Брюксел вече има право да изтегля от пазара коли, нарушаващи правилата за вредните емисии

Брюксел вече има право да изтегля от пазара коли, нарушаващи правилата за вредните емисии

© Associated Press



Европейската комисия има право да изтегля автомобили от целия ЕС при нарушения на правилата за вредните емисии и да глобява производителите с до 30 хил. евро на автомобил. Регламентът за одобряването и надзора на пазара на моторни превозни средства ще започне да се прилага от днес. Той бе приет през 2018 г., след скандала "Дизелгейт".


Основните елементи на новите правила на ЕС са:


- Независимост и качество на изпитването преди пускането на автомобил на пазара: техническите служби, извършващи изпитвания и инспекции на нови модели автомобили, ще бъдат подлагани на независим одит въз основа на строги критерии, за да получат и запазят предоставяния им от държавите членки статут. Националните органи по одобряването на типа вече подлежат на партньорски оценки, за да се гарантира, че съответните правила се прилагат стриктно в целия ЕС.




- Проверки на вече пуснати на пазара автомобили: с новата рамка също така се подобряват проверките на превозните средства, които вече се предлагат на пазара и продават в местните представителства. Отсега нататък от държавите членки се изисква редовно да проверяват минимален брой автомобили и те вече са в състояние да предприемат предпазни мерки срещу превозни средства на своята територия, които не отговарят на изискванията, без да е необходимо да чакат органа, издал одобрението на типа, да предприеме действия.


Европейците с основание очакват да разполагат с най-чистите и безопасни автомобили. Това предполага най-строг контрол на автомобилите, които се предлагат на пазара и се движат по нашите пътища. Необходимо е също така ефективно правоприлагане и надзор на европейско равнище.


Тиери Бретон,

комисар по вътрешния пазар


- Надзор на европейско равнище: в допълнение комисията вече може да извършва проверки за съответствие на превозните средства в лаборатории или на пътя. В случаите, когато производителите нарушават законодателството в областта на одобряването на типа (например като използват измервателно-коригиращи устройства или представят фалшиви декларации), комисията може да разпореди изтегляне от пазара в целия ЕС и да наложи санкции на тези производители на стойност до 30 хил. евро на автомобил. До момента само националните органи, издали одобрение за конкретния тип автомобили, можеха да налагат такива мерки.


Одобряването на типа е процесът на удостоверяване, че дадено превозно средство отговаря на всички изисквания за пускане на пазара и за стриктна проверка на текущото съответствие на производителите с правото на ЕС, включително по отношение на пределните стойности за емисиите, предвидени в отделен регламент.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    Със двеста ше ги изтегля. Нема тука да си играеме на шикалки, пунта мара.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3325 Весело

    Ние ще се снишим и ще чакаме органа да си свърши работата.

  3. 3 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1634 Любопитно

    Значи за кола дето имала малко повече СО2 емисии (невидим, безвреден газ)- €30 000 глоба а за пушещи цигански кюмбета пълни с гуми, найлони, парцали и лакирани мебели и черчевета - социална програма...

  4. 4 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2220 Весело

    ........ - социална програма...
    —цитат от коментар 3 на Jazzdevil


    За интегриране 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  5. 5 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    Че то и до сега почти така беше ..

    Смениха методиката - що за това не пишете?
    WLTP е в момента, на мястото на NEDC .

  6. 6 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    Значи за кола дето имала малко повече СО2 емисии (невидим, безвреден газ)- €30 000 глоба а за пушещи цигански кюмбета пълни с гуми, найлони, парцали и лакирани мебели и черчевета - социална програма...
    —цитат от коментар 3 на Jazzdevil


    Това е РДФ и биомаса ..
    Нисковъглеродно гориво ...

    Редуцираме с тях парниковите емисии.
    Екология, бабам ..

  7. 7 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1883 Весело

    Очаква се ударна група от Брюксел още утре да отцепи Горубляне и околностите на Дупница.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  8. 8 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1259 Любопитно

    В България не очаквам нищо да се промени и Слава Богу, че електоратът ще я закъса...

  9. 9 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    Това е изключително сбъркано решение! По този начин, ЕК получава правото да бъде едновременно прокурор, съдия и изпълнител на наказания. От де, на къде, ЕК (която е изпълнителен орган) ще изземва функцията по установяване на истината и постановяване на предписание, от съдебната система!?

  10. 10 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    Значи за кола дето имала малко повече СО2 емисии (невидим, безвреден газ)- €30 000 глоба а за пушещи цигански кюмбета пълни с гуми, найлони, парцали и лакирани мебели и черчевета - социална програма...
    —цитат от коментар 3 на Jazzdevil


    По интересното е, как ще мерят въглеродните емисии на каруцата с джилезу, теглена от една конска сила. Защото ефективността на поробен транспорт беше изследвана преди време от швейцарци, които постановиха, че СО2, изпускан от един кон, годишно, е толкова, колкото от пробега на среден седан на 21хил.км. А тази дистанция е 2-3 пъти по-голяма от средногодишния пробег на повечето автомобили в България.

  11. 11 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2730 Неутрално

    Защото ефективността на поробен транспорт беше изследвана преди време от швейцарци, които постановиха, че СО2, изпускан от един кон, годишно, е толкова, колкото от пробега на среден седан на 21хил.км. А тази дистанция е 2-3 пъти по-голяма от средногодишния пробег на повечето автомобили в България.
    —цитат от коментар 10 на ivanpopov


    Пропускаш че конят ползва възстановяеми енергиини източници, като милярди животни по земята.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  12. 12 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#11] от "Корки":

    Той самият подлежи на 100% рециклиране, във вид на суджуци, кучешка храна и костно брашно... Обаче пак си остават в пъти по-високите вредни емисии.
    Мисля си, че за всичко е виновен разпадът на колониалната система. Ако Северна Африка беше още британско-френско-италиянско владение, ЕС можеше много по-лесно да започне ефективното озеленяване на Сахара, с което за дълго да реши въпроса с парниковите газове.

  13. 13 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#12] от "ivanpopov":

    А, може би, не, предвид това, че почти цяла Австралия е пустиня. Мохаве, също. Калифорния и тя е на път...

  14. 14 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Направо да забраняват дизелите, а не да имитират дейност.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  15. 15 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1133 Неутрално

    До коментар [#11] от "Корки":Той самият подлежи на 100% рециклиране, във вид на суджуци, кучешка храна и костно брашно... Обаче пак си остават в пъти по-високите вредни емисии.Мисля си, че за всичко е виновен разпадът на колониалната система. Ако Северна Африка беше още британско-френско-италиянско владение, ЕС можеше много по-лесно да започне ефективното озеленяване на Сахара, с което за дълго да реши въпроса с парниковите газове.
    —цитат от коментар 12 на ivanpopov


    Защо трябва да се решава въпросът с парниковите газове?

  16. 16 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Важното е трошките които се движат по наще пътища дето горят масло и или дизели с махнати дпф филтри да продължават да се движат. А и да не забравяме експонатите паркирани в междублоковите прстранства, които не се карат с петилетки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK