Еврокомисията обясни как да продължат основни товарни превози по въздух

Еврокомисията обясни как да продължат основни товарни превози по въздух

© Reuters



Европейската комисия призовава държавите - членки на ЕС, да подкрепят въздушния превоз на товари по време на свързаната с коронавируса криза, предаде пресслужбата на институцията. С новите насоки се препоръчва да се предприемат оперативни и организационни стъпки, за да се поддържат основните транспортни потоци, включително за медицински консумативи и персонал.


Еврокомисарят по въпросите на транспорта Адина Вълян заяви: "Въздушният превоз съответства на приблизително 35% от световната търговия в стойностно изражение и представлява основна част от товарния транспорт. Той поддържа функционирането на глобалните вериги за доставки на повечето от материалите с най-висока стойност и е съществено допълнение към превоза на товари по суша и море."


"Предлагаме конкретни мерки за поддържане на този вид услуги, включително с пътнически самолети. Чувствителни към фактора време продукти, като например лекарствата, трябва да бъдат придвижени със самолет. Приетите днес (вчера - бел. ред.) насоки съдържат и препоръки за премахване или проява на гъвкавост по отношение на ограниченията за нощни операции или ограниченията на слотовете на летищата, както и специални мерки за персонала за въздушни товарни превози."




Мерките включват подкана към държавите членки да предоставят временни права за допълнителни операции по превоз на товари от държави извън ЕС, ако обикновено се прилагат ограничения, дори тези операции да се извършват с пътнически самолети.


Към държавите членки се отправя и препоръка временно да премахнат ограниченията за нощни операции и/или ограниченията на слотовете на летищата за основните операции по въздушен превоз на товари и да улеснят използването на пътнически самолети за превоз само на товари. Екипажите на самолети следва да бъдат освободени от ограничения за пътуване при липса на симптоми.


От основно значение е отворените летища да разполагат с достатъчно капацитет за обработка на въздушни товари и да се въведат специални мерки за транспортния персонал, участващ в превоза на стоки, посочва Еврокомисията.


Тези извънредни мерки ще се прилагат временно само в периода на свързаната с коронавируса криза.


Всички ограничения, които не са съвместими с правото на ЕС, трябва да бъдат отменени. Комисията също така призовава всички трети държави да се въздържат от ненужни ограничения, що се отнася до въздушния превоз на товари, и по-специално от такива, които не са съвместими с действащите споразумения.


Коронавирусът е най-голямата тема за България и света, но ако искате да следите лесно какво друго си струва да знаете, четете новата рубрика "Новини без коронавирус".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3657 Любопитно

    Този с псевдофалическия символ кога ще почнете да го триете?

    Еретик
  4. 4 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    До коментар [#3] от "Костадин Иванов":

    Да вземат да си сложат и малко ограничения в броя на символите, че в последно време четем коментари тип "Война и Мир"

  5. 5 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    Много е въжен въздушния транспорт ,особено за пренасяне на важна мед апаратура и лекарства между държавите

  6. 6 Профил на Λllαν Νeemore
    Λllαν Νeemore
    Рейтинг: 660 Разстроено

    Как да продължат, като няма въздух ?

    Самальот упал, муха юдавилась в море...

    age of Λquarius!
  7. 7 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2380 Неутрално

    Не разбрах сега какво тировете искат да ги заменят със самолети ли?

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4861 Неутрално

    До коментар [#7] от "anonim440":

    Не. И самолети вкл. пътнически

  9. 9 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Ами да мобилизират военните транспортни самолети на НАТО, за какво ги пазят

  10. 10 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    До коментар [#9] от "karatista":

    Предимно САЩ в НАТО разполагат с голяма транспортна авиация. ЕС има много повече пътнически самолети.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK