България и още 7 страни искат ЕС да спре пакета "Мобилност" заради коронавируса

България и още 7 страни искат ЕС да спре пакета "Мобилност" заради коронавируса

© Reuters



Осем страни, сред които и България, поискаха от Европейския съюз подкрепа за фирмите за пътен транспорт, засегнати от предизвиканата от коронавируса криза. Те освен това настояха да спре работата по реформите на условията на труд на шофьорите на камиони, които според тях ще влошат още повече положението на уязвимите компании.


В писмо, видяно от "Ройтерс", транспортните министри на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния заявиха, че блокът трябва да окаже подкрепа на транспортните фирми, както вече предприе стъпки за подпомагане на затруднените авиокомпании.


"Вместо това ние сме напът да приемем първия пакет "Мобилност", чиито разпоредби, съчетани с последиците от кризата от коронавируса, буквално ще сложат край на много европейски пътнотранспортни фирми", се посочва в писмото до ръководителите на трите основни евроинституции.




Още преди пандемията същите предимно източноевропейски страни обмисляха оспорване в съда на задаващите реформи на транспортните правила, които според тях ще поставят техните фирми в неизгодно положение, принуждавайки ги да изпращат празни камиони у дома, което ще им струва допълнителни разходи и ще доведе до повече въглеродни емисии.


Мнозинството страни от ЕС и Европейският парламент обаче постигнаха сделка за реформата през декември.


Тя ще принуди камионите да се връщат в страните по произход на всеки осем седмици, ще даде правото на шофьорите да се връщат у дома на всеки четири седмици и ще изисква те да прекарват почивките си извън превозното средство, като работодателите ще поемат разходите по настаняването.


Блокът планираше да утвърди правилата на среща на 24 март, но коронавирусът свали темата от дневния ред.


Пътният транспорт беше нарушен от пандемията, тъй като страните наложиха извънредни проверки по обикновено отворените граници, което доведе до струпване на камиони и чакане от над 24 часа за преминаване на някои вътрешни граници на блока.


Европейската комисия призова страните да създадат "зелени коридори", за да не попадат в задръстване доставките на пресни продукти и медицински стоки.


Коронавирусът е най-голямата тема за България и света, но ако искате да следите лесно какво друго си струва да знаете, четете новата рубрика "Новини без коронавирус".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    Трябва да се отмени или ПРОМЕНИ. Това е умното решение.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8408 Любопитно

    ЕС не помогна своевременно на Италия и Испания в борбата срещу пандемията, а затвори даже границите в разрез с Шенгенското споразумение, к'ва мобилност ???

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на azs41314323
    azs41314323
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Според теб при тази безработица ,и спад на товари в западна европа която се очертава, ЕС кой ще подкрепи!

  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5976 Неутрално

    До коментар [#3] от "azs41314323":

    Надявам се разумът да победи алчността.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 746 Неутрално

    EU би трябва да спре булгарски транспорти навсякъде ! Опасни са, стари камиони, измамат системата .

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  6. 6 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Сега ще се види колко тежи европейската солидарност и ценности. Или е просто поредният случай на наднационално лобиране за "наши момчета" от страна на Западна Европа.

    This is the place where puddings die.
  7. 7 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 681 Весело

    До коментар [#5] от "LiberalToTheBones":

    Да !! Нека фалираме транспортните ни фирми и после да сочим Рапончо с пръстче, че бил виновен. Това е демократично, нищо че една камара народ ще останат без препитание и семействата им ще гладуват.

    This is the place where puddings die.
  8. 8 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    "Нова вълна кремълски лъжи: В Италия смъкват знамената на ЕС и ги заменят с руския трикольор
    Другата измама, широко тиражирана от руските медии е, че вечер италианците излизат на балконите си, ръкопляскат и пеят руския химн"
    https://faktor.bg/bg/articles/novini-svyat-nova-valna-kremalski-lazhi-v-italiya-smakvat-znamenata-na-es-i-gi-zamenyat-s-ruskiya-trikolyor

  9. 9 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7584 Неутрално

    "Мнозинството страни от ЕС и Европейският парламент обаче постигнаха сделка за реформата през декември."

    Осемте страни искат временно отлагане на реформата, иначе друго решение засега няма

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  10. 10 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1431 Неутрално

    До коментар [#5] от "LiberalToTheBones":

    Има фирми като дискордиа и пимк със десетки и стотици камиони (в отлично състояние), на които повечето европейски фирми не могат да стъпят на малкия пръст. Не генерализирай

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8408 Любопитно

    До коментар [#8] от "plebs":

    Това не е ли българското знаме ?

    karabastun1@abv.bg
  12. 12 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2318 Разстроено

    В този момент всеки иска да прокара собствения си интерес.
    А какво ще правим ние с гайдите, като нашите политици дори не могат да формулират интересите на България?

  13. 13 Профил на averatec
    averatec
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Искаш да работиш в Германия, купуваш камион там , регистрираш го там, плащаш данъци там! Искаш същото в България, изпълняваш същата схема! На кого, какво не му е ясно? М-у другото всичко описано става в пъти по-бързо на запад и в пъти по-лесно! А,да! Трябва обаче да се плащат данъци! Не можело да се крадне.....

  14. 14 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#7] от "Deadpudding":

    Точно шефовете на тези фирми най-много крякаха по българската ТОЛ система, която най-малко засяга бизнесът им. Благодарение на тях, сега всички турски камиони по Кап. Андреево-Русе мачкат шосетата срещу 9.46ст. вместо за 40лв. И то във времена на безпаричие. България губи милион лв. дневно заради тях, но разчита на хиляди от дарения за заразата.

  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3747 Неутрално

    Искат ма няма! Некои другаре още не са разбрали как работят механизмите на неоколониалната система. Първо те зарибяват, след това те изпържват.

  16. 16 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 178 Неутрално

    На кантара на ползите и минусите трябва да се слага всичко, а не само от едната страна еврофондове, а от другата годишната вноска от 512 милиона евро. Финансови потоци от всякакъв род и под всякаква форма; трудов ресурс; преводи от емигранти; инвестиции - от и за....Тогава ще сме наясно какво печелим и какво губим. ЕС е пред промяна. Говорим за солидарност, а някъде се правят по 6 000 теста седмично на милион жители, а някъде (в милата Родина) - 800. Загубиха се два месеца в еврочиновнически дивотии, вместо да се организира производство на тестове, аспиратори, надеждни маски и защитни облекла.

  17. 17 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5464 Неутрално

    Сега ще се разбере колко е "запекан" ЕС.

  18. 18 Профил на Petio Petkov
    Petio Petkov
    Рейтинг: 178 Неутрално

    До коментар [#13] от "amg32":

    Разликата е, че германските данъци отиват в германския бюджет, а българските - в българския. Да бяхме една държава, но не сме.

  19. 19 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#14] от "acarid":

    Съгласен, но виж категориите. 2ра категория над 12 тона с 2-3 оси от Русе-К.Андреево пак излиза около 40лв и то според какъв евростандарт е. Ако от К. Андреево спрат да взимат рушвети и спрат да пускат претоварени камиони и строителните фирми се контролират по-добре излиза сметката. 9,80лв предполагам е за камион без ремарке, не ТИР.

    This is the place where puddings die.
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2634 Любопитно

    До коментар [#6] от "Deadpudding":

    "наднационално лобиране за "наши момчета" от страна на Западна Европа."

    Разяснете моля какво ще да означава това?

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8877 Неутрално

    При тези обстоятелства, може.

  23. 23 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#19] от "Deadpudding":

    Прекарва те през Шипка по подразбиране за най-бърз маршрут, а от там е забранено. Пробвай с най-кратък. Така или иначе всички пътуват през Републиката, дори и тези 2-3 оси. За автобус таксата е 1,07лв!!!
    https://trots.bgtoll.bg/

  24. 24 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ivan_":

    Практика подтикната от масови протести във Франция заради "социален дъмпинг" (предлагане на евтина работна ръка/услуга) в логистичния сектор. Няколко месеца по-късно беше предложен пакета мобилност. Накратко протекционизъм който е опакован като "защита на работника", който ако се приложи в източна европа такива като liberaltothebones ще креснат на умрело заедно с DW и прочие индивиди и организации които лобират за западният бизнес.

    This is the place where puddings die.
  25. 25 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 961 Неутрално

    До коментар [#5] от "LiberalToTheBones":Има фирми като дискордиа и пимк със десетки и стотици камиони (в отлично състояние), на които повечето европейски фирми не могат да стъпят на малкия пръст. Не генерализирай
    —цитат от коментар 10 на bludniq_sin


    Въобще не му обръщай внимание на този идиот.

    В Европа няма как да се движат стари камиони или такива в лошо техническо състояние, скъсват ги от проверки в западните държави.

  26. 26 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2634 Неутрално

    До коментар [#24] от "Deadpudding":

    Вярно ли е това?
    Струва ми се, че не е това причината.

    Има доста западни логистични компании, които изнесоха регистрацията на камионите си в държави от Източна Европа. Съответно дъжавите от Западна Европа започнаха да търпят загуби на данъци и разходи за инфраструктура.
    Грубо казано държави от източна Европа се превърнаха в офщорни зони за регистрация на логистични операции.

    Спомнете си камионът с починалите емигранти. регистриран във България, а всичко останало британско...

    Модератора е неадекватен!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK