Брюксел разследва "Фейсбук" за рекламите

Брюксел разследва "Фейсбук" за рекламите

© Associated Press



Европейският съюз и Обединеното кралство започнаха едновременно антимонополни разследвания за бизнес модела на "Фейсбук" за събирането на данни от хората, които продават и купуват стоки през платформата му.


Европейската комисия и Британският орган за конкуренция ще проверят дали "Фейсбук" използва данни от обявите за покупка и продажба на стоки и за запознанства, за да се конкурира с тях чрез собствените си приложения за продажби, както и дали платформата му за продажби "Маркет плейс" (Market Place) е включена в социалната мрежа в противоречие с европейските правила.


Близо 7 млн. компании рекламират във "Фейсбук".




Говорител на Еврокомисията съобщи, че макар европейското и британското разследване да са независими едно от друго, регулаторите в Брюксел и в Лондон са работили заедно по подготовката им.


"Ще разгледаме подробно дали тези данни дават на "Фейсбук" неправомерно конкурентно предимство, по-специално в сектора на онлайн рекламите, където хората купуват и продават стоки всеки ден и където "Фейсбук" също се конкурира с компании, от които събира данни", заяви еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер. .


Когато рекламират своите услуги във "Фейсбук", компаниите, които също се конкурират директно с мрежата могат да й предоставят търговски ценни данни. След това Facebook може да използва тези данни, за да се конкурира с компаниите, които са ги предоставили, съобщи Еврокомисията.


Това важи по-специално за доставчиците на онлайн реклами, платформите, на които потребителите купуват и продават продукти. Доставчиците на онлайн реклами рекламират своите услуги в социалната мрежа на Facebook. В същото време те се конкурират със собствената онлайн услуга за реклами на "Фейсбук" - "Маркет плейс".


По време на предварителното разследване Еврокомисията е открила, че е възможно "Фейсбук" да използва данните от други регламиращи, за да адаптира своите продажби така, че те да бъдат по-привлекателни за потребителите. Това може да стане чрез получаване на информация за предпочитанията на потребителите от рекламните дейности.


"Фейсбук" заяви, че ще си сътрудничи изцяло както с разследванията на ЕС, така и с Обединеното кралство, "за да демонстрира, че те са неоснователни".


Социалната платформа е поредният технологичен гигант, който влиза в разследване от Вестагер, която прибра 8 млрд. евро глоба от собственика на "Гугъл" "Алфабет" за непазарно поведение и разследва "Амазон" и "Епъл".

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Тотален бойкот на Фейсбук!

  2. 2 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Цитат:
    Брюксел разследва Фейсбук за рекламите
    ----

    Мачкай, Тръмпе!
    Оле!

  3. 3 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    Чарджили Гугъл с осем милиарда ,разследвали Амазон и Епъл ...
    Баси ,тва Брасълс ли е или Пекин?!
    Ко става тука бе , нали пазара решава, по - малко държава ,туй- онуй хахахаха

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3117 Весело

    "За рекламите" е мило евфемизъмче, което е изведено в заглавието, защото мат'рялът масово само това "мЕрка".

    Иначе истината си е казана още в първото изречение от текста - антътръстово!
    Демек - антимонополно раследване!

  5. 5 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 712 Любопитно

    Веднъж са вързах на една реклама във ФБ, платих през пейпал, не получих нищо, търговецът изчезна, после пейпал пи една студена вода, защото ми върнаха парите в акаунта. Така че - има резон...

  6. 6 Профил на Ганьо  ла фурия Балканиола
    Ганьо ла фурия Балканиола
    Рейтинг: 844 Весело

    Цитат:Брюксел разследва Фейсбук за рекламите----Мачкай, Тръмпе!Оле!
    —цитат от коментар 2 на Аскет


    Мачка топките на емигранта Ванизелос Нагазакис в затвора. Заднишком.

  7. 7 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Всеки монопол води до изкривявания на отоншенията.

    "Всеки един регистриран член, логващ се във Фейсбук заживява в една реалност, дирижирана от въпросната корпорация. Той предоставя себе си като обект за изследване, чийто реакции, дори и най незначителните, биват записвани и анализирани. Потребителят става обект на въздействия от страна на алгоритми, решаващи какво трябва да види(и как) и какво не. На базата на неговия психологически профил, действия и реакции, може да се презентира психологически въздействащо съдържание и така да се извършва емоционална и рационална манипулация, внушения, експерименти и провокации."

    https://unbrain.eu/?bg

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: www.unbrain.eu?bg
  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#1] от "pro_bono":

    Тотален бойкот на Фейсбук

    И къде ще се рекламират ДъБъ !?

  9. 9 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Веднъж са вързах на една реклама във ФБ, платих през пейпал, не получих нищо, търговецът изчезна, после пейпал пи една студена вода, защото ми върнаха парите в акаунта. Така че - има резон...
    —цитат от коментар 5 на georgi_ww


    Искаш да кажеш, че търговеца е пил една студена вода, защото Пейпал са си прибрали парите :) Да не мислиш, че са му ги платили :D

  10. 10 Профил на dirbg
    dirbg
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Чарджили Гугъл с осем милиарда ,разследвали Амазон и Епъл ...Баси ,тва Брасълс ли е или Пекин?!Ко става тука бе , нали пазара решава, по - малко държава ,туй- онуй хахахаха
    —цитат от коментар 3 на pavur


    Пазара има един недостатък - монопола. На държавата и ролята е да ги ограничава, поне в капитализма. В комунизма държавата си ги прибира за себе си и си ги влачи.

  11. 11 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Проблемът с технологичните монополи е, че те събират огромни масиви от информация, които пък са много удобни за ползване от службите за сигурност. Оттам идва и толерирането на тези гиганти, спестяването им на данъци, разследвания и т.н.
    Докато тази симбиоза я има, потребителите ще са основните потърпевши. Ние сме мравки под микроскоп.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  12. 12 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#11] от "Darkman":

    В случая с Фейсбук може да се каже че ползващите тази "социална мрежа" всъщност не са потребители а продукти.

    Panta rhei....
  13. 13 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5070 Неутрално

    Винаги са стъпили на криво, глобявай

  14. 14 Профил на AllLivesMatter
    AllLivesMatter
    Рейтинг: 646 Неутрално

    [quote#6:"Ганьо ла фурия Балканиола"][/quote]

    Някой завижда

    'progressives' is the politically correct word for communists
  15. 15 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Тцъ, тцъ, тцъ...

    Вражеският президент на вражеска Русия чуйте какви ги дъни за блокирането по ФБ, Туитъри, Тубата и прочие интернети...
    И то в пряко предаване, в присъствие на официални лица...

    Ужаст! Ужаст!
    Какви времена доживяхме!

    https://youtu.be/o_SZG4NxnJ4?t=453
    «Плевать я хотел, что меня заблокируют» Путин об угрозе блокировки

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    Не виждам защо в ЕС трябва да има такова соц законодателство. Дано се промени това...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    Фейсбуук не продават рекламата като стока с цена, да знаеш какво ще получиш за парите, които плащаш, а използват алгоритъм за максимизиране на печалбата си - т.е. колко най-много много да измъкнат от всеки един поръчващ, давайки минимума от себе си (то няма себе си, защото нищо не произвеждат, от вниманието на потребителите си).
    Преди няколко години Амазон беше тръгнал в тази посока, на базата на информацията, която има за доходите, покупателните навици и интернет историята, да определя индивидуална цена за всеки потребител, за да извлече максимална печалба. За щастие ги спряха и тази практика общо взето съществува само при самолетните билети, но има шанс и те да бъдат регулирани.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2026 Неутрално

    До коментар [#17] от "fpyyh":

    Нещо не стана ясно какво точно правят или не правят от фейса. В момента, рекламата в тяхната платформа за повечето популярни продукти там е най-евтина.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1973 Неутрално

    До коментар [#18] от "Darth Plagueis":

    Едно интересно описание е това: https://quantmar.com/99/How-does-facebooks-advertising-targeting-algorithm-work
    Общо взето, от една страна преценяват колко е вероятно всеки потребител да извърши определено действие с конкретно съдържание (харесва/гледа/крие), а от друга организират наддаване между рекламните бюджети на всички, които имат подобно съдържание и искат да стигнат до реакция, като така винаги дават потребителското действия на готовия да плати най-много. В зависимост от конкуренцията по някакви теми и активността на потребителите, цените могат да се различават стотици пъти. Докато например в телевизията, знаеш че в някакъв часови пояс можеш да разчиташ на някакво число зрители и така избираш къде да дадеш пари, при тях нямаш никаква сигурност и решенията са непрозрачни.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK