Люксембург стана първата страна с безплатен обществен транспорт

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Така се прави!
    За съжаление И в тези политики сме 100 години назад и 50 години в ляво!!!
    Ние все още сме във фазата :"Къде, как и колко паркинги да построим..."
    Така няма да стане!!!

  2. 2 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Не е коректно да се казва че е безплатно, защото не е БЕЗПЛАТНО.

    Всички ще плащат чрез данъците си - включително и тези които не го ползват :)

  3. 3 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Хем безплатно, хем ако се сравняват условията, направо са суперлукс в сравнение с БГ.

    мурзилка
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2363 Любопитно

    "Доволна съм, това е добра екологична мярка. Да не се налага да купуваш карта (25 евро) всеки месец улеснява живота", коментира Анна Бейрао на слизане от трамвай.
    —цитат от коментар 0 на Дневник

    Сега ще си проличи, кой наистина мисли екологично (вместо за карта, дарява редовно тези пари за екологични каузи) или гледа само келепиреца (като това изказване на госпожата)
    Какво са 25 евро на месец, за един екологично осъзнат лпксембургец?😉😂

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  5. 5 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Интересно какъв е тоя баварец с ръждиви джанти?

    мурзилка
  6. 6 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 603 Любопитно

    Премиерът на Великото Херцогство е гей.

  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Весело

    До коментар [#6] от "save_knforest":

    Страхотен "аргумент"...?!?!?!
    И напълно "уместен в ТОЗИ контекст!!!

  8. 8 Профил на Илиян Колев
    Илиян Колев
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Нчма да се учудя,ако и на бюджета излезе по-евтино,защото издръжката на продажбата на превозни документи,контрола ,маркетинга и администрирането на всякакви платени от държавата или субсидирани превозни документи,не е съпоставима с приходите от тях.Всеки обществен транспорт се субсидира,
    За София. Ако се направи хамалска сметка ,като цената която се плаща на частните линии,на база километър се приложи спрямо целия градски транспотр и се види колко струва километър на ЦГМ,изводите ще са интересни.Щото съм убеден,че поне половината от заетите са ангажирани с продажба на билети и карти,контрол на продавачите,контрол на пътниците,контрол на контрольорите ,поръчки на устройства,контрол на поръчките и т.н.Плюс ангажираните с това в местната и държавна администрация.

  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3887 Любопитно

    Идеята е доста добра и богата държава като Люксембург може спокойно да си я позволи.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Това го научихме вече поне 10-20 пъти. И не е безплатно, а само е променен начина на плащане. Ще плаща бюджета от данъците на всички, включително и на тия, които не ползват обществен транспорт. Безплатно няма никъде нищо! Няма безплатни автобуси, няма безплатна поддръжка на автобуси, няма безплатни застраховки и данъци за автобуси, няма безплатно работещи шофьори на автобуси.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  11. 11 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    Идеята е доста добра и богата държава като Люксембург може спокойно да си я позволи.
    —цитат от коментар 9 на Иво



    До коментар [#9] от "Иво":

    Демек град Стамболийски е богат град!!! Щото там транспорта също е безплатен.

  12. 12 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    И в бюджета сме 100 години назад, там данъците не са като у нас.

    Много хитър
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4610 Весело

    До коментар [#6] от "save_knforest":

    Сигурно това е едшнствената причина транспортът да е безплатен! 🤣😂

  14. 14 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 2093 Неутрално

    До коментар [#11] от "deaf":

    Ние пък гласувахме транспортът и детските градини да да платени. Като чуя безплатно и ме втриса.
    Няма безплатно нещо.

  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2102 Весело

    Премиерът на Великото Херцогство е гей.
    —цитат от коментар 6 на save_knforest



    До коментар [#6] от "save_knforest":

    И май е "женен" за друг гей.

  16. 16 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Херцигството има по-голям БВП от България, при население колкото Пловдив (без околиите) и площ около два пъти София-област. Сметнато по данните от статията, промяната им излиза около 8 милиона евро.

  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3887 Любопитно

    До коментар [#11] от "deaf":

    От теб научавам за това. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Колкото повече безплатни неща и помощи за бедни има, толкова повече хора започват да се стремят да живеят без да вършат нищо и на гърба на работещите. Т.Е. безплатното генерира безполезни хайлази.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#17] от "Иво":

    Вярно е. И не само градският,но и междуградският транспорт в Стамболийски е безплатен.

  20. 20 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Безплатния транспорт се плаща от данъците на всички.

    Демек пешо се вози, киро му плаща разходите.

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Колкото повече безплатни неща и помощи за бедни има, толкова повече хора започват да се стремят да живеят без да вършат нищо и на гърба на работещите. Т.Е. безплатното генерира безполезни хайлази.
    —цитат от коментар 18 на quatro_4x3


    Да представям си как по цял ден ще пътуват с безплатният обществен транспорт и дори няма да слизат и така ще се възползуват от това обществено благо и ще хайлазуват на твой гръб.

    мурзилка
  22. 22 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Страна членка на ЕС, нетен бенефициент, с минимална заплата от 1999,00 евро, прави общественият си транспорт безплатен... Ще спестяват € 100 на година от това, че няма да си плащат картата. Защо не, като им го позволяват.

    Това ако не е популизъм - не знам какво друго е.

  23. 23 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Така се прави, да..В държава с размерите на средно голямо село.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  24. 24 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Страна членка на ЕС, нетен бенефициент, с минимална заплата от 1999,00 евро, прави общественият си транспорт безплатен... Ще спестяват € 100 на година от това, че няма да си плащат картата. Защо не, като им го позволяват. Това ако не е популизъм - не знам какво друго е.
    —цитат от коментар 22 на vhv


    Ще спестят 300 евро на година 25*12 месеца, действително жълти стотинки предвид размера на доходите. Това не значи, че тези пари пак няма да се похарчат и завъртят в месната икономика.

    мурзилка
  25. 25 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 488 Неутрално

    *местната.

    мурзилка
  26. 26 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#9] от "Иво":

    Нали сме наясно, че не става въпрос САМО за пари...?!
    Нашето правителство по Коледа изхарчи около 3 МИЛИАРДА лева....
    Става въпрос И за визия, стратегия и приоритети,...който ги има !!!

  27. 27 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#12] от "Кум Лисан":

    Назад сме в "бюджета", защото сме назад в мисленето...!!!
    И бюджета е функция от това как първо я мислим, а после и как я правим държавата си!!!

  28. 28 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#6] от "save_knforest":Страхотен "аргумент"...?!?!?!И напълно "уместен в ТОЗИ контекст!!!
    —цитат от коментар 7 на selqnin


    още малко напъване

  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 691 Неутрално

    [quote#21:"Маршалов"][/quote]

    Като не разбираш смисъла на коментара ми, поне ни спести глупостите си. Има ного хора ,живеещи само от помощи и безплатни неща, без да са създали нищо през живота си - мечтата не всеки левундер.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  30. 30 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2592 Неутрално

    Вероятно властите там са си направили сметката...всички знаем че безплатен обяд няма!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  31. 31 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#23] от "Noise":

    Съгласен съм, че мащаба има значение, но далеч не решаващо!
    Просто в Люксембург живеят предимно люксембургци, които преобладаващо спазват ПРАВИЛАТА, плащат си високите данъци и срещу тях живеят в просперираща държава!!!
    Ние, като общество и държава взаимно се лъжем, че правим нещо, а имащи.те властта ни лъжат, че управляват в наш интерес....
    Та не е САМО от мащаба...

  32. 32 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Весело

    До коментар [#28] от "save_knforest":

    Сигурно от Вашето напъване замириса лошо....

  33. 33 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Весело

    До коментар [#30] от "Willy Messerschmitt":

    Както пише Адам Смит в основополагащият си труд "Богатството на народите" : "Безплатно е само сиренето в КАПАНА ЗА МИШКИ"!!!
    Това, че не плащаме пряко и в момента за нещо, което ползваме не го прави безплатно.
    Просто Люксембург вероятно е социална лаборатория за това как би проработила подобна социално - политическа практика...?!

  34. 34 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#24] от "Маршалов":

    В статията казват 100, но може би са имали огромни отстъпки.

  35. 35 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 327 Неутрално

    Транспортът им и без това изглежда евтин за стандарта. Като съберат по 30 евро месечно за паркинг от пъвуващите работещи чужденци, ще си покрият разходите. 600 хил. държава

  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3887 Любопитно

    До коментар [#26] от "selqnin":

    Разбира се, че не е само за пари. Основната цел на тази мярка е спомената в статията. Правителството се надява, че с нея повече хора ще слезнат от колите си и ще ползват повече градския транспорт.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Тези 100 евро няма да им ги спестяват, защото ще са ги платили с данъци. Като дадеш на правителството пари и то ти даде нещо, това нещо няма как да е безплатно. Не мога да повярвам, че хората се хващат на това.
    Отделно, ако правителството плаща за транспорта, то хората няма да си преценяват всяко пътуване и ще пътуват повече дори и когато това няма да им е нужно. Така определено се вреди повече на околната среда.

  38. 38 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    Когато получаваш нещо, без да си работил за него, някой друг е работил за него, но не го е получил.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  39. 39 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 858 Весело

    Ганьо Балкански дава акъл на люксембургци, къде е Алеко да го опише!?

  40. 40 Профил на Баличея
    Баличея
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Това е много смел експеримент и съм много любопитен, как ще се развие в средносрочен план. Дали наистина ще се намали трафикът на коли.
    Относно транспорта в Люксембург, той е доста скромен. Има само автобуси а една трамвайна линия се строи от поне 3 години и още не е пусната. Автобусният транспорт по-принцип не е скъп и сигурно инвестициите и субсидиите са относително ограничени (спрямо София например). Да им дадем година и да видим. Най-вече да пишат потребителите, живеещи в Люксембург, българската диаспора там е сравнително голяма.

  41. 41 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#37] от "kazushi":

    Разбира се, че са платили през данъците - безплатно е само въображението на левичарите, което винаги излиза прескъпо на всяко общество, което се довери на утопиите им.
    Иначе люксембургци плащат относително високи данъци, но срещу тях получават качествени услуги !!!

  42. 42 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 345 Весело

    До коментар [#2] от "vtl53383951":

    чекай ти коректност от медии като Дневник :)))

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  43. 43 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 615 Неутрално

    "Безплатният превоз, определян като важна социална мярка, ще спестява на 40 процента от домакинствата (т.е. тези, които използват обществения транспорт) средно по 100 евро годишно"
    Т.е. около 0.1%, като се знае какъв е БВП на глава от населението там. Но тази мярка ще има изключително добро отражение върху качеството на живот като цяло.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  44. 44 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#33] от "selqnin":

    много просто - ще го платят таксите и данъците за автомобили. Това се нарича стимулиране през данъчната политика.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  45. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3977 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Суета нелогична.
    За едната реклама в световен печат...
    източване безгранично.

    Да се не чуди после кога тропа за кредит
    от порта на порта в состояние банкрутическо.

    Ако Радиото беше по-умно щеше.
    Что?
    Можеше да ден и ноч да емитира совет нацията да наложи винетки
    с тол система за убирание и консумация на парични маси.

    Идеи за совети бол.

    Ама пуста консервация на гнилоч буржуйска
    ведно с прогресивна либерастизация...

    "Люксембург стана първата страна
    с безплатен обществен транспорт"

  46. 46 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Миналата година като ходих в Люксембург, транспортът им беше безплатен през уикендите. А, сега още по-добре са го направили, браво. Малка, но много приятна страна.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  47. 47 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#37] от "kazushi":Разбира се, че са платили през данъците - безплатно е само въображението на левичарите, което винаги излиза прескъпо на всяко общество, което се довери на утопиите им.Иначе люксембургци плащат относително високи данъци, но срещу тях получават качествени услуги !!!
    —цитат от коментар 41 на selqnin


    Ами вместо да плащаш високи данъци и срещу тях да получаваш градски транспорт, не може ли чисто и просто който го използва този транспорт да си плаща когато се вози?
    Разбира се, че не може, защото политиците трябва да управляват пари. Изобщо те трябва да казват какво ще се случи, не обикновения човек. А ние им аплодираме, че ни даряват с такива прекрасни услуги!

  48. 48 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3010 Весело

    До коментар [#9] от "Иво":

    Идеята е доста добра и богата държава като Люксембург може спокойно да си я позволи.

    Особено ако тази богата държава е и нетен получател на субсидии от ЕС!

  49. 49 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3010 Весело

    До коментар [#20] от "rdb41527334":

    Тъй като Люксембурге нетен получател на субсидии от ЕС се получава : Петер-люксембуржецът се вози се вози, Петер-немецът плаща.

  50. 50 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3010 Весело

    До коментар [#22] от "vhv":

    Кой си няма завижда!

  51. 51 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 439 Неутрално

    25 евро за месечна карта в държава чийто минамална заплата е 2 хил евро ,а средната 4 хиляди евро.
    И в двата случая отива към безплатно.

  52. 52 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    До коментар [#47] от "kazushi":

    Това, че не разбирате нито смисъла на този тип политики, нито дебата тук изобщо не е мой проблем!!!

  53. 53 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":Така се прави, да..В държава с размерите на средно голямо село.
    —цитат от коментар 23 на Noise


    Политически карти на Европа и света се продаваха и по време на социализма. После и границите бяха отворени за пътуване, а отделно и суперевтин Интернет има...
    ... и пак проруските тъпанари все още не правите разлика между Люксембург и Лихтенщайн. Люксембург е с размер горе-долу колкото Разградска област.

    Относно транспорта в Люксембург, той е доста скромен. Има само автобуси а една трамвайна линия се строи от поне 3 години и още не е пусната.
    —цитат от коментар 40 на Густав


    Трамвая го пуснаха преди няколко години и удължаваха линията няколко пъти. Сега дострояват едно от удълженията.
    И обърнете внимание, че не се говори за градския транспорт, а за обществения. Което включва и влаковете. То даже си го пише в статията.

  54. 54 Профил на Marinov
    Marinov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Къде сме ние, къде са Люксембург. Това наистина е екологична мярка, и у нас се взимат мерки, но все неподходящи.

    Marinov
  55. 55 Профил на balcky221
    balcky221
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Има 10 линии влакове по които вървят пониякогя на 10 мин. мотриси. Бюджета транспорт е 500мил, от билети се събират 41мил € за година (едва 8%). А само да кажа, люксембуржецът ет отдавна

  56. 56 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Какво значи безплатен? Шофьорите не получават заплати, превозните средства са без пари или екипите за поддръжка работят за кеф. Все някой плаща по един или друг начин. Комунизъм за новородените глупаци.

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
  57. 57 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 434 Весело

    Ех, да му се невиди ...
    Бил ли безплатен или не бил безплатен и от къде точно се плащал транспорта в Люксембург?

    Много специалист у форума (за нищо и никакъв езиков въпрос)?!

    Ако гражданката Анна е плащала до сега XXX € данък и си е купувала месечна карта за 25 €, а от утре не си купува карта, но дънъкът ѝ остава XXX €, е ли безплатен транспорта ѝ или не е?

    Не ми отговаряйте. Аз за една люксембургка питам, ама тя ще се оправи и без да прочете икономическата истина от форума на Дневник.

  58. 58 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7233 Неутрално

    Ами, хората не спят, като избират.

  59. 59 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Люксембург е първата страна в ЕС с най-много леки автомобили на глава от населението.
    Къде сме ние, къде са те.....

  60. 60 Профил на В истината вярваме
    В истината вярваме
    Рейтинг: 18 Весело

    Премиерът на Великото Херцогство е гей.
    —цитат от коментар 6 на save_knforest


    Премиера на българското херцогство май е той е розов😂

    В истината вярваме
  61. 61 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#60] от "В истината вярваме":

    Единият е гей (въпрос на сексуални предпочитания), другият е п.....ст (

  62. 62 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Специално за България - по високи данъци недвижими имоти ( в момента са ниски ) и средствата към безплатен градски транспорт.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK