Гърция получи разрешение да плати от бюджета за газовия терминал край Александруполис

България купи 20% от капитала на бъдещия терминал за втечнен газ край Александруполис миналия август

България купи 20% от капитала на бъдещия терминал за втечнен газ край Александруполис миналия август



Европейската комисия разреши на гръцкото правителство да финансира от бюджета със 166.7 млн. евро изграждането на терминала за втечнен природен газ край Александруполис.


Миналия август България чрез държавната компания "Булгартрансгаз" купи 20% от капитала на терминала.

"Новият терминал за втечнен газ в Александруполис ще подобри доставките на газ и инфраструктурата не само в Гърция, но и в целия регион на Югоизточна Европа.Това ще допринесе за постигането на целите за сигурността и диверсификацията на енергийните доставки", заяви еврокомисарят за конкуренцията Маргрете Вестагер.

Гърция уведоми Комисията за плановете си да подпомогне изграждането на нов терминал за втечнен природен газ край Александруполис съгласно изискванията на европейското законодателство.


Предвижда се терминалът да има плаващ блок за приемане, съхранение и регазификация на втечнен газ, както и на постоянни офшорни инсталации, като система за акостиране на танкерите, и щрангове. Изграждат се още газопровод с наземна и подводна част, който ще свързва терминала с Националната система за природен газ на Гърция.




Гръцките власти са уверили Брюксел, че терминлът за втечнен газ ще може да се използва и за водород, което ще позволи част от производството на енергия от въглища да бъде заменено с по-чистия природен газ, съобщава Еврокомисията.


В решението се казва, че съоръжението подобри сигурността на доставките в региона, тъй като ще представлява нов потенциален енергиен източник, който да се захранва в интерконектора между Гърция и България .


През ноември 2018 г. Комисията одобри отпускането на държавна помощ и за интерконектора.


Проектът ще бъде финансиран от гръцката държава с помощта на европейски структурни и инвестиционни фондове, по-специално средства, пряко контролирани и управлявани от Гърция съгласно Споразумението за партньорство за развитие 2014-2020. Подкрепата ще бъде под формата на пряка безвъзмездна помощ в размер на 166.7 млн. евро. Бенефициент на помощта е Gastrade SA, компания, в която участват гръцкият газов оператор (DEPA) и българският оператор ("Булгартрансгаз" ЕАД). Gastrade ще бъде организатор и оператор на новия терминал.


Решението за одобряване на държавната помощ е дошло, след като Еврокомисията е установила, че няма частен интерес към проекта, който да позволи изграждането му, без публични средства, пояснява Комисията.


За да се гарантира, че няма свръхкомпенсация, организаторът на проекта ще бъде задължен да върне на държавата част от приходите, генерирани от терминала, ако те надхвърлят определено ниво за целия период на експлоатацията му. Гръцкият енергиен регулатор е въвел определени предпазни мерки, за да предотврати увеличаване на пазарната позиция на най-големите газови оператори, участващи в проекта, включително ограничаване на дела на втечнения газ, който може да бъде резервиран в терминала от такива играчи, съобщава Еврокомисията.


Плаващото звено за прегазификация на новия терминал ще бъде разположено на 17.6 км от град Александруполис, на около 10 км от брега. То ще има общ капацитет за доставка 5.5 млрд. куб. метра годишно.

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 781 Весело

    Мдам, по всичко личи че Гърция ще е енергийния център на Балканите. Банкянският се пънеше и биеше в гърдите как щял да направи България регионален енергиен лидер, ама нещо не се получи.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  2. 2 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    Защо държавата плаща (!) газовият терминал ползван от частна компания?!

  3. 3 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Решението за одобряване на държавната помощ е дошло, след като Еврокомисията е установила, че няма частен интерес към проекта, който да позволи изграждането му,
    —цитат от коментар 0 на статията


    Защото този проект не е търговски, а политически... Не знам какъв е интереса на Булгаргаз да влезе с 20 % в този нетърговски проект?

    Сам съм, други няма...
  4. 4 Профил на anlazar
    anlazar
    Рейтинг: 348 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    Казва се стратегия,за да е по-далеч от Русия.

  5. 5 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":Казва се стратегия,за да е по-далеч от Русия.
    —цитат от коментар 4 на anlazar



    До коментар [#4] от "anlazar":

    А,сега разбрах...

  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    До коментар [#3] от "MilliVanilli":

    Верно ли газовият терминал няма да е търговски,тоест няма да има печалба?!

  7. 7 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Гърците систематично следват националните си интереси. Въпреки че са малка държава никога не са отстъпвали ​пред Турция и Русия.

    Що се отнася до Балкански поток нещата отиват към фалит на Булгартрансгаз. Ако Тиквата беше на власт дали нямаше да се опита да хариза 20-те % които държавата притежава на някоя фирма със седалище в Швейцария.

    Като се има предвид сигналите които изпраща Евро Комисията, в рамките на зеления пакет, ми се струва най удачно, след като бъдат извадени корупционните действия по Балкански поток от страна на правителството на Тиквата, потока да бъде преработен за пренос на водород, като Русия бъде изключена напълно от търг за капацитет.

  8. 8 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#3] от "MilliVanilli":Верно ли газовият терминал няма да е търговски,тоест няма да има печалба?!
    —цитат от коментар 6 на deaf


    Ами в статията си го пише. И освен това там пише:

    За да се гарантира, че няма свръхкомпенсация, организаторът на проекта ще бъде задължен да върне на държавата част от приходите, генерирани от терминала, АКО те надхвърлят определено ниво за целия период на експлоатацията му.
    -----
    Чувал ли си моабета за камилата и камиларя?

    Сам съм, други няма...
  9. 9 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3670 Любопитно

    Гърция получи разрешение да плати..
    =======
    От кого е принудена да иска разрешение да плаща нещо, Гърция...?
    Аз не искам от никого разрешение когато си бъркам в джоба....

    Bukalemun
  10. 10 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#2] от "deaf":

    Питай Тиквата, той е експерт в усвояването на публичен ресурс в полза на частни интереси. Съвсем скоро потроши 3.5млрд, за кефа на едно жуже.

  11. 11 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Новата дъвка е водород. Плаша се от съвременния свят. Хората и то сериозни хора вярват и разказват неща, които някога говореха децата в 6ти клас, като чуят че водорода гори. Не става тая с водорода, пробвано е много пъти

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    До коментар [#8] от "MilliVanilli":

    Това какво общо има с въпроса,който зададох?

  13. 13 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4796 Любопитно

    Защо държавата плаща (!) газовият терминал ползван от частна компания?!
    —цитат от коментар 2 на deaf


    Ти прочете ли статията преди да бързаш с коментара си? Защото ако беше прочел не знам как си пропуснал това:

    "Решението за одобряване на държавната помощ е дошло, след като Еврокомисията е установила, че няма частен интерес към проекта, който да позволи изграждането му"

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    Гърция получи разрешение да плати..=======От кого е принудена да иска разрешение да плаща нещо, Гърция...?Аз не искам от никого разрешение когато си бъркам в джоба....
    —цитат от коментар 9 на eti mehter



    До коментар [#9] от "eti mehter":

    Според законите на ЕС на ДЪРЖАВАТА е забранено да дава пари за частни проекти...

  15. 15 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    До коментар [#13] от "padrino":

    Прав си - не го прочетох. Но тогава изниква въпросът какъв е смисълът държавата да налива пари в проект от който бягат и частни компании?! Къде е киро на кирия?

  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3169 Неутрално

    Решението за одобряване на държавната помощ е дошло, след като Еврокомисията е установила, че няма частен интерес към проекта, който да позволи изграждането му, без публични средства, пояснява Комисията."

    Докато на изцяло частния интерес при СП2 му бяха налагани санкции

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#12] от "deaf":

    Ами отново ще цитирам статията като акцентирам с на важното с главни букви:

    Решението за одобряване на държавната помощ е дошло, след като Еврокомисията е установила, че НЯМА ЧАСТЕН ИНТЕРЕС към проекта, който да позволи изграждането му...
    -----
    А сега се попитай: Защо няма ЧАСТЕН ИНТЕРЕС? Отговорът е: защото този проект ще се откупи на кукуво лято. Частният интерес винаги гони печалбата, а този проект няма да носи печалба поне в близките 30 години. Затова този проект търси държавна помощ. Вече нас ни хванаха за канарчета и ни излъгаха да придобием 20 % от него. А като чета в другата статия и Северна Македония също ще инвестира 10 % в този непечеливш проект.

    Сам съм, други няма...
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4796 Весело

    До коментар [#13] от "padrino":Прав си - не го прочетох. Но тогава изниква въпросът какъв е смисълът държавата да налива пари в проект от който бягат и частни компании?! Къде е киро на кирия?
    —цитат от коментар 15 на deaf


    И тогава защо изобщо коментираш по статия която не си прочел? Или ти коментираш коментарите без значение от статията? 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  21. 21 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4796 Весело

    Решението за одобряване на държавната помощ е дошло, след като Еврокомисията е установила, че няма частен интерес към проекта, който да позволи изграждането му, без публични средства, пояснява Комисията."Докато на изцяло частния интерес при СП2 му бяха налагани санкции
    —цитат от коментар 16 на дерибеев


    О времена, о нрави Дерибеев 😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  22. 22 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Неутрално

    До коментар [#18] от "MilliVanilli":

    Може би Гърция и САЩ планират да изместят Русия от енергийният пазар на Балканите...

  23. 23 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    Въпреки съпротивата този проект ще бъде завършен.Различните лобита ще трябва да преглътнат и тази възможност за създаване на конкурентна среда на газовия пазар.

    SHADOWS of SOFIA
  24. 24 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3670 Любопитно

    До коментар [#13] от "padrino":

    Еврокомисията е установила, че няма частен интерес към проекта,
    ========
    И защо така...?
    Май си забравил в кои държави има липса на частен интерес....
    В тях....на времето най частния интерес бяха корекомите....

    Bukalemun
  25. 25 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#11] от "uq":

    Водорода е доста стара технология, успешно потискане последните 100год от световното петролно лоби. Въпроса сега е как да произвеждаме зелен водород, такъв които не се добива от преработката на изкопаеми горива като въглища и газ.

    Не ми е ясно как ще постигнем целите за СО2 ако не се инвестира във водородни технологии. В тежката индустрия и транспорт електрическите технологии не са приложими. Освен това производството на батерии е унищожително за природата.

    Скандинавските страни започнаха вече да инсталират устройства за електролиза към вятърните си паркове в открито море. Същото прави и Исландия в геотермалните си централи.



  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3670 Весело

    До коментар [#23] от "К2":

    Въпреки съпротивата този проект ще бъде завършен.
    ========
    Влез в някоя празна стая и го кажи това на глас.....(да има ехо)
    Ще звучи като пред петилетково обещание..... :)

    Bukalemun
  28. 28 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#18] от "MilliVanilli":Може би Гърция и САЩ планират да изместят Русия от енергийният пазар на Балканите...
    —цитат от коментар 22 на deaf


    Виж стрелкичките на картата (над главата на Борисов). Уж реклама на Александуполис и ТАП/ТАНАП, но стрелкичките кой знае защо следват трасето на Турски поток през територията на България?

    Сам съм, други няма...
  29. 29 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    До коментар [#23] от "К2":Въпреки съпротивата този проект ще бъде завършен.========Влез в някоя празна стая и го кажи това на глас.....(да има ехо) Ще звучи като пред петилетково обещание..... :)
    —цитат от коментар 27 на eti mehter


    Няма начин да не бъде завършен.Финансирането е от ЕС. Ако бъде спрян страните ще трябва да връщат пари. Но ти като един дървен философ продължавай.Не пречи.

    SHADOWS of SOFIA
  30. 30 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6194 Неутрално

    До коментар [#1] от "tsyrvulan":

    Въпрос на географска позиция. Ние нямаме излаз на Беломорието, а там пристига течният газ. През Суецкия канал.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 31 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1682 Весело

    Завършването на терминала е добра новина за Отечеството и тъжна за всички рублояди!

  32. 32 Профил на xso16686927
    xso16686927
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Популистите повече да не задават тъпия въпрос защо терминалът не е изграден до сега. Проблемът винаги е бил в гръцката страна.

  33. 33 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Лошото правителство на ББ какви ги е вършило! :)
    А, петолъчки?

  34. 34 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Завършването на терминала е добра новина за Отечеството и тъжна за всички рублояди!
    —цитат от коментар 31 на selqnin


    Тъжно е за всички червени копейки. Рублите са в Кремъл, Масква.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    Популистите повече да не задават тъпия въпрос защо терминалът не е изграден до сега. Проблемът винаги е бил в гръцката страна.
    —цитат от коментар 32 на xso16686927


    Да не се опитваш да ни въведеш в заблуда?А
    Тръбата която строим вече десет години не е само за този терминал а ще е свързана с гръцката газопреносна мрежа. Та кеф ти от ТАнАП , кеф ти от терминал.

    SHADOWS of SOFIA
  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Гърция получи разрешение да плати от бюджета за газовия терминал край Александруполисот чий буджет?
    —цитат от коментар 35 на Моа Преател Тайпи


    Ми 20 % са от българския бюджет наляти през касичката "Булгаргаз"

    Сам съм, други няма...
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  42. 42 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Тръбата която строим вече десет години не е само за този терминал а ще е свързана с гръцката газопреносна мрежа.
    —цитат от коментар 37 на К2


    Тръбата я строи една гръцка фирма... Ако беше саудитската фирма Аркад отдавна да е завършена..

    Сам съм, други няма...
  43. 43 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    [quote#42:"MilliVanilli"][/quote]

    Щом казваш! Пък и си вярваш.

    SHADOWS of SOFIA
  44. 44 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2709 Весело

    До коментар [#20] от "padrino":

    Избягвам да чета статиите,защото Дневник нарочно ги пишат ненужно дълги и често пъти объркващи. Сега стана ли ти ясно?

  45. 45 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    До коментар [#20] от "padrino":Избягвам да чета статиите,защото Дневник нарочно ги пишат ненужно дълги и често пъти объркващи. Сега стана ли ти ясно?
    —цитат от коментар 44 на deaf


    И как коментираш като не си прочел. И какво те провокира да коментираш тогава.

    SHADOWS of SOFIA
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  48. 48 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Газовият телминал по-скоро би се използвал за ИЗНОС на газ , отколкотп за внос > Балканите имат предостатъчно газ по тръбопроводи. ЗАЩО ДА ВНАСЯТ ОЩЕ ... и то с кораби, безумно скъпо втечняване и прочие диверсифицирани щуротии ?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  49. 49 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    До коментар [#25] от "negodnik":

    Сам си противоречиш. Стара технология била, ма била подтискана ама въпроса бил как да се произведе зелен водород. Ами ето ти защо не става, неефективно е. Труден за добив, транспортиране и съхранение, ниско КПД за това не става.
    А с какво става? Ами с въглерод бе, това, което се опитваме да го измислим, природата (или Бог ако предпочитате) ни го е дал на готово. Въглеродния обмен от хилядолетия контролира енергийния баланс на Земята, ама не е фенси не е куул някак да садиш растения или да отглеждаш водорасли (биомаса). Акциите на борсата няма да летят в космоса и няма да те финансират със стотици милиони да строиш терминал

  50. 50 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4359 Разстроено

    UNITED EU UNION

    Пробвай и превъзмогни
    слухове от 6ти клас.

    С кислород ведно гори
    водород, всеки час.

    Истината.
    Деца крият важния основен факт,
    че Горенье Консумира ценни нам ресурси акт.
    И не казват ни къде, отвор Най източващ е.

    До коментар [#11] от "uq":

    Новата дъвка е водород.
    Плаша се от съвременния свят.
    Хората и то сериозни хора вярват и разказват неща,

    които някога говореха децата в 6ти клас,
    като чуят че водорода гори.
    Не става тая с водорода,
    пробвано е много пъти

  51. 51 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    [quote#42:"MilliVanilli"]
    —цитат от коментар 43 на К2
    Щом казваш! Пък и си вярваш.[/quote]

    Що? Да няма промяна. Я какво пише през 2019 г.:

    J&P AVAX S.A ще проектира и строи газовата връзка с Гърция. Това стана ясно след проведената обществена поръчка от ICGB.

    В представянето на корпоративния си сайт, J&P AVAX S.A твърди, че Avax Group е най-големият строителен консорциум в Гърция, като има специализация в изграждане на тръбна инфраструктура от всякакъв вид и специално за природен газ. Част от този консорциум е и J&P AVAX S.A.

    Гръцката компания беше една от общо пет компании и консорциуми, които участваха в обществената поръчка за интерконектора Гърция - България.

    https://business.dir.bg/kompanii/gratska-firma-shte-proektira-i-stroi-gazovata-vrazka-s-gartsiya

    Сам съм, други няма...
  52. 52 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4758 Неутрално

    До коментар [#40] от "MilliVanilli":

    "Ми 20 % са от българския бюджет наляти през касичката "Булгаргаз"

    Бълха ни ухапала за тези 20%! За банкЯнски пАток похарчихме 3 милиарда лева "през касичката "Булгаргаз" само, за да може Газпром да продава газ на Сърбия!

  53. 53 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    Защо държавата плаща (!) газовият терминал ползван от частна компания?!
    —цитат от коментар 2 на deaf


    Какво значение дали е частен или държавен терминала?
    България има 20% от терминала, а това чий е терминалът с нищо не променя значението на този факт.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  54. 54 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    До коментар [#1] от "tsyrvulan":Въпрос на географска позиция. Ние нямаме излаз на Беломорието, а там пристига течният газ. През Суецкия канал.
    —цитат от коментар 30 на Незнайко в Слънчевия град


    Колко важно е било да си запазим излаза на Бяло море!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  55. 55 Профил на serenalipuma
    serenalipuma
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Гърция получи разрешение, БГ си написа домашното, Унгария я наказаха, на Полша ще й дърпат ушите…. Суверенитет по брюкселски със соус

  56. 56 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 938 Неутрално

    До коментар [#9] от "eti mehter":
    Защото ти нямаш ценностната система на Европейския съюз. Не се допуска държавна помощ за частник, изкривява пазара. Затова е искано разрешение.

  57. 57 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 2233 Неутрално

    До коментар [#7] от "negodnik":

    "... потока да бъде преработен за пренос на водород..."
    За да се пренася само чист водород през съществуващите тръбопроводи, направени за природен газ, ще се изискват значителни промени.
    В резултат от т.нар. водороден крекинг на металите, съществуващата инфраструктура за пренос на газ се напуква (тръби, заварки, фитинги)
    Вярно, правят се експерименти.
    Според наши експерти по газопроводите може да се пренася до 8% водород, смесен с природен газ. Те казват, че при проби във Великобритания в преносната газова система се вкарват между 5 и 8% водород. А до 100% ?

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  58. 58 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2425 Неутрално

    Газовият терминал ще бъде алтернатива на руските доставки и ако някога се сдърпат Путин и Ердо и Путин врътне кранчето, ще има някакви оставки.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  59. 59 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7702 Неутрално

    До коментар [#3] от "MilliVanilli":

    А какъв беше интереса да построи на руснаците тръба за 3 млрд., която не ни е необходима?

  60. 60 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Роси, тебе ти требе кондиционер, който да мига и това ти стига. На страната обаче е необходимо нещо по-голямо. Как ти изглежда участието на нашето утекло правителство с 20 % в този проект, днес определян като съмнително рентабилен? Регазификаторът до гръцкият бряг ще струва над 2 милиарда ЮСД, а транзитните такси от българо-турския поток за миналата година са 259 милиона валутни единици. Справка - Булгаргаз.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK