България е осъдена в Страсбург заради член в закона от времето на Вълко Червенков

България е осъдена в Страсбург заради член в закона от времето на Вълко Червенков


Европейският съд за правата на човека (ЕСПЧ) реши, че България е нарушила правата на двама свои граждани при опита им да учредят политическа партия през 2009 г.


Казусът има отношение към чл.11 на Конституцията, в който се забранява създаването на партии на религиозна основа и особено към датиращия от 1951 г. насам текст на чл. 166 от Наказателния кодекс. На тях се позовава българският съд, когато ги осъжда условно, макар да признава, че няма ясно правно определение на термините в НК.


В сегашната си версия (в сила от 1982 г. и изменяна за последно през 2009 г.) този член изглежда така: "Който образува политическа организация на религиозна основа или който чрез слово, печат, действие или по друг начин използува църквата или религията за пропаганда против държавната власт или нейните мероприятия, се наказва с лишаване от свобода до три години, ако не подлежи на по-тежко наказание."




Всъщност чак през април 2009 г., т.е. 20 години след падането на комунизма, в чл.166 изразът "народна власт" е сменен с "държавна власт". Текстът на този член на НК от 1968 г. почти дословно (единствената друга разлика е "и с глоба до 400 лева") копира чл.305 от Наказателния кодекс от 1951 г., създаден скоро след като БКП завзема властта, провежда масов терор и се установява сталинисткият режим на Вълко Червенков.


Делото от Страсбург е за Росен и Атанас Йорданови от село Славяново, по-известни като братя Юзеирови, които през 2018 г. бяха осъдени условно за проповядване на национална, етническа и религиозна омраза в България. По това време те от години живееха в Белгия.


Те организират на 26 септември 2009 г. в селото близо до Попово събиране с идея да бъде обсъдено учредяване на партия "Мюсюлман-демократичен съюз" (по-късно те обясняват, че тя следвала същите принципи като християндемократическите партии) на тържество за края на Рамазана с почерпка и музикална програма, се казва в документите на съда. Но само за 15 минути това събиране на стотина души прераства в учредително събрание (за което по закон се изисква предварително съобщение), спорно е броенето на гласовете, а след това e пуснат османският военен марш "Джелем джелем", обявен са химн на партията.


Няколко дни след това срещу Росен и Атанас Йорданови е започнато наказателно разследване и в крайна сметка те са осъдени, но в крайна сметка се оплакват в съда в Страсбург, че по този начин неоправдано е ограничена свободата им да се сдружават, която е защитена от член 11 на Конвенцията за правата на човека.


В решението, разпространено по-рано този месец, се казва, че това е първият случай български съд да се позове в наказателно дело на забраната в чл. 11 на Конституцията от 1991 г. и на последвалото му тълкувание от Конституционния съд през 1992 г.


ЕСПЧ смята, че проблемът е в това защо още в началото на действията на правораздавателните органи е използван Наказателният кодекс.


Братя Юзеирови дори не са били приключили процедура за регистриране на политическата партия, за което е било взето решение през септември 2009 г. Съгласно българското законодателство това означава, че партията не може да съществува или да извършва дейност, обясняват от ЕСПЧ. Поради това усилието на властите да гарантират мирно съвместно съществуване на различни етнически и религиозни групи в България е можело да даде резултат просто като се откаже такава регистрация или пък да бъде разпусната, като се обяви от Конституционния съд за противоконституционна (няколко такива съдебни решения има по опитите на ОМО "Илинден").


"Затова съдът не вижда причина защо при обстоятелствата в делото и наличието на други възможности са били необходими наказателни действия за опит за учредяване на партия, довели до обвиняване и осъждане, което представлява особено тежка реакция на властите", се казва в съобщението.


"Нещо повече, чл. 166 от НК от 1968 г. съществува далеч преди Конституцията от 1991 г., от времето на комунистическия режим в България. Целта му е била фактически да предотврати възраждането на "капиталистически" политически партии, съществували преди установяването на режима и съществуващи все още в "капиталистическите държави", а не толкова да защитава религиозната и етническа толерантност в България. (...) Имайки предвид казаното по-горе, наказателното преследване срещу подателите на жалбата заради опита им да учредят политическа партия на религиозна основа се смята за ненужно в едно демократична общество."


Решението на съда от 16 юни е с 6 срещу 1 гласа, като българката Мира Райчева е представила защо не е съгласна с колегите си.


Според нея критерият "необходимост в едно демократично общество" трябва да се прилага съгласно историческия контекст в България - "пример на Балканите за междуетнически мир", който е "най-голямото постижение на т.нар. преход".


"За да определим дали въпросното наказателно преследване представлява пропорционална мярка за защита на ценностите от чл. 11 на Конституцията и неспазването им, санкционирано от чл. 166 на НК, съдът трябва да бъде убеден, че националните власти на базата на приемлива оценка на съответните факти, са приложили стандарти, съответстващи на принципите на чл. 11 на Конвенцията и поради това не са надхвърлили границите си на преценка."


Съдия Райчева смята, че българските съдилища и особено районният са действали основателно, взимайки предвид и останалите и последвалите действия на братя Юзеирови, които смятали да поправят "грешката" да бъде представена България в Европа като еднонационална държава и да се борят за признаване на турско малцинство в страна, която не била направила нищо за своите мюсюлмани. Това ясно показвало, че с поведението си двамата застрашават обществения ред и ценностите в Конституцията.


"Предвид много ясната връзка между Конвенцията и демокрацията, на никого не бива да се позволява да се позовава на Конвенцията, за да отслаби или унищожи идеи и ценности на демократично общество. Плурализмът и демокрацията се основават на компромис, изискващ различни отстъпки от страна на хора или или групи, които понякога трябва да се съгласят за ограничат част от свободите си, за да се радват на ред и повече стабилност в страната като цяло."


Освен това съдия Райчева изобщо не е убедена, че в действителност е имало реално намерение на Росен и Атанас Йорданови да регистрират партия Мюсюлман-демократически съюз. По-скоро, смята тя, целта им е била да разклатят гражданския мир и да предизвикат етническа и религиозна конфронтация.

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8196 Любопитно

    Вече не сме "пример на Балканите за междуетнически мир", тъй ли ?
    И да чакаме калабалък партии за проповядване на национална, етническа и религиозна омраза в България. ..???

    [email protected]
  2. 2 Профил на Ivan Hristanov
    Ivan Hristanov
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Съдия Райчева започва като един правосъден министър (вече бивш) - да прилага право, дето не се преподава никъде. Не била убедена, че братята имали действително намерение да учредяват партия, май искали да разрушат етническия мир.

    Брех да му се не види. Ми да ме осъди и мен, защото днес в колата май не се качих да стигна до работа, ами да блъсна някой пешеходец.

    Комай съдия Райчева прилага нормите на правото като един чл. 166 - по сталинистки.

  3. 3 Профил на Tru Soulja
    Tru Soulja
    Рейтинг: 926 Неутрално

    След 50 години ще има статии от рода на : България е осъдена в Сттрасбург заради член в закона от времето на ГЕРБ.

    Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
  4. 4 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Начи кофтито било че я забранили по един член, а трябвало по друг член да бъде :)

    Е, и? ;)

    Адвокати, юристи - кажи им и не ги обиждай повече :)

  5. 5 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    Тази статия ме кара да мисля, че и от Доган има някаква полза. Просто шиши е в повече.

  6. 6 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2798 Гневно

    България напоследък доста я съдят и бая пари изтекоха. Напомням, че държавниците некадърни плащат от нашата хазна, нашите данъци.
    Ако сте ОК с това, стойте си у вас още, и не идвайте на 22-ри септември да протестираме срещу мутрите!

  7. 7 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    Това означава ли, че няма надежда да бъдат забранени партии като ДПС и ВМРО? Но пък двойният стандарт на българското правораздаване към тези партии и селските ексцентрици Юзеирови е очевиден.

  8. 8 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 2940 Весело

    ВМРО = Вътрешна Македонска Революционна Организация

    Македонска!
    Революционна!

    Какво ли ще ми се случи, ако в Скопие направя учредително събрание на ВБРО (Б е за Българска). За Истанбул - да не говорим въобще. Ще бъда транжиран и хвърлен на рибите в Босфора!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  9. 9 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    Ето истината за цялото ни правосъдие! Съдийката Райчева не е убедена, че в действителност е имало реално намерение на братята да регистрират партия "Мюсюлманско-демократичен съюз". По скоро целта им е била да разклатят гражданския мир, дрън, дрън и така нататък.

    Тя просто гадае, какви са били намеренията им и стига до извода, че заплашват гражданския мир. Няма действие в подкрепа на догадките и, но тя просто не е убедена1

    После се оплакваме от съдилища, прокурори и следователи. Съдия в ЕСПЧ се прави на баба Ванга, а ние искаме правосъдие. Уж там изпращаме най-най от всички?

  10. 10 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Еххаааа, браво на европейските "партньори". Както се казва, приятел в нужда се познава...
    Още ли има някой илюзии за естеството на "партньорството" ни?

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  11. 11 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    То пък ГЕРБ не е на религиозна основа...
    Нали всички ВЯРВАТ на онзи, осъдения за лъжи?

  12. 12 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3762 Весело

    Емчи ... Браво на Вълко Червенков!

  13. 13 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 875 Неутрално

    Откога циг.анската песен "Джелем джелем" е станала османски военен марш? Има доста голям разлика между двата етноса, като народностна принадлежност, език и отчасти вяра, защото едните са мюсюлмани, а други отчасти са такива. Някой може да провери, османската военна музика се казва "мехтер маршларъ".

  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3762 Неутрално

    България напоследък доста я съдят и бая пари изтекоха. Напомням, че държавниците некадърни плащат от нашата хазна, нашите данъци. Ако сте ОК с това, стойте си у вас още, и не идвайте на 22-ри септември да протестираме срещу мутрите!
    —цитат от коментар 6 на #ОСТАВКА


    В случая съм напълно ОК с това!

    Не съм ОК, че освен тези не са забранени и ДПС, ДОСТ ...

    България е секуларна държава, а по Конституция църквата е отделена от държавата.
    А по определение всяка "партия" се учредява и се бори за Властта в Държавата.
    Ерго - всяка религиозна партия по определение има за цел да се "слива", да не кажа "да овладее" ...

    Бе, хора, ние Теокрация ли сега ни карат да градим? Като в Иран?

    Като толкова ги бригат тези верските им трепети - да си учредят фондация, НПО - никой гък няма да им каже. Но те - НЕ! Партия!

    А либерастията как си лъсва!
    И как си лъсва как подло пробутват под фалшив флаг нУмерата си - "закон от времето на Червенков" ...

    Прочее - на съда ни, отрязал ги от регистрация - Орден "За заслуги към Отечеството".
    Първа степен!

  15. 15 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":

    Хм, май бъркаш етническа с религиозна....
    Освен това дали да не поискаме Германия да забрани Християндемократическия съюз там? Дали ще се смеят?

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3762 Неутрално

    Откога циг.анската песен "Джелем джелем" е станала османски военен марш? Има доста голям разлика между двата етноса, като народностна принадлежност, език и отчасти вяра, защото едните са мюсюлмани, а други отчасти са такива. Някой може да провери, османската военна музика се казва "мехтер маршларъ".
    —цитат от коментар 13 на ikar_01


    По нашите краища ... емчи ... нейде от преди двайсетина двайсет и пет години ...
    От тогава се мюслемизират ударно циганите у нас, като им се пробутва мантрата, че "мюсюлманин = турчин". Това с "марша" е част от измамата и зарибявката.
    И те кълват!
    Едно, защото са лесно зарибими в гетото. И заради сегрегацията, и заради мизерията, и заради невежеството, и заради зарязването им от другите ...
    Второ - защото е къде-къде по-престижно у нас да се пишеш "турчин", отколкото "циганин".

    А турците, истинските - к'во?
    Тия одиозни братя Юзеирови, (някой още спомня ли си безобразията им?) - както днес им наливат в мелницата на турците - така утре ще ги потопят. Както и "марша", че е "османски".
    Но зарибените цигани да станат "турци" ще си останат "турци" ...
    Което е и целта на упражнението!

  17. 17 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3762 Неутрално

    До коментар [#14] от "xm...":Хм, май бъркаш етническа с религиозна....Освен това дали да не поискаме Германия да забрани Християндемократическия съюз там? Дали ще се смеят?
    —цитат от коментар 15 на lz73


    Нещо си се объркАл.
    Аденауер извежда основите на следвоенната християндемокрация не на верска основа, а на ценностна, вземайки за база няколко папски вули ...

  18. 18 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3971 Неутрално

    Всъщност чак през април 2009 г., т.е. 20 години след падането на комунизма, в чл.166 изразът "народна власт" е сменен с "държавна власт". .
    —цитат от коментар 0 на статията


    А би трябвало да бъде "за политическа пропаганда".
    Така мисля аз.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3971 Неутрално

    Да вкараш религията в политиката е най-голямото нарушение на божиите закони, защото Бог не е от този свят и не желае неговите служители да се свързват и биват ухажвани от този свят!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 3050 Гневно

    ""Нещо повече, чл. 166 от НК от 1968 г. съществува далеч преди Конституцията от 1991 г., от времето на комунистическия режим в България. Целта му е била фактически да предотврати възраждането на "капиталистически" политически партии, съществували преди установяването на режима и съществуващи все още в "капиталистическите държави", а не толкова да защитава религиозната и етническа толерантност в България. (...) Имайки предвид казаното по-горе, наказателното преследване срещу подателите на жалбата заради опита им да учредят политическа партия на религиозна основа се смята за ненужно в едно демократична общество.""

    Точна навреме идва това решение на съда в Страсбург! Да ни подсети колко недемократична е конституцията ни която не позволява етнически партии и дискриминира турското малцинство което не е признато като национално! Ами вече и на слепите трябва да стане ясно защо ДПС чрез ГЕРБ иска ВНС и нова конституция която да ни обяви за двунационална държава!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  21. 21 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#8] от "Сатана Ликующий":

    ВМРО е исторически значима организация, ама аз не очаквам някви анонимни тъпанари да разбират какво точно означава това.

  22. 22 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3762 Весело

    Да вкараш религията в политиката е най-голямото нарушение на божиите закони, защото Бог не е от този свят и не желае неговите служители да се свързват и биват ухажвани от този свят!
    —цитат от коментар 19 на Храбър


    Съвсем не си в час!

    Матей 6:10
    ... да дойде царството Твое; да бъде волята Твоя, както на небето, така и на земята ...

    И да не те пращам да питаш ПророкЪТ Му какво бил казал Бог по въпроса ...

  23. 23 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Въобще думата религия, не трябва да се споменва в никоя политическа сила. Трябва да са антирелигиозни, тъй като религията от самосебеси е в полза на невежеството и адоктринацията с небивалици използвани за промиване на мозъци !

  24. 24 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Макар и това да е времето на най-мрачно-червените репресии, явно не всичко от наследството на Вълко Червенков е лошо. Подобна "партия" е обсоурдно да съществува. Все едно някой, в Израел, да основе нова национал-социалистическа партия и да я кръсти "Света инквизиция"? По-скоро трябва някой да се заеме с калинките, защитавали интересите на страната ни!

  25. 25 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2380 Весело

    Значи цялата работа е, че става дума за ислямизъм. В тези случаи всички съдилища в ЕС (западната част) и особено този по правата на човека в Страсбург и този на ЕС в Люксембург търсят всякаква вратичка и излизат с противоречащи не на правото, а на здравия разум решения, така че да спомогнат за безпрепятственото му разпространение. Виж ако някой се опита да създаде християнска партия, ще поискат възстановяване на смъртното наказание. Така например във Великобритания всякакви радикални имами дето няма нужда да ги разследваш, ами само като им пишеш името в YouTube ти излиза какви ги проповядват свободно си влизат и излизат, но една американка и един австриец не бяха допуснати в страната, щото щели да нарушат религиозния мир. Поради тази причина отдавна не им съчувствам след поредния терористичен акт. Явно им харесва.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3762 Неутрално

    Макар и това да е времето на най-мрачно-червените репресии, явно не всичко от наследството на Вълко Червенков е лошо. Подобна "партия" е обсоурдно да съществува. Все едно някой, в Израел, да основе нова национал-социалистическа партия и да я кръсти "Света инквизиция"? По-скоро трябва някой да се заеме с калинките, защитавали интересите на страната ни!
    —цитат от коментар 24 на ivanpopov


    Сорри, не знам кой е бил от страна на България, ама дали са калинки, дали са мастити корифеи на правото - все тая.
    Това е съд, в който либерасти съдят по либератския кодекс!
    А Юзеирови съдят България в либерасткиЯТ съд, че е нарушила не българските закони, а либерастките ...

  27. 27 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#26] от "xm...":

    И това е вярно, уви. :(

  28. 28 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Поздравиления на Дневник за статията! Нека нагледно стане ясно какво означава "върховенство на закона" - отказ за регистрация на Мюсюман демократичен съюз! Очакваме да ни осъдят за Истамбулската конвенция, за недопускането на гей-бракове и т.н.

  29. 29 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2669 Неутрално

    ОК да не се създават партии на религиозна основа, но чак да се осътждат, защото са поискали, това е прекалено. Да си искат колкото ще :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  30. 30 Профил на Kingpin
    Kingpin
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Ами то 1951 г до сега , българската прокуратура не е мръднала и милиметър напред , с тая разлика че днешният Гешо-Червенков носи каскет

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8580 Неутрално

    Ами, като обвиняват и съдят по който член им падне, ще плащаме до дупка. Некадърници!

  32. 32 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    Eми демокрация, какво искаш....

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  33. 33 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    Да вкараш религията в политиката е най-голямото нарушение на божиите закони, защото Бог не е от този свят и не желае неговите служители да се свързват и биват ухажвани от този свят!
    —цитат от коментар 19 на Храбър


    Значи ли това, че Б-г, гледайки как боко "ухажва" пловдивския "дедо" Николай, готви на митрополита тежко наказание?

  34. 34 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 2139 Неутрално

    Ами то 1951 г до сега , българската прокуратура не е мръднала и милиметър напред , с тая разлика че днешният Гешо-Червенков носи каскет
    —цитат от коментар 30 на Kingpin


    Вълко Червенков носеше каскет, за разлика от Гошо Тарабата!

  35. 35 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4184 Неутрално

    Да му мислят създателите на Конституцията и Конституционият съд , които можеше поне като са започнали нещо , да продължат и преразгледат някои стари постановки и мълчаливи съгласия по конюктурни причини приети тогава навремето.....

  36. 36 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2140 Весело

    То пък ГЕРБ не е на религиозна основа...Нали всички ВЯРВАТ на онзи, осъдения за лъжи?
    —цитат от коментар 11 на yavooor


    Eeeee- вярата е доста по- общо понятие от религията, вярата в определено божество е само един частен случай.

    Аз например- може да вярвам, че си много умен, но това не значи, че те мисля за Бог някакъв.

    Разбира се- не изключвам хипотезата- някой да вярва, че Борисов е Бог, но това също е частен случай... 😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  37. 37 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2140 Весело

    Откога циг.анската песен "Джелем джелем" е станала османски военен марш? Има доста голям разлика между двата етноса, като народностна принадлежност, език и отчасти вяра, защото едните са мюсюлмани, а други отчасти са такива. Някой може да провери, османската военна музика се казва "мехтер маршларъ".
    —цитат от коментар 13 на ikar_01


    И аз се смаях- Джелем, джелем минава за цигански химн, нерде циганите- нерде военни османлии...

    Но това е един своеобразен добър атестат за Аврора на статията. "Белите петна" в познанията му за Джелем, джелем показват, че няма богат опит с чалготеки, таверни и цингаверни... 😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  38. 38 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2140 Любопитно

    Не съм ОК, че освен тези не са забранени и ДПС, ДОСТ ...

    България е секуларна държава, а по Конституция църквата е отделена от държавата.
    —цитат от коментар 14 на xm...


    Да не би случайно да правиш връзка между ДПС и ДОСТ от една страна, и църквата- от друга?

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  39. 39 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 2766 Неутрално

    Държавната власт е пак народна,ако тази власт не е мафиотска,каквато е власта в момента. Тя не е избрана от народа ,тъй като изборите са фалшифицирани от преброителя Михаил Константинов,който в свое изказване каза,че докато той е преброител на бюлетините Герб винаги ще печели...

  40. 40 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2140 Весело

    Държавната власт е пак народна,ако тази власт не е мафиотска,каквато е власта в момента. Тя не е избрана от народа ,тъй като изборите са фалшифицирани от преброителя Михаил Константинов,който в свое изказване каза,че докато той е преброител на бюлетините Герб винаги ще печели...
    —цитат от коментар 39 на Toni Ivanov


    Забележка:

    Не се казва "преброителя Михаил Константинов", а се казва:

    "Мишу- брояча". 😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  41. 41 Профил на Λllαν Βalckmore
    Λllαν Βalckmore
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#5] от "3biri":

    Междуетническия мир има цена и при създаването на ДпС от ДС много добре са го знаели.

    All games must end... https://m.youtube.com/watch?v=Wa0Nmruih_A
  42. 42 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3158 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Пак си прочел само заглавието. Присъдата на ЕСПЧ е, че те са осъдени, без да са създали партия. Т.е., не са извършили престъплението, а са осъдени.

    *ПКП-Проста кърджалийска путка-неформално любезно обръщение на мин. председателя към председателя на Нар. събрание
  43. 43 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1958 Неутрално

    Абсолютна провокация на амуджите. В България няма партии с името "християнски" или ако има такива партии те са с незначително присъствие, за да се напинят тези двамата да регистрират мюсюлманска партия. И защо не са си сменили имената 20 години след промените, а носят български имена?

  44. 44 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 875 Неутрално

    До коментар [#16] от "xm...":

    Идеята ми беше, че "джелем, джелем" не е турска песен, още по-малко марш. Със същия успех може да се каже, че песента от "Слона моят приятел" (индийски филм от 70-те години) може да е османски марш. А що се отнася до Юзеирови, мисля, че вакацанието им е малко в сравнение с делата им, но европейците мислят от своята камбанария.

  45. 45 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1937 Неутрално
  46. 46 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Проблемът е, че протурската пропаганда разглежда мюсюлманите в България като етнос и ги оттъждествява с турския етнос, т.е. има подмяна на религиозна принадлежност с етническа

  47. 47 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2908 Любопитно

    Ами то 1951 г до сега , българската прокуратура не е мръднала и милиметър напред , с тая разлика че днешният Гешо-Червенков носи каскет
    —цитат от коментар 30 на Kingpin


    Така е, прав си за каскета на Гешев. Интересно, обаче, защо не споменаваш за каскета на руския резидент? Случайно, или от незнание? Има и и трета възможност - целенасочено, но все пак ще ми се да не е така.

    На комплексирания болшевик vesolr с безразличие




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK