България и осем други държави протестират срещу пакета "Мобилност"

Заседание на Министерски съвет Росен Желязков, Екатерина Захариева

© Юлия Лазарова

Заседание на Министерски съвет Росен Желязков, Екатерина Захариева



Вицепремиерът и министър на външните работи Екатерина Захариева и министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков призоваха Европейският парламент и евродепутатите да разгледат внимателно пакета "Мобилност I" по време на предстоящата сесия на 8 юли и да коригират настоящата му версия, която налага нови ограничителни и непропорционални мерки в ЕС.


Писмото до ЕП е подписано още от министрите на външните работи и на транспорта на 8 държави от ЕС: Кипър, Естония, Унгария, Латвия, Литва, Малта, Полша и Румъния.


Министрите изразяват съжаление, че въпреки интензивните дискусии на всички нива през последните 3 години относно пакета "Мобилност I" някои разпоредби в него съществено са се отклонили от първоначалните цели, свързани с подобряване на социалните условия за шофьорите, осигуряване на ефикасност и устойчивост на автомобилния транспорт и поддържане на гладкото и правилно функциониране на единния пазар на ЕС.




Пакетът "Мобилност I" е създал голямо разделение между държавите членки в Съвета в ЕС, като 9 от тях са били против временното междуинституционално споразумение, подчертават министрите. Според тях не е била извършена оценка на новите разпоредби за въздействието върху околната среда и функционирането на единния пазар на ЕС. Практическата невъзможност за прилагане на разпоредбите ефективно ще изключи някои държави от единния пазар на ЕС и ще наложи значителни и вероятно непреодолими бариери пред други, категорични са министрите. Те алармират, че има риск от възникване на протекционизъм в ЕС, който ще намали конкурентоспособността на европейските производители и ще доведе до увеличаване на емисиите на въглероден диоксид.


Министрите призовават евродепутатите внимателно да разгледат предложените ограничителни мерки на пазара, сред които задължението камионите/тежкотоварните превозни средства да се връщат на всеки 8 седмици в държавата членка на установяване, периода на "охлаждане" при каботажни операции и разделяне на междутърговските транспортни операции.


"Призоваваме Европейският парламент да коригира настоящата версия на пакета Мобилност I", заявяват министрите. Те подчертават, че искането им се основава на дълбока загриженост за сектора на автомобилния транспорт, който е силно засегнат от пандемията COVID-19 и в който работят милиони граждани на ЕС.


"Разчитаме на вашето разбиране по въпроса по време на пленарната сесия, спазването на най-добрите практики в законодателството и готовността да допринесете за конкурентоспособността на единния пазар на ЕС, фактическото прилагане на Зелената сделка и благосъстоянието на семействата, зависими от транспортния сектор", казват в заключение министрите на 9-те държави от ЕС.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    От росенчо и катето не чакайте особен резултат. Нямат нужните гръбнаци да се опънат на макрон.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    "Призоваваме Европейският парламент да коригира настоящата версия на Пакета Мобилност I"

    Трудно и почти непостижимо.

  3. 3 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    Само че Макрон иска да ''възроди" автомобилния транспорт на Франция, като открадне този от България и другите източноевропейски държави. Едва ли нещо добро ще се случи на 8 Юли и остава единствено да се подаде жалба в европейския съд.

  4. 4 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Дано от това да няма ефект.
    ЕС няма нужда от социален дъмпинг.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  5. 5 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Равноправието остана при соца, ако е имало некво си.

  6. 6 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 929 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Да бе, само вашите Корнела и Станишев могат. Как не се сетихме. Смях!

  7. 7 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    Може да се приеме закон от парламента непродадените френски стоки за месеца да се връщат за няколко дни във Франция и след отново отново да се внасят в България.

  8. 8 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 729 Весело

    До коментар [#7] от "moreee":

    Може да се поговори с франсетата /доста забавен разговор ще бъде/, докога ще правят дъмпинг на българските земеделци, с огромните си субсидии. Надали обаче, ще им се говори на тази тема.

  9. 9 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1808 Неутрално

    От росенчо и катето не чакайте особен резултат. Нямат нужните гръбнаци да се опънат на макрон.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Бай Тотьо, припомни ни за гръбнаците на Радев и Йотова, как стояха при посещението на един савецки поп с антена на главата!

  10. 10 Профил на Мишо Петров
    Мишо Петров
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Пакета Мобилност е полезен за държавата ни, защото дава много точна представа за капацитета на българските евродепутати Ковачев и Новаков - кръгла нула....

  11. 11 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3722 Неутрално

    Късмет е лице за китка. Когато се разглеждаха параметрите, нашите евродепутати спяха. Тиквоний - също. Е, резултата е известен. Май него го минаха.

  12. 12 Профил на ТРИМАТА ГЛУПАЦИ
    ТРИМАТА ГЛУПАЦИ
    Рейтинг: 690 Неутрално

    За всеки що годе начално грамотен бизнесмен е ясно, че няма никакваи пречки, транспортните фирми опериращи на територията на която и да е страна от ЕС да бъдт регистрирани в съответната страна! И да си продължават дейността! Отнема обикновенно 24 часа...И да си плащат осигуровки и данъци обаче! Както и съответните социални блага за работещите в тях да има.....Свърши се с тая измама....

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5597 Неутрално

    До коментар [#9] от "4ort":

    Като искаха прошка от Путин ли ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3722 Неутрално

    До коментар [#11] от "Vlado Nikolov":

    Късно е либе за китка.. Мамка му и автокоректор. Пак ме издъни.

  15. 15 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1938 Неутрално

    Това мина с 2 гласа. Повтарям с ДВА гласа в европарламента. Нашите евро депутати ги нямаше там, за да гласуват против! Разбира се, липсата им не беше случайна, предвид това че важността на решението беше известна и присъствието им почти задължително. Изводите можете да си правите сами.

  16. 16 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 729 Неутрално

    До коментар [#12] от "DonaldDumb":

    Ти върно си доста дъмб. Хайде сподели ни, камион, който се движи по линия Испания - Швеция, в коя точно от държавите по маршрута трябва да се регистрира. Или във всички за по-лесно. И на шофьора да му плащат 6 отделни командировки примерно. И може би поне в началната и крайната осигуровки. То мисленето не е за всеки...

  17. 17 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4572 Неутрално

    До коментар [#4] от "Боян Таксиров":

    От кое да има или няма ефект, от опита за предотвратяване на проекта "Мобилност" който ограничава свободното движение на работната сила в рамките на ЕС, или от действието на евентуално приетия пакет. Защото икономически ефект ще има, и такъв в ограничаване на шревозвачите от "не съвсем западните" нови членове на ЕС също, включително България.
    И друг въпрос, какво разбираш под "социален дъмпинг"? Дали е категоризирането на работниците ба българските превозвачи (шофьорите) в група където по-ниското заплащане и липсата на социални обезпечения и командировъчни като на френските шофьори например, като нормално съствояние за тях или затварянето им в национални граници и трасета извън ЕС?
    ПП
    Определението на "социален дъмпинг" е дефинирано като "практиката на законодателство позволяващо на работодателите да използват по-ниски възнаграждение и социални придобивки при прривличане на работна сила и инвестиции"
    Така че какво предлагаш, работодателите да изравнят условията на българските шофьори с тези на френските (против предложението на Захариева) или...?
    noun
    the practice of allowing employers to lower wages and reduce employees' benefits in order to attract and retain employment and investment

  18. 18 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 1361 Неутрално

    Да бяха предложили минимални ставки на данъците за целия сектор Транспорт в ЕС и минимални задължителни заплати на шофьорите и нямаше да се стигне до тук ! И аз като работя в България и ми дойде някой регистриран в данъчен рай - и аз ще се надявам българското правителство да ме защити от дъмпинга , както западноевропейците разчитат на Макрон !

  19. 19 Профил на zzh47646214
    zzh47646214
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#12] от "DonaldDumb":Ти върно си доста дъмб. Хайде сподели ни, камион, който се движи по линия Испания - Швеция, в коя точно от държавите по маршрута трябва да се регистрира. Или във всички за по-лесно. И на шофьора да му плащат 6 отделни командировки примерно. И може би поне в началната и крайната осигуровки. То мисленето не е за всеки...
    —цитат от коментар 16 на encor3


    В Китай.

  20. 20 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#17] от "daskal1":


    Така че какво предлагаш, работодателите да изравнят условията на българските шофьори с тези на френските (против предложението на Захариева) или...?
    —цитат от коментар 17 на daskal1


    Именно. Сега те оперират на западноевропейския пазар, но плащат български надници.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  21. 21 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 2077 Неутрално

    Може да се приеме закон от парламента непродадените френски стоки за месеца да се връщат за няколко дни във Франция и след отново отново да се внасят в България.
    —цитат от коментар 7 на moreee


    А вие какво си мислите, че се случва със стоките с изтичащ срок?
    Връщат се, препакетират се и хоп - във веригите.

  22. 22 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 819 Неутрално

    До коментар [#15] от "Stargate":

    От ДСБ и ДПС ги нямаше. Като за ДСБ на човека му закъснял полета от Франкфурт а от ДПС бил зает по семейни причини. Дали се хваща полет в последния момент когато се гласува дали сфера, която прави % от БВП бива ограничена оставям да прецените Вие.

    This is the place where puddings die.
  23. 23 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 819 Любопитно

    До коментар [#20] от "Боян Таксиров":

    Чудно, дали ако в ИТ сектора започнат да работят на този принцип ще има ИТ сектор изобщо ? Съмнявам се, че хората работещи като тираджии работят като такива заради условията на труд.

    This is the place where puddings die.
  24. 24 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#23] от "Deadpudding":

    В ИТ сектора винаги може да бъде по добре, но реално погледнато заплащането в него не е лошо, предвид условията в България.
    Аз съм работил и тук и в Западна Европа и там покупателната способност ми беше много по ниска, въпреки почти двойната заплата.

    Не същото важи за шофьорите - които работят реално в Западна Европа при по тежки услоивия от местните, и за по малко пари.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  25. 25 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    Проспахте момента, евродупетати!

  26. 26 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4572 Неутрално

    До коментар [#20] от "Боян Таксиров":

    Благодаря, разбрах те. Ясно ти е, че моят въпрос беше за да се изясни и на останалите във форума същността на спора - борбата за едно по-социално ориентирано разпределение на приходите от транспортния бизнес между работници и собственици. Разбира се корекции за стандартите може да има, но не и да правим българските шофьори на просяци в Европа.

  27. 27 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    До коментар [#20] от "Боян Таксиров":Чудно, дали ако в ИТ сектора започнат да работят на този принцип ще има ИТ сектор изобщо ? Съмнявам се, че хората работещи като тираджии работят като такива заради условията на труд.
    —цитат от коментар 23 на Deadpudding


    За твое сведение, хората от ИТ сектора, когато работят в страната на клиента т.е. да кажем в Германия, получават същите социални придобивки като немските работници. Получават и допълнителни пари към заплатата за това че работят там на място плюс командировъчните. И спят за сметка на фирмата в хубави хотели.

    При тираджиите няма нищо такова. И между другото затова почти няма български шофьори на "българските" камиони. Българските шофьори отдавна отидоха да разботят за западни фирми, а нашите камиони които никога не са идвали в България се карат от молдовци, украинци, казахстанци и тем подобми.

  28. 28 Профил на cgv37662786
    cgv37662786
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Да живееш свободно ако искаш завинаги в цяла Европа е най хубавото нещо което се е случвало на българина в цялата история на България .Това е ЕC

  29. 29 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Това мина с 2 гласа. Повтарям с ДВА гласа в европарламента. Нашите евро депутати ги нямаше там, за да гласуват против! Разбира се, липсата им не беше случайна, предвид това че важността на решението беше известна и присъствието им почти задължително.
    —цитат от коментар 15 на Stargate
    тази глупост докога ще повтаряте. като че ли не знаете, че самолет с почти стотина депутата закъсня. никой не е липсвал нарочно.
    А една проста сметка показа, че ако самолета бе долетял на време "това" щеше да мине с много повече гласове! както и минаваше впоследствие!

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4523 Неутрално

    Знаете ли кой ос.а Алепу?
    Архитект Захариев, столичанин, съпруга на г-жата вдясно. Вероятно и той не ходи на почивка на бетономорието, а в Гръцко, където може и бой да яде, ако се опита да лее бетон на плажовете им.

  31. 31 Профил на cgv37662786
    cgv37662786
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Boris Johnson offers 3 million Hong Kong citizens refuge in the UK in retaliation for China imposing national-security law

  32. 32 Профил на cgv37662786
    cgv37662786
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Рошавия и той като оранжевия абсолютен популист .Гони европейци но приема китайци от хонк конг милиони





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK