С 200 км/ч по магистралата в Германия - за или против

С 200 км/ч по магистралата в Германия - за или против

© Reuters



По близо две трети от магистралите в Германия няма ограничения на скоростта. Такава свобода няма никъде другаде в ЕС. Сега темата отново излезе на дневен ред, пише "Дойче веле". Да ограничи ли Германия скоростта до 130 км/ч?


Много германци държат да могат да карат автомобилите си с пълна газ по магистралите в страната. Все едно дали притежават "Мерцедес", БМВ, "Фолксваген" или "Опел". За тях няма нищо по-хубаво от това да се носят по аутобана със 180 км/ч, а и по-бързо.


По близо две трети от германските магистрали няма задължителни ограничения на скоростта. Такава свобода няма никъде другаде в ЕС. Силната коалиция на автомобилните производители, лобисти и любители на високите скорости досега е успявала да отхвърли всички опити за ограничаване на скоростта по аутобаните.


В Берлин спорят




На фона на дебата за сигурността и защитата на климата обаче въпросът за скоростта отново излезе на дневен ред. И предизвика разногласие в управляващата коалиция. Докато християндемократите (ХДС) и представителите на Християнсоциалния съюз (ХСС) са твърдо против въвеждането на ограничения за скоростта по магистралите, социалдемократите (ГСДП) искат въвеждането на генерална максимална скорост за движение по пътищата.


От ГСДП смятат, че това би намалило броя на смъртните случаи при катастрофи, както и на вредните емисии въглероден диоксид. Здравият човешки разум говорел в полза на генералното ограничение на скоростта, каквото отдавна е въведена в почти всички страни от ЕС. Разрешената най-висока скорост трябва да бъде 130 км/ч, настояват социалдемократите.


Това никак не се харесва на германския министър на транспорта Андреас Шойер от ХДС. Преди броени дни той изрази неодобрението си спрямо подновяването на дебата и написа в "Туитър", че транспортното движение следва да се регулира "интелигентно, дигитално и гъвкаво - без забрани".


Позицията му подкрепят и свободните демократи (СвДП). Според лидера им Кристиан Линднер "забрани трябва да се налагат само там, където действително е нужно".


Не само социалдемократите са за въвеждане на ограничение на скоростта до 130 км/ч. За такова настояват и Зелените. Още миналата есен те внесоха съответно предложение. То обаче беше подкрепено само от Лявата партия. А останалите - ХДС, ХСС, ГСДП, СвДП и "Алтернатива за Германия" - гласуваха против. Социалдемократите обаче промениха мнението си и ХДС и ХСС са наясно, че към момента не могат да постигнат мнозинство.


Тези две партии блокират възможността да се излезе най-после с решение по въпроса за ограниченията на скоростта, възмущава се Катарина Шулце, шеф на фракцията на Зелените в парламента на Бавария. Тя изтъква, че Германия е "единствената западна индустриална страна, в която по голяма част от аутобаните няма ограничения на скоростта".


80 жертви годишно заради бясно каране по магистралите


Сигурността по пътищата е важен аспект в дискусията. Полицейският синдикат е за въвеждането на ограничения. Всяка година близо 400 души загиват по германските магистрали. Ако не се броят случаите, в които катастрофата е станала в участък с ограничена скорост или пък е била предизвикана поради употреба на алкохол например, то пак остават средно 80 смъртни случаи на година, виновни за които са шофьори, карали твърде бързо.


Зам.-председател на полицейския синдикат Михаел Мертенс изтъква, че ограничаването на скоростта има и възпитателен ефект. "С неограничените скорости по германските магистрали даваме лош пример на младите поколения и възпитаваме утрешните безразсъдни шофьори."

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3194 Неутрално

    Естествено. Забраните са алфата и омегата и на червени, и на зелени.

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4182 Неутрално

    Трябва да има ограничение.....разумът го изисква!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Да бе, да се въведе забрана! Даже да се върне в началото на автомобилостроенето и пред всеки автомобил да се движи човек с червено знаменце и да вика "Вардаааа"!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Аз съм против. 130 за ново БМВ си е мъка. И защо да си купувам кола която вдига 200 ако червени и зелени завалии ограничат скоростта?

  5. 5 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 606 Неутрално

    В момента съм в Нова Зеландия. Ограничението на магистрали е 100, на повечето първокласни пътища - също сто. Трафикът е доста интензивен, но спокоен. Няма кретени, които да сноват между трите платна, да те засичат, да карат в насрещното, да те притискат и да ти свиркат. Пътувахме спокойно и без напрежение. Пристигнахме навреме.
    Одобрявам пътните ограничения. Ако толкова държиш да си издухаш пърдялника - отиди на някоя писта. Има си специализирани места.

  6. 6 Профил на jeq19606355
    jeq19606355
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    Мнозинството е ЗА ограничение на скоростта и то рано или късно ще бъде прието. Още повече като се има предвид, че зелените вече са втора политическа сила в страната и намаляването на СО2 емисиите с ограничение на скоростта по магистралите е мярка от която няма да боли чак толкова много в сравнение с другите им комунистически идеи...

  7. 7 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Много ясно че трябва да има ограничение. Нито магистралите са им
    магистрали, нито имат площ за това. Да не говорим за множеството
    камиони, които карат и постоянно се изпреварват с 80-90.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  8. 8 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Трябва да се прибави още едил лозунг към тия в "1984" на Оруел: "Забраните са свобода"!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    Да има ограничение където трябва. Няма безразсъдни шофьори, които държат да се убият. 80 души от 60 милиона водачи е доказателството.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    В Германия си карат много умно и колегиално по магистралите. Казвам го от личен опит. Дадеш ли мигач всички ти дават път независимо от скоростта . Няма засичания , притискания, присветкания малоумно шарене по платното , клаксони и други простотии. Полицията не пита какво правим сега и се държи уважително но безкмпромисно.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 579 Весело

    До коментар [#7] от "dream_er":

    И въпреки това имат само 400 смъртни случая за 80 милиона население. Тук имаме 700-800 за 6 милиона. Също не става ясно и тези 80 смъртни, които споменават случая дали наистина са заради високата скорост или нещо друго - в статията просно казват, че ако механично извадят тези които са станали в уучастъци с ограничение и под въздействието на алкохол, остават 80. Но каква точно е причината за тези 80 смъртни случая не става ясно....

  12. 12 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 888 Неутрално

    На магистралите с две плат на може да сложат ограничение 130 км/ч, защото наистина се случва някой от десния ред да почне изпреварване, а в левия ред да го настигне друг с 200 км/ч. При три и повече ленти не е нужно, най-лявата лента обикновено е свободна за 200+ и хората го спазват. Мисля, че общо ограничение няма да мине.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#11] от "Sinergy":

    Ако "гордостта" на бойко Тракия беше с мантинела като немска магистрала хората от автобусната катастрофа щяха да са живи.
    https://www.blagoevgrad.eu/mvr-shestima-sa-zaginali-pri-tezhkata-katastrofa-s-avtobus-na-trakiya.html

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#11] от "Sinergy":

    Говоря от личен опит след като живея отдавна в САЩ и съм карал
    в Бавария преди 2 години.

    Иначе гуглето това казва:

    Jul 10, 2019
    A total of 3,275 people died in road accidents in Germany in 2018, 95 more than the previous year, according to Germany's Federal Statistics Office.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  15. 15 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2251 Неутрално

    До коментар [#11] от "Sinergy":

    Не бива да се учудвате.
    Знаете ли какви са изискванията за получаване на германска шофьорска книжка?
    Нищо общо с "бизнес модела" на школите за кормуване в България.
    А контрола там работи.

    Panta rhei....
  16. 16 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    80 дойчовци са се утрепали заради превишена скорост от 80 милиона, при липса на ограничения?
    Един на милион?
    Мързи ме да търся точната статистика за България, но съм убеден, че жертвите по магистралите ни от превишена скорост са много над 7 човека от 7 милиона. Което ме навежда на мисълта, че дали има или няма ограничение не е основната причина за жертвите, а културата на водачите, състоянието на пътя и автомобилите.

  17. 17 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Това никога няма да се случи в Германия! Ще стане както става в Австрия. На местата с ограничения 100 за чист въздух електрическите имат право да си карат със 130. Това е и поредния стимул да си купиш ел. МПС.

  18. 18 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    Трябва да има ограничение.....разумът го изисква!
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    Така е - разумът трябва да бъде ограничен, че малоумните, зелени и червени, не смогват на прогреса.

  19. 19 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 846 Весело

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#11] от "Sinergy":Ако "гордостта" на бойко Тракия беше с мантинела като немска магистрала хората от автобусната катастрофа щяха да са живи.https://www.blagoevgrad.eu/mvr-shestima-sa-zaginali-pri-tezhkata-katastrofa-s-avtobus-na-trakiya.html
    —цитат от коментар 13 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, пак се "изпляскваш" неподготвен! Кой точно ти каза, че там трябва да има мантинела!? Мост ли е, дере ли има? Даже и не е завой. Ето ти снимка от магистрала в Германия и ми кажи къде са им на германците страничните мантинели?:

    https://www.economic.bg/bg/news/10/germanski-sad-zabrani-dizelovite-koli-po-edna-ot-naj-golemite-magistrali.html

    Или Бойко е строил тази магистрала? И Тази:

    https://novavest.bg/2018/02/08/95-метрова-дупка-се-появи-на-магистрала/

    Ама пък щом черногледият нихилизъм те кара да се чувстваш по-добре.....

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  20. 20 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    До коментар [#16] от "Котаракът на Шрьодингер":

    "80 дойчовци са се утрепали заради превишена скорост "

    А 320 са се утрепали при ограничаване на свобода им:
    "Всяка година близо 400 души загиват по германските магистрали. Ако не се броят случаите, в които катастрофата е станала в участък с ограничена скорост "
    Требе да се увеличи ръста на убитите по принуда, зер дишат и изпускат много СО2, когато адреналинът се повиши … заради ограниченията.

  21. 21 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Залцбург - Мюнхен, част през Алпите, също е без ограничения въпреки, че няма дори аварийна лента.

  22. 22 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    До коментар [#6] от "jeq19606355":

    "Мнозинството е ЗА ограничение на скоростта и то рано или късно ще бъде прието."

    То, "мнозинството" е и ЗА ограничение на цената (на горива, ел. енергия, заплати и всичко, за каквото не им стига мозък), а когато се случи (Великата октомврийска революция), беше пратено в Сибир - нагледно да установи щастието от ограниченията.

  23. 23 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    До коментар [#7] от "dream_er": И въпреки това имат само 400 смъртни случая за 80 милиона население. Тук имаме 700-800 за 6 милиона.
    —цитат от коментар 11 на Sinergy


    Според статията тези 400 са само по магистралите. А иначе общо загиват над 3000 годишно в Германия.

  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5016 Неутрално

    Ай стига!? Едно място остана, да си караш спокойно...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  25. 25 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#11] от "Sinergy":

    Цъ.
    В Германия годишно загиват при ПТП около 3 хил. души (при 52 млн. МПС).
    През 1970 год са били 21 хил. при 15 млн. автомобила.


  26. 26 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#23] от "tamada":

    Ти май нещо се обърка.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  27. 27 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#23] от "tamada":

    Ако е само за магистрали нещата наистина говорят в полза на неограничената скорост. Според статията 2/3 от магистралите са с неограничена скорост а жертвите там са 80, останалата 1/3 с ограничения на скоростта а жертвите остава да са 320. Не е трудно да се направи заключението къде е по-сигурно.

  28. 28 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#27] от "Billy Pilgrim":

    Генерално туткането по пътя и скупчването на много коли е по-рисково от карането с по-висока скорост и разстояние между автомобилите.

  29. 29 Профил на dream_er
    dream_er
    Рейтинг: 652 Неутрално

    До коментар [#27] от "Billy Pilgrim":

    А не е трудно и малко да понаучите английски:

    Jul 10, 2019
    A total of 3,275 people died in road accidents in Germany in 2018, 95 more than the previous year, according to Germany's Federal Statistics Office.

    Liberalism Is a Mental Disorder!
  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално



    На мен сега ми предстои петчасово пътуване в посока север, А5 и А7.
    Моята скорост е скромна от 90 до 130 км/ч.
    Целта е възможно най-нисък разход на гориво.

  31. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Управляването на автомобил с висока скорост, примерно по-висока от разрешената с до 30 км/ч по първокласните (т.нар. главни) пътища или с до 80-100 км/ч по магистралите не е основна причина за ПТП. При движението на автомобилите по пътищата влияят много фактори - възможности на водачите и автомобилите, техническо състояние на автомобилите и пътищата, поведение на водачите, ... Много често основната причина за възникването на конфликтни ситуации, респ. катастрофи е агресивното поведение на водачите и неспазването на правилата за движение - отнемане на предимство, неправилно изпреварване, движение и спиране в "аварийната лента" по автомагистралите, движение с технически неизправни МПС (гуми, окачване, управление, сигнализация), неспособност на водачите да управляват съответния автомобил по съответния начин в съответната обстановка ... Но тези нарушения се санкционират рядко от контролните органи.
    Друга тема са безсмислените нелогични ограничения до 40, 50, 60 км/ч по пътищата в България. Наистина те са добър източник на финансови постъпления за държавния бюджет, но хората свикват с тях, не ги спазват и не намаляват скоростта, когато наистина е наложително.

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#19] от "todor._89":

    Ти плякаш глупотевини. Виж канафкаката при автобуса и виж ВНИМАТЕЛНО снимката , която си постнал. Аман от умни герберасти.
    Я кажи калинке, оня с тира дето прескочи "мантинелата" и уби семейството на Тракия дали щеше да успее да го стори в Германия !?!?!?
    Я кажи нещо за 'мантинелата" при Своге дето погуби 25 българи !!!
    Мислех, че Айнщайн греши за безкрайността но ти го опроверга !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    До коментар [#29] от "dream_er":

    "A total of 3,275 people died in road accidents in Germany in 2018, 95 more than the previous year"

    Ръстът на загиналите ще да е заради инфаркти и инсулти, предизвикани от умнокрасиви охлюви, които смятат, че Пътя им принадлежи … и следва да го ограничат за себе си. Комунисти, сър! Призракът продължава да броди из Европа по безмозъчните зелено-червени-либерални умнокрасавци.

  34. 34 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    До коментар [#23] от "tamada": Ти май нещо се обърка.
    —цитат от коментар 26 на dream_er

    До коментар [#27] от "Billy Pilgrim": А не е трудно и малко да понаучите английски:
    Jul 10, 2019 A total of 3,275 people died in road accidents in Germany in 2018...
    —цитат от коментар 29 на dream_er


    И в какво съм се объркал? Казвам същото, което и ти - над 3000 загинали годишно по немските пътища.

  35. 35 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4752 Неутрално

    Където има прав участък с три ленти - нека си остане без неограничение. Жалко за тези прекрасни автомобили в Германия...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  36. 36 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 846 Весело

    До коментар [#32] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#19] от "todor._89":Ти плякаш глупотевини. Виж канафкаката при автобуса и виж ВНИМАТЕЛНО снимката , която си постнал. Аман от умни герберасти.Я кажи калинке, оня с тира дето прескочи "мантинелата" и уби семейството на Тракия дали щеше да успее да го стори в Германия !?!?!?Я кажи нещо за 'мантинелата" при Своге дето погуби 25 българи !!!Мислех, че Айнщайн греши за безкрайността но ти го опроверга !!!
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА


    Кметче, мноо сА пенявиш! Така и не ми каза къде видя мантинела на Германската магистрала. А на втората снимка се вижда как строят германците. Те това и при Бате Бойче немоЕ се случи.:)

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  37. 37 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#29] от "dream_er":

    Откъде изплува и за какво се бориш? Чети за какво говорим преди да даваш ненужни никому съвети за това кой какво трябва да учел. Давам жокер, говорим за немските магистрали а не за жертвите по всички пътища.

  38. 38 Профил на stoyanst
    stoyanst
    Рейтинг: 525 Неутрално

    "От ГСДП смятат, че това би намалило броя на смъртните случаи при катастрофи, както и на вредните емисии въглероден диоксид." - Ето и едно алтернативно тълкувание: като караш по-бързо стигаш по-бързо, следователно прекарваш по-малко време на магистралата, което пък значи, че отделяш по-малко въглероден двуокис. Така че, високата скорост е зелена :)

  39. 39 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#36] от "todor._89":

    "УМНИК" !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  40. 40 Профил на deutscher._
    deutscher._
    Рейтинг: 1477 Неутрално

    Тези дискусии за позволена скорост на аутобаните особено в Германия вече не е много актуална , защото там отдавна хората ползват много повече влак и автобус , нищо че всеки има почти нова кола .
    Еми имат акъл германците и други нации , защото кола на къси и много дълги разстояния не се ползва ! Можем само да се поучим , ама още не сме се "нарадвали" на колите у нас ! !

  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5941 Неутрално

    До коментар [#40] от "deutscher._":

    Има "малка" разлика във влаковете.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 846 Весело

    До коментар [#39] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#36] от "todor._89":"УМНИК" !!!
    —цитат от коментар 39 на КМЕТ В СЯНКА


    Е, не чак колкото тебе, но се старая.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  43. 43 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#40] от "deutscher._":

    Мдаа, двама човека с автобус им излиза 3 пъти по-скъпо отколкото да пътуват с кола, дори за сам човек автобуса е по-скъп отколкото да пътува с кола, отделно удобството е несравниом. За родните влакова пък да не говорим. А и на доста места в България не можеш да стигнеш нито с влак нито с автобус. Доста не на място се изказа :).

  44. 44 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    "От ГСДП смятат, че това би намалило броя на смъртните случаи при катастрофи, както и на вредните емисии въглероден диоксид." - Ето и едно алтернативно тълкувание: като караш по-бързо стигаш по-бързо, следователно прекарваш по-малко време на магистралата, което пък значи, че отделяш по-малко въглероден двуокис. Така че, високата скорост е зелена :)
    —цитат от коментар 38 на stoyanst

    "Интересант, зер интересант!" би било подходящо възклицание. Дали вредните емиси от автомобилите не зависят основно от количеството изразходвано гориво за изминаване на определено разстояние?

  45. 45 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 703 Весело


    До коментар [#6] от "jeq19606355":

    „...ограничение на скоростта и то рано или късно ще бъде прието. Още повече като се има предвид, че зелените вече са втора политическа сила в страната...“

    Така е, можеш да бъдеш сигурен. И рано или късно ще бъде въведен и данък „дишане“. Зелените(идиоти) одавна го подготвят...

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9216 Неутрално

    И сигурно катастрофите са далеч по-малко от България. Защото и да няма ограничение, разумният чове сам си го налага.

  47. 47 Профил на r3tro
    r3tro
    Рейтинг: 243 Неутрално

    А в България и другите държави като имаме ограничение на скоростта пък никой не се е убил. Хайде моля, факторите са прекалено много и е глупаво всичко да се преписва на скоростта. А хората, които карат с 200 или повече явно могат да си го позволят, следователно си работят и си изкарват парите и си плащат за това и ако губят по няколко часа повече в път това няма да се отрази благоприятно на икономиката например.

  48. 48 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#6] от "jeq19606355":

    Мнозинството е против. За са някакви леваци и зелени леваци.

  49. 49 Профил на Vova Josei-ki
    Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    Със 160 км/час - 16.0 лтр/100 км!
    С 80-90 км/час - 7.8 лтр/100 км!
    Решението си е твое!

  50. 50 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 1840 Неутрално

    Това ще смъкне продажбите на нови автомобили с 20% поне. За кво ми е нов мерцедес, беемве или голф gti, като и със стара корса пак ще карам със 130.

    Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!
  51. 51 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 644 Неутрално

    В Германия възрастта на автопарка е далеч по малка от на този в България. В Германия огромен процент от хора не броят литри и центове. Свърши ли зарежда до горе и така до следващия път. Ако не се движиш с подобаваща скорост както целия поток, а си много по бърз или по бавен е пъти по трудно да караш в такава обстановка. Ако масово карат със 180 ти на мин 160 си екстра. Иначе става опасно. Карането в Германия няма нищо общо с това в България. Ако за 5 секунди не погледнеш в огледалото има шанс да се уплашиш от МПС минаващо покрай теб с над 250 км /ч и дано имаш късмета да си поне в средна лента, че в крайна лява е като самолетна писта.

  52. 52 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Съсипаха я тази Германия комунистите.... Първо им удариха забрана на пушенето в баровете, сега искат забрана за движението с висока скорост по аутобаните. После се чудят защо Алтернатива за Германия печели електорат, въпреки репресиите и внедряването на агенти от контраразузнаването в тази партия.
    За 32-та пола няма да казвам нищо

    Бог да благослови Америка за България!
  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Мнозинството е ЗА ограничение на скоростта и то рано или късно ще бъде прието. Още повече като се има предвид, че зелените вече са втора политическа сила в страната и намаляването на СО2 емисиите с ограничение на скоростта по магистралите е мярка от която няма да боли чак толкова много в сравнение с другите им комунистически идеи...
    —цитат от коментар 6 на jeq19606355


    Според мнозина експерти СО2 НЯМА да се намали, а ще се УВЕЛИЧИ!

    Но те си знаят.
    Като им го изисква разумът и им го говорят звездите - ОК!

  54. 54 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2002 Любопитно

    Трябва да има ограничение.....разумът го изисква!
    —цитат от коментар 2 на Willy Messerschmitt


    Точно разума надскача всички ограничения. Ограниченията трябват на тези, дето нямат достатъчно акъл или на другите, дето искат да държат властта доживотно...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  55. 55 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 487 Неутрално

    "По близо две трети от германските магистрали няма задължителни ограничения на скоростта. "

    "Всяка година близо 400 души загиват по германските магистрали. Ако не се броят случаите, в които катастрофата е станала в участък с ограничена скорост или пък е била предизвикана поради употреба на алкохол например, то пак остават средно 80 смъртни случаи на година, виновни за които са шофьори, карали твърде бързо."

    Каква излезна тя? На две трети от магистралите са загинали една пета от жертвите!?!
    Демек магистралите без ограничение на скоростта излиза, че са десет пъти по-сигурни.
    За жалост "селени" се срещат "на всеки километър"

    *зелени разбира се, ама така ми хареса и го оставих....

  56. 56 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2002 Любопитно

    Тези дискусии за позволена скорост на аутобаните особено в Германия вече не е много актуална , защото там отдавна хората ползват много повече влак и автобус , нищо че всеки има почти нова кола .Еми имат акъл германците и други нации , защото кола на къси и много дълги разстояния не се ползва ! Можем само да се поучим , ама още не сме се "нарадвали" на колите у нас ! !
    —цитат от коментар 40 на deutscher._


    "У вас", с кола е по-удобно на късите разстояния (кофти структура на градския транспорт и още нЕкои неуредици), а на дългите ако са трима в колата им излиза по-евтино отколкото с автобуса и задължително в пъти по-бързо отколкото с влака.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  57. 57 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    До коментар [#9] от "penetrating":

    +++! Разбира се, става дума за Германия. Хората там все още са доста различни от другите европейци. Няма да забравя, когато чето едни спомени за ВСВ. Не си спомням името на автора!! Но ми направи впечатление това - Берлин е празен, няма почти никой по улиците привечер. Един се готви да пресече на кръстовище и светва за него червено. Човека спира и изчаква зеленото и тогава пресича. А движение вообще няма...

  58. 58 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9631 Неутрално

    150 на магистрала е нормално, който иска повече платна има, няма нужда от ограничения.

  59. 59 Профил на Гъз, ти си нашето знаме!
    Гъз, ти си нашето знаме!
    Рейтинг: 693 Весело

    "Високата скорост не е убила никого. Рязкото спиране прецаква нещата."
    Джеръми Кларксън-водещият на Top Gear

    Следването на троловете е сигурно като следването на парите.
  60. 60 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Весело

    До коментар [#57] от "charlesdegaulle":

    Съгласен с едно допълнение: Само ако е германец по произход

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  61. 61 Профил на pwj18583757
    pwj18583757
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#10] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Явно не си имал удоволсъвието да се включиш в трафика на турските гастербайтери.

  62. 62 Профил на pwj18583757
    pwj18583757
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Бе нека отделят с предпазна мрежа 2 ленти за шеметни шьофьори и 2 - за нормални. Тогава ще броим къде са по голям брой катастрофи- много ми е любопитно.

  63. 63 Профил на pwj18583757
    pwj18583757
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Ще видите вие когато спрат петрол и дизел и всички минат на електромобили - те не вдигат повече от 80 км/ч хе хе!

  64. 64 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#27] от "Billy Pilgrim":Генерално туткането по пътя и скупчването на много коли е по-рисково от карането с по-висока скорост и разстояние между автомобилите.
    —цитат от коментар 28 на Billy Pilgrim


    E, необходимо е и да не си мека либерастка китка, с ръце и мозък наврени в ...

    Немските социал-либерасти вадят поредното плашило, за да тормозят хората. Ей така, за спорта. Скоро не са им забранявали нищо, и вече се изнервят. Трябва да се поддържа тренинга.

  65. 65 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 707 Весело

    Трябва да има ограничение по пъщата, за да не се избиват комарите.
    И те имат права. Нали нещо такова прие някакъв британски съд.
    Или за веганите беше.
    Скоро ще забранят и кремовете и таблетките против хлебарки и комари. Не е толерантно. Нека да хапят гадинките!
    :)

  66. 66 Профил на evpetra
    evpetra
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    Трябва да се прибави още едил лозунг към тия в "1984" на Оруел: "Забраните са свобода"!
    —цитат от коментар 8 на lz2


    Долу законите!

  67. 67 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3771 Весело

    Правил съм експеримент.
    При 80 км/ч колата ми гори 4.5 литра.
    При 120 - около 6.
    При 150 - около 9.
    При 200 - ?????
    А в този форум уж всички бяха много зелени, говореха за пушеци......
    Съшото стана, когато решиха да вдигнат данъците на по-старите коли. Изведнъж електричарите се извъртяха и ревнаха като собственици на 20-годишни опели.

    Еретик
  68. 68 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Ако за германските магистрали има ограничение от 130 км/ч, то по нашите трябва да е 80 км/ч. Всъщност може би е нормално и в Германия да има някакво ограничение, но то по-скоро следва да е около 160-180 км/ч.

  69. 69 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    ако магистралите са с по 4 ленти-една аварийна и 3 други няма никакъв проблем най-лявата да е за каращите с 200.А те са точно такива и без дупки.Знаеш си ,че там винаги очакваш много бързи коли и си караш със знанието.Ако си караш 120-130,както карат повечето нашенци изобщо не припарват до лява лента.Всеки си кара в неговата лента и нямат изобщо конфликтни точки.

  70. 70 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1256 Разстроено

    До коментар [#60] от "penetrating":

    Да. Познавах едно момче нашенче, дето навремето се претрепа на една магистрала. С висока скорост. Не знам дали се е разсеял или защото колата беше стара. Новите спират по съвсем друг начин.

  71. 71 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10989 Неутрално

    До коментар [#70] от "charlesdegaulle":

    Слава Богу днешните коли са по-безопасни.
    Днес обаче се връщах от Швейцария. Там скоростта е ограничена до 120. В Германия за около 30 км от границата с Швейцария също има ограничение от 120 (около Фрайбург). Беше ок. В момента когато отпадна това ограничение, стана задръстване и скоростта падна. Затова си мисля, че по-важното е да се кара равномерно, за да се пътува бързо :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  72. 72 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#29] от "dream_er":

    Много си прост, честно. Колко пъти да ти се обясни че тук говорим за магистрали и става въпрос за скоростта на магистралите а ти цитираш всички пътища. И какво се перчиш с тоя английски като в днешно време дори третокласниците знаят английски.

  73. 73 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    До коментар [#26] от "dream_er":

    Единствения объркан си ти, само дето бавно зацепваш че си объркан





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK