България и 11 държави искат авиокомпаниите да обезщетяват не с пари, а с ваучери

България и 11 държави искат авиокомпаниите да обезщетяват не с пари, а с ваучери

© Reuters



Еврокомисията да отмени правилата, задължаващи авиокомпаниите да плащат пълни обезщетенията за отменени полети - това искат дванадесет държави, сред които и България, съобщава агенция "Ройтерс".


Предложението им е вместо това авиолиниите да имат право да дават ваучери за пътувания занапред.


Авиокомпании в цяла Европа, сред които "Луфтханза" и KLM, поискаха помощи от държавите, след като кризата с коронавируса ги принуди да отменят масово полети и промяна скоро не се очаква.




Транспортните министри на Белгия, България, Кипър, Чехия, Франция, Гърция, Ирландия, Латвия, Малта, Нидерландия, Полша и Португалия поискаха Брюксел временно да промени правилата. В свое общо изявление, цитирано от "Ройтерс", те настояват това да се случи спешно.


Ваучерите, за които става въпрос, трябва да са валидни за определено време и потребителите да имат право на парично обезщетение, ако не ги ползват до края на този период. Трябва да има и защита за потребителите в случай на фалит на компанията.


Такова решение би помогнало на фирмите, които се борят с недостиг на пари в брой, а в същото време би защитило и правата на клиентите им.


Днес транспортните министри трябва да проведат онлайн заседание, към което да се присъединят и колегите им от Норвегия, Швейцария, Исландия и Лихтенщайн.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4566 Неутрално

    Затова винаги си купувайте билет с кредитна карта :) Поне в нормалните държави е по добре. Защото Банката те пази от тагива набези.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  2. 2 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 802 Любопитно

    Хубаво, а защо снимката показва самолети на Бритиш Еъруейз, които си плащат на клиентите според установените правила и не са искали промени!?

    Или задачата към журналистите е, когато се говори за неплащане и шикълкавене, да се показва британския флаг, независимо от липсата на връзка с материала!?

  3. 3 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#1] от "padrino": И какво те пази в случая??? Не си използвал услугата за която си платил....да де ма слагат покупката на диспют и след 1 -2 месеца ще видиш чарджа отново в картата! Ситуацията е друга днес! Виж ако си поръчал дънките от Италия и не са ти ги доставили е друго,въпреки че в тая обстановка,всеки гледа да се спасява по единично!

  4. 4 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Ваучери..... в повечето случаи полетите са планирани. По-голямата част от хората няма да ги ползват а вече кинтите са дадени. Хайде върнете ги,пък ние ще решим кога да си купим билети!

  5. 5 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Защо проблемите на авиокомпаниите се прехвърлят върху потребителите?
    Авиокомпаниите да докажат щетите си и да получат % компенсация. А нереализираните билети да се обезщетят на 100%. Не ме интересува ваучер, който не е поне 130% от заплатената сума.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  6. 6 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 548 Весело

    Щом е така може и други неща да се отменят или променят Например връщането на кредитите ,а може и да отменят плащането по магазините Даваш по един валчер на касиерката и .........

    гошо
  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4566 Неутрално

    До коментар [#1] от "padrino": И какво те пази в случая??? Не си използвал услугата за която си платил....да де ма слагат покупката на диспют и след 1 -2 месеца ще видиш чарджа отново в картата! Ситуацията е друга днес! Виж ако си поръчал дънките от Италия и не са ти ги доставили е друго,въпреки че в тая обстановка,всеки гледа да се спасява по единично!
    —цитат от коментар 3 на angeles


    Предимството да живееш в нормална държава вместо в Бойколандия е ОГРОМНО:

    http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1974/39/section/75

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 740 Гневно

    ''Такова решение би помогнало на фирмите, които се борят с недостиг на пари в брой''

    хитро, значи на мен като клиент не ми трябват пари в брой, а ще имам да си взимам някога евентуално?

    баси наглеците !!!1

  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1099 Весело

    До коментар [#7] от "padrino": За заключението ти,нямам спор,нищо че някой вече ти е набил един минус🤔😉

  10. 10 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Да фалират, проблема си е техен. Щом не предоставят услугата за това което е платено да връщат парата. Ако мислят, че някоя държава е виновна да си я съдят

  11. 11 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    Интересно, кой и как реши от името на България? Явно пак някоя ГРОБ-аджийска калинка, я недоразбрала, я защитаваща всякакви други интереси, само не и тези на народа.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  12. 12 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 740 Гневно

    между другото Райън в момента въртят най- циганските номера, хем ти пробутват ваучер за същата стойност (а не като Уиз за 120%), макар изрично да си казал, че искаш кеш, хем държат цените на билетите високи за следващите няколко месеца при отрицателни цени на петрол или айде спад на цените с 80%

  13. 13 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4566 Неутрално

    До коментар [#7] от "padrino": За заключението ти,нямам спор,нищо че някой вече ти е набил един минус🤔😉
    —цитат от коментар 9 на angeles


    Минусите не ме притесняват, те са като медали за храброст :)) Противопоставяш се на партийните функционери :))

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  14. 14 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#2] от "Kosta Delev":"Хубаво, а защо снимката показва самолети на Бритиш Еъруейз, които си плащат на клиентите според установените правила и не са искали промени!?"

    Ха,ха, точно БА ли даваш за пример! Наскоро се разрази скандал как те не дават възможност на потребителите да достигнат онлайн до формуляра за изискване на възстановяване на сумата и вместо това ги принуждават да получат ваучер. Отгоре на всичко е невъзможно да се достигне до някой служител от обслужването на клиенти, защото са дали два тел. номера в България, единият безплатен 0800, които са НЕСЪЩЕСТВУВАЩИ! Телефонът в О.К. пък е толкова натоварен от обаждания, че не можеш да се свържеш директно и да си поискаш refund.
    Райънеър изпокзва подобни трикове като уж ти обещава връщане на парите, но накрая ти праща ваучер, валиден 1 година. И също е невъзможно да влезеш в директен контакт.
    Явно се надяват, че повечето хора ще изгубят търпение и ще се съгласят да ползват ваучерите. И че с тази пандемия доста от клиентите им ще дадат фира и няма да връщат никакви при на никого.


  15. 15 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    няма да връщат никакви пари на никого

  16. 16 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Гербаджийският Ганьо пак първи сред тарикати. Дал си кон, връщат ти кокошка.

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  17. 17 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 802 Любопитно

    До коментар [#14] от "princess_x":

    Прочети отново статията и ми посочи къде се говори за Бритиш Еъруийз!

    Все едно под статия в Таймс за някакви заловени престъпници да лепнат снимка на някакви елементи, развяващи българския флаг - готино ли ще ти е?

  18. 18 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 415 Неутрално

    това с ваучърите си е един вид да стнаеш васал на един вид
    бизнес, дмек неуниверсалност на парите. дотиране на бизнес
    (авокомпании), чрез задължаване. еми не съм съгласен.
    еми ако искам да подпомогна ресторант примерно, а не уизеър.
    искат да не загубят клиенти с тея ваучери, ама за сметка на други
    много засегнато бизнеси. ако са пекани да направят сдружение
    на засегнатите в бизнеса и да направят ваучери за всички тях,
    процентно.

  19. 19 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#17] от "Kosta Delev":

    Ами, в случая
    са улучили в десятката по причините, които обясних. Иначе се говори за авиокомпании - защо да не е снимката на Бритиш Еъруейс, това е само илюстрация.

  20. 20 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2181 Весело

    А-а, моля, не България, а управляващите, които представляват около 20-30% от населението. Аз искам пари. Те да си задържат ваучерите.
    И без това грамотните авиокомпании ти дават избор между безплатна промяна на дата, пари или депозит.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  21. 21 Профил на Niko Kostantinov
    Niko Kostantinov
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Последните които ще съжалявам са авиокомпании те. Като нямат работа да освобождават работниците си и да чакат по-добри времена. Нали ги освободиха от някакви такси

  22. 22 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    До коментар [#1] от "padrino":

    Как ще те запази банката от купен отдавна билет за нискобюджетна компания или невъзвръщаем?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  23. 23 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#20] от "etty1":

    Не знам, Райънеър и Бритишеъруейс ти дават тази опция само на теория, а на практика те задължават да приемеш ваучер, без да имаш възможност да го обсъдиш директно по телефона.

  24. 24 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 802 Гневно

    До коментар [#17] от "Kosta Delev":Ами, в случая са улучили в десятката по причините, които обясних. Иначе се говори за авиокомпании - защо да не е снимката на Бритиш Еъруейс, това е само илюстрация.
    —цитат от коментар 19 на princess_x


    В журналистиката това се нарича подвеждане на публиката и е абсолютно недопустимо в демократична държава.

    Конкретните страни са: Белгия, България, Кипър, Чехия, Франция, Гърция, Ирландия, Латвия, Малта, Нидерландия, Полша и Португалия, Норвегия, Швейцария, Исландия и Лихтенщайн - всички те си имат авиопревозвачи и от Гугъл могат да се намерят СТОТИЦИ СНИМКИ на техни самолети с разрешени за ползване авторски права.

  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    Ще “мислят” как да финансират авиокомпаниите с парите на купилите билети? Никога вече! Никога вече билети купени повече от седмица предварително!

  26. 26 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4566 Неутрално

    До коментар [#1] от "padrino":Как ще те запази банката от купен отдавна билет за нискобюджетна компания или невъзвръщаем?
    —цитат от коментар 22 на etty1


    Елементарно, имах билет за пътуване до Майорка на 11 Май. Jet2 спряха всички полети до 17 Юни. Обадих се в мойта банка и казах че искам да ми върнат парите поради неизпълнение на договора който аз имам сключен с авиокомпанията (Платен билет е моя договор за услуга която те ми продадоха) 72 часа по кусно си получих парите. Банката ще си вземе парите или от компанията или от застраховката. Това мен не ме интересува. Аз имам права като потребител и никой не ги оспорва.
    То Вие съгласен ли сте да платите за услуга която да не Ви се предостави и след това да Ви кажат "Ами няма да Ви върнем парите"?
    Както написах, преимуществото да се живее в нормална държава с работещи закони.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  27. 27 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#2] от "Kosta Delev":"Хубаво, а защо снимката показва самолети на Бритиш Еъруейз, които си плащат на клиентите според установените правила и не са искали промени!?
    Или задачата към журналистите е, когато се говори за неплащане и шикълкавене, да се показва британския флаг, независимо от липсата на връзка с материала!?"

    Както вече писах, БА са точно от онези, които най-много шикалкавят и даже избухна скандал по този повод в британските медии.

  28. 28 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 509 Неутрално

    "Ваучерите, за които става въпрос, трябва да са валидни за определено време и потребителите да имат право на парично обезщетение, ако не ги ползват до края на този период. Трябва да има и защита за потребителите в случай на фалит на компанията."

    Т.е мярката е с въпросителни

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  29. 29 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#23] от "princess_x":

    От два месеца преговарям с над 10 авиокомпании, без Райънеър, с които не работя и всички върнаха парите за отменените полети или направиха промени в резервациите без сервизна такса. Ето ги добрите - Алиталия, Ер Франс, Бритиш Еъруейз, Катай Пасифик, Изиджет, Аустриан, ЛАТАМ, Америкън Еърлайнс и още няколко.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  30. 30 Профил на Peter Mechkov
    Peter Mechkov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До 1
    "Затова винаги си купувайте билет с кредитна карта :) Поне в нормалните държави е по добре. Защото Банката те пази от тагива набези."

    Или PayPal 😉

  31. 31 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#29] от "etty1":

    Бритиш още не са ми върнали нищо, Райънеър продължават да си играят на ваучери.

  32. 32 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 698 Весело

    "Еврокомисията да отмени правилата, задължаващи авиокомпаниите да плащат пълни обезщетенията за отменени полети - това искат дванадесет държави, сред които и България, съобщава агенция "Ройтерс"."

    Ма па що ли си полислих че изпълнителната власт ще помисли за защита правата на гражданите... Къш, къш еретична мисъл такава...


    Са ша стане мътна и кървава... Т'ва конвенции ще се четат, това правила на International Air Transport Association (IATA) и на International Civil Aviation Organization (ICAO), т'ва ЗЗД, това правила на ЕС, па последните са мама си джаса дълги и пространни:
    https://ec.europa.eu/transport/themes/passengers/air_en

    Голяма борба ще падне и голямо четене...
    И ако, "не дай Боже" мислят си превозвачите, се стигне до отново до простичката идея, че ако не си ползвал нещо трябва да ти върнат парите, може някой да прегори от работа...

  33. 33 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#26] от "padrino":

    Аз живея в ЕС и нямам проблем с връщането на парите, както и да платя.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  34. 34 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#31] от "princess_x":

    Не знам условията на резервацията, нито дали полетът е отменен. Аз коментирам стандартното им поведение, не отделен казус.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  35. 35 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    Банкянския цървул се прави на Андрешко. Ще спасим авиокомпаниите,но ще ги спаси не държавата,а обикновения и не работещ човек,който му трябват пари,за да се пребори с корона вируса. Тези ваучери Андрешко ще се приемат ли от банките,за да си ги осребря,а банката да чака падежа на ваучерите,за да си вземат парите и те съответно ще искат лихви за чакането. Така е,когато ни управляват тикви,на които главите им са пълни със семки. Андрешко не иска да дава безвъзмездна помощ на хората останали без работа,заради мерките въведени от държавата,а иска хората и фирмите да плащат. Андрешко не иска държавата да спонсорира авиолиниите,а да бъдат спонсорирани от останалите без работа бъдещи пътници на авиолиниите. А г-н Андрешко не ви ли е минало през ума,че много хора от пътниците са отивали някъде по някой повод,но поводът е отминал и те нямат намерение да пътуват повече? Защо трябва да чакат с години парите,които може до тогава,първо да бъдат обезценени и второ тези пари са им нужни сега в и момента на кризата...

  36. 36 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    След като трябва да бъдат спасявани,те не трябва да изнудват пътниците с ваучери,а да излезнат на пазара като предложат акции.

  37. 37 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 698 Весело

    Банкянския цървул се прави на Андрешко. ... второ тези пари са им нужни сега в и момента на кризата...
    —цитат от коментар 35 на Toni Ivanov


    Изобщо не са му минали през главата подобни мисли!

    Или, ако случайно някой му е споделил подобна вариация по темата, най-много да е бил наречен мисирка и да е бил опратен от визирания Андрешко...

  38. 38 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2012 Неутрално

    Избягвайте Търкиш Еърлайнс!

  39. 39 Профил на Martin Todorov
    Martin Todorov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#30] от "Peter Mechkov":

    Благодаря ви! Не знам как не се сетих, че щом е платено с пейпал, те могат да се намесят...

    Вместо това си скъсах нервите в дебнене някой да ми отговори в чата на Райънеър.

    Току що отворих кейс в пейпал и ще им дам шанс за няколко дни там. Като не отговорят - ще се обърна към екипа на Пейпал.

  40. 40 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Аз например трябва/ше/ да летя до Италия в края на майи от Райън ми казват да си изместя датите за по-натам, само да си до платя разликата в билетите, която излиза още един билет все едно си купувам още, но няма никаква гаранция кога и дали ще е възможно да се пътува. Хич и няма да презаверявам в момента ако остане така. По-добре да изгубя малко, отколкото двойно и пак без никаква увереност.

  41. 41 Профил на gilermos
    gilermos
    Рейтинг: 442 Неутрално

    От България еър ни върнаха цялата сума и то още преди отмяната на полета заради кризата. Без никаква драма. Бяха обявили, че ще върнат сумите на всички отказали полети до Милано до края на април или средата на май, примерно. Не помня точно.
    Имам алергия към т.нар. нискобюджетни. Като се сложат всички такси за багаж и пр.измислици, ми излиза същото или незначително по-скъпо да си пътувам с нормална авиокомпания. Ние сме много доволни от България еър, впрочем. А мои познати, чиито полети се отложиха заради мерките, не си получиха парите от нискобюджетните.

  42. 42 Профил на gilermos
    gilermos
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ясно е, че и занапред ще ги предпочитам. И няма против и за ваучер, стига да мога да го ползвам, разбира се

  43. 43 Профил на pwj18583757
    pwj18583757
    Рейтинг: 62 Неутрално

    До коментар [#14] от "princess_x":

    За БА не е верно написаното от теб. Отговарят на телефона след 3-4 минутно чакане. Изключително търпеливи, любезни и услужливи администратори. Не знам какви номера са дали за България, но от оригиналния UK сайт обслубването е безукорно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK