Заради коронавируса унгарци се редят на опашки за оръжия

Заради коронавируса унгарци се редят на опашки за оръжия

© Reuters



Унгарците се редят на опашки за оръжия поради опасения от безредици с оглед на разпространението на коронавируса, предаде "Ройтерс".


Петер Рощаш не иска да има никакви поводи да използва огнестрелното оръжие, което си купува, но младият унгарски баща, който има едно дете, не иска да поема никакви рискове с оглед на епидемията от коронавируса, за която се опасява, че може да извади наяве най-лошото у някои хора.


"Това е превантивна мярка", каза 33-годишният Рощаш, докато чакаше на опашка пред малък магазин в Будапеща за оръжия от невоенен тип, за които не е необходимо да се вади разрешително. "По-добре аз да се смея последен, отколкото да се окажа в конфликт само с дръжката на метла в ръката", заяви той.




През последните седмици все повече унгарци гледат да се въоръжават превантивно. Причината е, че се опасяват от възможно рухване на реда и законността, в случай че се стигне до остър недостиг на стоки от първа необходимост с оглед на разпространението на коронавируса.


В Източна Европа режимът за притежание на огнестрелно оръжие е строг, но търсенето на малокалибрени огнестрелни оръжия на фона на растящото безпокойството от коронавируса се повиши навсякъде из региона, отбелязва "Ройтерс". Асоциацията на чешките оръжейни производители заяви, че собствениците на оръжейни магазини съобщават за повишено търсене и двуцифрено увеличение на продажбите.


В Унгария и Чехия, две страни със съпоставимо по брой население от по около 10 милиона души, разрешително за оръжие имат по около 300 хил. души във всяка от двете страни. За някои леки оръжия дори изобщо не е нужно разрешително.


"Продаваме пет пъти повече в сравнение с обичайното за март", каза Габор Ваш, който управлява три оръжейни магазина в унгарската столица Будапеща, включително този, от който Рощаш си купи своя газов пистолет.


"Можеше и да продадем и 15 пъти повече, ако имахме още оръжия с гумени куршуми, но ни свършиха", добави търговецът.


Магазинът, който е малко по-голям от телефонна кабина и е сгушен в крайградски търговски център в околностите на Будапеща, едва ли е бил проектиран за наплив на клиенти. Но от миналата седмица към него се стича доста голям поток от хора от всякакви социални прослойки.


Унгария регистрира 167 случая на коронавирус и седем смъртни, но вчера премиерът Виктор Орбан заяви, че реалният брой вероятно е много по-голям, отбелязва "Ройтерс".


Унгарското правителство увери, че няма да се стигне до недостиг на стоки от първа необходимост, и призова хората да си останат вкъщи.


Скок в продажбите на оръжия и боеприпаси се отчита и в САЩ, също на фона на опасения от социален срив, добавя "Ройтерс". /БТА


Коронавирусът е най-голямата тема за България и света, но ако искате да следите лесно какво друго си струва да знаете, четете новата рубрика "Новини без коронавирус".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    Това е когато нямаш вяра, че държавата ще овладее кризата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3997 Неутрално

    Ще стрелят по тези, които не спазват карантината?

  3. 3 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Кои са тези "оръжия от невоенен тип, за които не е необходимо да се вади разрешително"?

  4. 4 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1705 Весело

    Хахахааа, май идва времето всеки да се оправя както може!

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  5. 5 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 985 Любопитно

    Работата става натопорчена. Наистина, ако рухне реда, който познаваме към момента ( имам предвид как функционира властта ) тогава е по добре да си подготвен за всичко и въоръжен, отколкото да чакаш на държавата, която просто вече няма да я има...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4098 Весело

    До коментар [#5] от "Scorpi_4404":

    "Работата става натопорчена. Наистина, ако рухне реда, който познаваме към момента ( имам предвид как функционира властта ) тогава е по добре да си подготвен за всичко и въоръжен, отколкото да чакаш на държавата, която просто вече няма да я има..."
    ==========
    Стига бе...
    Хората от месец те плашат със силна държава, сега ще развалиш ефекта.

    Еретик
  7. 7 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Кои са тези "оръжия от невоенен тип, за които не е необходимо да се вади разрешително"?
    —цитат от коментар 3 на Ох леле


    "Рощаш си купи своя газов пистолет."

    Аз даже ни бих го определил и като оръжие, това е играчка, която може да създаде повече проблеми отколкото да реши. Ако ще се купува пищов поне да е боен и минимум 9мм ама народните избраници така ги е страх от народната любофф, че не искат да дават

  8. 8 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    И да си въоръжен какво? Всички ще са въоръжени. В Българи не знам как стои въпросът с разрешителните. Ако започнат мародерства, обири на хранителни магазини и лични домове и нападения по улицата за грабеж, вече не знам. Надявам се да не се стигне до там, но ако това се случи, хората масово ще започнат да напускат градовете и да се местят на село. Защото ако това време дойде в градът без ток и храна си загубен. А на село все пак можеш да имаш печка на дърва, няма да има такова струпване на хора и нещо можеш да си отглеждаш или да ядеш диви плодове на първо време. Но и по селата ще има мародери, та може би най-безопасно ще е някъде дълбоко в гората в някоя пещера или някакъв направен самоделно заслон.
    Само дето съвременното човечество е отвикнало да живее в нормални условия, близо до земята и да си вади прехраната с двете ръце буквално.

  9. 9 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    Орбанеску нали уж държи здраво юздите на прекариата...

    У маджарско жените са много лепи, така че ги разбирам Интересно не се въоръжаваха заради оркитем а сега заради вируса.

    Леко оръжие при безредици не върши работа, трябвва нещо по-сериозно като щуцер или поне пушка помпа,

  10. 10 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Ха, добре, че подсетихте и българите да се редят на опашки за оръжие...
    Всъщност, това е добро решение. За всеки случай... Стига да ги пазят далеч от деца.
    Интересно, че и чехите се запасяват с оръжия, но защо в заглавието се споменават само унгарците?

  11. 11 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Барба Ганьос ни напазари Ф-16, "неа лабаво" на дребно.

  12. 12 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    До коментар [#6] от "Костадин Иванов":

    Иванов, ако се съди по броя членове на национал-социалистическата партия, Германия се засилваше с всяка измината година от 1933 до 1945 г., когато страната рухна, а партията вече нямаше нито един член. Нищо не пречи и сега да стане така.

  13. 13 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3459 Неутрално

    Значи унгарците нямат вяра в държавата си.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  14. 14 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    До коментар [#8] от "anonim440":

    България

  15. 15 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3459 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Много точно казано!

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  16. 16 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#8] от "anonim440":

    Ако рухне държавността и закона е по добре да си въоръжен, отколкото невъоръжен. Иначе си напълно безпомощен и ще разчиташ единствено на милостта и здравия разум на българина, което значи почти на нищо...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  17. 17 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 2039 Неутрално
  18. 18 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Това е когато нямаш вяра, че държавата ще овладее кризата.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    По-добре е да имаш оръжие и да не ти потрябва, отколкото да ти потрябва и да нямаш.

  19. 19 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3459 Неутрално

    До коментар [#10] от "ckn29372393":

    Би ли посочил извора ти на информацията за Чехия—по възможност да е чешки източник. Благодаря.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  20. 20 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    Ако някой е запознат да напише какъв е редът в Българи за закупуване на реално оръжие (например пистолет), а не газово.

  21. 21 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2725 Неутрално

    България
    Брей за втори път не изписвам България до край. Още не съм се събудил.

  22. 22 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3459 Любопитно

    От написаното не разбрах, за какъв вид оръжие става въпрос, защото газов пистолет е едно, малокалибрен друго. А за да си закупиш малокалибрен ти трябва .... трябва .... какво?😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  23. 23 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    И да си въоръжен какво? Всички ще са въоръжени. В Българи не знам как стои въпросът с разрешителните. Ако започнат мародерства, обири на хранителни магазини и лични домове и нападения по улицата за грабеж, вече не знам. Надявам се да не се стигне до там, но ако това се случи, хората масово ще започнат да напускат градовете и да се местят на село. Защото ако това време дойде в градът без ток и храна си загубен. А на село все пак можеш да имаш печка на дърва, няма да има такова струпване на хора и нещо можеш да си отглеждаш или да ядеш диви плодове на първо време. Но и по селата ще има мародери, та може би най-безопасно ще е някъде дълбоко в гората в някоя пещера или някакъв направен самоделно заслон.Само дето съвременното човечество е отвикнало да живее в нормални условия, близо до земята и да си вади прехраната с двете ръце буквално.
    —цитат от коментар 8 на anonim440


    Добре е човек да има едно наум за "Ню Орлийнс вариант".

  24. 24 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#5] от "Scorpi_4404":

    Много филми гледате.
    Кога е рухвал реда за такива глупости, нито по време на Испанския грип, даже по време на Гоямата чума.
    Прищяло им се е на някои да рухне реда... е тези "от реда" имат най-добрите оръжия...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  25. 25 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Много е съмнително е как ще отсъдят относно правоморното използване на оръжие. Много съм внимателен, но никой не може да предвиди, с какви иди-тш може да се сблъскаш. Жена ми винаги се страхува, когато нося оръжие. Но в този случай съм и казвал: "-По добре да ми носиш храна в затвора, отколкото жито на гробищата." Не дай си боже това да са децата ти.

  26. 26 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Ако някой е запознат да напише какъв е редът в Българи за закупуване на реално оръжие (например пистолет), а не газово.
    —цитат от коментар 20 на anonim440


    Курс за безопасно боравене с оръжие, оттам нататък заявление за издаване на разрешение с посочване на основателната причина - спорт, самоохрана, лов. Вече и ловците имат право да купуват пистолети и револвери за доубиване на дивеча.

  27. 27 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#5] от "Scorpi_4404":Много филми гледате.Кога е рухвал реда за такива глупости, нито по време на Испанския грип, даже по време на Гоямата чума.Прищяло им се е на някои да рухне реда... е тези "от реда" имат най-добрите оръжия...
    —цитат от коментар 24 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Ню Орлийнс, "Катрин".

  28. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4401 Неутрално

    И аз се сдобих с лично оръжие - Щайер М9-А1, сачми 4,5мм, може да убие врабче от 2м (ако улуча), но плаши кучета и котки.

  29. 29 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    До коментар [#13] от "DDR":

    А защо и в САЩ са скочили продажбите на оръжия?

    Продажбите на оръжия се увеличават с разпространението на пандемията от коронавирус
    https://edition.cnn.com/2020/03/19/business/coronavirus-gun-sales/index.html

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  30. 30 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    Народа изкукурига...
    Особено в САЩ...

  31. 31 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2176 Любопитно

    Източноевропейците едва ли ще имат нужда от оръжие освен ако са в близост до цигански гета но западнаевропейците приютили бягащите от войни и климатични проблеми да се готвят за безредици и мародерства от милите си пришълци!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  32. 32 Профил на rw
    rw
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Хахахааа, май идва времето всеки да се оправя както може!
    —цитат от коментар 4 на Taiga


    Типично по руски - голяма радост от всяка беда, споходила народите, които живеят по-добре от рушняците.

  33. 33 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1857 Весело

    "Заради коронавируса унгарци се редят на опашки за оръжия"

    Правилно!
    Утре правителството като им каже, че бснките са в отлично състояние, а вдругиден ги затвори и хората получат обещания за ваучери/облигации за две хиляди и нам си коя година...много ясно, че народът трябва да е добре въоръжен!
    Я в САЩ защо има такава демокрация? Що политиците не смеят да пръднат накриво?

    В Русия съм! В Русия съм!
  34. 34 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    И американците се редят, но не го пише по новините.

  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2634 Весело

    До коментар [#29] от "baba_zozolana":

    Защото навсякъде е пълно с неподготвени хора срещащи се в последният момент за нещо...

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на Котаракът в чизми
    Котаракът в чизми
    Рейтинг: 301 Любопитно

    У нас кога ще се пусне свободна продажба? В САЩ продажбите са нарастнали трикратно през последните дни.

    Законите са като наденичките. По-добре да не виждаш как се правят. /Ото фон Бисмарк/
  37. 37 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1857 Весело

    Купувайте калашници от Казанлък и по 1000 патрона!

    В Русия съм! В Русия съм!
  38. 38 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Ако някой е запознат да напише какъв е редът в Българи за закупуване на реално оръжие (например пистолет), а не газово.
    —цитат от коментар 20 на anonim440


    Готин, ти май пишеш просто да има нещо. Как някой тук да ти опише цялата процедура?
    Има страница на МВР. Пишеш: Ред за получаване на разрешение за придобиване на огнестрелни оръжия и боеприпаси за самоотбрана. Това с реалното оръжие кърти!

  39. 39 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2500 Неутрално

    Поредната "Не!Новина.". Естествено, че където могат да купят нещо, хората купуват. В България не може вече и газов пистолет, така че - тук се купуват мачетета и бейзболни бухалки, ама тях никой не ги брои. В САЩ пък и пушки могат да купуват свободно (освен в нео-фашистките щати водени от демократи, като Ню Йорк) - съответно купуват. Що купуваха тоалетна хартия до 2030 г.? Айде помислете малко и стига малоумни статии искащи да сугестират публиката, че нещо Орбан и Тръмп са виновни.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  40. 40 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#35] от "Ivan_":

    Има си приоритети! Първо тоалетната хартия.

    Полицейско управление в Орегон моли жителите да престанат да се обаждат на тел. 911, защото им е свършила тоалетната хартия
    https://edition.cnn.com/2020/03/16/us/newport-911-toilet-paper-trnd/index.html

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  41. 41 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    Право на всеки човек е ако се наложи да защити семейство, чест и имот !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  42. 42 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 985 Весело

    До коментар [#6] от "Костадин Иванов":

    И къде я видя тази силна държава?

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  43. 43 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2500 Весело

    Право на всеки човек е ако се наложи да защити семейство, чест и имот !!!
    —цитат от коментар 41 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Не и според болшевиките. Според тях по-добре хората да са безащитни, отколкото да имат оръжие и да притесняват така елитите.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  44. 44 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 985 Весело

    До коментар [#24] от "GMO VACCINES CHEMICALS":

    Няма какво друго да се прави и гледам филми. Факт. Обаче ми е интересно дали някои от предхождащите ни цивилизации, които са изчезнали по незнайни причини, та дали там не е било пълно с хора, които са се мислили за вечни и безсмъртни...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  45. 45 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 985 Неутрално

    До коментар [#21] от "anonim440":

    Не, просто трупаш рейтинг! :-)

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  46. 46 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#36] от "Котаракът в чизми":

    Свободно у нас не може... ние свободно не можем да го ползваме както в САЩ...

  47. 47 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    Имаше една приказка, че когато Господ иска да накаже някой, първо му взима акъла, другото той сам си прави.

  48. 48 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Толкова свободен ли е режимът за оръжие там ? И не знаят ли че
    вирусът е толкова малък за да го уцелят !!!

  49. 49 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4011 Неутрално

    До коментар [#26] от "disorg":

    Забрави удостоверението за психическа пригодност...

  50. 50 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    Иначе си напълно безпомощен и ще разчиташ единствено на милостта и здравия разум на българина, което значи почти на нищо...
    —цитат от коментар 16 на Scorpi_4404

    Абсолютно не съм съгласен с твоето твърдение, че САМО в България се изневерява...

    Интересно откъде се наби в главата на мнозина, че САМО в България се изневерява...


  51. 51 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#26] от "disorg":Забрави удостоверението за психическа пригодност...
    —цитат от коментар 49 на Велков


    То това си върви с набора документи, наред с другите изисквания.

  52. 52 Профил на gwe49620445
    gwe49620445
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#43] от "Тюфлекчия":

    Я пробвай да се снабдиш с късо нарезно оръжие в Западна Европа. Да не говорим за дългоцевно такова.

  53. 53 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 4098 Весело

    До коментар [#42] от "Scorpi_4404":

    "И къде я видя тази силна държава?"
    ============
    В един сайт. За нея пишат Смилов, Спасов, Дайнов….

    Еретик
  54. 54 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#18] от "disorg":


    У нас кога ще се пусне свободна продажба? В САЩ продажбите са нарастнали трикратно през последните дни.
    —цитат от коментар 36 на Котаракът в чизми


    У нас НИКОГА няма да пуснат оръжие свободно, защото - както хората тук правилно отбелязват - НАРОДНИТЕ ИЗБРАНИЦИ МНОГО ГИ Е СТРАХ ОТ НАРОДНАТА ЛЮБОВ... И друга адски точна дефиниция - ПО-ДОБРЕ ДА ИМАШ И ДА НЕ ТИ ПОТРЯБВА, ОТКОЛКОТО ДА ТИ ПОТРЯБВА И ДА НЯМАШ... Естествено, че кварталите около циганските махали са най-уязвими, но засега държавата уж ги респектира... И да, в Щатите всичките ми приятели имаха оръжие, вкл. пушки и калашници, синът ми (в Детройт) има и пистолет, и пушка. За всеки случай, защото демокрацията е разтегливо понятие.
    За съжаление, по този въпрос БЪЛГАРСКИТЕ ЛИЦЕМЕРНИ ПОЛИТИЦИ винаги ще гледат първо да осигурят собствената си безопасност, а нас ще ни лъжат колко било опасно аматьори да имат оръжие. Все едно всички полицаи са суперексперти и тренират на стрелбището ежедневно...

  55. 55 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Много зле им влияят американците. Сигурно очакват апокалипсис и пълен разпад на държавата. Това обаче едва ли ще стане. Не са чак толкова много заразените в Унгария и в много други европейски държави. Шансовете да се овладее епидемията са големи.

  56. 56 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    В рая на Орбан народа оскотя. Нали обяснявахте колко бил велик и умен? Хората май му нямат много вяра

  57. 57 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#43] от "Тюфлекчия": Я пробвай да се снабдиш с късо нарезно оръжие в Западна Европа. Да не говорим за дългоцевно такова.
    —цитат от коментар 52 на gwe49620445


    Литва, Латвия, Естония, Чехия, България, Италия са страните, в които е възможно гражданин да има оръжие за самоотбрана и да носи. Във Финландия също беше по-свободно, но отскоро почнаха и там да затягат режима за късото, за пушки няма проблем.

  58. 58 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    За каво си купуват хората тия газови плякалки - никога, ама никога не съм могъл да го разбера това!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  59. 59 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3459 Неутрално

    До коментар [#13] от "DDR":А защо и в САЩ са скочили продажбите на оръжия? Продажбите на оръжия се увеличават с разпространението на пандемията от коронавирусhttps://edition.cnn.com/2020/03/19/business/coronavirus-gun-sales/index.html
    —цитат от коментар 29 на baba_zozolana


    За САЩ не мога да говоря. В момента не съм там. Около мене и да иска някой не може да се запасява с оръжие защото -> режима по принцип е строг (на стрелбище може да ходиш и пуцаш колкото си искаш с там наето оръжие без да имаш разрешително - и масово се прави, но да си купиш е сложно, много), магазините за оръжие са затворени, онлайн не можеш да си купиш оръжие. Единствено може онлайн покупка на спрейове и газови "пистолети".

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  60. 60 Профил на ckn29372393
    ckn29372393
    Рейтинг: 991 Неутрално

    До коментар [#19] от "DDR":

    Ей го, написано е в статията:
    "В Унгария и Чехия, две страни със съпоставимо по брой население от по около 10 милиона души, разрешително за оръжие имат по около 300 хил. души във всяка от двете страни. За някои леки оръжия дори изобщо не е нужно разрешително."

    С какво Унгария е по-различна от Чехия по-този показател?

  61. 61 Профил на voodoo_child
    voodoo_child
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Ще стрелят по тези, които не спазват карантината?
    —цитат от коментар 2 на Fiji


    Ами нищо ново под слънцето. Описано е как В Милано през чумните години излизали с пистолети, за да се предпазят от опасни контакти. А в епоха, когато медиите са фабрики за страх, пришпорващи емоциите, това е закономерна последица. Ето и тук с цялата им "отговорност" публикуват разни "новини" като горната. Едва ли можем от сайта да очакваме някакъв откъс от Парацелз, например. Този съвсем не случаен философ (изобщо не е само лекар!) е писал, че страхът оформя една уязвима телесност в човека, а паниката парализира душата и жертвата умира. Та... чакайте в някакво обозримо, полезно време да се оформи колективен имунитет.

  62. 62 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Ясно е, че никой няма доверие на държавата си, но някои държави имат доверие на гражданите си и им предоставят възможност да се сдобият с оръжие.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  63. 63 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3459 Любопитно

    До коментар [#19] от "DDR":Ей го, написано е в статията:"В Унгария и Чехия, две страни със съпоставимо по брой население от по около 10 милиона души, разрешително за оръжие имат по около 300 хил. души във всяка от двете страни. За някои леки оръжия дори изобщо не е нужно разрешително."С какво Унгария е по-различна от Чехия по-този показател?
    —цитат от коментар 60 на ckn29372393


    В Чехия в момента и да се съдереш, оръжие не можеш да си купиш. От няколко седмици всичко е затворено, което не продава храна за хора и животни и не е автосервиз или дрогерия. Отделно, режима в Чехия хич не е лабав. За сметка на това може да стреляш на стрелбища без разрешително и с наето на място оръжие и нструктор (барабар и с автоматично). Аз за това помолих за източник на чешки а не преводна статия от дневник 😉

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  64. 64 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2492 Неутрално

    В рая на Орбан народа оскотя. Нали обяснявахте колко бил велик и умен? Хората май му нямат много вяра
    —цитат от коментар 56 на uq

    Прав си, прав си, както и влюбената в Сорос преса, че САМО и единствено в света в орбанска Унгария днес има повишено търсене на оръжие.

    Което означава, според теб и влюбената в Сорос преса, че НИКЪДЕ другаде по света, т.е. в неорбанските държави, няма засилен интерес към купуване на оръжие, което е един от големите плюсове на истерията.

    Сл. след като ти и влюбената в Сорос преса ни съобщава, че
    1) само в орбанска Унгария се пазари оръжие,
    и
    2) никъде другаде в неорбанските държави не се пазари оръжие,
    то това е САМАТА истина.

    Извод: влюбената в Сорос преса НИКОГА не лъже.

    Лозунг: Като един да заклеймим Орбан и орбанщината!

  65. 65 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Пълнолетен, психически здрав, неосъждан гражданин трябва да има правото да притежава оръжие за самозащита. Дали ще реализира това си право си е негова работа, негов избор, но правото трябва да го има.

  66. 66 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Вчера гледах филм от Сащ. Същото. На опашката обаче са предимно еднотипни мъже и тук - там някоя жена. Суитшърт, дънки, и тъмни очила. Предимно бели, втора група азиатци. Филмират се там редовно. На първо място са по случайни инциденти. Това е да застреляш детето си при почистване на пистолет, или да думнеш съседа, който ти се е сторил издирван чрез телевизията престъпник.
    Има и нещо друго. Обикновено жертвите са хора от домакинството или съседи. Ако те ядоса съседа , вместо да го наругае, човека с пистолета/ако е и вкарал нещо венозно или хапчета и е пийнал/ го стреля. После в съда реве. Американски прелести. Сега и унгарски. Виж в Швейцария има оръжие всеки , но няма нищо като жертви. Понеже са по- развити в главите.

  67. 67 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Правилно решение. Ако ти излезе положителен теста, по - добре веднага да се гръмнеш в главата, вместо да се мъчиш.

  68. 68 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Неутрално

    До коментар [#46] от "Велков":

    Свободна продажба и свободно използване са две много различни и практически несъществуващи понятие в САЩ днес.
    За покупката на оръжие е необходима проверка във федералната система за всички. Има ред категории, например съдени за домашно насилие, криминално проявени, регистрирани за психически разстройства и т.н. на които е забранено да се продава оръжие. Освен това всеки щат си има свои правила и ограничения, особено строги в Калифорния, Ню Йорк, Илинойс (щати в които традиционно има управление на демократи), да не говорим че и отделните общини или градове имат свои правила. Късостволно оръжие не може да бъде закупено в щат в който не си регистриран као постоянен жител. Пушки - може при положение че си одобрен от националната система.
    За продажбите онлайн - не се продава на ред щати, включително изброените по-горе, адресат на пратката трябва да е регистриран дилър който да те провери в същата тази федерална база данни и да те регистрира като собственик.
    Носенето е с отделен лиценз, минаваш през офиса на шерифа/полицейскто управление плюс съда.
    За използването също е по-комплицирано. Например, при мен ако извадиш пищова или пушката и да стреляш по празници, рожденни дни и други подобни можеш да бъдеш сигурен, че ще пристигне полиция по сигнал за нарушаане на реда за притежаване и ползване на оръжие и последното ще бъде конфискувано, а ако се отървеш само със солидна глоба ще си благодарен.
    Разбира се, остава все още открит въпроса за нерегистрирано оръжие купено от частни лица или наследено/подарено от близки от вемето, когато пищов и пушка са купувани от железарския магазин. Проблем е и краденото оръжие от домове (има хора които не го съграняват в сейфове и каси, а е изложено по стената за наслаждение на публиката), от превозни средства и т.н.
    От преди месец Уолмарт, популярна мрежа магазини, спря продажбата на амуниции за пистолети. Други я последваха, но все още има вериги в които може да се купи, плюс доставки от пазаруване онлайн.

  69. 69 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Весело

    До коментар [#40] от "baba_zozolana":

    Даа, сериозна промяна. Преди звъняха за да дойде полиция и пожарникари да им свали котката от дървото :-)

  70. 70 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Весело

    И един коментар за "пистолета" на снимката. Това е една от най-добрите реплики на Берета 92ФС, метална, и служи да плаши гаргите, не стреля с нищо освен ако не купите допълнителното устройство за стрелба с тапи. :-) Купува се от Чехия за 66 евро.
    ПП
    Тук текстът не е весел. Опасността е, ако някой е въоръжен с истинско оръжие и вие или детето ви насочи тази играчка срещу него...
    https://www.balistas.com/blank-pistols/ekol-blank-pistols/ekol-firat-92-black-cal.9mm/

  71. 71 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#46] от "Велков":Свободна продажба и свободно използване са две много различни и практически несъществуващи понятие в САЩ днес. За покупката на оръжие е необходима проверка във федералната система за всички. Има ред категории, например съдени за домашно насилие, криминално проявени, регистрирани за психически разстройства и т.н. на които е забранено да се продава оръжие.
    —цитат от коментар 68 на daskal1

    Все още в редица щати има гъншоу, на които можеш да си купиш оръжие като кило картофи. До преди няколко години повечето продавачи не искаха дори и шофьорската книжка на купувача да видят на кого продават.

  72. 72 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Любопитно

    До коментар [#71] от "disorg":

    Купувал ли сте от гън шоу през последните пет години? Ако "да" - какво сте купил?

  73. 73 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#72] от "daskal1":

    Не, има може би 7-8 години, откакто не съм стъпвал на такова.

  74. 74 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#72] от "daskal1":

    Бях си взел страхотен Колт Трупър от гъншоу, не можах да прежаля пари за Питон и трупъра ми се видя добър заместител.

  75. 75 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Весело

    Какво ли не правят филмите с хората?!

    klimentm
  76. 76 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 703 Весело

    Какво ли не правят филмите с хората?!
    —цитат от коментар 75 на klimentm


    Ти гледай какво става като се надигнат всички умрели от вируса.

  77. 77 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Весело

    До коментар [#76] от "disorg":

    Ха ха добре казано!

    klimentm
  78. 78 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#44] от "Scorpi_4404":

    Не се мисля за безсмъртен, просто реда не рухва лесно, малко безредици временно не са рухване на реда какъвто го познаваме... Аз лично не съм против оръжията, просто не мисля че реда ще рухне току-така.

    Ако има цивилизации, които са изчезнали незнайно защо, това не е никакъв аргумент, защото както казваш незнайно е защо :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  79. 79 Профил на Antoaneta PETROVA Ardashes
    Antoaneta PETROVA Ardashes
    Рейтинг: 446 Весело

    До коментар [#13] от "DDR":А защо и в САЩ са скочили продажбите на оръжия? Продажбите на оръжия се увеличават с разпространението на пандемията от коронавирусhttps://edition.cnn.com/2020/03/19/business/coronavirus-gun-sales/index.html
    —цитат от коментар 29 на baba_zozolana


    Защото всички наопаки,те на терсене.

    mihala
  80. 80 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8877 Неутрално

    С коронавируса ли ще воюват.

  81. 81 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Неутрално

    До коментар [#73] от "disorg":

    И аз така си мисля понякога, а се оказва, че са минали повече от 10 години. Правителството на Обама много правилно въведе мерките след като онова идиотче застреля децат с АR-15 който откраднало от апартамента на майка си (защо и е бил на нея този граждански вариан на бойно оръжие?).

  82. 82 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Весело

    До коментар [#72] от "daskal1":

    Даскале от къде идва интереса към оръжията в миролюбив и възпитан човек като тебе?!

    klimentm
  83. 83 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3606 Любопитно

    До коментар [#81] от "daskal1":след като онова идиотче застреля децатa с АR-15 който откраднало от апартамента на майка си
    >>> Коe това? Адам Ланза ли?
    ....Adam stayed with Nancy Lanza, and her life took on strange habits. She didn't let visitors into their home. She collected powerful weapons. And she began to bring her increasingly troubled son to 'multiple shooting ranges'...

  84. 84 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Неутрално

    До коментар [#74] от "disorg":

    Би било добра инвестиция днес с "Питона". Накой се шегуват, че "Colt Trooper - Poor Man's Python", но честно казано въпросът е да се усвои оръжието и редовно да се упражнява. Имам приятел, който беше купил, по съвет на друг наш приятел, скъп за времето си "Кимбър". Заредил го и го държал в нощното шкафче десетина години. Разприказвахме се и той ми каза: "Слушай, да ме вземеш със себе си да пострелям, че така мож аз да се пребия". После са научихме да почистваме о обслужваме машинката. Стана редовен и сега е сигурен в това какво може (не сме вече по на 25-30, така че се вземат предвид някои корекции :-)).

  85. 85 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Неутрално

    До коментар [#83] от "тулса":

    Същият идиот

  86. 86 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Весело

    До коментар [#82] от "klimentm":

    "клименте", питал си ме и преди, та ще бъда кратък - демокрацията брат, и културата на региона. Само че изоставам с голфа, а живея от 14 години на голф терен - не съм го опитвал още, но си мисля, може пък да съм добър, дай да не пробвам и да си развалям илюзиите :-)

  87. 87 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Весело

    До коментар [#82] от "klimentm":

    Забравих един важен момент, според мен всички които са редовни членове на клуба са много възпитани и приятни хора. Дали е защото всеки е въоръжен, не зная, но си е своего рода срещи на които се обсъждат и пробват играчките, разказват се истории, пийваме по някое студено безалкохолно, помагаме си с ппроблеми и съвети. Тези с големи ферми ме канят на лов и риболов, с някои на семейни празници. Просто среда за общуване, нищо общо с впечатленията от филмите от които са повечето впечатления на публиката. А че има прихопати - има къде ли не, не те са аберациите, не хората с гражданско съзнание и разбиране.

  88. 88 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#57] от "disorg":

    +++++


    Но за да си пазя семейството късо не ми трябва. Дори нарезно не ми трябва, нека имам хубав кюнец, с по-едри съчми от разстояние до 30-40м, има по-добър ефект от някои армейски оръжия. Стига да си познавам добре оръжието и боеприпасите, като те думна с кюнеца евентуалната бандюга с бренеке или едри сачми, другите ще се разбягат.

  89. 89 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    До коментар [#85] от "daskal1":
    Тя и майката била шашава, а и мястото...също. До 1995 до Нютаун се е намирало едно от най-големите" кукувичи гнезда" Форест Хил...пардон:), Феърфийлд Хилс:
    https://www.atlasobscura.com/places/fairfield-hills-hospital
    ....The state-run hospital treated patients from the early 1930s until it was shut down in 1995. Over the decades, the facility expanded from 500 beds in the early years, to over four thousand at its peak. ...
    Зловещата система от подземни коридори е увековечена в киното: ...The grounds might look familiar from seeing them in the 1996 Kevin Bacon movie Sleepers..
    Един ден преди стрелбата, пак до Сенди Хук едвам не ни претрепаха на хайуея. Един идиот ни бутна отзад. Жената успя да направи 180 градуса завой и спря в резервното платно чак. Оказа се, че този който ни бутна, също бил бутнат отзад. Водачът ..зироу се изпари обаче.:)

  90. 90 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Неутрално

    До коментар [#89] от "тулса":

    Май не издържа да не се опиташ да включиш и "климент" в разговора? :-)
    Да, наследствеността си е фактор, а агресивни и безотговорни шофьори има къде ли не.

  91. 91 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3606 Весело

    До коментар [#90] от "daskal1":
    За КилМент, като на отявлен почитател на руската култура...една актуална рецепта:
    Очень вырос в целом мире
    Гриппа вирус — три-четыре! —
    Ширится, растёт заболевание.
    Если хилый — сразу в гроб!

    Главный академик Иоффе
    Доказал: коньяк и кофе
    Вам заменит спорта профи-лактика.

    Не страшны дурные вести —
    Мы в ответ бежим на месте,
    В выигрыше даже начинающий.

  92. 92 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4900 Весело

    До коментар [#91] от "тулса":

    Мого поучителна политическа ирония за строя в песента на Висоцки:
    "бег на месте общепримиряющий"

  93. 93 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Весело

    До коментар [#91] от "тулса":

    Чудно стихотворенийце! Вчера постнах едно под друга статия на не безивестния Шнур

    klimentm
  94. 94 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5014 Неутрално

    До коментар [#89] от "тулса":

    Да зловещо място действително.Напомням и за филма на Скорсезе с Лео ди Каприо Острова на прокълнатите /Shutter Island/,действително място и събития в залива на Бостън

    klimentm
  95. 95 Профил на svetlio26
    svetlio26
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#84] от "daskal1":

    @Даскале позволете да се включа в разговора Ви:

    The old saying goes like this: God created men equal. Colonel Colt made them equal.

    Бъдете здрав
    Поздрав

  96. 96 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    До коментар [#94] от "klimentm":
    Още един известен филм, вдъхновен от местните герои в Нютаун - Fargo на Коен (Fargo is a 1996 black comedy thriller film written and produced by Joel and Ethan Coen...)
    Ето и случая. ..Ревнив мъж убива жена си- датчанка, стюардеса. Замразява я. После я нарязва с трион, надробява на късчета и разхвърля остатъците и в реката ..май от моста на революционния граф де Рошамбо:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Helle_Crafts

    А ето и убиецът е на свобода :
    ....The murder Crafts committed was gruesome. He killed his wife, Helle Crafts, cut up her frozen body, and shredded her remains in a diesel-powered wood chipper in woods off River Road near Lake Zoar 33 years ago. The killing was also cited as an influence in the Oscar-winning, dark comedy Fargo, which includes an infamous scene featuring a wood chipper....A notorious killer who fed his wife’s body into a wood chipper to scatter her remains in Lake Zoar will soon be a free man after serving about 30 years of a 50-year sentence for the brutal killing...

    Notorious ‘Wood Chipper Killer’ will soon be a free man
    Republican American - February 1, 2020
    https://dev.rep-am.com/town/newtown-ct/page/2/

  97. 97 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2634 Весело

    До коментар [#58] от "virtual brain":

    Защото болшинството от хората всъщност не осъзнават, че ако се стигне до изваждане на пистолет се предполага/очаква той да се използва.
    Смятат , че като стане ситуация и извадят/покажат пистолет времето спира и всички останали освен тях повече не могат да се движат...

    Модератора е неадекватен!
  98. 98 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 3114 Неутрално
  99. 99 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2634 Любопитно

    До коментар [#68] от "daskal1":

    За съжаление прекалената свобода при вас и пунктоалността на закона, съчетано с новите технологии позволят свободната продажба на оръжие, стига то да не е сглобено и някой части от него да са направени от модерни композитни материали, а не от стомана.
    Тези пропуски в законите поправавиха ли ги вече или още си действат?

    ПП На български ако не греша следва да използваш късоцевно, а не късостволно.

    Модератора е неадекватен!
  100. 100 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3606 Неутрално

    До коментар [#94] от "klimentm":
    Все пак съвсем наблизо е едно друго място....където витае духа не на войнствения граф Рошамбо, а на граф Лев Толстой.:) Оттатък реката Хусатоник се намират Рашън хилс :) ( ..или село). Земята е купена с пари на граф Толстой и там от началото на века се заселват някои известни руснаци. Разцвета на руската деревня е през 20-30 те години: ....The colonists have long memories, both of their circuitous journeys to Churaevka and its golden age in the twenties and thirties, when it enter tained such renowned visitors as Mikail (Michael) Chekhov, the actor nephew of Anton Chekhov, the playwright; Sergei Rachmaninoff, the composer; Michael Fokine, the choreographer, and Igor Sikorsky, the aviation engineer, who bought land in the village...
    https://www.nytimes.com/1972/08/04/archives/in-the-heart-of-connecticut-200-acres-of-tolstoys-russia.html





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK