" Това се отнася особено за Република Северна Македония, която отдавна изпълни критериите за присъединяване към ЕС ....."
Кои критерии по - точно са изпълнили комшиите ? По - зле са от всякога ! Но няма смисъл да спорим и водим общи разговори ! Ветото от наша страна върши чудеса ! Вече го видяхме !
Общо взето приказки от пазара. Едно е ясно от германската позиция - само София и Скопие могат истински да се разберат, всякаква друга намеса си е мечешка услуга.... Между другото стана ясно че Франция не желае разширяване на ЕС поне до края на десетилетието. А тя и Германия са капитаните на европейския кораб.
" Северна Македония има искрено и позитивно отношение към съседна България...."
Моля ? Я пак !
" Македонският представител на Евровизия Васил Гарванлиев буквално е линчуван от част от обществеността.
Публичното му изявление, че той има и българско гражданство, и видеото с българското знаме, което по-късно е изтеглено и променено, поставят музиката на заден план, за сметка на речта на омразата и тормоза, които, както каза в предаването "Стадион" на Канал 77, Йълмаз Дервиши, PR на Васил Гарванлиев, певецът страда в наши дни, информира македонското електронно издание MMC, цитирано от агенция "Фокус"."
Хайде отново ЕС "солидарност". Германският Министър зашлеви една шумна дипломатическа плесница на България, интересно какви ще бъдат реакциите на политиците в България???
Общо взето приказки от пазара. Едно е ясно от германската позиция - само София и Скопие могат истински да се разберат, всякаква друга намеса си е мечешка услуга.... Между другото стана ясно че Франция не желае разширяване на ЕС поне до края на десетилетието. А тя и Германия са капитаните на европейския кораб.
България гледа сериозно за ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ, тоже :) Тогава макетата няма да отварят /затварят глави , а директно ще кацнат на Бойковите магистрали , а колко мръсни канали мога да ..........пресекат Охридското езеро ,..........представа нямат :))
Трябва да имаме сериозен министър на външните работи, който да обиколи столиците на Европа след северномакедонските лъжци и да излага фактите.
1. Брутална дискриминиция и нарушаване на човешките права по тертипа на Щази/КГБ от 1944 година до 1991 и след това с рафинирани методи 2. Яростна политика на исторически фалшификации и пропаганда базирана расистки идеи за превъзходство на низшите физически и културно съседи, която продължава и днес: справка творенията на Далибор Станкович, Солза Горчева, Наташа Котлар, Ефрем Клетников, Тодор Петро и т.н и т.н по страниците на Вечер, Нова Накедония, Денешен, Слободен Печат и телевизиите Канал 5, Сител и др 3. Пълен отказ да се говори открито за комунистическото минало и репресиите на югокомунистическите тайни служби, да се разгледат и осъдят престъпленията на миналия тоталитарен режим и неговите представители и надледници 4 Целенасочена информационна война и клеветническа кампания срещу страна членка на ЕС и систематичен отказ да се представят честно позициите и оритесненията на съседната страна.
Да, във всички случай атаките са срещу сама една страна и само една народност - българската. Но това не ги прави приемливи в нито една точка на европейското законодателство и ценности. Ако ЕС има смисъл изобщо като организация, атаките срещу една страна членка и един народ в нея трябва да се разглеждат като атака към всички.
Затова ако обичат Берлин и Брюксел да седнат и да се образоват, да прочетат внимателно книгите за Балканите и новата история на сръбския империализъм.. Защото тази история не е свършила и няма да свърши като ни накарат да млъкнем. В Белград продължават да се въоръжават и да чертаят нови граници на Балканите. Скопие е сръбски протекторат замаскиран с местен национализъм. Той ще остане такъв още дълго време ако не се окаже натиск сега.
Но очевидно в Скопие не гледат много сериозно, щом не са склонни да се откажат от фалшивата си етническа идентичност и история, изградени на антибългарска основа.
Всъщност, германците още повече объркаха нещата (затова и Хитлер първоначално въобще не искал да се въвлича на Балканите, но Дуче го е принудил...). За България и днес би било много по-изгодно да има кралство Югославия - с Южна Сърбия, а не с Македония (Северна)...
Остави го. Той така си троли срещу ЕС, явно нещо болезнено е преживял и така се освобождава от травмата. Иначе е забавно, как тълкува общите дипломатически изказвания, (загриженост, сериозност), ту като проява на безсилие (Брюксел изказва загриженост, ха ха ха), ту като мощна звучна плесница (в случая с Маас).
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
В предвид политическата обстановка в България темата за присъединяването на РСМ в ЕС е закрита за неопределено време. Това не пречи на северо-македонците да си харчат парите за лобистки кръгове. Както се казва ..., имал си пари ..., дал си.
"Това се отнася особено за Република Северна Македония, която отдавна изпълни критериите за присъединяване към ЕС и затова миналата есен положихме много усилия да бъде свикана първата междуправителствена конференция в рамките на нашето председателство." Кои критерии е изпълнила след като лъжат за националната си история и изопачават исторически факти които са известни всекиму? Или това няма значение за политиците? Няма начин да са изпълнили каквото и да е било докато крадат и лъжат за сметка на страна която вече е член на ЕС. Та на това "ЕС солидарност" ли му казваш?
Тия приказки за всичките изпълнени критерии, на нас ни ги уртуват от 10 години. Та и макетата ще влязат в ЕС, както са изпълнили всичките критерии, че и горница, след има-няма 20-30 години.
Хайде отново ЕС "солидарност". Германският Министър зашлеви една шумна дипломатическа плесница на България, интересно какви ще бъдат реакциите на политиците в България???
Ти май не си наясно какво е казал германеца. Не разбираш дипломатическият език, случва се.
"...но от ключово значение е спорът да се разреши двустранно, добави Хайко Маас..Основното е, че тези въпроси трябва да се решават на двустранно ниво. Историците трябва да водят преговорите в рамките на комисиите, без натиск отвън..."
В превод: оправяйте се с българите насаме. А тъй като българите са ви хвнали за топките, е хубаво да осъзнаете че няма да влезете в ЕС никога без тяхното одобрение. А ако вашите "историчари" продължават да тупат топката в общата комисия, никой няма да им дойде на помощ и да натиска българите да приемат вашите кретенизми. Край на превода.
Papa was king of the bongo...
Хайде отново ЕС "солидарност". Германският Министър зашлеви една шумна дипломатическа плесница на България, интересно какви ще бъдат реакциите на политиците в България???
Падрино, ти не се бъркай в европейските работи, ние ще се разберем, къде с морков, къде с тояга!
Но внимавай в картинката, стои си в шотланското селце и мирувай!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
В СМ не се обсъждат никакви отстъпки от югомакедонизма.Обсъжда се само кога България ще състави правителство,за да ги пусне за начало на преговорите.Даже се притесняват,че това може да стане чак на края на годината,а не след 1-2 месеца. Османи вече омръзна с повтарянето като папагал на прословутото "връщане към духа на договора". Празна фраза,която в СМ разбират като сваляне на ветото,пък тогава те да се размотават както до сега,но ще отбележат точка във вътрешен план,а също ще се доберат до някой пред присъединителни фондове.ЕС трябва да разбере,че даже и искрено да се опитват да помогнат в спора,само окуражават македонистите да бъдат неконструктивни в диалога между двете страни и това довежда до по-неотстъпчиви и твърдолинейни български позиции и така вместо да помагат,те отмагат.Но каквото-такова.Реално ветото няма как да бъде тръгнато,без някакъв значим напредък в историческата комисия или вмъкването на българските условия в преговорната глава 35.
По отношение на Северна Македония Радев ми изглежда да има дори още по - твърда линия от настоящата, освен това го чакат избори, така че Османи напразно се надява, но пък мечтите са безплатни.
До коментар [#10] от "stanislavhivanov":Всъщност, германците още повече объркаха нещата (затова и Хитлер първоначално въобще не искал да се въвлича на Балканите, но Дуче го е принудил...). За България и днес би било много по-изгодно да има кралство Югославия - с Южна Сърбия, а не с Македония (Северна)...
Нека да позная сложил си си ник "historian" за да не си личи какъв си пълен иди@т? За България и днес най-изгодно би било да се беше обесил на пъпната връв в корема на майка ти. Сърбомански продажник-тъп@нар!
Изказване на дипломат. Какво точно има предвид: 1. Изпълнили сте там някакви критерии, но това нищо не означава (жокер: България изпълнява критериите за Шенген от 2010, за Еврозоната от самото начало през 2007. Докато 90% от членките на Еврозоната не ги изпълняват). 2. Без спазване на Договора за добросъседство не си и помисляйте за ЕС. Знаем, че допреди няколко месеца ви подкрепяхме, но след края на немското председателство, темата вече не е приоритетна за нас. 3. "Против съм да се раздели С.Македония от Албания". Превод: Няма да влезете поне още 20 години, ако изобщо. Не зависи от Германия, няколко големи страни-членки са против. Дори да се оправите със съседите си, което не е много вероятно, пак ще трябва да чакате Албания да се откаже от великоалбанския си шовинизъм. Дори да го направи, някои страни (Франция, Австрия, Финландия) ще изнамерят друга причина да ви спрат.
''Искам да кажа много ясно, че Германия гледа много сериозно на европейската перспектива на страните в региона (на Западните Балкани). Това се отнася особено за Република Северна Македония'''
кръчмар-патреотите изгореха :))))
е, не де, могат да продължават да искат от македонците
Политически приказки по шаблон - подкрепяме, сериозни сме, искаме ви, готови сте, ама ... - важното е това - проблемите на РСМ с България са двустранни, оправете се и тогава заповядайте.
Когато чукаш да те пуснат да влезеш, в България казваме Извинете, добър ден, миже ли да вляза" В Македония как е според сръбското ви възпитание? - Отваряй мамицата ви татарска!", Може би?
а защо да помагаме? и на кого? първо - неи сме татари-фашисти, само гледаме да забием нож в гърба на честните и горди македонци /нямаме си друга грижа/... второ - как да помагаш на човек, чиито дядо е бил българин, баща му се е чудил дали е българин или сърбин, а той самият античен, комунист или каквото и да е, важното е да е антибългарин?..
" ребаше веднаш да кажете дека ќе не блокирате. Дури откако го сменивме името тогаш ви текна да не блокирате. Сите од ЕС, вклучително и вие, ни викаа дека само промена на името е услов. Да знаевме порано барем името немаше да го смениме. Тоа е нож во грб."
Вие винаги сте си знаели, че не ставате за ЕС ! Лъжете не другите, а себе си ! Сега, когато разбрахте, че никой не ви вярва, изведнъж нашето вето се оказало " нож в гърба" !!! Защо ? Нали не ви пукаше от него ? Нали ви било все тая ? Нали сте си партия с Белград ? Хич, ама хич, не ни липсват такива лицемери и демагози като вас в ЕС ! Стойте си отвънка и вийте от злоба ! За нищо друго не ставате ! Да се научите, че с тоя евтин тарикатлък не стигате никъде ! Следващият път пак вето ! Отсега ви се казва, да не пищите, че било нож в гърба !
Със типичната за дипломацията "дипломатичност'......., Хайко Маас му го каза на шиптъра,че ще си останат в калната постюгославска дупка - още дълго време!На Стево Коминтерната вече му светна лампата в главата,че никоя от европейските държави, няма да успее да ни накара да се съгласим под натиск!И си го каза в прав текст,че решението на казуса е единствено и само във техните си ръце! И друга голяма пречка е струмишкия циг@нин!Ама вардарците вече и със това са наясно!
България даде пореден шанс на Скопие през 2017 - 2019 г. с подписването на Договора за добросъседство, подкрепата за членството в НАТО и лобирането за ЕС.
И този шанс обаче беше пропилян. С нулев напредък в работата на съвместната комисия по исторически и образователни въпроси няма как да се очаква, че България ще одобри начало на преговори със Скопие, без стабилни гаранции, че отворените въпроси ще бъдат решени в обозримо бъдеще.
Трябва да имаме сериозен министър на външните работи, който да обиколи столиците на Европа след северномакедонските лъжци и да излага фактите. 1. Брутална дискриминиция и нарушаване на човешките права по тертипа на Щази/КГБ от 1944 година до 1991 и след това с рафинирани методи2. Яростна политика на исторически фалшификации и пропаганда базирана расистки идеи за превъзходство на низшите физически и културно съседи, която продължава и днес: справка творенията на Далибор Станкович, Солза Горчева, Наташа Котлар, Ефрем Клетников, Тодор Петро и т.н и т.н по страниците на Вечер, Нова Накедония, Денешен, Слободен Печат и телевизиите Канал 5, Сител и др3. Пълен отказ да се говори открито за комунистическото минало и репресиите на югокомунистическите тайни служби, да се разгледат и осъдят престъпленията на миналия тоталитарен режим и неговите представители и надледници4 Целенасочена информационна война и клеветническа кампания срещу страна членка на ЕС и систематичен отказ да се представят честно позициите и оритесненията на съседната страна.Да, във всички случай атаките са срещу сама една страна и само една народност - българската. Но това не ги прави приемливи в нито една точка на европейското законодателство и ценности. Ако ЕС има смисъл изобщо като организация, атаките срещу една страна членка и един народ в нея трябва да се разглеждат като атака към всички. Затова ако обичат Берлин и Брюксел да седнат и да се образоват, да прочетат внимателно книгите за Балканите и новата история на сръбския империализъм.. Защото тази история не е свършила и няма да свърши като ни накарат да млъкнем. В Белград продължават да се въоръжават и да чертаят нови граници на Балканите. Скопие е сръбски протекторат замаскиран с местен национализъм. Той ще остане такъв още дълго време ако не се окаже натиск сега.
Общо взето приказки от пазара. Едно е ясно от германската позиция - само София и Скопие могат истински да се разберат, всякаква друга намеса си е мечешка услуга.... Между другото стана ясно че Франция не желае разширяване на ЕС поне до края на десетилетието. А тя и Германия са капитаните на европейския кораб.
Какви капитани? Доколкото знам ЕС е съюз на равнопоставени държави. "Капитан" имахме в СИВ и по времето на соца.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Ама при вас всичките медии са политически и ако си чел/гледал тях е нормално да не знаеш че много пъти ви предупредихме че няма да влезнете с антибългарската си пропаганда на титово ниво (т.е. много под нулата). Чети и тукашни ама много зависи кои :)). Тази например е да ви "лягаме", но цялото общество е с вас, но не и с вашите политици и никога няма да приеме подобно предателство на което и да е правителство. Сърбите пишат тъпотии в техните учебници, но вашето е стокхолмски синдром, а и тях добре ги спряхме като бяхме едни от първите признали Косово. Няма и как да е друго яче, като все от нас са крали, а най-големият им грях е избиването на интелиенцията във Вардарска Македония след 7ми януари 1945та
До коментар [#43] от "nno":Тоа е вашиот проблем. Сакате со сила да ни кажете кој бил дедо ми и татко ми. Не иде тоа така. Тие биле македонци само што никој не им дал шанса да кажат. Србите ги пишувале како срби, вие како бугари. Никој не ги прашал. Првпат кога имале можност тие се изјасниле како македонци.Но тоа е историја. Било одамна. Не мразам ни бугари ни срби. Вие сега начекавте шанса со ветото па го користите за ваши национналистички цели. Барате нешто што никој нема право да преговара. Гледајте си ги вашите предци остајте ги моите на мира. И ве молам не ни помагајте повеќе. Доста ни е од вашата помош.
До коментар [#51] от "hqz55697049": Тоа е вашиот проблем. Сакате со сила да ни кажете кој бил дедо ми и татко ми. Не иде тоа така. Тие биле македонци само што никој не им дал шанса да кажат. -------- а така ли е наистина? не искаме да ти казваме кой е бил дедо ти, той сам се е определил като българин. кой да му даде шанс - султанът ли, или гръцките фанариоти? за татко ти не знам, спекулирам, а за тебе е ясно... за нас македония беше безразлична докато не започнахте голямото плюене срещу българия... хайде само си помисли - ще пуснеш ли в къщата си някой, който те псува и ти се заканва от улицата?
Глупости. Служебното правителство е на Радев , а той е против Македония повече , отколкото Борисов. Ако не беше ВМРО, Борисов щеше да клекне и да се съгласи да започнат преговори с Македония за членство в ЕС. Темата Македония няма да е в дневния ред на България и ЕС за дълго време.
До коментар [#38] от "blondofil":Вие сте опседнати со србите. Па што не им ставивте вето и на нив? И во нивната историја пишува лошо за вас.Инаку кај нас кога ти е најтешко ако можат да ти помогнат ти помагаат ако неможат барем не ти ја влошуваат состојбата. Не ти удираат нож во грб.
Сърбите (новото поколение историци) не изкривяват историята. Ето какво пишат в сръбската Википедия: "Гоце Делчев (4. фебруар 1872. — 4. мај 1903) је био револуционар, вођа Бугарских македонско-једренских револуционарних комитета".
Обаче в РС Македония такова нещо е табу. Иначе българите като цяло нямат проблем с вашето македонско самоопределение.
Очевидно Дневник иска да поддържа темата за Македония , като отразява пътуванията на външния министър на тази страна , неговите срещи и разговори. Нека тогава Дневник да отразява пътуванията и на външния министър на Албания. Тази държава също е кандидат член на ЕС, а двете държави се движат в пакет.
Това така. От друга страна, това са все "независими медии", някои и с унгарски капитал. какво трябва да направи държавата там - да забрани вестниците? Да арестува журналистите ? Как точно това ще помогне за присъединяването?
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
До коментар [#62] от "razor":Циљ организације била је аутономија Македоније и једренске Тракије.Да одстрани, или бар да смањи дјеловање бугарског двора и његовог тзв. Врховног македонско-једренског комитета у Македонији и Тракији, Гоце је активно радио против њиховог мијешања у рад Револуционарне организације, која је била јединствен представник македонско-једренског ослободилачког устанка. Званичној Бугарској Гоце је поручио да не мисли на Македонију, већ да чува своју територију, а Македонци ће чувати Македонију.И ова го пишува во српската википедиа.
И какво от това? Това не прави Гоце по-малко българин, нито историческата ВМРО по-малко българска. Не пише такова нещо, нали?
Нека да не навлизаме в (добре известните) подробности защо са искали Македония и Одринско да бъдат автономни. По това време самата България още не е била независима държава.
Но в РС Македония не може Гоце да бъде българин, той може да бъде само македонец (според македонисткото разбиране за "македонец") и следователно като всеки истински македонистки македонец, се е борил срещу България.
Това, че ЕС не говори в един глас, никак не е добре и не изпраща нужното послание на другата страна. Нито при разговорите с Русия, нито с Китай, нито с партньорите зад Ламанша или зад Атлантика, а в частност и със Западна България. United we stand, divided we fall!
Хайде отново ЕС "солидарност". Германският Министър зашлеви една шумна дипломатическа плесница на България, интересно какви ще бъдат реакциите на политиците в България???
Падроне, не го разбираш дипломатическия език, няма как да го знаеш!
Маас е шеф-дипломат и знае са какви думи да каже на Македония, че той би приветствал започването на преговорите, но в същото време е заложил и условието те да се разберат с нас!
. А тие што навредуваа на фејсбук и палеа знаме беа казнети. --------- ааа, не е това...отвори който и да е брой на слободан печат, нова македония, денешен, независен или република...ако нема нещо негативно за българия, значи редакторът е спал...за колумнистите не говоря - там празно няма...
Дано и Македония да гледа сериозно на присъединителния процес, ама не е така. Колко цинично звучат македонските думи, че имало "наразбирателство" между нашите две държави. Те са откраднали нещо и сега се правят на луди, за да не го върнат и опъват локумите с такива мазни евфемизми.
Още по-цинично е, че цитират и се основават на подписан договор, който не спазват въобще. Да го попитам Османи, кога за последно неговите македонски сънародници в Историческата комисия са подписали протокол от обсъжданията? Преди година? Преди две? Още по-назад? Защо ги е страх да се подпишат?
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Историята няма две истини, македонски. Историята е една и съща. Историята е подкрепена с документи, факти, извори, артефакти, старинни надписи и други. Всички исторически извори - от Османската империя до Франция и Ватикана пишат едно и също. Всички, до последния. Пишат, че на територията на днешна Македония са живели българи. И това ли си измисляме? Може би сме накарали преди векове тези държави да лъжат в наша полза?
В същото време няма нито един официален документ, в който да се говори за националност "македонци". Просто няма, не не съществува. Нито по времено на Цар Самуил, нито по времето на Гоце. Има само българи от областта Македония - твоите деди и баби. Насила ги помакедончиха през 1944 г., а техните деца - твоите родители, ги учиха да мразят България.
Преди 1100 години Василий Втори разгроми българите на Самуил и беше наречен "Василий Българоубиец". Явно във Византия са били прости и глупави, че са разбрали, че са победили "македонския цар" Самуил, а не българския....
Учете историята, македонски. Учете я, но не онази фалшивата, която ви пробутват от УДБА. Учете истинската история, подплътена с факти и документи. Много македонци като теб дойдоха в България, прочетоха истинската история и днес казват, че те вярват колко много са били лъгани, докато да живели в Македония.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Там все още СоларПро нямат инвестиции. Когато проимат очаквам поне по една статия на ден как албанците са автохонното анселение на Балканите и всички останали трябва да им правим евалата.
Там все още СоларПро нямат инвестиции. Когато проимат очаквам поне по една статия на ден как албанците са автохонното анселение на Балканите и всички останали трябва да им правим евалата.
До коментар [#43] от "nno":Тоа е вашиот проблем. Сакате со сила да ни кажете кој бил дедо ми и татко ми. Не иде тоа така. Тие биле македонци само што никој не им дал шанса да кажат. Србите ги пишувале како срби, вие како бугари. Никој не ги прашал. Првпат кога имале можност тие се изјасниле како македонци.Но тоа е историја. Било одамна. Не мразам ни бугари ни срби. Вие сега начекавте шанса со ветото па го користите за ваши национналистички цели. Барате нешто што никој нема право да преговара. Гледајте си ги вашите предци остајте ги моите на мира. И ве молам не ни помагајте повеќе. Доста ни е од вашата помош.
Коминтернчо, вие история нямате преди 1944-а, когато ви измислиха като "нация". Има предостатъчно исторически факти и сведения, македонски народ никой не споменава, защото такъв няма. Вие сте едни крадци на история, крадохте от гърците, но ви пляснаха през ръцете, сега и ние ще ви плеснем, щото и от нас си крадете стабилно.
До коментар [#49] от "terorio":За вас напредок на комисијата за историја се смета само ако вашата вистина е прифатена. Историјата не е егзактна наука. Може да биде толкувана на повеќе начини. Ако сакаш пријателство ќе најдеш прифатлив начин за пријателство помеѓу двата народи. Ако не сакаш тогаш ќе уценуваш со вето.Инаку Договорот за добрососедство никаде не сме го прекршиле. Ајде наведете која точка е прекршена од наша страна.
Пълни глупости, историята е безпристрастен факт. Не подлежи на никакво тълкуване. Цял свят признава Самуил за български цар, само вие си го "тълкувате" за "македонски цар" ...... Василий е наречен от съвременниците си Българоубиец, а не Македоноубиец. Защото се е бил с българите, а не с някакви несъществуващи "македонци".
Малко важен контекст на това изказване: Германия е в година на избори, а от тази седмица проучваията сочат, че партията на г-н Маас не води в проучванията. Новият външен на Германия е много възможно да бъде "зелен". Зелените ще спират Северен Поток и искат твърда позиция с Русия и Китай. Някак не ми се връзва подкрепа към Скопие (с ментори Белград, Москва и Будапеща) да е приоритет във външната политика за зелените Германия. Ще трябва в Скопие да сменят посоката, ако искат подкрепа. Няма да я има наивната Меркел.
В момента тече португалското председателство, където Скопие е единствения приоритет, който не е в списъка с приоритетите (днес беше конференцията с Индия). От юли до декември председател е Словения, която ще лобира, но репутацията й в момента е на дъното, заради диктаторските уклони там.
Имайки предвид този контекст и изказването, Г-н Маас е казал: "Принципно ви подкрепихме миналата година, натиснахме, не стана. Вече нищо не мога да ти обещая, оправяй се с българите, те ще решават. Не чакайте на Германия. Другите в ЕС се дърпат, а нашата партия е в отстъпление, аз скоро най-вероятно си отивам."
Най-новата страна в Света, Северна Македония, освен че има най-смешната и най-фалшивата история има и най-смешното знаме - жълто Слънце на червен фон! Защо Слънце? Заради култа към Слънцето на злата глобалистка Британска Империя, на която Македония е една малка и смешна колония! Че направили и голям кръст на върха на планината, пак символ на Слънцето! Тия не са в ред!
Докато не спрат да мразят България - нямаше как да се наведем и да "не им правим проблем". Е този смисъл е крайно важно бесепе или депесе да не участват в каквато и да е скорошна власт, щото те ще дадат зелена светлина на Северна Македония безусловно (бесепе по заповед от Москва, депесе за пари).
Подкрепям с две ръце коментара на колегата. Особено последния абзац. Дипломатическият език винаги изпоззва мек начин, за да каже неприятната реалност. И много хоа често грешат, протичайки дипломатическото послание буквално. Преводът, направен от колегата, е точно в десятката.
Ситуацията със Северна Македония вече е отчайваща за Скопие. Опитаха се, наляха маса пари, направиха тежка дипломатическа атака срещу нас, но изгърмяха патроните. Сега вече Западна Европа ве желае да се занимава с тях, коронавирусът създаде много проблеми на управляващите лидери и никой не ес интересува за скопските кахъри. Най-после Македония разбра, че трябва нас да моли, а не Запада.
Ако мога да опиша ситуацията, тя е като интервю за работа, на което кандидатът се е провалил тежко, но работодателят му казва: "Благодарим за отделеното време, ще ви се обадим". И кандидатът си тръгва с фалшивата надежда, че някога някой ще му звънне.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
"Какви капитани? Доколкото знам ЕС е съюз на равнопоставени държави. "Капитан" имахме в СИВ и по времето на соца,"
За Лондон малките държави нямат значение. Съдят за другите по себе си. Постоянно повтарят на Германия, Франция и Италия, че ще са по-добре без нас, а на нас нашепват, че големите ни вкарват в "ЕССР" но в реалността - Малта и Кипър имат вето. Както и ние.
Това изказване на г-н Маас - без съмнение най-влиятелният външен министър на без съмнение най-важната страна в ЕС, която не наложи мнението си за Скопие през собственото си председателство, е отличен пример, че ЕС е качествено различна организация, където гласът на всяка страна има значение. Неслучайно ЕС има забележително дълъг списък със страни-кандидати и популярността му нарастна във всички страни през 2020, с единственото изключение на Австрия.
БСП също е против преговорите на Македония. Защото в момента над 80 % от българите са на това мнение. БСП няма да подкрепи македонците и да пикае срещу вятъра. По същия начин БСП се опълчи срещу Истанбулската конвенция, защото българите я отхвърлиха напълно, макар ПЕС, където е лидер Станишев, да бяха на обратното мнение. БСП следва мнението на електората, популистки ход. Бойко също го следва.
За ДПС - те са готови да продадат майките си за пари и власт. Но никой не иска да ги купи, че защото, който се хване с ДПС, отива в бунището на политиката. Царят беше очевиден пример. ДПС биха били За или Против всичко, ако имат полза от това.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
ДПС е на про-скопска позиция. Тя е либерална партия и това й се вписва в разбиранията. Г-н Кючюк говори доста пламенно за правата на уйгурите в Китай, но нищо подобно не успя да изтръгне от устата му водещата по повод правата на българите в РСМ. ДПС има пасивно-агресивна позиция към мнозинството у нас по тази тема, прикрита зад либералните ценности на АЛДЕ.
"Ако мога да опиша ситуацията, тя е като интервю за работа, на което кандидатът се е провалил тежко, но работодателят му казва: "Благодарим за отделеното време, ще ви се обадим". И кандидатът си тръгва с фалшивата надежда, че някога някой ще му звънне."
Хубава метафора. Ако трябва да продължа, Отделът по човешки ресурси е намерил личният профил на кандидата във Фейсбук и е разбрал, че интересите и приятелите му противоречат на профила за обявената позиция. Споделял и харесвал е например видеа със запалени знамена, както и членува в група за конспиративни теории по ВСВ, създадена от руските служби на Външните работи.
До коментар [#53] от "Darkman":"Какви капитани? Доколкото знам ЕС е съюз на равнопоставени държави. "Капитан" имахме в СИВ и по времето на соца,"За Лондон малките държави нямат значение. Съдят за другите по себе си. Постоянно повтарят на Германия, Франция и Италия, че ще са по-добре без нас, а на нас нашепват, че големите ни вкарват в "ЕССР" но в реалността - Малта и Кипър имат вето. Както и ние. Това изказване на г-н Маас - без съмнение най-влиятелният външен министър на без съмнение най-важната страна в ЕС, която не наложи мнението си за Скопие през собственото си председателство, е отличен пример, че ЕС е качествено различна организация, където гласът на всяка страна има значение. Неслучайно ЕС има забележително дълъг списък със страни-кандидати и популярността му нарастна във всички страни през 2020, с единственото изключение на Австрия.
Пионерчетата едно време така величаеха и Съветския съюз. А в "забележително дългия списък" от страни-кандидатки са само Черна Гора, Албания, Македония и Сърбия. (Турция вечене ги броим). Затова пък страни като Великобритания, Норвегия, Швейцария, Исландия нямат никакво желание да са част от ЕС.
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
"Това така. От друга страна, това са все "независими медии", някои и с унгарски капитал. какво трябва да направи държавата там - да забрани вестниците? Да арестува журналистите ? Как точно това ще помогне за присъединяването?"
С колумнистите няма какво да прави - това е свобода на словото. Но с новинарската секция, има какво. В момента между властта и медиите се подава и отразява новина, по същия начин както у нас. Какво може да направи властта в Скопие? Да спре да дава интервюта с откровени неистини. С месеци криха какви са истинските условия на България, за да повтарят, че искаме да им сменяме идентичността днес. Казано от политиците, публикувано без редакция или въпроси от от тези медии.
Но, разбира се, според Вас, властта в Скопие е облечена в бяло и няма какво да направи. И един мармот завива шоколад.
Норвегия и Швейцария са подписвали споразумения с ЕС, включващи различни правила, на които те се съгласяват, за да имат достъп до европейския пазар. Турция също. Исландия е една малка островна държава с население, колкото Люлин. Да я хвалиш като "голяма сила" е абсурдно. Там има повече вулкани и гейзери, отколкото население. Великобритания беше член на ЕС десетилетия наред и напусна, защото страдаше от имперския си недъг - не желаеше да се подчинява на правила, писани от малки и незначителни /за британците/ държави. Но и те ще разберат грешката си скоро. Ирландскта война отново започна, имаше ваксинационни сблъсъци, а не се знае още колко проблеми ще има. Накрая ще им се затръшне вратата на европейския пазар и ще се молят отново да ги приемем.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Това, което казвам са факти. Това, което казвате Вие са манипулации. Страните, които сте изброил са тези, на които им е даден статут на кандидатки. Има страни, които кандидатстват да получат статут на кандидати (например Босна, Грузия, Украйна). Швейцария, Норвегия и Исландия са единствените незаинтересовани страни, всички по обясними причини. Великобритания е различен случай. За Англия беше добре да си тръгне, но Шотландия и С. Ирландия са про-европейски и все по-скептични към ОК. Другата седмица Шотландия гласува. Не говорете от името на Великобритания.
Надявам се осъзнавате, че докато ме наричате пионер списвате лесно-опровержима и прозрачно партийна пропаганда на английските консерватори.
До коментар [#54] от "Един Българин":Убиствата во 1945 ги вршеле комунистите. Сите кои ги сметале дека го загрозуваат комунизмот или биле за Сталин биле затварани или убиени. После војната така било во сите комунистички држави. Верувам дека такс било и кај вас. Сите противници на комунизмот биле одстранети. Тоа никој не го крие ниту подржува. Но тоа не им се случувало само на бугари. Методија Андонов Ченто не бил бугарин туку се залагал за Македонија самостојна. И тој настрадал. Никој тоа не го крие.
Комунистите не само са извършвали убийствата , ами са ви писали и учебниците по история и са ви напълнили хубавия диалект на българския със чуждици и сърбизми. Очистете се от тая чума.Признайте общия ни корен пък се наричайте както искате. А репресиите 1944 са били основно срещу лидерите на македония с българско самосъзнание.
"Исландия е една малка островна държава с население, колкото Люлин. Да я хвалиш като "голяма сила" е абсурдно. Там има повече вулкани и гейзери, отколкото население."
И въпреки това, Исландия има доста взаимо-изгодни договори с ЕС. Учене и работа са свободни от и към ЕС и Исландия. Те не членуват основно по една причина - имат твърде много риба и твърде малко хора. ЕС няма как да ги компенсира , ако споделят рибата си. Не са евро-скептични, просто за тях няма смисъл.
Норвегия, чийто договор Лондон лансираше като модел се е споразумяла да инвестира в кохезионните фондове. Например, останките около джамията в Пловдив са реставрирани с норвежки милиони от този им фонд.
Ама не само македонците са отговорни, руснаците и сърбите активно помагат, какъв им е примерно интереса СР Македония да влезе в ЕС или ние да сме в добри отношения с тях? Не забравяйте за подмолното им влияние.
До коментар [#66] от "Kephy":"Това така. От друга страна, това са все "независими медии", някои и с унгарски капитал. какво трябва да направи държавата там - да забрани вестниците? Да арестува журналистите ? Как точно това ще помогне за присъединяването?"С колумнистите няма какво да прави - това е свобода на словото. Но с новинарската секция, има какво. В момента между властта и медиите се подава и отразява новина, по същия начин както у нас. Какво може да направи властта в Скопие? Да спре да дава интервюта с откровени неистини. С месеци криха какви са истинските условия на България, за да повтарят, че искаме да им сменяме идентичността днес. Казано от политиците, публикувано без редакция или въпроси от от тези медии.Но, разбира се, според Вас, властта в Скопие е облечена в бяло и няма какво да направи.И един мармот завива шоколад.
Че целият този спор за миналото не касае ли идентичността? Сетне: България ще признае македонския език и македонската идентичност, ако Северна Македония признае, че исторически те произтичат от български основи. Такъв компромис е предложил вчера българският посланик в ЕС на заседанието на съвета на посланиците (КОРЕПЕР) в Брюксел, съобщи днес електронното издание "Политико", като се позова на "високопоставен дипломат".
Вчера външният министър Екатерина Захариева също заяви, че "както ние признаваме реалността, така и те трябва да признаят миналото". В изявлението си Захариева изтъкна: "Въпреки многото спекулации в пресата, преди всичко в Република Северна Македония - нито сме искали промяна на конституцията, каквито неща се чуха там, нито нашите претенции са нови, нито пък сме оспорвали правото за самоопределяне и правото на всеки един гражданин, включително и на гражданите на Република Северна Македония, нито правото да наричат езика както искат".
А какво да кажем за изявите на някои наши политици: на Каракачанов, на Джамбазки, на Момчил Дойчев и т.н. в пресата? Скопие не са целите в бяло. Но питам се, какво ще стане, ако Скопие приеме нашия диктат , а след приемането в ЕС се отметне? Как можеш да задължиш една държава и един народ да следват стриктно един исторически наратив?
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
DDR
Рейтинг: 1605 ВеселоЕстествено, че гледа сериозно. Какво да каже, че не гледа сериозно ли?
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?samoedin
Рейтинг: 3832 Весело" Това се отнася особено за Република Северна Македония, която отдавна изпълни критериите за присъединяване към ЕС ....."
Кои критерии по - точно са изпълнили комшиите ? По - зле са от всякога ! Но няма смисъл да спорим и водим общи разговори ! Ветото от наша страна върши чудеса ! Вече го видяхме !
blondofil
Рейтинг: 2498 НеутралноГеносен, Бихте ли приели държава която отрича еврейския геницид? А българския в Македония?
David Moyseev
Рейтинг: 768 НеутралноОбщо взето приказки от пазара. Едно е ясно от германската позиция - само София и Скопие могат истински да се разберат, всякаква друга намеса си е мечешка услуга.... Между другото стана ясно че Франция не желае разширяване на ЕС поне до края на десетилетието. А тя и Германия са капитаните на европейския кораб.
KRAFTWERK
Рейтинг: 1426 НеутралноИзпълняват исканията на България и са с двата крака вътре ....толкова е просто
samoedin
Рейтинг: 3832 Весело" Северна Македония има искрено и позитивно отношение към съседна България...."
Моля ? Я пак !
" Македонският представител на Евровизия Васил Гарванлиев буквално е линчуван от част от обществеността.
Публичното му изявление, че той има и българско гражданство, и видеото с българското знаме, което по-късно е изтеглено и променено, поставят музиката на заден план, за сметка на речта на омразата и тормоза, които, както каза в предаването "Стадион" на Канал 77, Йълмаз Дервиши, PR на Васил Гарванлиев, певецът страда в наши дни, информира македонското електронно издание MMC, цитирано от агенция "Фокус"."
https://www.bgonair.bg/a/4-world/221180-makedonskiyat-predstavitel-na-evroviziya-e-poluchil-blizo-400-zaplahi
Djendo Venenter
Рейтинг: 0 ЛюбопитноВъншния министър на Република Северна Македония Буяр Османи ... А, защо не се казва ОсманинСКИ !!!??? Мътен ми се види тоя външния министър.
МиГ-29
Рейтинг: 279 НеутралноДА БГ ще клекнат на мекетата.
Padrino
Рейтинг: 551 ЛюбопитноХайде отново ЕС "солидарност". Германският Министър зашлеви една шумна дипломатическа плесница на България, интересно какви ще бъдат реакциите на политиците в България???
stanislavhivanov
Рейтинг: 250 НеутралноАко германците си бях свършили работата през 1914 или през 1940, нямаше на има повод за подобни дискусии.
dejmos
Рейтинг: 1713 НеутралноМдааааааа сериозно гледат , и през 1940 също гледаха сериозно :))
Padrino
Рейтинг: 551 НеутралноДа и имам капитаните на ЕС. Така както въртят руля особенно през последната година да внимават да не се ударят в някой айсберг.....
dejmos
Рейтинг: 1713 ВеселоБългария гледа сериозно за ПРИСЪЕДИНЯВАНЕ, тоже :) Тогава макетата няма да отварят /затварят глави , а директно ще кацнат на Бойковите магистрали , а колко мръсни канали мога да ..........пресекат Охридското езеро ,..........представа нямат :))
zxp53317185
Рейтинг: 3352 Неутрално- Ще влезете в ЕС...но друг път.
zxp53317185
Рейтинг: 3352 НеутралноДо коментар [#9] от "padrino":
Къде я видя тази плесница? Човекът в прав текст си казва - "като искате ЕС разберете се с България".
de val
Рейтинг: 8 НеутралноТрябва да имаме сериозен министър на външните работи, който да обиколи столиците на Европа след северномакедонските лъжци и да излага фактите.
1. Брутална дискриминиция и нарушаване на човешките права по тертипа на Щази/КГБ от 1944 година до 1991 и след това с рафинирани методи
2. Яростна политика на исторически фалшификации и пропаганда базирана расистки идеи за превъзходство на низшите физически и културно съседи, която продължава и днес: справка творенията на Далибор Станкович, Солза Горчева, Наташа Котлар, Ефрем Клетников, Тодор Петро и т.н и т.н по страниците на Вечер, Нова Накедония, Денешен, Слободен Печат и телевизиите Канал 5, Сител и др
3. Пълен отказ да се говори открито за комунистическото минало и репресиите на югокомунистическите тайни служби, да се разгледат и осъдят престъпленията на миналия тоталитарен режим и неговите представители и надледници
4 Целенасочена информационна война и клеветническа кампания срещу страна членка на ЕС и систематичен отказ да се представят честно позициите и оритесненията на съседната страна.
Да, във всички случай атаките са срещу сама една страна и само една народност - българската. Но това не ги прави приемливи в нито една точка на европейското законодателство и ценности. Ако ЕС има смисъл изобщо като организация, атаките срещу една страна членка и един народ в нея трябва да се разглеждат като атака към всички.
Затова ако обичат Берлин и Брюксел да седнат и да се образоват, да прочетат внимателно книгите за Балканите и новата история на сръбския империализъм.. Защото тази история не е свършила и няма да свърши като ни накарат да млъкнем. В Белград продължават да се въоръжават и да чертаят нови граници на Балканите. Скопие е сръбски протекторат замаскиран с местен национализъм. Той ще остане такъв още дълго време ако не се окаже натиск сега.
fes18649563
Рейтинг: 8 НеутралноНо очевидно в Скопие не гледат много сериозно, щом не са склонни да се откажат от фалшивата си етническа идентичност и история, изградени на антибългарска основа.
historian
Рейтинг: 398 НеутралноДо коментар [#10] от "stanislavhivanov":
Всъщност, германците още повече объркаха нещата (затова и Хитлер първоначално въобще не искал да се въвлича на Балканите, но Дуче го е принудил...). За България и днес би било много по-изгодно да има кралство Югославия - с Южна Сърбия, а не с Македония (Северна)...
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5478 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "zxp53317185":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевОстави го. Той така си троли срещу ЕС, явно нещо болезнено е преживял и така се освобождава от травмата.
Иначе е забавно, как тълкува общите дипломатически изказвания, (загриженост, сериозност), ту като проява на безсилие (Брюксел изказва загриженост, ха ха ха), ту като мощна звучна плесница (в случая с Маас).
Djendo Venenter
Рейтинг: 0 ВеселоВ предвид политическата обстановка в България темата за присъединяването на РСМ в ЕС е закрита за неопределено време. Това не пречи на северо-македонците да си харчат парите за лобистки кръгове. Както се казва ..., имал си пари ..., дал си.
Padrino
Рейтинг: 551 Неутрално"Това се отнася особено за Република Северна Македония, която отдавна изпълни критериите за присъединяване към ЕС и затова миналата есен положихме много усилия да бъде свикана първата междуправителствена конференция в рамките на нашето председателство."
Кои критерии е изпълнила след като лъжат за националната си история и изопачават исторически факти които са известни всекиму? Или това няма значение за политиците? Няма начин да са изпълнили каквото и да е било докато крадат и лъжат за сметка на страна която вече е член на ЕС. Та на това "ЕС солидарност" ли му казваш?
hamiltonf
Рейтинг: 4500 Неутрално"Северна Македония има искрено и позитивно отношение към съседна България, каза на свой ред Буяр Османи..."
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAНе се гъни и лъжи като да не казвам какъв сиганин...
potrebitelll
Рейтинг: 960 НеутралноТия приказки за всичките изпълнени критерии, на нас ни ги уртуват от 10 години. Та и макетата ще влязат в ЕС, както са изпълнили всичките критерии, че и горница, след има-няма 20-30 години.
не мога да коментирам, без да обиждамjohnniewalker
Рейтинг: 602 НеутралноТи май не си наясно какво е казал германеца.
Не разбираш дипломатическият език, случва се.
"...но от ключово значение е спорът да се разреши двустранно, добави Хайко Маас..Основното е, че тези въпроси трябва да се решават на двустранно ниво. Историците трябва да водят преговорите в рамките на комисиите, без натиск отвън..."
В превод: оправяйте се с българите насаме. А тъй като българите са ви хвнали за топките, е хубаво да осъзнаете че няма да влезете в ЕС никога без тяхното одобрение. А ако вашите "историчари" продължават да тупат топката в общата комисия, никой няма да им дойде на помощ и да натиска българите да приемат вашите кретенизми.
Край на превода. Papa was king of the bongo...
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 4631 НеутралноОт Хайко Маас нищо не зависи, дребен е и го подритват навсякъде!
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)Полковник Паликъщов
Рейтинг: 4631 ВеселоПадрино, ти не се бъркай в европейските работи, ние ще се разберем, къде с морков, къде с тояга!
Но внимавай в картинката, стои си в шотланското селце и мирувай! Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
lii07621540
Рейтинг: 89 НеутралноВ СМ не се обсъждат никакви отстъпки от югомакедонизма.Обсъжда се само кога България ще състави правителство,за да ги пусне за начало на преговорите.Даже се притесняват,че това може да стане чак на края на годината,а не след 1-2 месеца. Османи вече омръзна с повтарянето като папагал на прословутото "връщане към духа на договора". Празна фраза,която в СМ разбират като сваляне на ветото,пък тогава те да се размотават както до сега,но ще отбележат точка във вътрешен план,а също ще се доберат до някой пред присъединителни фондове.ЕС трябва да разбере,че даже и искрено да се опитват да помогнат в спора,само окуражават македонистите да бъдат неконструктивни в диалога между двете страни и това довежда до по-неотстъпчиви и твърдолинейни български позиции и така вместо да помагат,те отмагат.Но каквото-такова.Реално ветото няма как да бъде тръгнато,без някакъв значим напредък в историческата комисия или вмъкването на българските условия в преговорната глава 35.
karabastun
Рейтинг: 3914 ЛюбопитноБуяр Османи: Служебно правителство в България е златната възможност за РСМ
[email protected]****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
selqnin
Рейтинг: 1889 НеутралноБратята ни около Вардар ще влязат в ЕС ЕДВА и САМО когато се научат да говорят с внимание и уважение с и за нас!!!
zxp53317185
Рейтинг: 3352 НеутралноДо коментар [#28] от "karabastun":
По отношение на Северна Македония Радев ми изглежда да има дори още по - твърда линия от настоящата, освен това го чакат избори, така че Османи напразно се надява, но пък мечтите са безплатни.
zxp53317185
Рейтинг: 3352 НеутралноДо коментар [#29] от "hqz55697049":
За такава неблагодарност и лицемерие се гори в ада, нали ти е ясно?
johnniewalker
Рейтинг: 602 НеутралноНека да позная сложил си си ник "historian" за да не си личи какъв си пълен иди@т?
За България и днес най-изгодно би било да се беше обесил на пъпната връв в корема на майка ти.
Сърбомански продажник-тъп@нар!
Papa was king of the bongo...
klecho
Рейтинг: 844 НеутралноИзказване на дипломат. Какво точно има предвид:
1. Изпълнили сте там някакви критерии, но това нищо не означава (жокер: България изпълнява критериите за Шенген от 2010, за Еврозоната от самото начало през 2007. Докато 90% от членките на Еврозоната не ги изпълняват).
2. Без спазване на Договора за добросъседство не си и помисляйте за ЕС. Знаем, че допреди няколко месеца ви подкрепяхме, но след края на немското председателство, темата вече не е приоритетна за нас.
3. "Против съм да се раздели С.Македония от Албания". Превод: Няма да влезете поне още 20 години, ако изобщо. Не зависи от Германия, няколко големи страни-членки са против. Дори да се оправите със съседите си, което не е много вероятно, пак ще трябва да чакате Албания да се откаже от великоалбанския си шовинизъм. Дори да го направи, някои страни (Франция, Австрия, Финландия) ще изнамерят друга причина да ви спрат.
kaiser
Рейтинг: 1434 Весело''Искам да кажа много ясно, че Германия гледа много сериозно на европейската перспектива на страните в региона (на Западните Балкани). Това се отнася особено за Република Северна Македония'''
кръчмар-патреотите изгореха :))))
е, не де, могат да продължават да искат от македонците
на чаша пърцуца в кръчмата
:))))
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
grem
Рейтинг: 328 НеутралноПолитически приказки по шаблон - подкрепяме, сериозни сме, искаме ви, готови сте, ама ...
- важното е това - проблемите на РСМ с България са двустранни, оправете се и тогава заповядайте.
blondofil
Рейтинг: 2498 НеутралноДо коментар [#29] от "hqz55697049":
Когато чукаш да те пуснат да влезеш, в България казваме Извинете, добър ден, миже ли да вляза" В Македония как е според сръбското ви възпитание? - Отваряй мамицата ви татарска!", Може би?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
kaiser
Рейтинг: 1434 НеутралноТц. Обикновено е ''Ти мен уажааш ли мъ''
:)))))))
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
nno
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#39] от "hqz55697049":
а защо да помагаме? и на кого?
първо - неи сме татари-фашисти, само гледаме да забием нож в гърба на честните и горди македонци /нямаме си друга грижа/...
второ - как да помагаш на човек, чиито дядо е бил българин, баща му се е чудил дали е българин или сърбин, а той самият античен, комунист или каквото и да е, важното е да е антибългарин?..
MPetr
Рейтинг: 483 НеутралноПрочетете как разни "мозъчни тръстове" като центъра напреднали международни изследвания Джон Хопкинс...... и "нашите приятели" от САЩ виждат нещата и помислете дали са ни въобще приятели и какви мръсни двуличници са ........ прочетете го внимателно https://www.the-american-interest.com/2020/06/18/the-age-old-struggle-for-narrative/
samoedin
Рейтинг: 3832 НеутралноДо коментар [#41] от "hqz55697049":
" ребаше веднаш да кажете дека ќе не блокирате. Дури откако го сменивме името тогаш ви текна да не блокирате. Сите од ЕС, вклучително и вие, ни викаа дека само промена на името е услов.
Да знаевме порано барем името немаше да го смениме. Тоа е нож во грб."
Вие винаги сте си знаели, че не ставате за ЕС ! Лъжете не другите, а себе си ! Сега, когато разбрахте, че никой не ви вярва, изведнъж нашето вето се оказало " нож в гърба" !!! Защо ? Нали не ви пукаше от него ? Нали ви било все тая ? Нали сте си партия с Белград ? Хич, ама хич, не ни липсват такива лицемери и демагози като вас в ЕС ! Стойте си отвънка и вийте от злоба ! За нищо друго не ставате ! Да се научите, че с тоя евтин тарикатлък не стигате никъде ! Следващият път пак вето ! Отсега ви се казва, да не пищите, че било нож в гърба !
hasmokar
Рейтинг: 552 НеутралноСледващите НАТО марионетки в пирамидата
riy15648635
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#21:"padrino"][/quote]
За какви критерии пише германски дебил като преговорите с Македония още не са започнали ? А както вървят нещата ще чакат в коридора още 20 лазарника.
vincenzo76
Рейтинг: 8 НеутралноСъс типичната за дипломацията "дипломатичност'......., Хайко Маас му го каза на шиптъра,че ще си останат в калната постюгославска дупка - още дълго време!На Стево Коминтерната вече му светна лампата в главата,че никоя от европейските държави, няма да успее да ни накара да се съгласим под натиск!И си го каза в прав текст,че решението на казуса е единствено и само във техните си ръце! И друга голяма пречка е струмишкия циг@нин!Ама вардарците вече и със това са наясно!
terorio
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#41] от "hqz55697049":
България даде пореден шанс на Скопие през 2017 - 2019 г. с подписването на Договора за добросъседство, подкрепата за членството в НАТО и лобирането за ЕС.
И този шанс обаче беше пропилян. С нулев напредък в работата на съвместната комисия по исторически и образователни въпроси няма как да се очаква, че България ще одобри начало на преговори със Скопие, без стабилни гаранции, че отворените въпроси ще бъдат решени в обозримо бъдеще.
riy15648635
Рейтинг: 8 НеутралноАз мисля че ямболския маймунек на Славчу е много подходящ за целта , особено ако възпроизведе репликите за майката на Веселина Томова.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
whitemare
Рейтинг: 849 НеутралноКакви капитани? Доколкото знам ЕС е съюз на равнопоставени държави. "Капитан" имахме в СИВ и по времето на соца. Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
Един Българин
Рейтинг: 446 НеутралноДо коментар [#41] от "hqz55697049":
Един БългаринАма при вас всичките медии са политически и ако си чел/гледал тях е нормално да не знаеш че много пъти ви предупредихме че няма да влезнете с антибългарската си пропаганда на титово ниво (т.е. много под нулата). Чети и тукашни ама много зависи кои :)). Тази например е да ви "лягаме", но цялото общество е с вас, но не и с вашите политици и никога няма да приеме подобно предателство на което и да е правителство. Сърбите пишат тъпотии в техните учебници, но вашето е стокхолмски синдром, а и тях добре ги спряхме като бяхме едни от първите признали Косово. Няма и как да е друго яче, като все от нас са крали, а най-големият им грях е избиването на интелиенцията във Вардарска Македония след 7ми януари 1945та
jmf29537805
Рейтинг: 280 Неутрално"Германия увери македонския външен министър, че гледа сериозно на присъединителния процес"
Към България.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
nno
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#51] от "hqz55697049":
Тоа е вашиот проблем. Сакате со сила да ни кажете кој бил дедо ми и татко ми. Не иде тоа така. Тие биле македонци само што никој не им дал шанса да кажат.
--------
а така ли е наистина? не искаме да ти казваме кой е бил дедо ти, той сам се е определил като българин. кой да му даде шанс - султанът ли, или гръцките фанариоти?
за татко ти не знам, спекулирам, а за тебе е ясно...
за нас македония беше безразлична докато не започнахте голямото плюене срещу българия...
хайде само си помисли - ще пуснеш ли в къщата си някой, който те псува и ти се заканва от улицата?
tacheaux
Рейтинг: 4731 НеутралноГлупости. Служебното правителство е на Радев , а той е против Македония повече , отколкото Борисов. Ако не беше ВМРО, Борисов щеше да клекне и да се съгласи да започнат преговори с Македония за членство в ЕС.
Темата Македония няма да е в дневния ред на България и ЕС за дълго време.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
kvasimodo
Рейтинг: 1692 НеутралноЕх тази С. Македония. Голяма реклама и правите в Дневник.
"Което беше порок стана обичай" - СенекаХайде стига, нали сложихте соларният парк в комшиите.
razor
Рейтинг: 945 НеутралноСърбите (новото поколение историци) не изкривяват историята. Ето какво пишат в сръбската Википедия: "Гоце Делчев (4. фебруар 1872. — 4. мај 1903) је био револуционар, вођа Бугарских македонско-једренских револуционарних комитета".
Обаче в РС Македония такова нещо е табу. Иначе българите като цяло нямат проблем с вашето македонско самоопределение.
tacheaux
Рейтинг: 4731 НеутралноОчевидно Дневник иска да поддържа темата за Македония , като отразява пътуванията на външния министър на тази страна , неговите срещи и разговори. Нека тогава Дневник да отразява пътуванията и на външния министър на Албания. Тази държава също е кандидат член на ЕС, а двете държави се движат в пакет.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
БОНГО
Рейтинг: 2354 Неутрално[quote#50:"riy15648635"][/quote]
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutemТова така. От друга страна, това са все "независими медии", някои и с унгарски капитал. какво трябва да направи държавата там - да забрани вестниците? Да арестува журналистите ? Как точно това ще помогне за присъединяването?
razor
Рейтинг: 945 НеутралноИ какво от това? Това не прави Гоце по-малко българин, нито историческата ВМРО по-малко българска. Не пише такова нещо, нали?
Нека да не навлизаме в (добре известните) подробности защо са искали Македония и Одринско да бъдат автономни. По това време самата България още не е била независима държава.
Но в РС Македония не може Гоце да бъде българин, той може да бъде само македонец (според македонисткото разбиране за "македонец") и следователно като всеки истински македонистки македонец, се е борил срещу България.
ivanpopov
Рейтинг: 280 НеутралноТова, че ЕС не говори в един глас, никак не е добре и не изпраща нужното послание на другата страна. Нито при разговорите с Русия, нито с Китай, нито с партньорите зад Ламанша или зад Атлантика, а в частност и със Западна България.
United we stand, divided we fall!
Дария Колев
Рейтинг: 8 ВеселоПадроне, не го разбираш дипломатическия език, няма как да го знаеш!
Маас е шеф-дипломат и знае са какви думи да каже на Македония, че той би приветствал започването на преговорите, но в същото време е заложил и условието те да се разберат с нас!
Ферщеен?
nno
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#60] от "hqz55697049":
. А тие што навредуваа на фејсбук и палеа знаме беа казнети.
---------
ааа, не е това...отвори който и да е брой на слободан печат, нова македония, денешен, независен или република...ако нема нещо негативно за българия, значи редакторът е спал...за колумнистите не говоря - там празно няма...
blondofil
Рейтинг: 2498 НеутралноДо коментар [#39] от "hqz55697049":
"Па што не им ставивте вето и на нив? "
Първо работата после удоволствията 😀
Lou
Рейтинг: 1578 НеутралноДано и Македония да гледа сериозно на присъединителния процес, ама не е така. Колко цинично звучат македонските думи, че имало "наразбирателство" между нашите две държави. Те са откраднали нещо и сега се правят на луди, за да не го върнат и опъват локумите с такива мазни евфемизми.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Още по-цинично е, че цитират и се основават на подписан договор, който не спазват въобще. Да го попитам Османи, кога за последно неговите македонски сънародници в Историческата комисия са подписали протокол от обсъжданията? Преди година? Преди две? Още по-назад? Защо ги е страх да се подпишат?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Lou
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#52] от "hqz55697049":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Историята няма две истини, македонски. Историята е една и съща. Историята е подкрепена с документи, факти, извори, артефакти, старинни надписи и други. Всички исторически извори - от Османската империя до Франция и Ватикана пишат едно и също. Всички, до последния. Пишат, че на територията на днешна Македония са живели българи. И това ли си измисляме? Може би сме накарали преди векове тези държави да лъжат в наша полза?
В същото време няма нито един официален документ, в който да се говори за националност "македонци". Просто няма, не не съществува. Нито по времено на Цар Самуил, нито по времето на Гоце. Има само българи от областта Македония - твоите деди и баби. Насила ги помакедончиха през 1944 г., а техните деца - твоите родители, ги учиха да мразят България.
Преди 1100 години Василий Втори разгроми българите на Самуил и беше наречен "Василий Българоубиец". Явно във Византия са били прости и глупави, че са разбрали, че са победили "македонския цар" Самуил, а не българския....
Учете историята, македонски. Учете я, но не онази фалшивата, която ви пробутват от УДБА. Учете истинската история, подплътена с факти и документи. Много македонци като теб дойдоха в България, прочетоха истинската история и днес казват, че те вярват колко много са били лъгани, докато да живели в Македония.
johnniewalker
Рейтинг: 602 НеутралноДо коментар [#63] от "tacheaux":
Papa was king of the bongo...Там все още СоларПро нямат инвестиции. Когато проимат очаквам поне по една статия на ден как албанците са автохонното анселение на Балканите и всички останали трябва да им правим евалата.
johnniewalker
Рейтинг: 602 НеутралноДо коментар [#63] от "tacheaux":
Papa was king of the bongo...Там все още СоларПро нямат инвестиции. Когато проимат очаквам поне по една статия на ден как албанците са автохонното анселение на Балканите и всички останали трябва да им правим евалата.
Alex Ivanov
Рейтинг: 8 НеутралноКоминтернчо, вие история нямате преди 1944-а, когато ви измислиха като "нация". Има предостатъчно исторически факти и сведения, македонски народ никой не споменава, защото такъв няма. Вие сте едни крадци на история, крадохте от гърците, но ви пляснаха през ръцете, сега и ние ще ви плеснем, щото и от нас си крадете стабилно.
Alex Ivanov
Рейтинг: 8 НеутралноПълни глупости, историята е безпристрастен факт. Не подлежи на никакво тълкуване. Цял свят признава Самуил за български цар, само вие си го "тълкувате" за "македонски цар" ...... Василий е наречен от съвременниците си Българоубиец, а не Македоноубиец. Защото се е бил с българите, а не с някакви несъществуващи "македонци".
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Роси
Рейтинг: 7163 НеутралноОстана и македонциоте да го разберат.
pinoccio
Рейтинг: 291 ВеселоМного са увредени макетата, щеше да е смешно, ако не беше толкова жалко...
observador
Рейтинг: 225 НеутралноМалко важен контекст на това изказване: Германия е в година на избори, а от тази седмица проучваията сочат, че партията на г-н Маас не води в проучванията. Новият външен на Германия е много възможно да бъде "зелен". Зелените ще спират Северен Поток и искат твърда позиция с Русия и Китай. Някак не ми се връзва подкрепа към Скопие (с ментори Белград, Москва и Будапеща) да е приоритет във външната политика за зелените Германия. Ще трябва в Скопие да сменят посоката, ако искат подкрепа. Няма да я има наивната Меркел.
В момента тече португалското председателство, където Скопие е единствения приоритет, който не е в списъка с приоритетите (днес беше конференцията с Индия). От юли до декември председател е Словения, която ще лобира, но репутацията й в момента е на дъното, заради диктаторските уклони там.
Имайки предвид този контекст и изказването, Г-н Маас е казал: "Принципно ви подкрепихме миналата година, натиснахме, не стана. Вече нищо не мога да ти обещая, оправяй се с българите, те ще решават. Не чакайте на Германия. Другите в ЕС се дърпат, а нашата партия е в отстъпление, аз скоро най-вероятно си отивам."
wre501051215
Рейтинг: 2803 НеутралноДо коментар [#63] от "tacheaux":
За Албания няма грантове от онази "словенска" агенция..
ivo
Рейтинг: 924 НеутралноНай-новата страна в Света, Северна Македония, освен че има най-смешната и най-фалшивата история има и най-смешното знаме - жълто Слънце на червен фон! Защо Слънце? Заради култа към Слънцето на злата глобалистка Британска Империя, на която Македония е една малка и смешна колония! Че направили и голям кръст на върха на планината, пак символ на Слънцето! Тия не са в ред!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_North_Macedonia #/media/File:Flag_of_North_Macedonia.svg
Суджук Герберите
Рейтинг: 770 НеутралноДокато не спрат да мразят България - нямаше как да се наведем и да "не им правим проблем".
... с двеста...Е този смисъл е крайно важно бесепе или депесе да не участват в каквато и да е скорошна власт, щото те ще дадат зелена светлина на Северна Македония безусловно (бесепе по заповед от Москва, депесе за пари).
gazolinerabp
Рейтинг: 279 НеутралноЖелю избърза навремето. Трябваше тогава да си оправим нещата, едва ли са ни мразили по-малко.
Lou
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#82] от "observador":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Подкрепям с две ръце коментара на колегата. Особено последния абзац. Дипломатическият език винаги изпоззва мек начин, за да каже неприятната реалност. И много хоа често грешат, протичайки дипломатическото послание буквално. Преводът, направен от колегата, е точно в десятката.
Ситуацията със Северна Македония вече е отчайваща за Скопие. Опитаха се, наляха маса пари, направиха тежка дипломатическа атака срещу нас, но изгърмяха патроните. Сега вече Западна Европа ве желае да се занимава с тях, коронавирусът създаде много проблеми на управляващите лидери и никой не ес интересува за скопските кахъри. Най-после Македония разбра, че трябва нас да моли, а не Запада.
Ако мога да опиша ситуацията, тя е като интервю за работа, на което кандидатът се е провалил тежко, но работодателят му казва: "Благодарим за отделеното време, ще ви се обадим". И кандидатът си тръгва с фалшивата надежда, че някога някой ще му звънне.
observador
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#53] от "Darkman":
"Какви капитани? Доколкото знам ЕС е съюз на равнопоставени държави. "Капитан" имахме в СИВ и по времето на соца,"
За Лондон малките държави нямат значение. Съдят за другите по себе си. Постоянно повтарят на Германия, Франция и Италия, че ще са по-добре без нас, а на нас нашепват, че големите ни вкарват в "ЕССР" но в реалността - Малта и Кипър имат вето. Както и ние.
Това изказване на г-н Маас - без съмнение най-влиятелният външен министър на без съмнение най-важната страна в ЕС, която не наложи мнението си за Скопие през собственото си председателство, е отличен пример, че ЕС е качествено различна организация, където гласът на всяка страна има значение. Неслучайно ЕС има забележително дълъг списък със страни-кандидати и популярността му нарастна във всички страни през 2020, с единственото изключение на Австрия.
Lou
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#85] от "Суджук Герберите":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!БСП също е против преговорите на Македония. Защото в момента над 80 % от българите са на това мнение. БСП няма да подкрепи македонците и да пикае срещу вятъра. По същия начин БСП се опълчи срещу Истанбулската конвенция, защото българите я отхвърлиха напълно, макар ПЕС, където е лидер Станишев, да бяха на обратното мнение. БСП следва мнението на електората, популистки ход. Бойко също го следва.
За ДПС - те са готови да продадат майките си за пари и власт. Но никой не иска да ги купи, че защото, който се хване с ДПС, отива в бунището на политиката. Царят беше очевиден пример. ДПС биха били За или Против всичко, ако имат полза от това.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото е на чужд език
observador
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#85] от "Суджук Герберите":
ДПС и в момента има една ключова роля чрез г-н Илхан Кючюк в комисията, която разглежда Скопие в Европейския Парламент.
Ето негово интервю за "Брюксел 1":
https://www.youtube.com/watch?v=Pt90zyPnJeA
ДПС е на про-скопска позиция. Тя е либерална партия и това й се вписва в разбиранията. Г-н Кючюк говори доста пламенно за правата на уйгурите в Китай, но нищо подобно не успя да изтръгне от устата му водещата по повод правата на българите в РСМ. ДПС има пасивно-агресивна позиция към мнозинството у нас по тази тема, прикрита зад либералните ценности на АЛДЕ.
observador
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#87] от "Lou":
"Ако мога да опиша ситуацията, тя е като интервю за работа, на което кандидатът се е провалил тежко, но работодателят му казва: "Благодарим за отделеното време, ще ви се обадим". И кандидатът си тръгва с фалшивата надежда, че някога някой ще му звънне."
Хубава метафора.
Ако трябва да продължа, Отделът по човешки ресурси е намерил личният профил на кандидата във Фейсбук и е разбрал, че интересите и приятелите му противоречат на профила за обявената позиция. Споделял и харесвал е например видеа със запалени знамена, както и членува в група за конспиративни теории по ВСВ, създадена от руските служби на Външните работи.
whitemare
Рейтинг: 849 НеутралноПионерчетата едно време така величаеха и Съветския съюз. А в "забележително дългия списък" от страни-кандидатки са само Черна Гора, Албания, Македония и Сърбия. (Турция вечене ги броим). Затова пък страни като Великобритания, Норвегия, Швейцария, Исландия нямат никакво желание да са част от ЕС. Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
observador
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#66] от "Kephy":
"Това така. От друга страна, това са все "независими медии", някои и с унгарски капитал. какво трябва да направи държавата там - да забрани вестниците? Да арестува журналистите ? Как точно това ще помогне за присъединяването?"
С колумнистите няма какво да прави - това е свобода на словото. Но с новинарската секция, има какво. В момента между властта и медиите се подава и отразява новина, по същия начин както у нас. Какво може да направи властта в Скопие? Да спре да дава интервюта с откровени неистини. С месеци криха какви са истинските условия на България, за да повтарят, че искаме да им сменяме идентичността днес. Казано от политиците, публикувано без редакция или въпроси от от тези медии.
Но, разбира се, според Вас, властта в Скопие е облечена в бяло и няма какво да направи.
И един мармот завива шоколад.
Lou
Рейтинг: 1578 НеутралноДо коментар [#93] от "Darkman":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Норвегия и Швейцария са подписвали споразумения с ЕС, включващи различни правила, на които те се съгласяват, за да имат достъп до европейския пазар. Турция също. Исландия е една малка островна държава с население, колкото Люлин. Да я хвалиш като "голяма сила" е абсурдно. Там има повече вулкани и гейзери, отколкото население. Великобритания беше член на ЕС десетилетия наред и напусна, защото страдаше от имперския си недъг - не желаеше да се подчинява на правила, писани от малки и незначителни /за британците/ държави. Но и те ще разберат грешката си скоро. Ирландскта война отново започна, имаше ваксинационни сблъсъци, а не се знае още колко проблеми ще има. Накрая ще им се затръшне вратата на европейския пазар и ще се молят отново да ги приемем.
observador
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#93] от "Darkman":
"Затова пък страни като Великобритания, Норвегия, Швейцария, Исландия нямат никакво желание да са част от ЕС."
Дойдохте просто да си кажете за Великобритания. Същата, която сама не вярва да съществува след 25 години ( https://www.bbc.com/news/uk-northern-ireland-56777985 ) и която гласува против ЕС с малките изключения на Шотландия, Сев. Ирландия и Лондон (https://www.bbc.com/news/politics/eu_referendum/results ). Ето и мнението на европейците за ЕС: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_21_1867 .
Това, което казвам са факти. Това, което казвате Вие са манипулации. Страните, които сте изброил са тези, на които им е даден статут на кандидатки. Има страни, които кандидатстват да получат статут на кандидати (например Босна, Грузия, Украйна). Швейцария, Норвегия и Исландия са единствените незаинтересовани страни, всички по обясними причини. Великобритания е различен случай. За Англия беше добре да си тръгне, но Шотландия и С. Ирландия са про-европейски и все по-скептични към ОК. Другата седмица Шотландия гласува. Не говорете от името на Великобритания.
Надявам се осъзнавате, че докато ме наричате пионер списвате лесно-опровержима и прозрачно партийна пропаганда на английските консерватори.
riy15648635
Рейтинг: 8 НеутралноКомунистите не само са извършвали убийствата , ами са ви писали и учебниците по история и са ви напълнили хубавия диалект на българския със чуждици и сърбизми. Очистете се от тая чума.Признайте общия ни корен пък се наричайте както искате. А репресиите 1944 са били основно срещу лидерите на македония с българско самосъзнание.
observador
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#95] от "Lou":
"Исландия е една малка островна държава с население, колкото Люлин. Да я хвалиш като "голяма сила" е абсурдно. Там има повече вулкани и гейзери, отколкото население."
И въпреки това, Исландия има доста взаимо-изгодни договори с ЕС. Учене и работа са свободни от и към ЕС и Исландия. Те не членуват основно по една причина - имат твърде много риба и твърде малко хора. ЕС няма как да ги компенсира , ако споделят рибата си. Не са евро-скептични, просто за тях няма смисъл.
Норвегия, чийто договор Лондон лансираше като модел се е споразумяла да инвестира в кохезионните фондове. Например, останките около джамията в Пловдив са реставрирани с норвежки милиони от този им фонд.
troi
Рейтинг: 638 НеутралноАма не само македонците са отговорни, руснаците и сърбите активно помагат, какъв им е примерно интереса СР Македония да влезе в ЕС или ние да сме в добри отношения с тях? Не забравяйте за подмолното им влияние.
забавление и приключениеБОНГО
Рейтинг: 2354 НеутралноЧе целият този спор за миналото не касае ли идентичността?
Сетне:
България ще признае македонския език и македонската идентичност, ако Северна Македония признае, че исторически те произтичат от български основи. Такъв компромис е предложил вчера българският посланик в ЕС на заседанието на съвета на посланиците (КОРЕПЕР) в Брюксел, съобщи днес електронното издание "Политико", като се позова на "високопоставен дипломат".
Вчера външният министър Екатерина Захариева също заяви, че "както ние признаваме реалността, така и те трябва да признаят миналото". В изявлението си Захариева изтъкна: "Въпреки многото спекулации в пресата, преди всичко в Република Северна Македония - нито сме искали промяна на конституцията, каквито неща се чуха там, нито нашите претенции са нови, нито пък сме оспорвали правото за самоопределяне и правото на всеки един гражданин, включително и на гражданите на Република Северна Македония, нито правото да наричат езика както искат".
А какво да кажем за изявите на някои наши политици: на Каракачанов, на Джамбазки, на Момчил Дойчев и т.н. в пресата?
Скопие не са целите в бяло. Но питам се, какво ще стане, ако Скопие приеме нашия диктат , а след приемането в ЕС се отметне? Как можеш да задължиш една държава и един народ да следват стриктно един исторически наратив? Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem