България и още 8 страни може да заведат дело в ЕС заради пакета "Мобилност"

България и още 8 страни може да заведат дело в ЕС заради пакета "Мобилност"

© Reuters



Полша, България и още няколко източни държави членки на Европейския съюз обмислят дело срещу новите транспортни правила, познати като пакет "Мобилност", които ще принудят техните камиони да се връщат у дома на всеки осем седмици, завиха дипломати, цитирани от "Ройтерс". Според тези страни промяната ще навреди на транспортните им компании.


"Ройтерс" отбелязва, че реформата на правилата за превоз бива насърчавана от по-богатите държави, сред които Франция и Холандия, а по-бедните източни страни от ЕС искат да печелят като предлагат услуги на по-ниски цени, за да разширят икономиките си и да догонят растежа, след десетилетия зад Желязната завеса. Техните камиони и шофьори кръстосват ЕС, но Франция и други държави се опасяват, че те ощетяват собствените им работници.


Повечето държави членки се съгласиха през декември да реформират пътно-транспортния сектор на ЕС, включително като дадат на шофьорите на камиони, работещи в чужбина, правото да се връщат у дома на всеки три до четири седмици.




Друга промяна предвижда да прекарват седмичната почивка от поне 45 часа извън превозното средство и не на паркингите, а работодателите им да поемат разноските по настаняването.


Заради новите правила освен това камионите, използвани за международен транспорт, ще трябва да се връщат в в централата на компанията си на всеки осем седмици, като целта е да се пребори практиката транспортни фирми да се регистрират в страни с по-ниски данъци, без в действителност да извършват дейност там.


Според дипломатически източници България, Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Литва, Естония, Малта и Кипър са против. Те настояват за промени в новите правила, които се очаква да бъдат обсъдени в Европейския парламент в идните месеци.


"Група от сходно мислещи страни иска да види промени в правилото за осемте седмици. Ще видим как ще протекат предстоящите разговори или може да бъдем принудени да оспорим това в съдилищата", каза високопоставен дипломат пред "Ройтерс" тази седмица.


"Те силно подкопават нашите компании. Ако нямаме друг избор, ще заведем дело в Европейския съд", посочи втори дипломат от засегнатите държави.


Източните страни твърдят, че връщането на празни камиони ще навреди икономически на техните компании и ще остави голям въглероден отпечатък в момент, когато ЕС опитва да намали емисиите на парникови газове като част от борбата с климатичните промени.


Западните държави казват, че сегашните практики в пътно-транспортния сектор са социален дъмпинг - прехвърляне на дейност към страни с по-ниски заплати, данъци или по-слаби трудови права.


Още за елементите в пакета "Мобилност" и на какъв етап е приемането му четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Как беше тая работа за облагите?

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    Франция и Холандия, а по-бедните източни страни от ЕС искат да печелят като предлагат услуги на по-ниски цени, за да разширят икономиките си
    _____________
    Корпокрацията винаги удря по-слабите и бедните!
    Макрон се изживява като жрец либераст!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    "които ще принудят техните камиони да се връщат у дома на всеки осем седмици,"

    Е това не важи ли за всички фирми, не само за тези от източните държави?

  4. 4 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3033 Весело

    "искат да печелят като предлагат услуги на по-ниски цени, за да разширят икономиките си" - наш`те БГ превозвачи, загрижени за въглеродните отпечатъци, са способни на всичко, само и само да не повишат с нЕкой и друг БГ лев заплатите. Западняците обаче, и бензин да пият, знаят, че всичко е заради: "прехвърляне на дейност към страни с по-ниски заплати, данъци или по-слаби трудови права.". Сега всички БГ евро депутати ще защитават наш`те, за още по-слаби трудови права.

    Обичай света като самия себе си - тогава наистина ще можеш да се грижиш за всичко
  5. 5 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2216 Неутрално

    Не може, а ще заведат дело, ако пакетът бъде приет така, както се движи по комисиите. Някои членове противоречат на европейското законодателство като конкурентоспособност и екология.

  6. 6 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 937 Неутрално

    "които ще принудят техните камиони да се връщат у дома на всеки осем седмици,"Е това не важи ли за всички фирми, не само за тези от източните държави?
    —цитат от коментар 3 на nema_labavo


    Важи, ама ако си френска фирма, основите пазари са ти много близко и връщането до Франция всъщност не ти е никакъв разход, т.е. ти всяка седмица ти минава камиона през родната държава.

    На фирмите от периферията това ще им е допълнителен разход от над 10 хил лв на камион на година да ги правят тези връщания.

  7. 7 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Явно фирмите на руските олигарски в Кипър и Малта ще пострадат най-много, ако камионите им трябва да се връщат.

  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Да слагат в сектора минимална заплата от 3000 евро и 30 % данък печалба за всички държави в ЕС , и всички ще бъдат в равностойно положение .

  9. 9 Профил на unknown artist
    unknown artist
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Брей много дейни стават тия наши евродепутати при някои казуси,а при други като Перник, Пирин , Белене, Турски поток , Боклуците , Въздуха , Водата др.,които касаят цялата ни държава,тогава се спотайват като бълхи ....... в Европарламента!!!!!

    Всички тези трябва да разберат, че ЕС го боли за вас Макрон и Тимерманс са по-важни и надали ще се съобразят с нашия пишман тираджия.

    Българските превозвачи искат да осигуряват на минимална работна заплата и да манипулират тахографите да може да се бачка денонощно на максимална печалба. Ако има биснес за хората, които спазват правилата, ще има и за българите..


    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  10. 10 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Защо "обмислят"? Трябва вече да са започнали да подготвят иска! Пък нека Съдът на ЕС се произнесе.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  11. 11 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1186 Неутрално

    Нашите "бизнесмени" да си инвестират в производство в България и да си пласират стоката в Западна Европа . Така ще си осигуряват и курсове за камионите като се връщат на 8 седмици у нас . Няма само да инвестират в Бугати , Бентли и вили на Карибите !

  12. 12 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    До коментар [#3] от "nema_labavo":

    Едните фирми се връщат от Франция в Германия, другите от Италия в България.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  13. 13 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darulio":

    Едните камиони, разбира се.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  14. 14 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    До коментар [#3] от "nema_labavo":

    Ако фирмата ти е в Франция или Холандия реално всяка една точка на Ес ти е на еднакво разстояние ...И не ти е проблем да връщаш камионите си в къщи ...Щото все пак Търговията в онази част на Ес е интензивна ....И шанса да върнеш камион у дома празен е почти нулев ....Обаче за страни като България и Полша не е точно така ..... Камионите им седят на Запад по простата причина че там е търговията...Ако се върнат към родните си страни то това ще е на интервал от месец и нещо поне за по 1 курс и айде пак към запада ....Тоест заради пакета -фирмите трябва да връщат камионите си в базата на фирмата .....И по всяка вероятност курса ще бъде нулев ....Тоест празен камион ...А разходите за гориво и все пак някой да докара пустия му камион ще са огромни .....Тоест тука влизат едни закони за конкуренцията ....Щото това напрактика казва наще си (френските и холандските фирми главно) са галени дечица на Ес ...пък за останалите да духат супата .....А после имало полюси в Европа ....И видиш ли Ес не бил развит както трябва ....Няма да стане с тия правила на Макарончо .... Най-правилния вариант е направо да се събираме и да дадат плана в съда ....Щото нарушава доста точки от Законите на ЕС....А забравих и екологията ...Нали сме екологично настроени ....Що за екология ще е да върнеш 1 камион на 10 000 км+ празен само за да дадеш предимство на твойте си хора ??? Страшнаа екология няма що....

  15. 15 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    До коментар [#12] от "Darulio":

    Не казваш от Португалия и Испания към България.....не че Италия е пак близко но все пак...

  16. 16 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    Въпросът не е за подигравки, защото всеки гледа парите на собствениците, но всъщност ще бъдат отрязани парите на работниците.

  17. 17 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Трябва да потърсим отговорност и от нашите бивши евродепутати, които пропуснаха да отидат на работа и с 2 гласа пакета мина. Ако бяха там, пакета нямаше да бъде приет.

  18. 18 Профил на unknown artist
    unknown artist
    Рейтинг: 912 Весело

    Миглена Каканашева-Мегз:
    Преди около 2 месеца мъжът ми ме покани да управлявам бизнеса му заедно с него. Някой друг път ще ви разказвам колко трудно решение беше това. Сега искам просто да уточня, че от около 8-9 месеца живея интензивно с проблемите на транспортния бизнес в България. А от 2 месеца отделям почти цялото си време там.
    Днес за пръв път ще говоря за проблемите на този бранш с вас.
    Днес имаше важна среща между представители на транспортния бизнес и правителството. Обсъждаше се “пакетът Макрон”.
    На срещата се коментираше и че за съжаление българският гражданин не е запознат с глобалността на проблема спрямо икономиката ни и че се третира само като частна болка на нас превозвачите. Затова днес ще използвам огромната си популярност,за да ви запозная с последиците.

    Малко по-късно : “
    Мегз точила ДДС чрез свързани фирми

    За да не плаща дължимото 20% ДДС на държавата, Миглена Каканашева - Мегз регистрира рекордните 26 фирми, наименувани от „Мегз 1” до „Мегз 26”, чрез които продава стоката си. Всяка една от фирмите декларира оборот под 50 000 лева и по този начин хитрушата от Раковски си спестява плащането на данъци. „Схемата е измислена от нейната майка Магдалена, която е счетоводител. Чудно откъде е успяла да намери 26 човека, които да запише като управители на фирмите на щерка си”, коментират аферата юристи.

    Лустросания и надуван през последните 3 години светски сапунен балон Мегз се спука с гръм и трясък преди дни в Пловдивския окръжен съд, където самообявилата се за дизайнерка Миглена Каканашева е подсъдима заедно с любовника си – транспортния бос Румен Рончев и свой братовчед за застрахователна измама в размер на над 100 000 лева, пише в. „Уикенд“.

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  19. 19 Профил на unknown artist
    unknown artist
    Рейтинг: 912 Весело

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Така е , братчет !
    Има некъв световен соросоиден заговор срещу бедните и отрудени честни български частници.
    Отнемат основните права и свободи на шофьорите да ходят некъпани по някоко седмици да спят по паркинзите като кучета в изтърбушени камиони .
    Отнемат конституционното право на Румен Рончев да купи нова джипка Г-класа на МеГГзЗ

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  20. 20 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Голата истина е, че Макрон изхвърли от бизнеса нашите превозвачи, за да даде бизнес на френските транспортни фирми. Нашите се бяха вмъкнали в ниша с предлагане на по-евтини транспортни услуги с цената на по-ниско заплащане на шофьорите, по-голям километраж, спане по пътищата, но Макрон от лицемерни грижи за шофьорите от Източна Европа ги принуди да се прибират с празни камиони и им постави условия за работа, които ги правят неконкурентноспособни. На Макрон му е през дядовия дали се къпят българските шофьори или не, той просто си намира повод да ги разкара от пазара.

  21. 21 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Защо Великобритания напусна ЕС? Навремето, когато Великобритания е влязла в ЕС, тя е влязла в един общ пазар, такава е идеята за ЕС като общ пазар. След това европейските глобалисти със сила наложиха една конституция, Лисабонски договор, който не е гласуван от народите, а където правиха референдуми хората го отхвърлиха. Но независимо от това глобалистите го наложиха въпреки съпротивата. И дотам беше с общия пазар. В момента брюкселските бюрократи обслужват единствено интересите на монополните корпорации и олигархията вътре в ЕС и във външнотърговските отношения. За всички останали, за малки и средни бизнеси пазарът е мащеха. В момента точно това се слручва с превозвачите, целият бизнес ще го прехвърлят на големи монополни транспортни фирми от Западна Европа и Макрон ще намира работа на новодошлите африканци, изхвърляйки от този бизнес източноевропейците. Те ти общ пазар!

  22. 22 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    По думите на Фараж, ЕС е антидемократичен, управляван от хора, които не са избирани и не носят отговорност. В Брюксел, казва, 10 хиляди души получават по-голяма заплата от британския министър председател, непрекъснато се редуват банкети, лее се шампанско денонощно, пълни условия за корумпиране на всички, изпратени в Брюксел. Също негови думи са, че с общия пазар е свършено, Брюксел обслужва интересите на мултинационалните глобалистки компании.

  23. 23 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    До коментар [#9] от "Firestarter":

    Един + от мен, но тахографите вече не могат да се манипулират. Всеки европейски съд може да поиска от всеки европейски превозвач данните от тахографите за 5г. назад. Повреден тахограф се подменя само от оторизиран сервиз, с все документация и прочее.
    В Европа не може да се работи с камион без дигитален тахограф.
    Глобите и наказанията са жестоки, а така и трябва.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  24. 24 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Нашите "бизнесмени" да си инвестират в производство в България и да си пласират стоката в Западна Европа .
    —цитат от коментар 11 на Dankol


    Така де, съответно да видим и големите вериги да си инвестират в магазини само в собствените си страни и да не убиват бизнеса на дребните квартални търговци в Източна Европа. Само че става малко по-различно:
    Разширяваме веригата си във вашата страна, с огромния ресурс който имаме извиваме ръцете на доставчиците за ниски цени и условия за доставка и превземаме пазара. Когато е на вашия пазар това се нарича свободна конкуренция, когато е на нашия - нелоялна конкуренция.

  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    До коментар [#21] от "gozambo":

    Те САЩ бюрократите са заобслужвали интереса на гозамбо нали? Отпусни се, на никой не му пука за малкия човек. Ни тук ,ни там ,ни къде да е.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 559 Весело

    До коментар [#19] от "Firestarter":

    Вижда се края на още една мафиотска структура като превозвачите-робовладелци в България и то естествено не благодарение на родния Робин Худ - ГешеФФФ, а на ЕС.

    По всяка вероятност ще оцелеят по-качествените и предприемчивите от тях.

  28. 28 Профил на idiotstavrev
    idiotstavrev
    Рейтинг: 559 Неутрално

    А и не виждам на какво основание ще оспорват регламентите,така че подобно дело няма особени шансове за успех.

  29. 29 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    До коментар [#19] от "Firestarter":

    Със сигурност "изтърбушените" международни камиони са с повече екстри от твоя личен автомобил. И не защото караш бракма. Изобщо не си запознат с международния транспорт.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8353 Неутрално

    Абе, защо не заведохте дело срещу "Газпром" и цената на газа, както направиха нормалните държави, ами сега ще си измисляте проблеми, за да печелят собствениците.

  31. 31 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Трябва да потърсим отговорност и от нашите бивши евродепутати, които пропуснаха да отидат на работа и с 2 гласа пакета мина. Ако бяха там, пакета нямаше да бъде приет.
    —цитат от коментар 17 на Stargate


    това вярваш ли го наистина ?

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  32. 32 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Да се плащат данъци съобразно това къде е генериран прихода е малко трудно, но ми се вижда разумно. Ако обаче клиентите са във Франция камионът няма защо да идва в България. Заплатите обаче са си споразумение между фирмата и служителя. Ако искат да плащаме заплати като в чужбина нека да приемат единна минимална заплата за целия ЕС.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK