Еврорезолюция: Пари от ЕС не бива да отиват за държавни медии и пропаганда

В сряда Йоурова бе в пленарната зала по сходна тема - обсъждане намесата на Унгария в медиите на Словения и Северна Македония.

© Philippe BUISSIN, European Union 2020

В сряда Йоурова бе в пленарната зала по сходна тема - обсъждане намесата на Унгария в медиите на Словения и Северна Македония.



Стотици евродепутати критикуваха в сряда намесата на правителствата в публичната реклама и заявиха, че фондовете на ЕС не трябва да се изразходват за контролирани от държавата медии и за медии, които разпространяват политическа пропаганда, пример за което са обществените медии в някои страни.


В резолюция на Европейския парламент която беше гласувана в сряда. (тук можете да видите проекта, а одобреният текст ще бъде публикуван по-късно тук), се призовава още Европейската комисия да включи в годишния си доклад за принципите на правовата държава оценка на прозрачността на собствеността върху медиите, както и на равнището на намеса в сектора от страна на правителствата и на частни лица..


Евродепутатите настояват опитите да се навреди на свободата и плурализма на медиите да бъдат разглеждани като сериозна и системна злоупотреба с власт и като опит за подронване на основните ценности на ЕС.




Резолюцията е "относно укрепването на свободата на медиите: защита на журналистите в Европа, слово на омразата, дезинформация и роля на платформите" и в пленарна зала гласуваха 696 депутати, от които 535 се обявиха "за", 54 - "против" и 89 се въздържаха. От българските евродепутати срещу текста гласуваха само двама - Ангел Джамбазки и Андрей Слабаков от ВМРО. Те са и единствените гласували "против" представители на групата на Европейските консерватори и реформисти, показва протоколът от поименното гласуване.


Фонд за атакувани със SLAPP


България не е поименно спомената в текста, но той описва много проблеми, характерни за българската медийна среда: политическите атаки срещу медиите и липсата на ефективна защита срещу тях, използването на дела за заглушаване и сплашване на разследващи журналисти (известни още като SLAPP), липсата на достатъчна прозрачност на медийната собственост, дискредитирането на журналисти от страна на представителите на управляващите, липсата на защита на журналистите.


В понеделник на дебата преди вота докладчикът по резолюцията - полският евродепутат Макдалена Адамович (ЕНП) призова по повод проблема със SLAPP да бъде създаден постоянен европейски фонд в подкрепа на независими журналисти и медии, атакувани с необосновано големи искове и скъпи съдебни разходи, само за да им се попречи да работят. Подобна финансова подкрепа може да накара злоупотребяващите политици, бизнесмени и компании да се откажат да прибягват до него. "Не можем да говорим, че няма достатъчно пари за защита на демокрацията, след като се дават толкова много пари за нейното подкопаване", заяви Адамович.


Мърейд Макгинес, еврокомисарят, отговарящ за финансовите услуги, припомни, че инициативата срещу SLAPP e работната програма на Европейската комисия за 2021 г. и че това е включено в плана за защита на демокрацията (European Democracy Action Plan), който комисията ще представи след седмица, на 2 декември.



Всяка от парламентарните групи има свои отделни докладчици, като от името на социалистите е Елена Йончева, а на либералите от "Обнови Европа" - Рамона Стругариу. И двете често критикуват корупцията по високите етажи на властта и атаките срещу критичните към правителството медии в България.


В началото на септември Йончева предложи да се създаде допълнителен механизъм за наблюдение на медиите отвъд Механизма за върховенство на закона, с който да се въведат стандарти и ако трябва, да се приемат законодателни европейски мерки. Малко по-късно тя организира конференция в София, в която участие взе заместник-председателят на Европейската комисия и комисар по ценностите Вера Йоурова. На нея Йончева обяви, че до края на годината ще бъде приета резолюция, която ще определи стандартите за свобода на медиите в страните членки на Европейския съюз. Пред "Дневник", малко преди гласуването на документа, Йончева заяви, че се надява той да стане повод в България да бъде проведен широк дебат за състоянието на медиите и че резолюцията вече означава, че има европейски инструмент за справяне с проблемите.


Джамбазки и Слабаков са единствените български евродепутати, гласували "против".

© Philippe BUISSIN, European Union 2020

Джамбазки и Слабаков са единствените български евродепутати, гласували "против".


Монополи, омраза, дезинформация


В приетата в сряда резолюция се казва, че "свободата на медиите се влошава през последните години", а кризата с COVID-19 изостря проблема, докато продължават "опитите на някои правителства на държави членки да заглушат критичните и независимите медии и да подкопаят медийната свобода и плурализъм". Документът описва състоянието, като на места ясно са посочени необходимите мерки, а на други някои се осъждат конкретни практики, без да се споменава за кои държави членки се отнасят.


Сред мотивите записани в доклада на резолюцията е посочено, че "монополизирането на медиите, словото на омразата и дезинформацията все по-често се използват като инструменти за засилване на социалната поляризация, която на свой ред се използва за политически цели".


"Крайната цел е насаждането на омраза към дадена група, идея или институция, така че това да се превърне в толкова чувствителен въпрос в обществото, че емоционалната реакция да придобие превес пред привързаността към правилата на демократичната държава, ръководена от принципите на върховенството на закона и правата на човека". Така става възможно печеленото на социална подкрепа за авторитарни правителства.


Еврокомисията да изготви мерки срещу използването на дела за натиск


В резолюцията е записано, че се осъжда "използването на стратегически съдебни производства, насочени срещу участието на обществеността (бел. ред. Strategic Lawsuit Against Public Participation - SLAPP), за заглушаване или сплашване на разследващи журналисти и медии и за създаване на климат на страх във връзка с предоставянето на информация по определени теми". В тази връзка се призовава "настоятелно Комисията да изготви всеобхватно предложение за законодателен акт, с който в Европейския съюз да се установят минимални стандарти" срещу подобни практики.


Като част от мерките е записан призив към "всички държави членки да премахнат санкциите за клевета и дискредитиране в своите правни системи, поне в случаите, когато са налице твърдения за организирана престъпност, корупция и изпиране на пари в държавите членки и в чужбина". Според резолюцията "законодателството, свързано с клеветата и дискредитирането, действа разубеждаващо по отношение на евентуалното предоставяне на информация за корупция".


Еврорезолюция: Пари от ЕС не бива да отиват за държавни медии и пропаганда

© European Union 2020


Трябва да има мерки срещу конкретни държави


В документа е записано, че се осъждат "опитите на някои правителства на държави членки да заглушат критичните и независимите медии и да подкопаят медийните свобода и плурализъм и предупреждава за опитите за непрякото подчиняване на такива медии чрез финансово покровителство и осъжда по-специално опитите за контрол върху обществени медии". Освен това е изразено съжаление по повод на факта, че "в някои държави членки общественото радио- и телевизионно разпръскване се е превърнало в пример за проправителствена пропаганда, която често изключва опозицията и малцинствените групи от обществото или ги представя чрез оклеветяване, и дори в някои случаи подбужда към насилие". Затова и в документа се припомня "необходимостта да се гарантира финансовата независимост на частните пазарни оператори и условията за устойчивост на дейностите им, за да се избегне монополизирането на медиите"


"Припомня, че достъпът до информация и качествена журналистика е от първостепенно значение за демокрацията; подчертава липсата в някои държави членки на задължителен анализ на съдържанието на медиите, който би предоставил съпоставими публични данни относно балансираното присъствие на проправителствени и на опозиционни мнения по телевизията и радиото, особено по време на предизборни кампании", пише още в проекторезолюцията.


В нея е залегнало още наблюдението, че в някои държави "на практика съществуват политически мотивирани ограничения на информацията, като например отказ на достъп до данни от обществен интерес, използване на тактика на отлагане, неоправдано стесняване на обхвата на информацията, която е била поискана, забрана за журналистите да посещават обществени места, включително парламенти, ограничаване на възможностите на журналистите за провеждане на интервюта с политици и членове на правителства, както и избягване на даването на интервюта в медии, които не симпатизират на правителството, дори и в такива със значителен национален обхват".


Редакцията на вестник Malta Independent, в който работеще убитата разследваща журналистка Дафте Каруана Галиция.

© Joanna Demarco, European Union 2020

Редакцията на вестник Malta Independent, в който работеще убитата разследваща журналистка Дафте Каруана Галиция.


Защитата на журналистите: да има гореща телефонна линия


Няколко точки са посветени на политическите атаки срещу медиите и припомняне на задължението на държавите членки "да извършват своевременни, безпристрастни и ефективни разследвания на атаки, на които са били подложени журналисти, като заплахи, убийства, тормоз, сплашване и малтретиране, и настоятелно призовава държавите членки да увеличат усилията за прекратяване на заплахите и атаките срещу журналисти и други работещи в медиите, да гарантират, че извършителите се подвеждат под отговорност и че жертвите и техните семейства имат достъп до подходящи средства за правна защита", пише още в проекторезолюцията.


В резолюцията се призовава Комисията да създаде гореща линия на ЕС като механизъм за бързо реагиране за журналисти, които търсят защита, и да гарантира, че на тяхното положение се обръща подходящо внимание.


Европейски финансов фонд за медии


В документа е отправен призив към "държавите членки незабавно да въведат на равнището на ЕС и на национално равнище пакети за спешно възстановяване с цел защита на работните места и поминъка на журналистите и работещите в медиите, оказване на подкрепа на дружествата и финансиране на обществените медии в периода на кризата, причинена от COVID-19, при пълно зачитане на правилата на ЕС в областта на конкуренцията".


В документа се цитират данни, че определени медии, и по-специално местни медийни платформи, са загубили цели 80% от своите приходи поради спада в рекламирането. "В контекста на пандемията европейските граждани се нуждаят от професионални, икономически стабилни и независими журналисти", пише още в документа. Затова в този контекст се отправя призив за създаването на постоянен Европейски фонд за журналистите в обхвата на следващия бюджет, който да предлага пряка финансова подкрепа за независимите журналисти и за лицата, работещи в медиите на свободна практика или като самостоятелно заети лица.


В резолюцията е подчертано, че финансирането следва да се управлява "от независими организации, за да се избегне всякаква намеса в процеса на вземане на редакционни решения, и че подкрепа следва да се предоставя само за онези публични и търговски медии, които са наистина независими и при които няма намеса от страна на правителство или други участниц". Според документа следва "да се обърне специално внимание на независимите стартиращи медийни предприятия, по-специално местни, в държавите членки, в които през последните години свободата на медиите се е влошила, концентрацията на собствеността върху медиите значително се е увеличила, а обществените медии са под заплаха от политическо влияние".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3272 Весело


    ' срещу текста гласуваха само двама - Ангел Джамбазки и Андрей Слабаков от ВМРО. '

    Блазе на българите че имат такива окумуш представители в ЕС

    klimentm
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на валчан
    валчан
    Рейтинг: 418 Весело

    Ле леее нема паре за мисирките.

  6. 6 Профил на save_knforest
    save_knforest
    Рейтинг: 626 Весело

    Севда ТВ не харесва тази резолюция.

  7. 7 Профил на guentchovelev
    guentchovelev
    Рейтинг: 94 Неутрално

    Делото срещу Прокопиев веднага ще влезне тука! Съдиха го, блокираха авоари 4-5 години май, и всичко това - защото казъл мнението си на среща, на която са му го искали като председател на БГ бизнеса ...

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3082 Любопитно

    "Еврорезолюция: Пари от ЕС не бива да отиват за държавни медии и пропаганда."

    Медиите винаги правят пропаганда.
    Значи трябва да отиват за друга пропаганда - онази на частните?

    Еретик
  9. 9 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Да очакваме Дневник да спре да пише за конвенции и правата на онеправданите ?

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  10. 10 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2203 Весело

    Боже, Пеевски пак трябва да развързва кесията, че някои мисирки ще умрат от глад.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  11. 11 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Ахахаха кой ще плаща на Бабикян сега? А ТВ Европа?

  12. 12 Профил на ayz00590373
    ayz00590373
    Рейтинг: 8 Весело

    Е сега ли го разбраха, че не трябва да отиват европарите там? Пак рано загряха, само някакви си 13г :))

  13. 13 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    БойкоПеевски не харесал тази новина и веднага уведомил парцалените кукли Джамбазки и Слабаков да гласуват против.

  14. 14 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 941 Весело

    Спокойно бе, това е само наужким, милото дневниче не е заплашено...

    Знанието е сила, информацията - власт
  15. 15 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "Еврорезолюция: Пари от ЕС не бива да отиват за държавни медии и пропаганда."

    Изключително лицемерие, както винаги.

    ЕК и ЕП правят политическа пропаганда повече от всеки друг.

    "Нашите деца не получават образованието, от което имат нужда. Те трябва да бъдат обучавани в традиционните морални ценности, но вместо това им се казва, че имат изконното право да бъдат гей. Това е измама, която ги отклонява от верния път в живота." - Маргарет Тачър, 1987
  16. 16 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    То няма лошо, ама нека и самия ЕС да спре да се рекламира по фейсбук.

    Пълно е с тяхни реклами у фейса да ни обясняват как се били справили с незнам си кой проблем. Ама ако наистина сте се справили с незнам си кой проблем, то хората ще разберат и без да ги информирате. :)

  17. 17 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Да даваш пари на някой за да те баламосва си е мазохизъм.

    SHADOWS of SOFIA
  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  19. 19 Профил на Nik Nikolov
    Nik Nikolov
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Ахахахаха ми те само там отиват..гербаците добре си живеят

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  23. 23 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Чудно ми е ,какви са били мотивите на нашите двама хубавци , за да гласуват против?

    Дали въобще са схванали за какво иде реч или просто са гласували така по нареждане на Шкембела , тъй като и двамата са от псевдопатриотите....

    За този на снимката...нямам думи! Слабаков пък какво ли разбира от политика на европейско ниво?

    Та , пак се питам— знаят ли въобще за какво са там тези хора?!

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    До коментар [#23] от "Strymski":

    "... Та , пак се питам— знаят ли въобще за какво са там тези хора?! ..."!

    Естествено, че знаят. Те са там, за да крепят стабилността на международно ниво! :)))

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    Те не отиват :)) Първо тръгват към чекмеджето ,а после където си искат Това по сектор европейски пари. Има и американски пари ....., те подкрепят идеята да иама ГЛАДИАТОРСКИ ИГРИ, защото това е принцип за управление на ТУЗЕМЦИТЕ от България. Те са малко като велична , да кажем 2 единици ..спрямо осем за медиите на власта . Те обаче доста силен дразнител ,защото са единствента опзиционна медия. Най -интерсно е друго, и ДВЕТЕ обаче упорито се БОРЯТ срещу митичните рубли,копейки , юани . Ако имвярваш , в България има огромно РУСКО шпионско общество . То се бори срещо хубавите неща които се правят , и непрекъснато иска да компрометира ДЕМОКРАЦИЯТА.

  29. 29 Профил на xyi25666099
    xyi25666099
    Рейтинг: 76 Неутрално

    А така!

    Да се канализира пропагандата само през НепеОтата!

    "Дневник" следи в реално време събитията около сблъсъците между институциите и протестите срещу правителството и главния прокурор, които навлизат в 266-cтия си ден
  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    Ама моля ви се, ако не се дават пари за пропаганда от какво ще живеят опозиционните медии в България? Икономедия, Стандрт, Сега, всички са се наредили на еврохранилката. И бяха от първите бенефициенти на схемата 60/40, отново с европари.

  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2278 Неутрално

    До коментар [#7] от "guentchovelev":

    Е да бе да, а това че хем е консултант на проекта от страна на държавата т.е упределя продажната цена и хем е брокер т.е определя покупната цена не ви ли се струва малко проблематично?

  32. 32 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    ' срещу текста гласуваха само двама - Ангел Джамбазки и Андрей Слабаков от ВМРО. 'Блазе на българите че имат такива окумуш представители в ЕС
    —цитат от коментар 3 на klimentm


    Напълно ви подкрепям.
    Тези двамата ( за съжаление не само те) са срам за всяка селска община, та какво остава за ЕП.
    Едини се крепи на името на баща си, светла му памет, иначе си изкарва хляба с реклами и излагане в разни игри, все качествени, като биг брадър, а другия му трябвали 12-на години да избута "вишето", голям патриот, иска редовна арми, ама пропуснал той да отиде войник, е, чат-пат кара подпийнал, което за един войвода си е нормално.

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3325 Весело

    Това, разбира се, са пълни пропагандни глупости!
    Винаги има начин да се намери начин.
    И те са си напълно наясно с това ...

    Пропагандата МИ ще е не по-малко яка от пропагандата ТИ !

    И к'во?
    Ми па същото!
    Просто пропагандата ще стане още повече!

    Да му мисли мат'рялът, горкият ...

  34. 34 Профил на bobix
    bobix
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Трябва да се изреже останалото след "Пари от ЕС не бива да отиват" и да се добави ",за може да може да спрем да изземването им чрез данъци от работещите фирми и хора."

  35. 35 Профил на Славка Колева
    Славка Колева
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тоест, това, което правят националните правителства - колкото и хубаво, и полезно да е за обществата, не трябва да се публикува, защото медията ще изгуби европейското си финансиране? И съобщаването на положителни факти от работата на националните правителства е "пропаганда"? Не би ли следвало критерият за финансиране да е обективност и коректност при отразяване на информацията, а не дали тя е про- или анти-правителствена? Много странна резолюция.

  36. 36 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Категорично подкрепям всички журналисти с две изключения:
    - конспиративните теории;
    - новоговор и политическа коректност.

    подпис
  37. 37 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3325 Весело

    А така!Да се канализира пропагандата само през НепеОтата!
    —цитат от коментар 29 на xyi25666099


    Ми да!

    Той дЕдо Шори винаги си е падал по държавното, бюджетно "сЪ"финансиране", ся докопа и Европарламента и Комисията.

    Да ви припомня, че и у нас отдавна в Държавния бюджет има самостоятелно перо "Финансиране на Неправителствени организации".
    И никога не е било мижаво, а от миналата година тръгна особено яко да набъбва.

  38. 38 Профил на _fubb_
    _fubb_
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Всички медии по света така или иначе са собственост на 5-6 корпорации, които пък от своя страна са притежавани от няколко банки. Няма такова нещо като свободни медии. Медиите са средство за пропаганда на банките. Всичко, което се излъчва по медиите е това, което определени хора искат да видите и чуете. Медиите контролират настроенията на хората, както ясно може да се види тази година.

  39. 39 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3325 Весело

    Тоест, това, което правят националните правителства - колкото и хубаво, и полезно да е за обществата, не трябва да се публикува, защото медията ще изгуби европейското си финансиране? И съобщаването на положителни факти от работата на националните правителства е "пропаганда"? Не би ли следвало критерият за финансиране да е обективност и коректност при отразяване на информацията, а не дали тя е про- или анти-правителствена? Много странна резолюция.
    —цитат от коментар 35 на Славка Колева


    Не разбирате!

    Ако правителството прави нещо "хубаво и полезно" по аджендата на дЕдо Шори, на Гретето, на Стамбулската пущина или се набълбуква с мигранти - няма нищо да загуби, даже ще ги похвалят, а може даже и още пари да им отпуснат.
    Ако правителството си прави дори директна, нагла пропаганда - ако слушка "когото трябва" - пак нЕма да има прОблем.
    Но ако правителството, дори и да прави хубави и добри работи, е на оня гад Орбан или на другата гад - Дуда - ще има вой до Господа Бога и немедлено рЕзане до дъно!

    Ми нали за "европейски ценности" си говорим!

  40. 40 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1554 Разстроено

    "Пари от ЕС не бива да отиват за държавни медии и пропаганда"

    То по принцип пари от бюджета не трябва да отиват за пропаганда!

  41. 41 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    !!!! Няма нужда от "скъпа пропаганда" когато може и с "евтина цензура" а и е много по ефективно !!!! ..... и тази концепция се прилага вече и го признаха в показанията си и Джак Дорси от Twitter, Марк Зукърбърг от Facebook и Сундар Пичай от Alphabet в изслушването им пред Сената относно преглед на раздел 230 от Закона за благоприличие в комуникациите ............

  42. 42 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Разбира се. Те държавните медии така и така обслужват властта, парите трябва да се използват за купуване на частни медии.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  43. 43 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    Ако не са от ЕС, ще са от бюджета:
    https://www.svobodnaevropa.bg/a/30967858.html

    Чакам някой от МВРО да ни обясни как "всичко е точно" и това е смартбюти хейт.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  44. 44 Профил на Al Tikvone
    Al Tikvone
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#30] от "m17":

    ....и най-вече другарката Шаренкова и бащата на фалшивите новини и кенефната “журналистика “ Путю Блъскав и др . руски хибридни парцаляци Пик , Близ, ТриБуне , Киро Гела , Цеко Минев и разни офшорки


    Компанията „Българо-​руски информационен пул“ (БРИП), която стои зад издаването на в. „Русия днес — Россия сегодня” също е дотирана от държавата по схемата 60/40. Това показват данни на Националния осигурителен институт (НОИ).

    Издател на „Русия днес — Россия сегодня”е Светлана Шаренкова. Изданието е седмичен вестник, който е на пазара от 17 години. Неговата насоченост е към съвсем открито прокарване на проруски интереси в България. В изданието често се развиват тези, които иначе са определяни от официалната власт в България в лицето на проевропейския премиер Бойко Борисов като „хибридна руска атака“.

    През 2015 г. Шаренкова беше наградена от премиера на Русия Дмитрий Медведев „за издаването на обществено политическия вестник „Русия днес-Россия сегодня” на руски и български език, и за неговия голям принос в популяризирането на руския език и руската култура в чужбина”.

    С това „Русия днес — Россия сегодня” стана първото отличено чуждестранно издание в рамките на руските годишни медийни награди.

    „Русия днес — Россия сегодня” е втората медия, след в. „Труд“, която получава подкрепа от държавата по мярката 60/40.
    Издателите на двете медии – Светлана Шаренкова и Петьо Блъсков бяха сред учредителите на Българския медиен съюз. Организация се появи през 2012 г. като алтернатива на Съюза на издателите в България и обедини издателски компании, издание и хора, които към онзи момент се отличават с проруски позиции.

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  45. 45 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    ЕС не трябва да се изразходват за контролирани от държавата медии и за медии, които разпространяват политическа пропаганда.
    ===
    Дневник да забравят за евросредства :)

    България е на 111 място по свобода на словото. Ако дневник се откаже от грантовете ще се изкачим до 110
  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Да ви припомня, че и у нас отдавна в Държавния бюджет има самостоятелно перо "Финансиране на Неправителствени организации".
    И никога не е било мижаво, а от миналата година тръгна особено яко да набъбва.
    —цитат от коментар 37 на xm...


    За 2020 парите са били 98 милиона, за 2021 са предвидени 116 милиона за НПО-та от нашите данъци.

  47. 47 Профил на Al Tikvone
    Al Tikvone
    Рейтинг: 352 Весело

    срещу текста гласуваха само двама - Ангел Джамбазки и Андрей Слабаков от ВМРО
    До коментар [#3] от "klimentm":

    ми..кво очакваше от сарайската пияна магистрална труженичка джамбска и мирзливия опушен клошар слабакоф от
    Външно Московската Разузнавателна Организация ?
    Нощем тайно маструбират пред портрета на Путин и падат по диктатурка, защото в една нормална държава щяха да ровят в кофите или да мият тоалетни.
    Да припомня, че тия двамата въшкари бяха единтвените евродепутати , гласували ПРОТИВ санкции за Путин , отказаха да подкрепят разследването за Навални и ПРОТИВ санкции за Лукашенко. МВРО- българският клон на ГРУ и любители на Россия и руската водка

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  48. 48 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    В Европа не са ли чували за "Пеевски".
    Сигурно не знаят какво е Шесто.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  54. 54 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3881 Неутрално

    До коментар [#33] от "xm...":
    "Да му мисли мат'рялът, горкият ..."

    Там е работата , че мат'рялът, горкият не мисли. Затова лесно се подава на внушения и манипулации, които целят той да гласува винаги за своите душмани.

  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2693 Неутрално

    Да даваш пари на някой за да те баламосва си е мазохизъм.
    —цитат от коментар 17 на K2


    Почти всичко в днешната социално/политическа/икономическа система си е мазохизъм. :)

    Да даваш пари на политици, на които не вярваш с обещанието, че един ден ще ти дадат пенсия какво е? ;)

    Да вярваш, че разни НПО-та, лобисти, групички по интереси защитават твоите права и работят за добро ти какво е? ;)

    Да знаеш, че правителството в София няма да реши проблемите на Тутракан, щото на никой чиновник в София не му пука за Тутракан, но в същото време да искаш властта да се прехвърли от София в Брюксел и някой чиновник още по-далеч и дето не говори български да решава проблемите на Тутракан какво е? ;)

    Изобщо съвременната система така се изроди, че Тръмп и т.н. крайно десни ще изглеждат като пионерчета спрямо това, което ще дойде след тях. :)

  56. 56 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2697 Неутрално

    Цитат:
    Еврорезолюция: Пари от ЕС не бива да отиват за държавни медии и пропаганда

    ----
    Т.е. нищо ново - само чорбаджийска пропаганда...

    ------
    Бе, не ви ли прави впечатление едно ГРАНДИОЗНО разминаване.
    Уж тоз ЕС не допускал държавно финансиране - т.е. има някакъв новоговор за недопустима държавна помощ.

    От друга страна бюджетът на тоз ЕС (който е уж нещо като държава, федерация, конфедерация - както искате го наречете!) идва от държавите членки - т.е. бюджетът на ЕС идва от държавните пари на държавите членки.

    След туй тоз ЕС разпределя ЧАСТ от събраните средства, но сякаш забранява, не препоръчва на държавите да финансират свои проекти (или общински), най-малкото трябва да има преобладавощо (или равно) частно участие.

    И какво се получава на практика!?
    Че ЕС НА ОБЩО ОСНОВАНИЕ де факто и де юре си финансира с държавните пари чорбаджиите - т.е. недопустима (нежелателна) държавна помощ за частници.
    Това се получава и нищо друго!

  57. 57 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Не съм взел един жълт цент!
    Ма некои другаре гребат с шепи. Щото има кой да дава.
    Ееее, докато свършат. Скоро!

  58. 58 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2738 Неутрално

    Комунизмът се срина, защото се даваха много пари за пропаганда.

  59. 59 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2646 Весело

    Пари от ЕС не бива да отиват не само за държавни медии, но и за всякакви медии. Пропагандата не бива да е за сметка на европейския данъкоплатец.
    П.П. То имаше и една европейска директива с парите за разходи на евродепутатите да не се финансират политически партии или лица, свързани с тях, но Ленчето я наруши...

  60. 60 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7201 Неутрално

    Колло години вече е това "казвам ти дъще, сещай се снахо". Ама снахата така и не се сети.

  61. 61 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#28] от "dejmos":в България има огромно РУСКО шпионско общество

    Оооо, това е стара работа !
    Едно време един Дончо Кихотски беше воювал с такива .

  62. 62 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#32] от "tsvetko_51": другия му трябвали 12-на години да избута "вишето", голям патриот,

    ДЕДА му е бил първият депутат-циганин в Народното събрание.

  63. 63 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#44] от "Kingpin":

    Кинчо, в Родината има два американски университета с кой знае колко студента, ти за едно вестниче завидя на руснаците. Ами чия политика да обяснява то ?

  64. 64 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#45] от "clarkv622":Дневник да забравят за евросредства :)

    Дневник е на другата бозка! Превърти до долу и ще видиш ситно написано кой плаща музиката.

  65. 65 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    Бат Бойко нема нужда от акъл как се харчат пари! Половината от еврата отиват в Чекмеджето и чекмеджета. Останалите като куфарчта и чекове се връщали, казват на женски пазар, обратно. За туй го крепят Нашия. Ортаци са.

  66. 66 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3881 Неутрално

    Комунизмът се срина, защото се даваха много пари за пропаганда.
    —цитат от коментар 58 на Judjuk


    Комунизмът се срина , защото беше нежизнепособен като стопанска система.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK