Британското правителство обмисля декриминализиране на неплащането на такса за Би Би Си

Британското правителство обмисля декриминализиране на неплащането на такса за Би Би Си

© Reuters



Британското правителство обяви вчера, че обмисля промени в начина на финансиране на Би Би Си, които биха орязали сериозно средствата за националната обществена медия, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.


Консервативното правителство на британския премиер Борис Джонсън заяви, че ще инициира "обществени консултации" по въпроса дали да се декриминализира неплащането на годишната такса, от която се финансира Би Би Си.


Медията получава по-голяма част от средствата си от лицензионна такса, плащана от всяко притежаващо телевизор домакинство в страната, която в момента възлиза на 154.50 паунда (201 долара) годишно. Неплащането може да доведе до глоба, а в редки случаи и до осъждане на затвор.


През 2018 г. повече от 121 000 души са били осъдени да платят глоба за неплащане на лицензионната такса, а петима са влезли в затвора.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Това безумие го има и в Германия, а може би и в други страни. Да те принуждават да плащаш за държавна медиа?!

  2. 2 Профил на Reggie
    Reggie
    Рейтинг: 537 Неутрално
  3. 3 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":

    Това се прави за да е независима обществената телевизия от рекламодатели и правителство. Има го в много европейски страни (вкл и за радио). България е едно от малкото изключения, където не се плаща, но и резултатите са видими —зависимост от правителството.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  4. 4 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Това е и така и не е. Плащаш, ако гледаш телевизия “на живо” или ако гледаш ББС дори на запис, а не ако имаш телевизор. С появата на разните онлайн услуги самото притежание на телевизор вече не е достатъчно условие за гледане “на живо”. Дори предаванията в интернет са с 30 секунди забавяне, което вече ги прави “на запис”. Странни условия, да :)

    Не знаех, че таксата е £154 вече - спрях да плащам, когато беше “само” £142... Няма нищо за гледане...

  5. 5 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Тия още са във социализЪма, някога плащахме такса за БНТ и БНР !!!

  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    До коментар [#1] от "Black Hawk":Това се прави за да е независима обществената телевизия от рекламодатели и правителство. Има го в много европейски страни (вкл и за радио). България е едно от малкото изключения, където не се плаща, но и резултатите са видими —зависимост от правителството.
    —цитат от коментар 3 на DDR



    До коментар [#3] от "DDR":

    В България всяка добра и нормална идея бива извратена от управляващите комунисти. Трябва да си полезен идиот или скрит комунист за да вземеш да убеждаваш българите,че ако плащат за гледането на БНТ,тя ще стане независима!

  7. 7 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1789 Неутрално

    Това безумие го има и в Германия, а може би и в други страни. Да те принуждават да плащаш за държавна медиа?!
    —цитат от коментар 1 на Black Hawk


    Може би искаш и по Би Би Си програмата да се напъкни с търкащи билетчета милионери !

  8. 8 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1335 Весело

    До коментар [#3] от "DDR":

    Така е, прави с тази цел, но никъде не се получава. Хората не искат вече да дават пари за това, което очевидно не работи. Не познавам и един, който да не опитва да избегне плащането, независимо от политическите възгледи цари рядко срещано единодушие по въпроса. Що така? :))

  9. 9 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#3] от "DDR":

    Аз знам защо се прави, но не съм съгласен с две неща: 1) може идеята да е, че телевизията ще е независима и обективна, но това на практика не е така, имайки предвид левия уклон на ББС и 2) принудата - звучи абсурдно да ме принуждават да плащам за да получавам уж независима журналистика. Къде е изборът на потребителите тук? Ами ако не искам да гледам ББС?

  10. 10 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    Не плащам от много години. Имаме телевизор, но го ползваме само за Нетфликс. Няма какво толкова да гледаме по бибиситата освен новините, които могат да се видят в сайта на ббс. Нетфликс е около 100 паунда.

    Глобата е май около 1200-2000. Който не може да плати, отива в затвора за 3-4 седмици.😆😆😆

    Иначе ббс са страхотна медия, с невероятни професионалисти. No offense, но българските телевизии са по зле и от селски вечеринки.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  11. 11 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Правилно гражданите трябва да си плащат за държавната пропаганда която ги облива всеки ден и им помага да мислят. Същото е и в Германия.

  12. 12 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#7] от "dorn":

    Искам, ако не гледам ББС, да не плашам.Само че, гледаш или не , таксата е дължима.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  13. 13 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 785 Неутрално

    ВВС имат уникални програми, които си заслужават заплащането на тази цена. Интересно ми е колко заплащат телевизиите по света, за да се излъчват тези продукции извън ОК... Друг е въпросът, че не е редно неплащането на таксата да те прави автоматично подсъдим - желанието на правителството е това задължение да бъде приравнено с всички други домакински задължения - да си плащаш водата, тока, отоплението и те да се третират по еднакъв начин...

  14. 14 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#3] от "DDR":

    само че BBC е силно зависима от Сорос и либералната мафия, това как се избягва?

    -voxy
  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    Това безумие го има и в Германия, а може би и в други страни. Да те принуждават да плащаш за държавна медиа?!
    —цитат от коментар 1 на Black Hawk


    На всичкото отгоре тази медия открито проповядва и налага антидържавна реторика и подкрепя не спазването на законите, ако е от малцинствата. :)

  16. 16 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Весело

    Истина е че ББЦ и немските медии са независими от правителствата, да. Само че са пълни с марксисити и зелени комунисти, в следствие на което критикуват всичко що е в дясно от Мао. Левите правителства и партии биват възхвалявани, десните ги разнищват. Добре че правителството на Меркел е ляво та дрънка, в стремежа си да угодят на зелени и комунисти станаха по-леви от тях. И има заблудени офце, дето разправят колко били хубава телевизията, как имало интересни документални филми и по нещо за всеки се намирало. Промивката на мозъци е в твърде напреднал стадии при тях.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 17 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Любопитно

    До коментар [#13] от "Kosta Delev":

    айде зрителите да решават кое си заслужава и кое не, не ти или ББС, а?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  18. 18 Профил на juk
    juk
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Не плащам от много години. Имаме телевизор, но го ползваме само за Нетфликс. Няма какво толкова да гледаме по бибиситата освен новините, които могат да се видят в сайта на ббс. Нетфликс е около 100 паунда. Глобата е май около 1200-2000. Който не може да плати, отива в затвора за 3-4 седмици.😆😆😆Иначе ббс са страхотна медия, с невероятни професионалисти. No offense, но българските телевизии са по зле и от селски вечеринки.
    —цитат от коментар 10 на kaiser


    Значи хем са сртахотна телевизия с невероятни професионалисти, хем няма какво да гледате?

  19. 19 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#18] от "juk35625824":

    Точно така. Двете нямат нищо общо. Има страхотни програми - новини, публицистика, научно популярни, исторически предавания, но просто не си губим времето с телевизия.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  20. 20 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kosta Delev":

    Плащането за телевизия лиценз в Великобритания е задължително , ако имаш телевизор

  21. 21 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Долната Великобритания трябва да пропадне след Брексит

  22. 22 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kosta Delev":Плащането за телевизия лиценз в Великобритания е задължително , ако имаш телевизор
    —цитат от коментар 20 на fjp58603113


    това не е така. Мисля, че умишлено лъжеш.

    Може да имаш 10 телевизора у дома, но плащаш такса само ако гледаш телевизия.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  23. 23 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1932 Неутрално

    До коментар [#7] от "dorn":Искам, ако не гледам ББС, да не плашам.Само че, гледаш или не , таксата е дължима.
    —цитат от коментар 12 на Noise


    невярно твърдение.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  24. 24 Профил на fjp58603113
    fjp58603113
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#22] от "kaiser":

    Имат едни машинки с които засичат дали телевизора ти работи , ще те осъдят да платиш заедно с лихвите и глобите

  25. 25 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 888 Весело
  26. 26 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2292 Любопитно

    До коментар [#6] от "deaf":


    До коментар [#8] от "areta":


    До коментар [#9] от "Black Hawk":

    Проблема с финансирането на обществените радио и телевизия не възникнал заедно с тях. Смята се, че финансирането через реклами и спонсори поставя медиите в зависимост. Всяка държава в различни периоди има различна представа как да ги финансира - через събиране на такса от потребителите (от тези които имат телевизор/радио или от тези които плзват електричество) или через бюджета. Винаги има недоволни - от рекламите, от таксата от размера на бюджетното финансиране.
    Интересно би било да чуя вашата представа, как да се финансира една обществена телевизия или радио, така, че да е независима.
    Благодаря предварително за отговорите.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  27. 27 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    До коментар [#26] от "DDR":

    В САЩ държавната телевизия е БЕЗПЛАТНА. Точка.

  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2520 Неутрално

    До коментар [#26] от "DDR":

    И още - държавната телевизия в САЩ има четири програми за всички вкусове.

  29. 29 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2292 Любопитно

    До коментар [#26] от "DDR":В САЩ държавната телевизия е БЕЗПЛАТНА. Точка.
    —цитат от коментар 27 на deaf


    А без пари ли работят в нея служителите?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  30. 30 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#13] от "Kosta Delev":айде зрителите да решават кое си заслужава и кое не, не ти или ББС, а?
    —цитат от коментар 17 на DareDebil


    За всеки британец ВВС е институция. Аз не познавам жив британец, който да твърди, че не би гледал ВВС (е, признавам, че за някой новоизлюпен британец от Столипиново може и да не е така ;)

  31. 31 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Браво, британските данъкоплатци няма да финансират по задължение една медия, която от национална се е превърнала в марксистка и бичи денонощно марксистка сороска пропаганда. Сорос да си я финансира!

  32. 32 Профил на Black Hawk
    Black Hawk
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#26] от "DDR":

    Моята позиция е, че не трябва да има медии на издръжка на данъкоплатците. Като искат да правят държавни телевизии, но да се издържат на пазарен принцип.

  33. 33 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Това безумие го има и в Германия, а може би и в други страни. Да те принуждават да плащаш за държавна медиа?!
    —цитат от коментар 1 на Black Hawk


    Не е толкова проблемът, че в Германия и Великобритания принуждават хората да плащат за държавна медия. Проблемът е, че държавната медия е станала марксистка пропагандна централа, която води пропагандна война срещу нацията, срещу държавата, срещу правителството и прокарва чужди интереси. Държавната медия би трябвало да е обективна медия, която не взема страна в политическите спорове, само информира.

  34. 34 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#3] от "DDR":Аз знам защо се прави, но не съм съгласен с две неща: 1) може идеята да е, че телевизията ще е независима и обективна, но това на практика не е така, имайки предвид левия уклон на ББС и 2) принудата - звучи абсурдно да ме принуждават да плащам за да получавам уж независима журналистика. Къде е изборът на потребителите тук? Ами ако не искам да гледам ББС?
    —цитат от коментар 9 на Black Hawk


    Всъщност за това си прав, не е редно хората да бъдат принуждавани административно да плащат за каквото и да е. Трябва да имат свободен избор за какво да плащат и какво да гледат и слушат.

  35. 35 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#26] от "DDR":Моята позиция е, че не трябва да има медии на издръжка на данъкоплатците. Като искат да правят държавни телевизии, но да се издържат на пазарен принцип.
    —цитат от коментар 32 на Black Hawk


    Аз лично дълго време също се възмущавах от това, да те принуждават да плащаш за нещо, което може и да не ползваш особено, но с течение на времето стигнах до извода, че обществените медии не може и не бива да зависят от рекламодатели и спонсори - трябва да се финансират от обществото (разбирай държавата). Ако се финансират от бюджета - стават заложници на игрите в парламента. Най-добре е через такса "радио / телевизор". Неприятно е но е и въпрос на светоусещане и разбиране за функциите на обществото. Може би след време ще се намери и друг начин за финансиране на обществените телевизии - например доброволно плащане на таксата и допълване от бюджета... Ама за сега това са механизмите - задължителна такса или от бюджета.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  36. 36 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 8 Любопитно

    До коментар [#1] от "Black Hawk":Това се прави за да е независима обществената телевизия от рекламодатели и правителство. Има го в много европейски страни (вкл и за радио). България е едно от малкото изключения, където не се плаща, но и резултатите са видими —зависимост от правителството.
    —цитат от коментар 3 на DDR


    А как се прави в Канада, където няма подобна такса, макар и СБС да е дъщерна(произходна) на ББС?

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  37. 37 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 8 Весело

    Браво, британските данъкоплатци няма да финансират по задължение една медия, която от национална се е превърнала в марксистка и бичи денонощно марксистка сороска пропаганда. Сорос да си я финансира!
    —цитат от коментар 31 на gozambo


    Каква марксистка?! Сорос е МИЛИАРДЕР, като Доньо, ако не си разбрал. Това че бай Сорос прави пари, от разни ЛИБЕРАЛНИ теми, като глобализма, Зелени и ЛБГТИ не го прави марксист. Марксистка ли му беше идеята, да нападне британската лира?

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  38. 38 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#1] от "Black Hawk":Това се прави за да е независима обществената телевизия от рекламодатели и правителство. Има го в много европейски страни (вкл и за радио). България е едно от малкото изключения, където не се плаща, но и резултатите са видими —зависимост от правителството.
    —цитат от коментар 3 на DDR


    П.П. Това с наименованието "обществена телевизия" си е ВРЪТКА, да могат да се оправдават, че не са държавна пропаганда...

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  39. 39 Профил на margin call
    margin call
    Рейтинг: 8 Весело

    Тия още са във социализЪма, някога плащахме такса за БНТ и БНР !!!
    —цитат от коментар 5 на valtoro


    Не знам за социализЪма(наскоро Корбин го размазаха), ама със сигурност са още в пропагандата на Студената Война...

    П.П. Това, че на нас едно време ни се струваха, като бастиони на истината, си остава ваш проблем...

    https://youtu.be/dWTbvgVOnn0
  40. 40 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#22] от "kaiser":Имат едни машинки с които засичат дали телевизора ти работи , ще те осъдят да платиш заедно с лихвите и глобите
    —цитат от коментар 24 на fjp58603113


    Това по-скоро е мит, пуснат с цел да се плаши просотлюдието, дето няма нищо против да го облъчват с пропаганда чрез the idiot box. А телевизорът ти може да работи, защото е свързан с DVD player или конзола, например. Начинът по който проверяват е да ти дойдат на посещение, ако не си плащаш, но не мисля, че си длъжен да ги пускаш.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  41. 41 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#23] от "kaiser":

    Кое е невярно твърдение?!Ако не гледам ББС , а други програми, пак трябва да го имам.Що трябва да плащам за ББС, ако не гледам ББС?!

    The law says you need to be covered by a TV Licence to:

    watch or record programmes as they’re being shown on TV, on any channel
    watch or stream programmes live on an online TV service (such as ITV Hub, All 4, YouTube, Amazon Prime Video, Now TV, Sky Go, etc.)
    download or watch any BBC programmes on iPlayer.
    This applies to any device you use, including a TV, desktop computer, laptop, mobile phone, tablet, games console, digital box or DVD/VHS recorder

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  42. 42 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#30] от "Kosta Delev":

    И като е институция, що неплащането е криминализирано?! Изобщо не знаеш на кой свят си.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  43. 43 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#30] от "Kosta Delev":

    Щом не познаваш, значи няма такива? Айде тогава да се отмени лиценза, и всеки да си плаща доброволно, без страх от затвор или глоби, а? Или да кодират каналите, и само който си плаща да може да гледа. Безплатната програма се ограничава до 1 час новини в 8, 12, 17, 20 часа, което ще струва по 1000 паунда на ден, и готово.

    Така между другото, ето малко хора, които очевадно не ислят като тебе:

    This Is What The BBC Licence Fee Pays For - Nick Ferrari - LBC

    AoToGo 7 months ago
    The BBC have outstayed their welcome, can't stand their political shenanegans (impartial, my **se).

    SkinnyCow 7 months ago
    I don't pay for Leftist thought propaganda.

    Peter Porter 7 months ago
    Boycott the licence, they don't represent the British people or the British way of life. And what an insult to our senior citizens. Shame on you BBC.

    RichyJam2011 7 months ago
    Haven't paid the license fee for over a decade. I advise others to do the same. Stealth tax funding the likes of Gary Linekers wages

    AngloHuscarl 7 months ago
    Scrap the Licence fee. The British public should not have to pay for a Political propaganda channel, that has no interest in serving the British People!

    SmithsRus 7 months ago
    BBC is finished, with Netflix, Amazon etc it's unfair for us to pay for something we don't want.

    Max Burg 7 months ago
    The license see is a joke and frankly embarrassing! However, it now reflects the archaic and decaying nature of the British Broadcasting Corporation...

    Amex 50 7 months ago
    Over staffed.... Over paid ....Biased broadcasting company ..... Left wing propaganda .... WIll NOT WATCH ANY MORE ......

    Andrew 7 months ago
    BBC is a dinosaur. It should be 100% privately-owned and funded. Times have changed - and Beeb no longer an impartial, neutral reporter of the news.

    Darren Bull 7 months ago
    Your paying Gary lineker's pay check for match of the Day repeat

    Hem T 7 months ago
    Everyone, must stop paying their TV licence. Just like my words to Zammo; "just say no".

    Ian Dropsyface 7 months ago
    Screw the BBC .... Everyone should bin paying for the licence let's see 20 million in prison lol

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK