Австрия рязко увеличи помощта за купуване на електромобили

Австрия рязко увеличи помощта за купуване на електромобили

© Reuters



Австрия увеличава от сряда финансовата помощ за купуване на електромобили и утроява дарението за изграждане на зарядни станции. Това е част от политиката за борба с предизвикваните от човешката дейност климатични промени. В началото на годината партията на Зелените за пръв път влезе в управляваща коалиция в страната.


Новите помощи са 5 хил. евро за електромобил (при 3 хил. евро досега), съобщи министърът на околната среда Леоноре Гевезир. Увеличението е резултат от съвместно усилие на правителството и автоиндустрията.


По 600 евро ще е помощта за всяка нова зарядна станция по домовете, или за т.нар. интелигентни кабели за зареждане.




В сгради с повече обитатели сумата за зарядна станция достига 1800 евро.


До 1200 евро ще е субсидията при покупка на електрически мотоциклет, от които до 700 ще предостави държавата, а останалото - дистрибуторът.


Целта на правителството е да промени колкото може по-бързо броя на електромобилите и местата за зареждането им, допълни Гевезир. В момента в страната има около 5500 зарядни станции и почти 33 хиляди електромобила - едва 0.7% от всички регистрирани в края на май. Около две трети от тях се използват от бизнеса.

Ключови думи към статията:

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 824 Неутрално

    Държавата не трябва да се намесва на пазара !

    Така ревяха толкова години всички така наречени икономисти, и осбено тези от НПО-тата:
    - ИПИ
    - индъстри уоч
    - станчевото НПО
    - Георги Ганев от ЦЛС
    ....

    а сега как?

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1877 Неутрално

    Мъдри хора са австрийците!
    Купуват си билет за бъдещето!
    Ние за съжаление очевидно пак ще сме на "буфера" и ще лапаме пушека и саждите от въглищата и нафтата....

  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1389 Любопитно

    Мъдри хора са австрийците!Купуват си билет за бъдещето!Ние за съжаление очевидно пак ще сме на "буфера" и ще лапаме пушека и саждите от въглищата и нафтата....
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    Как се казваше австрийския производител на електромобили?
    А, нямало такъв?
    Значи си купуват билет за чуждо бъдеще. Много хитро.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    Фюррерът с колко спонсорираше фолксвагена.

  5. 5 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Замислям се дали в момента , ако българската държава пусне субсидии за покупка на електромобил и зарядни устройства за дома , то фирмата за електрически автомобили под наем и другата за прескъпо зареждане няма да ревнат ! Всеки знае кой български "бизнесмен" е собственик на акции в тях .

  6. 6 Профил на ami29646421
    ami29646421
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Австрия ми е под ръка, а стянциите наоколо никнат като гъби. Замислям се, макар че обичам много да карам колело или да ходя пеша - все пак може и кола да ми потрябва.

  7. 7 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dankol":

    Чувал съм че същият "бизнесмен" има и дялове в българския клон на Юбър , и не лобира за навлизане на приложенията за споделено пътуване като Лифт , Болт , ДиДи и т.н. , а единствено и само за Юбър .

  8. 8 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    И други страни в ЕС трябва да последват Китайския пример.
    Всички таксита да станат електрически. Например в град Шенджен всичко е на електричество: таксита, автобуси, а вече и лични автомобили.

    https://www.youtube.com/watch?v=3BZ2225OJDg

  9. 9 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1389 Весело

    Държавата не трябва да се намесва на пазара !Така ревяха толкова години всички така наречени икономисти, и осбено тези от НПО-тата:- ИПИ- индъстри уоч- станчевото НПО- Георги Ганев от ЦЛС....а сега как?
    —цитат от коментар 1 на WWW


    Ами и сега е така, няма промяна. Продължават да реват, че "тук" не може, а "там" - може и даже трябва.
    Така иска грантодателя, следователно това иска грантополучателя.
    Проста работа, ама много умни и даже красиви не могат да я схванат.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  10. 10 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Страхотен подход е това да бръкнеш в джоба на всички пенсионери, социално слаби и пр и с парите от техните данъци да спонсорираш някой хипстър да си купел Тесла...

  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    Интересно, предвид това, че австрийците имат най-ефтиното гориво в Европа, а Виен е седалище на ОПЕК.

  12. 12 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    До коментар [#10] от "Jazzdevil":

    Пенсионерите там си имат фондове, които, за разлика от тук, не се пипат. За социално слабите подходът не е грешен, защото ако създадат класа на потомствени пролетарии, после няма отърване. Лошото е, че тези пари се изземват най-вече от дребния и средния бизнес, които едва ли биха опряли до подобни автомобили.

  13. 13 Профил на ami29646421
    ami29646421
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Страхотен подход е това да бръкнеш в джоба на всички пенсионери, социално слаби и пр и с парите от техните данъци да спонсорираш някой хипстър да си купел Тесла...
    —цитат от коментар 10 на Jazzdevil


    В Австрия е помислено за пенсионерите и социално слабите (ако може да се каже, че има соц. слаби). Следващото е бонус, от който мисля да се възползвам и да продължавам да пазя природата.

  14. 14 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1075 Весело

    До коментар [#3] от "pag":

    А ние купуваме непрекъснато билет за миналото. И то онова дето ни го връщат от североизток...

  15. 15 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Страхотен подход е това да бръкнеш в джоба на всички пенсионери, социално слаби и пр и с парите от техните данъци да спонсорираш някой хипстър да си купел Тесла...
    —цитат от коментар 10 на Jazzdevil


    Как така им бъркаш в джоба, след като те нищо не внасят - само получават?
    Нормално е държавата да субсидира тези които и пълнят хазната, а не пенсионери и неудачници.

  16. 16 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Много спорен въпрос с тези субсидии... хем е непазарна мярка, хем е за доброто на всички ни да се стимулират новите технологии.
    Може би най-добре е като в САЩ - там субсидии мисля дават ако си купиш американски електромобил: Тесла, Шеви Волт, Форд Фюжън... ако е китайски - няма. И е ограничена до някакъв брой коли на производител, май беше 500 хил. и Тесла е на път да изчерпи лимита. След това се предполага, че производителят трябва да се бори на пазара на конкурентна основа, а не да го подпомагат данъкоплатците безкрайно.

  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1410 Весело

    До коментар [#10] от "Jazzdevil":

    Защото сме социалисти. Пардон, исках да кажа "социална държава".

    Апокалипсисът апокалиптичен
  18. 18 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#10] от "Jazzdevil":

    "Страхотен подход е това да бръкнеш в джоба на всички пенсионери, социално слаби и пр и с парите от техните данъци да спонсорираш някой хипстър да си купел Тесла...*

    Друго си е да харчиш парите на пенсионерите за вагнеровци и чепиги викаш!

  19. 19 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1075 Весело

    До коментар [#4] от "blondofil":
    Не става само със спонсорство. Пример - "...любимата на всички българи Лада..."

  20. 20 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3355 Любопитно

    [quote#15:"PoToP"][/quote]

    А десетките години преди това в които са плащали данъци и такси няма ли да го броим? 😂😂😂
    Как е възможно да напишеш такава глупост, че пенсионерите не били плащали????

    Brevity is the soul of wit
  21. 21 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    До коментар [#16] от "Камен":

    Оптималния размер на субсидиите зависи много и от големината на пазара, а и от това какви цели има правителството. Например Китайският пазар е потенциално 4 пъти по голям от САЩ, що се касае до потенциален брой автомобили до пълно насищане. 500,000 автомобила не са много. Освен това при тази гъстота на населението ако няма голям процент ел. автомобили, замърсяването ще добие чудовищни размери.

    Затова Китайското правителство дава доста по щедри субсидии. Те отчитат и ползите за околната среда и населението на градовете. В долното видео го описват. Китайката коят интервюират си е купила кола струваща 30к долара, за 18к долара, което си е сериозна помощ. Освен това няма ограничение в кои дни да кара, а и паркирането и е безплатно.

    https://www.youtube.com/watch?v=HdQmiItrV4M

  22. 22 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3698 Неутрално

    До коментар [#9] от "pag":

    Никой не реве...! И не се опитвайте да сравнявате ябълки с круши. Тоест недейте да сравнявате точната и прозрачната държавна помощ в Западна Европа, с наливането на пари в мутренски фирми и съмнителни банки в България.

    Бивш tww09306483.
  23. 23 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#13] от "ami29646421":

    Много повече може да се направи за природата ако спрем рая глезотия да се къпем всеки ден. Веднъж на седмица стига

  24. 24 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Зобра инициатива на австрийците. Държавата им е малка и подобни мерки ще имат резултат. Ппдпбно субсидиране има и в други държави и не само за ел. Автомобили. В млмента в Испания дават ако си сппммям правилно до 3000 евео за покупка на нов автомобил...

    Модератора е неадекватен!
  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3031 Неутрално

    Нормално е държавата да субсидира тези които и пълнят хазната, а не пенсионери и неудачници.
    —цитат от коментар 15 на PoToP


    Нормално е държавата да не се занимава с преразпределение. :)

  26. 26 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3698 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivanpopov":

    Абе... Не съм сигурен, че горивото в Австрия е от най-евтините. Обаче като съм зареждал в Австрия, колата започва да върви по съвсем друг начин. ;)

    Бивш tww09306483.
  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    Последните анализи показват, че ел. Автомобили мавлозат по бързо от очакваното. Независимо от всичко до 2025г. Няма да са преобладаващи. Сега започва да се насища свгмента на лвите автомобили, а остава и тлзо на втора ръка да започне.
    Наскоро беше преминат един рубкикон, вече цената на нов ел. Автомобил не е пп висока от цената за същият автомобил но ДВГ, доскоро продаваха ел. Автомобилът по скъпо...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Ето така се стимулират хората.

  29. 29 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3031 Неутрално

    До коментар [#27] от "Ivan_":

    Проблемът не е цената, а че става само за втора градска кола. Което не е малко. За по-дълъг път също става, стига да на пътуваш в пика, да кажем лятото когато всички пътуват.

    Проблемът е, че колоната за зареждане не скалира. Ако се образува една опашка от 2-3 коли и отиде 3-4 часа чакане. Докато с ДВГ ще чакаш 5-10 мин.

  30. 30 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Последните анализи показват, че ел. Автомобили мавлозат по бързо от очакваното. Независимо от всичко до 2025г. Няма да са преобладаващи. Сега започва да се насища свгмента на лвите автомобили, а остава и тлзо на втора ръка да започне.Наскоро беше преминат един рубкикон, вече цената на нов ел. Автомобил не е пп висока от цената за същият автомобил но ДВГ, доскоро продаваха ел. Автомобилът по скъпо...
    —цитат от коментар 27 на Ivan_


    Електрическите са по-скъпи естествено заради батериите. Къде видя електричка на цената на същия модел бензин?
    Но си струва, заради много по ниските разходи. И не говоря само за горивото, а за ремонти, масла, нкладки и какво ли още не. Като добавиш че дори и в България има данъчни облекччения и безплатна синя зона, може и на далавера да излезеш. Болката на българина е че няма вся още 30 годишни немски електрички "нов внос". Ама и това ще дойде след 20 години...

  31. 31 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3698 Неутрално

    До коментар [#30] от "PoToP":

    Само да ти кажа, че електричките не е, като да не се повреждат... Повреждат се. И ако са извън гаранция, дупе да ти е яко.
    И ако имаш Тесла в България, като я разходиш няколко пъти до Виена на сервиз, започваш да се замисляш.
    За големите градове в Западна Европа по-евтиното паркиране и свободното минаване през централните зони, донякъде осмислят покупката. В България се паркира много евтино все още из градовете и няма стимули за покупка. Затова и електричките са екзотика.

    Бивш tww09306483.
  32. 32 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Проблемът е, че колоната за зареждане не скалира. Ако се образува една опашка от 2-3 коли и отиде 3-4 часа чакане. Докато с ДВГ ще чакаш 5-10 мин.
    —цитат от коментар 29 на realguru


    Напротив, колоната за зараждане скалира много лесно - слагаш повече колони. Можеш един цял паркинг да направиш и на всяко място да има зареждалка. Има малко проблем с енергото да ти докара достатъчно ток, но в белите държави това се разрешава лесно.
    В Европа, най-вече в Германия и Испания, се появяват все повече големи места за зареждане.
    В Германия строят на А8 станция със 144 колонки и то мощни. Освен това подготвят закон, който ще задължи всички бензиностанции да сложат зарядни станциии.
    Ето ти пример за скалиране - зарядната станция на берлинските автобуси:
    https://insideevs.com/news/378768/berlin-biggest-ev-bus-charging-station/

  33. 33 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#31] от "Petleshev":

    Да Теслите се повреждат. Но за останалите не съм чувал да имат кой знае какви проблеми.
    Нов автомобил си е с поне 5 години гаранция, а гаранцията на батерията е 8-10 години. Така че не е толкова страшно. В крайна сметка винаги е проблем като караш таралясник, независимо от горивото.
    За градските автомобили вече си е изгодно да си купиш, за по-големите лично аз ще изчакам малко да паднат цените. Решил съм го твърдо - за жената следващата кола ще е електричка, а за мен може би още един дизел и тогава.

  34. 34 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1389 Весело

    [quote#15:"PoToP"][/quote]

    По вашата логика безработните и пенсионерите най-добре да ги стрелят - хем няма да се мъчат, хем няма да харчат парите на съвестните данъкоплатци като вас.
    Обаче ще ви разкрия една страшна тайна - ако имате късмет, един ден и вие ще станете пенсионер, а ако нямате късмет - безработен. Тогава мнението ви рязко ще се промени на обратното.

    Знанието е сила, информацията - власт
  35. 35 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#29] от "realguru":

    Всичко е проблем когато говориш за въвеждане на нов продукт. Сегментирането на пазара е такова, че всеки сегмент си има изисквания и очаквамия. Хубавото е, че вече реално има предлагане, а като отворят още нискоят ценови сегмент ще покрият изцяло пазара. И ти си прав, че в Европа развитието на зарядната мрежа изостава, но това ще се реши бързо чисто нормативно.

    Модератора е неадекватен!
  36. 36 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3031 Неутрално

    До коментар [#32] от "PoToP":

    Скалира в градовете. Айде иди скалирай и искай ток от енергото на средата на нищото между София и Бургас на магистралата.

    И кой ще построи там хиляди колонки за да се ползват само 2 месеца в годината?

    И колко ще ти струва това?

    В нас телекомите не скалират като отидеш на морето лятото и връзката ти клакя - щото всичко живо е там и качва селфита. За 2 месеца телекомите не им се занимава да изграждат станции и покритие каквото имат в София.

  37. 37 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    За големите градове в Западна Европа по-евтиното паркиране и свободното минаване през централните зони
    —цитат от коментар 31 на Petleshev

    Ето, отново непазарни мерки. Може да е "безплатно" само докато електромобилите са 1-2-5% от всички. Като станат преобладаващи, може ли общината да им отпуска да паркират без пари? Ще трябва да плащат като всички други. То "други" няма и да има тогава, вероятно.
    И въпреки всички стимули - безплатни сини зони, стикери за центровете, без акциз за тока, и т.н. и т.н. - пак им трябва и субсидия за покупната цена, за да са конкурентни. И пак са 1% от продадените коли.

  38. 38 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1389 Весело

    [quote#30:"PoToP"][/quote]

    На бас, че в момента, в който електричките минат 20% от парка и законодателно забранят продажбите нови коли с други двигатели, ще праснат един здрав акциз на електроенергията по зарядните станции......

    Знанието е сила, информацията - власт
  39. 39 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#30] от "PoToP":

    Да тепърва насищат новите, а след това и втората ръка. Рено като пусне ел. Дачия и ако позволят внос на евтинджок от Китай ще се напълни бързо пазара.
    Ваген вече съобразява и можеш да си купиш е голф на по ниска цена за придобиване отколкото схщия голф но с ДВГ... Вярно е че гледат и стимулите, но доскоро и със стимулите пак е беше по скъпо...

    Модератора е неадекватен!
  40. 40 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#31] от "Petleshev":

    Тесла не ги гледай, тепърва им започват грижите поради липсата на дистрибуторска мрежа. То е много хубаво когато са носки продажбите но след това си трябва сервизиране.
    Другите марки го нямат този прпблем, вече се запълниха високите сегменти и ранните иноватори, сега предстои реалноят бум в този пазар. Пак казвам за мен за Евфопа като еликтифи ират гамата на Зачия значи сме преминали в следващото ниво...

    Модератора е неадекватен!
  41. 41 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Статтията типично в дневникарски стил ( умишлено или не) не е пълна. Това подпомагане важи за ел. автомобили и плъг ин хибриди с бруто цена до 50К Евра. Мото е: " Който може да си позволи такъв (скъп) автомобил, той няма нужда от подпомагане.

  42. 42 Профил на ami29646421
    ami29646421
    Рейтинг: 60 Неутрално

    Ами като не щете, карайте си каручките бе...

  43. 43 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#37] от "Камен":

    Да, когато електричките станат болшинство, няма да има безплатно паркиране и стимули за покупка. Но тогава те няма и да трябват, защото цените ще са доста по-ниски. Един ДВГ няма как да поевтинее вследвашите години, защото след 100 години еволюция е достигнат максимума на оптимизация, докато при електричните цените тепърва ще падат. Вследствие на научни пробиви, оптимизация и т.н. И очаквам след няколко (не знам колко е това няколко - не съм Ванга) години електричките да са по-евтини от един обикновен дизел.

  44. 44 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#38] от "pag":

    Едва ли точно така ще го направят. Зарядните публичните ще са част от зареждането. Според мен директно ще избухат някакъв данък на брой автомобил и предполагам ще влачат и през ДДС за всичката ел. Енергия...
    Едно е сигурно, акцизите и ддс то от горивата ще го компенсират...

    Модератора е неадекватен!
  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3698 Неутрално

    До коментар [#33] от "PoToP":

    Аз съм на мнение, че производителите са сметнали всичко предварително. Трябва да плащаш определени пари на километър, за да може да се движи дадена кола. Колкото по-висок клас е колата, толкова повече плащаш. Няма аванта и няма прошка. Дали ще е бензин, нафта или ток - все същата.
    В момента се променят потребителски навици, нагласи и мнения. Ще се прави преход от класически ДВГ към хибриди или коли на ток. Поне за масовия автомобилен транспорт. Колко време ще отнеме и колко ще струва, не знам. Вероятно ще са десетки години и ще е скъпо.
    В момента и на теория, според начина ми на каране и ползване на кола, най-много ме устройва плъгин хибрид. Много ми харесва Тойота Приус. Обаче гони 80 хиляди лева, което ми е много. Баси... Със 100 хиляди лева ще си спретна много прилична къща на груб строеж с покрив и дограма. Не ми се дават за кола...

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    До коментар [#44] от "Ivan_": Баш така ще го направят. В началото ел. автомобилите ( със зелени цифри и букви на номерата) можеха да паркират безплатно навсякъде в Австия. Сега почти във всички провинциални столици вкл. Виена и по-големи градове се плаща като за всеки автомобил. Това са градовете по провинции където все още е безплатно:

    Niederösterreich

    Krems
    Klosterneuburg
    Mödling
    Melk
    Neunkirchen

    Oberösterreich

    Wels

    Steiermark

    Graz
    Gleisdorf
    Weiz
    Hartberg

    Burgenland

    Eisenstadt

    Kärnten

    Klagenfurt
    Villach
    St. Veit an der Glan

    Tirol

    Wörgl
    Schwaz

    Salzburg

    Stadt Salzburg
    Zell am See



  47. 47 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    До коментар [#45] от "Petleshev":

    Хибрид за мен е най-тъпото решение - ни рак ни риба.
    Влачиш хем двигател, хем батерии. Увеличаваш двойно сложността на колата а оттам и верочтността за проблем. Нищо не печелиш - дори и цяла година да караш на ток, пак ще трябва да смениш маслото.
    По добре е 2 коли - един дизеляк за гората и една електричка за града.
    А за цената... ами 80к е много ако го ставниш с една малолитражка. Ама като го сравниш с един нов Авенсис наприме и се оказва че реално даваш 20к отгоре, а не 80.

  48. 48 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    "Австрия рязко увеличи помощта за купуване на електромобили"

    Добра новина за китайската икономика.

  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9119 Неутрално

    Хората субсидират електромобили, ние ще строим атомна централа в земетръсна зона.

  50. 50 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#12] от "ivanpopov":

    Бюджета се пълни от данъци, такси, акцизи и пр, в които участват всички граждани - това да разпределяш общите държавни пари за луксозни / статус глезотии на шепа хора, които и без друго могат да си ги позволят си е пълна порнография.

  51. 51 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#15] от "PoToP":

    Пенсионерите, инвалидите не плащат ДДС, акциз върху горива и алкохол; нотариални и административни такси?!?

  52. 52 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#17] от "БМЗ":

    Тука прозира дългата ръка на ултраглобалистите, чийто марионетки се явяват новите коалиционни партньори на Курц...

  53. 53 Профил на ami29646421
    ami29646421
    Рейтинг: 60 Неутрално

    До коментар [#12] от "ivanpopov":Бюджета се пълни от данъци, такси, акцизи и пр, в които участват всички граждани - това да разпределяш общите държавни пари за луксозни / статус глезотии на шепа хора, които и без друго могат да си ги позволят си е пълна порнография.
    —цитат от коментар 50 на Jazzdevil


    каручката баце, каручката. И магаренцето.

  54. 54 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    До коментар [#18] от "L Glassman":

    За вас лумпенпролетарите знаем, че държавата не следва да харчи пари за нищо друго освен да ви раздава безплатна кльопачка и дрога.

  55. 55 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1754 Любопитно

    Брей, досега астрийците са минавали метър и са давали по едва 3000 евро. Чак сега нормализират размера на субсидията?

    мурзилка
  56. 56 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Последните анализи показват, че ел. Автомобили мавлозат по бързо от очакваното. Независимо от всичко до 2025г. Няма да са преобладаващи...
    —цитат от коментар 27 на Ivan_


    Те винаги "последните" анализи това сочат - в тоя форум преди 10 години сума хора се кълняхя, че след 10г половината автомобили щели да са електрически.

  57. 57 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    [quote#56:"Jazzdevil"][/quote]

    Невъзможно е. Дори всички фирми автомобилостроители по света да сменят цялата си продукция с електрички, пак не е възможно да се произведат за 10 години достатъчно, че да се смени половината МПС-та. Отделно и че няма толкова пари, да се случи въобще тая смяна и тия покупки. Хората в голяма част от света не могат да си го позволят независимо от субсидиите.

    мурзилка
  58. 58 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1299 Весело

    Е, Австтия са си добре по принцип, няма какво да ги мислим. За мен лично изборът в момента е точно хибрид, не пълна електричка, тойотите са ми фаворит. Имат си много плюсове, технологията им е доказана и сравнително безпроблемна, а батерията е най-малкия им проблем. Какви са преференциите у нас обаче за притежаването на такъв автомобил ми е мътна индия, предполагам, че освен с паркирането в зоните друго няма. Но пък за в града са си супер, имам лични впечатления. Та така, всичко е въпрос на лични предпочитания и вкусове, за всеки автомобил си има мераклии...

  59. 59 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Неутрално

    До коментар [#57] от "Маршалов":

    Принципно годишно се обновява 4% от автомобилният парк във света и това без тех олоцочна промяна. Та за 10 години се подменя 40%... Ситуацията обаче е по особенна защото се говори за гех ологична промяна пт ДВГ на Ел...
    Та яма да е невъзможно, смяташ, че автомобилните производители ще откажат да увеличат мощностите си при гарантирано търсене ли?

    Модератора е неадекватен!
  60. 60 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3099 Весело

    До коментар [#56] от "Jazzdevil":

    Колега, свободен си да вярваш или не в каквото си искаш...

    Модератора е неадекватен!
  61. 61 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    До коментар [#57] от "Маршалов":Принципно годишно се обновява 4% от автомобилният парк във света и това без тех олоцочна промяна. Та за 10 години се подменя 40%... Ситуацията обаче е по особенна защото се говори за гех ологична промяна пт ДВГ на Ел...Та яма да е невъзможно, смяташ, че автомобилните производители ще откажат да увеличат мощностите си при гарантирано търсене ли?
    —цитат от коментар 59 на Ivan_


    Това е само на теория. Виж нас, обновяваме 10 годишните трошки, взети преди 5-10 години и станали вече на по 15-20, с "нови" 10 годишни трошки. 70% от света е беден колкото нас или е дори още по-беден. Тия "средно" 4% обновяване годишно, е на автопарковете само на страните в топ 10 по доходи на населението.

    мурзилка
  62. 62 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    До коментар [#16] от "Камен":Затова Китайското правителство дава доста по щедри субсидии. Те отчитат и ползите за околната среда и населението на градовете. В долното видео го описват. Китайката коят интервюират си е купила кола струваща 30к долара, за 18к долара, което си е сериозна помощ. Освен това няма ограничение в кои дни да кара, а и паркирането и е безплатно.https://www.youtube.com/watch?v=HdQmiItrV4M
    —цитат от коментар 21 на dpnps


    Ако китайските другари се интересуваха от "ползите за околната среда" те нямаше да финансират няколкостотин въглищни ТЕЦ-ве в развиващи се страни и още отлкова в самия Китай. Китайските другари четат вестници и гледат телевизия и могат да видят, че Гретите на Запад диктуват политиката (докато в Китай те гния по затвори, концлагери и психиатрични клиники) и съответно западните субсидии за чужди електромобили са щедри и с тенденция за нарастване. Китайска стратегическа цел е да бъде доминиран този западен пазар. Затова субсидират китайските производители, за да могат да правят дъмпинг на западните пазари докато фалират всички конкуренти. След това инвестициите в субсидиите ще се изплатят. Това е схемата. Няма какво да се залъгваме.

  63. 63 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5927 Любопитно

    До коментар [#10] от "Jazzdevil":

    Много подходящ никнейм имате!!!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  64. 64 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Страхотен подход е това да бръкнеш в джоба на всички пенсионери, социално слаби и пр и с парите от техните данъци да спонсорираш някой хипстър да си купел Тесла...
    —цитат от коментар 10 на Jazzdevil


    Освен това си е (зелена) измама...: https://youtu.be/Zk11vI-7czE

  65. 65 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Коя ви е любимата марка кола? https://t.ly/WZri

  66. 66 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    До коментар [#62] от "Ехото на Гласът":

    Първо Гретите на Запад съвсем не диктуват политиката. Лобитата на нефтените компании са страшно силни още от времето на Рокфелер та до днес.

    Второ, Китай има огромни залежи на висококачествени въглища и засега това там е най-евтиния вариант. Нормално е да се възползват. Въглищата им са с ниско съдържание на сяра, но все пак замърсяват. Затова ги изнасят далеч от градовете, поставят сероочистки и така нататък. Но идеята с ел. автомобилите е да се намалят замърсителите в самия град. И това работи.

    Дори ако погледнем цялата енергийна структура на Китай последните 2 десетилетия ще видим рязко намаляване на процентът на фосилни горива. Това само по себе си говори доста за сериозните им намерения да наклонят везните към възобновяема енергия и по-чисти енергийни изгточници.

    Year 2000
    Coal: 68.5%
    Crude Oil: 22%
    Natural Gas: 2.2%
    Renewable and Others: 7.3%

    Year 2018
    Coal: 59%
    Crude Oil: 18.9%
    Natural Gas: 7.8%
    Renewable and Others: 14.3%

    Колкото до бизнес страната на нещата, а защо не? В крайна сметка всеки би искал да е лидер на който и да е пазар. Защо Китайците да са някакви балами и да не искат?

    Освен това ако в Китай виждат промяната на нагласата то на Запад я виждаме дори по добре. И това че Китай действа и се подготвя да стане лидер на тоя пазар, докато ние не действаме толкова активно, говори че ние имаме проблем, а не Китай.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK