Литва ще оспори пакета "Мобилност" в Европейския съд

Литва ще оспори пакета "Мобилност" в Европейския съд

© Юлия Лазарова



Литовското правителство ще оспори пакета "Мобилност" в Европейския съд, съобщи институцията, цитирана от агенция "Ройтерс". Мотивът на балтийската държава е, че някои от мерките в новите правила за превоза на стоки дискриминират шофьорите ѝ - особено задължението камионите да се връщат на всеки осем седмици в държавата си на произход.


Пакетът "Мобилност" бе приет окончателно от Европарламента през юли, но през септември Еврокомисията трябва да обяви оценка на въздействието на новите правила. Връщането на автомобилите на мястото на регистрация на всеки осем седмици и връщането на шофьорите по домовете им на всеки четири - това са мерките, които най-тежко ще засегнат българските превозвачи, единодушни са евродепутатите, с които "Дневник" разговаря тогава. Освен България и Литва, срещу тях са още Румъния, Полша, Унгария, Латвия, Малта, Кипър и Естония.


Правилата за командироването ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на правния акт. Правилата относно времето за почивка, което включва прибирането на превозвачите, ще се прилагат 20 дни след публикуването на акта. Правилата относно връщането на камионите и други промени в правилата за достъпа до пазара ще се прилагат 18 месеца след влизането в сила на акта относно достъпа до пазара.




Според Европарламента "ревизираните правила за командироването на водачи, времето на водачите за управление на превозното средство и за почивка, както и по-доброто прилагане на правилата за каботаж (т.е. за превоз на стоки, извършван временно в дадена приемаща държава членка от превозвачи, установени извън съответната държава членка) имат за цел да прекратят нарушаването на конкуренцията в сектора на автомобилния транспорт. Те също целят да осигурят по-добри условия за почивка на водачите".


Резултатът ще е "по-добри условия на труд", "по-справедлива конкуренция" и "ясни правила за командироване на водачи с цел гарантиране на еднакво заплащане". Например "предприятията ще трябва да организират разписанията си по такъв начин, че водачите в международния товарен транспорт да имат възможност да се прибират у дома на редовни интервали (на всеки три или четири седмици в зависимост от работния график)." Почивката не може да бъде ползвана в кабината, както досега. "За справяне с проблема с т.нар. фирми "пощенски кутии" транспортните дружества ще трябва да докажат, че извършват значителна част от дейностите си в държавата на регистрация. Новите правила също ще изискват връщането на камионите в държавата на оперативния център на компанията на всеки осем седмици."


Не на това мнение са българските евродепутати, правителството и превозвачите, според които поправките ще съсипят конкурентоспособността на Източна Европа. Освен България секторът е много важен в Румъния и Литва (където е една от най-големите транспортни фирми в Европа).

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 13 Неутрално

    България присъедини ли се вече или ще чакаме някой друг да се погрижи за нашите интереси? Както много пъти досега?

    без подпис!
  2. 2 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    ми нормално в литовските фирми по принцип шофьори са беларуси и украинци

  3. 3 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4283 Весело

    Тепърва ще има да слушаме за този дискриминационен пакет който облагодетоства само определени големи фирми а всички други изпадат в канала. Искахте Европейска солидарност, ето Ви Европейската солидарност 😂😂😂
    България също е една от големите губещи ама Банскалията мълчи кат заврян зет 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  4. 4 Профил на ПИК е велик
    ПИК е велик
    Рейтинг: 336 Гневно

    Нашите тулупи какво чакат?
    А, сега е важно Бац€ да оцелее, за което не трябва да дразни "големите" в ЕС.

    Спечелихме битка, но не и войната!
  5. 5 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Весело

    по принци може и да греша в съседна латвия тировете стоят защото ги няма белоруските шофьори

  6. 6 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    по интересно е друго
    Поради тапата Брест китай е приел трасето да отива до Калининград с плащане на Литва - 30% от БВП за транзита

  7. 7 Профил на Anton Andonov
    Anton Andonov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ама още ли не разбрахте, че ташите марионетки ще направят това, което са им наредили началниците. Цялата псевдо борба на всички партии е за вътрешна консумация. Дойде ли мометът едни изпуска самолета, дрег се разболява трети...
    Но пък тъпия електорат така или иначе верва, че началниците му мислят доброто така, че всичко е точно. Щом началниците са решили, значи така е най-добре.

  8. 8 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 651 Неутрално

    Тия искат да бутнат европейската солидарност

    гошо
  9. 9 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Хахахаха колко е двуличен ЕС, докато затяга правилата за камионите искат либерализация при автобусите и влаковете защото там няма кой да спре DB и FlixBus получат ли достъп до вътрешни съобщения.

  10. 10 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 651 Гневно

    В Брюкселския театър "Демокрация " започват репетициите на пиесата "Европеиски ценности полза и значение " в ролята на Неразбралата -Литва ,дублираща актриса България

    гошо
  11. 11 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#3] от "padrino":

    „Банскалията мълчи кат заврян зет 😂“

    Свил се е като сушено лай//но и чака други да се репчат...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK