирети, франкове или марки при фиксиран курс лев-евро? Ние почти сме приели еврото, като сме въвели фиксиран курс. Друг е въпросът, че отдавна изтървахме момента, когато трябваше да се въведе. Ама от милиционери - толкова...!

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#19] от "Мавродинов":

    Това сме го коментирали много пъти. На русофилите сърцето им е в Москва, ама децата и парите им са на Запад. ;)

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това че можем да пътуваме, учим ,работим и живеем , свободно навсякъде в ЕС е голям плюс за България и българите.

  25. 25 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    Най-доброто нещо , което се е случвало на България от Втората Световна Война е , че станахме членове на ЕС!

  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#2] от "selqnin":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Без ЕС "ни е спукана работата"!

  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    До коментар [#25] от "bat_plamen":

    Извадихме невероятен късмет, че Европа взе политическо решение да ни пусне с Румъния...
    Не ми се мисли, на какво щяхме да приличаме сега, ако не беше ЕС! Щяхме да сме дупка, подобна на Молдова...!

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 860 Весело

    До коментар [#21] от "atmanpg":

    Забравил си десетичната точка. Нищо се , може да е техническа грешка,на не опит за измама.

    мурзилка
  29. 29 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2899 Весело

    Таваришите с техните агенти мътят водата за Еврото у нас, разбира се.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  30. 30 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2899 Весело

    До коментар [#20] от "Веселин Дечев":

    лъжеш като неинтегриран

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  31. 31 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    До коментар [#9] от "Храбър":

    като видиш кои раздухват този страх може би ще ти стане по-ясно

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  32. 32 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 286 Неутрално

    АКО е вярно заглавието, българите са зрели и интелигентни!!!

    roo
  33. 33 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    До коментар [#16] от "atmanpg":

    е не е много малко а, и разликата май не намлява, както ни се иска. Но същите дето искат да не сме в ЕС, раздухват и нихилизъм. Ако ги слушаш не само с България но и с Европа всчико е свършено :) Май забравят какво е преживяла и Европа и България...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  34. 34 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Цитат: "...Българите са сред европейците с най-високо доверие в ЕС и с най-ниска подкрепа за еврото..."

    Не зная тоя евро барометър кого е анкетирал, но тези отговори нямат нищо общо с българските настроения. Българите се надяваха ЕС да възстанови справедливостта и им помогне да изгоним мафиотите от управлението на държавата. Вместо това ЕС им даде да си разпределят европейските субсидии и с тях да смачкат малкия бизнес в България. Като гледам и как наглеците вкараха и наложиха и този странен пакет "МОБИЛНОСТ", който не само, че е протекционизъм в чист вид, ами и генерира допълнителни безсмислени огромни парникови емисии - си мисля, че авторитета на ЕС поне в България се срина наполовина.
    За българите напротив еврото си остава мечтано улеснение защото им дава възможност както лесно да съпоставят цени и доходи, така и без да търсят излишни валутни комисионери да си харчат свободно парите в джоба, без да се чувстват втора ръка хора.

  35. 35 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 860 Весело

    До коментар [#20] от "Веселин Дечев":То и с един долар през 1960 година, е можело да се купи 85 пъти повече, отколкото днес.
    —цитат от коментар 21 на atmanpg


    "$1 in 1960 → $8.69 in 2019 "
    Та тъй, другарят atmanpg, вижда разлика от 8.69 пъти, а на нас тук пише разлика от 85 пъти. Има цели 4 плюса за тая лъжа.

    мурзилка
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8107 Неутрално

    Колкото по-малко информирани, толкова повече против.

  37. 37 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Гърците нали са много глупави - гъ....ве целуваха само и само първо да влязат, а после да не ги изгонят от еврозоната, а нашият тъпунгер намерил от какво да се плаши.

  38. 38 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 353 Любопитно

    Глупаците много искат пак да има гръмнали банки ... Еврозоната е гаранция за стабилност на вложенията, ама де толкова акъл :)
    —цитат от коментар 6 на danvan



    До коментар [#6] от "danvan":

    - Вие вярвате ли на тези резултати на Кънчо Стойчедв и Андрей Райчев? Да изследването е на TNS, но Кънчо Стойчев "През 1991 г. заедно с Андрей Райчев основава ББСС „Галъп Интърнашънъл“ – агенция за социологически изследвания. След закупуването на 34% от „Тейлър Нелсън Софрес“ (1998), ББСС става партньор на TNS – третата по величина компания в информационната сфера в глобален мащаб." /Уики/

    Същото го има в линка на дневник, но накрая в техническата част.

    - Ако този резултат на Галъпци беше верен, още при служебните недоразумения у нас щеше да има революция :)

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#24] от "crq15625101":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  40. 40 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    До коментар [#27] от "Petleshev":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Или дупка подобна на Босна и Херциговина- говоря за стандарт на живот!

  41. 41 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Boycott of the UK, boycott of all UK goods. Boycott of tourism to the UK
     

  42. 42 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3485 Неутрално

    "Като добра оценяват ситуацията на националната икономика само 20% от българите (един от най-ниските проценти в ЕС, по-нисък е само в Италия, Испания и Гърция), а като лоша – 74 на сто."

    Само това е същественото. Другото е талаш. Въпросът е до каква степен е вярно? Едни другаре твърдят, че имало икономика в България, но все още не са ми казали къде е, да ида да видя. Мене с цехчета и ширпотреба не могат ме заблуди, щото съм виждал реална и мощна българска икономика преди потопа.

  43. 43 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#38] от "plebs":

    Благодаря, не знаех че това е изследване на Кънчовците. А Дневник да не прикрива авторството на тия дейци на отдел пропаганда и агитация към ЦК на БКП.

  44. 44 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    Данните сочат спад в общото доверие в ЕС с един процент за една година. Одобрението за образа на ЕС е намаляло с три на сто в последната година, като се отчита покачване в същия мащаб на неодобрението. С три на сто (до 52 процента) намалява задоволството от европейската демокрация.

    Ми тя цяла България е едно Могилино , резултатите са си според кратуните , които я населяват . Ни що , ще дойде време , когато поне по тоя показател ще сме първи- доверие на 166 % . Ще сме единствените . В Европейския съюз . Другите отдавна ще са осъществили Евроекзита .

  45. 45 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    До коментар [#4] от "Костадин Иванов":Скромните са по-европейци от нахалните.

    То и затова Чърчил изглежда толкова нахален , когато ни нарича "Тъмни балкански субекти , конекрадците от Долния Дунав . Които си честитят баня . "

  46. 46 Профил на Viktor Tzolov
    Viktor Tzolov
    Рейтинг: 292 Любопитно

    До коментар [#8] от "tacheaux":

    А мислиш ли, че няма?

  47. 47 Профил на Viktor Tzolov
    Viktor Tzolov
    Рейтинг: 292 Любопитно

    До коментар [#10] от "Храбър":

    Разликата в цените в сравнение с кога?Аз живея в Италия от 1999 и мога да те уверя, че с въвеждането на еврото цените скочиха точно два пъти.

  48. 48 Профил на Viktor Tzolov
    Viktor Tzolov
    Рейтинг: 292 Неутрално

    До коментар [#21] от "atmanpg":

    Поскъпването идва, че колкото е струвала дадена стока в съответната валута цената става същатано в евро!? Зная го от личен опит.

  49. 49 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Ако обърнем внимание които държави са против еврото, се набива на очи една тенденция. Почти всички са извън Еврозоната и имат собствени валути. Страните от самата Еврозона са като цяло привърженици на еврото. Явно ние, държавите със собствени валути, не желаем да приемем новата валута тъй както живущите от десетилетия в някое село не желаели да приемат новия приходящ. Типично затворено племенно разбиране, присъщо на традиционалистките общества.

    Да припомня, че през 1999 г., когато се случи деноминацията в България, огромна част от населението също се страхуваше от предстоящата промяна с махането на трите нули. Бяха смутни времена - криза, глад, празни магазини, фалирали банки и изгубени спестявания. В началото след махането на нулите дойде ценовият шок, а спешната финансова политика на Костов и прилагането на правилата на МВФ наложиха намаляване на дохосите на българина в началото на века. Трус имаше, но бързо след това тръгнахме нагоре, за да имаме такъв голям ръст на доходите до 2008 и тогавашната криза. Днес българите също се страхуват от еврото. И шок ще има със сигурност - изкуствено поскъпване на храните и услугите. Въпросът е колко време ще отнеме на българската икономика, за да приеме еврото и да спре негативните ефекти от началното приемане.

    Много забавна е статистиката, че само 23 % от жителите на Естония вярвяли, че имали глас в ЕС. Какъв глас? Населението им е колкото това на София и околностите. Тяхната тежест в ЕС е като перце в ураган.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  50. 50 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 488 Неутрално

    ЕС е бъдещето за нас и децата ни. Но комунистите дърпат към изолация, че по-лесно се краде

  51. 51 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    До коментар [#48] от "Viktor Tzolov":

    ми това очевидно няма как да е вярно щото 1 евро е било 1936 лири :)
    икономистите говорят че е имало "усещане" за висока инфлация в първите 1-2 години, а официалната статистика не отчита такава голяма инфлация. В страните където е имало най-голямо недоволство от еврото има и най-голямо усещане за инфлация.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#21] от "atmanpg":Поскъпването идва, че колкото е струвала дадена стока в съответната валута цената става същатано в евро!? Зная го от личен опит.
    —цитат от коментар 48 на Viktor Tzolov


    Абе ти съвсем изпусна̀ козите. Когато се е въвело еврото в Италия, 1 евро се е сменяло за около 1800 италиански лири. Та според теб сега цените са 1800 пъти по- високи от тогава - 2002 година.
    Явно нещо са те объркали от централата.

  54. 54 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2743 Любопитно

    До коментар [#48] от "Viktor Tzolov":

    Две лири за едно евро ли е бил курса?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  55. 55 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1123 Любопитно

    До коментар [#47] от "Viktor Tzolov":

    Щом ще се уверяваме, аз по спомен, мога те уверя че цените в Италия спаднаха с почвече от хиляда пъти.

  56. 56 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1123 Любопитно

    До коментар [#49] от "Lou":

    С всичко съм съгласен само да не беше последният абзац. От Естония има много да се учим (само обаче да искаме ). Погледни последните резултати от PISA.

  57. 57 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    леле колко сбъркан народ. еврото е сред важните елементи на ес, но българите някак не го разбират това. миграцията най-малко засяга българите от всички европейци, но те си мислят, че това е най-големият им проблем. отгоре на всичко страдат от заблудата, че гласът им се чува в ес.
    смях пррз сълзи. хора, които нямат идея за какво иде реч в най-важният съюз в който са членували.

  58. 58 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Хахах! Типично по български! Защо нямаме доверие към еврото но пък сме 3ти по доверие към ЕС!? Дебилско мислене! Иначе ясно се вижда до какво доведе миграцията! Всички най засегнати държави са на дъното.

  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4063 Неутрално

    Не знам дали ЕЗ ще удвои цените у нас, но АЕЦ Белене със сигурност! (Гарантирано от ГЕРБ)

  60. 60 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Вече не е полезно българина да учи английски . Учете немски и френски език . Те са по важни в Европа

  61. 61 Профил на Brasil
    Brasil
    Рейтинг: 317 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK