Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ето това е знак, с "Данке" на края, а не като в Бургас в една зона, сложили знак 30, и след знака, зад едно кошче тринога - камера за скорост, и клекнал полицай зад нея......
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=Olympics
Трябва да премахнат ограниченията в София. Има бая автомобили с максимална скорост 200+км/ч Защо ограничават водачите? Те са си платили да имат бързи коли. А размазването с 200+ е толкова ефективно. Нищо не помага, никакви предпазни мерки при такива удари.
Радвайте се , радвайте се ... Скоро ще видите каква тесла готвят на всички европейци покрай зеления рекет...
Ще задължат всички в ЕС , включително и нас, да си правим енергийни паспорти на къщите и апартаментите и тези които не са енергийно ефективни, ще им вдигнат двойно и тройно данъците. Според проучванията само 7% от домовете на българите ще отговарят на новите европейски изисквания, за останалите 93% бецален . Освен това искали държавата да не субсидира цената на тока за битовите потребители и да изравнят цените им с тези в Европа на пазарен принцип. Тоест ще ни вдигнат тока от 10 цента на 30 цената, а за заплатите ще кажат, това си е ваш проблем
Не знам дали сте забелязал, но всъщност голямото предимство на Германия е, че там живеят предимно Германци!!!! Ние сме вечно мрънкащи и нещастни, но нямаме и най-малко намерение или желание да спазваме дори елементарни Правила!!!
В Лондон като кмет Борката въведе ограничения от 20 мили/час преди сума ти години. В момента са из цяла Англия.
Дневник, спрете да преписвате папагалски разни рекламни немски дописки. Покажете истинска журналистика, направете някакво елементарно проучване, стига с тоя копи/пейст.
Швейцария не е член на ЕС. Правят референдуми по всички важни за тях теми. Изглежда, че мнозинството от швейцарците недолюбват автоталибаните. Но пък ние като по-умни и преуспели снизходително им се присмиваме.
Да слагат 30 км ограничение из целия град и перничани няма да има смисъл да си ходят до Перник. Докато се приберат след работа и ще трябва да тръгват на обратно
И как, по-точно, се намаляват вредните емисии като автомобилите ще са два пъти по-дълго време с работещи двигатели за едни и същи дистанции, (когато няма задръствания)? Отделно по-ниската скорост ще доведе до повече задръствания (повече автомобили едновременно на пътя), и т.н. все еко придобивки. Май единствената полза за екологията е това, че доста хора ще се откажат от бавните автомобили в полза на обществен транспорт.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
Забелязал съм и много други неща в Германия - Например нямат ГЕРб с тяхната корупция и мутромилиционерщина. Там не знаят милиционерския въпрос И к'во прайм сега ? Забелязал още стотици подобни разлики.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Напоследък се нещо ще се ограничава и разбираш ли това щяло да повиши качеството на живот, само че ограниченията са за обикновния жител. На този жител нещата които му предоставиха да ползва и го караха да ги ползва сега изведнъж станаха вредни. Посочиха го с пръст - виновен
Ти нормален ли си или само си чешеш езика?! Знаш ли колко време ще ти бъде нужно от ж.к. "Младост" да стигнеш до Софийски университет например,ако се движиш през целият път с 30км/ч.?! Някъде към един час! И не ми казвай:"Хвани си метрото." Аз пък искам с кола да се придвижвам.
Аз съм сигурен , че един автомобил който се кара само на първа, втора скорост, замърсява много повече от такъв , който се движи със 50-70 километра на четвърта
Общо взето това аъщата недоказана полза като смяната на времето два пъти в годината. Съвременните автомобили с ДВГ не са конструирани за подобни скорости. Автомобилите са най-екологични на директна или на понижаваща предавка. 30 км. означава 1-2-1-2 спирачки. Доста вредно за колите, екологията и водачите.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
Ограничението на скоростта е най-доброто за намаляне на ьертвите по пътищата. Където има здрави закони и контрол има малко ьертви.
В щатите шанса да те утрепят на пътя е 2 пъти по малък от България в Германия е 3 пъти по малък В скандинавието 6........
Така че камери на всякъде. За да няма в софия тъпаци които тровят тряфика с постоянно пререждане, шаване лява дясна лента и изпреварване през бус лента
Подобни неще се случват само в страни с население с друг манталитет....Чнас подобно нещо само би накарало лумпените да карат още по-бясно!!! По продълженито на Цариградско ли...на Малинов ли...по околовръстното ли има камери следящи за скороста?????
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Швейцария е ЕДИНСТВЕНОТО място в света, където референдумът работи! Привърженик съм на пряката демокрация , но в период на възход на популизма референдумът е най-добрият начин да се простреляш в слепоочието!!!
Ето така функционира популизма - кратък и прост "отговор" на дълъг и сложен въпрос....жалка история!!! Прогресивната Ви обсеия помага ли Ви?! Риторичен въпрос!
Точно. Кметицата си представям какви щеше да ги пише, ако някой беше с врязал с колата си тук и рани 20 човека или пък , ако някой вземе оръжие и простреля десетина човека и убие няколко. Иначе тук могат да ни ги дават за пример нон стоп.
Ей това е за темата ПРЕДОЗИРАНЕТози ЕС си е пред разпад. Тепърва ни чакат само ограничения и Борката ще се окаже прав, че избяга с 200 от тези ненормалници.
Трудно е на автоталибаните да повЕрват в това че возенето на 60-100 кг кокали и месо в 1500-2000 кг метал и пластмаси не е признак на висш интелект....
И че градовете са място където ХОРАТА, а не автобобилите, следва да се чувстват комфортно, сигурно и т.н.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
на тебе каквото и да ти въведат все ти е проблем. Все ти е скъпо, все ти е бавно, все това все онова... не е зле да излезеш от консервата в която живееш и да пообиколиш - свят широк... иначе така ще се затвориш и консервираш, че съфорумци като "некой" ще изглеждат либерали сравнени с тебе
Колега не знам дали четеш внимателно, но ако може отговаряй по възпитано . Моя коментар е до Хамилтъна и касае единствено Бургас. В София си имате кмет, ОС и ако искате си направете движението по улиците и без всякакви ограничения.
Същите тези германци на два пъти последните години отхвърляха предложение да се въведе ограничение на аутобаните им, но те не го приеха защото искат да си карат с над 200 км мощните автомобили.
Ти нормален ли си или само си чешеш езика?! Знаш ли колко време ще ти бъде нужно от ж.к. "Младост" да стигнеш до Софийски университет например,ако се движиш през целият път с 30км/ч.?! Някъде към един час! И не ми казвай:"Хвани си метрото." Аз пък искам с кола да се придвижвам.
Разстоянието е 10 км, т.е. с 30 км/ч отнема около 20 мин....
И който иска да се вози на Маруся следва да си плаща за това. Правото да имаш тенекии не е записано в никоя Харта или Конституция, за разлика от правото на чист въздух и разни други екстри, които са важни за здравето на хората.
Подобно мислене е било актуално е Европата преди над 30г, от тогава всички усилия е как да се извадят автомобилите от градските центрове!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Радвайте се , радвайте се ...Скоро ще видите каква тесла готвят на всички европейци покрай зеления рекет...Ще задължат всички в ЕС , включително и нас, да си правим енергийни паспорти на къщите и апартаментите и тези които не са енергийно ефективни, ще им вдигнат двойно и тройно данъците.Според проучванията само 7% от домовете на българите ще отговарят на новите европейски изисквания, за останалите 93% бецален . Освен това искали държавата да не субсидира цената на тока за битовите потребители и да изравнят цените им с тези в Европа на пазарен принцип.Тоест ще ни вдигнат тока от 10 цента на 30 цената, а за заплатите ще кажат, това си е ваш проблем
Това от Русия ли ти ги спускат или просто си луд?! Никой не те кара да живееш в ЕС, нали?Като не ти харесва - ходи в Русия, Северна Корея, Венецуела - просто ни отърви от твоето жалко съществуване.
Добре,взимам си бележка за възпитанието,но и ти не се "връзвай" на езика ми - просто понякога говоря по-остро,но това не е с цел да обидя опонента. Не знаех,че имаш предвид Бургас. Но дори и за този град,разстоянието между центъра и ж.к."Меден рудник" например,е голямо и ще отнеме много време на кола ако тя се движи с 30км/ч.
И такива улици има в Берлин - ограничението е 5 kм/ч или т.н. Schritttempo - движение със коростта на пешеходец. Обикновено са около училища и детски градини или близо до пешеходни зони.
Хората не се качват в колите си за кеф. Като знаеш, че имаш 1 час в едната посока и товас са 2 часа дневно от личното ти време, ясно, че всеки ще натиска педала. В Германия масово се пътува около час до работа. Много хора работят в по-големите градове и живеят наоколо. Защо еколозите не натиснат работодателите да позволяват и насърчават служителите си да правят хоум офис когато и където може? В ИТ бранша почти няма проблем поне 2 дни да работиш от вкъщи. А, има проблем - много фирми/шефове не им харесва тази идея. Скоро говорих с един собственик на средна фирма за счетоводни услуги - щойербератер - каза, че той не позволявал работа в къщи. Първо не можел да контролира хората(учудващо, не проверява ли дали са си свършили възложената работа за седмицата примерно) и второ - той бил плащал наем за офис, за толкова и толкова паркоместа... - бил си направил сметката всички да са в офиса. А фирмите могат да спестят офисни площи, места за паркиране, офис обзавеждане, да направят нещо за околната среда...
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
Това е частен случай. И да, в тези условия е правилно. Но аз намеквах за един закон от началото на века когато е наложено това изискване, защото.... Можеш ли да познаеш? Иначе конете се плашели.
20мин. - друг път! Невъзможно е за 20мин. защото колите движещи се между "Младост" и СУ са МНОГО. Знаеш ли какво значи МНОГО?! Също трябва да сложим и светофарите,които забавят движението. Плюс безбройните автобуси на градският транспорт,които спират на всяка спирка. И които забележи,също трябва да се движат със 30км/ч. Впрочем,ако автобусите се движат с 30км/ч. няма да могат да извозват хората. По спирките ще настане същинско стълпотворение. Само заради автобусите става ясно,че предложението за ограничаване на скоростта на 30км/ч. е утопия.
Улиците в урбанизацията стават достъпни само за градски транспорт, товарни автомобили и полиция, пожарна, бърза помощ. Личните автомобили само за междуградски предвижване. Елементарно.
В София сега при ограничение 70 км/ч в пиковите часове по бул. "България" има задръствания. Подобно е по "Цариградско шосе" сутрин в посока "Младост" и след 17ч. към центъра. Представям си какво ще е ако се кара с 30км/ч.
На някои сигурно им е трудно да разберат, но далеч не всеки може да се придвижва с велосипед. Да не говорим за едни поне 10 години от живота ти, когато трябва да возиш децата на детска градина и училище. Отделно когато се появиш сутрин в офиса "леко" поизпотен от велосипеда как се чувстват колегите ти през целия ден ? Или това си е техен проблем, автоталибани такива ! Градският транспорт е добро решение, но не е универсално, дори и на местата където е по-добре от организиран от нашия.
50км/ч. е ограничение което е напълно достатъчно за реакция в почти всяка ситуация. Трябва обаче да се спазва, а налагането на това е работа на държавата.
А колко екологично било да се кара с 30 вместо с 50 изобщо е смешно да се коментира.
Аз съм сигурен , че един автомобил който се кара само на първа, втора скорост, замърсява много повече от такъв , който се движи със 50-70 километра на четвърта
чшшш. тихо. не им го казвай на малоумниците, които умеят само да забраняват и размахват пръст. ако можеха да мислят, сигурно щяха да имат и реални решения.
Хм, питам се дали при 60 км/ч или при 30 км/ч автомобила ми ще отдели повече вредни емисии за 7 те километра, които изминавам до работа. Времето при скорост 30 км/ч, за което двигателя ще бълва пушеци е двойно, разходът на гориво - много по-голям. Някой специалист да ме светне, как при тая скорост 30 км/ч ще се намалят емисиите?
При ниски предавки вредните емисии са повече. Не знам кой е дал акъл на зелените, но това е чутовна глупост!! Не че може да очакваме нещо различно от зелените крайно леви талибани, освен да измислят глъупости, да усложняват живота на хората и да им цоцат паричките.
До коментар [#50] от "deaf":Улиците в урбанизацията стават достъпни само за градски транспорт, товарни автомобили и полиция, пожарна, бърза помощ. Личните автомобили само за междуградски предвижване. Елементарно.
Живея в град, който въведе такава мярка преди няколко години - 30км/ч навсякъде с изключение на ринга на града. В началото си казваш "Ех, гадост, само за глоби го правят. Абсурд е да се кара така и тн." И реално не се кара с 30, а с 40-45. Което за мен е приемливо. Ако те глобят, поне няма да ти вземат половината заплата ако караш 40. За пешеходци и велосипедисти е по-безопасно. И реално погледнато стигаш пак по същото време. За вредни емисии не мога да коментирам, защото не вярвам на статистиките. Шумовото замърсяване е също фактор. С по-ниска скорост шумът от колите е много по-малко.
Разстоянието от Меден рудник до центъра е около 6 км. Значи с 30 км. при идеални условия ще се минават за 12 мин. Да ги закръглим на 30 мин. - не ми се вижда толкова много.
Аз съм за въвеждането на такива ограничения по улици около детски градини, училища, малките квартални улички и т.н. (друг е въпроса кой ще го спазва). Но, за да карам с 30 км/ч, поне с моят кола ще съм на втора или трета, зависи. Съответно с 50-55 съм на трета или четвърта. Разликата в оборотите на двигателя между втора и четвърта е огромна. Два пъти повече време с много по-високи обороти (двигателя не се интересува от скоростта, а от оборотите и режима) как ще спомогнат на екологията?
Някой изобщо правил ли е тестове, които доказват,че при скорост 30 км/ч, емисиите са по-малко отколкото при 50 км/ч? Аз съм шофьор от 30 години и съм имал 8 автомобила и опитът ми сочи, че най-малък разход на гориво автомобилите имат в диапазона 90-110 км/ч при извънградско и 40-60 км/ч при градско. 30 км/ч предполага по-ниска предавка и по- висок разход на гориво, а оттам и на повече вредни емисии, отколкото при 50 км/ч... Поправете ме ако греша?!
Правени са много тестове. Ако лампата за гориво свети и искаш да стигнеш до близката бензиностанция карай не със 90 - 100 км а с 40- 50 км. на директна предавка.
Да правилно. Особено щаслив ще съм да си возя детето в градския транспорт по време на грипна епидемия. С 30км/ч тъкмо хубаво да си вдишаме миризмите. Ти май не си пътувал в претъпкан рей, влак или какъвто и да е градски/ междуградски транспорт
Автоматиците все още харчат повече от ръчните. В България са и по малко. Така че примера ти е неудачен. Икономичния режим на съвременните автомобили наистина е около 60км/ч на най висока предавка, но в градски условия така не можеш да караш. Нямаш ускорение и трябва непрекъснато да превключваш. Та толкова за "тестовете" ти.
Яяя, имало теми по които можело да се изразяват противоречиви мнения от възпитани хора, в т.ч. и от дежурните форумци. Само веднъж срещнах нещо за Русия. Похвално !
Всъщност разумното решение е да се гледа конкретния случай. В момента наблюдаваме идиотщини от сорта на: На цариградско шосе в района на плиска и окръжна болница (точно там където един пиян бакшиш прегази една спирка хора) е разрешено да караш с 80.в същото време на същия булевард в района на враня където има в десетки пъти по малко хора има ограничения 50. Има още стотици такива малоумни решения в цялата страна. Извода: властите вместо да мислят как да обезопасят трафика, прилагат сталински решения. Между другото за случая с прегазената спирка на мола на цариградско. След трагичния инцидент властите започнаха кампания срещу бакшишите, вместо срещу пияните шофьори. Популизъм в действие. Такива ми ти работи.
Скоростните булеварди никой няма да ги пипа, споко!
Като има задръстване, средната скорост ти е най-често около 10-15 км/ч. не е ли по-добре трафикът да се движи с бавна, но постоянна скорост и да не спира и тръгва прекалено често, отколкото на всяко зелено да се засилиш до 50-60 км/ч (че и много често до 80-100 по нашите ширини) и да спреш след 100 метра и да висиш отново 2-3 минути на място, докато тръгнеш пак?
Според мен над 80% от нашенските шофьори не го разбират това нещо и го виждам всеки ден. Карам си аз с около 50 км/ч, виждам следващия светофар, че свети червено, знам, че ако дам повече газ, ще стигна на него със сигурност, докато е още червено, затова просто си оставям колата на скорост да намали от спирачната сила на двигателя, докато стигна до светофара, за да мога да не спирам, ако междувременно е светнало зелено. Това не е хубаво да се прави, само ако има разни преки и други кръстовища, където може да бавиш трафика зад теб, който да иска да завие примерно. Обаче ганьо си знае газ до ламарината и поне 10-20 коли ме задминават с доста сериозна скорост и стигат на светофара, докато още е червено, при което всички спират, а 20 коли после докато тръгнат, е светнало пак червено и се минава по-бавно, отколкото всички да се "влачим" с 40-50 и да не спираме изобщо.
Затова, за много участъци е супер подходящо ограничение (което реално да се спазва) от 30-40 км/ч. Така трафикът ще върви плавно, от по-слабото ускорение на колите ще се отделят наистина по-малко вредни емисии, по-малко шум, че и накрая ще се стига за същото време или дори по-бързо.
Скоростните булеварди, както и тези със светофари през много голямо разстояние и където не стават задръствания, това е излишно разбира се, ама вътре в центровете на градовете, така и така 2/3 от времето колите са спрели. Какво значение има дали ще си спрял или просто ще пъплиш с бавна, но постоянна скорост?
Ето това е знак, с "Данке" на края, а не като в Бургас в една зона, сложили знак 30, и след знака, зад едно кошче тринога - камера за скорост, и клекнал полицай зад нея......
Хаха в България "Данке" получаваш лично от полицая зад триногата...../или ще пишем?/
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Виж по-горния ми пост по темата - средната скорост в задръствания е 10-15 км/ч, така че е безсмислено да ускоряваш много, при положение, че ще спреш след 100 метра пак и ще висиш сума време до следващото тръгване. При по-големи средни скорости, разбира се, че е по-икономично да се кара по-бързо, ама при по-малки и в града - не!
Ами при 15 км/ч компютърът на автомобила ми показва около 11 л нафта разход на 100 км. При 30 км/ч е 8.2 л/100 км, при 50 км/ч - 7.3 л. Автомобилът ми е Мерцедес 200 cdi, автоматик. Сега на очите си ли да вярвам или на приказките на тоя и оня политик, кое било добре за емисиите?
До коментар [#55] от "Stargate": quote#54:"Котаракът на Шрьодингер"]Хм, питам се дали при 60 км/ч или при 30 км/ч автомобила ми ще отдели повече вредни емисии за 7 те километра, които изминавам до работа. Времето при скорост 30 км/ч, за което двигателя ще бълва пушеци е двойно, разходът на гориво - много по-голям. Някой специалист да ме светне, как при тая скорост 30 км/ч ще се намалят емисиите?[/quote]
Ами с до 30 км./ч. ще се използват автомобили с педали. Или хибриди - с двигател и с педали за града.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
Живея в град, който въведе такава мярка преди няколко години - 30км/ч навсякъде с изключение на ринга на града. Шумовото замърсяване е също фактор. С по-ниска скорост шумът от колите е много по-малко.
Не думай.... Това упражнение вече е прекалено сложно, понеже за автоталибаните такова жУвотно нЕма.... Шум ли, това са някакви си глезотии! Откритие е на диверсанти които живеят в разложилия се Запад...
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Преди имаше светофари които показваха препоръчителна скорост, с която ако караш хващаш "зелената вълна". Доколкото си спомням това горе-долу се спазваше (е, "джигити" имаше и с Москвичи). Мисля че щом беше възможно при тогавашното ниво на автоматизация сега изобщо няма да е проблем.
"Ограниченията на скоростта до 30 км/час доведоха до намаляване на средногодишните емисии от азотен окис средно с 2.3 микрограма на кубически метър." Важно! "Една от основните причини за това е, че при тази ниска скорост отпада нуждата от продължителни фази на ускоряване, при които именно се отделят множество азотни окиси." Изгледа основните съображения са относно качеството на въздуха и безопасността на движението. Ами, да преминаваме на електрически превозни средства. Тези регулации са още един пирон в ковчега на двг. Тези неща са трудно приложими в България. Бунтове ще има.
В София ги премахнаха и объркаха движението с едни "умни" светофари. Обаче усвоиха около 20 000 000 парички за тази глупост. Сега залена вълна няма никъде. Гарантирано от герб и фандъкова.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
До коментар [#11] от "dorn": До коментар [#51] от "alexandar": До коментар [#27] от "rdb41527334": До коментар [#77] от "Маршалов": До коментар [#4] от "selqnin": "Работещите стратегии за управлението на добрите за живеене градове е намаляването на броя на автомобилите" . Как разбра? За сведение........ С лични автомобили пътуват: в Копенхаген - над 50%; Хамбург - над 62%, Дъблин - 63%, Люксембург- 65%; Берлин - над 50%, Барселона - 53% и т.н. Средно в големите градове на ЕС (без бившите соц.) 55-60% от хората пътуват с лични автомобили. В София - е точно обратно - с обществен транспорт пътуват около 62-65% от населението. София е в последната десетка по използуване на лични автомобили от 32 големи града в ЕС и в първата петица по използуване на обществен транспорт. И още нещо: Средата скорост на автомобилите в централната част на София в час пик е 12км/ч. Хайде на забраните и ограниченията.....
Да се надяваме, че това няма да се въвде у нас преди екоекспертите както обикновено след време да стигнат до обратния извод, че всъщност не намалява, а увеличава разхода на гориво, съответно и въглеродната емисия. Освен допълнителното натоварване на трафика, амортизацията на двигателя и загубата на време.
Ще бъде интересно да се види и една статистика, как скоростта от 30 км/ч за цял град се отразява върху снабдяването на магазините, куриерските и пощенските услуги? И също върху градският транспорт - все пак, като е гарга, да е рошава, всички да участват с 30 км/ч в подобряването на живота.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Въпрос на елементарна аритметика по формулата t = S/v, ако един автомобил се придвижва от точка А до точка Б, вместо за 30 мин. за 50 мин. за какво време един автомобил ще бъде активна част от градския трафик. Съответно, умножено по броя на автомобилите, които влизат в трафика ще получим цялостната картина. Екотарикатите могат със същия размах да сведат максималната скорост до 5 км. И да принудят хората да пътуват и се връщат от работа по-дълго, отколкото е работбото им време.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
на българина каквито и правила да му сложат пак няма да ги спазва, все едно на едно добиче да му кажеш тук няма да ак.. и то да вземе да те послуша, да ама не :)
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
Редовно минавам през един участък с ограничение 30 км/ч, с две гърбици и пешеходни пътеки на тях. И там доста често има коли, които изпреварват на самите пешеходни пътеки със скорост минимум 50 км/ч. За мен, за такова нарушение трябва директно да вземат книжката за няколко месеца. Да помисли малко и дано се сети защо му се е случило това на олигофрена.
Редовно минавам през един участък с ограничение 30 км/ч, с две гърбици и пешеходни пътеки на тях. И там доста често има коли, които изпреварват на самите пешеходни пътеки със скорост минимум 50 км/ч. За мен, за такова нарушение трябва директно да вземат книжката за няколко месеца. Да помисли малко и дано се сети защо му се е случило това на олигофрена.
Ами да, това е както с почти всяка друга област на живота. Закони имаме практически същите както в Западна Европа (нали ги хармонизираха преди влизането ни в ЕС). Проблемът е със спазването им, или по-точно - с налагане на спазването им. Което не е работа на "зелените", а на държавата.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
crivchip
Рейтинг: 1120 ЛюбопитноМдаа, вече виждам как и в София се появяват табелите с ограничение 30 км/ч... та реалната скорост да стане 50...
hli32616303
Рейтинг: 8 ВеселоАбе друго си е кола с бързи и бавни скорости - таман за в града
При капитализма всичко е за пари. Само раята трябва да създава и отглежда хора, за без пари...rdb41527334
Рейтинг: 284 НеутралноВ софия пък задниците карат със 130 .... въпреки ограничението от 50 или 80
selqnin
Рейтинг: 2610 НеутралноУмни хора са германците!
Работещите стратегии за управлението на добрите за живеене градове е намаляването на броя на автомобилите!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#4] от "selqnin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!За разлика от ръководителите на София.
samoedin
Рейтинг: 4211 ВеселоУ нас в столицата е с не по - малко от 60 - Цариградско, когато няма задръствания, Вапцаров, България......
hamiltonf
Рейтинг: 4004 ВеселоЕто това е знак, с "Данке" на края, а не като в Бургас в една зона, сложили знак 30, и след знака, зад едно кошче тринога - камера за скорост, и клекнал полицай зад нея......
Едно от последните изпълнения, може би и последното, на един човек, един от най-великите в цялата човешка история, въобще: https://www.youtube.com/watch?v=rxxHvW0oNpU&ab_channel=OlympicsМаршалов
Рейтинг: 506 НеутралноТрябва да премахнат ограниченията в София. Има бая автомобили с максимална скорост 200+км/ч
мурзилкаЗащо ограничават водачите? Те са си платили да имат бързи коли. А размазването с 200+ е толкова ефективно. Нищо не помага, никакви предпазни мерки при такива удари.
Nikoi
Рейтинг: 825 Неутралнос колелото караме по бързо , ужас
dorn
Рейтинг: 1946 НеутралноДо коментар [#8] от "hamiltonf":
За да няма такива засади, 30-те км трябва да се отнасят за всички улици в града!
001
Рейтинг: 285 НеутралноРадвайте се , радвайте се ...
Скоро ще видите каква тесла готвят на всички европейци покрай зеления рекет...
Ще задължат всички в ЕС , включително и нас, да си правим енергийни паспорти на къщите и апартаментите и тези които не са енергийно ефективни, ще им вдигнат двойно и тройно данъците.
Според проучванията само 7% от домовете на българите ще отговарят на новите европейски изисквания, за останалите 93% бецален .
Освен това искали държавата да не субсидира цената на тока за битовите потребители и да изравнят цените им с тези в Европа на пазарен принцип.
Тоест ще ни вдигнат тока от 10 цента на 30 цената, а за заплатите ще кажат, това си е ваш проблем
selqnin
Рейтинг: 2610 НеутралноДо коментар [#6] от "КМЕТ В СЯНКА":
Не знам дали сте забелязал, но всъщност голямото предимство на Германия е, че там живеят предимно Германци!!!!
Ние сме вечно мрънкащи и нещастни, но нямаме и най-малко намерение или желание да спазваме дори елементарни Правила!!!
TPOTOAP
Рейтинг: 506 НеутралноВ Лондон като кмет Борката въведе ограничения от 20 мили/час преди сума ти години. В момента са из цяла Англия.
Дневник, спрете да преписвате папагалски разни рекламни немски дописки. Покажете истинска журналистика, направете някакво елементарно проучване, стига с тоя копи/пейст.
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноОливаме се! Що не я направят направо 5 км/ч и по един човек с червено знаменце пред всеки автомобил?
Bada Bing
Рейтинг: 505 НеутралноДо коментар [#5] от "001":
Швейцария не е член на ЕС. Правят референдуми по всички важни за тях теми. Изглежда, че мнозинството от швейцарците недолюбват автоталибаните. Но пък ние като по-умни и преуспели снизходително им се присмиваме.
001
Рейтинг: 285 ВеселоДа слагат 30 км ограничение из целия град и перничани няма да има смисъл да си ходят до Перник.
Докато се приберат след работа и ще трябва да тръгват на обратно
bgkurshum
Рейтинг: 631 НеутралноИ как, по-точно, се намаляват вредните емисии като автомобилите ще са два пъти по-дълго време с работещи двигатели за едни и същи дистанции, (когато няма задръствания)? Отделно по-ниската скорост ще доведе до повече задръствания (повече автомобили едновременно на пътя), и т.н. все еко придобивки. Май единствената полза за екологията е това, че доста хора ще се откажат от бавните автомобили в полза на обществен транспорт.
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!georgi_ww
Рейтинг: 828 НеутралноДо коментар [#12] от "001":
Апропо - токът вече е малко над 30 цента в Г-я. няма никакви перспективи за намаление :(
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#13] от "selqnin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Забелязал съм и много други неща в Германия - Например нямат ГЕРб с тяхната корупция и мутромилиционерщина. Там не знаят милиционерския въпрос И к'во прайм сега ?
Забелязал още стотици подобни разлики.
nehaen
Рейтинг: 336 РазстроеноНапоследък се нещо ще се ограничава и разбираш ли това щяло да повиши качеството на живот, само че ограниченията са за обикновния жител. На този жител нещата които му предоставиха да ползва и го караха да ги ползва сега изведнъж станаха вредни.
Посочиха го с пръст - виновен
deaf
Рейтинг: 2660 НеутралноДо коментар [#11] от "dorn":
Ти нормален ли си или само си чешеш езика?! Знаш ли колко време ще ти бъде нужно от ж.к. "Младост" да стигнеш до Софийски университет например,ако се движиш през целият път с 30км/ч.?! Някъде към един час! И не ми казвай:"Хвани си метрото." Аз пък искам с кола да се придвижвам.
дерибеев
Рейтинг: 2891 НеутралноДвижение на 1-2 е особено спестяващо емисии
всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас001
Рейтинг: 285 НеутралноДа , точно това казвам ...
Засега не се вдига шум, но не искам да съм на мястото на правителството , на което ще му се наложи да увеличи тока тройно
001
Рейтинг: 285 НеутралноАз съм сигурен , че един автомобил който се кара само на първа, втора скорост, замърсява много повече от такъв , който се движи със 50-70 километра на четвърта
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноОбщо взето това аъщата недоказана полза като смяната на времето два пъти в годината. Съвременните автомобили с ДВГ не са конструирани за подобни скорости. Автомобилите са най-екологични на директна или на понижаваща предавка. 30 км. означава 1-2-1-2 спирачки. Доста вредно за колите, екологията и водачите.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!rdb41527334
Рейтинг: 284 НеутралноОграничението на скоростта е най-доброто за намаляне на ьертвите по пътищата. Където има здрави закони и контрол има малко ьертви.
В щатите шанса да те утрепят на пътя е 2 пъти по малък от България
в Германия е 3 пъти по малък
В скандинавието 6........
Така че камери на всякъде. За да няма в софия тъпаци които тровят тряфика с постоянно пререждане, шаване лява дясна лента и изпреварване през бус лента
angeles
Рейтинг: 736 ВеселоДо коментар [#9] от "Маршалов": Глупости! Я питай Хамилтона!😂
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2440 ЛюбопитноПодобни неще се случват само в страни с население с друг манталитет....Чнас подобно нещо само би накарало лумпените да карат още по-бясно!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...По продълженито на Цариградско ли...на Малинов ли...по околовръстното ли има камери следящи за скороста?????
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#27] от "rdb41527334":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Обикновено това са или мутри или милиционери или герберасти или 3 в 1 !
selqnin
Рейтинг: 2610 НеутралноДо коментар [#16] от "Bada Bing":
Швейцария е ЕДИНСТВЕНОТО място в света, където референдумът работи!
Привърженик съм на пряката демокрация , но в период на възход на популизма референдумът е най-добрият начин да се простреляш в слепоочието!!!
001
Рейтинг: 285 ЛюбопитноДо коментар [#27] от "rdb41527334":
Преди два дни трамвай движещ се с 20 км , блъсна ученик ...
Какво правим по въпроса.
Въвеждаме 10 км ограничение за трамваите или ги спираме
selqnin
Рейтинг: 2610 НеутралноДо коментар [#20] от "КМЕТ В СЯНКА":
Ето така функционира популизма - кратък и прост "отговор" на дълъг и сложен въпрос....жалка история!!!
Прогресивната Ви обсеия помага ли Ви?!
Риторичен въпрос!
nehaen
Рейтинг: 336 НеутралноДо коментар [#27] от "rdb41527334":
Само където вчера един се вряза в тълпа хора в Германия, иначе нема проблем те са перфектни
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#33] от "selqnin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Нещо май не ти харесва липсата на гробарска корупция и мутромилиционерщина !
001
Рейтинг: 285 ЛюбопитноТочно.
Кметицата си представям какви щеше да ги пише, ако някой беше с врязал с колата си тук и рани 20 човека или пък , ако някой вземе оръжие и простреля десетина човека и убие няколко.
Иначе тук могат да ни ги дават за пример нон стоп.
B52
Рейтинг: 1763 ВеселоТрудно е на автоталибаните да повЕрват в това че возенето на 60-100 кг кокали и месо в 1500-2000 кг метал и пластмаси не е признак на висш интелект....
И че градовете са място където ХОРАТА, а не автобобилите, следва да се чувстват комфортно, сигурно и т.н. He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 685 Неутрално[quote#36:"001"][/quote]
Pure Chewing Satisfactionна тебе каквото и да ти въведат все ти е проблем. Все ти е скъпо, все ти е бавно, все това все онова... не е зле да излезеш от консервата в която живееш и да пообиколиш - свят широк... иначе така ще се затвориш и консервираш, че съфорумци като "некой" ще изглеждат либерали сравнени с тебе
selqnin
Рейтинг: 2610 НеутралноДо коментар [#35] от "КМЕТ В СЯНКА":
"Нещо май" капацитетът Ви очевидно е в дефицит, относно способността да разберете какво "казвам"... кой колкото може!!!
dorn
Рейтинг: 1946 НеутралноДо коментар [#22] от "deaf":
Колега не знам дали четеш внимателно, но ако може отговаряй по възпитано . Моя коментар е до Хамилтъна и касае единствено Бургас. В София си имате кмет, ОС и ако искате си направете движението по улиците и без всякакви ограничения.
001
Рейтинг: 285 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "serpico":
Същите тези германци на два пъти последните години отхвърляха предложение да се въведе ограничение на аутобаните им, но те не го приеха защото искат да си карат с над 200 км мощните автомобили.
B52
Рейтинг: 1763 ВеселоРазстоянието е 10 км, т.е. с 30 км/ч отнема около 20 мин....
И който иска да се вози на Маруся следва да си плаща за това.
Правото да имаш тенекии не е записано в никоя Харта или Конституция, за разлика от правото на чист въздух и разни други екстри, които са важни за здравето на хората.
Подобно мислене е било актуално е Европата преди над 30г, от тогава всички усилия е как да се извадят автомобилите от градските центрове!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Капабланка
Рейтинг: 422 НеутралноТова от Русия ли ти ги спускат или просто си луд?!
Никой не те кара да живееш в ЕС, нали?Като не ти харесва - ходи в Русия, Северна Корея, Венецуела - просто ни отърви от твоето жалко съществуване.
deaf
Рейтинг: 2660 НеутралноДо коментар [#40] от "dorn":
Добре,взимам си бележка за възпитанието,но и ти не се "връзвай" на езика ми - просто понякога говоря по-остро,но това не е с цел да обидя опонента.
Не знаех,че имаш предвид Бургас. Но дори и за този град,разстоянието между центъра и ж.к."Меден рудник" например,е голямо и ще отнеме много време на кола ако тя се движи с 30км/ч.
deaf
Рейтинг: 2660 ВеселоДо коментар [#37] от "B52":
Еми те точно хората возещи се в автомобили се чувстват комфортно!
stoyanst
Рейтинг: 576 НеутралноДо коментар [#15] от "George Svinarov":
И такива улици има в Берлин - ограничението е 5 kм/ч или т.н. Schritttempo - движение със коростта на пешеходец. Обикновено са около училища и детски градини или близо до пешеходни зони.
aleksandarr
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#45] от "deaf":
Също така хората които паркират джипа си в пясъка на плажа се чувстват комфортно. Аз не искам да си мъкна хавлията и водата 200 метра.
baizuo
Рейтинг: 1139 НеутралноХората не се качват в колите си за кеф.
muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"Като знаеш, че имаш 1 час в едната посока и товас са 2 часа дневно от личното ти време, ясно, че всеки ще натиска педала. В Германия масово се пътува около час до работа. Много хора работят в по-големите градове и живеят наоколо.
Защо еколозите не натиснат работодателите да позволяват и насърчават служителите си да правят хоум офис когато и където може? В ИТ бранша почти няма проблем поне 2 дни да работиш от вкъщи.
А, има проблем - много фирми/шефове не им харесва тази идея.
Скоро говорих с един собственик на средна фирма за счетоводни услуги - щойербератер - каза, че той не позволявал работа в къщи. Първо не можел да контролира хората(учудващо, не проверява ли дали са си свършили възложената работа за седмицата примерно) и второ - той бил плащал наем за офис, за толкова и толкова паркоместа... - бил си направил сметката всички да са в офиса.
А фирмите могат да спестят офисни площи, места за паркиране, офис обзавеждане, да направят нещо за околната среда...
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#46] от "stoyanst":
Това е частен случай. И да, в тези условия е правилно. Но аз намеквах за един закон от началото на века когато е наложено това изискване, защото.... Можеш ли да познаеш? Иначе конете се плашели.
deaf
Рейтинг: 2660 НеутралноДо коментар [#42] от "B52":
20мин. - друг път! Невъзможно е за 20мин. защото колите движещи се между "Младост" и СУ са МНОГО. Знаеш ли какво значи МНОГО?! Също трябва да сложим и светофарите,които забавят движението. Плюс безбройните автобуси на градският транспорт,които спират на всяка спирка. И които забележи,също трябва да се движат със 30км/ч. Впрочем,ако автобусите се движат с 30км/ч. няма да могат да извозват хората. По спирките ще настане същинско стълпотворение. Само заради автобусите става ясно,че предложението за ограничаване на скоростта на 30км/ч. е утопия.
aleksandarr
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#50] от "deaf":
Улиците в урбанизацията стават достъпни само за градски транспорт, товарни автомобили и полиция, пожарна, бърза помощ. Личните автомобили само за междуградски предвижване. Елементарно.
nigel
Рейтинг: 762 НеутралноВ София сега при ограничение 70 км/ч в пиковите часове по бул. "България" има задръствания. Подобно е по "Цариградско шосе" сутрин в посока "Младост" и след 17ч. към центъра.
Представям си какво ще е ако се кара с 30км/ч.
На някои сигурно им е трудно да разберат, но далеч не всеки може да се придвижва с велосипед. Да не говорим за едни поне 10 години от живота ти, когато трябва да возиш децата на детска градина и училище.
Отделно когато се появиш сутрин в офиса "леко" поизпотен от велосипеда как се чувстват колегите ти през целия ден ? Или това си е техен проблем, автоталибани такива !
Градският транспорт е добро решение, но не е универсално, дори и на местата където е по-добре от организиран от нашия.
50км/ч. е ограничение което е напълно достатъчно за реакция в почти всяка ситуация. Трябва обаче да се спазва, а налагането на това е работа на държавата.
А колко екологично било да се кара с 30 вместо с 50 изобщо е смешно да се коментира.
vstoyanov
Рейтинг: 532 Неутралночшшш. тихо. не им го казвай на малоумниците, които умеят само да забраняват и размахват пръст.
ако можеха да мислят, сигурно щяха да имат и реални решения.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 284 НеутралноХм, питам се дали при 60 км/ч или при 30 км/ч автомобила ми ще отдели повече вредни емисии за 7 те километра, които изминавам до работа. Времето при скорост 30 км/ч, за което двигателя ще бълва пушеци е двойно, разходът на гориво - много по-голям. Някой специалист да ме светне, как при тая скорост 30 км/ч ще се намалят емисиите?
stargate
Рейтинг: 33 НеутралноПри ниски предавки вредните емисии са повече. Не знам кой е дал акъл на зелените, но това е чутовна глупост!! Не че може да очакваме нещо различно от зелените крайно леви талибани, освен да измислят глъупости, да усложняват живота на хората и да им цоцат паричките.
deaf
Рейтинг: 2660 НеутралноДо коментар [#51] от "alexandar":
Това дори във фантастичните романи на Айзък Азимов го няма!
reality
Рейтинг: 785 НеутралноЖивея в град, който въведе такава мярка преди няколко години - 30км/ч навсякъде с изключение на ринга на града. В началото си казваш "Ех, гадост, само за глоби го правят. Абсурд е да се кара така и тн." И реално не се кара с 30, а с 40-45. Което за мен е приемливо. Ако те глобят, поне няма да ти вземат половината заплата ако караш 40. За пешеходци и велосипедисти е по-безопасно. И реално погледнато стигаш пак по същото време. За вредни емисии не мога да коментирам, защото не вярвам на статистиките. Шумовото замърсяване е също фактор. С по-ниска скорост шумът от колите е много по-малко.
Stupidity should be painfuldorn
Рейтинг: 1946 НеутралноДо коментар [#44] от "deaf":
Разстоянието от Меден рудник до центъра е около 6 км. Значи с 30 км. при идеални условия ще се минават за 12 мин. Да ги закръглим на 30 мин. - не ми се вижда толкова много.
aleksandarr
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#56] от "deaf":
Неизбежно последствие от непрекъснато нарастващото население на планетата. Въпрос на време.
zero_day
Рейтинг: 411 НеутралноАз съм за въвеждането на такива ограничения по улици около детски градини, училища, малките квартални улички и т.н. (друг е въпроса кой ще го спазва). Но, за да карам с 30 км/ч, поне с моят кола ще съм на втора или трета, зависи. Съответно с 50-55 съм на трета или четвърта. Разликата в оборотите на двигателя между втора и четвърта е огромна. Два пъти повече време с много по-високи обороти (двигателя не се интересува от скоростта, а от оборотите и режима) как ще спомогнат на екологията?
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 284 НеутралноНякой изобщо правил ли е тестове, които доказват,че при скорост 30 км/ч, емисиите са по-малко отколкото при 50 км/ч? Аз съм шофьор от 30 години и съм имал 8 автомобила и опитът ми сочи, че най-малък разход на гориво автомобилите имат в диапазона 90-110 км/ч при извънградско и 40-60 км/ч при градско. 30 км/ч предполага по-ниска предавка и по- висок разход на гориво, а оттам и на повече вредни емисии, отколкото при 50 км/ч...
Поправете ме ако греша?!
dorn
Рейтинг: 1946 НеутралноДо коментар [#61] от "Котаракът на Шрьодингер":
Правени са много тестове. Ако лампата за гориво свети и искаш да стигнеш до близката бензиностанция карай не със 90 - 100 км а с 40- 50 км. на директна предавка.
nehaen
Рейтинг: 336 ВеселоДо коментар [#58] от "dorn":
а пеша ще стигнеш за час, много яко
nehaen
Рейтинг: 336 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "alexandar":
Да правилно. Особено щаслив ще съм да си возя детето в градския транспорт по време на грипна епидемия. С 30км/ч тъкмо хубаво да си вдишаме миризмите.
Ти май не си пътувал в претъпкан рей, влак или какъвто и да е градски/ междуградски транспорт
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноДо коментар [#62] от "dorn":
Автоматиците все още харчат повече от ръчните. В България са и по малко. Така че примера ти е неудачен. Икономичния режим на съвременните автомобили наистина е около 60км/ч на най висока предавка, но в градски условия така не можеш да караш. Нямаш ускорение и трябва непрекъснато да превключваш. Та толкова за "тестовете" ти.
gwe49620445
Рейтинг: 8 НеутралноЯяя, имало теми по които можело да се изразяват противоречиви мнения от възпитани хора, в т.ч. и от дежурните форумци. Само веднъж срещнах нещо за Русия. Похвално !
George Svinarov
Рейтинг: 345 НеутралноВсъщност разумното решение е да се гледа конкретния случай. В момента наблюдаваме идиотщини от сорта на:
На цариградско шосе в района на плиска и окръжна болница (точно там където един пиян бакшиш прегази една спирка хора) е разрешено да караш с 80.в същото време на същия булевард в района на враня където има в десетки пъти по малко хора има ограничения 50.
Има още стотици такива малоумни решения в цялата страна.
Извода: властите вместо да мислят как да обезопасят трафика, прилагат сталински решения.
Между другото за случая с прегазената спирка на мола на цариградско. След трагичния инцидент властите започнаха кампания срещу бакшишите, вместо срещу пияните шофьори. Популизъм в действие.
Такива ми ти работи.
aleksandarr
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#64] от "nehaen":
При липса на лични автомобили не мислиш ли, че градският транспорт ще се промени драстично???
carpe_diem_
Рейтинг: 449 Неутрално[quote#22:"deaf"][/quote]
Скоростните булеварди никой няма да ги пипа, споко!
Като има задръстване, средната скорост ти е най-често около 10-15 км/ч. не е ли по-добре трафикът да се движи с бавна, но постоянна скорост и да не спира и тръгва прекалено често, отколкото на всяко зелено да се засилиш до 50-60 км/ч (че и много често до 80-100 по нашите ширини) и да спреш след 100 метра и да висиш отново 2-3 минути на място, докато тръгнеш пак?
Според мен над 80% от нашенските шофьори не го разбират това нещо и го виждам всеки ден. Карам си аз с около 50 км/ч, виждам следващия светофар, че свети червено, знам, че ако дам повече газ, ще стигна на него със сигурност, докато е още червено, затова просто си оставям колата на скорост да намали от спирачната сила на двигателя, докато стигна до светофара, за да мога да не спирам, ако междувременно е светнало зелено. Това не е хубаво да се прави, само ако има разни преки и други кръстовища, където може да бавиш трафика зад теб, който да иска да завие примерно. Обаче ганьо си знае газ до ламарината и поне 10-20 коли ме задминават с доста сериозна скорост и стигат на светофара, докато още е червено, при което всички спират, а 20 коли после докато тръгнат, е светнало пак червено и се минава по-бавно, отколкото всички да се "влачим" с 40-50 и да не спираме изобщо.
Затова, за много участъци е супер подходящо ограничение (което реално да се спазва) от 30-40 км/ч. Така трафикът ще върви плавно, от по-слабото ускорение на колите ще се отделят наистина по-малко вредни емисии, по-малко шум, че и накрая ще се стига за същото време или дори по-бързо.
Скоростните булеварди, както и тези със светофари през много голямо разстояние и където не стават задръствания, това е излишно разбира се, ама вътре в центровете на градовете, така и така 2/3 от времето колите са спрели. Какво значение има дали ще си спрял или просто ще пъплиш с бавна, но постоянна скорост?
DS
Рейтинг: 576 НеутралноХаха в България "Данке" получаваш лично от полицая зад триногата...../или ще пишем?/ Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
carpe_diem_
Рейтинг: 449 НеутралноДо коментар [#61] от "Котаракът на Шрьодингер":
Виж по-горния ми пост по темата - средната скорост в задръствания е 10-15 км/ч, така че е безсмислено да ускоряваш много, при положение, че ще спреш след 100 метра пак и ще висиш сума време до следващото тръгване. При по-големи средни скорости, разбира се, че е по-икономично да се кара по-бързо, ама при по-малки и в града - не!
nehaen
Рейтинг: 336 НеутралноДо коментар [#68] от "alexandar":
Ами не няма да се промени
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#71] от "carpe_diem_":
Ами при 15 км/ч компютърът на автомобила ми показва около 11 л нафта разход на 100 км. При 30 км/ч е 8.2 л/100 км, при 50 км/ч - 7.3 л.
Автомобилът ми е Мерцедес 200 cdi, автоматик.
Сега на очите си ли да вярвам или на приказките на тоя и оня политик, кое било добре за емисиите?
marianapopska
Рейтинг: 242 НеутралноСтратегии, сигурност и спазване на закони...
Кога можем да се поучим от тях???
bgkurshum
Рейтинг: 631 НеутралноДо коментар [#55] от "Stargate":
На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!quote#54:"Котаракът на Шрьодингер"]Хм, питам се дали при 60 км/ч или при 30 км/ч автомобила ми ще отдели повече вредни емисии за 7 те километра, които изминавам до работа. Времето при скорост 30 км/ч, за което двигателя ще бълва пушеци е двойно, разходът на гориво - много по-голям. Някой специалист да ме светне, как при тая скорост 30 км/ч ще се намалят емисиите?[/quote]
Ами с до 30 км./ч. ще се използват автомобили с педали. Или хибриди - с двигател и с педали за града.
B52
Рейтинг: 1763 НеутралноНе думай.... Това упражнение вече е прекалено сложно, понеже за автоталибаните такова жУвотно нЕма....
Шум ли, това са някакви си глезотии!
Откритие е на диверсанти които живеят в разложилия се Запад... He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Маршалов
Рейтинг: 506 НеутралноДа забранят автомобилите и толкоз. Здрав дух в здраво тяло!
мурзилкаnigel
Рейтинг: 762 Неутрално[quote#69:"carpe_diem_"][/quote]
Преди имаше светофари които показваха препоръчителна скорост, с която ако караш хващаш "зелената вълна". Доколкото си спомням това горе-долу се спазваше (е, "джигити" имаше и с Москвичи). Мисля че щом беше възможно при тогавашното ниво на автоматизация сега изобщо няма да е проблем.
Рашистката федерация е империя на злото
Рейтинг: 1134 Неутрално"Ограниченията на скоростта до 30 км/час доведоха до намаляване на средногодишните емисии от азотен окис средно с 2.3 микрограма на кубически метър."
Важно! "Една от основните причини за това е, че при тази ниска скорост отпада нуждата от продължителни фази на ускоряване, при които именно се отделят множество азотни окиси."
Изгледа основните съображения са относно качеството на въздуха и безопасността на движението. Ами, да преминаваме на електрически превозни средства. Тези регулации са още един пирон в ковчега на двг. Тези неща са трудно приложими в България. Бунтове ще има.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#78] от "nigel":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!В София ги премахнаха и объркаха движението с едни "умни" светофари. Обаче усвоиха около 20 000 000 парички за тази глупост.
Сега залена вълна няма никъде.
Гарантирано от герб и фандъкова.
puknatastotinka
Рейтинг: 450 ВеселоНай-добре без автомобили - 0 км/ч. Решаваме въпроси на здравеопазването и околната среда. Проблемите на транспорта - друг път. Не може всичко.
Софианец
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#11] от "dorn":
До коментар [#51] от "alexandar":
До коментар [#27] от "rdb41527334":
До коментар [#77] от "Маршалов":
До коментар [#4] от "selqnin": "Работещите стратегии за управлението на добрите за живеене градове е намаляването на броя на автомобилите" . Как разбра?
За сведение........
С лични автомобили пътуват:
в Копенхаген - над 50%; Хамбург - над 62%, Дъблин - 63%, Люксембург- 65%; Берлин - над 50%, Барселона - 53% и т.н. Средно в големите градове на ЕС (без бившите соц.) 55-60% от хората пътуват с лични автомобили.
В София - е точно обратно - с обществен транспорт пътуват около 62-65% от населението. София е в последната десетка по използуване на лични автомобили от 32 големи града в ЕС и в първата петица по използуване на обществен транспорт.
И още нещо: Средата скорост на автомобилите в централната част на София в час пик е 12км/ч.
Хайде на забраните и ограниченията.....
BULEXIT
Рейтинг: 284 НеутралноДа се надяваме, че това няма да се въвде у нас преди екоекспертите както обикновено след време да стигнат до обратния извод, че всъщност не намалява, а увеличава разхода на гориво, съответно и въглеродната емисия.
Освен допълнителното натоварване на трафика, амортизацията на двигателя и загубата на време.
aleksandarr
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#82] от "Софианец":
Интересно. Може ли линк?
Роси
Рейтинг: 7761 НеутралноЩом няма друг начин...
DDR
Рейтинг: 2949 ЛюбопитноЩе бъде интересно да се види и една статистика, как скоростта от 30 км/ч за цял град се отразява върху снабдяването на магазините, куриерските и пощенските услуги? И също върху градският транспорт - все пак, като е гарга, да е рошава, всички да участват с 30 км/ч в подобряването на живота.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?BULEXIT
Рейтинг: 284 НеутралноДо коментар [#69] от "carpe_diem_":
Въпрос на елементарна аритметика по формулата t = S/v, ако един автомобил се придвижва от точка А до точка Б, вместо за 30 мин. за 50 мин. за какво време един автомобил ще бъде активна част от градския трафик.
Съответно, умножено по броя на автомобилите, които влизат в трафика ще получим цялостната картина.
Екотарикатите могат със същия размах да сведат максималната скорост до 5 км.
И да принудят хората да пътуват и се връщат от работа по-дълго, отколкото е работбото им време.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДА ПОПИТАМ - Като дойде короната в София децата и семействата с обществения транспорт ли ще ги пращате из града ?
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!aleksandarr
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#88] от "КМЕТ В СЯНКА":
А тези без коли да ги застрелят да не се мъчат ли?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#89] от "alexandar":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Всеки си решава. Голям човек си !
ck2013
Рейтинг: 1516 Веселона българина каквито и правила да му сложат пак няма да ги спазва, все едно на едно добиче да му кажеш тук няма да ак.. и то да вземе да те послуша, да ама не :)
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascaltruly
Рейтинг: 526 НеутралноРедовно минавам през един участък с ограничение 30 км/ч, с две гърбици и пешеходни пътеки на тях. И там доста често има коли, които изпреварват на самите пешеходни пътеки със скорост минимум 50 км/ч. За мен, за такова нарушение трябва директно да вземат книжката за няколко месеца. Да помисли малко и дано се сети защо му се е случило това на олигофрена.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4622 НеутралноДо коментар [#93] от "truly":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!+
nigel
Рейтинг: 762 НеутралноАми да, това е както с почти всяка друга област на живота. Закони имаме практически същите както в Западна Европа (нали ги хармонизираха преди влизането ни в ЕС). Проблемът е със спазването им, или по-точно - с налагане на спазването им. Което не е работа на "зелените", а на държавата.
Green Day
Рейтинг: 395 НеутралноКоето само по себе си е толкова голяма полза, че напълно си струва траурът на неможещите да идат до тоалетната без личното си МПС.