В Германия - все повече автомобили, все по-малко убити на пътя

В Германия - все повече автомобили, все по-малко убити на пътя

© Reuters



Независимо от всички дискусии за защита на климата броят на автомобилите в Германия е нараснал с около 1 милион. Затова пък броят на пътните произшествия е на рекордно ниско ниво, пише "Дойче веле".


Крилатата фраза гласи, че Германия е страната на автомобилите. Потвърждава го и статистиката, според която по пътищата на страната се движат все повече превозни средства. Независимо от широката обществена дискусия за нуждата от защита на климата и намаляване на автомобилното движение се оказа, че към 1 януари 2020 са били регистрирани 65.8 милиона превозни средства - с един милион повече от предишната година. Най-много са леките автомобили - общо 47.7 милиона. Това означава, че по един автомобил се пада на по-малко от двама души в Германия.


Модният писък са електромобилите - или поне такова е разпространеното мнение. На пръв поглед то е подкрепено от факти: броят на електрическите автомобили в Германия наистина се увеличава най-бързо. За една година са били регистрирани цели 64% повече електромобили. Но ако погледнем абсолютните числа, картината рязко се променя, защото в страната се движат едва около 136 хил. коли на ток. На ток и на газ по германската пътна мрежа пътуват само около 2% от превозните средства, останалите 98% са с бензинови и дизелови двигатели.




Расте броят на SUV


Статистиката потвърждава и още нещо, което се вижда с просто око.


През миналата година особено популярни са били автомобилите от типа SUV. При тях ръстът е 20%, а общият им брой възлиза на 3.77 милиона.


Очевиден факт е също, че в Германия карат по-нови автомобили, отколкото примерно в България. Средната възраст на моторните превозни средства (МПС) в страната възлиза на 9.6 години, като 857 хил. автомобила са били произведени преди повече от 30 години.


А ето и един статистически факт, който звучи леко изненадващо, като имаме предвид ръста на регистрираните МПС: броят на загиналите в пътнотранспортни произшествия (ПТП) в Германия през 2019 година достигна най-ниската си точка за целия период, през който се води такава статистика - повече от 60 години. Миналата година в страната са загинали 3059 души - с 216 по-малко, отколкото през 2018, съобщава Федералната статистическа служба.


Все по-малко жертви и сред пешеходците


Броят на ранените при злополуки също е спаднал с 3% и възлиза на 384 хил. души. Малко е нараснал броят на самите ПТП: през миналата година по германските улици и пътища е имало 2.7 милиона злополуки. Все по-малко жертви дават както пешеходците, така и автомобилистите и шофьорите на камиони. Особено се е подобрило положението на мотоциклетистите - там смъртността при ПТП е спаднала с цели 15 процента. Откъм сенчестата страна на статистиката попадат хората, които карат бързите електрически велосипеди. В тази група броят на загиналите се е увеличил с близо една трета.


Броят на жертвите по германските улици и пътища намалява вече от десетилетия. Печалният рекорд в страната беше фиксиран през далечната 1970 година, когато в пътнотранспортни произшествия загинаха над 21 хил. души.

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    Карат а акъл и възпитание а полицията контролира безкомпромисно и всички без изключения.
    Открийте разликите с Мутростан !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    Ами защото няколко пъти съм го обяснявал, няма ограничение за скоростта по магистралите, хората които карат бързо са в кондиция, не се отпускат и за миг, тези в по-бавните ленти, също са пределно концентрирани, защото знаят какво може да се случи с тях при някоя тяхна "груба селска проява"...
    Просто е.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Колко пъти си карал по магистралите в Германия и ако да то какво научи като поведение. Би ли ни споделил ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1150 Весело

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА": Кара у форумето с 260,от ранни зори до късни доби! Тук няма как да се на Ели някъде😂😂😂😂

  6. 6 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Има си и магистрали с ограничения, има си и без. Отделно начина на обучение за водач е малко по различен, културата на каране също и т.н. Не е само до концентрация вследствие висока скорост.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  7. 7 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    3059 души не са никак малко - това прави средно по 8.4 на ден. Ако толкова бъдат застреляни от някой луд, затрупани от лавина или по друг зрелищен начин, ще ги дискутурат с дни и седмици, но за загиналите в петепета нищо не се обсъжда.

    Колкото до увеличението на автомобилите и намалението на жертвите, това е обща тенденция, дори в България. Дължи се на по-сигурните автомобили и засиления контрол, който обаче все още е твърде слаб.

  8. 8 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Културата на пътя, това е. А тя е следствие от други работи..., освен това в Германия полицията е в услуга на гражданите. У нас милиционерите провеждат дране на населението, с цел пълнене на държавната хазна, без оглед на пътната безопасност...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#7] от "galapagas":

    В България за съжаление жертвите на пътя НЕ намаляват.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#8] от "Kamenarski":

    И не само държавната. Залебват и в лично качество !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3394 Неутрално

    Дайте да не се сравняваме с Германия, нелепо е.
    Вие представяте ли си там да се купуват книжки, да се фалшифицират изпити, да ти наложат глоба, но да не я платиш, да подкупиш полицай, да убиеш човек с колата, докато си пиян и дрогиран и да получиш условна присъда....

  12. 12 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    Ами защото няколко пъти съм го обяснявал, няма ограничение за скоростта по магистралите, хората които карат бързо са в кондиция, не се отпускат и за миг, тези в по-бавните ленти, също са пределно концентрирани, защото знаят какво може да се случи с тях при някоя тяхна "груба селска проява"...Просто е.
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    Не е концентрация, а култура! Колкото по-дивашка е една държава, толкова повече са произшествията, дори и да не са много колите.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  13. 13 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    В българия, с тая електроника в новите коли, много шофьори вече са по-тъпи от колите си. С такъв матрял няма как произшествията да са малко!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  14. 14 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    "А ето и един статистически факт, който звучи леко изненадващо, като имаме предвид ръста на регистрираните МПС: броят на загиналите в пътнотранспортни произшествия (ПТП) в Германия през 2019 година достигна най-ниската си точка"

    Двете неща нямат почти никаква връзка. От значение е единствено спазването на правилата - и от шофьори, и от пешеходци (ако ще и 500 милиона коли да има)

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  15. 15 Профил на mausmiki
    mausmiki
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    В грешка си приятел по магистралите има ограничения по различни участъци

  16. 16 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Състезателю, с най-добри чувства ти пожелавам в най-скоро време да останеш без книжка доживот.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  17. 17 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1675 Неутрално

    .....Открийте разликите с Мутростан !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА

    Бай Тотьо, разликата е, че в Мутростан развявате савецки знамена, а правите сравнения с Германия и ЕС.
    Сравнявайте се Матушката си и ще видите колко сме напред!

  18. 18 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Германецът е платежоспособен и кара масово нова кола или на много ниска възраст.
    А изискванията към новите коли относно безопасност са големи и стават все по-високи. Тука не става въпрос за екокатегорията, а за сигурността на пътници и пешеходци. Затова и новите коли са нарочени, че били пластмасови и пълни с електроника, но са далеч по-сигурни и безопасни от старите дараци "нов внос"....

  19. 19 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":

    Тая мантра с ограниченията в Германия докога ще се върти. В Германия ИМА ОГРАНИЧЕНИЕ на скотостта. На няколко определени участъци то е премахнато. Т.е. липсата на ограничения е изключение, а не правило.

  20. 20 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#11] от "boevbisser":
    Така е. Но в социалните мрежи всеки глобен за нарушение пищи, че му ограничават свободата. Този същия в Германия или даже в Гърция става кротко агънце на пътя. Защото мнозина "опозиционери" смятат държавата виновна и за личните им нарушения.

  21. 21 Профил на Yavor Raychev
    Yavor Raychev
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ти ще кажеш.
    Жертвите на пътя в последните няколко години са на най-ниски нива от 1964 година

    https://www.mvr.bg/dokkpbdp/безопасност-на-пътя/статистика/обща-статистика
    Ето ти статистиката.

  22. 22 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Ама то проблемът не е в броя автомобили, а във възпитанието и образованието на задкормилното устройство. Трябва промяна в образованието, а не за ЗДП.

  23. 23 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1151 Любопитно

    3059 души не са никак малко - това прави средно по 8.4 на ден. Ако толкова бъдат застреляни от някой луд, затрупани от лавина или по друг зрелищен начин, ще ги дискутурат с дни и седмици, но за загиналите в петепета нищо не се обсъжда.
    —цитат от коментар 7 на galapagas


    Да сравним броя на населението и броя на автомобилите там и тук и да видим какво ще стане. Ние имаме 20 пъти по-малко автомобили, 10 пъти по-малко население, а жертвите ни са само 3 пъти по-малко (около 900 за миналата година), демек - продължаваме да се трепем. За изминалата 2019-та дори имаме завишение на убитите на пътя спрямо 2018-та. И си е абсолютната истина, че у нас проблема е масово в главите ни - липса на възпитание и толерантност към останалите учатници в движението, лошите пътища (липса на маркировка, осветление, дупки), за по-старите коли дума няма да отварям, те са по-маловажния фактор в случая...

  24. 24 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1427 Любопитно

    Всъщност може да се смеете, но реално донякъде хамилтъна е прав. Чисто статистически на отсечките в Германия, където няма ограничение на скоростта НЯМА и нито едно ПТП (статистика). Нека да се замислим малко, че очевидно не винаги скоростта е причинител за ПТП-та. Трябва да се шофира разумно и да се мисли и за другите на пътя.
    Захващам се веднага за един пресен случай с един бъргаски Кайен, който изпревари от дясно, засече и спря до 0 в лява лента на магистралата. Нито го оправдавам, но определено вина има не само той. Самият факт, че въпросният джип е успял да изпревари от дясно показва, че този с камерата не е бил в правилната лента.
    Много често чувам от разни дървени философи "нали карам със 140 км/ч, за какво да се мърдам в дясната лента, предпочитам в ляво да си седя". Личният ми опит сочи, че именно тези хора претендират за толерантност на пътя, а проявяват точно нулева такава.
    РАЗУМНОТО ШОФИРАНЕ НЕ ВИНАГИ Е БАВНОТО ШОФИРАНЕ!

  25. 25 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#23] от "Дългия":

    Какви 900 бе? Вие съвсем мръднахте. Стига пускате фалшиви новини само. Дадоха ви и линк по-горе. Трайната тенденция в България е жертвите на пътя да намаляват драстично. От 1990 годино до 2018 разликата в убитите на пътя е 56%. 1556 през 1990 и 682 през 2018. И то при положение, че сега броя на колите в не в проценти, а в ПЪТИ по-голям.

  26. 26 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#24] от "T.M.":

    Много често чувам от разни дървени философи "нали карам със 140 км/ч, за какво да се мърдам в дясната лента, предпочитам в ляво да си седя". Личният ми опит сочи, че именно тези хора претендират за толерантност на пътя, а проявяват точно нулева такава.РАЗУМНОТО ШОФИРАНЕ НЕ ВИНАГИ Е БАВНОТО ШОФИРАНЕ!
    —цитат от коментар 24 на T.M.


    Това мислене е грешно и вредно. Нулева толерантност към джигитите на пътя. Като са ти казали, че 140 е ограничението, ще се научиш да караш с 140. Толкова. Което разбира се от своя страна не оправдава тези, които карайки само вляво също нарушават правилата.

  27. 27 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1427 Гневно

    До коментар [#24] от "T.M.":
    —цитат от коментар 26 на dzenlandia


    Аз пък съм на мнение, че именно мислене като твоето е грешно и вреди! За това именно и дадох за пример участъците от аутобаните в Германия, където няма ограничение за скоростта. За сега статистическите данни са в моя полза, дано повече хора започнат да шофират разумно, а не да правораздават на пътя. Защото твоето мислене по абсолютно нищо не се различава от мисленето на ония джигит с Кайена, и ти правораздаваш и той също!

  28. 28 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "T.M.":

    Това какво мислиш ти няма абсолютно никакво значение. Ти може да мислиш, че забраната да се убива е грешна и вредна или задължението да се плащат данъци е вредно, но това не ти дава толеранс от обществото да започнеш да убиваш или да не плащаш данъци. Ако искат да живееш в общество, трябва да се наичиш да живееш и спрямо правилата му. Нашето общество е казало 140. Ще караш със 140. Точка.

  29. 29 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#17] от "4ort":

    Знам отлично, че се равнявате във всичко по Кремъл мамин муне !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#21] от "Yavor Raychev":

    Само дето променихте статистиката мамин. Много "хитро" но не достатъчно. Тия шменти капели на Женския.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Тук пътищата ни са в дупки,как няма да има криволичене и удар в други коли.
    В Германия шофьорите са повечето професионалисти,останалите пътуват на дълги разстояния с влак или самолет.

  32. 32 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Безсмислени спорове. Българите са най-невъзпитаните и агресивни шофьори на пътя в Европа и то само когато са в България. Нарича се "манталитет". У нас основно е "селски" и показва вопиюща липса на култура и възпитание. Казвам го от личен опит като шофирал 10 години почти във всички западни европейски държави. По-зле от нас са само арабелите, но те са извън Европа. Смъртността по пътищата у нас се дължи най-вече на неправилно изпреварване и насрещен удар, младежки изцепки и пенсионери пешеходци. Жалко, че не се прави изследване и анализ на най-честите и масови "убийства от този род.

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#26] от "dzenlandia":

    Бойко с колко кара ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    До коментар [#32] от "Oggie Petkov":

    И румънците са много зле по Европа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  35. 35 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Акъла и възпитанието не идват от самосебе си. Германия има много добри пътища. Още от времето преди хитлер там започват да строят скоростни пътища и не са спирали от тогава. Магистрали, без ограничение на скоростта... Друго, там масово се насърчава доносничеството. Можеш да занесеш запис на нарушение в полицията и с достатъчно голяма вероятност, виновникът ще бъде наказан. При това, за редица нарушения, докладвалият получава паричен бонус. Преследва се безкомпромисно "джигитлъка". Ако ти хрумне да напсуваш някого или дори само да му покажеш среден пръст, дъпе да ти е яко. И разбира се - идиотен теста. Който не знае що е то, да потърси информация! Защото, след подобна гавра, 99.9% от нередовните шофьори се превъзпитават.

  36. 36 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2516 Неутрално

    До коментар [#25] от "dzenlandia":

    Ако вземеш за база 2012 (с 601 жертви на пътя), до сега, ще видиш, че има трайна тенденция към УВЕЛИЧАВАНЕ на жертвите. Само че, трябва да потърсиш истински данни, а не да бъркаш 2017 с 2018 година.

  37. 37 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5161 Неутрално

    В българия, с тая електроника в новите коли, много шофьори вече са по-тъпи от колите си. С такъв матрял няма как произшествията да са малко!
    —цитат от коментар 13 на quatro_4x3


    Аха, та новите коли с електроника се продават само в България?! В Германия се продават от старите, без електроника и заради това немците не са по-тъпи от колите си!

  38. 38 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 848 Неутрално

    От посещенията ми в България през изтеклите няколко години имам доста наблюдения и мога да кажа, че една мярка може да се вземе, която почти нищо не струва, но ще намали рязко броя на катастрофите по някои пътища, особено по участъци като Шумен - Велико Търново и много други, а именно - България е планинска страна, много завои и много денивелации на къси разстояния. Поне по 2-3 метра от двете страни на шосето, тревата и храстите трябва да са напълно и редовно ИЗКОСЕНИ. Това дава доста добра видимост на завои и намалява опасността при изпреварвания. Знам го от опит - в ЮАР, даже на големи пътища и магистрали, поне 3 метра ивица от всяка страна на асфалта е ниско изкосена по всяко време, при това, тук теренът е доста по-плавен и завоите са малко. Ако се гледа по ЮАР-ските критерии, целият участък от Търговище през Търново до София си е изцяло ПЛАНИНИСКИ ПРОХОД. И трябва да се кара отговорно като в планински проход. Магистрали се строят бавно и асфалтът не навсякъде е добър. Обаче, да подържаш 3-метрова равна и изкосена ивица отстрани на всеки път не е кой-знае какъв разход, а може да спаси много животи и предотврати ненужни материални загуби, плюс че ще увеличи средната скорост на движение.

  39. 39 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1151 Любопитно

    До коментар [#25] от "dzenlandia":

    Хич не съм мръднал. И вместо да ми говорите по този начин, съпоставете данните за България и за Германия. Ако немците бяха с нашия манталитет на шофиране, щяха да имат не 3000 загинали, а 30 000, това е разликата между нас и тях при това население, което имат. За страна с 80 млн. души население броя на загиналите е несравним с нашия, това ми беше мисълта...

  40. 40 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":
    Не е точно така. Има много други причини. Липсата на ограничение е само една от тях и определено не е най- важната. Във Финландия и Холандия броят на загиналите в ПТП per capita е по- нисък отколкото в Германия, пък те си имат ограничение на магистралите.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  41. 41 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Весело

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    2002 г. беше първия досег на гумите ми с "подскачащите" немски магистрали. По онова време бяха в недобро състояние, поради което не можах да стигна 300 км/ч., дори и за кратко...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  42. 42 Профил на Terziev
    Terziev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ами защото няколко пъти съм го обяснявал, няма ограничение за скоростта по магистралите, хората които карат бързо са в кондиция, не се отпускат и за миг, тези в по-бавните ленти, също са пределно концентрирани, защото знаят какво може да се случи с тях при някоя тяхна "груба селска проява"...Просто е.
    —цитат от коментар 3 на hamiltonf


    Да, по принцип на хартия няма ограничение на с коростта, но реално има постоянни ограничения.

  43. 43 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#40] от "С Стоянов":

    И друго трябва да се добави, че в Германия полицията отбива и спира за проверка бавно движещи се автомобили.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  44. 44 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6412 Неутрално

    Новите коли имат електронни системи за автоматично спиране, за спазване на дистанция, за стоене в лентата на движение, за поддържане на скоростта. По-сигурни са. Затова и катастрофите са по-малко.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  45. 45 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf":
    "хората които карат бързо са в кондиция, не се отпускат и за миг"

    Напълно си прав. Аз обичам да ходя в Германия за да си направя удоволствие с високите скорости, но годините ми напредват. Преди две години установих, че не се чувствам уверен и не ми се кара бързо.

    подпис
  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#45] от "Иван K":

    Поздравления! Когато и аз съм уморен, карам по-бавно.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  47. 47 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3221 Неутрално

    До коментар [#8] от "Kamenarski":

    Точно. В Германия и по принцип из нормалните европейски държави, полицията освен да контролира, също така и помага на хората при ПТП или при други затруднения на пътя! Създават организация и обезопасяват движението и участъци от пътя, ако се налага. Тоест, нищо общо с нашите чичковци със шкембета, дремещи по патрулките с камери около табелите за начало и край на населено място.

    Бивш tww09306483.
  48. 48 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":2002 г. беше първия досег на гумите ми с "подскачащите" немски магистрали. По онова време бяха в недобро състояние, поради което не можах да стигна 300 км/ч., дори и за кратко...
    —цитат от коментар 41 на hamiltonf


    Много малко, бре, 300 км/ч. В Германия аз карам с 360 км/ч, така че колата се намира почти изцяло във въздуха и състоянието на пътната настилка не е от особено значение. Ха-ха-ха!

  49. 49 Профил на lino_santino
    lino_santino
    Рейтинг: 294 Неутрално

    На магистрала най-опасното нещо е разликата в скоростта между колите.
    Трябва да има и глоби и за тези които карат по-бавно от 110-120 км/ч - като не могат да подържат такава скорост, да не се качват на магистрала.
    В дясна лента камион качва баир с 60, в лявата лента стара ладичка изпреварва с 80 и този отзад с 140 трябва да бие спирачки да не стане беля.

  50. 50 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#6] от "DDR":

    Глобите също

    гошо
  51. 51 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    По-реална статистика е убити спрямо изминати километри. Щото броя на автомобилите не е много важен. Ако семейството си вземе втора кола, която жената я кара само до магазина като го няма мъжа, това качва бройката на колите, но бройката на изминатите километри почти не се променя.

  52. 52 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    До коментар [#38] от "transvaal":

    На времето покрай пътя са се садили дървета. И сега може да видиш покрай почти всички пътища отстрани има дървета. Идеята е била да пазят от снегонавяване. Обаче сега, а и преди доста често се блъскат в тях и се дават жертви.

  53. 53 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#44] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Основните причини за намаляване на катастрофите в Западна Европа, не са само новите поколения автомобили, добрите пътища или повишената съзнателност на шофьорите. Принудата е икономическа, ако имаш катастрофа, застраховката ти за месец става като на другите за година, ако изобщо някой те застрахова. След няколко нарушения ти взимат книжката и после курсовете за възстановяване на точките ти излизат златни. Тенекеджийските услуги също златни. Да не дава Господ да блъснеш пешеходец на пътека, а ако си и пил, жизненият ти път се променя изцяло.

  54. 54 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    До коментар [#32] от "Oggie Petkov":

    Отскоро може да сложиш и писане на телефона или гледане какво са ти писали на Вайбъра.

    Разликата е, че в Германия въвеждат някакви реални мерки, докато тука в България само се говори за тях.

    За пример, бонус-малус системата в България. Това го слушам от както си купих първата кола и минаха 15 години и още не е въведено. А съм сигурен, че и преди това са го коментирали, но просто аз съм нямал кола и не съм се интересувал. :)

  55. 55 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Весело

    До коментар [#16] от "Taiga":

    Да ти се връща, обикновено така се случва...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  56. 56 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#37:"vassilun"][/quote]

    Не е проблемът в колите, а в тъпанарите по пътищата! Не ми преиначавай коментара.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  57. 57 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Нормално е когато има закони и санкции, всеки да спазва, мисли и бъде разумен на пътя.

  58. 58 Профил на panchito
    panchito
    Рейтинг: 8 Неутрално

    15 пъти повече коли от нас , а само 3 пъти повече жертви от нас!!!

  59. 59 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3221 Неутрално

    До коментар [#54] от "realguru":

    Приказките за бонус-малус системата в България се използват за отвличане на вниманието от застрахователното лоби, докато вдига цените на застраховките. И с просто око се вижда, че застрахователите в България не им изнася да я има тази система и предлагат безумни малуси и символични бонуси, колкото да върви приказката.

    Бивш tww09306483.
  60. 60 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3221 Неутрално

    До коментар [#56] от "quatro_4x3":

    Освен тъпанарите по пътищата, които безспорно са много, по пътищата има и напълно неподготвени и неадекватни на все по-натовареното движение шофьори. Както мъже така и жени. Да не повдигам въпроса за възрастните хора, защото там въпросът е много сложен. На пътя има хора, които имат книжка, просто защото са минали няколко часов курс, но нямат никаква идея къде са във времето и пространството. Самото ниво на провежданото обучение е толкова ниско, че се чудя на моменти дали има още варианти да става по-лошо. Не е някакво изключение, някой току що взел книжка да не може да си паркира колата.

    Бивш tww09306483.
  61. 61 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    До коментар [#8] от "Kamenarski":

    Стига с тези глупости бре!Ако спазваш ограниченията и си поддържаш автомобила,кой юоже да те глоби?!Не са Ви виновни КАТ,ако не си поддържате автомобила,или не спазвате правилата!

  62. 62 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3294 Весело

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Лъжеш като червен трол?!?Ооо,чакай! Я,виж колкп са жертвите през 1989-та,и колко са сега!

  63. 63 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Всичко е въпрос на дисциплина. Това, което на нас ни липсва.

  64. 64 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Карат а акъл и възпитание а полицията контролира безкомпромисно и всички без изключения.Открийте разликите с Мутростан !!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Там системата бонус-малус работи!
    А си направил катастрофа, а застраховката ти е скочила до небето!
    Карат с акъл, щото после ще плащат яко.

    Лигата на необикновените почтени джентълмени.
  65. 65 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3394 Неутрално

    До коментар [#62] от "yanne":

    Намалели са жертвите повече от 2 пъти, статистиката не лъже, но 650 загинали при 7 млн. население е лошо съотношение, най-лошото в Европа.
    В Германия хората казват - 3000 загинали при около 80 млн. население.
    И си прав - вината не е само в КАТ, първо ние трябва да се грижим за живота си и да сме отговорни, а след това да обвиняваме другите - държава и т.н.

  66. 66 Профил на head_hunter
    head_hunter
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Самоконтрол и съзнание на пътя! Както и видими закони и глоби при неспазване, това е.

  67. 67 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#17] от "4ort":

    Оооооо кой ще се насочи към Белене да строи животът нов





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK